Nagrzewnica jednak w wielu przypadkach pomaga. W razie czego to wiercić i gwintować. Lekko nie ma bo śruba twarda a aluminium miękkie i trzeba uważać.
Na Wago nie będę zmieniał, bo być może śruby odkształciły aluminium i nie wiem czy na szybkozłączkach byłby dobry styk Jak tam wolisz. Za parę lat znowu będzie awaria. Aluminium potrzebuje złączki sprężynowej, a nie śrubowej.
Spróbuj, po wstępnym naprężeniu śruby, uderzyć młotkiem w śrubę ściągacza - najlepiej przez kawałek aluminium, aby nie uszkodzić śruby ściągacza.
Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na tak zadane pytanie. Nie wiadomo jak ta śruba będzie zamocowana, jakie frezy frezy i prędkości frezowania będą stosowane. W frezarkach do metalu występują bardzo duże siły. Śruba z gwintem Tr8 jest dość delikatna. Moim zdaniem powinieneś użyć śruby przynajmniej o średnicy 12mm lub nawet 16mm. Zbyt cienka śruba...
Co za temat. Ile lat ma akumulator. Obsługowy czy nie ?(są korki do cel (6) czy nie ma?) Może Ci coś prąd bierze na postoju. Ustawiasz miernik na ampery sciągasz klemę i wpinasz się w szereg. Masz jakieś alarmy, immobilajsery ekstra? Ładowanie jak najbardziej jest ok. Tylko naciąg paska trzeba sprawdzić. Jeżeli wykręcasz metalową śrubę z aluminium to...
Użycie WD 40 bez sensu bowiem nijak nie prowadzisz tego medium na gwint wkręta. Śruba wkręcona w aluminium i poddana zmianom temperatur. Ano trzeba będzie zastosować metodę udarową. Czyli napinamy nasadkę klucza i uderzamy w nią młotkiem z umiarem a nawet trochę mocniej.
Jak mogę zmienić aluminium na gumę ? Chłodnicy jest śruba aluminium a nakrętka stalowa.
Jedno co mi przyszło do głowy: Może przykręciłeś stalową felgę śrubami do aluminium - śruba do aluminium jest za długa do stalówek i może coś się blokuje w bębnie.
Strasznie chaotycznie to opisałeś. Jeśli dobrze rozumiem, to generator jest sprawny, i chcesz wymienić jeden iskrownik. Te śruby obok palników, nieszczęśliwie są wkręcone w aluminium, więc jeśli już ci przeskoczyły, to najlepszym rozwiązaniem jest lewe wiertło i nowe wkręty.
Serio chcesz odkręcić tak skorodowaną śrubę w aluminium? Ja bym indukcją potraktował co by ją opaliło co nieco z korozji.
Witam. Kupal jest to trwałe połączenie aluminium z miedzią nie powodujące ich wzajemnej korozji elektrolitycznej.Często spotykane we wzmacniaczach antenowych TV zamontowanych w puszkach anten TV na styku aluminiowych dipoli z miedzianymi płytkami wzmacniacza. Koledzy nie wspomnieli jeszcze oprócz utleniania o tzw. " płynięciu" aluminium " czyli o zmianie...
W moich przypadkach po usunięciu śruby okazało się że w aluminium nie było praktycznie gwintu tylko wytworzyło się coś w postaci proszku (utlenienie ?.). Zaznaczam że były to większe średnice śrub. Nie wszystkie śruby lubią się z aluminium. Część śrub jest miedziowana przed finalną powłoką galwaniczną a śruba się wyciera na gwincie najbardziej. Ktoś...
Siema Czy śruby wykonane z aluminium są jedno- czy wielorazowego użytku? Skrzynia w A4B8 trzyma się na aluminiowych M10 i M12, dokręcanych jakimś śmiesznym momentem, i zastanawiam się czy nie wywalić ich i użyć stalowych dla bezpieczeństwa.
Cześć. Chcę zbudować konstrukcję wolnostojącą, która będzie wykonana z ceowników ocynkowanych ogniowo i profili aluminiowych PAL40H40. Pytanie czy trzeba jakoś zabezpieczać miejsca styku ocynku z aluminium? Jakie użyć śruby do skręcania ocynku z ocynkiem, jakie do skręcania aluminium z aluminium? Nierdzewne, ocynkowane? Podobno ocynk z aluminium może...
