Trzeba wyjąć laski popychaczy zaworów i przez otwory po osłonach lasek podnieść szklanki popychaczy.
napinacz wg. infotecha 20 Nm,dolne koło pasowe 25Nm śruby imbusowe,wałek rozrządu 45Nm
Wysłane , sprawdź. Dodano po 29 Żeby nie było że na pusto. Głowica Wymienić śruby Etap 1 40 (Nm) Etap 2 60 (Nm) Etap 3 90 (°) Etap 4 90 (°) Pokrywa łożyska stopy korbowodu Etap 1 30 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska Etap 1 65 (Nm) Etap 2 90 (°)
Poluźniasz 3 śruby na kole walka rozrządu i przestawiasz minimalnie wałek kluczem, koło jest na fasolkach , dokręcasz śruby, odpalasz i sprawdzasz czy jest ok. Moim zdaniem to nie wina kąta ale nie zaszkodzi spróbować.
do ustawienia tego rozrządu wystarczy suwmiarka na wałek i śruba m8 do blokady pompy pozdro
Masz rysunek z momentami dokręcania podanymi w nawiasach . To czego jeszcze tam nie rozumiesz ? Dodano po 6 1. Wał 120Nm 2. Wałek rozrządu 35Nm 3. Śruby miski i obudowa rozrządu . 15nm
Nie musisz. Musisz zablokować wał i wałek na blokady. Inaczej przestawi się rozrząd. Śruba wału ma lewy gwint.
Dla potomnych. Śruba wału 50 Nm+90° Centralna śruba wałka rozrządu 60 Nm Śruby kół wałków rozrządu (3 sztuki na wałek) 10Nm Napinacz paska rozrządu 25Nm Rolka paska rozrządu 30Nm Nakrętka pompy wody w jednym manualu 50Nm w drugim 60Nm - ja przykręciłem 60Nm.
Da się to zrobić bez demontażu tej osłony Podstawa to odblokować napinacz żeby można było go cofnąć. W jego okolicy jest śruba/zaślepka. Po jej demontażu jest dostęp gdzie wtyka się cienki drucik który odblokuje napinacz.Wtedy kręcisz górnymi wałkami w prawo a płoza się cofa wpychając napinacz. Z tego co pamiętam wyżej jest śruba - chyba ta o której...
Chcę wymienić popychacze w silniku 1.9TDI AFN (golf 3). Jakim momentem dokręcić wałek rozrządu i czy jest jakaś kolejność dokręcania śrub?.
solo626 Gdzie ty wypatrzyłeś tą śrubę walącą w wałek rozrządu? Ja nie widzę, ale wybieram się do okulisty, więc nie dziw się. :D
Kolego emir52 w prawo, czyli zdodnie z ruchem wskazówek zegara. Jak stoisz przed silnikiem i widzisz koła rozrządu. Jeśli wydechowy wałek masz ustawiony na znaki, lub korzystasz z blokady do rozrządu. To następnie poluzuj śruby w wałku wydechowym, przekręć oba kółka napędające wałek ssącyw prawo o obliczone +8°- to niewiele. Powinno się udać. Podane...
a da radę wsadzic drugi wałek bez odkręcania głowicy???pytam bo obudowa wałka jest przykręcona tymi samymi śrubami co głowica
Witam. potrzebuje informacji z jaką siła się dokręca w tym silniki wałek rozrządu,śrubę koła zębatego tego wałka i panewek korbowodowych, z góry dzięki
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Czyli 2.2 hdi?? Tutaj akurat zawory nie są pod kątem i mamy koniki. Najczęściej one się łamią i tylko je trzeba zmienić choć czasem wałek też oberwie.
Rolki napinające 20Nm, rolka prowadząca 50Nm, śrubę na wale 90Nm +90* Wałek rozrządu nakrętki - pierwszy etap 6nm, drugi etap dokręcić o 90* Łożyska główne na wale - 65nm Pokrywy korbowodów - pierwszy etap 30nm, drugi etap dokręcić o 120* Głowica - pierwszy etap 40nm, drugi etap 60nm, trzeci etap dokręcić o 90*, czwarty etap dokręcić o 90* (w określonej...
