Witam. Mam problem z MTZ 82. Ciągnik po kapitalnym remoncie. Po wymianie wału ,tulei, głowicy, tłoków, po osiowaniu bloku silnika , wymianie wtryskiwaczy i pompy paliwowej nie wkręca się na obroty. Nie ma mocy, nie daje sobie rady z bronami. Pod lekkim obciążeniem z tłumika wydobywa się ogień. Bardzo proszę o pomoc bo ja naprawdę nie mam już pomysłów.
panowie po osiowaniu wal nie zmienia swojego polozenia w bloku ,jak nazwa wskazuje osiowanie ja ze swoim tata naprawialismy tyle ciagnikow i dawalismy do osiowania tylko wtedy jak pękl wal
Wały kute stalowe prostuje się najzwyczajniej w świecie na prasie - do momentu aż czopy znajdą się w osi - resztę robi szlifierka. Co do żeliwnych - nie wiem, nie miałem potrzeby nigdy drążyć tego zjawiska. Zresztą mnie zawsze pytano - czy podejmować próbę prostowania i obróbki na moje ryzyko( brak możliwości prześwietlenia, proste sprawdzenie odgłosu...
Hej. Nie da się na oko sprawdzić stanu bloku... Jedynie co można łatwo ocenić to jak na cylindrach jest widoczna siatka honownicza to tuleje są w miarę ok. Ciężko jest za to ocenić czy blok nie jest krzywy i czy jest osiowanie wału w porządku.
Inna sprawa, że fabryczne części nie trzymały wymiarów. Jak robiłem remont silnika to jechałem do hurtowni z wagą elektroniczną i mikrometrem, z 30 tłoków wybierałem 4, szlify, osiowanie bloku, winklowanie korb i tak złożony silnik był w stanie przejechać ponad 100kkm, złożony w fabryce rozlatywał się po 50kkm
Jeśli czujesz się pokrzywdzony jedź do innego mechanika, koszty idą w tys zł. a przyczyna nadal nie znaleziona jak sądzę. Pozatym wymiana bloku silnika to śliski temat. Lepiej wymienić słupek przynajmniej mniej niepewnośći. A w ogóle to wymieniłeś słupek, blok czy cały dół silnika. Osiowany był w ogóle. A teraz urwało pasek czy zęby scieło, stoi wałem...
Poproszę o opinię w jaki sposób (jaką metodą) powinien zostać wypoziomowany (osiowany) układ blok śrubowy - silnik - podstawa uwidoczniony na zdjęciach aby zapewnić bezproblemową pracę układu. Czy można tu zastosować metodę laserowego osiowania? Czy takie czynności są konieczne przy takiej konstrukcji? https://obrazki.elektroda.pl/2736732900_...
Witam wszystkich. Otóż mam taki problem z C 330. Silnik po generalnym remoncie - osiowanie bloku, płaszczyzny, szlif wału, tulejki pod wałek rozrządu, rozrząd został stary, bo był szczelny, zestawy Prima Łódź, głowica po regeneracji, wtryski i pompa też. Silnik pali na strzał, pięknie pracuje, ale po 4 miesiącach pracy zaczął wydmuchiwać olej korkiem...
Jeśli panewki obróciło lub skrzywił sie wał to jest prawie pewne ze wymagane będzie osiowanie bloku. Oby nie. Jak to jest z tym osiowaniem. Wiem że nie na temat może ale tak przy okazji. Kiedy osiowanie jest konieczne? Mam perkinsa 3 cylindry rozmawiam z człowiekiem który szlifuje elementy silników i mówi że osiowanie jest konieczne zawsze naciąganie?...
Brzmi trochę ( chód odsłuchane z telefonu w halasie) jak 3p który po osiowaniu bloku miał zbyt ciasno spasowane koła rozrządu. Podobnie brzmiało też w 3p jak pękło z jednej strony mocowanie pompy oleju i źle sie zazębiały koła. Tu że dźwięk sie występuje bardziej w różnych chwilach, to może koło pośrednie napędzające rozrząd ma uszkodzone zęby, albo...
