Daj mail podrzucę.
Nie pasuje, Misa ma inaczej śruby
https://obrazki.elektroda.pl/9894302900_... Tutaj Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/8578388100_... Prosze
Witam. Pod śrubę bloku silnika. Pozdrawiam.
Witam.Mam pytanie Zafira B 1.8 ZXER 140KM jakim momentem dokręcić śruby chlodniczki oleju do korpusu i korpusu z chlodniczką do bloku silnika https://obrazki.elektroda.pl/9268225500_...
Czy wymiana przewodu smarowania turbiny w Peugeot Partner 1,6HDi MK1 polift, , 90KM (9HX (DV6ATED4)) wymaga demontażu katalizatora aby dojść do śruby w bloku silnika czy może wystarczy odkręcenie turbiny ? Czy ktoś poratuje ściągawką z procedurą serwisową ? Z góry dziękuję :) Pozdrawiam Krzysztof
99 usterek to dolny sterownik, usterka obwodu zaworu przelewowego. Wykręcisz sterownik ( 4 śruby na klucz 10mm)-przyśrubowany do bloku silnika z tyłu, jak się blok schodzi z misą, przyślesz-naprawię.
Te silnik maja problem z urywającymi się gwintami śrub mocujących głowicę. Gwinty w bloku silnika za krótkie i wyrywało je. Czeka cię generalny remont tego silnika, polscy mechanicy gwintowali blok silnika na większe śruby i stawiali znów głowicę, nie mam informacji ile taki patent wytrzymuje, Druga sprawa odma jeżeli pluje olejem i na pracującym silniku...
można tak jak piszesz i można kluczem dyn. i pokrywę oleju 25nM a śruby wielozębne wpustowe do bloku silnika od chłodniczki oleju 14nM - pozdrawiam .
I obowiązkowo nowe śruby do korbowodów. Widziałem kilka silników z tej rodziny z wywalonymi dziurami w bloku i jak dla mnie powodem destrukcji nie były panewki, ale raczej urwane śruby od korbowodów. Co nie znaczy, ze problemu nie ma tez w panewkach. Jest, wymywa/wypłukuje się z nich punktowo kompozyt, tworzą się kratery.
AVE... Zrób to tak: Dwa wałki ślizgowe 12-16mm, na nich wózek na łożyskach ślizgowych. Jak we frezarce CNC. Między wałkami śruba trapezowa albo kulowa, blok z nakrętką doczepiony do wózka. Śruba napędzana jest albo silnikiem krokowym, albo serwomotorem. Swój sejsmograf montujesz na wózku. Kontrolując silnik możesz uzyskać drgania o różnej amplitudzie...
Odkręcić tłumik i go wyjąć - uwaga na dolne śruby od obejm tłumika , powinny być szpilki ale czasem wykręcają się całe lub są śruby , dziury do bloku silnika i warto je zaślepić - krótka śruba M8 x 4 szt żeby nie wpadły śmieci (do oleju) odkręcić głowicę i zdemontować gaźnik - kolejność dowolna jak będzie lepiej wymyć głowicę z oleju - można wcześniej...
trzymają glowice przy bloku silnika
Silnik przykręcony śrubami mocującymi poprzedni silnik, jak już śruba złapała to szło ok. Pozdrawiam Piotr
Trzeba wydłubać ten pomarańczowy plastik długimi szczypcami i wtedy wkręcić śrubę w miejsce tego plastiku. Tylko tak z wyczuciem i ciągnąć albo kontrować o blok silnika nakrętką. Śruba chyba m10 albo M8 już trochę czasu minęło i nie pamiętam.
Wymieniana, to nie jest blok silnika a tylko obudowa pompy.
Witam. Zabrałem się do przygotowania kosiarki do sezonu ale utknąłem przy wyjęciu silnika. Odkręciłem śruby mocujące blok silnika od góry oraz nóż od dołu, ale od spodu silnik trzyma plastikowy wirnik, szerszy od otworu w obudowie. Oto zdjęcie http://www.putfile.com/pic/8043161 Jak go oddzielić od silnika? Poprzez ściągnięcie czy kluczem? W sumie nie...
Wykręciłem oryginalne szpilki, ponieważ były za krótkie. Silnik przykręcony jest na 2 śrubach M6, plus blaszka z otworami. Dodatkowo wygięty pręt w kształcie litery U , nagwintowany na śruby M8 plus blaszka z 2 otworami. Umieszczony nad oryginalnym mocowaniem, na ramie roweru. Pomiędzy prętem a blokiem silnika jest guma która opiera się o blok silnika....
