Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Zacznij od stanu akumulatora. Może jest niedoładowany. I ładowanie alternatora.
Denso czy Magneti Marelli?
Powodem braku ładowania może być alternator ale to sprawdzisz jak odpalisz auto.
chętnie zgłoszę się do jakiegoś serwisu w okolicach krakowa/katowic żeby naprawić to niewielkim kosztem. Niestety o niewielkich kosztach proszę zapomnieć to nie maluch. A jeżeli są problemy z naprawą zamontować boscha.P
Alternatora. Wymienić jak najszybciej. Zerwanie będzie powodem braku ładowania akumulatora.
Nie ma diod wzbudzenia. Tą funkcję spełnia regulator napięcia. Domyślam się że chodzi o focus MK2 czyli alternator Denso mostek arc6020.
BMS był resetowany,ładowanie 14,3
sprawdz ładowanie na wyjściu z alternatora
Jestem posiadaczem tego auta o 2 lat i od początku miałem problem z ładowaniem ,który zawsze objawiał sie w okresie zimowym. Pierwszy alternator oryginalny Ford również padł.Więc coś tu jest nie tak. Natomiast jeśli chodzi o zmianę ustawień w PCM ( alternator 150A), to takowe zostały dokonane, skutek żaden.
Zmień alternator
To dlaczego jak podłącze kostke ładowanie wzrasta? do 15.2
Czyli za kilka lat będzie dejavu tematu rodem - opel 1,7 isuzu - alternator nie ładuje.
Kolego powtarzam słowa gościa który prowadzi firmę naprawiającą sterowniki i co lepsze jeszcze prowadzi szkolenia więc nie musisz po mnie jeździć, to nie moja słowa. W fordzie alternator sterowany z zewnątrz.
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Tak amperomierzem, tam masz układ inteligentnego ładowania. A kontrolka ładowania nie jest zwiazana z alternatorem.
tak też myślałem. Czyli alternator powinien ładować bez tej małej wtyki? Jeżeli będzie ładował po odpięciu to co można jeszcze sprawdzić?
Witaj! Szanowny kolego. Nie znam błędu pomiaru twego miernika.W/g mnie wszystko jest w porządku.Akumulator nowy musi się uformować to wymaga trochę czasu. Napięcie jakie podajesz sprawdź innym przyrządem. Na akumulatorze napięcie powinno wynosić 14,2-4v.w zależności od błędu miernika,ale jak ma 14v powyżej to dobrze bo przy obciążeniu spadnie a akumulator...
Skoro świeci Ci się kontrolka od ładowania a alternator ładuje to ja bym nic innego nie obstawiam tylko mostek prostownicy
Bateria ok. Przejście jest - sprawdzałem. Tu info, że komputer nie jest przy bezpiecznikach/ przekaźnikach, tylko między nadkolem, a zderzakiem po lewej stronie. Przewód błękitny z brązowym paskiem. Tu też uwaga, bo taki sam kolor przewodu ma czujka obok alternatora.
Wg mnie masz kiepski akumulator - sprawdź stosownym przyrządem. Po uruchomieniu silnika odczekaj nieco, aż alternator podładuje akumulator, a nawet wyłącz zbędne odbiorniki na ten czas, a podgrzewanie szyby włącz później. Przypominam, że podgrzewacz szyby, to dość duże obciążenie dla (kiepskiego) akumulatora. Sprawdź przy okazji poprawność ładowania...
Witam Dopiero w drugim poście dowiedzieliśmy się ,że akumulator nowy. Ma racje Kol. Andrzej - ładowanie niskie , być może alternator lub moduł ładowania(regulator).
Altek-alternator.
Witam. W moim Fordzie Focusie 2005r 1,6 tdci 109km padł alternator. Alternator wymieniłem na nowy. Ładowanie jest ale pali się kontrolka od ładowania. No i zgłupiałem, nowy alternator, jest ładowanie a kontrolka się pali. Może ktoś orientuje się co może być tego przyczyną? Pozdrawiam.
