Może dlatego, że mitem jest, że 14.4 V to próg gazowania :) 1) Masz zresztą napisane, że te napięcia są tylko dla 25'C A Dla wyższych temperatur napięcia spadają. 2) Napięcie podtrzymania to 13.6 V a nie 14.4 V. 3) 13.8 V-14.6 V to napięcie ładowania - po zakończeniu fazy ładowania masz natychmiast zejść do 13.4 V.. 13.6 V. Trzeba wiedzieć kiedy przestać...
Używam UPSa z dużym akumulatorem samochodowym , sprawuje się nieźle . Potrzebny mi jest do podtrzymania zasilania pomp CO . Obciążony jest w około 30% i potrafi pracować kilka godzin bez przerwy . Nie przegrzewa się i spokojnie ładuje akumulator . Akumulator podczas ładowania praktycznie nie gazuje - prąd ładowania nie przekracza 0,5A .
Może warto zdjąć tę pokrywę, pod którą są korki (i może same korki też) - po pierwsze kwestia bezpieczeństwa, żeby jak ogniwo gazuje przy ładowaniu, to ciśnienie gazów nie rozsadziło obudowy, po drugie żeby widzieć, czy gazuje. Jeśli akumulator nie daje się naładować do nominalnego napięcia nawet przez długotrwałe ładowanie, to ma zwarcie w części ogniw,...
_jta_ ma rację. To jest akumulator ołowiowy, kwasowy. Parametry ładowania jak dla zwykłych ołowiówek. Ładuje się tak samo jak samochodowe. Trzeba jednakże uważać aby nie ładować zbyt dużym prądem (norm. 0,1 C) i nie przeładować bo wtedy gazuje. Jeśli zbyt mocno gazuje to nadmiar gazów jest upuszczany i elektrolit 'wysycha'.
Napięcie końcowe ładowania w trybie "buforowym" jest 13,8V - przy takim napięciu akumulator jest w 90% naładowany i nie gazuje - można użyć każdego typu, nawet żelowy lub AGM, a używając "zwykłego" możesz zapomnieć, że go masz ... Potrzebne elementy: - jakikolwiek tyrystor na prąd 10A, z radiatorem 50cm2 - dioda zenera 12 ... 13V, - potencjometr montażowy...
Akumulator "gazuje" przy nadmiernym ładowaniu - przy prawidłowym z grubsza nie powinien; ale trochę gazuje, bo po pierwsze ładuje się nierównomiernie, jakaś część płyty jest już naładowana, inna nie, i ta naładowana gazuje, po drugie ilość wydzielających się gazów ma jakąś ciągłą, a nie skokową, zależność od stopnia naładowania, co oznacza, że nawet...
Dokładnie to o 2Ah. Aku do pełnego naładowania powinien dostać ok. 150% swojej pojemności, ale ładowanie na czas jest najgorszym rozwiązaniem. Ładuje się do oznak pełnego naładowania, tj. przy aku Pb kwasowym napięcie ok. 2,5 V/ogniwo, gazowanie, koniec wzrostu gęstości elektrolitu. NiCd mają np. taki moment kiedy napięcie zaczyna spadać i dla dobrej...
Wygląda na to, że ten akumulator jest na full naładowany! Nie możesz dopuścić do gazowania!
Po kilku godzinach ładowania niewielkim prądem (1/20C) gazuje mi jedna z cel. Napięcie kilka godzin po zakończeniu ładowania 12,5V. Niestety nie mam areometru żeby sprawdzić gęstość elektrolitu Co robić żeby nie zaszkodzić bardziej i tak już ledwo dychającemu akumulatorowi? Ładować aż wszystkie będą gazować, wymieniać elektrolit, przeprowadzić odsiarczanie?
Witam Chciałbym awaryjnie zasilić piec gazowy za pomocą akumulatora i przetwornicy. Czy przetwornicę mogę uziemić do bolca wychodzącego z gniazdka gdy zaniknie u mnie prąd? Kocioł bez uziemienia może mieć problemy z odpaleniem.
Witam. Posiadam dość duże urządzenie rozruchowe 12/24V. Zakresy na nim są od 13 do 16V i 23 do25V co pół wolta mierzone w stanie jałowym transformatora. Mostek ze spawarki bester 400 amper. Problem jaki mam to nie wiem skąd się bierze wyższe napięcie po podłączeniu do akumulatora. z 13 robi się 16 V a z 16 nawet 25V. Bradzo proszę o poradę ponieważ...
