Krótki opis wyliczania dodatkowego rezystora. Prawidłowy pobór prądu widziany przez układ pomiarowy samochodu to Iz=340 mA. Led pobiera Il=140 mA. Potrzebujemy więc "stworzyć" dodatkowy pobór prądu Ir przez dodatkowy rezystor podłączony równolegle do żarówki LED-owej: Ir = Iz - Il Ir = 340 mA - 140 mA Ir = 200 mA Teraz wyliczamy wartość rezystora Rd...
jest.założyc żarówkę. Albo oszukać rezystorem. Tylko jaki sens skoro żarówka tania i dobra?
Kontroler wykrywa tylko zwykłą żarówkę, diody mają niższy pobór prądu.
Czy wymieniałeś fabryczne żarówki pozycyjne na żarówki LED?
Żarówki
Muszą być wyposażone w Canbus. A to nic innego jak dociążenie obwodu dodatkowymi rezystorami które generują ciepło. Jeśli led ma moc około 2W zamiast standardowo 5W błąd przepalonej żarówki nie powinien wyskoczyć. I nie trzeba dociążać obwodu.
Po prostu ta żarówka pobiera mniej prądu i diagnostyka układu wywala błąd. Pozostaje normalna żarówka lub rezystor obciążający obwód.
No i mamy typowo polski szacunek do prawa, do ustalanych zasad. A z jaką zawziętością argumentujecie, że macie to w ... rzyci? Cud, miód! Ja też mam w rzyci czy komuś podoba się nazwa żarówka led, czy nie. Żarówka dzisiaj jest synonimem słowa określającego źródło światła w postaci podobnej do tradycyjnej żarówki. Ktoś tutaj zauważył, że w innych językach...
Ale jeśli błąd znika po zapłonie, to chyba czyta te żarówki jako niespalone. Mnie zastanawia, dlaczego po odpaleniu LED-y gasną i błąd wywala.
Pomijając niezgodność z kodeksem drogowym, ekonomicznie jest całkowicie bez sensu.
Najlepiej sprawdzić na własnej skórze :-) bo różne wykonanie tych żarówek jest i różnie się zachowują poszczególnych autach.
Masz 3 opcje: 1) dołożyć rezystor dedykowany do LED 2) markowe diody pod can-bus 3) wyłączyć "zimną" diagnostykę tych żarówek dedykowanym do audi komputerem diagnostycznym
Nie ma jakiś wynalazków typu żarówki LED?
Witam wszystkich, Problem dotyczy bmw E46 przelift. Po zamontowaniu żarówek Led do świateł mijania wywala błąd przepalonej żarówki. Jak rozwiązać taki problem?
Nie, ma być zbliżony do żarówki mocowo, czyli ok.20W
Kiedyś w Citroenie Jumper 2007 zakładałem sobie obrysówki na żarówki 12V i wyskakiwał mi błąd na desce rozdzielczej, więc wyjąłem jedną z żarówek z lampy i włożyłem do obrysówki i już błędu z poborem prądu nie widział, na LED tak już wiadomo nie zrobię, stąd pytanie, czy będzie błąd, czy kupić na żarówki i zrobić jak w Citroenie.
21 wat przez 12 wolt to 1,75 ampera. 12 wolt przez 1,75 ampera wchodzi 6,8 oma. Opór tej diodowej żarówki można pominąć. Moc co najmniej 20 wat. Można spróbować dać większy np 12 om, 15omów. Być może wystarczy do stabilnej pracy elektroniki, a ograniczy moc strat. Najlepiej kup taki w metalowej obudowie z radiatorem i przykręc do blachy, temperatura...
...bo jak napisałem ten kondensator spełnia swoją funkcję tylko dla kontroli wyłączonych żarówek.
W takim układzie będziesz miał błąd żarówek bo komputer myśli że żarówki są spalone.
Powodem wymiany zwykłych żarówek na LED nie zawsze jest chęć tuningowania W artykule nie chodzi o powód wymiany żarówek, a o to że handlarze mniej lub bardziej świadomie wprowadzają w błąd kupującego.
Ciekawi mnie zatem dlaczego gdy nie są podlączone po przyjrzeniu sie im w każdej widoczny jest inny kolor. Rozrzut technologiczny przy metalizowaniu odbłyśnika lub nieco inny skład jego materiału. Nie ma co wnikać.