Śruby nierdzewne + aluminium to niestety jeszcze gorsze połączenie. Przyśpieszają korozję aluminium. Chyba ocynk już tak nie zżera aluminium. Najlepszym rozwiązaniem byłoby użycie elementów z tego samego materiału (aluminium), ale wówczas użycie aluminiowych śrub byłoby słabym pomysłem, w zamian konieczność nitowania. Na mocowanie do masztu nie ma innego...
Witam! Te płytki rozgałężne z jednej strony mają miedziany zacisk a z drugiej aluminiowy ? Nie, ale możesz połączyć nimi miedź i aluminium, najlepiej tak aby nie stykały się ze sobą bezpośrednio, tylko przez zacisk. Dobrze doręć śruby! Aluminium ma tendecje do pełzania ("siada" pod wpływem nacisku)! Jan
Tak tak, świetny pomysł, śruby M6 wkręcane w aluminium dokręcać momentem 22 i o kąt 100 stopni. No super rada elektrodabocie. Część momentów wziąłem z silnika 1.6, resztę dokręciłem jak uważałem.
https://obrazki.elektroda.pl/3367863400_... Takie coś właśnie testuję na wcześniej wspomnianym gwincie świecy zapłonowej. Bardziej mnie interesuje jak poradzi sobie z zapiekającymi śrubami w korodującym aluminium.
Weź kawałek aluminium np. po Pepsi narysuj kontury śruby na aluminium i wytnij później wygnij dwa końce w przeciwne strony zrób dzióre na środku i przyczep do wału :D
Śruba nierdzewna w kontakcie z aluminium w obecności soli może doprowadzić do korozji aluminium w jeszcze szybszym tempie i w stopniu uniemożliwiającym jakiekolwiek usunięcie śruby/gwintu. Już lepiej zastosować zwykły imbus ocynk w klasie 8.8 lub wyższej. Zestaw z Mizara pasował? Oringi nie były za grube? Cylindry da się przesuwać ręką czy trzeba młotkiem...
Te tabele które widziałem z różnicami dokręcania śrub w stali i aluminium (założenie taka sama śruba a rózny materiał), to dla aluminium, momenty dokrecania są mniejsze o średnio 21-22% np: http://www.allpar.com/fix/body/fasteners...
W środku na łączeniu dać rurkę mniejszej średnicy i pospawać po prostu. To jest myśl. Rurka w rurkę i na śruby. A klej żeby tylko połączenie śrubowe się nie poluzowało. Tylko czy wtedy nie lepiej preparatem anaerobowym same śruby zabezpieczyć ?
Teoretycznie najlepiej to samo — aluminium. Problem w tym, że śruby aluminiowe są delikatne. Wystarczy minimalnie przekroczyć zalecany moment dokręcenia i śruba pęka.
Zawsze powtarzam; lepiej stracić dobę na moczenie i 2 h na grzanie niż przez cały dzień zastanawiać się jak wykręcić ukręconą śrubę. Jak jest zdrowo skorodowana śruba w aluminium, to żadne grzanie i moczenie nic nie dadzą. Jedynie obróbka skrawaniem. Szczególnie w przypadku śrub kolektorów wydechowych, czy hamulców. Przypisywanie nafcie jakichś szczególnych...
Ocet jest dobry na zapieczone w aluminium śruby. Nalej na noc. Na gorąco może i pójdzie ale jest ryzyko że z gwintem z aluminium. Można wkrętarką elektryczną zacząć od mniejszego momentu np. 20 Nm, udar w tym przypadku powinien pomóc. Świecy nie urwiesz tak łatwo.
Tak to skorodowane aluminium, jak nie ma lakieru bo śruba zdarłą to będzie się bielić. Aluminium jest bardzo reaktywne. Tu jedynie pomoże wyczyszczenie do metalu i pomalowanie, oczywiście odpowiednie śruby co nie zdzierają lakieru.
Dwie takie same śruby. HA - aluminium + stal + woda = ciężko - napryskaj agresywny środek penetrujący - typu WURTH Multi albo Rost Off (mocniejszy niż WD 40 albo i to...) odczekaj i się módl żeby się śruba nie urwała....
Nie ma tam przewodów, są kanaliki w aluminium. Podepnę się pod śrubę z zaworkiem bezpieczeństwa tylko jaki manometr muszę kupić na jakie ciśnienie?