Pierwsze pytanie, to o jakim focusie mówimy? Podejrzewam, że mk1 albo mk2 (schematy są do mk1). Do mk2 można dołożyć fabryczny moduł świateł (lub włączyć skandynawskie - nie wszystkie moduły GEM to obsługują) - tutaj jest sporo tematów w sieci o tym. Do mk1 jest jedne człowiek, co montował automatyczne światła i wycieraczki: http://www.focusklubpolska.pl/showthread...
Kolego prosta sprawa po odpięciu wtyczki od alternatora problem powinien minąć. Jeśli to to .
Razem z alternatorem.
Witaj, - Na początek sprawdził bym szczelność , czy gdzieś silnik nie zaciąga " lewego" powietrza, przez co te obroty tak się zawieszają - jakaś sparciała uszczelka itp - Możesz też zmierzyć napięcie ładowania akumulatora, może szczotki się w alternatorze kończą i taki dziwny efekt jest.. :)
Wszystkie połączenia elektryczne skontroluj, przede wszystkim grube przewody od akumulatora - też sprawdź przewód łączący alternator z baterią. Następnie jeżeli to wszystko jest okej, wyciągnij alternator i zawieź do fachowca, co je regeneruje.
Nie zrobią ci z tym nic tą drogą.
Kolego oddaj do fachowca, ten, podobnie jak i Ty nie ma pojęcia jak działa ładowanie w Fordzie. Zamykam. Obstawiać nie będziemy.
Brak ładowania to oznaka niesprawnego alternatora.
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
Jeździć, wielokrotnie zaobserwowałem takie ładowanie w Focusie. Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM ( sterownika silnika), byc może PCM uznał że trzeba zwiększyć prąd.
Sprawdź czy alternator ładuje i ma napięcie ładowania około 16V , czy w ogóle jest jakiekolwiek ładowanie.P
Oddaj komuś kto ma sprzęt i wiedzę. O alternatorach i problemach z ładowaniem, w tym aucie, jest naprawdę dużo na forum. Poczytaj. I tak oddasz do warsztatu. Sam alternator może być sprawny!
W fordzie bywa problem z instalacją, sprawdź czy na czerwonym kablu we wtyczce jest plus, jak go nie ma też będzie przeładowywał. Tak steruje nim komputer ale ładowanie i tak nie powinno rosnąć do prawie 16, to nie mercedes gdzie ładowanie może dochodzić chwilowo do 17 i jest prawidłowo.
Nie w alternatorze problem.P
Najpierw do dobrze wyczyść zestyk prądowy na alternatorze.
(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
Pociągnij przewód idący do regulatora. One gniją .Alternator gubi komunikację.
Okazało się , że alternator jest z innego forda. Oraz mocowanie było przeszlifowane bo się nie mieścił. Kupiłem używany alternator razem ze sprzęgłem i mocowaniem. Zrobiłem już 3tyś km i wszystko działa. Więc temat zamykam. Aha po wymianie alternatora zaczęła działać ogrzewana przednia szyba. Przeczytałem gdzieś, że jak coś jest nie tak w komunikacji...
Czy ma nowy regulator nie wiem zakupiłem kompletny alternator bez żadnych naklejek numerów itd . Przed zakupem sprzedawcy podałem wszystkie dane auta i alternatora oryginalnego z naklejki na nim naklejonej. Kolega wspomina za niskie ładowanie czyli co mam przez to rozumieć , kłopot z altkiem ??autem ??
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Napięcie było coś 14 i coś tam przy starcie jak odbierałem auto od elektryka i było ładowanie,później nie sprawdzałem działo się to samo jeździłem na samym akumulatorze dopuki się nie rozładował czyli znowu brak ładowania a alternator był robiony u elektryka.