Witam Cały rozrząd jest na bolce.Za alternatorem cze ba odkręcić śrubę na 13 klucz i wsadzić bolec.Pompa wtryskowa też jest na bolec a wałek rozrządu ma styłu nacięcie i tam wkładasz submiarke a najlepiej jak nie jest pasek sciagnienty zrobić znaki na kole i obudowie
witam właśnie wymieniam rozrząd i wał zablokowałem przez odkręcenie śruby przy rozrządzie na wysokości rozrusznika i włożenie pręta 8 a jak zablokować wałek rozrządu i czy są jakieś znaki na tym silniku bo ja nic nie mogę znaleźć
Do zblokowania rozrządu nie trzeba ci żadnych blokad tylko 2 długie śruby m8 jedna w koło zamachowe za rozrusznikiem a druga w wałek rozrządu i tyle. Czujnik powinien być jakieś 0,5mm od kółka odsunięty jeśli będzie za daleko to nie bedzie czytał. Co do układu wtrysku: Bosch ma pompke elektryczną w zbiorniku Siemens ma pompke "gruszke" na zasilaniu
Wg autodata: wałek rozrządu - 8 Nm + 90° wałek pompowtrysków - 20 Nm + 90° pompowtrysk - 12Nm + 270°
Jak zajrzysz do rozrządu to sprawdź czy nie ma luzu na zębatce napędu (poluzowana śruba mocująca) i czy wałek rozrządu nie ma zbyt dużego luzu na łożyskach.
ale pompiarz zamazał mi ceche Nie wiem o co chodzi...wałek blokujesz śrubą M8 a pompę dwiema śrubami M8 plus blokada wału a bardziej koła zamachowego prętem.....tak mniej więcej, według opisu programu...
Odkręć pokrywę zaworów,zdemontuj ostatni mostek łożyska wałka rozrządu, zablokuj wałek sprawdż czy możesz założyć pozostałe blokady.Jeśli nie poluzuj śrubę koła wałka rozrządu zrzuć ze stożka i dopasuj blokady.
Śruba wałka rozrządu 43 Nm Napinacz 30 Nm Śruba wału 30 Nm + 180° Poduszka nie wiem.
Akurat tutaj nic się nie ustawia, pompę i wał blokujesz blokadami które łatwo można zrobić samemu, potem dokręcasz śruby w groszkowych otworach i całe ustawienie. Ewentualny problem może być z wałkiem rozrządu jeśli zdecydujesz się odkręcać centralną śrubę. Dawno już to robiłem, ale pamiętam że roboty było sporo, trzeba rozpinać rozrząd, pilnować tych...
W sierpniu robiłem dokładnie takie samo auto Z tym samym silnikiem Do wymiany był wałek szklanki i panewki Wałek Ina szklanki Ina panewki glyco Wymiana uszczelek pod pompowtryskiwaczami Ustawienie pompowtryskiwaczy Nowy rozrząd śruby etc Auto od sierpnia zrobiło ok 12tys km i nic mu nie dolega Nie jest to prawda że musi być orginalny wałek a wiem to...
tak jak mówi przem27, z tym że jak już będziesz miał wszystko zmontowane (założony łańcuch, wałki, zębatki, to luzujesz śruby trzymające zębatki, następnie blokujesz wał (musisz być pewien, że dolna blokada jest na 100% na miejscu - najlepiej mieć zdjętą miske, wtedy od dołu widać miejsce w które wchodzi blokada), następnie zakładasz blokadę na wałkach...
momenty dokręcania śrub w silniku perkins 3-cylindrowy: -nakrętki korbowodu(zwykłe) 95Nm -nakrętki korbowodu(kadmowane) 61Nm -śruby mocujące łożyska główne 153Nm -śruby mocujące przeciwciężary 75Nm -śruby mocujące kolo zębate pośrednie 68Nm -śruby mocujące kolo zębate walka rozrządu 28Nm -śruby mocujące kolo zamachowe 108Nm -śruby mocujące kolo pasowe...
