Srubą na imbus raczej się nie kręci , ale jeśli juz jej pozycja została zmieniona i właściwie nie wiadomo jak ją ustawić to zrób tak : 1. w parowniku śrube do regulacji wolnych obrotów wkręć do końca 2. śrubę na imbus wkręć do końca 3. zdejmij silniczek krokowy lub reczny register z rury którą podawany jest gaz z parownika do mixera 4. podaj +12V na...
Słuchaj kochany a filtr powietrza to masz czysty, sprawdź równiez czy nieciągnie ci lewego powietrza przy wtrysku, parowniku, a jeśli nic to ci nieda zdejmij klemę minusową z akumulatora na ok 50 sek w tedy zresetujesz komputer, raczej śrubą w parowniku niekręć, ale śruba do zwiększenia dawki gazu jest napewno, dobrze poszukaj, ona kręci się palcami....
trudno trafić na dobrego gaziarza.w mojej cenie masz zbyt wysokie ciśnienie gazu ustawione na parowniku,śruba regulacyjna na srodku parownika -10-ka.Przy zbyt wysokim ciśnieniu gazu nie dobieta odpowiedniej lości powietrza i stąd te kłopoty.Polecam lekturę www.automotoserwis.com.pl www.hydrogeit.de/autogas
Sory, że włażę z butami w nie swój dział, ale swoją pojemność to ten silnik ma... ogólna zasada, to taka, że silnik ma palić ok 20% więcej lpg niż benzyny - żeby nie skracać żywotności silnika. To nie Tico, że może przejechać 100 km na 5 litrach gazu... silnik 2 razy większy masz ;p
Między kolankami wodnymi reduktora parownika jest plastikowa śruba na klucz 10 do usuwania mazi olejowej.
Z tego co ja wiem czułości nie dotykać, regulować bieg jałowy czarną śrubą a pod obciążeniem silnik krokowy albo śruba na wężu
Odkręć śruby mocujące parownik i delikatnie odegnij cała płytę w swoją stronę ciągnąc od dołu i przytrzymując miejsce gdzie rurki wchodzą do parownika. Napisałeś, ze wypadła śrubka - najprawdopodobniej od mocowania kapilary termostatu - żeby pracował musi mieć dobry kontakt z płytą. Jeśli mocowanie jest ok - wymień termostat.
to nic strasznego, po prostu na ciepłym silniku który chodził ładnie na benzynie odłączasz silniczek krokowy z przepustnicy, przygazowujesz i przełączasz na gaz i regulujesz tą śrubą plastikową na parowniku tak, żeby łądnie równo pracował na jak najwyższych obrotach i pośrodku zakresu w którym tak pracuje. i jest z grubsza ok :)
2gen to najgorsza instalacja gazowa jaka może być, to już śruba lepsza, bo ten komputer zakręcający i odkręcający śrubę działa straszliwie wolno i nie precyzyjnie, przez co nadaje się to tylko dla dziadków do dojazdów na cmentarz, jak chcesz tym jakkolwiek dynamicznie jeździć to zapomnij, wciskasz gaz i nic się nie dzieje a to myśli....myśli...kręci...
Nie musisz. Spuszczaj na rozgrzanym silniku(oczywiście zgaszonym). Pewnie wiesz, ale to jest ta śruba położona najniżej na parowniku. Polecam zajrzeć także do filtra gazu(musisz zakręcić butlę).
zdzichra: co za głupoty wypisujesz? śruba na parowniku jest najważniejsza bo to skład mieszanki, nie kręci się nia na pałę, bo bardzo ciężko trafić potem na zakres na którym da się odpalić. śruba na wężu to ogranicznik gazu i ją możesz wykręcić i kilka obrotów, to się ustawia później ogólnie jak teraz nie odpala to próbuj odpalać na gazie, trzymając...
Proponuję zmienić ustawienia "próg zmiany mieszanki" z 0,391(mieszanka uboga) na conajmniej 0,45. Pozatym zmieniłbym "rodzaj TPS" na malejący. Jeżeli teraz przy przełączeniu na gaz wyczuwalne jest szarpnięcie to powinno zniknąć, bo przełączenie na gaz bedzie przy zmniejszających się obrotach (praktycznie zawsze przy zmianie biegu). Przy regulacji należy...
