Pomiędzy masę (obudowę) a przewód zielony wpinasz żarówkę małej mocy Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa.
Pomiędzy N a PE nigdy nie powinno być napięcia. Akurat to stwierdzenie nie jest prawdziwe. W sieciach TT, baardzo rzadko bywa, żeby pomiędzy N i PE potencjał był równy 0V. A i w sieciach TN mogą się pojawiać pewne potencjały, kiedy poprzez przewód N płynie prąd. Kolega podpisuje się, że jest elektronikiem to powinien Kolega wiedzieć dlaczego mierząc...
Nie, po prostu indukcja elektromagnetyczna. Zapewne sprawdzasz multimetrem elektronicznym o wielkiej rezystancji wewnętrznej- jakbyś włączył normalną żarówkę pomiędzy tę niepodłączoną żyłę i neutralny (lub po chamsku zwarł tę żyłę do neutralnego), to napięcie magicznie zniknie :) Jak nie jesteś elektrykiem to nie grzeb tam, gdzie nie powinieneś :P V.
Na przewodach mam mase, zasilanie stale oraz zasilanie kiedy lampki zgasna Sprawdź zwykłą żarówką pomiędzy przewodami : zasilanie stale zasilanie kiedy lampki zgasna
Skoro nie działa test a nie grzebales nic w rozdzielnicy to RCD do wymiany. Najprostszym testem jest podłączenie żarówki 230V15W pomiędzy L i PE w dowolnym gnieździe. Jak RCD działa to odłączy prąd. Jak nie działa to żarówka zaświeci...
To już nie wiem jak mam Ci pomóc. Nie słuchasz tego co od początku tłumaczę. Bezpiecznik znajduje się na „masie” transformatora, dlatego jego przepalenie lub przerwa w połączeniu powoduje powstanie takich dziwnych napięć (wręcz ich odwrócenie względem normy) na wyprowadzeniach transformatora. Kondensatory na płytce zasilacza (napięcie DC do żarówek...
Co sądzisz o pomyśle dołączenia rezystora lub małej żarówki pomiędzy N a PE przed RCD na wejściu falownika ?
Witam! Należy odłączyć tranzystor kluczujący linię (jakiś np. BU..) a żarówkę włączyć pomiędzy punkt gdzie był włączony kolektor tego tanzystora - najczęściej środkowa elektroda - a masę.
Witam. Jeśli nie masz pewności gdzie tkwi uszkodzenie i zastanawiasz się czy przetwornica jest napewno dobra wtedy wstawiasz żarówkę zamiast układu WN. Jeśli świeci tzn. że przetwornica O.K , jeśli nie świeci to szukasz uszkodzenia w przetwornicy lub zaraz za nią tzn. dioda lub pojemnoś. Pozdrawiam. Dodano po 4 Można jeszcze wylutowac tranzystor linii...
OK - to jutro resztę przetrenujesz. Poczytaj wyżej bo dopisałem jak Ty pisałeś... Gorzej jak w puszce na korytarzu masz sterowanie cewką przekaźnika automatu innym napięciem niż 230 V przemienne :( Do takich robót trzeba woltomierza nie tylko na prąd zmienny ale i na stały... Bo jak jest inne napięcie to nie wolno się posiłkować żarówką 230 V podłączaną...
Witam, Najpierw wyrównaj ilość żarówek pomiędzy działającym, a wadliwym obwodem. Sprawdź czy pomoże. Pozdrawiam.
Jeżeli masz soczewki to w środku pomiędzy żarówką lub xenonem jest przesłona, która formuje światło reflektora. Nie wiem czy uda się ją przestawić lub zmienić.
Czytać Ze zrozumieniem. :) To co przedstawiłeś na wycinku schematu, dotyczy pomiarów napięć po pierwotnej stronie tego zasilacza. (at)DiZMar , Wszystko "Ok", lecz zapomniałeś o dorysowaniu drugiej żarówki, podłączonej jako obciążenie, pomiędzy GND a 142V.