Niby się nie opłaca ale jeśli ma być to sposób na spędzenie czasu z synami i zainteresowanie ich czymś to czemu nie. Ukręciłeś śrubę czy gwint? Jeśli gwint no to niestety tak łatwo nie będzie. Co do rozrusznika to tak jak ktoś pisał spróbuj po prostu zewrzeć rozrusznik. Wymianę płynu hamulcowego oddałbym raczej komuś z większym doświadczeniem ponieważ...
Ze stalą nierdzewną i mosiądzem to nie będzie problemu; np. https://marinox.pl Ale miedź i aluminium to niestety nie znam.
Popatrz na otwory w felgach, czy jednak dobrze dobrali śruby, czy coś tam się nie wybrzusza od innego stożka niż być powinien. Włóż palec, może wyczujesz prosty stożek, lub zaokrąglany pod kulkę. Widać gdzie dociska się śruba w feldze ? Co z tymi pierścieniami dopasowującymi średnicę piasty do tej w feldze ? Chińskich wyciągających się śrub nie kupiłeś...
Korektor siły hamowania montowany Fabia, Fox, Polo przykręcony jedną śrubą z łbem stożkowym na imbus pęka i mamy wyciek plynu. Powodem pękania jest utlenianie aluminium w otworze na śrubę co powoduje powstanie ciśnienia, które rozłupuje ten korektor w miejscu osłabionym czterema otworami na przewody hamulcowe.
że ma uzwojenie aluminowe Nie wydaje mi się to na aluminium. Popatrzcie na śrubę w przyłączu. I nawinięty na niej płaskownik nawojowy. P.S. Aluminium też kosztuje na złomie. Dodatkowo. ten żółty "przedłużacz" to nie kabel do zasilania a linia strzałowa. O kiepskiej izolacji . Co z tego że ma to żyły około 4mm² jak i z marnej jakości przewodnika i zadowala...
Nakrętka aluminiowa moim zdaniem jest bardzo złym pomysłem razem ze śrubą nierdzewną. Aluminium ma tendencję (pod obciążeniem) do "ciągnięcia się" czyli straci materiał który osadzi się na śrubie lub co gorsza będzie "zapychać luz" pomiędzy nakrętką a śrubą. W dodatku gwinty aluminiowe nie lubią smarowania (posmarowany gwint w aluminium łatwiej zerwać/zużyć...
Z tej serii właśnie mam. Tylko co chcesz w motocyklu dokręcać z momentem ponad 200Nm? Dopasuj zakres do potrzeb. Jak chcesz ogarnąć wszystko to i tak będziesz potrzebować conajmniej dwóch kluczy. Z tym, że częściej się przydaje nizszy zakres jak kręcisz śrubę w aluminium - tutaj nie trudno o zonk, a to z reguły momenty ok. 10 - 50Nm.
a na co Ci temperatura chłodnicy? czujnik temperatury silnika montuje się w głowicy obejrzyj czy masz jakąś wolną dziurkę w aluminium głowicy na jakąkolwiek śrubę i jak tak to kup sobie termometr z sondą na kablu, kup pastę do procesorów, napchaj tej pasty w dziurkę, wsadź czujnik i zaklej np sylikonem żeby nie wypadł albo przypnij jakoś, coś tam sobie...
Nie bardzo rozumiem o co ta bitwa. Połaczenie aluminium z gołym mosiądzem też jest niewskazane (jak z miedzią). Dopiero mosiądz bielony czy niklowany jest bezpieczny. Niedawno rozkręcałem prądowe zaciski liniowe z mosięznymi śrubami. W miejscach kontaktu śruby z aluminium było pełno białych produktów korozji, a sam zacisk był dużo trudniejszy do demontażu...
W sklepie raczej nie sprzedadzą Ci kropelki kleju, ale w warsztacie bez problemu. I jeszcze jedno- jak śruba wkręcana jest w coś ze stopu aluminium, to ten klej może uniemożliwić jej późniejsze wykręcenie bez uszkodzenia gwintu. V.
Temperatura robi robotę, ale niestety nie w tym przypadku. Taki kawał aluminium zbyt dobrze przewodzi i oddaje ciepło. Odrdzewiacze też raczej nic nie dadzą. Można co najwyżej zabezpieczyć śrubę smarując jakimś bezkwasowym smarem i w żadnym wypadku nie miedzianym.