Może lampy LED są zbyt małym obciążeniem w porównaniu z żarówkami.
Jak tam próby z opornikami?
"Philips LED 10 W (75 W) E27 4 szt." Tak jest to żarówka LED o mocy 10W odpowiednik tradycyjnej żarówki wolframowej o mocy 75W. Dodano po 1 "Philips 2 PAK LED 75W E27 A60 (zimna biel)" Tutaj w opisie wkradł się błąd. To nadal jest żarówka LED o mocy 10W odpowiednik 75W. Dodano po 3 Więc powiem ci tak. Mam zarówno żarówki LED 4000K jak i 2700K. Przy...
Z prawa Ohma R=U/I 12V/0,2A=60Ω moc P=U*I 12*0,2=2,4W Potrzebujesz rezystor 60Ω, (najbliższa wartość katalogowa 56Ω) o mocy minimum 2,5W, ze względu na wydzielenie ciepła wskazany większy np 5W
Żarówka LED to diody z zasilaniem. Dlaczego wprowadzasz w błąd???
Zly kontakt. Raczej błąd w podłączeniu.
Filtr LED CAN BUS usuwa błąd żarówki P21W REZYSTOR 6ohm o mocy 50W
Teoretycznie tak, ale wtedy przetwornica może zglupiec bo będzie wykrywała nie swój błąd.
Tłumaczę Ci jeszcze raz, w Twoim samochodzie fabrycznie komputer jest przystosowany do reflektorów z żarówkami a nie z Led. I możesz założyć całe reflektory z Led ami i będą działać ale komputer będzie Ci cały czas pokazywał uszkodzenie żarówek w reflektorach, rozumiesz.
(at)krakarak (at)398216usuniety Mój błąd, dopiero po powiększeniu widać, że to instrukcja, aby wpierw wyłączyć napięcie w obwodzie i dopiero podpinać.
Witam Mam takie led-y (can-bus) W leonie i same oporniki nie wystarczą . Dodatkowo jest tranzystor npn który przy odpalaniu auta dostaje impuls i zaczyna przewodzić . Próbowałem składać taki układ złożyć na diodach z opornikami i wywala za każdym razem błąd i odcina napięcie na tą żarówkę . Żarówki sterowane są przez moduł bordnetz . Wypełnienie impulsu...
Załóż mu żarówki LED. Jak dalej będzie błąd jest usterka programowa.
Po co? Błąd już jest skorygowany.
zrobiłem dziś eksperyment by obejść komputer auta. Włożyłem żarówkę i dodatkowo podłączyłem diodę (jednocześnie) - śweciła normalnie i komputer nie zgłasza błędu. Jest to żarówka W5W 12V. Wyjąłem żarówkę i sprawdziłem jej opór - ok. 6ohm. I tak się zastanawiam czy rezystor 6ohmowy zastąpi żarówkę?
Fabrycznie były to żarówki halogenowe 12V/20W. W ich miejsce chciałem włożyć LED-owe odpowiedniki, czyli też 12 V. Efekt taki, że LED-owe żarówki mrugną tylko chwilę po włączeniu. Próbowałem również podłączyć prostownik, nie działa. Gdzie popełniam błąd?
Po włożeniu kluczyka do stacyjki na zaciskach 15 oraz 54 występuje napięcie. Z zacisku 54 przewód idzie do bezpiecznika na tablicy bezpieczników, a następnie z pod owego bezpiecznika idzie na przerywacz kierunkowskazów. Tyle że ten przerywacz jest przeznaczony wyłącznie, gdy w lampach są zastosowane żarówki. I tak jak włączysz lewy lub prawy kierunkowskaz,...
jednej strony są podłączone ledy i tam błędu nie ma czy są podłączone same ledy czy z żarówką pozycyjną? Jeżeli same LED-y kasują błąd to 100 omów/5W powinno wystarczyć.
na włącznik przychodzi przewód neutralny a fazowy bezpośrednio na żarówki Błąd i to duży. Powinno być odwrotnie. Bezpośrednio na żarówki neutralny a na włącznik fazowy.
błędów konstrukcyjnych To nie błąd konstrukcyjny. To się nazywa optymalizacja kosztów, konkurencyjność, innowacyjność i tak dalej.
