diagnostyka ( kody błędów? znaczenie MAP sensor?) może być: zapłon przeciek powietrza adaptacja przepustnicy
Prawdopodobnie pompa paliwa umiera lub zabity filtr. Warto sprawdzic testerem jak sterownik widzi tempeature silnika i powietrza.
Komputer raczej się nie zresetuje . Pewnie chodzi o adaptacje przepustnicy koledze . Po odłączeniu i ponownym podpięciu akumulatora przekręcić zapłon i nic nie ruszać przez ok 1 min. Można to zrobić ale lepiej najpierw sprawdzić błędy .
zapłon to podstawa
Według diagboxa silnik rozgrzany gasimy auto włączam zapłon pedał gazu w podłogę na maksa na 5 z puszczam wylanczam zapłon i koniec.
W jaki sposób był ustawiany zapłon??
podmiena czujnikow - nie ma sensu Trzeba zrobić wszystko ręcznie: 1 Pomiar ciśnienia paliwa 2 Katalizator 3 EGR 4 czyszczenie i adaptacja przepustnicy 5 FSA 720- zapłon 6 Czujnik wału korbowego-synchronizacja 7przeciek powietrza 8..... Ford IDS diagnostyka
Najpierw powinno być tak: kanał 01 silnik kanał 02 odczyt kodów kanał 05 kasowanie kodów kanał 04 nastawy podstawowe wybierasz blok nr 98 i zaczyna się procedura kalibracji która trwa ok.10sekund,potem kanał 06 koniec transmisji i po ok 15 sekundach wyłączasz zapłon temperatura silnika powyżej 80°C. A co pytania czy masz czym to zrobić chodziło mi o...
Witam ustawiłem zapłon czyszczenie adaptacja przepustnicy (bo wyskakiwał błąd (wartośc nie doregolowana )Poprawiło się może i wina paliwa ukrainskiego (mało oktan) Jak się orietowałem ktoś mi napisał "ze w tym silniku nigdy mocy nie było . Pozdrawiam i dziękuje wszystkim Zamykam temat
Napewno ten czyjnik zamknięcia przepustnicy działa bo sprawdzałem Czy idzie sprawdzic vagiem czy dobrze jest ustawiony zapłon? i jaki powinien byc czas wtrysku
adaptację czyli po założeniu nowej przepustnicy wł. zapłon na 15s. nie dotykać pedału gazu i wył zapłon? jeśli o tym piszesz to tak, gdzieś znalazłem o tych 15s na internecie, a może coś jeszcze należy zrobic?
Kwestia pedału gazu- Po przeczysczeniu styków oraz naładowaniu akumulatora przejechałem 55km bez żadnych problemów po czym wyświetliło błąd (trójkąt na zegarach) oraz ograniczyło obroty do 3000tys. Czy może to być kwestia np słabego akumulatora bądź słabego ładowania? Zastanawiam się jeszcze nad adaptacja czyszczonej przepustnicy-gdzieś wyczytałem że...
kasowanie wyuczonych wartości; - 01 silnik - 04 nastawy podstawowe - grupa 00 - idź/uruchom jak pojawi się informacja; wyuczone wartości zostały wykasowane, wyjdź z procedury i wyłącz zapłon na około 30 sekund... natomiast co do adaptacji przepustnicy to masz ładnie opisane na stronie ADAKO; https://www.vag-com.pl/index.php?mod=sit...
Jeśli nie ma żadnych błędów w sterowniku to powinno pójść , zanim zaczniesz to włącz zapłon - poczekaj min 2 sekundy , wyłącz zapłon - poczekaj min 10 sekund i jeszcze raz zapłon - min 2 sekundy , wyłącz zapłon - poczekaj min 10 sekund . Po tej procedurze rozgrzać silnik do temp. roboczej i dalej wg. tej procedury którą masz z tym , że w punkcie 7 spróbuj...
adaptacja zrobiona, mysle ze zapłon ok, co to znaczy ze nastawnik przepustnicy, trzeba nową kupic?? a moze czujnik temperatury??