Mam opla astrę 1,4 z 93',na wtrysku jednopunktowym.W pewnym momencie samochód zaczął "palić" niesamowicie dużo ok 40 l LPG na 200 km.Co się okazało :"wina" częściowo była po mojej stronie: należało natychmiast/albo jeszcze szybciej/wymienić FILTR POWIETRZA.Drugą sprawą była sama regulacja przy parowniku/chodzi o śrubę/wkręt/patrząc od góry na parownik...
o ile dobrze pamiętam ten system to są dwie regulacje: na parowniku śruba to jest skład mieszanki dla wolnych obrotów i regulujesz tak: zdejmij wąż z mieszalnika , wsadz do gara z wodą i tak kręć srubką az bąbelki gazu nie będa lecieć- UWAGA1 zapewnij otwarcie zaworów gazu na butli i na parowniku(podaj 12volt) UWAGA 2 LPG jest wybuchowy więc na wolnym...
Jeśli na zimnym silniku jest ok to znaczy że gas do parownika dochodzi prawidłowo bo te elementy przed parownikiem się nie nagrzewają. Problem będzie po stronie parownika możesz spróbować spuścić osad(olej) z parownika na zagrzanym i zgaszonym silniku śrubą w dolnej części parownika, bo olej ten jak się zagrzeje od przepływającego płyny przez parownik...
Te dwie "śrubki" o których mówisz są własnie do regulacji ilości gazu radzę spróbować z tą ze sprężynką wyregulować tylko stopniowo - cwierć obrotu zgodnie z ruchem wskaz zegara i wyjechać na próbę jeżeli auto nie straciło na mocy można jeszcze dokręcic ćwierć obrotu. Z drugą śrubą przy parowniku narazie nic nieruszaj jak nie uda się wyregulować tą...
jak ci będzie falował podkręć trochę śrubę od czułości w parowniku lub wkręć tą od niskich obrotów.Wydaje mi sie że masz zbyt bogatą mieszankę na gorącym silniku i sterownik ma problem z wyregulowaniem prędkości obrotowej.
Dziś troszkę pokombinowałem i przykręciłem dużą śrubę na parowniku jakieś 3/4 obrót. Pomogło bo już nie falują obroty ale trochę jakby maszyna minimalnie poszarpywała czasami podczas przyspieszania czego wcześniej nie było. Alle jeśli zaczynam odkręcać po trochę śrubę parownika to falowanie powraca :idea:
zagazowaliście ją odpalając na gazie dlatego na niczym też nie odpaliła i z plaka, normalna sprawa, po przełączeniu na zero trzeba z gazem w podłodze pojudłać z 10sek aż wyjudła ten gaz zalegający w kolektorze ssącym i parowniku, jak zaczyna załapywać wtedy w trakcie judłania włączyć gaz (cały czas z gazem w podłodze) jak zacznie silnik się wkręcać...
Śruba 1 - służy do spuszczania "śmieci" z parownika Śruba 2- regulacja obrotów biegu jałowego. Elektromagnes - podłącz do filtru gazu. Co jest z drugiej strony parownika? Nie ma drugiego elektromagnesu? Trójnik jest potrzebny regulujesz dawkę gazu podciśnienie nie jest potrzebne
Wkręć gwintownik lub śrubę i szczypcami ciągnij.
DAJ MU JEŚĆ tzn odkręć plastikowà śrubę na parowniku i, jeśli jest, śrubę/register na wężu do miksera, potem grzeb w ustawieniach.
Dzisiaj rozmawiałem ze znajomym którego kolega sprzedaje nowe parowniki podobno nowe parowniki mają wkręconą na max śrubę na imbus czy to prawda ????????
Przy dokręcaniu czujnik temperatury od sterownika LPG w miejscu jednej ze śrub parownika Lovato ( od strony śruby montażowej) po prostu się ukręcił i kawałek został w środku i moje pytanie czy można by było zamiast czujnika zastosować rezystor żeby np cały czas było 90 stopni i czy temperatura bierze udział w sterowaniu ilością gazu dodam że sterownik...
Sama wymiana filtrów to raczej tylko zbieg okoliczności z tą usterką. Chyba, że regulowaliście np. śrubę na parowniku.
Jeżeli twoja instalacja nie posiada komputera, czyli masz instalację I gen (zwykły przełącznik) to pomiędzy parownikiem, a mikserem masz śrubę do regulacji. Tam musisz wyregulować.
