W tych oplach światła tak pulsują na wolnych obrotach, winą jest elektryczne wspomaganie kierownicy jak i to, że cyklicznie włącza sobie świece żarowe. 13,8V pod maxymalnym obciązeniem jest idealnie.
Jeżeli akumulator jest rozładowany, a alternator nie ładuje, to odpalenie na kable nic nie da. Musisz na czas przejazdu wrzucić sprawny, naładowany akumulator.
w akumulatorze tylko i wyłącznie
Zapewne masz akumulator do wymiany.A ładowanie może być i książkowe ale jeśli Aku się kończy nie będzie miał odpowiedniej pojemności.sprawdz połączenia klem z akumulatorem.
Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
możesz też zastosować do ładowania drugiego akumulatora moduł automatycznych świateł ale taki co ma wyprowadzone przewody przekaźników i załacza się po wzroście napięcia czyli jak silnik pracuje i działa ładowanie. np oferta nr 2363405168 dodatkowy akumulator zasilisz poprzez ten moduł z gniazda zapalniczki a lodówke i cokolwiek z akumulatora dodatkowego...
Wymontowanie pracochłonne,trzeba np odkrecić podłuzne mocowanie silnika. Jeżeli mogę coś doradzić.....sam sie za niego nie bierz.
Wszystko w normie, jedyny problem to spadek napięcia na drodze alternator-akumulator
Sprawdziłeś miernikiem po odpaleniu auta czy akumulator jest ładowany z alternatora?
Możesz jeszcze sprawdzić akumulator czy nie ma zwarcia między płytami.
A jak już zrobisz co trzeba, wyczyść klemy, sprawdź naciąg paska klinowego. Jak zapali sprawdź ładowanie. Potem warto sprawdzić jeszcze pobór z aku. podczas wyłączonego silnika. Powodzenia.
Za małe ładowanie .Akumulator jeżeli jest dobry i odstoi kilka godzin to się trochę zregeneruje i dlatego zapala po nocy.
Nic nowego, teraz tak padają akumulatory. Wymienić na nowy, nie naprawiać sprawnego auta. Oczywiście dla pewności, akumulator dać na tester a ładowanie sprawdzić.
Witam! A czy nie uważaci że akumulatror jest za duży i alternator nie daje rady naładować akumulatora. Akumulator 62Ah a alternator tylko 70Ah, jeszcze do tego krutkie ładowanie. Pozdrowienia
Więc na co liczysz? Jak to na co ?Na wróżenie, jak większość. To powróżmy, nima ładowania?
Panie kolego, nie ma co cudować z ładowaniem, mierzysz napięcie na akumulatorze, potem na alternatorze jak ładowania nie ma to alternator wyjmujesz i zawozisz do regeneracji, tak to wygląda.
Banner 55 Ah drugi już co dwa lata padają ładowanie 14,3V
Witam rozrusznik wymieniony i obajw ten sam ...jakby nie mial sily..przekrcic wyjąlem akumulator i ładuje.........
tak, problem z CIMem
Nowy akumulator to nie wszystko, sprawdź ładowanie.
Przede wszystkim wzbudzenie czyli połączenie kontrolki ładowania z alternatorem(spalona żarówka -brak ładowania)
Mógł być za mały. Sprawdz jeszcze sobie napięcie ładowania, powinno wynosić ok 14,4 V.
Niema masy alternator-silnik-akumulator.
do wymiany mostek prostowniczy,typ DER2000,no i obawa czy regulator przeżył,bo lampka ładowania to spalona napewno. Vectra B?
Czy elektryk sprawdził akumulator?
Nie ma masy na alternator, jest ona uskuteczniana dodatkowym przewodem, który z biegiem czasu nie spełnia swojej funkcji, wykonać nowy łącznik łaczący korpus alternatora z silnikiem.
Budżetowy czyli jaki? Taniego nie polecam. Proponuję 50 - 60 Ah. To że zakręci na 44 nie oznacza że większa pojemność nie ma sensu. Wbrew niektórym opiniom alternator naładuje bo ładuje tylko tyle ile ubyło a większa początkowa pojemność przyda się gdy stopniowo akumulator zacznie tracić pojemność.