1-RESET WARTOŚCI WYUCZONYCH Upewnij się że:1- Stare wartości wyuczone usunięte z ECU silnika 2-Napięcie akumulatora jest większe niż 11.5V 3-Brak kodów usterek w ECU silnika 4-Tęperatura silnika od 5 do 115 stopni C 5-Przepustnica w pozycji biegu jałowego 6-Zaplon włączony. ,silnik nie pracuje Procedura : 1-Zapłon włączony. ,silnik nie pracuje 2-Wybur...
no to raczej nie rozgrzeje :D na razie to rozładowałem aku kręcąc wiele razy ktoś mi mówił że jak nie rozpozna kluczyka to odcina pompe paliwa i zapłon ale zakręci a da rade zrobić adaptacje opcomem? jutro wracam do zabawy w temacie, dzieki za podpowiedzi
01 02 05 10 i tam kanał 00 04 i tam 001.060.098 trzeba wybrać 06 wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk, a następnie poczekać ponad 30sekund
Nie działa przepustnica i tyle, na początek załącz zapłon i patrz czy przepustnica uchyli talerzyk, wymyj benzyną przepustnice i zrób adaptację komputerem. I tak diagnostykę trzeba zrobić, zobaczyć wartości z przepustnicy, ale podejrzewam, że skończy się to wymianą.
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Witam serdecznie.Sprawdź czy na 16 pinie złącza diagnostycznego jest napięcie a na 4 masa. Zapłon oczywiście miałeś włączony i sprawny akumulator? Pozdrawiam.
Zapłonu nie reguluje sie w tym aucie, aparat napedzany jest z rozrządu wiec nie ma takiej potrzeby. Raczej bedziesz musiał wykonac czyszczenie i adaptacje przepustnicy
Auto naprawione, wymieniona pierwsza sonda lambda, ustawiony rozrząd (był przestawiony na wałku wydechowym o jeden ząbek), wykasowane wartości wyuczone oraz zrobiona adaptacja EGR i przepustnicy.
Wyczyścić przepustnicę z syfu. Ale na błysk. Adaptacja. Odłączasz akumulator, potem podłączasz ponownie. Nie włączaj żadnego odbiornika elektrycznego. Włącz zapłon. Nie dotykaj pedału gazu. Odczekaj 1 minutę i wyłącz zapłon. (W tym czasie będzie słychać brzęczenie nastawnika przepustnicy, potem ustanie, ale trzeba jeszcze chwilkę poczekać, tak dla pewności)
czyli MP9.0 VAG'iem podniesiesz o 50 obr, czyli niewiele. Albo nie zrobiłeś adaptacji, albo zawalona przepustnica, albo lezy silnik nastawczy. Jak się włączy zapłon, silnik stoi, słychac pisk z okolicy przepustnicy?
Pin 3 5V pin 4 12V Źle podane wartości!!! Podłącz swoją przepustnice u kolegi i odczytaj błędy, poza tym masz dwa bratnie auta, włącz zapłon i porównaj pomiary. Dodano po 2 W sterowniku silnika, odpowiednio pin 74,62,75,69. W przepustnicy 7 pin, prawdopodobnie brązowy przewód to masa, ją też sprawdź. Dodano po 50 Sprawdź przejścia, jeśli zasilania są,...
- zdjąć klemę z akumulatora - wyjąć bezpiecznik z kabla zasilającego sterownik LPG (aby "uśmiercić" instalację") - przekręcić kluczyk w stacyjce ze 2x żeby rozładować wszelkie kondensatory pojemnosciowe itp systemy podtrzymywania pamięci - podpiąć klemę na akumulator - włączyć zapłon, odczekać 30sek i wyłączyć (sterownik beznynowy silnika właśnie wczytał...
zwieranie lini nic nie daje.... a interfejs dobry bo z Polo , Borą i nowszym Golfem łaczę sie bez problemu... zapłon był ruszany przez poprzedniego wlasciciela bo zamontował LPG i chciał jeszcze przyspieszyć zapłon lecz dla mnie wolne obroty ok ~1000 a ~1100 to chyba za dużo...
Po odpięciu zasilania i podpięciu ponownym przepustnica adaptuje się samoczynnie: Przekręcasz zapłon i nie naciskając gazu czekasz około 1 minuty. POwinny być wszystkie odbiorniki prądu wyłączone. W tym przypadku będzie słychać nastawnik przepustnicy, po zakończeniu procesu poczekaj jeszcze jakieś 30 sekund dla pewności i możesz wyłączyć zapłon. PS:...
Nie powinno być tam przerwy. Przepustnica powinna się zamknąć. Czyli jednak wyglądałaby na uszkodzoną. Załącze zdjęcie może ono coś wniesie: http://obrazki.elektroda.pl/7672219500_1... na pierwszym widoszna szelina - tak jest po przekręceniu kluczyka (załączony zapłon) na drugim nr seryjne przpeustnicy
Witam, Problem z przepustnicą w Felicii opisywany był na forum wielokrotnie, ale dotychczas nie znalazłem rozwiązania swojego problemu, zatem proszę o pomoc w następującej sprawie. Skoda Felicia 1.3 MPI 98 r. - problemy zaczęły się od zawieszających się obrotów do 2000 tys. (czasem zaraz po odpaleniu czasem po przejechaniu kilku km). Wizyta u mechanika...