Witam! Mam akumulator na bazie kwasu (chyba tak one sie nazywają) na górze mają odkrecane korki do których dolewamy wode destylowaną. 60Ah (EN) 600A Słyszałem że podczas ładowania wydzielają się niezdrowe gazy! Czy tez podczas rozładowywania?
witam w moim wózku widłowym dosyć szybko zaczyna gotować elektrolit, na prostowniku jest 2 kropka ładowania z 4 a elektrolit już się gotuje, wózek też pokazuje ok 40% naładowania baterii, ja wyłączam wtedy prostownik, bateria jest do wyrzucenia, czy może któraś cela? bateria ma 48V -przepraszam, że tak mało informacji podałem, wózek to jungheinrich...
witam ma problem - podczas ładowania akumlatora 165Ah napięciem max do 14,4 V min 13,8V - zauważyłem iż przy poborze prądu 2 A (tak ustawiłem na opornikach- pozatym jet on juz prawie naładowany )b.intensywnie gazował - bąbelkował - co gorsze w wszystkich celach po powierzchni elektrolitu pływa biały kożuch !! Czy jest sie czegoś obawiać - czy tez to...
Witam mam akumulator kwasowo-ołowiowy 12V 55Ah był on rozładowany tak że na zaciskach miał 8V na początku nie chciał się ładować. Amperomierz na prostowniku wskazywał prawie 0A prostownik ustawiłem na 4A w końcu akumulator zaczął się ładować zmniejszyłem wtedy prąd ładowania na 2A oraz napięcie na 14V i ładowałem go ok 20h. Napięcie na zaciskach w trakcie...
Witam. Opiszę wydarzenie, które mnie ostatnio spotkało i poproszę o jakieś logiczne wyjaśnienie. Miałem w swoim samochodzie akumulator polskiego producenta: CENTRA FUTURA + CF06, którego kupiłem około 4 lata temu. Nie mogę określić dokładnie, bo gdzieś zawieruszył mi się paragon. W piątek podłączyłem go do ładowania, bo miałem problem z rozruchem. Po...
rozładowałem do końca akumulator żelowy, teraz nie moge go naładować , da się naprawić go ??
Jeżeli miał bys długo czekać na części - mam dla Ciebie jeszcze jedną wersję: http://obrazki.elektroda.net/1_117342882... Potencjometrem należy doregulować precyzyjnie 7,2V, to jest ważne, bo powyżej tej granicy akumulator zaczyna gazować, to jest szkodliwe dla akumulatorów żelowych i bezobsługowych.
Ładowarkę musisz kupić do akumulatorów typu zamkniętego. Mają obniżoną wartość napięcia ładowania co zapobiega nadmiernemu gazowaniu (dotyczy AGM nie wiem jak żelowych). Takie ładowarki produkuje między innymi firma Telto i Semi. Polecam serię MLM-PMS. Akumulatory żelowe wykazuje wysoką odporność na głębokie rozładowania.
:arrow: #13 Przecież po naładowaniu do napięcia zasilania ( 14.5 V ) prąd przestanie płynąć. W tym sęk, że nie przestaje - akumulator gazuje, przez co następuje samowyładowanie, więc płynie prąd, który go doładowuje; utrzymywanie takiego stanu przez dłuższy czas zniszczy akumulator żelowy. Żeby gazowanie było na poziomie nieszkodliwym dla akumulatora,...
Nie wygląda to dobrze - przy takim napięciu akumulator mocno gazuje, tracąc wodę z elektrolitu.
Podaj napięcia na poszczególnych akumulatorach gdy tylko zaczynają gazować.
A to w niczym nie przeszkadza. Ważne, żeby mogły działać w tym samym zakresie napięć - być może trzeba go trochę ograniczyć, jeśli jeden może działać np. od 9,9 do 14,1V, a inny od 10,1 do 14,3V, to po połączeniu równoległym do wykorzystania jest zakres napięć od 10,1 (poniżej tego drugi się zasiarczy) do 14,1V (powyżej tego pierwszy będzie gazował).
:arrow: Adam Pyka Wygląda na to, że twój akumulator był dość mocno rozładowany (ale chyba jeszcze nie na tyle, by się zasiarczył), i dlatego na początku prąd był duży; może do takiego ładowania warto włączać jakąś żarówkę w szereg, by ograniczać prąd ładowania, i nie ryzykować uszkodzenia prostownika. Końcowe napięcie ładowania powinno być około 14.4V....