Witam ja też stawiam na alternator,uszkodzona dioda w mostku prostowniczym
Problem rozwiązany, elektryk wymienił regulator napięcia przy alternatorze i jest ok.
Nie mam 100% pewności co do tego konkretnie przypadku, ale bywały uszkodzone przewody na zgięciu zaraz przed wtyczką wtykaną do alternatora. Z pamięci nie wyrecytuję, ale doczytaj w innych wątkach a ze szczególnym wskazaniem na problemy z przewodem i wtyczką. Były tam historie, gdzie przez brak sterowania alternator pracował w trybie bezpiecznym i ładował...
Wypnij z alternatora trzypinową wtyczke, zapal silnik i obserwuj kontrolką, monitorując też wynik na mierniku
Miernik w rękę i rób pomiary, to wyjaśni czy problem jest z wiązką czy alternatorem. Napisałem wyżej wartości napięć na pinach przy odpiętej wtyczce: 1 - ~8.8V 2 - ~0.4V 3 - ~12V (tu pokazywało dokładnie wartość napięcia z aku) Jak wczoraj parkowałem auto ładowanie działało. Dzisiaj (24h postoju na powietrzu) odpaliłem auto i niestety brak ładowania...
Urywa się ciągle sprzegło alternatora w Focusie MK1 1,8 tdci Wymieniłem sprzęgiełko w całości na używane (foto poniżej) 3x Wymieniłem samo gumowe kółeczko które łączy się z alternatorem w końcu na nowe dobrej firmy Przejeżdżam 50-150km i się ono ukręca ta guma. Alternator jak obracam ręka niby lekko się kręci. Teraz jak się urwało to patrzę alternator...
Z mojej poprzedniej wypowiedzi można wywnioskować, że obstawiam ,iż przyczyna nie tkwi w alternatorze - 1A bezpiecznika tam nie ma, wiem który bezpiecznik jest od alternatora (3A) - jest sprawny ale proszę np. o pin datę sterownika
Nie masz drgań w trybie awaryjnym elektryki i obrotami nominalnymi + 100 obr/m. Masz drgania w trybie normalny i z normalnymi obrotami jałowymi. Alternator jeśli jest obciążony ładowaniem to i obciąża mechanicznie silnik. Jak instalacja ok to problem z silnikiem - zapłon się kończy, kompresję traci, dziurawy dolot...
Samochód jak w temacie wymieniony został alternator , ładowanie 14,1V. Po zapaleniu kontrolka ładowania gaśnie jednak po chwili zapala się ponownie. Co może być przyczyną.
Napraw rozrusznik. Jakiej firmy alternator?
Potrzebuję zmniejszyć napięcie alternatora, max 13,8V. Renault Espace V 1.6dCi oraz/lub Ford Focus 2 MK2 1.6 tdci. Wymieniam ołów na lit, dokładnie LiFePo4. Między baterią akumulatorów jest BMS który pilnuje napięcia na baterii i poszczególnych ogniwach. W razie czego wyłącza ładowanie albo rozładowanie. Renówka po naładowaniu litu i odcięcia ładowania...
W sumie to zacznij od tego co wymieniłeś. Możliwe że do alternatora dostał się olej. Albo podczas naprawy ktoś uszkodził przewody.
Akumulator zostaw w spokoju, jest dobry. Usterka alternatora, napisałeś że mechanik stwierdził silne nagrzewanie się alternatora, być może zwarcie między zwojowe. Wyłączanie ładowania następuje tylko i wyłącznie przy szybkim dodaniu gazu gdy silnik jest obciążony podobnie jak u focusa gdzie zastosowano jeden z pierwszych "inteligentnych" alternatorów....
Zasadniczo może źle to nazwałem falowaniem obrotów, silnik po prostu tak jakby przygasał po włączeniu świateł. Tak jakby brakowało mu prądu, po przelaczeniu na postojówki problem już ustępuje. Myślałem że to może wina alternatora ale kontrolka ładowania nie świeci więc alternator chyba w porządku..
na regulator nie zwróciłem uwagi, ale przełożyłem ze starego alternatora.