Podłączyłem teraz akumulator pod prostownik, niech się ładuje 24h, a jutro jeszcze raz sprawdzę jak wyglada ładowanie. Napiszę co wyszło z pomiarów.
słabych odwiedzasz mechaników. Przekaźnik świec + ładowanie pod obciążeniem.
witam .ogólnie jest taki problem z ładowaniem w oplu vectra a świeci się kontrolka od ładowani czym większe obroty tym bardziej jasno .miernik pokazuje 15 - 16- wolt na akumulatorze ,wymieniłem regulator na nowy i dalej to samo
Albo nie masz ładowania (ale jak jeździłeś 14 dni to raczej ładowanie jest). Albo samochód pobiera Ci prąd z akumulatora w czasie spoczynku (co jest bardziej prawdopodobne). Zapal samochód i zmierz napięcie ładowania. Jak jest około 14,2V to jest ok. Potem sprawdź miernikiem w stanie spoczynku czy samochód pobiera prąd z akumulatora.
Akumulator może powodować takie objawy Jakie uszkodzenie akumulatora da tak zaniżone napięcie ładowania i to po czasie? Jedynie zwarcie wewnątrz, wtedy by nie odpalał i alternator byłby "czerwony".
Witam Sprawdzałeś ładowanie?
Jeśli ładowanie jest i alternator daje stałą wartość napięcia to padł akumulator, można by sprawdzić prąd upływu, ale w przypadku kiedy kontrolki wskazują na usterkę akumulatora to jego wymiana załatwi sprawę.
A przez jak długo mierzyłeś pobór prądu miernikiem bo chyba coś mierzyłeś oraz przy dużym poborze wyciągałeś bezpieczniki i patrzyłeś kiedy spadnie? No i czy ładowanie oczywiście masz?
Wymiana na Alternator jak i regulator prawidłowy względem VIN , wróciłem do punktu wyjścia , tzn. wzbudzenie alternatora dopiero przy 2k obrotow Mechanicznie pasek/koło i napinacz bez zarzutu. EDIT: Zastosowałem rozwiązanie tymczasowe, diloda LED z opornikiem równolegle, łącząca zacisk L alternator i +15. Ładowanie prawidłowe, brak błędów ECU. Docelowo...
Nie podano żadnych napięć jakie występują na akumulatorze przed włączeniem silnika jak i po jego włączeniu na klemach akumulatora, alternatora, jak jest różnica napięcia miedzy plusem akumulatora i plusem alternatora a samo podłączenie gdzieś tam jakiejś żaróweczki nie daje poglądu by właściwie zdiagnozować usterkę z tematu. Mój alternator zaświecił...
Trudno pomagać jak sprzętu nie ma się w ręce. Żarzenie kontrolki nie nasila się w czasie zwiększonego obciążenia elektrycznego? Silnik pracuje bez świateł- żarzy się lekko, włączysz światła żarzy się mocniej, włączysz dodatkowo ogrzewanie szyby bądź nadmuch na max- żarzy się całkiem wyraźnie? Jeżeli alternator Bosch i pojazd ma przejechane więcej niż...
U mnie te same objawy oznaczały mocno rozładowany akumulator. Jeżeli jest możliwość to podmnień inny akumulator tylko na pewno na lepszy i się okaże. No chyba że masz areometr a tamten akumulator ma możliwość dostania się do elektrolitu. A jak masz miernik to zmierz jakie jest ładowanie . ALE JA STAWIAM NA SŁABY AKUMULATOR.
Kolego, sam naprawiasz sprzęt więc wiesz,że bez pomiarów się nie obejdzie, czekamy na wyniki pomiaru napięcia ładowania, zobacz także spadki napięć między alternatorem (grubszy przewód) a (+) akumulatora i miedzy masą silnika a (-) akumulatora oraz między masą karoserii a (-) akumulatora.
Nie radzę wkładać za dużego akumulatora,bo może go niedoładowywać,a okaże się to nie odrazu lecz zupływem czasu.W sklepie z akumulatorami powinni posiadać katalog i taki akumulator trzeba włożyć.A pozatym żaden akumulator nie wytrzyma,jak go więcej będziesz rozładowywał,niz ładował.