Tak, adaptacja obowiazkowo. Co prawda nie vag-comem bo zauważyłem taką ciekawostkę: przekrecenie kluczyka w pozycje "zapłon" i odczekanie do czasu az przepustnica przestanie wydawac ciche dzwieki i na koniec rowniez cichutko kliknie a nastepnie wylaczenie zaplonu i odpalenie silnika, daje taki sam efekt jak adaptacja vag-comem. Do Szoguna : doradzilbys...
X-trail t30 2.5 benzyna Automat. Silnik z instalacją gazową. W silniku wymieniona uszczelka glowicy. Aktualnie wolne obroty to 1500obr/min. Bledow brak w silniku. Sprawdzne pod kątem lewego powietrza wyglada wporzadku wszystko . Parametry: -przepustnica zamknieta -obciążenie silnika 19% - za duze wg mnie -temp. Silnika w normie -czas wtrysku 3.6 ms...
lukasijo Po pierwsze , ..czy uszczelka POD przepustnicą jest OK... Po drugie....czy sprawdziłeś potencjometr przepustnicy , czy "przypadkiem " nie okłamuje..? Trzeba robić adaptacje w astrze f jak np wymieniam silniczek krokowy albo całą przepustnicę? NIE!!!!! wystarczy włączyć zapłon na okło 10 sekund.... Dodano po 2 niebieskie złącze , to sensor MAP.....
Wygląda na to że adaptację przepustnicy w Z12XE robi się tak: Odłączyć kabel przepustnicy Podłączyć Włączyć zapłon ( nie uruchamiać silnika ) i czekac - pod maską będzie słychać lekkie piszczenie z przepustnicy i warczenie silniczka - potem cisza i pyk. Za chwilę proces się powtarza. Po 2 sekwencjach wyłącz zapłon i wyjmij kluczyk. Po uruchomieniu silnika...
Witam wszystkich forumowiczów,zwracam się do was z prośbą o pomoc. Mam problem z adaptacją przepustnicy w Vw Polo 1,6 75km (sterownik Marelli), którą chciałem zaadoptować w programie vag-com wersja: 311.2. Polówka nie trzymała obrotów, przygasała, więc postanowiłem wyczyścić przepustnice (była strasznie zasyfiona). Obroty podniosły się, auto nie gaśnie,...
Wymagana adaptacja przepustnicy. Sprawdź podciśnienie idące do przepustnicy czy nie poluzował się wąż...... ADAPTACJA SAMEJ PRZEPUSTNICY przebiegła prawidłowo? W tym silniku nie należy "mechanicznie" czyścić przepustnicy gdyż powoduje to jej uszkodzenie, a co z tym idzie problem z adaptacją. 0 przepustnica jes raczej elektroniczna i pewnie podobna...
TO TEST CAŁEGO UKŁADU ODPOWIEDZIALNEGO ZA SPALANIE OBD ŁĄCZNIE Z KATALIZATOREM I NIE MUSISZ SIE ZASTANAWIAC CZY SADA MA WYKRESY OK CZY NIE JEST PO PROSTU TEST I WYNIKI ALBO OK ALBO N OK Dodano po 6 OK WYKASOWAC BLEDY ZE STEROWNIKA SILNIKA . 1 ZAPŁON WLACZONY WCHODZISZ W SILNIK PODSTAWOWE NASTAWY I KANAL 60 .ADAPTACJA PRZEPUSTNICY JAK PISZE ADAPT OK...
silnik zgaszony,zapłon włączony,w pamięci brak błędów.VW-Tool-silnik-nastawy podstawowe-kanał 98.Nastawnik wykona parę ruchów i ztrzyma się w odpowiednim miejscu.Trwa to około 20 sek.Następnie wyjść z programu i wyłaczyć zapłon na ok. minutę.Zapalić ,w początkowym etapie obroty mogą być niestabilne,do czasu nauczenia się nowych nastaw.
ten błąd to regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego. Faktycznie jest to mocno związane z przepustnicą. Proponuję sprawdzić czy przepustnica działa poprawnie (nie jest zacięta), skontrolować siłownik przepustnicy i jej czujnik położenia, a także przewody (przejścia, zwarcia do plusa, masy). Na wyłączonym zapłonie zmierz rezystancję (przy odłączonej...