Witam w wyżej wymienionym aucie posiadam układ spalonej żarówki i po włożeniu żarówek led pojawia się błąd na desce i moje pytanie jest następujące układ jest oparty o LM1946M czy da się jakoś przerobić takowy aby działał z diodowymi żarówkami? Pozdrawiam adrek.
Tak naprawdę jedynym rozwiązaniem, które rozwiązało by skutecznie problem migotania jakie widzę, byłoby zasilenie tych żarówek napięciem przemiennym o znacznie wyższej częstotliwości a przy tym odpowiednio niższym napięciu. To dałoby efekt przepływu takiego samego (co do wartości skutecznej) prądu, ale migotanie byłoby odpowiednio szybsze, a więc mniej...
Kup sobie latarkę convos s2+. Sam taką mam do roweru i przebija wszystko jak leci. Zasilanie z 18650, świeci szeroko bez żadnych przeróbek, widać bardzo fajnie, a jak przełożysz podłoże na miedziane (niektóre modele już takie mają) to już ogóle. Jedyna jej wada to grzanie się - ale od diody, a nie stabilizatora / przetwornicy). PS. podłączanie czegoś...
Jest z tym spory problem, "bateryjka" AA to ogniwo, ale np. 9V bloczek to już bateria bo składa się z kilku ogniw, akumulator jest zarezerwowany dla źródeł ładowalnych, co ciekawe wewnątrz VRLA 12 jest 6 "cel" i jest to nadal akumulator nie zależnie ile elementów posiada, dla akumulatorów Li-ion w pakietach często pojawia się cyfra wskazująca ilość...
Pacjent Hyundai Tucson 2015 - 2018 Po zmianie lamp ze zwykłych na LED wywala błąd spalonych żarówek. Gdzie i jakie rezystory podłączyć, aby zniknął ten błąd.
Dopasowac rezystancje i pobor pradu,jak przy zwyklych zarowkach
Ja tam na trzecim zdjęciu widzę znak CE. Zdecydowanie źle widzisz? Otóż, sprytny Chińczyk umieszcza oznakowanie CE, jako China Eksport. Robi to oczywiście bezprawnie i świadomie wprowadza klienta w błąd.
A jaki jest sens kupowania żarówek LED i późniejszego wkładania protezy w postaci rezystora, żeby błąd się nie pojawiał ??
Ja, obliczając 0.06x230V, otrzymuję 13.8W, a 0.26x230V daje 59.8W. Gdzie popełniam błąd? Nie 13.8W tylko 13.8VA. To jest prąd przemienny, tutaj VxA nie równa się W :)
Sprawdziłem stare żarówki, sorki mój błąd z żarówkami.
W układzie popełniono kardynalny błąd traktując diodę LED jak żarówkę. Do poprawnej pracy bezwzględnie konieczne jest dodanie dławika i diody Schottky, żeby doprowadzić do rzeczywistej kontroli prądu płynącego przez diodę. Obecny sposób jej podłączenia i sterowania woła o pomstę do nieba - jest to prosta droga do bardzo szybkiego zniszczenia diody....
Witam wszystkich ! W nowych samochodach np. z grupy VW od 2004/2005 informacje o spalonych żarówkach są wyświetlane i kontrolowane przez komputer pokładowy W moim przypadku zastosowano na żarówke od postojue BAx9s 6W kóra jak się domyślacie przy xenonach wygląda ochydnie. Chce zastosować LED driver o napięciu wejściowym 4-18V Prąd wyjściowy 755mA i...
Auto ma z tyłu założone lampy LED błąd przepalonych żarówek świecił się od zawsze ale kierunkowskazy się nie wyłączały tak jak teraz.a co odpowiada za sygnalizację? moduł fr?
Za dużo naczytałeś się o CAN. Tam nie ma żadnego CAN, komputer diagnozuje żarówki po poborze prądu przez nie. Musisz do każdej żarówki dobrać rezystor o wartości odpowiedniej dla daner żarówki minus obciążenie lampy led. Żarówka 21W pobiera przy 12V ok 1.75A. 1.75A =12V / rezystancję czyli po przeliczeniu ok 6 ohm rezystor najlepiej na 25W a w zasadzie...
W lampie jest tez elektronika..... niestety.
Błąd czujnika sprawdzasz VCDS ? Jeśli tak to tam też sprawdzisz czy ecu widzi naciśnięcie pedału hamulca. Jaki błąd masz ? Nie masz jakichś żarówek LED w lampach założonych ?