Ale nie za parownikiem, wystarczy odsunąć tunel powietrzny od obudowy parownika i śruby są dostępne bo mieszalnik jest centralnie na ścianie grodziowej a parownik z prawej strony
Witam intels.Jak zrobisz porządek z benzyna i będziesz regulował gaz, zerknij na parownik u samego dołu jest śruba do spustu osadzonego oleju w parowniku.Po jakimś czasie zbiera się tam olej i trzeba go spuścić.Nagrzej samochód aby parownik był gorący, wyłącz silnik i spuść olej, może tam być troszkę.Następną sprawa jest sprawdzenie membrany w parowniku...
Powiedz mi do cholory co za różnica jaka instalacja, pytanie było o śrubę na parowniku...
NO, jeśli masz mozliwość podłączenia testera pokazującego położenie attuatora, to nie musisz się męczyć! Ogólnie w regulacji reduktora chodzi o to, aby uzyskać jak najbardziej liniową charakterystykę pracy attuatora w stosunku do podciśnienia na kolektorze ssącym. Jeśli attuator musi za każdą zmianą podciśnienia zmieniać położenie, to będą straty gazu...
może masz sztywną membranę w parowniku lub uszkodzona śrubę od regulacji w parowniku (ukręcona mosiężna śruba zakończona szpicem)
Zregeneruj parownik lub wymień na nowy. Jeżeli śruba na parowniku jest wkręcona na maksa to znaczy że zalewa go gazem - twarde membrany. Możesz sprawdzić to przy pomocy zwykłego miernika i zobaczyć co pokaże Ci sonda lambda - najprawdopodobniej stoi na bogatej mieszance. Pozdrawiam
Witam również. czarna rzeczywiście do regulacji staopnia bezwładności membramy . mosiężna stała dawka gazu pomijajaca sterownie przez membrame najlepiej 1-1,5 obrotu odkrecić i powinno byc dobrze.
Do czego służy pokrętło przy parowniku?? Taką gaźnikową instalację reguluje się dwiema śrubami : ta na parowniku - obroty jałowe, ta na wężu z parownika do miksera - "przygazowany" do ok. 4-5 tys. obr. silnik nie powinien się dławić. Jedna regulacja od drugiej jest zależna. Jeśli dotykałeś tylko śruby na parowniku - nie musisz się bać nią kręcić -...
Witam Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach. Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca...
Kiedyś miałem taką instalację. I z tego co się orientuję to: 1. Faktycznie spust czarnej mazi (zanieczyszczeń) 2. Regulacja mieszanki, w prawo (zgodnie ze wskazówkami zegara) mieszanka bogata, oraz w lewo (przeciwnie do wkazówek zegara) mieszanka uboga. Zwykle regulowałem to tak, że na jałowym biegu kręciłem tą śrubą w prawo póki silnik nie zacznie...
Nawet gdy maksymalnie dokręciłeś śrubę TZR, to nadal temperatura za parownikiem była wyższa niż za regeneracyjnym? Dół sprężarki był zimny?
Wygląda że instalacja jest ustawiona na minimum zużycia. Niestety szanowny panie kolego jak się ma 2.0 pod maską to trzeba się liczyć z kosztami, a jak to jeszcze może kombi to w ogóle, masa przyspieszana, hamowana. Cudów nie ma. Jak się ma instalację parownikową bez regulacji składu sondą lambda to można wybrać albo dynamikę albo oszczędność albo trochę...
Muszę sprawdzić, jakie mam dysze. To będą te przy listwach gazowych, na które nachodzą wężyki, czy te wkręcone w kolektor? Ciśnienie reguluje się śrubą na parowniku? A jeżeli podniosę mnożnik i mapy się pokryją, to skąd będę wiedział, czy dysze są za małe?
mniej ważne jest to ile przejechałeś, ważniejsze ile lat ma parownik a więc i gumy w nim, po prostu stare są twarde i słabo pracują aż w końcu pękają i gaz syczy do króćca podciśnieniowego (jeśli jest) a jak niema to i tak tego już nie idzie wyregulować a reguluje się tak, że: - rozgrzewasz silnik na benzynie, wskazówka przynajmniej 1/3 temperatury,...
Nie pisałem o śrubach na parowniku, tylko przy przepustnicy. Mimo to oczywiście, że warto oczyścić parownik, no i czasem zmienić filterki powietrza i lpg. Pozdrowienia.