Tylko że za 1000 zł kupiłem jeszcze blok po osiowaniu, korbowody 2 wały korbowe silnik jezdny do ładowarki UNC 060 pokrywę sprzęgła i tak po kolei by wymieniać. generalnie 400 kg na palecie części. Także OPŁACAŁO SIĘ.
Pewnie że nie. Za szlif wału, osiowanie bloku, nową pompę i panewki zapłacisz więcej niż za sprawny silnik
Witam .Bardziej stawiam na brak osiowości bloku ,ten silnik ma ponad 50 lat i po tylu latach pasowało by nu zrobić osiowanie i zamontować panewki grupy R oraz osadzić wałek rozrządu i wałek koła pośredniego ,A tak na marginesie to czy wyczyściłeś wał z osadów w komorach pod korkami technologicznymi ,tam jest ogromna warstwa syfu który przy pierwszym...
po rozebraniu silnika "obmacaliśmy" cylindry i stwierdziliśmy brak progów, i dlatego poszła decyzja o remoncie silnika. blok poszedł do zakładu obróbki na osiowanie. i tam wymierzyli cylindry pod względem ów progów i stwierdzili że się mieści w granicach tolerancji, dlatego nie robili szlifu tulei.
Chodzi o to ze ciśnienie oleju to nie jako podstawa całego silnika, jeśli nie ma ciśnienia to znaczy ze albo głowica jest do roboty lub dół silnika czyli wał, panewki, osiowanie bloku jednym słowem generalny remont. To jest czarny scenariusz, przede wszystkim musisz sprawdzić turbo, jeśli jest ok to pomiar kompresji i wtedy trzeba się zastanowić czy...
Pompa nowa firmy hydrotor, chociaż coś w tym może być bo w piątek nim chwilę jeździłem żeby się zagrzal do tych 60 stopni to ciśnienie spadło do 4,2at wczoraj też było 4, zgasiłem, po pięciu minutach odpaliłem i 3at. Przy obrotach 1500 daje około 5at na ciepło. To takie buble dzisiaj robią? Nowe trzeba mierzyć? Przymierzałem tylko panewki na wał i...
Silnik na złom. Którą panewkę obrócił? Porywasz się na remont, nie zdając sobie sprawy z rzeczywistych kosztów. Szlif wału (jeśli wyda jeszcze na wymiar naprawczy) plus komplet nowych panewek to połowa roboty. Dochodzi do tego jeszcze osiowanie bloku z obróbką gniazd panewek - inaczej szybko będzie powtórka z rozrywki.
Witam Silnik 1.6 bluehdi 75KM przebieg 33 tys km po wymianie półmiski(wymieniona gdyz półoś zrobiła małą dzióre).Wymienił ją mechanik.Półmiska podtrzymuje wał korbowy. Półmiska wyciągnięta z innego silnika.Panewki zostały stare czyli oryginalne od tego silnika. Po skręceniu ciężko się obracał na kole pasowym ale ruszył. Po odpaleniu jak jest zimny...
Witam, robię remont silnika ursusa c 360. Zdemontowałem wałek rozrządu i szklanki popychaczy ,zaskoczyło mnie że szklanki nie są jednakowe tzn. wymiarowo tak ale wizualnie już nie.Różnica jest w głębokościach przewężeń po środku szklanki i otworach, przykładowo pierwsza szklanka ma bardzo małe zagłębienie i jeden otwór a ósma szklanka bardzo głębokie...
Klejenie? , czym?, czy to dobre rozwiązanie Są specjalne kleje i procedury do tego*. Naprawia się pęknięcia w dużych blokach, gdzie ich wymiana to olbrzymie pieniądze. Są też inne technologie łączenia (np. zszywanie bloków). Z tym osiowaniem i parowaniem karterów, to nie do końca byłbym pewien, w chińskich produkcjach. *- google twoim przyjacielem,...
Remont bez ponownego honowania cylindrów to proszenie się o kłopoty. A co tu da honowanie? Nic. Trzeba przywrócić kształt do okrągłego, czyli pełna obróbka. A że Ford rzadko przewiduje wymiar naprawczy tłoków i dostępne są tylko nominalne, to dochodzi koszt gilzowania bloku. A jak gilzowanie, to potem osiowanie wału i leci w koszta...