Witam wszystkich. Posiadam samochód jak w temacie. Przed kolektorem dolotowym ma on przepustnice. Po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu w chwili gdy włączę zapłon zaczyna ona brzęczeć i brzęczy tak cały czas. Przed tym jak odłączyłem akumulator nie brzęczała cały czas tylko parę sekund. Mam w związku z tym pytanie do was. Czy ta przepustnica...
Witam Po czyszczeniu przepustnicy silnik pracuje na 1400 obrotów. Czy da się zrobić adaptację bez kabla, a jeśli nie to jaki tani kabel to ogarnie.Czy eml 327 da rade ??? Wiem, że stary temat ale może komuś się przyda. Miałem dokładnie to samo. 1400 obrotów po czyszczeniu przepustnicy. Miała zaadaptować się sama po przejechaniu 100 km - nic z tego....
Witam Mam problem z adaptacją przepustnicy w VW golf 3 1.6 8V. Przepustnica wyczyszczona (wygląda jak nowa), akumulator dobrze naładowany podczas adaptacji wszystkie zbędne odbiorniki prądu są wyłączone. Odczytuje błąd: Nie przeprowadzono procedury nastaw podstawowych. Kasuje błąd. Wchodzę w nastawy podstawowe kanał 001 (słychać że procedura się rozpoczęła)...
Witam Samochód to Rover 620Ti 200KM Sterownik MEMS 1.6 Pierwszy komputer: nie działa adaptacja przepustnicy (po przekręceniu zapłonu i wciśnięciu pedała gazu do spodu 5 razy powinien silnik krokowy zatyrkotać), przez co jest problem z wolnymi obrotami i ssaniem na którym obroty się nie podnoszą. Drugi komputer: podczas delikatnej jazdy po nagrzaniu...
Zimne luty niby odpadają. Sprawdzane przez dobrego specjalistę i poprawione.samochód całe lato hulał ok dopiero jak zimno się zrobiło. W sterowniku robiony element odpowiedzialny za zapłon i od tamtej pory po przekręceniu kluczyka pompa paliwa działa bez przerwy. Podejrzewam że tylko całkowita regeneracja pomoże lub używka ale cieżko kupić wersja t2.
Dla potomnych.... adaptacja przepustnicy - na zgaszonym silniku wejść vag -comem w kod 01-silnik następnie 04-nastawy podstawowe potem kanał 098 lub 060 :przepustnica powinna wykonać kilka ruchów odczekać 10s i wyłącsz zapłon Info z http://obd2.pl/forum/viewtopic.php?t=527... - pozdrawiam
Witam. Widzę, że "parę" razy temat maglowany, ale nie do końca. Problem był taki: Pacjent Polo 1.4 16V. Kiedyś jechałem i auto straciło moc. Po podłączeniu vcds'a wyskoczył błąd g61 czujnik spalania stukowego. Objawy były takie, że dopóki silnik nie osiągnął 70* to szedł normalnie potem już można było zapomnieć o wyprzedzaniu. Wymieniłem czujnik na...
Problem na zimnym silniku. Po dluzszym postoju (2-3 godziny) odpalam silnik, auto trzyma jakieś 1100 obr przez około 30-40 sek. Obroty spadają na około 800 i zaczyna telepać silnikiem. Wyłączam zapłon włączam ponownie silnik - obroty idą na około 1100 ponownie spadają na 800 i juz silnik pracuje normalnie. Na vagu zero błędów, adaptacja przepustnicy...
Cześć . Zamówiłem sobie VCDSa. Może mi ktoś łopatologicznie powiedzieć jak zrobić adaptację przepustnicy, egra i sprawdzić wypadanie zapłonu ? Pierwszy raz będę miał z tym do czynienia a nie chcę nic popsuć.
Na innych zagranicznych forach wyczytałem dwie metody: 1 - Włącz zapłon i wciśnij pedał gazu do końca, następnie wyłącz zapłon i zwolnij pedał. Powtórz czynność kilka razy w razie potrzeby. 2 - W programie diagnostycznym (podano tam Autocom) - Zostaw samochód wyłączony na minimum 10 minut. - Temperatura silnika musi być poniżej 30°C. W programie opcja...
Poczytałem no i doczytałem, że błąd 00533 - Idle Speed Regulation między innymi odpowiada za lewe powietrze i/lub brak adaptacji przepustnicy po jej wcześniejszym odłączeniu (gdy wymieniałem cewkę zapłonową i kable do świec, odłączyłem przepustnicę). Tutaj PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (ale bez zaworu regulacji...
No to może masz sterownik uwalony, że nie przyjmuje przepustnicy. Jak była przeprowadzana adaptacja to było słychać pracę przepustnicy? Wyprzedzenie zapłonu sprawdzone? Dużo niewiadomych. A co do odcięcia immo. to może upierniczył Ci jeszcze jakiś kabel w sterowniku, akurat od przepustnicy.