Poszukaj dobrze , nowe parowniki mają śruby wpuszczone w obudowę, jest to śruba imbusowa i nieraz to myli, co do spuszczania oleju, różni gazownicy różnie mówią, ale jak znajdziesz to spuść szkoda membran.
Mam przestawiony zapłon w passacie 1.8 93r. silnik ABS (na 8 stopni). Dotychczas zapłon był ustawiony na 13 stopni. Mam instalację LOVATO z kompem Autronic AL-700. Czy muszę komputerowo wyregulować, czy wystarczy śrubą na parowniku (tą od obrotów)???? W tej chwili mam zbyt dużą dawkę gazu i silnik gaśnie w momencie dodawania gazu. Po przykręceniu śruby...
zostaje cewka wysokiego napięcia. Jedna śruba na parowniku do wolnych obrotów a regulacja wysokich na wężu do miksera. Jest albo register albo aktuator.
Podobna sytacja ma miejce, gdy parownik siada. Po dłuższej jeździe z tym defektem może dojśc do tego, iż auto będzie gasło na wolnych obrotach. Falujące obroty idzie troszku uspokoic regulując je śruba na parowniku. Artur_krakow(at), prawdopodobnie koledze chodziło właśnie o parownik, faktycznie wymiana nie należy do tanich ! :(
Skoro nie działa prawidłowo sonda to jest problem z ustawieniem składu mieszanki na wolnych obrotach i może dlatego gaśnie. Można spróbować śrubą przy parowniku.
Mam inny parownik (BRC), więc może tutaj być coś inaczej, ale: -śruba na wężu służy do ustawiania ilości gazu przy wysokich obrotach - po prostu ogranicza ilość gazu idącą z parownika do miksera -to że elektrozawór robi "kłap-kłap" po podłączeniu napięcia, to jak najbardziej prawidłowy objaw :) -ja mam na parowniku 2 śruby - jedna to zaworek do spuszczania...
Jak czuć gaz to koniecznie trzeba przeprowadzić regulację u mnie to zawsze działa. Miałem taki przypadek, że diagnosta na przeglądzie przykręcił mi śrubę na parowniku tak że po wyjeździe ze stacji samochód się dusił z braku gazu. Wystarczyło odkręcić o pół obrotu i wszystko wróciło do normy.
Kolego po 1 to skoro masz instalacje STAG 2, to kup sobie zwykłą śrubę na wąż gazowy (register lpg) kosztuje kilka zł i zamontuj zamiast silniczka krokowego na wężu LPG idącym do kolektora ssącego, dzięki temu będziesz mógł sprawdzić, czy na samym lpg będzie pracował prawidłowo, a POWINIEN, jeśli tylko aparat zapłonowy jest sprawny i oczywiście ustawiony...
... przykręciłem śrubę na parowniku i wykonałem autokalibrację Rozumiem, że teraz mam powymieniać te 4 końcówki z listwy na które wężyki ponaciągane ...
Tak może to być właśnie ta przyczyna w okresie zimowym są dodawane dodatki do gazu i jest zwiekszone olejenie parownika troche moze pomóc odkrecenie po nagrzaniu parownika dolnej śruby zleci wtedy olej na chwile pomoże ale nie wolno tego lekcewarzyć Dodano po 5 Sruba znajduje sie na samym dole parownika najcześciej jest to plastykowa.Co do uszczelek...
Może należałoby zwiększyć czułość parownika ( taka śruba na imbus ). Wtedy wydatek parownika będzie większy i mieszanka paliwowo-powietrzna będzie miała prawidłowy skład, a nie będziesz zwężką ograniczał mocy silnika.
śruba na parowniku jest do ustawiania składu mieszanki na wolnych obrotach, natomiast śruba registra, czyli ta na przewodzie jest do "hamowania zasysu silnika" czyli do ustawiania składu na wysokich obrotach. Tylko, że na oko to chłop w szpitalu umarł i powinno sie to ustawiać na analizatorze spalin.
Pamiętaj, że ustawienie śruby w parowniku wpływa na ustawienie śruby na wężu i odwrotnie, więc regulować trzeba całość. Dodano po 6 Idealnie nie będzie. Jak wyregulujesz w słoneczny dzień na bogato to w chłodny może być ubogo. Dopiero II gen. to kompensuje.