Jest to dokładnie 1993r. a masa z alternatora a dokładniej z górnej śruby do bloku silnika jest z dość grubej plecionki, myślicie że może to być przyczyną
Volvo FE 225 kW, skrzynia biegów automatyczna Allison 3060, mam problem nie mogę oddzielić skrzyni od bloku silnika. Wszystkie śruby odkręcone, brak otworów serwisowych by coś rozpiąć. Może miał ktoś podobny problem?
Witam, autko tak jak w temacie głównie chodzi mi o moment dociągnięcia pół bloku silnika.
Wystarczyło odciąć tylko przewód "po stacyjce"(chyba czarny) lub jeszcze lepiej: zespól brązowych przwodów masowych przykreconych śrubą do bloku silnika(głowica), które idą do sterowania przekaźnika komputera.
Zimny in 0,5 out 0,7 ciepły in 0,5 out 0,55 kontra śruby reg.- 64Nm nadmiar wtrysku: banjo M10-30Nm, zawór na bloku M14-50Nm.
wychodzi do przodu silnika, bardzo trudno jest go wyjąc, musisz zrobić taki mały ściągacz z płaskownika wywiercić cztery otwory dwie 8 zewnątrz a na środku 6 gdzie przykręcasz śrubkami kl.8.8 do osi koła pośredniego rozrządu, a śruby 8 do bloku silnika i nakrętkami powoli wykręcać i postukać lekko młotkiem po tych śrubach. trochę to skomplikowane ale...
Wymontuj miskę olejową odkręć dwie śruby łączące stopę z korbowodem i podnieś razem z tuleją do góry.
Ot i wyjaśniło się zagadka braku informacji. Witam, Workshopdata, (AutoData, ESI, HGS Data, oraz inne serwisy techniczne) nie podają informacji o momentach dokręcenia stopy korbowodu, gdyż producent nie przewidział naprawy strony korbowodowej. „Pomiaru luzu łożyska nie da się przeprowadzić zwykłą metodą i nie należy również próbować, ponieważ...
Wie... choć, wypadało by zapytać po co ci to?? Jest pod obudową filtra powietrza, przymocowany od góry na łączeniu silnik - skrzynia biegłów. Przykręcony na dwie śruby 6mm. do bloku silnika.
Proponuję sprawdzić stan tłumików,połączeń oraz pierścień ślizgowy.Widoczne czarne ślady okopcenia na układzie wydechowym świadczą o jego nieszczelności.Tłumik końcowy na czas próby szczelności można zatkać i na pracującym silniku sprawdzić skąd wydobywają się spaliny.Osłonę kolektora wydechowego zdjął bym dopiero wtedy gdy w jej okolicy występują przedmuchy...
Gdzie w bloku silnika jest śruba od spuszczania płynu chłodniczego? Dane samochodu wyżej.
A co to za dziwny alternator z minusem na wyjściu - jak żyje nie słyszałem o takim ale człowiek uczy się całe życie 😌 Sprawdź przewód masowy i klemy jak pisałem, i połączenie przewodów przy rozruszniku gdzie zapewne idzie przewód od alternatora. Akumulatory jak masz podpięte plus czy minus na masę? Alternator przykrecony jest śruba do bloku...
Podpora turbiny za zdjęcia jest wg mnie od diesla. Śrubę wkręcasz do otworu w bloku silnika. Podporę przez oczko zakładasz na śrubę, przykręcasz nakrętką a do turbiny przykręcasz śrubą.
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Siemano. Poratuje ktoś momentami dokręcania dla napinacza rolki i śruby centralnej wału korbowego do Peugeota 2008 16r 1.2 puretech z turbosprezarką? Na bloku kod silnika to 10XV12. Pozdrawiam oo
Stojąc przodem do silnika to prawy dolny róg misy i skrzyni na bloku wykręcasz śrubę na żeński torx i wkręcasz kołek nie jest to prosta sprawa umieścić tą blokadę uważaj.
króciec czyli ten przykręcony na dwie śruby do bloku?
