Schematy super! Przekaźnikiem się nie przejmuj - na razie. On pełni tylko funkcję informacyjną dla kierowcy i nie pływa na pracę alternatora. Uwaga: napięcia mierzymy względem masy, chyba, że wyraźnie napiszę o innym sposobie. Najpierw odłącz kable XYZ od prostownika. Nie znam koloru. powinny być trzy w jednym kolorze. Nie zaznaczaj ich przed odpięciem....
Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze. Spróbuj założyć inny akumulator na próbę. Wygląda że altek pakuje na maxa i nie może doładować .Jeśli jest sprawny bo może przywiera dioda lub stojan.
W serwisie powiedziano, że to napięcie nie odbiega od normy bo może dochodzić nawet do 16V. Czy mam się czym martwić i co robić? Też nie wiem, czy się martwić. Może to jest ustawione tak celowo, żeby szybko akumulator naładować, ale czy jest to takie zdrowe dla akumulatora, to nie jestem do tego taki pewien, a to z tego między innymi powodu. Kiedyś...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Najpierw radzę naładować akumulator i zostawić w aucie na noc lub dłużej ze ściągniętą klemą. Jeśli autko odpali bez problemu, to pozostaje tylko kwestia poboru prądu przez urządzenia. Sam pomiar oporności nic nie da, bo niektóre odbiorniki mogą się "aktywować" dopiero po podaniu napięcia. Trzeba więc wpiąć amperomierz między klemę a biegun akumulatora...
witam a może to poprostu akumulator padł? może akumulator robi zwarcie między celami i sam sie rozładowuje? spróbuj odłaczyć akumulatro np na noc zostaw go naładowanrgo i podłacz rano czy zapali jeżeli akumulatror by zwarcie robił to powinien byc rano rozładowany, zaś jeżeli to nie akumulatora wina to moze instalacja Ci zwarcie robic, jezeli to tez...
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
jak poprzednicy, sprawdź regulator i przejścia na kab;lach czy są pewne, jesli nie to, sprawdź czy nie jest spalony alternator (znajomemu z vectrze b się spalił) jeśli nie jest spalony to sprawdź wszystkei dopdy prostujące w alternatorze( część powinna mieć przejście w jedna stronę a część w drugą -piszę tak żeby nawet osoba nie znajaca się na elektryce...
Ta dioda w szeregu zasilania wydaje mi się w tym wypadku niepotrzebna, bo bardziej zbije mi to napięcie. Jeżeli chcesz dać taki stabilizator to ta dioda własnie jest lepszym rozwiązaniem, weź pod uwagę to, ze w instalacji prawie nigdy nie ma 12V, jest zazwyczaj więcej, nawet sam akumulator potrafi trzymać po 12,7V a jak silnik jest włączony to masz...
http://obrazki.elektroda.pl/6411148900_1... http://obrazki.elektroda.pl/6954998000_1... http://obrazki.elektroda.pl/7669432400_1... http://obrazki.elektroda.pl/9100152600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3593719500_1... Nie wiem jak wygląda ten twój alternator w miejscu...
Dane z ServiceBox'a Peugeota Model 3008 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 12394 89 2 0592 Data Początku Gwarancji 22.11.2010 NRE(homologacja) e2*2001/116*0377*04 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU PEUGEOT LINIA PRODUKTU 3008 TYP NADWOZIA CROSS OVER 5-DRZWIOWY WYKOŃCZENIE ŚREDNI ŚREDNI SILNIK DIESEL...
308 HATCHBACK 5DRZW 1.6 THP 16v 150 BVM 5 Charakterystyki pojazdu Model308 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)11488 89 1 0852 Data Początku Gwarancji29.05.2008 NRE(homologacja)e2*2001/116*0362*00 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU308 TYP NADWOZIAHATCHBACK 5DRZW WYKOŃCZENIEWYSOKA...
Skoro już tyle dyskusji to ja miałem takie doświadczenia. W tatach osiemdziesiątych ubiegłego wieku używałem Passata (trzydrzwiowy). Aż wystąpiło uszkodzenie alternatora w postaci zniszczonej diody (jednej). Wówczas wszystkiego brakowało a zamożny też nie byłem. Problem rozwiązałem dopasowaniem diody o której wiedziałem, że wytrzymuje bodajże 20 A obciążenia....