Jeżeli akumulatory żelowe, to one nie lubią napięcia ponad napięcie elektrolizy ( gazowanie - a to przecież aku szczelne) czyli gdzieś około 14,5v, więc można balancer dać. Nawet można się pokusić o budowę samemu jakiegoś ogranicznika napięć.
Może ogranicz maksymalne napięcie na akumulatorze (również chwilowe)? To w jakiś sposób zabezpieczy go przed przegrzewaniem się na skutek dużego prądu. Poza tym: jeśli żelowy ładujesz tak, że gazuje, to szybko go tym niszczysz.
racji takiej że akumulator będzie w drewnianym domku raczej dmuchając na zimne chcę go umieścić w jakiejś metalowej obudowie oddzielnie od reszty elektroniki sterującej. Dając dwa przewody o odpowiednim przekroju , można umieścić w dowolnym (bezpiecznym )miejscu . Nawet wskazane . Żadne gazowanie nie będzie niebezpieczne . Dlaczego nie użyć zwykłych...
By może akumulator, gdy dostanie za duży prąd, nagrzewa się i obniża mu się próg napięcia, powyżej którego mocno gazuje. A jak gazuje, to oporność wewnętrzna wzrasta i ogranicza prąd. W rezultacie, jest w stanie to wytrzymać, jakkolwiek przy delikatniejszym ładowaniu mógłby pożyć dłużej. Dotyczy to klasycznych akumulatorów, nie żelowych - one nie tolerują...
Trzeba patrzeć w zalecenia producenta AGM. Tak z pamięci - napięcie będzie wciąż za wysokie, bo te baterie można ładować do 14,8 V. Dlatego każdy czytający powinien to sprawdzać w dokumentacji producenta akumulatorów albo ładowarek. Texas Instruments udostępnia bogatą dokumentację, YUASA, Panasonic, itd. Są tam opisy, są wykresy, są uwagi, że wrogiem...
(at)shooter1987 Przepraszam wprowadziłem Cię w poważny błąd: Bezpiecznie do 15V, tak aby jeszcze nie gazował. Posiadasz akumulator żelowy, tam nie ma prawa nic gazować to akumulator bez dostępu do elektrolitu. Zmienia to coś? Czy te15 nadal jest bezpieczne?
Raczej wszystko jest ok. Maksymalne napięcie ładowania wynosi 14,4V. W różnych samochodach różnie jest zrealizowanie sterowanie. Np. w starym nissanie po odpaleniu napięcie ładowania miałem 14,4V. W trakcie jazdy powoli spadało aby ustabilizować się na wartości około 13,6V po 20min jazdy. W Hondzie ładowanie jest dwufazowe - jeśli aku pobiera prąd to...
Witam! Jeśli w twojej instalacji w samochodzie jest napięcie 13,8 ... 14.4V, to z tej instalacji może być ładowany DOWOLNY akumulator kwasowy o napięciu nominalnym 12V (dołączony bezpośrednio). Akumulatory żelowe są BARDZO wrażliwe na przekroczenie napięcia 14,4V - wtedy zaczyna się "gazowanie', utrata elektrolitu i w konsekwencji zniszczenie akumulatora....
Większość tego na co mówi się akumulatory żelowe to tak na prawdę akumulatory AGM, m.in. te stosowane w UPSach czy centralach alarmowych. Pęknięcie/wybrzuszenie to efekt przeładowania lub poboru nadmiernego prądu i co za tym idzie nadmiernego gazowania elektrolitu.
Napięcie 14,4V dla akumulatora kwasowego (12 voltowego) - obojętnie jakiej konstrukcji: "mokrego" czy żelowego - jest granicą początku gazowania. To wynika z potencjałów elektrodowych i potencjału rozkładu wody, to jest elektrochemia. Poniżej gazowanie nie występuje, powyżej - tak! Gazowanie odbywa się kosztem wody (której w elektrolicie jest ok. 70%),...
A jakby poczytał o akumulatorach kwasowych, to by wiedział. Napięcie 14.4V oznacza, że akumulator naładował się do 85% pojemności znamionowej. Akumulatory z elektrolitem ciekłym powinny być ładowane do prawie 16V żeby osiągnąć 100% pojemności, czyli rozpuścić siarczany na płytach. Niestety od napięcia 14.4V zachodzi proces elektrolizy wody. O ile w...
Przepis na ładowanie jest prosty. 1) Trzeba ograniczać prąd(standardowo 1/10 pojemności), np. rezystorem. 2) Trzeba kontrolować napięcie(aby nie przeładować, by akumulator nie "gazował").