Dziękuje za zdjęcie, zrobię podobnie bo mi te drgania jakoś specjalnie nie będą przeszkadzać tylko chodzi o to aby nie było naprężeń od tych drgań w miejscach przykręcenia mocowań do silnika bo w końcu to tylko aluminium i bardzo małe śruby więc to potęguje możliwość pęknięcia. Jak zrobię rower do końca to wstawię zdjęcia. Pozdrawiam
No to jak będziesz miał koła to będziesz się zastanawiał bo nie wiadomo jaki materiał będzie miała piasta . Połączysz to metodą rozłączną (śruby , nity , kołki ) aluminium lub plastik lub nierozłączną (spawanie , lutowanie twarde) stalowa .
Nie szlifuj tych śrub pod żadnym pozorem bo one są powkręcane w miskach palników. Cóż z tego, że w ten sposób łatwo zdejmiesz blat jak pozostałe części śrub zostaną w aluminiowych miskach . Palniki wówczas do wymiany a koszt to prawie połowa nowej kuchenki. Nie wiem kto tak opatentował, stalowe śruby plus styk z aluminium do tego jeszcze wysokie temperatury...
Ale w stosunku do czego pracuje? W stal wchodzi, w aluminium? W jaki element?
Rolki napinające 20Nm, rolka prowadząca 50Nm, śrubę na wale 90Nm +90* Wałek rozrządu nakrętki - pierwszy etap 6nm, drugi etap dokręcić o 90* Łożyska główne na wale - 65nm Pokrywy korbowodów - pierwszy etap 30nm, drugi etap dokręcić o 120* Głowica - pierwszy etap 40nm, drugi etap 60nm, trzeci etap dokręcić o 90*, czwarty etap dokręcić o 90* (w określonej...
Wykonanie zadania zostało odroczone, bo przy okazji okazało sie że wysunęła się żeliwna tuleja na cylindrze od strony rorządu. Z tym migomatem też już myślałem. Trzeba by było w odpowiedni sposób podpiłować łeb śruby i na winniku w miejscu gdzie śruba jest zpiłowana nadlać troche aluminium.
No naskrobałem :) Śrubka wygląda tak https://obrazki.elektroda.pl/8246073600_... "Rysunek" w załączniku- jak będziesz dawał go tokarzowi, to z zastrzeżeniem, żeby się nie śmiał :D Materiał to jakiś lekki stop aluminium, coś jak toto, z czego robione są gałki do potencjometrów w starych sprzętach Unitry itd. Zwykłe aluminium szarzeje...
Popieram jak już nic nie pomaga to można coś dospawać jak sie domyślam śruba siedzi w aluminium przy odkręcaniu takiej śruby trzeba uważać aby się nie urwała trochę odkręcić potem troche wkręcić powoli tak na wszelki wypadek bo jak sie urwie to dopiero bedzie. Ja zamiast wd40 używam zwykłej wody ,ale tu wd 40 wg mnie nie pomoże no bo jak potraktujesz...
Właśnie tyle dokręciłem i siebie, w Ałdi (Audi) śrubę spustu w misce a amelinium (aluminium), i co, nie bedzie ? :D Kurde, żeby tak każdy się wypowiadał w tematach skomplikowanych, jak przy takich głupotach, jak dokręcić koło alternatora.
Zostaw sobie spawanie na inną okazję, jezeli nie bedzie wysokich wymagań wytrzymałościowych. Zastosuj klasyczne łączenie na śruby.
Nie powinno łączyć się ocynku z aluminium czy miedzią. Można z mosiądzem lub stalą nierdzewną. Daj podkładkę ze stali nierdzewnej A2. Śrubę i nakrętkę też bym dał ze stali nierdzewnej A2. Grosze to kosztuje.
Proszę sprawdzić mostek prostowniczy i jakość zaciśnięcia śrubami wyprowadzeń uzwojeń wtórnych (aluminium).
wystarczy skorzystać z panoramy firm i masz: http://katalog.pf.pl/Warszawa/tokarstwo-... warto powiedzieć wykonawcy w jaki materiał będzie wkręcona śruba ( żeliwo, staliwo, aluminium)
Mam problem z odkręceniem śruby w sterze rowerowym. Problem polega na tym, że otwór na imbus zrobił się prawie okrągły i nie mam jak odkręcić śruby. Materiał wykonania elementów roweru to aluminium, dostęp do śruby bardzo dobry, znajduje się ona w zagłębieniu na sterze. Dospawanie czegoś czy rozwiercanie śruby nie wchodzi w grę. Z góry dzięki za pomoc.