Wydobywał sie z czopu na wał od strony sprzegła...Oddałem blok do osiowania,dzis składam wiec sie okaze czy to był powód.
Witam. Szukam pomocy. Rozmarzł mi blok. Są prawdopodobnie dwa pęknięcia na zewnątrz i wewnątrz bloku. Gdy odpaliłem na chwilę ciągnik i dolewałem wody woda wylała się bagnetem od oleju. Chcę kupić używany blok. Na co zwracać uwagę podczas kupowania bloku? Na pewno na pęknięcia, wżery, gwinty. I czy jeśli blok będzie osiowany nie trzeba będzie założyć...
Nie ja robiłem silnik, robił go znajomy od którego ją kupiłem. Czyli szlifować cały czy tylko zatarte miejsca? Też kiedyś słyszałem, że dobrze byłoby zrobić osiowanie bloku, co o tym myślisz? Nie znam się aż tak na tym, czy wystarczy zrobić tylko ten szlif, panewki a górę zostawić w spokoju?
Witam. Bardzo dziękuję za podesłanie tych załączników. Według mnie to z załącznika 1 wynika, że jeżeli ustawie te trzy otwory w jednej linii, to powinna być już ustawiona i gotowa do montażu, chyba że się mylę. Rozrząd mam złożony, bo to nie pierwszy mój taki silnik w remoncie. :D Szukam tego ustawienia, bo ktoś nie cały rok temu robił remont w tym...
Robiłem remont kapitalny takiego silnika , wał możesz śmiało szlifować .Co do obracania panewek to zamek na wiele się nie zda jeżeli dochodzi do zatarcia nawet dwa zamki by tu nie pomogły , nie taka jego rola . Zamek owszem pomaga w montażu i ustaleniu położenia panewki , kluczowe jest naprężenie panewki , a to zależy od zużycia gniazda . Porysowane...
A jakim cudem lozysko kompresora dostało Ci się do miski olejowej🤔😂 po drugie to te miedziane opiłki które zauważyłeś to panewka. Po trzecie jeśli zatarł się na korbie to silnik do wyjecia rozebrania wał do wymiany blok z 2gim wałem do osiowania poskładać i bangla wsio😀
Witam. Silnik był zatarty na głównej panewce. Po demontażu okazało się, że ktoś już robił szlif walu. Blok z wałem oddany do zakładu. Zrobione osiowanie i szlif wału. Po złożeniu na jałowym pracuje idealnie. Po delikatnym rozgrzaniu słuchać stukanie na wysokości głowicy. Czy osiowanie mogło na tyle podnieść wał, że dochodzi do uderzenia tłoka o głowice...
W takich wypadkach gdy silnik zaciera się z nieznanego powodu należy szukać przyczyny tego stanu rzeczy a nie usuwać tylko skutki, bowiem sytuacja może się powtórzyć czego ten watek jest doskonałym przykładem. Tak jak koledzy napisali należy dokładnie sprawdzić całą magistralę olejową wraz z pompą pod kątem zanieczyszczeń i obcych ciał (zdarzyło mi...
3p jak ktoś zna sie na sprzęcie to nie ma opcji wały sie nie ukręcają silnik wysokoobrotowy podstawa osiowanie bloku jak sie remont robi spalanie jest małe wiem bo jak pracowałem na zwykłej 360 przy prasie do ma dzień połykał prawie zbiornik a 3p około połowy spali w urce to samo nie da sie oszukać ekonomia jest 5211 piękna sprawa nam też takiego i...
Sam blok a reszta bebechów ze starego silnika... I temat rozwiązany:) zawsze powtarzam kompletny dół, jak wymienisz głowice na której są walki łożyskowane obudową to musisz mieć komplet. Wszystko jest osiowane.
to nie Rolls- Royce. Bo chyba z żadnym zespole napędowym nie ma indywidualnie dobieranej i centrowanej skrzyni biegów do silnika. Obróbce osiowej podlegają elementy mocowania wału napędowego i rozrządu w bloku silnika oraz korbowody wraz ze stopami, ale skrzynia biegów to osobny element, który nie jest obrabiany wraz z silnikiem.