Ostatnio testowałem zużycie gazu.Stwierdziłem,że kiedy śruba w parowniku jest wkręcona na więcej obrotów(ok.18 ) to auto mniej pali(10litrów).A kiedy ja wykręcam (na ok.13obrotów) to pali więcej(ok.14litrów).Według logiki to moim zdaniem powinno być odwrotnie,ale widocznie mam jeszcze wiele braków.
chyba błędnie regulowałem gaz bo mam silnik krokowy z śrubą i na tym regulowałem, jutro spróbuje podłączyć tester i będę regulował śrubą na parowniku od czułości membrany. Tylko po co ta śruba jeżeli jest krokowy, przecież to krokowiec ustala ile ma dać gazu? I czy TPS musi być podłączony?
Miałem ten sam problem. Trzeba napiąć membranę. Do tego służy śruba z łbem na imbus schowana w otworze z boku parownika. wystarczy lekko wkręcić o kilka stopni. Najlepiej ustawić doświadczalnie.
Cześć Tak wiem temat wałkowany 100x i użyłem nawet funkcji szukaj. Wstęp: założyłem zestaw naprawczy, parownik jakiś czas potem leżał na półce. Mam 1 dużą śrubę między parownikiem a gaźnikiem mała śruba - regulacja biegu jałowego imbus - napięcie membrany Idąc za instrukcją: - wąż zamiast do mixera jest włożony do słoika z wodą - Cewki mają zasilanie...
Witaj według mnie to masz zalewany reduktor ( miałem to samo ) . Możesz spróbować wyregulować . opis reduktora : śruba nr 1 - nic nie reguluje - do spuszczania szlamu z parownika śruba nr 2 - reguluje naciągnięcie membram w parowniku w pełnym zakresie obrotów (w lewo się dodaje, w prawo odejmuje) śruba nr 3 - reguluje skład mieszanki na wolnych obrotach...
Witam mam w swoim samochodzie instalację lovato 2 generacji, z emulatorem sondy lamda stag2l, na przewodzie z reduktora do palnika mam śrubę regulacyjną i elektrozawór, na parowniku znajdują się 2 śruby regulacyjne, jedna większa w plastikowej otoczce i druga mała metalowa, z przecięciem na śrubokręt. Jak prawidłowo przeprowadzić regulację we własnym...
Sprawa wygląda tak: Po odkręceniu śruby od spuszczania syfu z parownika praktycznie nic nie wyleciało. Odkręciłem śrubę na parowniku (tą większą - od wolnych obrotów) o 1 obrót i okazało się, że silnik jak jest ciepły to przestał się już przydławiać, a obroty lecą w dół bardziej powoli i nie spadają poniżej wartości normalnej. Na zimnym silniku nie...
Nie obawiaj się wykręcić troszkę tej śruby na parowniku chociażby dla testu. Ale pewnie potrzeba regeneracji reduktora lub nowego, zwłaszcza jeśli już ma sporo nalatane, powiedzmy powyżej 80-100 tys. km.
Witam oto kilka wniosków z problemu. Pierwsza sprawa to średnica miksera w moim praypadku otwory są jednakowe czy to nysa czy żuk czy fiat, mikser jest ten sam. Druga sprawa to kwestia regulacji tu jest pies pogrzebany.Podciśnienie owszem załącza gaz ale też odpowiada za wolne obroty,śruba regulująca obroty w parowniku połączona jest z podciśnieniem...
Witam byłem u gazola nie u tego co parownik zakładał, innego (polecanego) szczelność sprawdzona i jest szczelne wszystko,gazownik pokręcił ponownie registrem oraz plastikową śrubą na parowniku tak jak wyżej zaznaczyłem register trochę skręcił aż silnik zaczął się dławić ,następnie delikatnie odkręcił ,potem śrubą plastikową na parowniku lekko pokręcił...
Termostat chłodziarki znajduje się wewnątrz lodówki, ściągnij pokrętło i tam będzie nakrętka, która go trzyma, dwie śruby jedna koło żarówki, druga przed pokrętłem. Kapilara zaczepiona blaszką na parowniku po prawej stronie. Uważaj aby nie zgiąć kapilary.
Witam, Chciałbym się dowiedzieć co daje plastikowa śruba na parowniku od membramy, na wężu jest to od dawki i jeszcze jedno jak działa dawkowanie gazu np przy jechaniu a staniu na jałowym jak on się reguluje, bo raczej do sondy lamdy nie jest podpięty.