Blaszki są miedziane Gdzie dostane takie gniazda? Mógłbym zajrzeć do wszystkich puszek i gniazdek w obwodzie. To nie zastępuje pomiaru, jednak większość elektryków takich pomiarów nie wykonuje. Byłem kiedyś na stażu w szpitalu i nawet tam elektrycy nie posiadali mierników i nie dokonywali pomiarów Współczuje w takim razie. Przy aluminiowej instalacji,...
Nikt chyba nie napisał jeszcze,ale z tym miedziowym smarem i aluminium to radzę uważać.
Kupić będzie ciężko ale można dorobić z aluminium,mała śruba imbus M3,M4 do blokady i będzie pewne,ewentualnie można rozwiercić plastik w środku gałki od Toski i na wcisk,ale to nie jest to.
Mika jest minerałem i tak właśnie wygląda; cienkie płatki złożone" razem. Posmaruj je obustronnie pastą termoprzewodzącą (Białą - nie polecam żadnych past z domieszkami srebra, czy aluminium (czystego), bo mogą powstać zwarcia) dokręć do radiatora tak, żeby naddatek pasty wypłynął. Pamiętaj o odizolowaniu śruby od wkładki radiatorowej tranzystora.
Zamiast tych wszystkich Kretów i Hydraulików nasyp sody kaustycznej i zalej wrzątkiem. Opisane prze Ciebie "krety i hydrauliki", ale także "świdry" to właśnie nic innego jak soda kaustyczna! I wszelkie wskazane środki zasadowe, nie zadziałają na kamień czy rdzę - w tym celu trzeba użyć środków kwaśnych (było opisywane kilkakrotnie wyżej). ...w czasach...
No u mnie reduktor jest po lewej stronie z przodu komory silnika tuż za zderzakiem co czyni go mało widocznym i trudnym do wydłubania-nawet zdjęcie ciężko zrobić.A czym pryskałeś śruby żeby odkręcić dekielki bo połączenie stali śrub i stopu aluminium obudowy tworzy zawsze problemy... :idea: WD i tym podobne wystarczą czy go w razie co naparzać środkiem...
Wyjmij cały zbiornik z pralki zdejmij koło pasowe grzałka jeśli pamiętam do wyjęcia i jeśli jest czujnik do wyjęcia Odkręć śruby z takiego mocowania w koło zbiornika Musisz zdjąć tą tylną część z aluminium(uwaga dosyć trudno oddzielić od zbiornika sklejone na silikon) Ta zdjęta część to rodzaj krzyżaka z łożyskami i uszczelką wymień łożyska ,uszczelkę...
UPS z czystym sinusem będzie tańszy od przetwornicy. W tej cenie kupisz porządny markowy sprzęt, nawet używany długo posłuży. Minus UPSa, to pobór własny prądu, nawet gdy nie jest obciążony. Jeszcze co do łączenia uziemienia z ramą paneli. jak dasz ze zwykłej stali to szybko skoroduje w połączeniu z aluminium, a zardzewiała to słabszy przepływ prądu,...
A jak mocno to ma być? W ten pręt będą uderzenia, udary, naciski? Jak dokładne, jakieś 0.05 jak na dobrych tokarkach? Brakuje szczegółów. Mi się opis kojarzy z sankami fotograficznymi do makro, ale to dlatego że mi się wszystko kojarzy ;) Niższa klasa ustawia się i blokuje ręcznie, a wyższa na śrubę "napędową" po kierunku. Zwykle aluminium i twarde...
Nie próbowałem bo nie było potrzeby . Wystarczy pod śruby łączące komorę korbową z cylindrem dać płaskowniki odpowiednio wygięte i jest mocowanie .Nie wiadomo jak zachowa się to aluminium bo jest dość cienkie .
Spróbuj wymienić gumy(poduszki) drążka stabilizatora przód. Prawdopodobnie to będzie to.Miałem już ten przypadek. Natomiast chciałem zapytać co zrobić z zapieczonymi śrubami w zwrotnicach przy górnych wahaczach. Jest to Audi A4 i na zawieszeniu jest przejechane 180000 od nowości i nic nie wymieniane. Śruby ani drgną (mrożone, rozgrzewane, "delikatnie"...