Wątek dotyczył tego, że rok temu jeszcze prostowniki były w stanie ładować ten akumulator do ponad 16V i kończyły prądem około 0,5A a teraz tylko do napięcia 14,8V i prądem 2,5A . Nie są wstanie nic więcej wtłoczyć... Gdzieś w necie przeczytałem, że w takim przypadku powodem jest albo zasiarczenie albo uszkodzenie celi.. Jakoś tak mniej więcej to zostało...
Nie chce się narzucać z moim tokiem myślenia ale ja bardzo często mam w aucie dwa akumulatory i dla mnie ta sytuacja jest oczywista .Akumulator rozruchowy jest ładowany za pomocą przekaźnika ale takiego który (nie chce się wymądrzać )który działa jak normalna dioda w alternatorze.Sprawą oczywistą jest zatem że przy zepsutym akumulatorze komfortu w tym...
eurotips napisał: Wszyscy milczą jakby zesrali się w spodnie że takie akumulatory wymagają napięcia ładowania 16.2V Upss..... , mocne słowa. :cry: Mógłbyś podrzucić jakiś, konkretny link ?. Nie chciałbym uczyć się na własnych błędach a tym bardziej na cudzych. Było o tym na tym forum w którymś temacie o napięciu ładowania w samochodzie. Z takim napięciem...
Witajcie. Wymieniam instalacje jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjsciu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy żeby rozkminić w którą stronę dioda... Bezpośrednia odpowiedź 1. Dioda oznaczona na schemacie liczbą 3 powinna przewodzić z regulatora w stronę instalacji / akumulatora , a blokować prąd...
Typowy akumulator lifePO4 ma dopuszczalny zakres napięć od 2.8 V do 4 V. Czyli całkowicie rozładowany pakiet 4S będzie miał 4x 2,8 V czyli 11,2 V . By naładować go do 100% potrzeba 4x4v czyli 16V i tu alternator ma za małe napięcie bo 14,4 V a realnie nieco ponad 14 V. Całkowicie rozładowany pakiet ma 11,2 V realnie pewnie 11,5 V czyli różnica do 14...
Już rozglądałem się za tym, niestety jest niestabilny ten wynalazek i pojemność baterii jest mała. Ja bym chciał połączyć trening na rowerze stacjonarnym lub jak tutaj kolega wyżej podał link robiąc stelaż pod rower zwykły. Ok więc może od początku jak to podłączyć: 1. Rower 2. Prądnica / alternator 3. Dioda 4. Akumulator 5. Inwerter/Falownik Rower...
Witam ! Borykam się z problemem już kilka dni, mianowicie gdy wyłączę silnik i wyciągnę kluczyk ze stacyjki to zapala się kontrolka ładowania a bardziej się tak żarzy.. Dodam ze jak już uda mi się go odpalić ( Akumulator pada przez to..) to kontrolka gaśnie. Z początku myślałem że jest zwyczajnie padnięta dioda w alternatorze więc oddałem do regeneracji...
Ładowanie 20 A na prostowniku półokresowym? Ktoś w tym BS oszalał? prąd łądowania po odpaleniu to 20A i spada i tyle co pomierzyłem Co ty za akumulatory używasz? Rozumiem jakiś 100 Ah zaraz po rozruchu może taki prąd przyjąć, ale przy typowym alternatorze samochodowym. Prąd po krótkiej chwili powinien ograniczyć się do kilku amperów, chyba że akumulator...
Dopiero teraz zauważyłem w sumie że na desce nie świeci się akumulator w ogóle nawet na chwile jak kluczyk dam na zapłon na multimerze 11.80 po odpaleniu auta akumulator ma dopiero jak przygazuje wzbudza go dzisiaj nie mam na to czasu ale jutro zajrzę i zobacze bezpieczniki i czy gdzies zaśniedziałe nie jest i zobacze jaki mam alternator najprawdopodobniej...