Dziękuje za odpowiedzi Jeżeli chodzi o sprawdzenie ciśnienia oleju to może być problem , zatarł się wałek rozrządu i ścieło klinek i śrubę od koła pasowego wałka rozrządu . Proszę opisać w jaki sposób zdjąć wałek i sprawdzić kanały smarownicze . Z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam
Koło rozrządu nie ma blokady. Nie ma możliwości wkręcenia tej śruby. Z której strony powinienem ją wkręcać?
jutro zamówię drogą. Nowa wystarczy ustawić na blokadach i po krzyku czy trzeba będzie trochę przestawić kąt? Ustawiasz oczywiście statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - ale to jest myk-myk. Koło pasowe pompy jest przykręcone czterema śrubami do kołnierza wałka pompy i ma fasolkowe otwory. Kołek pompy (dwuśrednicowy) nie wchodzi w koło pasowe, ale w...
Zrób tak wtedy nic Ci się nie uszkodzi. Rozbierz, cofnij wał o np 45 stopni, blokuj, rozkręcaj wymieniaj, wałek rozrządu tak samo, później ustaw wałek rozrządu na blokadę, dojedź wałem żeby blokada spasowała i złóż. Śruba na wał powinna być nowa posmarowana olejem. Dodano po 2 A do walka rozrządu to wystarczy popuścić centralna śrubę, podważyć, napiąć...
Witam. Jestem zmuszony wymienić wałek rozrządu w mojej Astrze jednak wolał bym to zrobić bez naruszania głowicy. Obudowa wałka przyciągnieta jest do bloku tymi samymi śrubami co głowica. Czy jest sposób aby wymienić wałek nie rozkręcając tych elementów? Silnik C14SE
Opis nie pasuje do mojego modelu. Jest tylko jedno zabezpieczenie sworznia tłoka i ma wchodzić od górnej części tłoka przy normalnym położeniu silnika. Na tłoku jest strzałka ale w osi poziomej (dolot/wydech). Strzałka przeważnie miała wskazywać wydech. A co do ułożenia korbowodu to główki śrub skierowałem na wałek rozrządu. Teraz pytanie czy wszystko...
Ja nie muszę a zdjęć z alledrogo chyba nie ma sensu wstawiać. W każdym razie ja tego opisu nie pisałem: "Przedmiotem tej aukcji jest nowy,rozrząd firmy BGA W skład rozrządu wchodzą: Łańcuch 3 Koła zębate 3 Łyżwy Napinacz Simmering Uszczelka pokrywy rozrządu Śruby mocujące"
Trzeba poprawić ustawienia rozrządu. Te trzy śruby lep 13 powinny być bardziej na środku, z doświadczenia wiem że oznacza to nietrafiony o ząb wałek rozrządu.
Kolego masz silnik dość "mocny" a więc i szkody mogą być spore. Nie podajesz w jakim miejscu pękł korbowód tj. czy pomiędzy główkami, czy rozpadła się główka korbowodowa na wale sinika, bo ewentualne szkody bywają nieco inne. Zazwyczaj po uderzeniu tłoka w zawory pękają one lub ulegają skrzywieniu. Wał jest stalowy i utwardzony, więc nie powinien ulec...
Albo się poluzowała śruba i luz na kole w końcu doprowadził do ścięcia klina, alebo sie wałek rozrządu nagle zatrzymał -> przytarł się albo kolizja tloka z zaworem..
Jeden wałek rozrządu jest z wystającą śrubą i nakrętką a drugi ma wkręconą śrubę. Czy wał korbowy można dokręcić na blokadzie ?
Auto Mar otwórz Auto Data i sie dowiesz że są dwie różne blokady do wału korbowego z wyglądu te same ale mają inny punkt no i wałek rozrządu ja wkładam wiertło chyba 6mm i popuszczam 3 śruby ósemki na wałku rozrządu a potem pasek i rolki.Pamientaj że ten silnik jest na pompowtryskach.Jak żle ustawisz zapali sie kontrolka na pulpicie od elektroniki i...