Widzisz Andrzej, znasz się. Ty i nieliczni. Natomiast cały problem tego forum (poza centusiami rzecz jasna ) polega na tym, że w tematach wypowiadają się ci, co pojęcia o robocie nie mają. Gdzieś tam coś wyczytali, to powtarzają, ale sami nie wiedzą co. Odnośnie montażu nie mam doświadczenia ponieważ zajmujemy się tylko regeneracją To o czym dyskusja...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Witam serdecznie. Zabrałem się za remont silnika 2.2 D4D 136KM z Toyoty Corolli Verso i mam pytanie. Czy posiada ktoś momenty dokręcania śrub, od pompy oleju i bloku od dołu? Najlepiej całą listę wszystkich części z jaką siłą?
Z demontażem jest problem śruby nigdy nie było odkręcone. Przeczyściłem tam drutem i zobaczę jak będzie wszystko składam. Nie da rady zdemontować kolana śruby uszkodzone a nie chce bloku silnika uszkodzić.
Witam. Jeśli wyciekł cały olej a mimo to kontynuowałeś jazdę to silnik na złom lub do remontu ponieważ mógł się zatrzeć. A jeśli nie zatrzeć to panewki mogły oberwać. Miska do bloku silnika jest przykręcona na śruby więc mogło też zerwać gwinty w bloku silnika. Na pewno do wymiany miska olejowa i smok w misce olejowej jeśli uszkodzony. Reszta do oględzin. W...
Z pod deski rozdzielczej w dół po prawej stronie kolumny kierowniczej, następnie w kierunku rozrusznika, tam zostawiamy jedne przewód do uruchamiania rozrusznika(mała śrubka na włączniku elektromagnetycznym). Dalej do alternatora, gdzie zostaje przewód od wzbudzenia alternatora(kontrolka ładowania), oraz przewód od amperomierza. Między alternatorem,...
Witam, przymierzam się do wymiany napinacza paska alternatora. Jeszcze nie hałasuje ale zauważyłem że po zdjęciu paska na rolce jest spory luz na boki. Potrzebuję moment dokręcania śrub napinacza do bloku/poduszki silnika ale nie mogę nigdzie znaleźć w Internecie ani strony gdzie mogę takie informację znaleźć. Pomoże ktoś? :) Silnik 1.6 TDCI 115KM
W śrubie doprowadzającej olej do turbo, tej wkręcanej w blok silnika jest sitko, filterek. Jeśli nie została wymieniona lub wyczyszczona przy wymianie turbosprężarki to może jej po prostu brakować smarowania
W KE - Jetronic`u przy rozdzielaczu paliwa jest elektryczny sterownik sciśnienia paliwa, przykręcony na dwie śruby i jest sterowany komputerem, W K - Jetronic`u Sterownik jest mechaniczny i jest przykręcony do bloku silnika. Podaj kod silnika, to może sam się znajdę system z twojego auta (jeśli nic nie było zmieniane).
Tpolo .Wszystko sie zgadza oprócz tego że część pompy ukryta jest pod obudową rozrządu gdzie znajduje się część śrub mocujących pompę do bloku silnika. Sprawę pogarsza koło wałka pośredniego które także się tam znajduje.
Czy w tych silnikach przy wymianie głowicy należy dać nowe śruby łączące ją z blokiem czy mogą zostać stare śruby.
Przede wszystkim pytanie: dlaczego jest wymieniana ta uszczelka? A co do szczegółów długo by pisać. Kolega wyżej napisał, długość szpilek.... a gdzie opis, że mogą być wygrzane i nie wytrzymają ponownego momentu dokręcenia? Ja sam kiedyś robiłem pod klienta i najtaniej jak tylko się dało, dopóki nie urwała mi się śruba równiutko z blokiem silnika w...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
W tych radach powtarza się dość konkretna bzdura, że niby podłączając kabel minusowy na masę drugiego samochodu zamiast bezpośrednio do zacisków jego akumulatora nie ładujemy wtedy jego akumulatora... A dalej możemy postąpić dwojako: albo podłączyć ów kabel do minusowego bieguna akumulatora biorcy i tym samym doładować osłabiony akumulator własnym kosztem,...
Jestem po operacji wiec opisze może komuś się przyda. Znalazłem opis czynności na forum mondeo ale był dość ciężki do zrozumienia. Ściągamy przewody podciśnieniowe z elektrozaworów oraz z egr, następnie odkręcamy zaworki widoczne na przodzie , klucz 10. Wyciągamy akumulator i odkręcamy puszkę od filtra powietrza (tylko dla lepszego dostępu) Odkręcamy...