Dzień dobry mam taki problem chodzi o światła Led od rejestracji, wyświetla się przepalona żarówka jak na Ledy przystało, i mam pytanie czy jeśli bezpośrednio by się podłączyło z już zwyczajnych żarówek postojowych kabel do Led, to czy by to imitowało pobór prądu 0,5A lub wyżej który zlikwiduje ten błąd. Z góry dziękuję za pomoc
Witam Szanowne Grono, Proszę o poradę związaną z używaniem ściemniacza SIMON CS9LA.01/11 (https://www.kontakt-simon.com.pl/pl/Kat... W całym domu używam systemu ramkowego Simon 10. Występuje u mnie układ schodowo-krzyżowy (dwa łączniki schodowe i jeden krzyżowy). Teoretycznie ściemniacz jest przystosowany do źródeł...
Taki zasilacz ma na wyjściu napięcie przemienne o dosyć wysokiej częstotliwości dziesiątki kHz Racja. Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Pisząc myślałem o transformatorze halogenowym toroidalnym a ten jest elektroniczny. Mój błąd
Dla sprawdzenia zrób podłączenie prowizoryczne. Podłącz wtyczkę zasilającą 230 V do transformatora i na wyjściu oprawkę E27 i będzie wiadomo że i zasilacz i żarówki są sprawne. Może problemem jest jakiś błąd w instalacji domowej.
Zmieniono oświetlenie tablicy na LED. Obciążenie układu dwiema żarówkami i problemu nie ma.
Podłączyć odpowiednio dobrany rezystor który wymuszając przepływ prądu zasymuluje "żarówkę".
ad. 2 Czy mógłbyś rozwinąć? Gdzie popełniłem błąd?
Też tak przepuszczam że może być modul od sterowania elektryka na hak a jest możliwość kodowania i podania większych wartości ? Czy wymiana przekaźnika na troszkę większy ? Dodano po 39 Też tak przepuszczam że może być modul od sterowania elektryka na hak a jest możliwość kodowania i podania większych wartości ? Czy wymiana przekaźnika na troszkę większy...
Plus - czy bezpiecznik jest kierunkowy? Zarówno bezpiecznik jak i żarówka (nie LED) tylko z żarnikiem jest bezkierunkowa i nie ma znaczenia kierunek (biegunowość).
Wymieniłem światła mijania na LED w octavii mk2 (zwanej też czasami 1Z lub A5) (bez żarówek led h7, ale retrofit projektora LED). Samochód jest oparty na platformie PQ35. Problem polega na tym, że zimna żarówka jest sprawdzana, gdy kluczyk jest ustawiony w pozycji zapłonu lub akcesoriów. W większości przypadków powoduje to błąd o niedziałającej żarówce...
Żarówkę chcesz zastąpić inna żarówką? W czym zatem problem :D Kolega dalej nic nie rozumie. Nie istniej coś takiego jak żarówka LED - i proszę mi nie podsyłać linków do sklepów internetowych. Mam pytanie, czy przeczytałeś temat ? Pytam się w nim o jasność świecenia takiego sprzętu, oraz czy warto kupić taką najtańszą żarówkę czy jednak dołożyć do czegoś...
Mam oryginalnie zwykłe żarówki. Po wyjęciu żarówki jest błąd po włożeniu nie ma błędu. Tak samo jest na żarówce ludowej. Z tego co widzę sterownik świateł nie mierzy oporności żarówki ale obciążenie pobierane przez nią dlatego też nie wywala błędu. Chcę led bo świeci na biało. A zwykła żarówka na pomarańczowo. Mijania mam Xenon i po wyciągnięciu żarówki...
To że pewnie założyłeś jakieś żarówki typu led.
Oddaj to, w specyfikacji napisane "no give any errors, error frre" i że jest do alfy więc powinno działać.