Witam!!! Problem polega na tym że chciałem wymienić uszczelniacz wałka rozrządu w moim lupo 1.0 AUC siciagnołem pasek rozrządu ale nie mogłem odkręcić śruby mocującej koło wałka więc wykręciłem czujnik położenia wałka rozrządu i wsadziłem tam klucz żeby zblokować wałek;) i co się stało? wałek się przekręcił a ta zębatka stała w miejscu teraz nie wiem...
Czyli turbo dobrze pompuje? synchronizacja, czyli poluzować trzy śrubki na kole od wałka rozrządu i delikatnie ruszyć tak? Dokładnie o to chodzi. Obracając wałek wałek w prawo, kąt synchro idzie na minus. Kręcąc w lewo leci na plus. Śruby mocujące koło powinny być dokręcone momentem 25Nm(o ile dobrze pamiętam).
Wał i wałek na blokady,koła na znaki na pasku i wtedy wyjdzie gdzie będą śruby na fasolkach.O to mi chodziło.Koło pompy ma odniesienie tylko do paska więc tych fasolek zasadniczo lepiej nie ruszać.
Po pierwsze - przyrząd do blokady koła zębatego w trakcie przykręcania - podkładka diamentowa - NOWA - śruba dokręcona właściwym momentem Jak te warunki sa spełnione nie ma opcji żeby cokolwiek się przestawiało. A tam jest na klinie? Może niema? A najprościej wez inny wałek załatw:D Zasada jest prosta- nie wiem - nie udzielam sie Może klin na pompie...
Bo sprężyny pompowtryskiwaczy stawiają dodatkowy opór. Ten wałek nie kręci się tak lekko jak w silniku bez pompowtryskiwaczy. A dobra bo źle zrozumiałem. Śruby osi dzwigienek pompowtryskiwaczy dociskają za mocno panewki na wałku.
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
Witam. Podpinam się pod temat. Próbowałem podejść do wymiany rozrządu w S-Max 2.0 TDCI, wszystko zdjęte, gotowe do działania. Wał korbowy zabezpieczony szpilką, wałek rozrządu również, i podczas próby odkręcenia koła pasowego od alternatora śruba nie odkręciła się, a podejrzewam, że puściła się szpilka zabezpieczająca wał korbowy i wał się obrócił....
Temat mogę zamknąć blokada rozrządu od 1.0 1.2 i 1.4 tsi po drobnej przeróbce blokowania wałka ssącego podeszło,wałek ssący blokowany wiertełkiem fi 6 wał śruba dedykowana.Poszło bez żadnych problemów.Także nie bać się wymian rozrządu w silnikach tsi z odłączającymi środkowymi cylindrami. Pompa wody bez żadnych problemów.
Gość kupił auto i ujechał nim 10km, po czym silnik zaczął szarpać,dławić się itd, po zgaszeniu już nie odpalił. Trochę go piłował na rozruszniku ale w efekcie auto wylądowalo na lawecie i u mnie. Po zdjęciu dekla i zamontowaniu blokad wałek ssący przestawiony ale talerzyk nadawczy czujnika wałka na właściwym miejscu.Waritatory wyglądają na nowe a śruby...
Głowica do roboty naprawa tego silnika wyjdzie mniej niz silnik za 1200 wymiana 1000 i dalej nie wiesz co masz . Uważasz że naprawa nie wyjdzie więcej niż 1200zl ? Chyba za usługę. Do tego rozrząd,śruby, uszczelki, regeneracja głowicy. W 3k się zmieści jak wałek cały.
Jakiś numer był z rozstawem śrub mocujących skrzynkę biegów. Mocowanie dpf, oraz inny wałek rozrządu, impulsator wałka też ma inne ułożenie, no i czujnik wału jest paluchem w AVF a uszczelniaczem pod kołem zamachowym w BMP.
