Wysłane , sprawdź. Dodano po 29 Żeby nie było że na pusto. Głowica Wymienić śruby Etap 1 40 (Nm) Etap 2 60 (Nm) Etap 3 90 (°) Etap 4 90 (°) Pokrywa łożyska stopy korbowodu Etap 1 30 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska Etap 1 65 (Nm) Etap 2 90 (°)
napinacz wg. infotecha 20 Nm,dolne koło pasowe 25Nm śruby imbusowe,wałek rozrządu 45Nm
Masz rysunek z momentami dokręcania podanymi w nawiasach . To czego jeszcze tam nie rozumiesz ? Dodano po 6 1. Wał 120Nm 2. Wałek rozrządu 35Nm 3. Śruby miski i obudowa rozrządu . 15nm
momenty dokręcania śrub w silniku perkins 3-cylindrowy: -nakrętki korbowodu(zwykłe) 95Nm -nakrętki korbowodu(kadmowane) 61Nm -śruby mocujące łożyska główne 153Nm -śruby mocujące przeciwciężary 75Nm -śruby mocujące kolo zębate pośrednie 68Nm -śruby mocujące kolo zębate walka rozrządu 28Nm -śruby mocujące kolo zamachowe 108Nm -śruby mocujące kolo pasowe...
Chcę wymienić popychacze w silniku 1.9TDI AFN (golf 3). Jakim momentem dokręcić wałek rozrządu i czy jest jakaś kolejność dokręcania śrub?.
Śruba wałka rozrządu 43 Nm Napinacz 30 Nm Śruba wału 30 Nm + 180° Poduszka nie wiem.
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Wg autodata: wałek rozrządu - 8 Nm + 90° wałek pompowtrysków - 20 Nm + 90° pompowtrysk - 12Nm + 270°
Po pierwsze - przyrząd do blokady koła zębatego w trakcie przykręcania - podkładka diamentowa - NOWA - śruba dokręcona właściwym momentem Jak te warunki sa spełnione nie ma opcji żeby cokolwiek się przestawiało. A tam jest na klinie? Może niema? A najprościej wez inny wałek załatw:D Zasada jest prosta- nie wiem - nie udzielam sie Może klin na pompie...
Dla potomnych. Śruba wału 50 Nm+90° Centralna śruba wałka rozrządu 60 Nm Śruby kół wałków rozrządu (3 sztuki na wałek) 10Nm Napinacz paska rozrządu 25Nm Rolka paska rozrządu 30Nm Nakrętka pompy wody w jednym manualu 50Nm w drugim 60Nm - ja przykręciłem 60Nm.
Dla silnika Renault 1.5 dCi (kod silnika, np. K9K 732), momenty dokręcania wałka rozrządu i głowicy przedstawiają się następująco, na podstawie dostępnych danych serwisowych: Wałek rozrządu: Śruba koła wałka rozrządu: 30 Nm + kąt 86° ± 6°. Zaleca się stosowanie nowych śrub, ponieważ mogą być typu TTY (rozciągane plastycznie). Łożyska/obudowa wałka rozrządu:...
Czyli turbo dobrze pompuje? synchronizacja, czyli poluzować trzy śrubki na kole od wałka rozrządu i delikatnie ruszyć tak? Dokładnie o to chodzi. Obracając wałek wałek w prawo, kąt synchro idzie na minus. Kręcąc w lewo leci na plus. Śruby mocujące koło powinny być dokręcone momentem 25Nm(o ile dobrze pamiętam).
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Rolki napinające 20Nm, rolka prowadząca 50Nm, śrubę na wale 90Nm +90* Wałek rozrządu nakrętki - pierwszy etap 6nm, drugi etap dokręcić o 90* Łożyska główne na wale - 65nm Pokrywy korbowodów - pierwszy etap 30nm, drugi etap dokręcić o 120* Głowica - pierwszy etap 40nm, drugi etap 60nm, trzeci etap dokręcić o 90*, czwarty etap dokręcić o 90* (w określonej...
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
Witam. potrzebuje informacji z jaką siła się dokręca w tym silniki wałek rozrządu,śrubę koła zębatego tego wałka i panewek korbowodowych, z góry dzięki
Ślizgi czyli dźwigienki, tak? Rano odkręciłem pokrywy łożysk wałka, przy odrobinie wprawy da się wyjąć dźwigienki bo wałem można lekko uchylić w bok. Masz jakiś pomysł skąd tam tyle nagaru olejowego na śrubach i innych elementach? Olej syntetyk pełny. Zaglądałem do innej Corsy 1.0 która jest eksploatowana na półsyntetycznym a był lany nawet minerał...