Przeważnie masa alternatora połączona jest metalicznie poprzez śruby mocujące alternator z blokiem silnika i to wystarcza. Można spotkać przewód łączący blok silnika z obudową alternatora. Jeżeli przewód od kontrolki po dotknięciu do obudowy alternatora zapali kontrolkę, to przyczyną będzie regulator lub wirnik. Pozdrawiam
A co wykonałeś do tej pory przy tym silniku? Co już rozkręciłeś? Tłok wyciąga się z korbowodem, korbowód odkręca się w bloku silnika (dwie śruby od stopki korbowodu). Następnie mając ściągniętą głowicę, wysuwamy tłok z cylindra razem z korbowodem. Jaki to dokładnie silnik?
Znak na kole pompy ma pasować na śrubę. O ile mówimy o starszym dci.To też na dole nie ma klina i nie da się stwierdzić bez blokad czy przestawione. Ten silnik miał blokadę do wału wkręcaną w blok.[/code]
Kupisz uszczelkę pod głowicę to na uszczelce jest ulotka wszystko pisze. W nowych silnikach zasada jest taka że jezeli gwint śruby jest x10 to są przeciągane i podany jest kąt np:110 stop. należy założyć nowe. Otwory w bloku po śrubach wydmuchać sprężonym powietrzem-ważne.
U mnie byłoby do górnej śruby którą przykręca się rozrusznik, takiej podobnej z dwoma gwintami https://obrazki.elektroda.pl/8866437000_... Grubszym gwintem przykręcam rozrusznik, na cieńszy zakładam oczko przewodu masy z akumulatora i dodatkowo nakrętka skręca tą masę. Do dolnej, przewód byłby trochę napięty. Widziałeś taką śrubę ? Ogólnie...
W paru miejscach śruby w tym silniku już płyną ,albo są na granicy, ale takie są wytyczne producenta i tak je składam od lat. Odstąpienie od tego kończy się przedwczesnym przepaleniem uszczelki. Nawet jak zastosujesz ustawienia dla silnika 1011 czyli 120° to te śruby spokojnie wytrzymają, blok i głowica też. A ten silnik zgodnie z tradycją Deutza jest...
Ogólnie nie zobaczysz zbyt wiele. Będziesz widział tylko śruby które są od strony kolektorów silnika, a u Ciebie tam nie ma górnego mocowania, bo jest urwane, więc zostaje dolne. Mocowania śruby przechodzącej przez rozrząd nie zobaczysz bez rozebrania rozrządu. Chyba że masz mocno połamane osłony to jak zdejmiesz górną osłonę rozrządu to być może zobaczysz...
Czy posiadacie jakies siły dokręcania dołu silnika (wał , korby)? W tym silniku nie jest dopuszczalne luzowanie/odkręcanie dołu... Jeżeli popuścisz te śruby, to powinieneś już wymienić blok silnika ( z resztą wał korbowy również). Dlatego nie otrzymasz podpowiedzi...
Zamiast rozmyślać czego nie ma sprawdź co jest. Po pierwsze stan akumulatora (chociaż ponoć dobry). Drugie to połączenie przewodu masowego z silnikiem i nadwoziem oraz przewodów masowych do bloków sterowania. Na razie pasuje mi brak masy (połaczenia przy śrubach, przwwód masujący).
A smarowanie idzie blokiem silnika, czy jest osobna rurka z bloku do głowicy? Nie wiem jak on zrobiony jest, ale są silniki, w których smarowanie klawiatury idzie wzdłuż jednej ze śrub głowicy. Zamiana śrub powoduje brak smarowania. Może uszczelka pod głowicę wadliwa, nie ma otworu na kanał olejowy. Zdarzało się.
Płaskownik służy do blokady wałków rozrządu a jedna z tych śrub po wkręceniu w blok silnika blokuje obrót wału korbowego. ...... też twierdzę że do odważnych świat należy ! http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Powodzenia !
Inne koło zamachowe, w felicii mocowane do wału na 4 śruby, w fabii 6 śrub. Blok powinien pasować (pewnie nawet wstecz począwszy od 1000MB :D ). Czy cały zamach ze sprzęgłem i dociskiem podejdzie do skrzyni w fabii nie mam pojęcia...