Witam. Mój problem polega na tym że był robiony totalny remont silnika; głowice po kompletnej regeneracji, wał po szlifie, osiowanie bloku no i prawie wszystkie części nowe (oprócz pompy oleju). Od razu pisze ze silnik był oddany do mechanika. No i wszystko praktycznie od początku było do d**y. Bardzo ciężko na poczatku zapalił (oczywiscie z z zaciągu)...
. Dawać blok do osiowania? Panewki główne były na swoim miejscu wyraźnie zużyte więc ciężko oceniać. Osiowanie jak osiowanie ale należy sprawdzić czy siedliska panewek nie są rozbite a w tych silnikach to dość częste zjawisko. 3. Tuleje mają minimalny próg wyczuwalny pod palcem. Nowe jakiego producenta? Ja zakładam Mahle, bez zarzutu. 2. Korbowód -...
Koledzy a mam pytanie a jak by przed złożeniem dał blok do osiowania. To czy wtedy by dało radę go złożyć na nowo. Pytam czysto teoretycznie bo wiadomo ze w ostatnich czasach lepiej kupić drugi silnik niż naprawiać stary.
Zależy jeszcze w jaki stanie są stare tuleje. Przy nowych to może oringi same wystarczą. Przy starych dwudziestoletnich cały czas na wodzie różnie bywa. Wyrobiło się w młodym wieku tych 30-tek, 60-tek, Perkinsów i Zetorów. Leylandów sw 400. T-25 nie robiłem, tych nie lubiłem. Czasem naprawa kapitalna była robiona w garażu. O kluczach dynamometrycznych...
To zależy. Blok trzeba poddać sprawdzeniu osiowania podpór wału - od jego wyniku zależy co dalej. Podejrzewam że taniej kupisz kpl. silnik, niż nowy wał z panewkami plus obróbka podpór. Co do wymiany rozrządu to miała taki sam wpływ na to uszkodzenie, jak marka choinki zapachowej w aucie.
Ja wiem o tym że powstaną naprężenia w bloku i straci geometrię podczas spawania dlatego otwory pod łożyska będą osiowane po ukończeniu bloku. Owszem projekt jest bardziej ciekawostką ponieważ jest robiony dla tego aby sprawdzić po części swoje umiejętności i z ciekawości jak taka samoróbka będzie pracowała, myślę jednak że ta konstrukcja wytrzyma tym...
no silnik złożony czekam teraz na pompę i wsadzam do traktora a i takie info dla ciebie jak będziesz zmieniał panewki to daj wał do szlifu i blok do osiowania bo ja miałem bardzo krzywy tj podpory wału nie były w osi a tak poza tym to komplikacji żadnych nie ma
Do klejenia bloków kiedyś używało się kleju Epidian bardzo dobry .Spawanie ja bym sobie odpuścił koszt naprawy bloku osiowania go sprawdzanie nie będzie tanie .nowy to koszt od 1700-2000 PLN plus komplet naprawczy panewki i szlif jakieś 6-8 stówek ale masz nowy silnik .Przy kombinowaniu ze starym blokiem życzę powodzenia, naprawa bloku, niewiadomo co...
wymienić sprężony korbowód i/lub wygięty wał. W skrzyni korbowej masz nadciśnienie - wody tam nie zassie. Przez pierścienie również nie przeciśnie- zwykle ustępuje korbowód. Przeważnie po poważnym podtopieniu silnik kwalifikuje się na złomowisko - ryzyko przekoszenia bloku, bez ponownego osiowania podpór wału i starannej weryfikacji poszczególnych...
W wilniku 3.152 u ojca niezbyt głośno wyło po osiowaniu bloku (drugi raz), bo kolo zebate wału było juz zbyt blisko współpracującego koła. Zostało jak jest, bo pojawiła się pisemna gwarancja ( na kilka lat) z zakładu remontujacego silnik na ewentualne skutki awarii z tego powodu. Po roku dźwięk znikł całkowicie. W innym przypadku wyło jak pękło ucho...
jak by pochodził na biegu jałowym przez parę godzin Może się pogorszyć ogólny stan silnika. Konstrukcja tych silników, ustawienie pompy paliwa, wydatek pompy oleju determinuje ten silnik do pracy na obrotach nominalnych 2200/min. Takie info dostałem od mechaników z Iławy gdzie ze 20 lat temu swój motor oddałem do naprawy po zatarciu przez brak wody....