Podpinam się do tematu, focus 1.5 tdci, miesiąc temu nowy alternator bo padł podczas jazdy, akumulator sprawny a wczoraj podczas jazdy pojawił się problem ze wspomaganiem, po zgaszeniu nie działał zamek centralny, po 2 godzinach postoju wszystko wróciło do normy. W ABS błąd U3003, w silniku czysto, ładowanie 14,9V.
Nie darady ford ma jakieś zabezpieczenie jeśli alternator nie zacznie ładować samochód odrazu gaśnie przerabiałem to kiedy alternator zepsuł się w trasie Dodano po 48 Da się przejechać najwyżej 30 metrów
Po pierwsze to nie (~11,5A) tylko 11,5V. Osobiście nie spotkałem się z taką sytuacją aby zużyty akumulator mógł uszkodzić alternator (diody), ale taki aku może eksplodować w skrajnych przypadkach:(. Czy akumulator miał robiony test obciążenia? Jak wypadł? Jakie jest jego napięcie spoczynkowe - rano przed odpaleniem? Akumulator mógł się uszkodzić przez...
Dziękuję za odpowiedź, bo już nie wiedziałem co robić. Przeczytałem że ponoć ładowanie ma być od 13,8 V do 14,5 V. Stąd mój niepokój. W końcu przy ładowaniu 15,7V gasły i zapalały się podświetlenia zegarów i mrużyły światła mijania i całe auto zachowywało się jakoś inaczej. Niewielka różnica a jednak.
Witam, mam problem z Fordem focusem mk1 1.8tdci, 2004 rocznik. Problem wyglada tak ze podczas jazdy zapala się kontrolka akumulatora, po czym nie ma żadnej reakcji na próbę odpalenia samochodu. Ładowanie rzekomo jest, mechanik mówił ze alternator jest w porządku. Po odpaleniu samochodu wczoraj paliła się kontrolka ABS, jak myślicie co może być?
Witam. Lub masz uszkodzoną diodę wzbudzenia w alternatorze, sprawdź wszystkie.
Witam! Najprościej będzie podłączyć woltomierz do żarówki reflektora i sprawdzać napięcie w momencie uruchamiania i po uruchomieniu silnika. Może problem jest w alternatorze (napięcie ładowania 14,2V). Pozdrawiam.
sprawdź proszę na samym alternatorze. Często problem tkwi w przewodzie pomiedzy alternatorem, rozrusznikiem i akumulatorem.
Ok. W pierwszej kolejności został wymieniony refulator na Magneti Marelli- dobrany i zakupiony w sklepie Forda. Przy wiekszej ilości odbiorników znacznie obniżało się napięcie (taki zabieg doradził "wujek dobra rada"). Wcześniejszy był tej samej marki. Następnie z marszu wymieniony został akumulator (2 miesiące temu) - BOSCH S5 61Ah S5004. Obecnie bez...
Witam, mam problem z Fordem Focusem C-max 1.8 Duratec 2006 rok polegający na spadku napięcia do ok 12.2-12.4V. Zaczęło się od tego, że w podziałek zapaliła mi się kontrolka ładowania przy włączonym grzaniu na szybę przednią + ogrzewanie szyby przód/tył po ok 2km jazdy kontrolka zgasła. Pomierzyłem ładowanie i wyszło, że bez obciążenia ładowanie ma ok...