Wał napędowy obraca się dwa razy szybciej od wałka rozrządu - to wynika z czterosuwowego typu pracy, czyli jak masz 820-860obr./min wału to musisz mieć 410-430 dla wałka rozrządu. Ten kąt i jego ustawienie ma być prawidłowo równe 0, oznacza to tyle, że GMP pierwszego tłoka jest w momencie przechodzenia ze zwrotu zewnętrznego na zwrot wewnętrzny ( tak...
Prosze o informację. Wymieniam wałek rozrządu i popychacze w Sharan 1.9 TDI PD AUY, jakim momentem dokręcać śrubę główną koła pasowego wałka rozrządu ? Nie mogę tego znaleźć. Jacek
Witam, czy ktos ma serwisowke do tego silnika benzynowego Forda KA 2?? Potrzebna informacja z jaka sila docisku w Nm dokreca sie sroby walka rozrzadu. Za pomoc z gory dziekuje.
Do wariatora jest potrzebny klucz RIBE? Takie mam. Można prosić o ogólną instrukcje z jakim momentem dokręcać śruby głowicy i rolki napędu rozrządu? Prosiłbym jeszcze z jakim momentem przykręcać śrube koła zębatego wałka rozrządu oraz kapy. Jeśli chodzi o ustawienie wałków to ten wałek na którym jest pasek ustawiamy na znaki a drugi walek ustawiamy...
a moge cie prosic o schemat rozrzadu silnika DFB audi 2.0 tdi 2019 silnik DFB wstępna ocena dostępnych informacji Pytasz o schemat paska rozrządu dla silnika Audi 2.0 TDI 2019 z kodem DFB. Prośby o konkretne schematy zazwyczaj obejmują pozycje napinacza, prowadzenie paska, znaki wyrównania (jeśli występują) i użycie specjalnych narzędzi blokujących....
Witam. Blokada zakładana na wałki rozrządu od strony przepustnicy blokuje obydwa wałki bardzo skutecznie ( blokada wchodzi tylko w jednym punkcie na obydwa wałki także nie będzie miał Pan wątpliwości czy ją dobrze założył ) trzeba pamiętać że metalowo gumowe korki są jednorazowego użycia i trzeba mieć nowe na wymianę. Odkręcenie śruby na wale korbowym...
Zaczerpnięte z internetu: 758725 758726 758727 758728 758729 opis polski: Zalecane okresy wymiany · Wszystkie silniki: · Rok mod. →2000: Co 15 000 km lub co 12 miesięcy, w zależności, co wcześniej nastąpi - sprawdzić stan i szerokość. · AJM: · Rok mod. →2000: Co 60 000 km - wymienić (jednocześnie...
Błażej: ciśnienie mierzone ciśnieniomierzem wkręcanym w gniazdo świecy, ciśnienie wyniosło na 1 cyl, 9 barów, na drugim 8.9 na trzecim 9 i na czwartym 9.1, dokręcałem kluczem dynamometrycznym śruby tak jak się prawidłowo dokręca, najpierw dokręcałem z momentem 30Nm każdą śrubę, następnie każdą 90 stopni a później jeszcze raz każdą 90 stopni. Swirek...
Kompletnie nie zrozumiałeś. Jedne silnik się rozszerzaja a inne nie? Niejasności są w kwestii tego że taka procedura ma coś wspólnego ze specyfiką konkretnej konstrukcji. Obawiam się, że to Ty nie zrozumiałeś. Dawniej miałeś uszczelki kompozytowe, z okuciem - "osiadające", dlatego po rozgrzaniu silnika, należało dokręcać śruby głowicy. Bo uszczelka...
witam. jeżeli jeszcze sobie nie poradziłeś z regulatorem to objaśniam ci jak go ustawić. Rozumiem, że pasek synchroniczny masz zdjęty. Ustaw wał korbowy na znaki [przednie koło paska rozrządu ma wypust, który trzeba zgrać ze znakiem na bloku silnika, tylko wiedz, że nie jest to GMP!] następnie zablokuj wałki rozrządu w ich końcach przyrządem [narz....