Nakrętkę koła pasowego zostaw w spokoju. Poluzuj dolną i górną śrubę mocującą alternator, przyciągnij go ręką w stronę silnika, po założeniu nowego paska weź jakąś brechę i odsuń go od bloku tak aby pod naciskiem kciuka pasek ugiął się o ok centymetr, przytrzymaj w tej pozycji alternator i dokręć górną śrubę https://obrazki.elektroda.pl/5033812300_...
andrzej lukaszewicz napisał: Musisz dorobić trójnik mocowany ( na dłuższą śrubę) w oryginalne miejsce na bloku silnika, beż żadnych redukcji. Co dokładnie masz na myśli, kostkę zamocowaną poprzez śrubę drążoną? Jak takie coś uszczelnić? Tak jak teraz jest uszczelnione- prawdopodobnie podkładka miedziana.
Taką usterkę diagnozuje się w 5min, wystarczy kawałek kabla, śrubokręt i miernik. Zwierasz śruby na elektromagnesie rozrusznika śrubokrętem i słuchasz czy załączył się silnik rozrusznika (bez kręcenia silnikiem pojazdu), jak się załącza, to łaczysz kawałkiem kabla zacisk 50 rozrusznika z klemą + akumulatora, rozrusznik powinien zacząć kręcić silnikiem....
Rolki napinające 20Nm, rolka prowadząca 50Nm, śrubę na wale 90Nm +90* Wałek rozrządu nakrętki - pierwszy etap 6nm, drugi etap dokręcić o 90* Łożyska główne na wale - 65nm Pokrywy korbowodów - pierwszy etap 30nm, drugi etap dokręcić o 120* Głowica - pierwszy etap 40nm, drugi etap 60nm, trzeci etap dokręcić o 90*, czwarty etap dokręcić o 90* (w określonej...
Co klejenia śrub w czasach konstruowania tego wynalazku nie było kleju do śrub w Polsce :D
Witam Złożyłem juz kilka tych silników dokręcając opisanymi momentami i jeżdżą do dziś. Witam a jakimi momentami skręcałeś blok silnika, bo właśnie robię taki silnik i nie ma żadnych informacji
Też sobie tak właśnie myślałem.w ogóle tą dolną blokadę miałem odwrotnie założoną, powinna być tą dłuższa tulejką na śrubę w stronę bloku silnika. Po prostu przed zdjęciem paska wał był w górnym martwym punkcie. Czyli teraz jak wał i wałek zablokuje na blokady to zakładam koło wałka rozrządu ale niedokręcone, na nie zakładam pasek .Później napinam napinacz...
Muszą pasować jeszcze otwory na śruby bo ciężko w bloku wiercić nowe w przypadkowych miejscach.
Rozrząd skręcony pompa wody była wymieniana i pojawił się nowy problem. Pasek zsuwa się w stronę bloku silnika. Widać że nie idzie po starym śladzie tylko bliżej bloku. Jakieś sugestie gdzie może leżeć problem
ale to jest 2.6 motor to nic nie zmienia ?? Choćby to był motor 7,6 litra to zasada umieszczenia termostatu pozostaje niezmienna od ...ponad 100 lat gdy Otto wymyślił silnik. Musi być w górnym miejscu bloku, odchodzą od niego dwa węże, gruby - na chłodnicę, cieńszy przeważnie do nagrzewnicy. Mocowany do bloku śrubami. Leć po wężach od chłodnicy i znajdziesz.
Zrób może jeszcze próbę zakładając przewody ( np rozruchowe ) od plusa akumulatora do rozrusznika na śrubę przy automacie . I drugi od minusa do bloku silnika ,
W silniku od Punto, zamiast obróbki, odcięto/zeszlifowano miejsca na gwinty. Musisz zobaczyć jak długą masz śrubę lub jak głęboki masz otwór w starym bloku (względem ściany zewnętrznej a nie nadlewu). Na taką samą głębokość możesz oczywiście nawiercać i gwintować "nowy" blok. Czy wystarczy do utrzymania elementu, nie wiem. Być może zastosowanie innych...
Płyna chłodzącego wchodzi około 7,5 - 8 litrów. Wode z bloku można wypuścić odkręcając korek spustowy. Znajdziesz go pod kolektorem sącym z tyłu silnika, jest to śruba 8mm (na klucz 13 mm). Ciężko się do niego dostać i najlepiej zaopatrzyć się w klucz nasadowy z grzechotnikiem. :D Dodano po 10 http://obrazki.elektroda.net/46_12270062... zdjęcie...