W takim wypadku sprawdzić filtry gazu i spuścić mazut z parownika. Czasem jedno tankowanie na trefnej stacji potrafi zasyfić filtry i parownik. Mazut spuszczamy odkręcając dolną śrubę spustową w parowniku przy zorgrzanym silniku/parowniku. Czy przypadkiem nie miałeś strzałów gazu ??
Cześć, mam problem z wolnymi obrotami na gazie w UNO. Problem wygląda tak: ustawiam sobie śrubą na parowniku wolne obroty, auto chodzi na gazie lepiej niż na benzynie, na luzie pracuje równo, normalnie ideał. Wszystko do czasu, wystarczy że silnik ostygnie i po uruchomieniu, nawet gdy silnik ponownie zostanie rozgrzany, nie trzyma wolnych obrotów na...
Ze zdjęcia widać że: Plastikowa śruba - " napięcie membrany" Metalowa śruba - bypas obejście membrany głównie do wolnych obrotów. Piszesz że "Śruba regulująca na przewodzie jest odkręcona tak na 1,5 obrotu" Rozumiem że chodzi Ci o śrubę na głównym wężu doprowadzenia gazu do silnika, czyli masz instalację II generacji, przemianowaną na instalację I generacji....
Kolego co do gazu to wymieniałeś filterek, spuszczałeś syfy z parownika jest taka śruba w parowniku tak bardziej z dołu i tam się spuszcza syf z niego i pozostanie ci podjechać na wyregulowanie dawki gazu. A teraz co do pompki to możesz mieć dobrą bo z tego co piszesz to tylko ci się dzieje jak masz niski stan paliwa a jak by była spalona to byś nie...
ja w W124 mam zwykłą instalacje I generacji regulowaną śrubą, parownik tomasetto do 200 kM, nie mam stop ke-jet tylko odcięcie pompki, zwykły mieszalnik tzw palnik (strata mocy :/ ) i mi to śmiga rewelacyjnie, nie strzela, chodzi równo, jestem zadowolony, spalanie w mieście ok 14-15 l gazu....silnik 3.0 na automacie ale oczywiście mi tez wszyscy odradzali,...
Ktoś kto zakładał Tobie parownik wsadził go na odwrót, wylot u góry, a śruba spustowa między kolankami wodnymi.
Blaszana to nie. Ten odpływ jest zrobiony z kiepskiej gumy. Skleja się. Od dołu odciąć ok 3mm i udrożnić.Jeśli to nie pomoże to. Z góry zdemontować osłony parownika są na 2 śrubach i zatrzaskach. Wypiąć wentylator oraz termik. Pod blaszką na dole parownika są 3 szczeliny W środkowej widać tą nieszczęsną gumę. Przepchać. Wlać wodę i zobaczyć czy spływa....
Jaka jest instalacja ,jest na wężu gazowym przed mikserem śruba czy silniczek krokowy,jest jakaś centralka sterująca jak sie nazywa. Parownik to inaczej reduktor są tam śruby którymi reguluje się wypływ gazu ,jakiej jest firmy ten reduktor ,może zrób zdjęcie będzie łatwiej.
Zasadniczo skład mieszanki na wolnych obrotach reguluje się pokrętłem śrubą na parowniku (na parownikach różnych firm są one różnie umieszczone) i jak w poprzednim poście kolega napisał napisał wskazanie sondy powinno pływać od ubogiej do bogatej mieszanki
Instalację masz jakiej marki? W instalacji II gen za regulację odpowiada silnik krokowy i reszta elektroniki, a kręcenie śrubami przy parowniku może rozregulować go bardziej. Podjedź do gazownika niech podłączy pod kompa i sprawdzi co jest nie tak (sonda, czujnik temperatury, silnik krokowy). Może wystarczy sama regulacja.
Mam taki parownik i w nim jest tylko jedna śruba regulacyjna.Jest to instalacja 1 generacji .Mam ją 6 lat i na początku nie miałem z nią problemów.Silnik zimny zapalał na gazie bez problemów i wolne obroty też były OK.Teraz jest tak że jak ustawie w miare oszczędne spalanie to mam kłopoty z wolnymi obrotami.Filterekgazu ,filtr powiet,świece wymienione.Czy...
niektóre parowniki montuje się wzdłuż a nie w poprzek. w większości przypadków tak jak wcześniej pisano problem tkwi we wlocie powietrza= trzeba go po prostu wykręcić najlepiej do tyłu. ale najpierw trzeba ustawić w miarę wysokie obroty śrubą przy parowniku ok 1000 lub 1100obr/min. Pamiętaj parownik wzdłuż a nie w poprzek samochodu.