Ten silnik przy wymianie paska rozrządu wymaga ściśle zachowanej procedury dokręcania kolejnych elementów układu napędowego paska rozrządu , co następuje wał korbowy na OT koło pompy na blokadzie (śruby poluzowane ) koło rozrządu poluzowane na stożku bez wyczuwalnego przechylania się na boki .Napinamy pasek do wartości wymaganej następnie lekko dokręcamy...
A do czego Ci tam zdjęcia? Zakładasz specjalne blokady na wałki rozrządu (z tyły głowicy, od strony sktzyni bieg.), dokręcasz je śrubkami 6mm, demontujesz czujnik położenia wału korbowego, w jego miejsce wkładasz blokadę (wiertło ewentualnie 10 lub 11mm - od biedy też może być), i po takim zablokowaniu montujesz wszystkie koła, łańcuch, napinacz napinasz...
Po ustawieniu rozrządu w Autodata napisane jest żeby wydmuchać olej z kanału nad wariatorem, zablokować koło wałka rozrządu kluczem na śrubie głównej a następnie cofnąć wałek w lewo do momentu usłyszenia kliknięcia następnie w prawo i zablokować koło kołkiem 3mm. Niestety po wydmuchaniu oleju nie można przekręcić wałkiem. Przerabiał ktoś ten temat ??
Czy jest ktoś na forum, kto składał takie silniki? Interesuje mnie pasowanie wałka rozrządu (nowego) w podporach (nowych). Otóż na jednej głowicy cały komplet jest nowy, śruby też, momenty książka a wałek obraca się równo lecz wprawienie go w ruch ręką jest trudniejsze (czuć opór).
czy wałek składany jest z dużym kołem zębatym pływająco czy jest może na klinie ? Koło wałka rozrządu jest dwuczęściowe. A mocowanie jest na stożku i dodatkowo jest klin. Moment dokręcania śruby centralnej to 100 niuta. Srubki 8mm 25-30 niuta.
Dla starych śrub 20Nm+90°+90°. Dla nowych wg instrukcji: 64 Nm, poluzować, 20Nm+90°+90°; wg autodaty 30Nm, 33Nm, poluzować o 360°, 20Nm+90°+90°. Jak widzisz ostatni etap jest taki sam, więc nie ma wielkiego znaczenia którą metodę wybierzesz. Heh, ten co kolega wyżej podesłał ma to samo oznaczenie, ale jeden wałek rozrządu, i już jest inna procedura,...
Ten rozrząd nie jest ciekawy jak na peszy raz. Tam masz okrywające koła na wałkach i na wale. Blokada wtykasz od strony chłodnicy, na dole bloku silnika od strony sprzęgła. Druga blokada jest na wałki l. Musisz z głowicy wydłubać dwa krążki gumowe od strony sprzęgła. Tam wejdzie ta blokada. Kręcisz tak wałem by górę krawędzie wycięcia wałków zrównały...
witam ponownie. Własnie rozkręciłem część elementów które musiałem zdemontować, a mianowicie sprawa ma się następująco.Wymontowałem zaślepki wałków rozrządu i nacięcia na jednym wałku są w pionie a na drugim w poziomie ,znacznik na końcówce wału jest w tym momencie w górnym położeniu przy czym na kole zębatym wału po przeciwnej stronie . Czy ktoś może...
Już śpieszę z pomocą. Otóż jest otwór (od świec) jest również urządzenie VAG T10170 i T10170/ 1 (czujnik zegarowy) ale można się obyć bez niego. można również zdjąć pokrywę i ustawić "mijankę". tak to powinno się robić Zdjąć osłonę łańcucha napędu rozrządu. Ponownie domontować panewkę łożyska na wał korbowy i koło pasowe wału korbowego. W otwór świecy...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
ta obudowa niczego wielkiego nie robi. He, wydaje mi sie, ze jednak robi, trzyma wałek rozrządu:) To w niej ślizga się wałek, dlatego mam dylemat, czy kręcić na oko czy nie:/ Nie jest łatwo pożyczyć klucz który ma skalę od 10Nm :/ P.S. Obudowa wałka w tym silniku składa się z dwóch połówek, które należy skręcić momentem 10Nm...
Rozrząd kompletny z SKF już zamontowany. Winą jest ewidentnie pasek bo prawie się juz kruszył w rękach. Wałek zablokowalem śrubką w kole jak w rysunku i kluczem płaskooczkowym nr 10 na końcu. Pompa ustawiona śrubą nr 6 na godzinę 12 (idealnie pośrodku) weszedł. Teraz tylko śrubą M10 ustawić wał na początku ? Bo nie można kręcić silnikiem kiedy jest...