Jakbyś rzeczywiście poczytał na forach to doczytałbyś się że najczęstszą przyczyną jest częstotliwość regeneracji filtra DPF. Podjedź do kogoś na diagnostykę, kto Ci rzetelnie sprawdzi DPF (rzetelnie to znaczy nie tylko błędy ale i parametry w blokach pomiarowych), bo tu nie ma co zgadywać. Nie wiem, co by miała mieć do tego pompa tandemowa.
Chodziło mi o to, że coś mi świta, że na bloku nie było dziur na śruby w wersjach silnika nie przeznaczonych do aut ze wspomaganiem. Ale nie jestem tego pewien.
Jeżeli masz możliwość, to dospawaj do niej np. inną śrubę/nakrętkę. A jeżeli jest aż tak "ciasno", to długi przecinak i ścinasz po trochu łeb śruby, do momentu aż całkiem go usuniesz, wtedy demontujesz skrzynię a reszta śruby nadal tkwi w bloku silnika. Tylko, że teraz to już ją bez problemów wykręcisz. A poza tym to przecież w Transicie jest dużo miejsca...
Nie bo to cytuję z aukcji "ZAŚLEPKA ŚRUBY POKRYWY SILNIKA " A na zdjęciu pokazujesz dziurę w obudowie sprzęgła/bloku silnika.
Co konkretnie zepsuło się,zerwana nakrętka ze śruby pociągowej,silnik,koła pasowe?
Szczotki, tak jak pisałem wyżej, są jeszcze z zapasem i wysuwają się lekko. Co do magnesu i cewki tachometru, to jest problem, żeby go odkręcić, bo niestety wilgoć i rdza swoje zrobiły ze śrubami. Zaciekawiło mnie to, bo jest on z jednej strony odgięty od bloku silnika. Poniżej załączam zdjęcie. https://obrazki.elektroda.pl/2132510000_...
Witam ! Ja mam problem w seacie ibiza 1.4 MPI (99-01). A mianowicie wszystkie kontrolki świecą się i gasną prawidłowo. Kontrolka ładowania gaśnie gdy silnik zacznie pracować. Na akumulatorze napięcie ładowania zmienia się od 13 - 13,6V. Sprawdziłem na alternatorze jest 14,5. Jest problem z przewodem pomiędzy alternatorem i akumulatorem. Stąd moje pytanie...
TELEWIZOREK52 napisał: zakończony z drugiej strony gwintem NIE!!!! Mam przed nosem taki jak tu po prawej stronie.http://hartphp.com.pl/katalog/?i... Wykręcam śrubę z bloku silnika i w to miejsce WKRĘCAM tą śrubę/bolec czy jak go tam zwał. Żeby było jasne, tylko do ustalenia położenia wału korbowego. Stożków nigdzie nie ma, klinów...
a wiec czytam ten temat... większość to spam.... napiszę konkretnie: Chwilowe klekotanie hydrauliki w poldku na zimnym silniku i po dłuższym postoju jest normalne. Z tego co pamiętam to zawarte jest to w instrukcji. W zimie olej 15w 40 robi sie gęsty wiec chwilkę trwa zanim się napełnią. Jeżeli zaczyna klepać gdy silnik jest gorący to można sprawdzić...
Śruba jest na filtrze szczelinowym,pomiędzy blokiem silnika a motylkiem do przekręcania .Ale spoko,już mam patent jak się z tym uporać :) Wykręce małpe i sam już sobie zmierzę co i jak :) Dodano po 3 Fotkę postaram się wrzucić już po świętach...Zdrowych i wesołych :) Dodano po 24 Ok,mam dzisiaj :) To ta w czerwonym kółeczku :)
Zalecane momenty dokręcania, Y 17 DTL, Y 17 DT Pokrywy łożysk korbowodów do korbowodów 24 Nm + 100° + 15° 1) Głowica cylindrów do bloku cylindrów 39,2 Nm + 60° + 13° + 60°+ 13° 1) Pokrywa łożyska głównego wału korbowego do kadłuba silnika 88,2Nm 1 ) Użyć nowych nakrętek wzgl. śrub mocujących Dane tis..
Słuchaj - dwa razy przypadek w AJM - pękniety blok silnika!! Po zdjęciu głowicy, okazuje sie, że blok pękł wokół śrub głowicy. Śruby oparły sie o dno gwintu i popękało. Przy dużym planowaniu głowicy oraz planowaniu bloku jest to możliwe.