Panowie, sprawdziłem dzisiaj ładowanie akumulatora i wynosi ono 13.99 V Czy może być uszkodzony regulator napięcia w alternatorze i dlatego czasem jak się zatrzymuję to obroty spadają tak nisko i czasem trzęsie autkiem ?
taa, albo pekl i stojan ma przebica, wkoncu to alternator wloskiej mysli technicznej :)
problem rozwiązany przyczyną był wadliwy alternator po wymianie problem zniknoł
Napięcie na akumulatorze 13 V ładowanie 13,8 V, jak zaczyna migać kontrolka wzrasta do 14,4 V. Dodano po 2 Zdjąłem teraz wtyczkę z alternatora z 3 kablami siwy, niebieski i czerwony i styki są zaśniedziałe - zielone.
Tak więc jeszcze raz dziękuje za pomoc. Faktycznie nie była to wina alarmu, za co przepraszam Pana od alarmu za naprzykrzanie się. Mechanik zamówił komputer. Przyszedł jeszcze przed świętami. Mechanik wymienił go błyskawicznie (wraz z poskładaniem wszystkich rozebranych części), za robociznę wziął naprawdę mało tak więc autko jeździło (do wczoraj 07.01.2011)...
Mam Focusa z 2004 roku z takim problemem - po zapłonie świeci kontrolka akumulatora, po odpaleniu gaśnie na około pół minuty. Następnie znowu świeci, momentami gaśnie. Ładowanie jest 14,3 przy włączonych światłach i utrzymuje się na poziomie 14 V nawet po włączeniu wszystkich możliwych odbiorników prądu. Co zrobiłem - wymiana regulatora na nowy oraz...
a kiedy taka przypadłość się stała w aucie, dawno? Może po jakiejś naprawie wymianie pasków, może złe paliwo. Więcej info o aucie, a tak ma na klimie, na włączonych światłach, a jak z ładowaniem? alternator i akumulator w dobrej kondycji - w tych modelach dużo modułów może mieć wpływ na takie działanie.
Focus mk1 1,8tdci rozrusznik. Chyba zespsuł sie rozrusznik u mnie. Dziś przekręcam kluczyk, ledwo zakręcił i czuć jak spadały obroty. Za druga próbą odpalił. Wróciłem do auta za godzinę. Wkładam miernik napięcia do gniazda zapalniczki taki mam (idealnie pokazuje weryfikowany multimetrem). Pokazuje 12,5V przekręcam kluczyk ledwo zakręcił i zdechł. Ponownie...
Witam, Mam problem z samochodem, podczas jazdy zaświeca się kontrolka ładowania i słychać dziwny świszczący odgłos z alternatora. Co to może być? Pozdrawiam.
Minął ponad rok:) Wymieniłem alternator miesiąc temu na oryginalny używany. Stary niby ładował 14-14,5V, ale komputer zgłaszał jakiś błąd i powiedziano mi, że to wina altka. Nie śpieszyłem się z wymianą bo zbytnio w to nie wierzyłem:) W końcu urwało się sprzęgło alternatora i musiałem dokonać zakupu:) Po demontażu starego okazało się, że był on od innego...
Ford Focus 2006r Alternator 3M5T-10300-VC Denso 104210-3762 120A Wymieniony został mostek diodowy i regulator. Mostek oryginalny miał 6 diod, założony został 12 diodowy. Taki był dostępny. Znajomy powiedział mi że wkładał już taki mostek i wszystko było ok. Teraz jest taki problem ze na obrotach jałowych Alternator nie wyrabia. Po załączeniu wszystkich...
Witam mam Forda fokus mk1 1.8 tddi 90kw po włączeniu zapłonu zagrzaniu świec nie odpala muszę wylaczyczyc zapłon i jeszcze raz włączyć i bez problemu odpali ?? Czy się rozkodował ale nie zawsze tak jest Cześć, Z Twojego opisu wynika, że masz problem ze startem silnika w Twoim Fordzie Focus MK1 z silnikiem 1.8 TDDi. Silnik nie odpala przy pierwszej...