Ustawianie początku wtrysku w Władimircu: - po prawej stronie mamy otwor w przez który wkładamy bolec do otworu w kole zamachowym. W kole zamachowym są dwa otwory, najpierw jest do zapłonu a po nim do ustawiania rozrządu. Bolec wkładamy do pierwszego otworu, punkt zapłonu. - odkręcamy śrubę, pionową w pompie wtryskowej pomiędzy króćcami do których są...
Początek wtrysku 24*-26* przed GMP, i ciśnienie wtryskiwaczy chyba 170 Dodano po 15 A zapłon ustawiasz tak- sposób książkowy :D 1. Odłączyć przewód paliwowy wysokiego ciśnienia od króćca sekcji pierwszego cylindra i założyć na ten króciec momentoskop cieczowy (niewielka szklana rurka o średnicy wewnętrznej 1-1,5mm) 2.Powoli obracać wał korbowy silnika...
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
Po polsku to raczej nie ma. Instrukcja z euro 4 ale oznaczenie silnika się zgadza. Głowica 1 - 60Nm 2 - 120Nm 3 - 120st 4 - 60st Korbowody 60Nm + 60st Wtryskiwacze 30 - 35Nm Tłoczki hamulca JAKE BRAKE 19Nm Wałek rozrządu 80Nm + 60st Luz międzyzębny koła wałka/pośrednie 0.074 — 0.195 mm, jak nie rozkręcaĺeś kół pośrednich to można tylko sprawdzić,...
Nie napisałeś o silniku nic więcej, to masz do VTi :D http://obrazki.elektroda.pl/2428824500_1... Ustawianie faz rozrządu: Włożyć trzpień blokujący koła zamachowego Fig.19431.1. Zamontować narzędzie do ustawiania wałka rozrządu, strona wydechu Fig.19431.2. Zamontować narzędzie do ustawiania wałka rozrządu, strona ssania Fig.19431.3. Ustawienie...
Jakiś tydzień temu wymieniłem całą głowicę. Problem miałem z uszczelką pod głowicę bo czekałem na nią ponad 2 tygodnie ale w końcu udało się ściągnąć z Niemiec. Rozrząd ustawiałem tak: Na dolnym kole pasowym są znaki: 30, 20, 10, 0, 10, 20, 30 ale widać je dopiero po zdemontowaniu prawego przedniego koła. Ustawiłem koło na "0" ale pierwszy tłok od łańcucha...
Tu cytat z internetu, który potwierdzam. Należy ustawić wałek rozrządu tak, by krzywka napędzająca dźwigienkę regulowanego pompowtrysku znalazła się na samej górze, czyli dźwigienka naciskała maksymalnie na element tłoczący. Precyzję zapewni czujnik zegarowy zamontowany na nowej śrubie regulacyjnej – musi on wskazywać minimalną wartość. Teraz...
Jaką regulacje masz na myśli? Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni. Czyli pominiete podstawy.Prosze jeszcze sprawdzic blok 4 i pozycje 4 co pokazuje. ustawiałem według takiego opisu: Przebieg montażu Gniazdo w głowicy musi być idealnie czyste. Montowany pompowtryskiwacz powinien mieć prawidłowo założone...
Czy mógłbyś się odnieść do ww. zdania. Jak to właściwie różnica? Czy tu chodzi o możliwość poluzowania śruby dokręcającej koło zębate wałka rozrządu czy jakaś inna jest przyczyna tej uwagi? Jeśli mogę to wyręczę autora. Tak, mozliwość poluzowania jest jedną z przyczyn. Inne to: - do poruszania rozrządu potrzebny jeskt określony moment (zgniecenie sprężyn,...
Bo okopcone zawory to nie konciecznie wina góry, może być dołu. Jak jest głowica zdjeta to warto wyjąć tłok tego cylindra i sprawdzić pierścienie oraz gładź cylindra chyba że ewidentnie widać nadpalony zawór ale ja i tak bym się pokusił. Co do rozrządu to warto było przed sciagnieciem ustawić na znaki i zaznaczyć na pasku punkty plus kierunek. Jeśli...
śruba wałek rozrząd dokręcić śruba wałek rozrząd moment dokręcić wałek rozrząd
przewód gruba cienki biosie wyłączyć kartę rozbierać silnik
Czarny panel fotowoltaiczny na mrozie - diagnostyka i przyczyny Znaczenie izolatorów w antenach dipolowych