Śruby regulacyjne są i w parowniku i w mieszalniku: https://obrazki.elektroda.pl/3387575300_...
Witam ,miałem w swoim autku instalację Bedini nie wytrzymała gwarancji i ja terz wymieniłem na inną wszystko elektronikę i parownik,regulacja elektroniki polega na przestawianiu zworek o centralce , a skaner podaje komendy przykręć lub odkręć śrubę regulacyjną na parowniku. Ogólnie bediniego nie polecam. Pozdrawiam
Mam Poloneza Caro Plus i ostatnio przy jeździe na gazie po zdjęciu nogi z pedału gazu gaśnie. Czy przy parowniku jest jakaś regulacja biegu jałowego? Po co jest śruba w środku pokrywy parownika znajdująca się od strony silnika? Regulacja tą śrubą nic nie daje. Instalacja gazowa firmy Bedini (niestety).Silnik z wtryskiem jednopunktowym.
dzieki za OPINIE. Passacik jeżdzi bez zarzutu. jedynie w czsie bardzo gwałtownego hamowania potrafi zgasnąc na LPG na benzynie nie gaśnie. nie cciałbym czegoś zchrzanić w czasie regulacji LPG ponieważ jest dobrze, byc może poprzedni własciciel celowo rozgrecił śrubę regulacyjną parownika bo miał jakieś problemy. chyba jednak sie wybiore na ustawienia...
Witam. Kupiłem nowy sterownik do instalacji Opla Vectry B 2.0 16V. Jest w nim sonda 5 V i potrzebny był taki sterownik. Wcześniej siedział zwykły AL-700. Po podłączeniu go w sposób zgodny ze schematem czy też równolegle (kabel fioletowy bezpośrednio do sondy) to i tak napięcie na sondzie na LPG wynosi stałe 0.02-0.03 V, to samo się dzieje po przełączeniu...
Wyjaśnijmy kilka kwestii. W samochodzie z gaźnikiem i instalacja LPG najpierw ustawiamy silnik do pracy z benzyną. Zakładam że u Ciebie jest to już zrobione bo opisujesz że jazda na benie to sama przyjemność. Zanim zabierzesz się za jakiekolwiek regulacje sprawdź stan filtra powietrza i gazu - WAŻNE !!! tu może tkwić Twój problem. Gaz w Polsce jest...
Jaka on ma charakterystykę - wkręt regulacyjny i i zachowuje się jak reduktor ciśnienia czy jako zawor otwierajacy się powyżej określonego nastawą cisnienia? W takim razie jest to tzw CPCE (wg Danfoss). Zapobiega zbyt niskiemu ciśnieniu odparowania, a przez to i temp. wpuszczając gorący gaz na wlot do parownika. Powinien być też mieszacz przy parowniku.....
Śruba kręci sie we wszystkie strony , tylko że nie ma żadnej róznicy auto jak tylko przełącze na gas gaśnie.Próbowałem regulowac obiema w parowniku i śrubą regulującą ilosc gazu podawanego do silnika i żadnej różnicy.
Nie podajesz powodów które skłaniają Ciebie do regeneracji parownika. Przyjmuje, ze parownik ma przejechane ok 40-50 tysięcy km, regularnie odkręcałeś śrubę aby opróżnić parownik ze wszystkiego co sie tam nazbierało. Proponuje wymienić go na nowy, nie polecam regeneracji. Szkoda czasu i pieniędzy.
Przy obecnie panujących temperaturach to całkiem możliwe,pewnie wózek stoi w nieogrzewanym pomieszczeniu lub na polu,próbowałeś spuścić z parownika kondensat(śrubą na spodzie parownika)Gaz w butlach jest czasem jeszcze bardziej zasyfiony niż na stacjach gazowych ,a butla do wózka ma specjalną konstrukcje pozwalającą w pozycji leżącej butli, na wyciągnięcie...
na parowniku jest śruba do regulacji wolnych obrotów zaznacz kreskę i odkręć ćwierć obrotu (można ją wykręcić całkiem przy liczeniu obrotów gwintu i umyć w benzynie) ale pewnie kończy się membrana tegoż parownika
Czyli jest silniczek krokowy do regulacji dawki, a nie tylko śruba... bo jak "silniczek" (attuator) jest zastąpiony śrubą, to i cały sterownik jest zbędny. Jak sterowanie wtryskiwaczy benzyny jest odcięte, a zasilanie elektrozaworu na butli i przy parowniku jest włączone, to cała instalacja musi działać, bo to zwykły gaźnik jest i żadnej elektroniki...