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
Akurat wpust na wycięcie w wałku rozrządu pasuje dość dobrze, wałek jest zablokowany po dokręceniu śrub do obudowy wałka rozrządu. Problem jest w tym, że otwory ustalające blokady w obudowach są zbyt duże tak, że nie wymuszają jednej konkretnej pozycji, po popuszczeniu śrub nawet o pół obrotu można blokadą wraz z wałkiem o niecały ząb obrócić. W blokadach...
Witam. Pojazd niedawno nabyty. Nie znam jego poprzednich losów … Na ucho było słychać stukający zawór. Po odkręceniu okazało się że śruba regulacyjna na zaworze ssącym jest bardzo wyklepana ze dwa milimetry jej brakowało. Śruba wymieniona na oryginał i teraz pytanie. Po wkręceniu i wyregulowaniu szczeliny gwint praktycznie znikną w nakrętce kontrującej....
480Nm...o jasny gwint... W tym rzecz - to ma prawie puścić sok przy dokręcaniu - dlatego ta śruba ma cechę 12.9-13. Kolega np. dokręca je pneumatykiem 1350Nm. Ja mam zdrową nasadkę 3/4", blokadę wału i masywną rurę do tego celu.
Ten silnik przy wymianie paska rozrządu wymaga ściśle zachowanej procedury dokręcania kolejnych elementów układu napędowego paska rozrządu , co następuje wał korbowy na OT koło pompy na blokadzie (śruby poluzowane ) koło rozrządu poluzowane na stożku bez wyczuwalnego przechylania się na boki .Napinamy pasek do wartości wymaganej następnie lekko dokręcamy...
W tym silniku i tak trzeba zdjąć głowicę do wymiany uszczelniaczy zaworowych (wałek rozrządu wraz z obudową trzymają śruby głowicy), więc w grę wchodzi kompletna regeneracja
Były 2 silniki 1,9 w PSA, ale w Berlingo to już chyba tylko DW8. Jeżeli ten to blokady są banalne - wał korbowy blokujesz kawałkiem pręta fi 8 (ok. 25 cm), wkłada się w otwór nad rozrusznikiem, pręt należy nieco wygiąć w łagodne Z żeby ładnie wchodził od strony lewej w kierunku prawej (stojąc przodem do silnika). Niestety dość trudno namierzyć ten otwór...
Z tej sprężarki silnik wyciąga się łatwo i prosto. To jest silnik F3M1011F jeśli nie będzie potrzeby to nie będę go wyciągał wymontowałem tylko chłodnicę olejową . Po zdjęciu plastykowych osłon okazało się że jest urwany pasek :( http://obrazki.elektroda.pl/7289703500_1... Ze wstępnego rozpoznania jedna laska popychacza zaworów zgięta...
Jak chcesz przestawić rozrząd, to musisz: - okręcić napinacz rozrządu - w pierwszej kolejności popuścić centralną śrubę a następnie odkręcić dwie śruby mocujące napinacz - odkręcić cztery nakrętki szpilek cylindra, zdjąć "klawiaturę" rozrządu, uważać na tulejki centrujące na szpilkach (są po przekątnej)!!! - zdjąć łańcuszek z koła zębatego, uwaga -...
Nie mając prętów odpowiednich średnic jako blokadę koła zamachowego można użyć imbus 10 (średnica 11,5mm i odpowiednio długi), jako blokadę wałka rozrządu przedłużkę od małych nasadek (8,5mm). W otwór blokady pompy nie wchodzi pręt o średnicy 8,5mm, otwór w korpusie ma 5mm (kołek o dwóch średnicach). Do samej wymiany paska nie musisz mieć trzpieni -...
Witam Czy ktoś kojarzy czy żeby wyjąć pompę wtryskową to trzeba rozpinać rozrząd czy tylko wykręcić ją z tyłu tam jest wieloklin czy są na nim jakies nacięcia żeby ją póżniej dobrze włożyć????? pozdrawiam adnotacja: - pompa jest moocowana na trzy śruby i mma regulację na fasolkach. rozrządu nie trzeba rozpinać, wałek ma wieloklin w jednym większym nacięciem...