Witam. Mam Nemo 1.4 HDI. Właśnie skończyłem tę mękę z wymianą żarówek ale mam bezinwazyjny sposób na wymianę żarówek. Wpadłem na to pod koniec demontażu a mianowicie przy wyjmowaniu panelu z pokrętłami. Odkleiła mi się naklejka z podziałką ciepłego powietrza i patrzę a za nią... żarówka. Żarówki znajdują się dokładnie pomiędzy pokrętłami. Żarówka swobodnie...
Wiesz, gdzie pierwotne, a to duży plus. Weź żarówkę tradycyjną 60W i sznur sieciowy. Dołącz sznur do 2-9 (przykładowo), a obwód zamknij włączając żarówkę pomiędzy 3 i 8. Wtórne zaciski mają być odłączone (wolne). Włącz sznur do sieci. Żarówka ma NIE świecić. Jeśli żarówka świeci, to połączenie jest BŁĘDNE! Indukcyjność uzwojeń się odejmuje i płynie...
Skoro słyszysz, że przekaźnik się załącza więc żarówka powinna zaświecić. Ten czujnik podłącza się tak: brązowy - faza, niebieski - zero. Żarówkę wpinasz pomiędzy czerwony a niebieski. Faza i zero to oczywiście zasilanie z sieci 230V. Dodano po 1 Dokładnie tak jak pokazał to kolega Łukasz-O
Dziękuję za odpowiedź. Problem rozwiązałem przez dodanie specjalnego filtra wycinającego sygnały sterujące przed bezpiecznikiem. Filtr Firmy Bajog electronic model GB.E2.016A.TFSKN.16.1.09 kosztuje około 400Euro ale nie znalazłem innego rozwiązania.
Na tym opiera się polityka firmy Ph*******, żeby "badacze żarówek" mieli temat do dyskusji na forum. Żarówka jest do wymiany. Otwór w żarówce zaprojektowany jest technologicznie w celu wyrównania wilgotności/temperatury pomiędzy wnętrzem żarówki a otoczeniem.
Czyli cała strata pomiędzy kostką do reflektora a żarówką. Po drugie za duża strata pomiędzy akumulatorem a przekaźnikiem.P
Nie "tarcza z płytą", tylko talerz gramofonu. Nie "sówakiem", tylko potencjometrem do regulacji prędkości obrotowej talerza. Zdejmij talerz z osi i sprawdź, czy świeci się żarówka umieszczona pomiędzy talerzykiem na osi silnika, a czujnikiem fotoelektrycznym. Należy ją wymienić na typ podany na schemacie gramofonu, a schemat znajdziesz na Elektrodzie....
Sam wymyśliłeś to zadanie (jako podchwytliwe) i odpowiedzi na nie czy jest w jakimś podręczniku, a może dowcipny nauczyciel je wymyślił? Chyba nikt nie wywozi żarówki do USA, by leżała w szufladzie, ale po to, by ją eksploatować. Jeżeli podłączy u nich żarówkę pomiędzy dwie fazy, to będzie miał napięcie zasilania żarówki zbliżone do tego w Polsce.
W tym samym czasie załączyłem żarówkę pomiędzy A1 - D1, łączyłem też zwykłym kablem ale nic to nie pomagało. I zmierzyłeś w tym układzie napięcie między A1 i A2/D2? Magnetyzm szczątkowy jeżeli wystąpi to na prądnicy prądu stałego czyli zaciski A1,D1,A2/D2. Łącząc A1 i D1 spowodujesz uruchomienie prądnicy prądu stałego ale nie wzbudzisz tej prądu zmiennego...
No sprawdzić pobór prądu przez żarówke możesz sprawdzić amperomierzem wpinając się nim szeregowo pomiędzy zasilanie a żarówką A przy okazji to 230v
Ustawiłem multimetr na pozycje sprawdzania obwodu i przyłożyłem sondy do neutralnego przewodu z gniazdka i rury z gazem, obwód się zamyka. Bez wdawania się w szczegóły techniczne i zagadnienia prawne - obwód będzie się zamykał bo rura gazowa i przewód neutralny są gdzieś uziemione. Poważnym problemem byłoby gdyby np. żarówka wpięta pomiędzy rurę gazową...