Brak mi już sił do tego silnika, Co wymieniłem: - Przepływomierz powietrza - Przepustnicę - Silnik krokowy - Odmę powietrza - Czujnik temperatury czieczy chłodzącej - Komputer i cały czas auto ma za wysokie obroty jak odpalam na zimnym to obroty wywala na 2000 potem po chwili spadają na 1850, brak mi już pomysłów.:cry: a i jak jest rozgrzany to jak...
Witam, Nie będę zakładał nowego tematu gdyż mam podobny problem... Nissan Qashqai 1,6 2009 r. (silnik HR16DE). Obroty falują po czyszczeniu przepustnicy. Z pewnością przepustnica wymaga adaptacji. Próbowałem manualnej adaptacji (kombinacja włączania zapłonu i wciskania pedału gazu - bez efektu). Czy najnowsza aktualizacja CDIF-a rozwiąże problem i zrobi...
dobra opisze po kolei co robię. wszystko robię według procedury podanej na stronie vag-com.pl Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki: ► Brak błędów a pamięci sterownika silnika. Błędów brak więc nie ma czego kasować. ► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V Napięcie jest...
Witam, borykam sie z samochodem marki Skoda Fabia 1, silnik 1.2 BMD Wypadanie zapłonu na zimnym silniku (jakies pierwsze 10min pracy silnika po odpaleniu), za kazdym razem 1 cylinder. Cewki zamieniane Wtryski zamieniane Świece zamieniane Kompresja po 10.5 bar Rozrzad na blokadach Ciśnienie paliwa 3.5 bar Czyszczenie i adaptacja przepustnicy Wykręciłem...
Sterownik zachowuje się jakby widział zamkniętą przepustnice. Powyzej 2000obr przechodzi w tryb CUT-OFF czyli odcięcie paliwa i zapłonu do hamowania silnikiem. Jeśli obroty wracają do pewnej wartości zapłon i wtryski wracają. Odcięcie sondy powoduje prawdopodobnie przejście sterownika w inny tryb pracy w którym funkcja CUT-OFF jest nieaktywna. Może...
Adaptacje zrobiłem. Wartosci uzyskaly 0000 nie pamietam ile dokladnie tych samych zer. Zapłon wyłączyłem odłaczyłem VAG i znow zapłon i auto odpalone pieknie tak jak powinno być obroty do gory nie poleciały. Ale zobaczymy na jak długo. Bo coś mam przeczucie ze złośliwość nie ma końca :/
Nie trzeba potem robić adaptacji przepustnicy jak odłączę aku na 30 min? Wymieniałeś kiedyś akumulator w tym aucie? Jeśli wtedy nie było problemów to i dziś nie będzie. Wyłącz na 5 minut a W TYM CZASIE przekręć kluczyk na zapłon. Wyciąg kluczyk i zapnij klemę. Jak nie pomoże to możesz spróbować 30 min. Ale z tą adaptacją to mnie nieźle zaskoczyłeś...
Zasilanie do silnika krokowego przepustnicy po zapłonie dochodzi ?
Silniczek nie jest z pewnego źródła. Ale wygląda na mały przebieg i był świeżo serwisowany,czyli zadbany. Koło zamachowe zastało stare. To nie jest stałe dzwonienie w silniku. Raz dzwoni zaraz a innym razem dopiero po nagrzaniu. Sterownik za mocno przyśpiesza zapłon,nawet o 40°. Wypusty na kole zamachowym sprawdzone. Czujnik wału sprawdzony. Czujnik...
10->kanał 00 to nie procedura adaptacji a wykasowania wyuczonych wartości. To cytat z instrukcji VCDS Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki: ► Brak błędów a pamięci sterownika silnika. ► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V ► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy"...
Witam ! Zacznę od razu od swojego problemu bo ręce mi opadły, Pacjent Polówka 96r 1.4 60km model silnika AKV. Silnik był u mechanika, uszczelka pod głowicą powiedziała amen. Powymieniane w tym nowy rozrząd, z głowicy została tylko głowica, reszta wymieniona. Po docieraniu silnika i normalnej jeździe zauważyłem dość spore spalanie 10l/100km Na pełnym...
Witam wszystkich fachowców. Mam problem z przepustnicą wiem, że już było o tym wiele wątków ale nic nie znalazłem na swój problem. Falowały mi obroty na gazie i delikatnie na paliwie więc postanowiłem wyczyścić przepustnice. Gdy rozebrałem ją okazało się że jest tam jakaś uszczelka na silikonie której nie miałem a sklepy były zamknięte więc wyczyściłem...
