świeca płomieniowa działa?może przepalona spirala?
W tym aucie nie ma świec żarowych. Może być ewentualnie świeca płomieniowa.
Witam Sterownik masz pod maską silnika ,z prawej lub lewej strony.
Odpal to na przekażniku i włączaj przyciskiem gdzieś na desce roz. podlącz elektrozawór i świece rownolegle i sprawa załatwiona! w trakcie odpalania trzymaj przycisk. A kolega Goldwinger udaje cwaniaka bo to pewnie dla niego chleb powszedni!! Dodano po 2 przekażnik zwykły mialem na myśli a nie ten oryginalny moduł z czyjnikiem temperatury
Jak w temacie transit świeca płomieniowa została przez kogoś usunięta. Pytanie z jakiego punktu ma wychodzić przewód ropy do niej. Bo usunęli też przewód.
tranzit nie ma świec żarowych ma tylko świecę płomieniową i nie wiem jak sprawdzic czy ona jest ok dochodzi do niej napiecie niecałe 5v a dałem jej przez przypadek 12v i nie wiem czy się nie uszkodziła może ktoś wie jak ja sprawdzic
Witam. Jeżeli dobrze pamiętam to: G - świeca płomieniowa W1, W2 - rezystor ("spirala z drutu") T - zaworek paliwa K - kontrolka świecy żarowej Pozdrawiam
ma może ktoś plik ze schematem elektryki do Transita 96 2,5D.Konkretnie chodzi mi o układ elektrozaworu i świecy płomieniowej
Kablem rozruchowym połącz plus akumulatora z zasilaniem zaworu w pompie, jak Ci pomóc jak nie słuchasz? Jeśli odpali to zakładasz przekaźnik z bezpiecznikiem na zawór i jest OK. Przerobiłem tak kilka transitów i działały w największe mrozy( przy sprawnej świecy płomieniowej).
Do sprawdzenia masz zasilanie sterownika czyli bezpiecznik potem zasilanie po kluczyku oraz czujnik temperatury. Sterownik ma przekaźnik który charakterystycznie stuka po załączeniu i oczywiście kontrolka która informuje o grzaniu. Wyjmij sterownik sprawdz połączenia styki i powinno śmigać
To już miałeś tam -20°C? Bo przy takiej temperaturze załącza się świeca płomieniowa. Przekaźnik to jest w komorze silnika, na prawej podłużnicy.
Schemat podłączenia świecy w Transicie niestety po rosyjsku http://obrazki.elektroda.net/22_12312305... ten sam schemat w pdf do pobrania lepsza jakość http://pliczek.net/index.php?p=15222
Co to za transit, że ma świece żarowe, Powinna być jedna świeca płomieniowa / kopciuch /, albo wcale. Który to rok prod.? Pozdr.
Nie grzeją świece żarowe. Ten silnik nie ma świec żarowych. Do -5 st.C pali bez żadnego wspomagania, w zakresie od -5 do -10 st. C (w zależności od rynku przeznaczenia) elektroniczny moduł uruchamia świecę płomieniową. Bywają modele także bez świecy płomieniowej (najczęściej angliki).
Dawno takiego nie robiłem ale zwykle szło to tak. Rozrusznik przekładniowy motocraft (Ford) do tego nowy akumulator lub dwa równolegle akumulatory i regulacja pompy wtryskowej. To jest bezpośredni wtrysk paliwa bez świec żarowych i tylko dobre kręcenie go odpali.
Witam. Od 2 dni Ford Transit 94r zaczyna kopcić na niebiesko. Niby popychacze były wymienione. Mam problem tez z odpaleniem. Siadł mi sterownik świecy płomieniowej. Świeca się nie podgrzewa oraz nie dostaje paliwa.
Z tym czujnikiem temperatury i przekaźnikiem czasowym to przesada a przecież chodzi nam żeby było prosto tanio i dobrze działało takie rozwiązanie miałem w fordzie transit 2,5d tylko że była tam świeca płomieniowa i uruchamiała się dopiero od -8'c co mnie bardzo denerwowało aż przerobiłem na ręczne grzanie
świeca jest zmieniona na nową bo tam jest świeca płomieniowa i prz rozruchu podrzewam silnik i świece podłączam na krótko jeszcze dodatkowo.
A co z świecami lub świecą płomieniową? Zimny plak się pali a olej nie. Czy kopci podczas odpalania? Jaki przebieg silnika?