Mimio ze po resecie pokazuje ze wałki i wał pokazuje ze adaptacja ok. Skoro adaptacja jest ok, to jedynie można uznać że czujniki masz dobre, ale nie wpływa to na ustawienie rozrządu i dopóki nie ustawisz prawidłowo rozrząd to błąd będzie powracał. Rozrząd był przy mnie ustawiany i tego walka nikt nie dotykal. Może i przy Tobie nikt nie dotykał, ale...
Witam Kupiłem auto Peugeot 207 1.4 16vti 2008rok 1,5 mc temu ze zrobionym rozrządem mc wcześniej. Po przejechaniu około 500 km auto stanęło i nie jeździ. Na wymienionym rozrządzie zrobione około 1000km. Po rozkręceniu obudowy silnika okazało się że, została urwana śruba mocująca stopę a tym samym został uszkodzony wałek ssący. Moje pytanie jest takie...
Dokładnie kolego jak piszesz luzujesz śrubę, wałek masz na blokadzie i znak jest na kole rozrządu, a jeżeli jest zazębione z pozostałymi kolami a na końcu z walem korbowym ktory rownież jest z blokada to nie przestawisz nic :( :(
Przy składaniu zwróć uwagę na kolektor ssący od strony 1 cylindra. Nie robię tego sam, ale zaprzyjaźniony warsztat; właściciel dobry chłopina, ale straszny bałaganiarz. Ja mu miałem tylko spiąć elektrykę po wyciąganiu silnika. Była ściągana głowica (planowanie i docieranie zaworów) i wymieniał pierścienie zgarniające i simmering od strony zamachu....
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Jednak rozrząd rozsypał się. Na obu kołach wytarte i powyrywane zęby. Łańcuszek też zaczął gubić części. Fazy rozrządu oczywiście poprzestawiane. Podczas montażu ciężko miałem przykręcić jedną śrubę na dużym kole zębatym. Zakładam, że gdybym źle ustawił wał i wałek rozrządu to przykręcić dużego kółka zębatego przykręcić bym nie mógł.
Śruba musi mieć dokładnie 47mm i wkręcasz ja do oporu. Później kręcisz wałem tak żeby doszedł do oporu.
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
na wale odkręcasz cztery śruby ampulowe i nic więcej a wałek rozrządu niekoniecznie musisz luzować bo na pompie są owalne otwory i tam można.Wtedy koniecznie musisz ustawić początek wtrysku za pomocą VAGa. Poza tym liniał do wałka nie wystarczy.Tak było w starszych silnikach a w tym trzeba wyjąć vacum pompę i jest inna blokada.Doświadczony mechanik...
Koło zamachowe od spodu, znaki widoczne za pomocą lusterka, wałek ustawiasz od tyłu wycięcie równolegle do płaszczyzny głowicy, pompa na znak na kole i taką kreskę na silniku, patrzysz od strony pokrywy silnika, przed ustawieniem wykręcasz srubę z boku wyjmujesz podkladkę i potem po ustawieniu pompy tą śrubą kontrujesz. po zapięciu rozrządu srubkę znowu...
mi się urwał rozrząd w Kadecie 1.6D i się też ułamał jeden konik, wymieniłem, a widać były ślady że kiedyś i inne były połamane i wymieniane "na hama" więc to już nie pierwszy jego urwany rozrząd był i bez zdejmowania głowicy to wymieniłem, założyłem pasek i jeździ do dziś kiedyś też kupiłem C15D w Warszawie za 500zł ze spadniętym paskiem i tam jak...
zbychu1- no właśnie miałem taki przypadek że cud się zdarzył w dieslu tylko że to było tdi vw. Jest tam jedno koło rozrządu na jednym wałku a drugi wałek napędzany jest łańcuchem. Śruby były dokręcone. Jutro dobiore się do wałków i dam znać co i jak.