Zwykły skrót myślowy: bezobsługowe= żelowe, AGM.
Dla Twoich zastosowań ładowarka 12V 1 A będzie wystarczająca, pod warunkiem, ze akumulator nie jest mocno rozładowany. Zakładam, ze obwód ładowania w samochodzie jest sprawny... W przeciwnym wypadku ładowanie takim prądem potrwa dobrych kilkadziesiąt godzin. Ważne jest także aby ładowarka ta nie ładowała akumulatora do napięcia wyższego jak 13.9V bo...
Napiecie, które powinien dawać zasilacz przy pracy buforowej akumulatora ołowiowego, to ok. 13,5V. Nizsze napięcie spowoduje, że akumulator nie bedzie w pełni naładowany i podczas przerwy w zasilaniu z sieci nie bedzie w stanie oddać swojego "deklarowanego" ładunku ... ileś tam amperogodzin. Z kolei napięcie wyższe, niż 14,4V powoduje tzw. gazowanie...
AGM i tak są lepsze niż wyroby przeznaczone do samochodów osobowych. Kiedyś tam LiFePO4 było koszmarnie drogie, więc używano tańszych akumulatorów kwasowo ołowiowych w 3 odmianach - klasycznej, żelowej i AGM. Żelowe i AGM mają tę brzydką cechę, że są wrażliwe na ubytki wody. Szkodzi im wysoka temperatura i gazowanie. Przy dużym prądzie ładowania łatwiej...
Na akumulatorach żelowych zazwyczaj nadrukowana jest tabela z danymi oraz parametrami ładowania. Trzymając się tych danych nie ma możliwości spowodowania gazowania. Może ładowałeś zbyt dużym prądem. Dlatego syczały.
W akumulatorach żelowych nie należy przekraczać napięcia 15V podczas ładowania, gdyż ogniwa zaczynają wtedy gazować, a to nie jest zdrowe dla akumulatora tego typu. Podczas pracy buforowej stosuje się ciągłe ładowanie napięciem 13,8V.
Jeszcze chciał bym dopytać o opór elektrolitu przy uwzględnieniu napięcia ładowania czytałem gdzieś że po przekroczeniu napięcia 14,4 V opór elektrolitu wzrasta stu-krotnie. Oczywiście pewnie ma na to wpływ gazowanie elektrolitu którego siła zależna jest: -napięcia ładowania -stopnia naładowania akumulatora?( sprawność spada w końcowej fazie ładowania)...
1. Co do oznaczeń VRLA/AGM - to akumulatory z grupy żelowych - upraszcza się, że VRLA to konstrukcja przypominająca trochę typowy kwasowo-ołowiowy (z tą różnicą, że elektrolit w formie żelu), a AGM to konstrukcja bardziej szczelna, gdzie elektrolit jest w formie stałej... Niektórzy idą jeszcze dalej, zakładając z góry że VRLA to nazwa ogólna dla całej...
Napięcie poniżej gazowania i prąd 1/10 pojemności. Chyba starczy? Źle napisane pytanie, bo wynika z niego, jakbyś chciał podłączyć ten moduł do motocykla. :)
Prawdopodobnie akumulator o wyższym napięciu ma mniejszą pojemność. Ten 13V jeszcze będzie się ładował podczas gdy drugi będzie już naładowany i dojdzie w nim do gazowania elektrolitu. Przy równoległym połączeniu akumulatory miały równe napięcia, ale prądy ładujące były różne dla każdego z nich. Przy połączeniu szeregowym prąd ładowania jest jednakowy,...
Akumulator może gazować - zwróć uwagę na bulgot i syczenie. Nie koniecznie na temperaturę.
W pierwszym ogłoszeniu looco5 wspomina o prostowaniu. Przypuszczam, że "prądnica" to alternator to trzeba się liczyć z tętnieniami i co za tym idzie z szybszym zużyciem. Pisał o tym goldwinger. Jeśli mowa wartości tętnień napięcia/prądu ładowania/rozładowania to producenci asekurują się zapisami w instrukcjach. Przykład: http://www.baterie.com.pl/ i...
Żelowy to jest odmiana kwasowego. To jest ten sam TYP akumulatora tylko zamiast kwasu w postaci płynu jest zastosowany kwas w postaci żelu. Czy na pewno był żelowy - jak już to był AGM często mylony z żelowym. Żelowe są bardzo dobrymi akumulatorami ale wymagają BARDZO delikatnego obchodzenia się z nimi szczególnie ważne napięcie końcowe ładowania. Przekroczenie...