Minął rok:) Świece były sprawne ale podgrzewacz nie załączał się. Podobnie grzanie przedniej szyby... Komputer pokazywał jakiś błąd. Ktoś mi podpowiedział, że on pokazuje się jak komputer źle rozpoznaje alternator. Alternator niby ładował ponad 14V więc nie śpieszyłem się z gmyraniem przy nim. Niedawno urwało mi się sprzęgło alternatora i kupiłem cały...
Po odpaleniu silnika kontrolka gaśnie ale praktycznie nie ma ładowania akumulatora więc napięcie na pokładzie to niecałe 13V. Po dodaniu gazu alternator podwyższa napięcie do trochę ponad 14V to i żarówki świecą jaśniej. Wszystko jest tak jak powinno być.
(at)kris8888 dajesz linki do zasady działania altetnatora a nic z nich nie rozumiesz. Po prostu ręce i cycki opadają. Pokaż na tych schematach drogę prądu i jak przy niedostatecznym ładowaniu ma się palić kontrolka ładowania? Jak widać Ty chyba nic nie rozumiesz, skoro nie potrafisz sobie rozszyfrować nawet tak prostych schematów, które podałem. Ale...
ja też bym twierdził że to absolutnie normalna sytuacja- to wynika z bezwładności regulatora i tyle. Nie posądzałbym również PCM o regulowanie napięciem ładowania- do tej pory stosuje się proste analogowe regulatory napięcia, bo są najbardziej pewne, bezawaryjne i najszybsze w działaniu. Jak sprawdzałbyś oscyloskopem to ten skok miałby koło 40 V przy...
Witam, mam problem z ładowaniem w samochodzie mianowicie po wymianie alternatora akumulator szybko się rozładowuje. Zmierzyłem pobór prądu na wyłączonym zapłonie 2,4A a powinno być ok 0.2A, sytuacja wraca do normy kiedy wypnę 3-pinową wtyczkę na alternatorze lub złącze do PCM. Sprawdziłem wiązkę alternatora, nie jest uszkodzona nie ma przebić na masę...
Test z włączonymi światłami mijania akumulator także przeszedł. Akumulator odłączony od samochodu na 24h "trzyma napięcie". Obserwuje dalej. W miedzyczasie przypomniałem sobie sytuację gdy uruchomilem samochód normalnie jednakże przez pierwsze 10 minut dziwnie migało mi podświetlenie komputera. Gdy silnik nie pracuje - stacyjka jest w pozycji "zapłon"...
Skoki napięcia nie powinny robić problemu - do forda są zalecane bodajże wapniowe akumulatory, które dadzą radę. W nowszych już się stosuje akumulatory AGM, które trzyma się częściowo niedoładowane, żeby jeszcze lepiej przebiegało ładowanie dużym prądem. "Takich pierdół to jeszcze nie słyszałem ani nie czytałem." - o którą część wypowiedzi chodzi? Nie...
Kolego sam twierdzisz, że silnik gaśnie podczas włączania większego obciążenia odbiornikami prądu np. światłami drogowymi. Do ręki odpowiedni przyrząd (miernik) i zbadaj, czy alternator właściwie ładuje akumulator. "Masa" pojazdu do sprawdzenia tj. minus akumulatora a nadwozie - nie może być korozji, soli i śniedzi na stykach.
Witam. Akumulator w grudniu 2023 wymieniony na nowy. Alternator 1,5 roku temu wymieniony na nowy (podobno z oryginału nie było co zbierać) nowy oryginalny. Ładowanie 14,3 w normalnej jeździe po mieście. Czasami 15,5, czasami 12,8. To dobrze. Test zegarów (Przepraszam, może zapomniałem napisać) tam wskazówki są ok, kontrolki świecą bądź mrugają (w zależności...
Nie wiem czemu ale życie nauczyło mnie że we focusach lepiej kupić inny alternator na szrocie niż naprawiać na nieoryginalnych częściach. Tym drugim błędem w ogóle się nie przejmuj bo to błąd stały przy podłączonym fejsie/diagnoskopie. Tylko pytanie jeśli alternator przestał ładować to dlaczego wymieniono jako pierwszy regulator ?? Regulator raczej...