Co do zakładania pierścieni są różne szkoły. Ja zawsze zakładałem ręcznie, bez żadnych "blaszek" itp - nigdy nie udało mi się połamać pierścienia. Te które mają być założone konkretną stroną, to jak napisał poprzednik - mają znak "TOP", "G" lub "T", ogólnie jeśli mają jakiś znak to znakiem do góry. Najczęściej tyczy się to tylko pierwszego pierścienia,...
Kolego w tym typie silnika tuleja nie może wystawać nad blok więcej jak 0,1 mm,ale jak jak słusznie zauważyłeś nie może być zaniżona stąd te podkładki dystansowe pod tulejami ,natomiast przechodząc dalej tłok w zasadzie nie powinien wystawać ponad krawędź tulei ale z praktyki wiem że do 0,15 mm nic jeszcze nie zmienia w charakterystyce pracy silnika,natomiast...
Zwichruje się blok - podpory przestaną stać w linii, w dodatku równolegle do siebie - stąd konieczność słynnego osiowania podpór wału - ukręcone wały jakiś czas po konkretnym zagotowaniu silnika. Półksięzyce po jednej stronie, np. od rozrządu będą spiłowane do żywej stali, od strony wydechu nawet nie ruszone. Cienkiego czy malucha, bez luzu osiowego...
W tej kwestii wypowiem się konkretnie. Sam składam Silniki tego typu. Błędy na błędzie od samego początku... Do sedna urwana śruba świadczy o tym kto to składał mowa o silniku om 651. Tu leży przyczyna zaczynająca się od dołu silnika. Górę bym zostawił cesarzowi.... Najbrowdopodonie został źle wyosiowany Blok, zapierał ząb w ząb, a druga istotna sprawa...
Remont obejmował : wymiana wału korbowego na nowy (azotowany), panewki, osiowanie bloku, nowe korbowody (ważone do 6 g tolerancji), głowice po regeneracji, pompa wtryskowa i wtryskiwacze również, nowe koła rozrządu, pompa olejowa itd. Ciągnik ma przepracowane 302 mth i po tym czasie zaczął dziwnie pracować ale tylko jak się zagrzeje. Czy może to być...
Ja gdy wkładam wał do silnika to na początku smaruję olejem gniazda w bolku. Kładę wał, następnie kręcę nie kilka razy (dla podniety). Zakładam stopy, oczywiście po których olej się leje strumieniami, potem dokręcam w placach stopy, znów przekręcam. Gdy w obrót idzie klucz dynamometryczny to po każdej stopie kręcę wałem. Po co? A no po to żeby wiedzieć...
Witam, z racji tego że c 360 na rozgrzanym silniku, przy wolnych obrotach traci ciśnienie do około 1,3 bar, na zimnym 5,5 bar, mając 60 mth od remontu, stawiam na wałek rozrządu który mieli sprawdzić w zakładzie gdzie blok osiowali, najwyraźniej tego nie zrobili bo wałek został stary a ciśnienie gdzieś gubi. Teraz zostaje pytanie jak się za to zabrac,nowy...
A tak z ciekawości po co Ci rozszyfrowanie tych oznaczeń? Jak masz silnik wydłubany i rozebrany w mak, to mierz czopy wału, korby i blok i będziesz siedział czy nominał, czy już ktoś skrobał wał. Pamiętaj też, że po operacji wyciągnięcia wału blok powinien iść do sprawdzenia osiowości. Dlaczego? Bo nie mam mikromierzy.... Co do wału korbowego. Wał...