U Ciebie jest jedna świeca płomieniowa,której się nie dogrzewa osobno bo się spali,albo w twoim wypadku już jest spalona.
odkręciłem świece plomieniową w Transicie, świeca dostaje rope i dymi - czy powinna dawać płomień ??? jak nazwa mówi świeca płomieniowa. Co ewentualnie może powodować brak płomienia proszę o szybką odpowiedź
Robiłem takie obejścia. Trzeba zadać masę przy sterowniku świecy płomieniowej. Trzeba robić to ostrożnie aby nie spalić sterownika. Który to przewód to nie pamiętam.
Płomieniówka jest w kolektorze ssącym . Silnik ma zapalić a świeca dostaje paliwo po zaworku z przelewu wtryskiwaczy(do stabilizacji pracy ). Jaka jest kompresja?. Patent jak w FORD Transit 2,5 d.
Mam problem z odpaleniem Transita 2,5d 1990r, silnik 4CA. Hm... Silnik 4CA to turbo diesel/Lucas Epic z lat 1992-1995. Silnik z roku 1990 to może być 4BA, 4AB lub 4AE. Czy silnik jest na Boschu, czy na CAV Lucasie? (nie mylić z Lucas Epic-em)... Próbowałem pokręcić na sprawnym akumulatorze i widzę , że rozrusznik kręci dosyć wolno. To typowe dla tych...
Zakładam, że jest to silnik wolnossący na Boschu, a nie Lucas Epic (lub - nie daj Boże CAV Lucas). Skoro już ci kręci szybciutko, pozostają generalnie dwie opcje: - układ wtryskowy - ciśnienie sprężania Zanim zaczniesz szarpać się z układem paliwowym, sprawdź ciśnienie sprężania. Trzeba wyjąć wtryskiwacze (nie ma świec żarowych), więc jest okazja do...
Czy na pewno zawory ustawione są prawidłowo - może jest zero luzu i się nie domykają. Już różne rzeczy widziałem... Czy na samostarcie odpala? Rozrząd ustawiony prawidłowo, zawory się domykają i luzy też są ok. Wczoraj go rozbierałem i kolektor ssący wyglądał okropnie, cały zasyfiony od przedmuchów. Wszystko wskazuje na słabą kompresję (przypominam...
Tam są świece żarowe czy świeca płomieniowa ? Jeżeli świece żarowe to sprawdzić czy grzeją, czy wszystkie sprawne. Jeżeli ok to kompresje można by zmierzyć. Jeżeli OK to ustawienie początku tłoczenia pompy. W fordach dieslach (jak rozumiem tam jest pompa tłokorozdzielaczowa, to nie żaden TDCI) bywały różne patenty z przestawiaczem wtrysku zimnego silnika....
oczywiście przeróbka Oczywiście oryginał, jest taki metalowy koszyczek na lewej podłużnicy, żeby ten rezystor umocować. Jest to rezystor do świecy płomieniowej, a nie do żadnego wiatraka. A świeci kontrolka, albo od poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzenia, albo od wody w filtrze paliwa (ciężko ocenić na podstawie tego zdjęcia)
Załączam schematy (dotyczy Transita 2,5D 1986-1991): http://img90.imageshack.us/img90/1715/sc... W tym bloku: 1 - akumulator (akumulatory) 2 - stacyjka 3 - rozrusznik 4 - alternator 5 - przekaźnik rozrusznika 6 - świeca płomieniowa 7 - moduł sterujący układu świecy płomieniowej 8 - wtyk kontrolny modułu świecy 9 - opornik świecy 10 - zawór start-stop...
Rozwiązań prostych i bezpiecznych jest sporo. Pierwsze - prosta pompka małej wydajności i świeca płomieniowa choćby od FORDA TRANSITA. Jest to gotowy in w miarę bezpieczny zapalacz. Zapalacz gazowy - pomysł z zapalniczka nie jest zły, nawet w razie eksplozji nie jest prawie zadnym zagrożeniem, pominąłbym tylko układ wytwarzania iskry i dołożył zewnętrzny...
Z tym silnikiem jest taki problem, że zimny (mówię zwłaszcza o paleniu po nocy na mrozie - a zima idzie) musi być zakręcony nie długo, lecz szybko. Bo nie ma świec żarowych, a świeca płomieniowa włącza się dopiero przy -5 stopniach. Jeżeli jeszcze ma słaby spręż (nominalny jest ok. 34 bary) to zaczynają się schody. Trzeba sprawdzić spręż, jeżeli jeszcze...