Śruby nie mogą być od strony walka rozrządu, muszą być odwrócone przeciwnie. W przeciwnym razie nie obrócisz wału, ponieważ będą uderzać o rozrząd.
I z jaka siłą powinno sie dokrecić wałek. Śruby mocujące pokrywy łożysk walków rozrządu (silnik 1.8) dokręcamy w 2 etapach w kolejności od 1 do 10. W 1 etapie siłą 7 Nm a następnie w 2 etapie siłą 16 Nm. Pozdrawiam!
Prosze o informację. Wymieniam wałek rozrządu i popychacze w Sharan 1.9 TDI PD AUY, jakim momentem dokręcać śrubę główną koła pasowego wałka rozrządu ? Nie mogę tego znaleźć. Jacek
Należy sprawdzić czy nie jest zatarty wałek rozrządu. Od tego należy zacząć, bo to dużo wyjaśni. Dodatkowo zdjecia przełomu śruby o ile jest i jej resztki w wale korbowym.
Zablokowac wałek rozrządu lub wał i kręcić śrubę w lewo .W tym silniku nie trzeba robić znaków ani białą ani czerwoną farbą ponieważ producent silnika zrobił to już w fabryce. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... Zaniżacie poziom tego forum a autor wykazuje się lenistwem. Nie wiem czemu...
Innego pomysłu na to nie mam. Już Ci tłumaczę. Powód jest prosty, napinając pasek na poluzowanych śrubach górnego koła, wybierasz luz na pasku z przodu i z tyłu, natomiast napinając ze skręconymi śrubami, tylko z tyłu i nie wywierasz zbędnej siły na napinacz, który aby wybrać luz, musi przestawić wałek głowicy. Pamiętaj, że pasek pracuje, grubość zębów...
Na wale jest ok pasuje po naciągnięciu i pompa z wałkiem?
Jak silnik kolizyjny a zakładasz z wałkiem rozrządu.... Dodano po 59 Dobrze by było abyś podał kod silnika. Dodano po 1 W mojej instrukcji piszą o wkręcaniu śrub na olej. Tu mam niezbyt kompletne materiały. W pracy mogę zerknąć jak być powinno.
wał okno w skrzyni zero lub blokada na koło zębate wałek rozrządu kołek fi 6 koło pływające ,śruby na 13 klucz 3 sztuki luzne przy napinaniu Dodano po 6 a no i napinacz zależy czy mechaniczny czy hydraulic jak ten drugi to musisz zblokować pożyczył bym ci blokady ale do ełku troche daleko
I mechanik miał rację że wałek się wytarł. Jak nie mógł już wkręcić śruby od regulacji to wałek i popychacze do wymiany. W tych silnikach to nic dziwnego.
Obstawiam promieniowy Tzn wałek obkręca się w środku koła o jakiś jeden mm Nie ma luzów na boki Dodano po 19 Witam ponownie Ponieważ nie otrzymałem odpowiedzi Ponawiam pytanie o luz między wałkiem rozrządu względem koła zębatego Fiat 500 silnik 1.2 8v Oczywiście chodziło mi o milimetry Wałek obraca się w kole zębatym ok 1milimetra. Śruba mocująca koło...
U mnie zakołkowałem wał i popuściłem te wszystkie śruby na kołach przestawiłem wałek i pompę żeby dokładnie zakołkowac pompę i wałek rozrządu i dokręciłem ,ale skoro u ciebie wtryski leją to prawdopodobnie to będzie przyczyną,ale sprawdzic nie zaszkodzi.
Witam ustawiłem na walki i pompie wedle znaku na wale brakowało żabka by spasował czpien blokady ustawiłem wedle książki ale nie odlana czy jest możliwe że jest tam drugi otwór do blokady czy cos innego spieprzyłem tak jak wyżej napisałem wałek i pompa się zgadza blokada śruba M8 a na dole czpien na wale ale nie odpala co może być nie tak ??
Jak jej nie dokręcisz z odpowidnią silą to dopiero będzie kłopot. Wałek rozrządu nie ma klina. Koło siedzi na stożku i doręcone jest śrubą która ci się poluzowała.