A ja tak się przekornie zapytam, czy koniecznie trzeba ciąć śruby? A czy nie można ciąć aluminium? Wszak to materiał o dużo mniejszej twardości niż stal. Pozdrawiam wszystkich jjanek
Nawet najtańsze nasadki udarowe będą dobre i lepsze od zwykłych. Należy się tylko wystrzegać chińskich nasadek które są malowane i udają udarowe - one zazwyczaj są w tanich zestawach kluczy. Chyba nawet Parkside takie ma ale mogę się mylić. Te co podałeś będą ok. Można na początku używać zwykłych nasadek - jedyne co to taka może pęknąć lub obrobić łeb...
Linka musi mieć luz. Gdy ściągniesz filtr powietrza zobacz, czy przepustnica całkowicie zamyka się (opada na dół) przy wykręcaniu śruby regulacji obrotów. Wyczyść gaźnik. Ze śrubami w Hondach i jego licencjach (Peugeot, Kymco, Sym) że są to śruby wygniatające gwint o przekroju trójkątnym, po ich ponownym dokręcaniu następuje zrywanie gwintów i już nie...
Wg mnie, trafo jest miedziane a końcówki są pobielane (cyna), żeby nie występowała korozja na styku różnych metali (śruba). Poza tym na aluminium sprzęt miałby dużo gorsze parametry pracy (cykl) i by się grzał. Pozdrawiam. :D
Wszystko zależy ile jest w głąb materiału w tym otworze. jeżeli jest kilka milimetrów to nic nie stoi na przeszkodzie aby nagwintować gwintownikiem M8 kupić np. śruby nierdzewne z łbem kulistym i je wkręcić na klej anaerobowy lub jakiś dwuskładnikowy do metalu. Rozwiercając otwory pod gwint M10 otwór od 8,5mm do 9,25mm w zależności od skoku gwintu....
Zeszlifować delikatnie łeb bolca, zdjąć magnes z osłonką ,zamocować bolcem w imadło, uderzając w czoło wałka przez np. kawałek aluminium wyjąć bolec z otworu wałka. Otwór nagwintować, o ile pamiętam M5. Po wymianie łożyska magnes dokręcić śrubą.
Aluminium w postaci kątowników, ale nie obrabia się go za łatwo (zbyt miękki i kątowniki trzeba lutować specjalnym sprzętem i wcześniej oczyszczać - straszny cyrk). Mosiądz - bardzo twardy i dobrze się lutuje. Można ładnie wypolerować jest ciężki i solidny. Blacha tytan-cynk - świetnie się lutuje i obrabia, dobrze wygląda, ale dość miękka. Miedź - ciężko...
Te To nie prościej powiększyć otwór w wahaczu ? Teoretycznie jest taka możliwość, ale trochę się boję, by nie oslabić konstrukcji. Ten wahacz (amortyzator) jest wykomany z jakiegoś stopu aluminium i jest podparty sprezyną.
Nożyk powinien mieć gdzieś zatrzask, zakręcany śrubą. Sam nożyk jest wyjątkowym badziewiem odlewanym z aluminium a to trzeba zrobić ze stali nierdzewnej i będzie spokój.
Witam, sytuacja jak w starym PG6, śruba to chyba 5mm moim zdaniem, tyle że gwintować trzeba ostrożnie bo ten zespół gazowy jest wykonany z aluminium. nawet jak śruba jest troszkę większa to nie szkodzi, wystarczy jej początek podtoczyć (zeszlifować) by wsunęła się ona w wypustkę zespołu wodnego aby ten stabilnie się trzymał. Pozdrawiam.
Oczywiście wszystko to wezmę pod uwagę, a i młotkiem w końcu przyłożę, jak śruba nie puści, a mi nerwy prędzej ;) Próbowałem też młotkiem i drewnianą kantóweczką zruszyć aluminiową listwę (uderzając naprzemian jak czerwone strzałki wskazują) z nadzieją, że śruba jakoś zareaguje. Niestety aluminium przesuwa się tylko na osi nieszczęsnej śruby, a ta ani...
ok ,dzięki. klasy wytrzymałości też już sobie ściągnąłem. A mam też jakąś tabelkę gdzie moment jest rozróżniony w zależności od materiału. Inny do stali inny dla aluminium.