Możesz pominąć elektrozawór i poprowadzić ropę ze zbiorniczka bezpośrednio na świecę. Wymień świecę płomieniową na taką z traktora Masey Ferguson(koszt ok. 15 zł) - gwinty te same co oryginalna Forda. Ta świeca ma wbudowany zaworek, który puszcza ropę, dopiero gdy ta się odpowiednio nagrzeje.
Tomekswieca, szkoda, ze nie napisałeś jaki to Transit. Inaczej trochę odpowietrza się Transita z CAV Lucasem, inaczej z Boschem, inaczej z Lucas Epic-em, inaczej tddi, a juz tdci to wyższa szkoła... Ale myślę, że od stycznia 2009 roku chyba już go odpaliłeś... http://emotikona.pl/emotikony/pic/0laugh... Wypatrzyłem też na necie że silniki 2.5 td...
Wszystkie mocniejsze wersje silnika 2,5D to silniki z układem wtryskowym Lucas Epic z turbiną i z elektroniczna kontrolą. Moce 86, 100 i 115 KM. Ale praktycznie montowanie Epica nie ma sensu, bo to wyjątkowo skomplikowana instalacja elektryczna i podciśnieniowa. Więc w rachubę wchodzą silniki wolnossące na mechanicznym Boschu - moce mają 70, 76 i 80...
Może ze starego Forda Transita zakładaj, tam były proste i skuteczne płomieniówki.
Jak kiepski to się wymienia. Dużo go tam nie wchodzi. A co przerobiłem... świecę płomieniową założyłem z transita i podłączyłem do filtra paliwa, dźwignię włączania p. napędu przerobiłem bo ten pręt mnie denerwował, lagi i pług do odśnieżania zrobiłem. Tyle chyba w sumie. http://obrazki.elektroda.pl/7878064100_1... http://obrazki.elektroda.pl/4668328400_1...
Wystarczy że dasz wyłącznik rozrusznika od C-360 (czarny — o większej wytrzymałości prądowej) podłączony pomiędzy zaciski 15/54 (stacyjki lub przełącznika świec żarowych) a 19 (przełącznika świec żarowych). Bardziej elegancki sposób odpalania bez podgrzewania kolektora ssącego wymagałby poszukania stacyjki od John Deere, tam start aid włącza się...
Witam, mam podłączyć świecę płomieniową do C385, koncepcja jest taka by kupić świecę od Perkinsa, i tu mam pytanie: gdzie ją podłączyć do instalacji wtryskowej? W Perkinsie jest małe ciśnienie paliwa na świecę, chyba O,2 atm, w Ursusie jest dziesięć razy większe, czy nie będzie problemów z kapaniem ropy ze świecy?? Mógłbym założyć na przewód paliwa...
jaki tranzit? jeżeli hodzi o świece płomienową to może być spalona .pasuje identyczna jak z ciągnika c-360 p3 masy ferguson
do niedawna posiadałem forda transita 2,5d zazwyczaj na mrozie były problemy z odpaleniem ale są na to sposoby: -świece żarowe ja miałem 1 płomieniową przerobione na krótko tzn z pod kluczyka jakimś przyciskiem sterowanym przez kierowcę{fabrycznie grzała dopiero od -8st}tak aby można podgrzac niezależnie od temperatury -samostart{wynalazek dośc stary...
Do takiej jednorazowej wyprawy z ekipą warto poszukać busa wśród starszych Transitów, czyli modele do 2000 roku z silnikiem diesla 2,5. Najlepiej brać wolnossącego z pełni mechanicznym sterowaniem pompy Boscha, bo są jeszcze turbo z układem Lucas Epic, z elektroniką - po tylu latach lepiej nie ryzykować awarii za granicą. To są prawdziwe woły robocze,...
Jeżeli dyskusja jest merytoryczna, bez epitetów, to chyba nikt ciebie nie wywali z Forum. Co do meritum: odpowiadasz argumentami nie na temat. Piszesz o minus 27 stopniach, że paliwo zamarza (nie zamarza, ale wytraca się parafina i blokuje filtr, i nie od razu, tylko musi silnik odpalić i popracować), że słaby akumulator i rozrusznik, ze świece - itd,...
transit świeca płomieniowa świeca płomieniowa świeca płomieniowa płomieniowa świeca
inwerter naprawa ibiza uszczelniacz aktualizacja modemu
ekspres tchibo cafissimo gorący silnik pralka amica
Błąd 4,50000570 przy instalacji BattleEye w GTA V Jak skonfigurować tablet samochodowy: Przewodnik krok po kroku