Popuść śrubę na wałku, zbij koło, ustaw wałek i skręć. Masz 15 min roboty do sukcesu.
a czy ten wałek rozrządu będzie pasował czy trzeba coś przerabiać?
Po ustawieniu rozrządu w Autodata napisane jest żeby wydmuchać olej z kanału nad wariatorem, zablokować koło wałka rozrządu kluczem na śrubie głównej a następnie cofnąć wałek w lewo do momentu usłyszenia kliknięcia następnie w prawo i zablokować koło kołkiem 3mm. Niestety po wydmuchaniu oleju nie można przekręcić wałkiem. Przerabiał ktoś ten temat ??
Koła pompy wtryskowej się nie blokuje, spójrz na rysunek podany przez kamazz pozycja 8 (górny prawy róg) przy końcu pompy jest śruba (wziernik), należy ją wykręcić i obracając wałkiem pompy zobaczysz w pewnym momencie takiego dzyngla (którego się blokuje), tak wygląda blokada http://obrazki.elektroda.pl/5085000300_1... Tutaj też jest takowa...
Niestety w drodze z warsztatu do domu (10km) pękł wydechowy wałek rozrządu między 2 a 3 cylindrem :( . Po zdjęciu pokrywy ukazały się odkręcone śruby panewek obu wałków (na wydechowym jedna nawet pęknięta). Tanio nie będzie... :(
Kręcąc wałkiem rozrządu dociskasz pompkę na max i dopiero regulujesz śrubę, jest pełno artykułów na ten temat.
Witam wszystkich i dziękuję za podpowiedzi. Nie pisałem ponieważ czekałem na pompowtryski, zamontowałem i to samo, strzały w tłumik. Pomyliłem się , silnik to F3B euro 3. Paliwo wymienione. Jutro przyjedzie kolega który potrafi ustawić wałek rozrządu. Pytanie tylko czy sam mógł się przestawić? Śruby wałka sprawdzone.
Rozrząd prosty jak budowa cepa. OT na kole, wałek rozrządu na znak. Pompa na 14-15 st po OT. Blokada jest potrzebna tylko do pompy wtryskowej. Można ją zrobić z kawałka grubej śruby (nie pamiętam rozmiaru) z nacięciem. Potem postaram się wrzucić zdjęcia
Jest regulacja nawet przy hydraulice. Z tego co sobie przypominam (ostatnia regulacja to pewnie z 10 lat tamu, albo i dalej). Przy całkowicie napompowanych popychaczach luzujesz kontrę i wkręcasz śrubę regulacyjną, aż zlikwidujesz luz - jesli jest luz. Jeśli luzu nie ma (tzw. zawory podparte) to luzujesz srubę regulacyjną aż pojawi się luz, a następnie...
Wybebeszyłem ją trochę, zdjąłem kolektor dolotowy paliwa, odkręciłem dekiel ( wogóle był nie dokręcony, nic dziwnego, że żygał olejem ), odkręciłem wałek rozrządu (śruby były tak podociągane, że mało niepourywałem kluczy). Pokręcilem trochę wałem korbowym żeby zobaczyć reakcję szklanek (oczywiście bez wałka rozrządu).Stały w miejscu tak jak stały, zresztą...
Witam Zdjęcia nie widać na forum ale z opisu wychodzi że poluzowała się śruba Banjo w kanale olejowym odpowiedzialnym za smarowanie rolek popychaczy zaworowych,następstwem jest pękający wałek scalający rolki popychaczy.Jak to rozbierzesz to sprawdź wałek rozrządu czy nie ma zarysowań.Sprawdź także kanał olejowy w bloku silnika w który wkręca się ową...
moment śruba wałek rozrząd dokręcić śruba wałek rozrząd wałek rozrząd
wymiana parownik renault wewnętrzny telefon czestotliwosci stacji radiowych
Opel Zafira 2.0 DTI odcina paliwo po nagrzaniu silnika Brak świateł mijania i postojowych w Chrysler Grand Voyager