Jeśli tak jest to wycierało się bardzo długo.Przy tej różnicy pomiędzy cylindrami [bo zapłon nie pasuje ci zawsze na jednym z cylindrów] maluszek powinien normalnie chodzić.10st.wyprzedzenia zapłonu ustawiasz na lampę stroboskopową przy 800 obr/min. a bez lampy na małą żarówkę włączoną pomiędzy przewód z cewki do aparatu i masę ustawiasz na 0 st. i...
Witam, osobiście wybrałbym Dekker Led gdyż dokładając stówkę masz spokojną głowę czy przypadkiem nie strząchnąłeś żarówki. Lecz coś za coś, jak wiesz Led nie daje tyle światła co żarówka lecz Led będzie bardziej opłacalnym wyborem gdyż ceny żarówek oscylują pomiędzy 13-20zł /szt. Co więcej to Dekker ma DMX wiec masz więcej możliwości(również przyszłościowo)...
Mierzyłeś prąd zwarciowy na jednej fazie, więc hamowałeś turbinę tylko w 1/3. Masz miernik cenowym. Dokup sobie zwykły miernik uniwersalny za 20 zł. Kup zwykłe żarówki, nie Ledowe, o mocy 40 W, 60 W, 100 W. Po 3 każdego rodzaju. Podłącz 3 żarówki 40 W pomiędzy 3 fazy prądnicy. Zmierz jednocześnie dwoma miernikami napięcie na żarówkach i płynący przez...
Stare działają tak jak nowe. Ew. nowe tak jak stare. Faza Żarówki N (PEN) Żarówki łączymy pomiędzy PEN i "żarówki". Przyciski łączymy pomiędzy "faza -żarówki". Podanie na moment fazy na żarówki daje podtrzymanie fazy - faza "wychodzi" z zacisku "żarówki". Pomiędzy zaciskami "faza i żarówki" jest w automacie zestyk przekaźnika sterowny układem czasowym.
Dzień dobry, powodem usterki był brak masy w wiązce silnika, niestety przez " brawurę" , pomyślałem że jeżeli masa jest na silniku to jest na całej instalacji pod maską, a rzeczywiście lampy, sterownik skrzyni etc. tej masy nie miały. Wstyd się przyznać, problem wykryty przez przypadek, podłączyłem próbnik z żarówki pomiędzy masę silnika a masę w kości...
Witaj, wymień kondensatory po pierwotnej stronie przetwornicy. Rezystor (jeśli w gałęzi B+) wstaw 1Ω0/0.5W. Sprawdź diodę, tranzystor zasilający TR WN. Wlutuj żarówkę 220V/60W pomiędzy kolektor a emiter tranzystora (tranzystor wymontuj). Jakie masz napięcie B+, czy żarówka świeci? Sprawdź, czy możesz regulować napięcie?
Ja jak kupiłem obecny samochód to też mijania żarówki wymieniałem po dwie w miesiącu. Ale spostrzegłem prawidłowość. Prawa o wiele częściej się przepalała od lewej. Po sprawdzeniu napięcia zacząłem oglądać lampę. Uchwyt od spodu pomiędzy błotnikiem, a zderzakiem był pęknięty. Skleiłem poxipolem i żarówek nie wymieniam częściej niż co rok. Przy zapalonych...
Np. kondensator przeciwzakłóceniowy w dowolnym odbiorniku. Zrób pomiar z żarówką to uzyskany wynik przybliży nam problem. Zrób jeszcze pomiar (bez żarówki) pomiędzy L i PE. Czy tam też jest ok. 130V czy inne napięcie?
Czy oprócz tej metody można wstawić w taki układ stabilizator lub regulator napięcia? Nie, nie ma taniej i prostej metody. Albo sławna żarówka albo agregat inwertorowy.
Skrzynka bezpiecznikowa w kabinie nad nogami kierowcy. Pierwszy bezpiecznik od lewej, pozycja nr 1, wartość 10A, jest to bezpiecznik od lewego światła mijania. Jeżeli jest sprawny to zobacz czy jak włączysz światła czy masz na nim napięcie - sprawdź to żarówką wpinając się pomiędzy bezpiecznik a masę auta.