Schemat z tego tematu. Również ten sam zamiennik http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic71... Świci pełna gębą i nie reguluje. Po odłączniu diaka od bramki triaka reguluje, ale tylko żarówkę led, zwykła tylko błyśnie. gdzie może być problem /błąd ? jak go znaleźć? Z góry dzięki
Komputer nie sprawdź oporności tylko czy płynie prą jeśli prą płynie to znaczy ze żarówka jest dobra jeśli nie to wyświetla błąd. A co do żarówek led lepiej kup żarówki z taką jakby chromową kopułką lepiej to wygląda i na pewno lepiej świeci niż te wszystkie pseudo LED żarówki z allegro
Dalem rade temat uwazam za zamkniety
Witam, chciałbym zmienić sobie zwykłe żarówki W5W24V na ledy, jak zmierzyć jaki opornik będzie dobry żeby nie było błędu spalonej żarówki?
Taki że nie nam. A nie będę płacił 80 zł za coś za co nie muszę bo problem może być pikus. I jak mi zgasną 2 żarówki już to wyskakuje mi błąd spalonych żarówek
W tzw. "żarówkach LED Can Bus" tak jak pisał Kolega "Gerri" elementem, który powoduje, że "komputer" samochodu nie wyświetla błędu spalonej żarówki jest rezystor połączony równolegle do "żarówki LED" który zwiększa pobierany przez nią prąd, tak żeby komputer samochodu "widział prąd" w zaprogramowanym przez producenta zakresie.
Zapewne żarówka. Powinna być tylko jedna 21W. Napisz jak masz zrobione. przeciwmgielne tylko z lewej na jednej żarówce. Napisz jaką masz wsadzoną żarówkę. Żarówka nie może być LED
są rezystorki http://autolumination.com/images/leds/lo... tylko gdzie je zakupić. To lepsze rozwiązanie niz zarówki
Haha dobre👍😉, Właściwie tam są tylko żarówki ledowe w tych lampach, a nie zintegrowane ledy. Lampy są zwykłe na żarówkę bez zasilacza. Wprowadziłem chyba w błąd. To pewnie istotne.
Albo robisz jakiś czeski błąd, albo ja czegoś nie rozumiem. Bo obojętnie czy w gnieździe jest klasyczna żarówka czy LED, to napięcie na jej końcówkach =12V
Uważam, że nie. Można spróbować jeszcze odłączyć grzałkę. Zamiast grzałki podpiąć żarówkę (zwykła, nie LED, 100 W) i uruchomić tryb wirowania. Może grzałka jest uszkodzona.
żarówki są zwykłe takie jak powinny być, jeśli chodzi o tył nawet po katalogu patrzyłem a z przodu jest led oryginalny bo to są dzienne z postojem, a kierunkowskaz jest zwykła żarówka i też nowa i nic dalej tak samo
No jak - normalnie - o ile są jakieś w co wątpię i chodzi ci o ten przewód PE - to go nie musi być bo 50 lat temu nie był wymagany... 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Przecież obciążenie będzie tylko wtedy, kiedy drzwi są otwarte, po drugie obciąży mniej niż gdyby były oryginalne żarówki więc o co chodzi?
W takim razie, błąd w połączeniu zyrandola, chyba w szeregu obecnie są włączone ledy.
Trzeba by zacząć od upewnienia się, że to są zwykłe żarówki, a nie led-y.
Dobrze, że jeszcze nie uwaliłeś pasków led. Zastosuj zasilacz 12V, albo paski 24V. Nareszcie zrozumiałeś błąd połączenia. Ledy to nie żarówka. W #2 poście to pisałem. Dobrze że działa
Co do metody pomiaru nie mam pojęcia czy jest dobra bo się nie znam , z ciekawości mierzyliśmy jeszcze halogenki ledowe "Anlux" deklarowany pobór mocy 4W z pomiaru wyszło około 6W więc nie jest źle ,inne halogenki "praktikerowe" 4W z pomiaru też 4W energooszczędna żarówka Govena 13W i z pomiaru też 13W , zwykła żarnikowa 40W z pomiaru prawie tak samo....
Hej. Intuicja mi coś podpowiadała, że nie jest konieczna wymiana modułu z 7 na 13 jak wyżej to padło. Oczywiście jest to najpoprawniejsze rozwiązanie ale też najdroższe i najbardziej czasochłonne. Okazało się, że jeśli wsadzamy zarówkę led np jako postojówki i mamy błąd spalonej żarówki bo przecież CAN myśli, że mały opór to spalona żarówka tak samo...