Czyściłem i nadal to samo, przechodzi adaptację (ADAPT OK) ale nic sie nie poprawia. A kwesti jak zrobic adaptację: W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym"...
Witam. Zaczęło się od odpięcia klemów z początku drobne falowanie obrotów po odpaleniu potem jak się nagrzała paliła normalnie przy większym dodaniu gazu jakby odcinało zapłon ledwo można było jechać, na gazie chodziła normalnie potem gdy dałem gdzieś do 3500 obr. i gdy spadały to jak przy od 1800 do 2000 dodałem gazu to przełączała na benz. Z zimnego...
Na chłopski rozum czujnik prędkości auta. Tyle, że nie był on w ogóle ruszany. Przed czyszczeniem wszystko chodziło ok. Dodano po 3 Problem prawdopodobnie rozwiązany, nie trzyma już obrotów na sprzęgle tylko ładnie spadają do 800 nawet z 4-5 tysięcy. Jakby ktoś miał podobne dolegliwości- poluźniłem linkę pedał gazu- przepustnica o jeden ząbek (rowek),...
https://obrazki.elektroda.pl/1144985100_... Witam, chciałem zaadoptować przepustnicę. Robiłem to na włączonym zapłonie. Oczywiście kod wpisany i taka informacja: zatrzymany. Co robię nie tak? Golf 6, cayc 1,6tdi
Generalnie silnik powinien być rozgrzany do temp. roboczej, zapłon włączony ale silnik zatrzymany, wchodzisz VAGiem w silnik, Basic settings kanał bodajże 97 (albo 96 nie pamiętam) i po wejściu następuje samoczynna odaptacja, poczym pojawia się komunikat adapt. OK. To jest procedura dla silników w VW polo 1.0, 1.4, 1.6, i pewnie wielu innych, ale tego...
Witam, chciałbym podpiąć się do podobnej sytuacji. Z góy dziękuję za pomoc. Najważniejsze dwa objawy: 1.Spalanie przy normalnej jeździe 10-11l.100km, przy obrotach do 3000 8,7/100km 2.Brak żywej reakcji na otwarcie przepustnicy od połowy Dodatkowo: Otwieram przepustnicę, (3/4 wciśniętego gazu) przyspiesza.. odejmuję delikatnie.. wyraźne szarpnięcie....
Brak adaptacji koła fonicznego byłby sygnalizowany migającą kontrolką usterki układu sterowania silnika, jeśli tak nie jest procedura nic nie da. Żadnych innych procedur adaptacyjnych producent nie przewidział. W starszych sterownikach z gazem na lince była adaptacja zakresu ruchu przepustnicy ale wystarczyło na włączonym zapłonie wcisnąć do oporu i...
Immo ok. Świece podmienione. Samochód załapuje ale nie może odpalić. Rozrząd tez był sprawdzony. Rozłączałem cz. temp bez zmian. Jaka temp powinna być przy adaptacji?? Pozostał tylko 1 błąd. Wcześniej był błąd cz. KS i wypadania zapłonów na wszystkich cylindrach.
Zapłon włączony, silnik nie pracuje! [Wybór] [01 - Silnik] [Bloki pomiarowe - 08] Wybierz grupę "060". [Idź!] [Przełącz na Nastawy - 04] Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się...
Sprawa wygląda tak napięcie na kostce zapłon włączony, pomiędzy pinem 1 a 2 jest 1.46v a pomiędzy 3 a 4 5.88v. Dodaje też zrzuty z vag com z adaptacji, a raczej jej brak. Przepustnicy nie sprawdzałem po pinach bo nawet nie wiem jak to zrobić. A i błędy na chwilę obecną to: 00282 - Throttle Position Actuator (V60) 44-00 - Short Circuit 01087 - Basic...
to cos mi tu nie pasuje. jesli przepustnica sie nie odzywa to raczej bys nie mial wyzszych wolnych obr. sprawdz jeszcze czy podczas adaptacji sie odzywa. po włączniu zapłonu powinna buczec przepustnica
Na zimnym silniku mam nierówne obroty silnika raz 1100/ 900 po rozgrzaniu silnika spadają na 700 + przy ostrym przejechaniu zapala się błąd silnika komp pokazuje przerwanie iskry zapłonu na 3 cylindrze. Wymieniona jest cewka i swiece i adaptacja przepustnicy problem został ten sam. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej zagadki.