- zakładamy klucz na śrubę wału korbowego i kręcimy zgodnie z ruchem wskazówek zegara tą śrubą do momentu aż na wycięcia w wałkach rozrządu będzie można założyć blokadę wałków (blokada pasuje tyko w jednym ustawieniu). - po założeniu blokady na wałki rozrządu zakładamy blokadę na wał korbowy. - szukamy zaślepki (śruby) wkręconej na bloku silnika w...
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
A możecie polecić jakiś skuteczny środek do penetracji gwintów ? Wczoraj wieczorem przygotowałem wymianę, śruby obudowy spryskałem WD40 a dziś przymierzyłem się do ich ruszenia... i trzyma. Spróbowałem śruby wzruszyć po rozgrzaniu silniku i jest podobnie. Boję się, żeby nie urwać łbów, jak już mi się trafiło przy wymianie sworzni wahaczy (pomimo wcześniejszego...
Uszczelka pod głowicą Do wymiany , Do sprawdzenia głowica , Planowanie głowicy nowe śruby mocujące głowice. Ewentualnie jak historia sie powtórzyła planowanie bloku silnika.
koledzy do zetora 8011 są specjalne grzałki do bloku silnika w brok na dwie śruby moc 1 kw cena ok 120zł orginał czeskie do tego modelu są na aledrogo i po kłopocie 1 godzinka grzania i startuje przy -15 po co wymyślac coś nowego jak to jest fabryczny patent polecam
Wada ukryta. Samochód sprzedany z uszkodzonym silnikiem. Nieudolna naprawa, urwana śruba głowicy uszczelka na silikon. Silnik przegrzany, krzywy blok i głowica. Motor do remontu albo do wymiany. Zwrot samochodu albo partycypuje w kosztach naprawy. Co prawda samochód kupiłeś za 400 zeta więc nie wyobrażam sobie że sprzedający ma naprawiać silnik. To...
A czy w tym silniku czujnik wału nie jest przypadkiem umiejscowiony od skrzyni biegów u góry zaraz przy bloku silnika, taki z dwoma łapkami przykręcany dwiema śrubami M6 ? Ja ich nie darze wielkim "zaufaniem" :-) . Warto by podmienić z drugiego silnika jeżeli Pan ma.
Od podstawy filtra oleju idzie rurka zasilająca magistralę olejową silnika przykręcona do bloku śrubą drążoną. Tam się wepnij wiercąc otwór w jej łbie, gwintując i wkręcając mniejszą śrubę drążoną. Spływ najlepiej zrobić w jednej z pokrywek popychaczy.
Sam czujnik od zegara temperatury znajdziesz w bloku silnika od strony kabiny (taka spora śruba z jednym wychodzącym stykiem).
A więc tak Skoda ok. W golfie z tą przepławką jest lepiej ale dalej niskie wartości czyli główny problem w fizycznym braku przepływu powietrza (przy max boost 2,6 bara w golfie masz 935 mg a w skodzie przy 2,3 1240mg) to jest przepaść. Rwij dolot i przegląd na przydławienia dziury. Wydech też wypadało by sprawdzić. W ostateczności sam kolektor czy nie...
Po co dokręcałeś śruby? Nie robi się takich rzeczy. Jeśli chodzi o rozrząd są znaki na kole pasowym wałka rozrządu i na głowicy oraz na kole pasowym wału i bloku silnika. Wszystkie znaki muszą się pokrywać. Skorzystaj z książki "sam naprawiam". Bardzo pomocna. Poszukaj w google. https://www.google.pl/search?ei=qyfWWsGD...
Ciśnienie oleju w silniku nie w kompresorże. Do tego widzę że masz silnik typu F więc może być czujnik przegrzania silnika pod to podpięty. Sprawdź czy go masz. Z tej strony co bagnet i pompką paliwa masz osłonę silnika mocowaną na dwie śruby na klucz 13. Odkręć je i zobacz na bloku silnika u gury za pompką wtryskową i zaraz za wentylatorem czy jest...
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
śruby osłony silnika osiowanie bloku silnika powierzchnia bloku silnika
układ odcinający prąd iskrownik ustawić wodomierz magnes
renault mascott stabilizator lm7812
Problem z kopiowaniem filmów na dysk NTFS Sibling Smart Kettle Firmware Management Guide