Praktycznie zawsze szpilki są wkręcane. Jeśli coś jeszcze szpilki wystaje to pół biedy, bo zlać to odrdzewiaczem, ostukać (z głową!) młotkiem, złapać jakimiś morsami i próbować wykręcić. Gorzej jak się ukręciło "na gładko". Wtedy raczej nie ma siły - wiercić i gwintować. :/ Jeszcze ewentualnie można spróbować przyłożyć jakiś pręt i spróbować przyspawać,...
Skoro planujesz zbudować ze stali i z prowadnicami, to czemu nie dasz śrub trapezowych? Skok śruby dobierz do wielkości maszyny. Do aluminium dobrze jakby silniki miały z 2 Nm. PS wałki weź podparte (przynajmniej punktowo).
Może tak, https://www.mediaexpert.pl/dom-i-ogrod/n... . Trzymając je poziomo, oczywiście muszą mieć dobre ząbki. Ewentualnie, jeśli śruba nie jest wkręcona finalnie w aluminium, nagrzać ją lutownicą, ale wtedy ścianki otworu będą...
Ale znamy ten problem. Zdjąć czujnik i trzeba wyszlifować guzy z utlenionego aluminium. Prawie zawsze odwiercic ukręconą śrubę czujnika. przerwa się sama ustawi
...a jak już coś kupuję to lubię aby długo służyło. Zasadnicza różnica jaka występuje pomiędzy statywami to materiał z którego są wykonane - aluminium - lżejsza waga, ale czy bardziej wytrzymałe niż niedużo cięższe - stalowe, oraz czy wszystkie ruchome połączenia się z biegiem czasu nie 'wyrobią'? Drugim i najważniejszym parametrem jest obciążalność....
Alternator siedzi na gumach i MUSI mieć masy, te cienkie to masy na sterownik silnika. Zrób tak, trochę wyżej masz miejsce na dwa gwinty m8, do górnego może być przykręcony ucho serwisowe. (na zdjęciu te dwie wystające śruby) Tam właśnie zamontuj kabel który podłączysz do górnej łapy alternatora (od strony paska, tak aby oczko nowego kabla dotykało...
Witam serdecznie Jak w temacie szukam pasty lub smaru poprawiające połączenie elektryczne. Wymienilem taśmę wstęgę w głośniku wysokotonwy, ale to nie jest to co być powinno, mam wrażenie, że jest zbyt cicho w stosunku do drugiego głośnika. W głośnikach Fountek neocd3.0 we wszystkich łączeniach taśmowych z aluminium, śrubami lub sama wstęga był użyty...
Witam Problem jest prawdopodobnie w elektrodzie dolnej, są tam śruby do regulacji metalowej prowadnicy, należy odsunąć w dół, aby nie rysowała bębna, sprawdzanie proponuję przeprowadzić na jakimś zużytym bębnie (oczywiście takim który nie jest wytarty do aluminium). Sprawdzić też należy developing unit - czy nie ma w nim zszywek lub innych spinaczy...
Czy jest możliwość sklejenia (wklejenia) tej części w rurkę w której było to zaciśnięte? Wkleić można. Jak jest miejsce to przewiercić i skręcić śrubą./po sklejeniu/
Przecież autor wyraźnie napisał, że WŁAŚCICIEL mieszkania nie wyraził zgody na żadne manipulacje przy suficie... Gratuluje nagrody, ale uważam, że 2 pospawane kawałki metalu to jeszcze nie DIY. Wybacz dygresję, ale niedługo będą tu posty jak ludzie układają płytki czy panele w mieszkaniu, albo sesję fotograficznie składnia mebli z Ikei. Publikacje DIY...
A co ze śrubami i nakrętkami przy takim połączeniu, z czego muszą być wykonane? Śruby - stal cynkowana galwanicznie. To połączenia mechaniczne. Ale połączenia elektryczne całkiem poważnie wieją grozą. Po pobraniu fotki i maksymalnym powiększeniu, nadal niewiele widać. Ale jedyne co się nasuwa, to że wykonawca ingerujący do tej rozdzielnicy raczej nie...
Jeżeli chodzi o ten konkretny przykład, to zaciski, były ponoć skręcone z maksymalną możliwą siłą, jednak właściciel twierdził, że wymiana samej szyny nie rozwiązała problemu (nawet z dodatkowymi tulejkami aluminiowymi) i po pewnym czasie złącze wygląda identycznie. Rozpłaszczyło aluminium na cieniutki listek w miejscu styku i efekt taki sam co przy...