Doszłem jak narazie do tego że po zrobieniu adaptacji przepustnicy silnik chodzi dobrze do czasu wyjęcia klucza ze stacyjki. Jak go wyłącze,hwile poczekam i znowu zapale to juz nie chodzi tak jak trzeba i od razu pojawia się błąd ale na zapalonym silniku. Jak zgasze silnik poczekam chwile i włącze tylko zapłon błędu brak,a powinien tam być jeśli był...
Dzięki za odzew.Wtrysk się odzywa są ślady paliwa na przepustnicy .Silnik dojdzie do 2000obr i zgaśnie.Pod vagiem wyszło to : http://obrazki.elektroda.pl/8644419300_1... http://obrazki.elektroda.pl/4352338800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8080539800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6867083500_1...
nastawy robi,czy w pewnym nomencie(po około 3 sek) gwałtownie je przerywa? Jeżeli zapłon jest włączony,a silnik stoi,słychać "miauczenie" z okolicy przepustnicy? I jeszcze jedno-sprawdź dokładnie zapłon-robi się to tak: zapal silnik,temperaura ponad 80 st,usterki wykasowane,następnie 04->00 i patrz czy obroty wzrosły do 1400 rpm. Jeżeli nie,a dodatkowo...
Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam audi a6 c5 z 1999r silnik anb 1.8T 150 km zasilanie benzyna/gaz. Silnik pali na dotyk, za każdym razem, ale problem polega na tym, że gaśnie gdy jadę i wrzucę bieg jałowy po przejechaniu kilku lub kilkunastu metrów nie ma reguły. Przeczytałem już chyba cały internet na ten temat i wszystko ogranicza się do silnika...
Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu, pompka nie ruszy. Po wyłączeniu musisz odczekać 30s, cyknie przekaźnik nr. 30 (zasilanie ECU w ADY) i wtedy dopiero pompka ruszy drugi raz Sprawdziłem to dzisiaj rano i masz rację. Jak szybko włączam i wyłączam zapłon to pompa nie chodzi. Przekaźnik 30 nie cyka, tylko jak robię odstępy to cyka. Sprawdź czujnik...
Witam Poszukiwany sprzęt diagnostyczny, do użytku prywatnego na VW/AUDI/SEAT 98-03r., który umożliwia: * odczyt kodów błędów * kasowanie kodów usterek, kasowanie insp. olej/serwis * kasowanie błędów w modułach (silnik, pompa diesla/pompowtryski, ABS, skrzynia biegów, Immobilizer, ESP, Airbag, Centralny zamek, Alarm, Klimatyzacja, układ chłodzenia *...
przepustnica była zmieniana,czyszczona no i oczywiście adaptacja zrobiona to po pierwsze a po drugie to co ma przepustnica do wypadania zapłonu?
silnik nie trzyma wolnych obrotów. wyrzuca błąd 1555 (niedopasowanie położenia przepustnicy do obciążenia silnika). druga sonda pokazuje jednocześnie wyższe wartości niż pierwsza, a kąt wyprzedzenia zapłonu to 47-55°. wymieniłem czujnik położenia wału, ponieważ jego wykres oscyloskopowy był bardzo błędny. teraz odczyt wykresu jest ok, ale problem pozostał....
powiedział że uszkodzony wtrysk Szczerze, to takim pytaczom opowiada się różne bajki aby tylko się odp.... Co do dźwięków, większość współczesnych silników po wyłączeniu zapłonu robi sobie jakieś adaptacje przepustnic itp, często słychać to głośno i długo, a leśne dziady sobie różne teorie zmyślają.
Przepustnice wyczysciłem zrobiłem adaptację na kanale 098 adaptacja ok.Wyłaczyłem zapłon na 5 min,po jeżdzie na a4 znowu to samo .
sprawdź sobie swiece i przewody ewentualnie cewkę bo jak masz wypadające zapłony to może być przyczyną szarpania
naliczyłem sześć kabelków _(6) niby piszą w serwisówce, że to IACV-AAC valve. I teraz niespodzianka, okazuje się , że po zabiegu głupkowatym ale są rezultaty jest narazie poprawa - jutro przetestuję. Zrobiłem tak. - odpaliem auto pojeździłem nagrzało się do temp 85 C, oczywiście obroty wariują i za wysokie - na pracującym silniku wyjąłem wtyczkę od...
Najzwyklejszą adaptację przepustnicy próbowaliście robić? Można to zrobić i manualnie, tylko nie pamiętam dokładnie, chyba "gaz w podłogę na zapłonie przez 10 sekund", musisz doczytać...
Przepustnica druga Adaptacja wykonana?