A skad wiesz ze masz ladowanie , obrotomierz jest z polaczony z ladowaniem ,pewne artelnator do naprawy mostek prost. i regulator do wymiany. Ładowanie na zaciskach akumulatora powinno byc 14,4v.
Zmierz w końcu to ładowanie.
słabe ładowanie akumulatora, alternator do wymiany lub regeneracji
Kolega „jarecki04” niezupełnie ma rację. Kolega chcieli sobie założyć akumulator bezobsługowy a ponieważ przeczytał w reklamie że podmiana akumulatora jest gratis więc się skusił. Okazało się że elektryk u przedstawiciela handlowego nie chciał mu dać gwarancji na akumulator twierdząc że do bezobsługowych musi być ładowanie na poziomie 13,6V...
Witam. Od ponad roku użytkuję Opla Vectrę 1.8 16V, mam problemy z prądem. W ciągu tego czasu zmieniałem już 3-krotnie akumulator. I nie wiem co jest. Nie wiem czy to wina akumulatorów czy może z samochodem jest coś nie tak. Kontrolka żadna się nie zaświeca a mimo to po jakimś czasie akumulator jest do ładowania. Jeżeli ktoś wie co to może być, proszę...
nie kolego , to ładowanie to z alternatora podejrzewam regulator napięcia bo akumulator gorący po dłuższej podroży
Jeszcze niech sprawdzi napięcie akumulatora jak nie odpala bo nie wiadomo czy przypadkiem coś nie łączy czy faktycznie akumulator rozładowany bo faktycznie by musiał alternator nie ładować czy coś. Choć trochę dziwne że w dwie godziny by nie mógł nic zrobić.
Chcesz naprawiać samodzielnie, to zacznij od wymiany 12-letniego akumulatora na nowy i wtedy zmierz napięcie ładowania. Jeżeli na nowym akumulatorze nadal ładowanie na poziomie 10V, to do regeneracji alternator. Zmierz też napięcie ładowania w innym samochodzie. W ten sposób zweryfikujesz sprawność swojego miernika.
Ale co jest dziwne to ładowanie jest, więc nie ma pewnie nigdzie przerwy na przewodach z alternatora do akumulatora
pięć odpowiedzi na post poszkodowanego zniszczeniem akumulatora i tylko jedna prawdziwa, kolegi ecsb . Ludzie, no przecież pomierzył - nie wychodzi czasem z pomiarów 8V na akumulatorze? jaki rozrusznik chcecie regenerować? Swoje se zregenerujcie. Do autora: wątpie czy naładujesz bo pewnie cela zwarta, ale mógłbyś sprawdzić pobory prądu i jak odpalisz...
Czy pomierzyłeś napięcie ładowania na alternatorze a póżniej na akumulatorze?Zmierz też pobór prądu na postoju po wyłączeniu wszystkich odbiorników.
Nie ma to związku z wyciąganiem i ładowaniem akumulatora. Silnik łapie jakiś błąd. Diagnostyka komputerowa.
Na początek sprawdź podstawy czyli czy akumulator ma dobrze przykręcone klemy i czy nie są zaśniedziałe i sprawdzić miernikiem czy ładowanie akumulatora jest prawidłowe na zimnym na ciepłym, może problem być w skrzynce bezpiecznikow w komorze silnika czy nie została zalana, sprawdzić masę z akumulatora na karoserie samochodu
Jeżeli po odpaleniu auta kontrolka ładowania nie gaśnie i napięcie na zaciskach akumulatora 11.7 to alternator do naprawy.
Tzn. wiadomo że jak się zapali jest już zbyt niskie napięcie akumulatora, sprawdź jaki jest pobór i co z tym ładowaniem jest czy nie.P
Najpierw oczyść zaciski na akumulatorze.Następnie posprawdzaj lub oczyść z nalotu podłączenie instalacji- główny przewód zasilający od akumulatora .Alternator sprawdż pod obciążeniem bo napięcie to będzie miał w normie.