Ja tam przykręcam śrubami. Nie widać tego na zewnątrz, bo z przodu są rączki do wyciągania z szafy- a z tyłu panel jest przykręcony do ramy i z tamtej strony wchodzą te śruby.
Temat się rozwinął. :) Wracając do problemu to jeśli nowe otwory zostały nagwintowane wykańczakiem ( gwintowniki dzielimy na: zdzierak, pośredni i wykańczak). To niewiele można już zrobić. Kleje anaerobowe nie pomogą nawet te najdroższe bo gwint będzie zbyt luźny. Ja praktykowałem 2 rodzaje w takim wypadku jak ma autor. 1 - wkręcanie śrub bez gwintowania...
Nie pomyliły Ci się jednostki miary? W czym to jest? Jeżeli to naprawdę 1mm to zapomnij, choć raczej to pomyłka bo skok gwintu jest 1mm (czyli tylko jeden zwój gwintu) chyba że to jakiś drobnozwojowy ale wtedy były by tylko 2 zwoje gwintu. Nie widziałem jeszcze śruby M6x2.
Moze nie wyglada bardzo solidnie , ale polaczenia sa dosyc trwale. Wykonalem je poprzez nagwintowanie rurek i wkrecenie obcietych śrub. Mysle ze zamiast spawac aluminium mozna by bylo sprobowac polutowac te miejsca.Po odtluszczeniu denaturatem powinno zlapac. A co myslicie o mocowaniu do masztu tak jak napisalem ? /radzio
Bardzo podoba mi się ta konstrukcja ;) Zrobiona estetycznie, bez zbędnych bajerów. Ale ja na twoim miejscu zmieniłbym pokrętło wzmocnienia na jakieś inne... Nawet zrobić samemu jeżeli masz dostęp do tokarki. Twoja z tego co widzę jest trochę porysowana (można wyszlifować). Interesuje mnie jedno: jak kolega uzyskał takie fajne ciemne aluminium? Aha,...
Ja bym bał się to rozgrzewać - to jest aluminium, a powyżej olej, paliwo w oleju i jego opary.
Witam, najpewniejsze to przejściówka z miedzi na aluminium i śruba, zwykła śruba. Zabezpieczyć koniec przewodu przed dostaniem się wilgoci, a połączenie zabezpieczyć smarem. Opis wykonania anteny 9el. yagi, jest dostępny w sieci. Jeśli masz dostęp do materiału, wykonanie takiej anteny w wersji długiej, (jest też wersja skrócona) nie powinna być problemem....
Połączenie w ten sposób profilu zamkniętego nie zda egzaminu. Ścianka "kucnie" pod naciskiem śruby i połączenie będzie luźne. Trzeba by w środek profilu wspawać tulejki.
Tak a'propo tego odkręcania. Pamiętam z dawnych lat jak odkręcał zapieczone zardzewiałe śruby stary kowal, sąsiad. Najpierw rozgrzewał dany element na kowalskim palenisku, potem momentalnie chłodził we wodzie. Nie było opcji aby nie odkręcił, nie były to śruby i elementy "samochodowe", wkręcane do aluminium, ale to tylko taka dygresja i może nasunie...
[quote="jannaszek"]Myślałem że jakąś pokrywę. Jakie to śruby (mm) stopień twardości i w co wkręcasz w alu? i jakie łby? 10 Nm jest to bardzo mało, dla porównania: to płaskooczkowym kręcąc śrubę 8 mm ciągniesz dość zdecydowanie jedną ręką. Grzechotką jest nieco inaczej, bo jest dłuższa i lepszy chwyt, więc trzeba ostrożniej. Obrazowo: działasz siłą 1...
Witam, w oryginalnych lampach masą była obudowa wykonana z aluminium i łączyła się z masą poprzez śruby mocujące.
Ramki spawałem z aluminium z trzema otworami w których wspawane były tulejki żeby nie zgniotło go. Kupiłem długie śruby nierdzewne i zamontowałem na profilach od poliwęglanu. Wszystko póki co super pracuje nic nie przecieka a taras w końcu nie jest patelnią w upały a jednocześnie jest na nim widno.
śruby mosiężne alternator śruby altus śruby
cewka zapłonowy pastuch schemat firefox czarny ekran gasik przekaźnik
Funkcja transformatora EEL w spawarce Brak świateł drogowych w Fordzie Mondeo MK4 - diagnostyka