Do sprawdzenia paliwo, zapłon, zawory,gaźnik. Cudów nie ma to tylko malec, chyba że kolega poszalał, powkręcał na obroty, a pasek się ślizga i silnik brudny,że chłodzenia nie ma, może i blaszka od chłodzenia miski zgubiona to temperatury dostał i pierścienie szlak trafił. Dodano po 2 P.S. Jurek, bez wyczyszczenia krokowego i podmianki sondy nie da rady,...
Wiem że trzeba ją zaadoptować ale po pierwsze podobno adaptacja robi się po włączeniu zapłonu, słychać jak przepustnica otwiera się i adaptuje. Nawet jeśli nie to przed czyszczeniem przepustnicy nie było różnicy. Faktycznie z początku wyskoczyła mi kontrolka Epc i obroty falowały ale skasowałem błędy i problem ponownie jie wystąpił. A błąd który wyskakuje...
Zapłon włączony, silnik nie pracuje! [Wybór] [01 - Silnik] [Bloki pomiarowe - 08] Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS i Marelli np. silniki ADY i AEE). [Idź!] [Przełącz na Nastawy - 04] Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: "Adapt. trwa" i rozpocznie...
Możesz też włączyć zapłon, wejść vagiem w silnik, wybrać adaptacje, kanał 00 wartość 00 testuj zapisz wyłączyć zapłon włączyć odpalić o zobaczyć czy się uspokoi. wyskakuje mi ze jest nie dozwolone albo wartość nie prawidłowa. Odłączałem klemę i nic. Odłaczałem kabelki cisnieniowe np od hamulcy do przepustnicy i auto odrazu gaśnie. Jak zdejmę korek...
Hmmm, proponuję wtyczyścić przepustnicę i spróbować starego sposobu adaptacji, czyli właczyć zapłon karta w slot) i odczekać około 5 minut. W moim clio nienormatywnie spadały obroty jak akumulator dogorywał. Po naładowaniu było lepiej, ale docelowo potrzebowałem wymiany. To mi przyszło do głowy na szybko.
No to udało sie uruchomić silnik. Pracuje jednakże bardzo dziwnie. Przede wszystkim musiałem przestawić zaplon w maksymalną pozycję zgodnie ze wskazówkami zegara. Tylko w tej pozycji pracuje i odpala. Obroty nawet po zagrzaniu silnika są bardo wysokie około 2000 obr/min i cały czas skaczą w górę i w dół. Po podpięciu VAG i adaptacji przepustnicy nic...
tak, moduł LPG jest całkowicie odcięty - i bezpiecznik do niego i to gdzie wpinali się we wiązkę od wtrysków, zapłonu, temperatury jest przywrócone do stanu sprzed LPG. Jak to zrobiłem to efekt był taki sam, nie odpalał, a wciskanie p. gazu powodowało trykanie w BSM. W jaki sposób zresetować sterownik benzyny? Chodzi o kasowanie błędów? Jeśli tak, to...
Witam wszystkich Spalanie benzyny spadło do ok 8L - po adaptacji przepustnicy - zabieg wykonany na sprzęcie serwisowym. Pojawił się następny problem. - jakieś 2 tygodnie temu przytkało odmę i olej z silnika zaczęło wyrzucać w okolicy bagnetu, zawiozłem samochód do mechanika, który przeczyścił odmę i przepustnicą - która została powtórnie zaadoptowana,...
Samochód kupiony niesprawny. Nie znam historii. Opis: samochód kręci, podaje paliwo, rozrząd ok, kompresja ok, brak iskry. Z błędów po kasowaniu (nałapał mnóstwo - aku było do zera) został jeden - 17989 - moduł sterowania przepustnicy, blok 1, nastawy podstawowe nie zostały dokonane (stały). Błędu nie da rady wykasować. Nie da rady zrobić też adaptacji....
Witam, polo 1,4 AUD 2001, 180tyś km. Wymienione świece i przewody, filtr paliwa. Wyczyszczona odma i przepustnica. Odpinany akumulator do wymontowania poduszki. Po odpaleniu błędy: 16684 Wykryto przerwę zapłonu - jakikolwiek cylinder 16688 Cylinder #4- wykryto przerwę zapłonu Skasowane, wykonana adaptacja przepustnicy Vag-iem. Przejechane 300km, błędy...
przepustnicy adaptacja adaptacja przepustnicy adaptacja przepustnicy klemę
cooler podłączyć głowica tosca toshiba zapala dioda power
zapytaj sztucznej inteligencji ecc85 przestrojenie
Stukanie przy wciskaniu sprzęgła na mrozie - przyczyny i rozwiązania Stukanie przy wciśnięciu sprzęgła na mrozie - przyczyny i rozwiązania