Witam. Mam problem ostatnio stałem na postoju z 2h na odpalonym silniku. I pokazała mi się kontrolka ładowania. Teraz gdy odpalę auto ona po chwili gaśnie, a następnie się zapala ponownie po ok minucie. Żeby sprawdzić czy jest ładowanie nie miałem miernika odłączyłem klemę akumulatora (+). Silnik od razu zgasł, a wszystko było wyłączone. Czy wymienić...
Sprawa rozwiązana po pierwsze - dziwne błędy wyskakujące wynikają z złego ładowania zamiast 14,5V dochodziło do 18V(uszkodzony nowy alternator). Po wymianie wszystko wróciło do normy z elektryką. Trudne palenie wynikło z zapchanego smoka(szlam zatkał wlot). Sprawa rozwiązana.
Ktoś gdzieś w necie wysnuł teorię, że takie niskie napięcie w przypadku pełnoletnich aut ma swoją przyczynę w równie pełnoletnich mostkach diodowych, a dokładniej w połączeniach diod z półpierścieniami radiatorowymi, gdzie diody siedzą na wcisk- z czasem połączenia między korpusami diod a radiatorami nie są już idealne, stąd spadki napięć i efekty...
Wymieniłem kilka dni temu alternator bo padł. Okazało się, że był od innego samochodu. Po wymianie na oryginalny używany szyba przednia zaczęła grzać. Doczytałem, że alatek musi być oryginalny bo zamienniki lub inne ciężko się parują z kompem. (nazywa się to inteligentne ładowanie) A jak się nie sparują to komputer widzi błąd i odcina mniej ważne obwody......
jest całkiem możliwe że jest tak jak piszesz ale regulator nie zawsze pozwoli utrzymać napięcie wcześniej też próbowałem go wymienić i nic nie pomogło dlatego że jak dostawał 19V to głupiał i dalej komputer już nie pozwalał jechać więc pozostaje alternator. U mnie przyczyną był właśnie alternator. Z własnego doświadczenia już wiem, że to można sprawdzić...
Witam. Przeszukałem forum,lecz nie znalazłem podobnych objawów do moich. Po kolei: Ford focus mk3,benzyna,radio zwykłe firmowe z usb. Co się dzieje: Zakłócenia w radiu,po przekręceniu stacyjki i uruchomieniu silnika. Na wyłączonym gra dobrze.Cd i usb bez różnicy czy wł. czy wył. jest dobrze. Radio wymienione(poprzednie miało uszkodzony cd). Próbowałem...
Witam, Jak w temacie, Ford Focus kombi silnik 1,8 rok '01. Napiecie zmienia sie w zakresie od 14,8 (bez obciązenia) do 12,2 (z pełnym obciązeniem) i pływie tj. widac migotanie wszystkich zarowek co sa właczone. Mierzone jest prosto na zaciskach alternatora, a wiec nie jest to wina spadkow w instalacji. Zanim wyciągne alternator i go pomierze, to chciałem...
Dzieki bardzo wszystkim. Zgodnie z waszymi radami auto pojechało na lawecie. Co do akumulatora to tak - jest nowy i właśnie po jego montażu zacząłem sprawdzać napięcie bo świeciła dioda ładowania na desce. Zobaczymy co będzie z innym alternatorem Edit. Alternator założony. Ładuje 14,6V. Niestety kontrolka nadal się pali. Zastanawiam się jaka może być...
ładowanie focus focus ładowanie focus alternator
pętla sprzężenia zwrotnego sterowanie rolet zewnętrznych usunąć trojana
klimatyzator galanzu klimatyzator galanzu
Ustawienia zasilania w Ubuntu Server - pliki konfiguracyjne Wymiary ekranu 16:9 o przekątnej 114 cali