Aby sprawdzić układ oprócz cewki wystarczy w twoim przypadku podłączyć żarówkę 1.2W pomiędzy styk zasilania /czyli 2-gi/ i 4-ty. Po włączeniu zapłonu masz mieć impuls a kręcąc rozrusznikiem masz mieć impulsy/ miganie żarówki/ wtedy wiesz na pewno że układ jest dobry oprócz cewki. Jeżeli brak impulsów może być uszkodzony moduł lub czujnik a nawet przerwa...
Jeśli sprawa jest jeszcze aktualna to zrób w następujący sposób: - wylutuj tranzystor 2sd1541 -żarówkę 60W /220V podłącz przewodami pomiędzy masę i np. R516 -zmierz jakie jest napięcie na żarówce po włączeniu OTVC
Witam. Jest kilka sposobów, jeżeli masz silnik z aparatem zapłonowym z przerywaczem to można podpiąć żarówkę pomiędzy wyjśćie styków przerywacza a masę. Potem trzeba ustawić wał korbowy tak aby w pierwszym cylindrze tłok był GMP (górny martwy punkt, pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu) Trzeba też zwrócić uwagę na to aby w tym położeniu tłoka...
W jaki sposób mierzyłeś to napięcie? Mam na myśli czy do masy samochodu czy na zaciskach żarówki. Powodów może być kilka, min: 1. Jeśli nieżyłeś napięcie do masy np silnik lub biegun (-) akumulatora to albo czujnik w skrzyni ma wypalony styk a co zatym idzie zbyt dużą rezystancję. Albo przewód między czujnikiem a lampami. Objawia się to właśnie brakiem...
Ale się chyba nic strasznego nie stanie że do jednego gniazdka podlacze 1 żarówkę a pomiędzy nimi będzie wyłącznik Może - jeśli owa "żarówka" a dokładnie lampa/kinkiet będzie w I klasie ochronności.
Witam !! W zasadzie powinien wystarczyć zasilacz regulowany w zakresie 10V - 16V i żarówka 12V / 21W. W przypadku regulatora zespolonego (wszystkie zachodnie) żarówkę podłączyć do szczotek, minus zasilacza do śrubki masowej a plus do "języczka" który styka się z blaszką wewnątrz alternatora. Przy regulacji napięcia w zasilaczu żarówka powinna zapalać...
+12V masz stale podane (po zapłonie) a sterownik zamyka obwód na masę. Nie pamiętam czy ten zawór jest normalnie zamknięty czy otwarty. Jak podłączysz żarówkę pomiędzy pin nr 1 we wtyczce tego zaworu i masę to ma świecić. Schemacik 810484
Zamień żarówki pomiędzy kinkietami. Napisz jaki efekt
Raz piszesz że jest zasilanie a raz że go nie ma. Przygotuj kontrolkę zrobioną z żarówki (np. 5W) i dwóch przewodów. Na bezpieczniku zasilanie ma być cały czas, bezpiecznik jest przed przekaźnikiem. Skoro zwierasz przekaźnik i pompa rusza to zasilanie na styku roboczym jest a problem jest tylko w sterowaniu cewki. Błąd P0418 to problem w sterowaniu...
Sprawdziłem stany w sprawnym aucie. Faktycznie miernikiem bez obciążenia na 5 pin wychodzi 24V (masa wzięta z 3 i 4). Ale po podłączeniu 3W żarówki pomiędzy 5 i 4 ledwie żarzy i napięcie znacznie spada.
Włóż żarówkę pomiędzy pin 4 i 16 gniazda OBD. Czy żarówka świeci gdy ją tam podepniesz?
A jest w ogóle jakaś różnica wydajności prądowej paneli, pomiędzy światłem żarówki, a światłem słonecznym? Żarówka z bliska (prawie dotykając do panelu) wytwarza w nim ze 100x mniejszy prąd, niż bezpośrednie światło Słońca. To raczej jest istotna różnica...
W którym miejscu mam wpiąc tę żarówkę, pomiędzy HOT'a a B+ ?
Jest tak jak przypuszczałem. Trzeba podpiąć przewody sieciowe L i N do L i N urządzenia, oraz element załączany (żarówka) pomiędzy N i strzałkę - na rysunku zamiast strzałki jest narysowany symbol żarówki. Masz problem, jeśli w puszcze od kontaktu są dwa przewody które tylko rozłączają obwód lampy, wtedy nie da się tego urządzenia podłączyć.