Witam jeżeli w aucie niema poboru prądu,lub jest dopuszczalny czyli mniejwięcej do 0.06v i ładowanie jest ponad 14V to przyczyny byym szukał w samym aku,sprubuj zmienić na inny aku
jak się zagrzeje spróbuj go odpalić np z kabli innego akumulatora, alternator ładuje ?? jak dla mnie to rozrusznik jest winny. Pozdrawiam
Witam, ja miałem dokładnie to samo rok temu. Wymieniłem akumulator, bo ładowanie i pobór prądu w spoczynku były w porządku. Od tej pory autko może stać nawet tydzień i odpala od "strzała".
Ten spadek napięcia do ok. 10V jak zmierzyłeś (gdzie plus, a gdzie minus miernika)? Mierz napięcie między korpusem alternatora, a zaciskiem plusowym alternatora i w tych samych warunkach między biegunami akumulatora- oczywiście podczas pracy silnika, tak samo między punktami które wymieniłem a nadwoziem. Szukaj miejsc w których powstają spadki napięcia....
Ładowanie w,g opcoma 13,6 A zamierzone na altku miernikiem 14,3. Akumulator ma niecały rok ale chyba altek się kończy bo czasami po odpaleniu świeci kontrolka ładowania.
Witam.Sprawdż przewód(gruby)idący od alternatora do akumulatora.Zmierz napiecie bezpośrednio na grubym wyjściowym przewodzie alternatora po włączeniu świateł.Jest takie same jak na aku?śprwdz masy,masę silnika,napręzenie paska(napreżacz jak występuje).I czy bez świateł napiecie jest około 14 na akumulatorze?Ładowanie musi być:) Pozdrawiam i życze powodzenia.
po zapaleniu auta odłącz akumulator zacisk plusowy aby sprawdzić czy jest ładowanie z alternatora jeżeli auto pracuje to sprawdź napięcie jakie daje powinno być większe od napięcia aku ok. 14.4v, sprawdź przy okazji poziom elektrolitu czy nie trzeba dolać wody destylowanej a przy okazji możesz też sprawdzić gęstość elektrolitu po naładowaniu akumulatora...
Ja przecież nie pisałem, że jak się grzeje klema to się ją powinno wyczyści. Czyści się natomiast powierzchnię styku klemy i zacisk akumulatora.
Bardziej zastanawiałem się nad akumulatorem turystycznym, który ma ponad 10 Ah. Konkretnie? Litowym? Ołowiowym? Czy długo musiałbym jeździć, żeby podładować akumulator samochodowy i jednocześnie taki zapasowy (załóżmy dwie opcje powerbank i coś ponad 10 Ah)? To zależy od tego jak będzie rozwiązany układ ładowania - wydajność alternatora zwykle przekracza...
Zdejmij pasek alternatora i posłuchaj czy dalej jest czy nie ma. Oczywiście pasek na chwile bo nie będzie ładowania i silnik będzie chodził tyle ile wystarczy mu akumulatora.
Kolego zmierz dokładnie ładowanie podczas trwania objawu o którym piszesz. Prawidłowe ładowanie powinno wynosić około 14,4V . Prawdopodobne opcje są trzy. Pomiar pokaże. 1. szczotki alternatora 2. regulator napięcia 3. diody alternatora Akumulator nie powinien mieć z tym nic wspólnego
Sprawdziłem miernikiem na samym akumulatorze i był rozładowany:/ podłączyłem to do ładowania. Zobaczymy co wyjdzie
Sprawdzić masy (nie w rozruszniku , bo go nie będziesz rozbierać) na silniku i na budzie ;sprawdzić czy na krótko rozrusznik kręci. Po uruchomienie ładowanie do przeglądu.
Jak swieci to sprawdzone ładowanie?Ja w swojej miałem uszkodzoną klemę na odpalonym silniku sprawdzić czy sie nie grzeją klemy.Czesto tez mostki padaja
wiec kod błędu ten sam posprawdzaj wiązkę przewodów alternator akumulator nie masz przypadkiem za dużego ładowania
Witam. Miałem Problem z Ładowaniem Oplel Vectra A 1.7TD Isuzu.Wymieniłem regulator napięcia.A więc Ładowanie z alternatora 14.6V natomiast na akumulatorze 14.3V ale nadal świeciła kontrolka ładowania.nie można było włączyć podgrzewania tylnej szyby. Przekaźnik był dobry ale postanowiłem zerknąć na instalację . Po tygodniu prób dotarłem do wady. Wada...