Chciałbym podłączyć ten przekaźnik przed modułem ponieważ moduł jest w lampie i by go pominąć trzeba ją ponownie ciąć i spawać. Prosiłbym jeszcze o opis (schemat?) jak to w prosty sposób spiąć przed modułem i jaki przekaźnik zastosować. Ps. doczytałem na tej stronie https://www.ultraleds.pl/files/instrukcj... u osoby która sprzedaje "Zestaw żarówek...
Po podłączeniu LED oczywiście błąd, podłączone LED szeregowo z żarówką - już było OK Nie że się czepiam ale jak nie rozróżniasz połaczenia równoległego i szeregowego a chcesz edytować wsad bordneca to na prawdę gimbaza pełną gębą. Nawet 1 minuty na to bym nie tracił bo szanse powodzenia dążą do zera podobnie jak i zyski z tym związane.
Witam, Chcę w aucie zastąpić trzecie światło stopu taśmą led, jednak wywala mi błąd żarówki. Trzecie światło składa się z 10 żarówek 1.2W połączonych równolegle, które w sumie pobierają ok 1.1A, natomiast pasek LED ok 0.5 A. Czy ktoś pomoże policzyć rezystor jaki należy zastosować? Jeśli się nie mylę to powinien być 15 Ohm, ale nie wiem jakiej mocy.
W sobotę wymieniłem żarówki do jazdy dziennej na LED. Niestety po pewnym czasie od włączenia silnika pojawia mi się błąd prawej żarówki, pomimo że żarówka świeci. Wiem że można wyłaczyć sprawdzanie żarówek ale nie tędy droga. Czy ktoś miał podobny problem i co ewentualnie mogę zrobić. Żarówki z tego linku: https://motoledy.pl/pl/ba15s/40-zarowka ......
Żarówki LED H4 ( w toyocie ) z trzema łączeniami generują błąd. Myślę o zamontowaniu rezystora 6om 25w na każdą z lamp o jednym. Ale czy przed żarówką H4 nie powinienem wstawić po dwa takie na lampę? Czy jeden wystarczy. Błąd pojawia się na światłach krótkich i długich. Sam sobie odpowiedziałes. :D Tylko dlaczego kupujesz shitt, a nie porzadne lampy...
W samochodach wyposażonych w "kontrolę spalonej żarówki" sprawa nieco się komplikuje, gdyż ta kontrola jest oparta o pomiar prądu płynącego przez żarówkę. Prąd pobierany przez żarówkę jest dużo większy niż przez LED, co najmniej o rząd wielkości, stąd błąd "spalonej żarówki" po podłączeniu LED. Na przykład żarówka 5W/12V pobiera prąd 0,41A, a LED o...
poprawa styku w prawej tylnej lampie przy żarówce Stopu, oraz zamiana biegunów przy dodatkowej lampie LED wstecznego.
Miernik ustawiasz na sprawdzenie diod/przejścia Wylutuj tranzystor IGBT i sprawdź czy między bramką a emiterem i bramką a kolektorem jest przejście = nie powinno go być. Potem bierzesz miernik i kładziesz czerwoną sondę miernika + na kolektor a - na emiter, powinieneś mieć przerwę, ale jeśli czerwoną sondę dasz na chwile na bramkę to tranzystor powinien...
Widzę, że znów norma; prawie 30 postów trzepania piany :) Po analizie efektów z filmiku, czyli: -płynne zaświecanie się żarówki -zgaśnięcie żarówki -zaświecanie się lamp LED -zgaśnięcie LED zaczyna się pętla -ponowne płynne zaświecenie żarówki Taki efekt to szeregowe połączenie żarówki i lampy LED, opiszę co zachodzi w kolejności: -ładowanie kondensatorów...
A jaki masz panel diagnostyczny ? membranowy z diodami LED czy włączniki i żarówki ? Membranowy z diodami LED.
kierunki z przodu są dwa w boczku i w lampie oba działają ? temperatura w skrzyni brak oleju lub uszkodzony czujnik kierunek można przeprogramować jeszcze jedno kierunkowskaz w boczku ma być na żarówkę a nie na led
błąd żarówka żarówka błąd xenon błąd żarówka
kondensatory sprzężenia zwrotnego kodowanie thomson motorola wyświetlacz pasek
pralka samsung programator renault mascott
Głośnik z mikrofonem – JBL PartyBox, Bose S1 Pro, smart speaker, zestawy PA, karaoke Ursus C-4011 – skaczące ciśnienie oleju 1-10 bar, przyczyny i diagnostyka