Dlaczego tak jest? Przecież powinno byc zero Może tak być jak ktoś założył dwa włączniki schodowe, a żarówkę pomiędzy nimi wtedy zawsze z którejś strony będzie zasilanie. Tak kiedyś robili dla "ułatwienia" sobie życia. Teraz to jest nie do pomyślenia. Powinno być po wyłączeniu bez zasilania: https://obrazki.elektroda.pl/2806325100_...
Podłączenie pinu 4 do układu powoduje zapalenie żarówki. Sprawdź, czy w układach TDA nie występuje zwarcie pomiędzy wyprowadzeniami 3 i 4 lub pomiędzy 4 i 5.
Pomiń na razie żarówkę, jeśli będzie iskra, daj ją pomiędzy cewkę i przewód zasilający.
C171 ma wartośc jak dobrze pamietam 3.3nF/1KV najlepiej odłacz przetwonice jeżeli to jest funaj dwupłytowy to podłącz żarówkę 60W pomiędzy pin 4 złącza CN9 (GND) a pin 1 następnie zewrzyj pin 5 i 6 złacza CN9 i sprawdz napiecie na niej powinno być 117V Tylko zapomniałeś dodać, że trzeba jeszcze zewrzeć styki przekaźnika RE1 bo inaczej przetwornica...
Witam. Ja uważam, że owe zatrzaski mogą być rezystancyjne, gdzie jakiś mikrokontroler mierzy ich rezystancję w razie ich uszkodzeń - przeważnie musi ich być co najmniej dwa plus w środku czujnik zapalania żarówki (pomiędzy). To jest ochrona przed promieniowaniem, a nie przed dużymi prądami - jeżeli otworzyłbyś mikrofalówkę podczas działania - jest takie...
Żarówka pomiędzy C-E świeci. Do procesora 5V dochodzi.
Uruchamiaj TV na sztucznym obciążeniu (żarówka zamiast tranzystora odchylania poziomego pomiędzy C-E). Teoretycznie BU może być, wystarczy od strony druku pomiędzy C-E podlutować diodę BA157 lub159.
Witam Forumowiczów. Tylne światła w 407 mają defekt fabryczny. Problem tkwi w samej lampie a dokładniej w miejscu gdzie żarówki połączone są z modułem zasilającym. Można to naprawić w 15 minut. Wystarczy wyciągnąć lampę. Odpiąć moduł zasilający i odłączyć od wtyczki. Następnie wyciągnąć żarówki i odpowiednio zamocować blaszki które stykają się z żarówkami,...
Weź żarówkę z 2 kablami i zobacz czy do cewki dochodzi + po włączeniu zapłonu (niebieski kabel), następnie podłącz żarówkę pomiędzy niebieski a czarny kabel idący do aparatu zapłonowego i zobacz czy miga przy kręceniu silnikiem
Stop to pewnie przewody pomiędzy klapą a autem lub żarówka.
Wymień elektrolity w przetwornicy, wylutuj BU lini ,wepnij się żarówką pomiędzy K-E zobacz czy się zaświeci(żarówka 40-60W/220V)
Może bariera. Zmierz jakie jest napięcie pomiędzy nimi w stanie spoczynku, podczas zamykania i otwierania. EW, podłącz pomiędzy nie (jak będzie pomiędzy nimi napięcie) żarówkę sprawdź czy jest podtrzymanie zamykania, a jak będzie to w czasie jazdy rozłącz i zobacz co się będzie działo.
Spróbuj podłączyć żarówkę pomiędzy fazę a bolec w gniazdku, powinna zadziałać tylko różnicówka. Ale i tak wezwij pomiarowca niech wszystko sprawdzi.
Tak jest fabrycznie w Ogarze 205. Żarówka tylnego światła pozycyjnego jest wpięta pomiędzy zaciski przedniej żarówki (mijania/drogowych). W przypadku przepalenia jednego z włókien przedniej żarówki, tylna żarówka działa na przemian z przednim światłem. To było w założeniu zabezpieczenie tylnej żarówki przed przepaleniem. W Simsonie zastosowano lepszy...