Mam samochód opla vectrę A. Zaczęła w nim świecić kontrolka od ładowania akumulatora pomimo tego, że akumulator jest ładowany(napięcie na nim - ok 14V w czasie ładowania) . Co może być tego przyczyną. Z góry dzięki za pomoc. Temat poprawiłem.
Podjedź do sklepu niech sprawdzi akumulator,często nowe padają niestety(zakładając że ładowanie w porządku)-sprzedawcy mają taki przyrząd do badania pod obciążeniem-a że nowy na gwarancji nic nie zapłacisz.Powodzenia.
No to sprawdź jeszcze prąd ładowania,podejrzewam że elektryk standardowo zmierzył tylko napięcie.Możliwe uszkodzenie akumulatora.
Witam mamy Opla Vectre A 1991 rok raz jechaliśmy zaświeciła się kontrolka od oleju w silniku zatrzymaliśmy sie i zostało sprawdzone olej był czyżby czujnik ma zwarcie na następny dzień po tej awarii dalej się zaświeca lampka od oleju mało że to to dodatkowo od akumulatora lampka się zaświeca ładowanie było robione 2 lata temu czyżby się znowu szczotki...
Pewnie nie masz ładowania, sprawć alternator (wymień szczotki)
zmierz jeszcze prąd ładowania, używany alternator nie znaczy sprawny, akumulator nie jest przypadkiem złom?
Dołącz jeszcze napięcie na akumulatorze w trakcie ładowania czyli na zapalonym silniku.
Problem w tym, że ja do końca nie wiem czy to akumulator musze wymienić, ale tak mi sugerowano... Samochód na duzym mrozie mi nie odpala O. Vectra A 1.8i trochę niby kręci ale zaraz pada... jak ładuje to bąbelki w elektrolicie idą ku górze, no i raz go spróbuje odpalić po ładowaniu, i zdycha... Proszę o pomoc... Jaka to jeszcze może być usterka?? I...
Bezpieczniki pod kierownica sprawdzone i są oki, kable idące na masę do karoserii obok akumulatora wyglądają jakby nie były naruszone
Alternator ładował 20V lub więcej , stąd takie napięcie na akumulatorze / uszkodzony regulator/ i usterka w ECU / transil lub zenerki na wejściu zasilania/.
Właśnie jestem po operacji dołożenia dodatkowych kabli altek-aku, aku-masa-silnik, aku-masa-buda. Przed tą czynnością na alternatorze było o 0.4V ładowanie większe niż akumulatorze teraz jest takie same. Dołożyłem bo po lekturze na forum wyczytałem że Vectra jest czuła na przyśniedziałe końcówki przewodów które są nie do wyczyszczenie bo są zagniecione....
Jeżeli pasuje gabarytami, to nic złego się nie stanie. Alternator sobie poradzi z ładowaniem, a zimą łatwiej będzie uruchomić silnik
Brak ładowania , uszkodzony alternator , uszkodzony akumulator i dużo innych usterek. Jakie pomiary zostały wykonane ?
Witam posiadam vectra c 1,8 2002. Mam problem z opadającymi zegarami,w momencie wystąpienia problemu kierunki nie działają, radio, szyby. Palą sie kontrolki ABS, ładowanie silnik dalej pracuje. Po zgaszeniu auta wszystko wraca do normy. Akumulator nowy, czy to może wina alternatora prosze o pomoc ?
Czy napięcie mierzone na alternatorze czy na akumulatorze bo w oplach z tych lat może być różnica.
Witam. U mnie Opelek Vectra C alternator Bosch 140A ładowanie wstaje po 5-6 sekundach. Myślałem że jest to jakaś wada i altek na stół i do sprawdzenia pojechał. Według majstra wszystko OK. Po lekturze widocznie tak ma być.