Witam! Bulgotanie w akumulatorze żelowym oznacza jego niszczenie: najprawdopodobniej w jednej z cel napięcie ładowania przekroczyło 2,4V i następuje utrata wody z elektrolitu (na skutek rozkładu na tlen i wodór). Elektrolitu ubywa, pracuje coraz mniejsza powierzchnia elektrod, pojemność spada, a w końcu akumulator wysycha i się zasiarcza. Podczas ładowania...
Cała sztuka polega na ładowaniu nie za dużym prądem (10-cio godzinnym) i nie przeładowywaniu. W jednym i drugim przypadku akumulator bardzo gazuje. Tak jak pisałem, traci się wtedy wodę z elektrolitu, a dolać nie można bo zamknięty pod ciśnieniem. Zasilacz do 'komórki' też potrafi kosztować 100 zł, a wart jest 20zł :)
odzyskany ze starego systemu alarmowego, Więc zacząłbym od sprawdzenia, czy warto się nim interesować. Jeżeli na zaciskach akumulatora żelowego jest napięcie niższe niż - powiedzmy - 10 V, to raczej punkt skupu surowców wtórnych. Powinno się ładować impulsowo, czyli mostek Graetza i nic więcej. Może i powinno, ale w większości UPS ładowarka oparta...
Wybuch może tylko spowodować iskra+ silne gazowanie elektrolitu. ..i w akumulatorze żelowym przeciążenie !! A tu doskonale widać, jak to się stało :cry: Swoją drogą wymiana JEDNEGO akumulatora przy połączeniu szeregowym KILKU i to żelowych i potężnym obciążeniu to CZYSTY IDIOTYZM !!!
Akumulatory żelowe są wrażliwe na ładowanie, przekroczenie napięcia 14,4V powoduje gazowanie, utratę wody z elektrolitu i zniszczenie akumulatora. Dla bezpieczeństwa zaleca się nieprzekraczanie napięcia 14,1V (niektórzy producenci zalecają koniec ładowania przy 13,8V). Sprawdź swoją ładowarkę (bez podłączania akumulatora): obciąż ją opornikiem 120Ω/2W...
Akumulatory żelowe muszą byc ładowane "bez gazowania", a to znaczy, że napięcie końcowe ładowania, zmierzone na zaciskach akumulatora ma wynosić 14,4V. Jeżeli masz "przypadkową" ładowarkę, to należy kontrolować to napięcie - najlepiej miernikiem cyfrowym (kupisz na Allegro typ "830" za ok. 10 zł). Dobrze jest zadbać, aby prąd ładowania nie przekraczał...
Potwierdzam wypowiedź elektronika6 ! Ważne, aby podczas ładowania nie przekroczyć napięcia 14,4V - to jest poczatek gazowania. Nowoczesne akumulatory BEZOBSŁUGOWE, a zwłaszcza żelowe lub niewylewne, nie tolerują gazowania, które powoduje utratę wody z elektrolitu (dolewanie destylowanej nie jest "załatwieniem sprawy", a do żelowych wogóle nie ma jak...
Akumulator żelowy to jest też kwasowy, różnica jest tylko taka, że jest niewylewny i bardziej wrażliwy na nieprawidłowe ładowanie: jeśli dopuścisz do gazowania (napięcie >14,5V), to zniszczysz akumulator.
Układ daje regulację pradu, ale nie zabezpiecza przed przekroczeniem napięcia gazowania, a to grozi zniszczeniem akumulatorów żelowych i bezobsługowych, może mieć zastosowanie tylko do akumulatorów "mokrych".
No i ostatni prosotwnik oparty o zasilacz laptopowy i przetwornicę, dający przez cały okres ładowania nie zmienny prąd 3.5A - 4A w zalezności od nastawy. Po osiągnięciu napięcia 14.4V następuje odcięcie zasilania, a napięcie spoczynkowe po dobie, zawiera się w granicach 12.3V Źle, bardzo źle. czy zwyczajnie ten akumulator to trup, udający żywego i...
akumulator gazuje gazuje akumulator akumulator naładowany gazuje
naprawa linuxa whirlpool bęben zablokowany płyta whirpool
schemat elizabet schemat elizabet
Luzy zaworowe Honda PCX 125 2023 eSP: wartości i regulacja Zwrotnica 3-drożna Scan-Speak 18W/4531G01, 12MU/8731T00, D3004/660000 – wartości elementów LR2