Podłącz zamiast Q302 żarówkę pomiędzy c-e.Sprawdż ten tranzystor czy nie jest zwarty.
kolejna dziwna sytuacja na początek odłączyłem 1 żarówkę pomiędzy 8-14 jest 13,6v a pomiędzy 9-13 7,5v i ta co została sama jedna żarówka świeci normalnie , później odłączyłem obydwie żarówki i zmierzyłem napięcie i pomiędzy 8-14 jest 13,6v a pomiędzy 9-13 jest tez 13,6v, . co dalej Panowie ?
Sam sobie zaprzeczasz, gdyż wyraźnie każesz liczyć na szczęście po zadziałaniu wyłącznika w przypadku np: "włączenia żarówki pomiędzy fazę a przewód ochronny". A żarówka pomiędzy fazą a PE to nie prąd jednokierunkowy. Ponadto pomiar impedancji pętli wykonany miernikiem z funkcją d-lok stawia pod znakiem zapytania jego późniejszą sprawność. Więc kto...
Poczytaj to: [url=https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%B... W w/w linku pokazano widok jak wygląda "standardowa żarówka". Wyjaśniono też tam różnicę pomiędzy żarówką czyli lampą żarową a lampą diodową LED a także lampą fluorescencyjną...
No i teraz trzeba ustalić jakie te bezpieczniki" masz i jaki typ sieci. Czasami można jeszcze spotkać stare instalacje z uziemieniem (odpowiednik obecnego układu TT) oraz z bezpiecznikami topikowymi na fazie i przewodzie zerowym (neutralnym). Dlatego przydałby się miernik ciągłości przewodów. Wykręcić bezpieczniki i sprawdzić czy żyły niebieska i ta...
Zacznij od podpięcia żarówki pomiędzy masę,a +B po wtórnej stronie przetwornicy. Przekonasz się gdzie szukać usterki.
impuls klapy w momencie przytrzymania odpowiedniego przycisku napięcie na domyku jedynie przy zamknięciu zamka To są prawidłowe reakcje centralki. Impuls "klapy" to ok 1s impuls (zazwyczaj masa) pojawiający się gdy przytrzymasz "trzeci" przycisk pilota przez ok 1-2s. W niektórych centralkach działa dopiero gdy centralka jest "rozbrojona". "Domykanie",...
Zanim połączysz uzwojenia, upewnij się, czy już nie są połączone - zwłaszcza inaczej. Na przykład podłącz żarówkę pomiędzy końcówki, które chcesz połączyć.
wlutowujesz żarówkę pomiędzy kolektor i emiter (żarówka 220V i 45-60W) i zobacz co dalej .dobrze by było jakbyś miał podłoączony tester zaasilaczy lub pod kompa aby poszedł sygnał startu.cakam na wyniki
Witam Ja też kiedyś miałem problem z wyłącznikami schodowymi. Układ "schodowy" można zrealizować na kilka sposobów Jak się połączy niepoprawnie, ale poprawnie układowo wszystko będzie działać tylko co jakiś czas wywala bezpieczniki. Pisząc niepoprawnie myślę o takim połączeniu w którym do każdego wyłącznika doprowadzona jest "faza"i "zero", a żarówki...
Cześć, Uczę się elektryki na potrzeby uprawnień SEP. Przerabiam książkę "Montaż i konserwacja instalacji elektrycznych " Sławomir Kołodziejczyk. Jest w niej schemat podłączenia licznika trójfazowego. I tu moje pytanie, czy nie ma w nim czasem bledu ? Pokazane jest na nim podłączenie żarówki pomiędzy dwie fazy poprzez łącznik światła https://obrazki.elektroda.pl/3121890900_...
Otwórz maskę.Popraw połączenie pomiędzy oprawką żarówki głównej dwu włóknowej z gniazdem zamocowanym na kablach w tej lampie gdzie masz słabsze światło.Wskutek braku dobrej masy na tej żarówce palą ći się obydwa włókna tej żarówki. Obwody świateł nie mają nic wspólnego z komputerem.Pochwal się czy udało Ći się usunąć usterkę.