Stawiam na brak ładowania akumulatora w aucie. Wyjmij i naładuj akumulator, następnie zamontuj go w aucie odpal silnik i zmierz napięcie na klemach. Powinno wynosić ponad 13 volt.
1125 - zawór regulacji ciśnienia doładowania 1590 - sprawdź: => akumulator lub ładowanie Tak mnie wyszło, z mojego tłumaczenia z angielskiego. Kończyłem ogólniak 23 lata temu, ale sens zdania jest właściwy.
dokładnie zacznij od sprawdzenia napięcia ładowania ,podepnij miernik na prąd stały do zacisków akumulatora i podaj jakie masz napięcie .
Co do akumulatora, doradzałbym podłączyć pod prostownik do pełnego naładowania. Dobrze byłoby aby prostownik miał funkcję kontroli ładowania. Po tak kompletnym rozładowaniu trzeba o niego zadbać. Auto go nie uzupełni.
Zdjęcia nikt nie bedzie oglądać by wydawać punkty zrob w miejszej rozdzielczosci Pomierz napięcie ladowania bezpośrednio na alternatorze i akumulatorze w calym zakresie obrotów
Witam wszystkich. Mam następujący problem z VECTRą 1.9 cdti 2005, otóż od wczoraj po niewielkim przymrozku około +1 po kilku minutach jazdy zapala się kontrolka ładowania, jak na razie auto pali normalnie oraz nie występują skoki obrotów gdy ta kontrolka się zapala. czy to alternator? Pasek klinowy chyba też OK nie słychać żadnych pisków, poza tym wszystko...
Vectra b 2001 rok silnik 2.2 16V CDX skrzynia automat ,ksenon webasto klimatronik grzane stołki itp. . Wcześniej był aku. EXIDE 72 Ah aktualnie centra 74Ah. W pierwszej kolejności wymieniony aku,ale ładowania nie było po mimo,że kontrolka ładowania gasła po uruchomieniu silnika.Wymieniłem regulator ładowania,ładowanie się pojawiło ale nie takie jak...
Mam problem tego typu że akumulator sam się rozładowuje. Kupiłem nowy akumulator jakieś 4 miesiące temu. Wszytko było OK. Samochód palił bez problemu. 3 dni pojechałem do siostry i po powrocie (około 4 godzin) samochód już nie odpalił. Dopiero jak przyjechał kolega to odpalił za pomocą kabli. Ładowałem akumulator 24h i po podłączeniu odpalił. Po nocy...
Radzę dokładnie posprawdzać alternator i jego "peryferia" (diody prostownicze, regulator napięcia). Domowym sposobem można posprawdzać złącza, multimetrem diody, na "słuch" łożyska. Głowy nie daję że to napewno alternator , trzeba by ewentualnie sprawdzić czy przy dłuższym okresie utrzymywania się tego stanu wyczerpie się akumulator.
Witam! Vectra c 2.2dti gts rok 2003 mam od kilku dni problem z odpalaniem samochodu. Sprawdzilem akumulator na odpalonym silniku ma ładowanie 14.5v a na zgaszonym 12.5v podczas rozruchu 12cos. Akumulator ma 3lata. W tym tygodniu dwa razy odpalalem z kabli po 7km trasie słychać ze rozrusznik kreci ale nie chce zaskoczyc przygasały mi wtedy kontrolki...
witam podłacze się pod temat mam problem z alternatorem w oplu. mianowicie jakś czas temu dostrzegłem że żarzy mi sie kontrolka od ladowania . im wiecej odbiorników właczone tym bardziej sie żarzy. wiec wziełem miernik i spr ładowanie i wyszło ze przy odpalonym silniku i bez innych odbiorników było 14.5V a po wlaczeniu odbiorników (swiatła,grzanie szyby...
ładowanie vectra ładowanie akumulatora renault ładowanie akumulatora varta
elektryczna tylna klapa prąd bramki tyrystora naprawa dysku seagate terminalem
citroen berlingo nawiew kotły gazowe
Pilot IR – brak działania powyżej 1 metra, zasięg, baterie, zakłócenia, testy Demontaż boczka drzwiowego Mercedes S W220