Cześć, ja mam Samarę 1500 z gazem BRC. Śrubą na parowniku ustawia się zawsze maksymalne obroty na biegu jałowym - kręcąc w lewo i prawo. O obrotach decyduje ustawienie gaźnika na benzynie. Sprawdź jeszcze gaźnik u diagnosty. No i te membrany - zwłaszcza przy odpalaniu zimnego silnika na gazie w zimie. Pozdrowienia.
podejrzewam ze reduktor złom juz a filterki szukaj po przewodach miedzianych musza wchodzic to filterka raczej masz tylko jeden filterek wolne obroty regulujesz śruba przy parowniku jak masz mechaniczny wtrysk to bedziesz miał charakterystytczna gume i taki rozdzielacz i nie ma kostek na wtryskiwaczach a jak elektroniczna to bedziesz miał kostki na...
Witam, po wymianie membran w parowniku instalacja wogóle nie trzyma wolnych obrotów bez względu na ustawienie śrub regulacyjnych. Co może być przyczyną?
Chyba reduktor nie startuje za pierwszym razem... Po wymianie membran zostawiłem stare sprężynki żeby się nie rozjechały parametry. Ale i tak nowe membrany to inne naprężenie i silnik gasł na wolnych obrotach. To akurat łatwo wyregulowałem dobierając słabszą sprężynę od wolnych obrotów. Jest jeszcze śruba na środku na zewnątrz parownika, ale nie wiem...
mieszanka jest zbyt uboga.odkrec srube na przewodzie troche i wtedy reguluj obroty zwiekszajac cisnienie na parowniku albo zwiekszajac obroty ta druga sruba na parowniku(mosiezna).z tym ze jezeli auto nadal nie bedzie szlo trzeba zwiekszac stopniowo dawke gazu na przewodzie a zmniejszajac proporcjonalnie cisnienie na parowniku
Po czyszczeniu parownika należy sprawdzić ciśnienie/wyregulować/ .Jeżeli nie masz możliwości sprawdzenia ustawień na komputerze ,to proponuję podnieść ciśnienie na parowniku.W centralnej części parownika jest śruba regulacyjna na klucz ampułowy,/imbusowy/,którą należy regulować.Nad śrubą jest" plus i minus"/zwiększanie lub zmniejszanie ciśnienia.
Jak sp...li instalację to tak będzie, w końcu zaingerowali w czujniki ECU benzyny. Jeśli faluje na gazie to źle go wyregulowali i "aktuator" (silnik krokowy na wężu parownik kolektor) zuboża i wzbogaca za bardzo mieszankę. Prawie w każdym "zagazowanym" słychać to po pracy silnika ale nie powinno widać na obrotach. LPG do regulacji (zmiana granicznych...
Nie wiem jaki masz parownik. Musiałbyś poszukać na forum jak się reguluje Twój parownik, w niektórych parownikach są dwie śruby regulacyjne. U mnie w poldku był Landi (fotografia jego była na tym forum) i w nim do regulacji była taka wystająca śruba. Regulację parownika (np po jego całkowitym rozebraniu) przeprowadzałem w ten sposób: na króciec na wąż...
nie mam obrotomierza, więc ci nie powiem A po przełączeniu z benzyny czujesz mocny spadek obrotów? Mój Punto miał za bardzo przykręconą śrubę na parowniku i objawy dokładnie takie jak Twoje. Lubił gasnąć na zakrętach. Delikatnie sam troszkę ją podkręciłem i chodził idealnie.
Witam.Czy ktoś wie ile obrotów śruby trzeba zrobić od zakręcenia, żeby można było zacząć regulację?
śruba parownik zakręcić śruba regulacja parownik parownik regulacja śruba
włączający wentylator mondeo rower magnesy katalog bipolarnych
zamienik bu508af zamienik bu508af
Schemat elektryczny wózka Melex 36V z opornicą Fioletowe plamy na ekranie Samsung po upadkach