Skoro masz napięcie to powinno być OK ale jak napisałeś warto dać żarówkę pomiędzy przetwornice a koniec mocy. jeśli będzie normalnie grał to składaj :)
Sprawdzane miernikiem gnd i 12+ Zmierz żarówką pomiędzy +12V we wtyczce radia a "karoserią samochodu" (nie mierz w stosunku do kabla masy we wtyczce radia)
Witam. Musisz mierzyć te elementy po odlutowaniu nóżek, bo inaczej nic z tego nie będzie bo mierzysz razem z resztą elementów i masz błędne wskazania. Najlepiej jakbyś miał odsysacz do cyny, nie jest to duży wydatek a bardzo się przydaje. Dioda może być walnięta, sprawdż też dobrze tranzystor. Pamiętaj - wylutowane nóżki. Napięcie B+ rzeczywiście za...
Witam! Zauważ, że jeśli podłączyłeś żarówkę pomiędzy stykiem 15 stacyjki i stykiem 15 regulatora a następnie połączyłeś (zwarłeś) styk 15 stacyjki i styk 15 regulatora to żarówka nie ma prawa świecić - jest zwarta. Pozostaw żarówkę i usuń połączenie styku 15 stacyjki ze stykiem 15 regulatora.
Czy dobrze rozumiem mam wpiąć żarówkę pomiędzy B+ a tranzystor Q706 w ten sposób jak sie sprawdza trafo? Czy tranzystor wcześniej?
Witam,hot to ten duży tranzystor który znajduje się przy trafopowielaczu,to w jego miejsce musisz podpiąć żarówkę pomiędzy C i E,oczywiście tranzystor musisz wcześniej wylutować.
Po pierwsze to podłącz inaczej. Emiter do masy a żarówkę pomiędzy kolektor a plus. Po drugie to sprawdź dokładnie według dokumentacji czy nie pomyliłeś nóżek w tranzystorze. Jeśli będzie nadal świecić w sposób ciągły to może masz uszkodzony tranzystor.
Skoro zapala na 2 sekundy to sterownik silnika raczej sprawny. Masz uszkodzony licznik bądź brakuje mu zasilania przez co sterownik silnika nie ma pozwolenia na start i przez to gasi silnik po 2 sekundach. Wygląda to tak jakby licznik nie miał stałego plusa, tzw. "30". Wyjmij licznik i sprawdź zasilanie na pinie 23 niebieskiego złącza. Zrób to samo...
NIE nie wkładaj tranzystora tylko sprawdz zasilacz podepnij żarówkę pomiędzy masę a zasilanie kolektora i włącz sprawdz napięcie na wyjściowe jak jest ok zamontuj tranzystor i ma działać
Witam ponownie. Wylutowałem BUT, wpiołem żarówkę pomiędzy kolektor a emiter włączyłem TV i był jeden wybuch. Poleciało prawie pól przetwornicy.
Cześć. Racja - żarówka pomiędzy E i C. Ponadto uważaj na stronę pierwotną (tą z 300 V) nie jest odseparowana od sieci NN. Pozdrawiam.
Proszę sprawdzić miernikiem ciągłość pomiędzy stykami w oprawkach żarówek i pomiędzy poszczególnymi przewodami.
Pomiędzy żarówkami można poprowadzić przewody, bo nie ma jeszcze zabudowanego sufitu i to nie problem. Wlaczniki przerywają fazę, a obwody są na różnych bezpiecznikach, ale to nie problem, bo można to zmienić w rozdzielni.
Witam, mam podobny problem. Bezpieczniki są ok, żarówki też. Zmierzyłem napięcie na kostce podpinanej do żarówki pomiędzy masą a złączami opisanymi jako drive i pass. Włączone światła mijania na drive 2,3 V na pass -3,8 V włączone światła długie na drive -2,8 V na pass 3,6. Ktoś pomoże?
pina na grafice, czy przejściówce połączonej z TV? i ta żarówką pomiędzy baterią a jednym pinem jak podpiąć. Trochę jaśniej bo tak biegły nie jestem;p
Jeżeli na U2 jest napięcie to może być połączony z L zasilania ściemniacza. Wtedy wystarczy z U1 wyprowadzić L do żarówek. Podłącz na próbę żarówkę pomiędzy U1 i N i zobaczysz czy daje efekt.