Tam gdzie szlifują wały powinni bez problemu zrobić osiowanie bloku. Z rozbitka może być.Kupuj tylko po możliwości odpalenia posłuchania,pogazowania,pomacania itd. Jeżeli to ma być z t4 to będziesz musiał zrobić otwór na miarkę oleju w bloku.Jeżeli z audi c4-będzie ok. Przed montażem zwrócić uwagę na otwór w bloku pod mocowaniem podstawy filtra oleju(jedne...
wałków rozrządu się nie regeneruje. wymień na nowy razem z elementami z którymi współpracuje /popychacze, dźwigienki/. uszczelkę sprawdź płynem na obecność co2 w układzie chłodzenia. Toku74, poczytaj sobie jeszcze. http://pavlus.republika.pl/regeneracja.h... , Świątek też regeneruje. dzięki za informację. należę do ludzi, którzy korzystają z jednego...
Kłaniam się forumowiczom. Mam kilka pytań dotyczących ursusa 904. Silnik mam starego typu czyli Z8001, silnik jest po kapitalnym remoncie, wszytko było zrobione jak książka pisze tj. osiowanie bloku, szlif wału, planowanie głowicy, nowe części i regenerowana pompa wtryskowa. I tu pojawia się pytanie. Chodzi mianowicie o to, że mechanik regenerujący...
sprzedawca powiedział, że takiej uszczelki nie dostanę i od razu zszedł na temat, że grubszych uszczelek się nie zakłada, bo to szkodzi silnikowi. Sprzedawca jest od sprzedawania, a nie od mędrkowania. Głupiego zresztą. Byłem u lokalnego mechanika pożyczyć opaskę do montażu tłoków. Mówiłem mu, że będę mierzył tłoki będę je toczył. Opowiedział mi jak...
Widzę pewną sprzeczność. Jeżeli chcesz tylko przywrócić silnik do ori stanu , to mając dostęp do nadwymiarów, po co szukasz całego cylindra??? W sumie to żeby śmiszniej było. Silnik jest składany z tylu kawałków, że trudno dociec co jest ori, co zmienione i od czego. Byle tylko szlif robił fachowiec a nie fohofiec. Jednak nie sadzę aby było to dla...
Witam. Miesiąc temu kupiłem omege. Pech nie pech po tygodniu obróciła mi się panewka na wale. Wał oddałem do szlifu, głowica była splanowana i sprawdzona na szczelonośc. Blok był osiowany. Kupiłem równiez nowe świece, kable zapłonowe, wszystkie paski, uszczelki itd. Auto odebrałem. Ale niestety chodzi jak stary typowy diesel, brak mocy a o spalaniu...
byc morze cos wtym jest ze 55 a 60 sie rurznia.ale kupujac kola rozrzadu to w skladnicy jest tylko jeden typ.oznaczenia silnikuw sa ruzne dla tych ciagnikuw bo 4011 s4001.355 s4002.360 s4003.wiec w producen bez powodu niezmienial tych oznaczen.zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz?moja 60 jest z86r. a na silniku jest wybite 79?czy puzniej nieprodykowali...
Witam wszystkich u mnie naprawa wyglądała następująco. Kupiłem wał używany na Allegro za 200 zł z kołem zębatym rozrządu które nowe samo kosztuje ponad 100 zł a z wałem było tylko dlatego bo ktoś nie potrafił go odkręcić. Do tego uszczelniacze wału Erling i panewki Glyco wał był nominalny i prosty dlatego go nie osiowałem ani nie szlifowałem ponieważ...
Witam wszystkich, mam prośbę o pomoc bo już tracę wiarę w fachowość warsztatu z którego usług korzystam, postaram się dokładnie opisać co się działo może to podpowie: w zeszłym roku w trakcie jazdy zaczął dochodzić metaliczny odgłos(stuki) z komory silnika, przejechałem z takim stanem około 50km nie było utraty mocy nic tylko dźwięk równo narastał z...
osiowanie silnika powierzchnia bloku silnika korek bloku silnika
schemat pozycjoner citroen xsara centralny zamek schematy laptopów poszukiwane
nissan sunny czemu zalewa swiece
Lokalizacja odcięcia pompy paliwa w Volkswagen LT 2,5 Pompa paliwa w VW LT 2.5 TDI 2002 - brak podawania paliwa