Odpalić silnik, żarówka pomiędzy jeden biały przewód a masę auta, później zamiast do masy to do plusa akumulatora. To samo z drugim białym przewodem. Wtedy wiadomo na którym jest plus a na którym masa i czy w ogóle jest.
Kolego, oczekujesz pomocy, to zamieść skan instrukcji obsługi ! Chyba otrzymałeś od sprzedawcy "ogórków" - bo tak muszę nazwać firmę która nie udziela wsparcia po sprzedaży ! Nie wiem, czy Twoja centralka ma takie same wyprowadzenia jak RTX KE4, której schemat posiadam ale w centralkach RTX, to wyjście nazywa się : "Sygnał komfort" - przewód pomarańczowy....
Możliwe jest jak przypuszczasz, że brak jest styku N na różnicówce w rozdzieleni lub wpadło tam coś pomiędzy styki na przykład beton lub tynk z remontu! Podepnij próbnik z żarówki lub lampy pomiędzy N a L na wejściu a potem na L i N na wyjściu z różnicówki a się dowiesz czy jest sprawna?
Czyli żarówka LED do kosza. najprawdopodobniej urwane doprowadzenie pomiędzy płytką a oprawką. Ewentualnie możesz spróbować przygrzać lutownicą stopkę - jeśłi ten przewód nie kontaktuje może (małe prawdopodobieństwo...) się połączy. Drugi przewód jest (o ile dobrze myślę porównując do większości takich żarówek) zaciśnięty pomiędzy korpusami - żarówki...
Wtyczka zamka drzwi tylnych - moduł 85 lub 86 z mojego schematu. Sprawdź zwykłą żarówką 12V 5W czy pomiędzy pin1 i pin2 podczas zamykania/otwierania samochodu pilotem pojawia się na chwilkę 12V (błyska żarówka).
Witam niestety nie mogę się doszukać rezystora nr 549 podaj bliższą lokalizacje. Aby sprawdzić przetwornice wylutuj T 568 /BU 508A/, żarówkę o mocy 40W podłącz pomiędzy masą układu (może być emiter) a kolektora T 568. Żarówka powinna świecić po włączeniu układu do sieci. Tranzystor BUZ90 znajduje się zasilaczu i go nie ruszaj . Jeśli żarówka się nie...
Najprawdopodobniej padła ci jedna dioda na wzbudzeniu. Musisz porównać napięcia pomiędzy wzbudzeniem a ładowaniem - żarówka wpięta jest właśnie pomiędzy te dwa punkty i nie świeci gdy oba napięcia są identyczne. Miałem 126-tkę i prościej jest wymienić co niepotrzeba brać ze sobą niż to co należałoby.:)
To zrób tak: podłącz kontrolkę z żarówką pomiędzy biały czujnik i plus akumulatora, jak się będzie zapalać przy dodaniu gazu, to problem tkwi w elektronice w zegarach, jak nie, to wymień czujnik
Kolego wybacz za niejasny opis. Po podłączeniu żarówki pomiędzy pin1 w białej, a pin2 w czarnej: w spoczynku nie świeci, przełącznik w dół pasażera w panelu po stronie kierowcy zaświeca się, w górę zaświeca się. Tak jak na filmiku https://youtu.be/hKsnkiYDy1w Można uznać za przełącznik sprawny, co dalej?
Nie rozumiem czy podpiołeś żarówkę z wlutowanym tranzystorem i trafopowielaczem ???? 8O Proponuję odsysać końcówkę B+ od trafopowielacza i wyjąć tranzystor i wówczas podpiąć żarówkę pomiędzy B+ a masą i wtedy sprawdzić czy ona świeci prawidłowo.
pomiędzy komutator pomiędzy komutatora pomiędzy bęben
numer karty sieciowej najlepsza bateria 18650 castrol magnatec 10w40
lodówka samsung alarm suzuki gs500
VW LT 2.5 TDI AHD: Wybór sprzęgła do koła dwumasowego Czarno-biały i skaczący obraz z kamery cofania - przyczyny i rozwiązania