Cześć, chciałbym odświeżyć temat. Podczas jazdy Mitsubishi Colt VI (r.2006) z włączonymi urządzeniami: grzanie, wycieraczki, radio itd. nagle na trasie przestają działać wyświetlacze, wycieraczki itp. Zjechałem na autostradzie na pobocze, chwilę postałem i wszystko wróciło do normy. W dalszej podróży używałem już wycieraczek w trybie ręcznym i nic się...
Komutator to jak sama nazwa wskazuje to tam gdzie następuje komutacja czyli przełączanie. Dioda jak się uszkadza to zwykle na zwarcie, a to by wywołało bardzo duży prąd. Najlepiej odłącz alternator i zobacz czy akumulator dalej będzie się rozładowywał.
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
Alternator jest częścią niezależna. Tzn. jego pracą steruje tylko regulator napięcia w nim zamontowany. Spada napięcie w instalacji to regulator podnosi prąd wzbudzenia alternatora i napięcie rośnie do wartości ustalonej fabrycznie. Jak napięcie rośnie to ten prąd powinien malec i napięcie maleje. Ważna rzecz. Nie mylić prądu wzbudzenia z prądem jaki...
dlaczego sama dioda miałaby sobie nie poradzić ? Bo rozładuje główny akumulator... jak ? skoro przez diodę prąd nie popłynie ? dodatkowo chyba słyszałeś, że auto ma taki wynalazek jak alternator ?
Dzień Dobry! Nie wiem czy w dobrej kategorii umieściłem ten temat, ale w razie pomyłki proszę o przeniesienie go w docelową kategorię. Pacjentem jest wzmacniacz samochodowy Hertz HCP1D. Przestał nagle działać, ogólnie nie jest całkowitym trupem ale cały czas świeci dioda PROTECT. Wzmacniacz działał przez rok bez zarzutu i nigdy nie był używany więcej...
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się tylko rezystor. Do prawidłowego działania wymagany jest stan niskiej rezystancji...
Cześć. Chciałem dodać układ załączający światła dopiero po odpaleniu motorynki bo światła bardzo szybko rozładowują akumulator . Jak to zrobić żeby nie uszkodzić prądnicy .Myślałem o podłączeniu jednego z wyjść prądnicy do diody 1n4007 w kierunku cewki przekaźnika a drugi koniec do masy na stałe. Czy taki układ będzie działał lub czy trzeba dodać mu...
1. Tego typu "klasyczne" regulatory nadal dają znać, że się starzeją właśnie spadkiem napięcia ładowania (częsty objaw, wbrew temu co ktoś tam wyżej wypunktował). Ładuje (reguluje prawidłowo, znaczy PWM pracuje itd.), ale za nisko. W ramach eksperymentów można to ładowanie podbić, ale to rzeźba. 2. Do "wzbudzenia" powinna wystarczyć dioda LED z rezystorem,...
Witam, Chciałbym sobie założyć nowa instalację elektryczną do jawki z bateryjnym zapłonem. Oryginalna instalacja wygląda następująco: http://arecki1113.republika.pl/jawa50-1.... Znalazłem w internecie ciekawą stronę: http://przecinak.republika.pl/bateryjka.... i na tym schemacie wzorowałem się, tworząc: http://www.kcbigfoot.glt.pl/homepage/jaw...
Oki powiedcie tylko czy da sie jeszcze cos z tym zrobic czy to juz koniec tego alternatora :-( Dodano po 2 i jak sprawdzic czy alternator ładuje akumulator i jakim pradem :-) Pozdrawiam
Sprawdź diodę na "przebicie" (zwarcie). Może jest uszkodzona i akumulator ładujesz napięciem zmiennym, co grozi jego uszkodzeniem.
Najprędzej Alternator jak kolega pisze. Jak będziesz miał jeszcze raz taki pobór to odłącz B+ na alternatorze, ten największy przewód. Rozrusznik to strata czasu. Piszesz 2A - 2.5A, alternator dioda na 100 procent.
albo raczej to jest alternator jeżeli się lekko żarzy a przy przegazowani przygasa to będzie dioda w alternatorze jakieś 30 zł u elektromechanika . najpierw sprawdż połączena akumulatora z alternatoerem i jego ładowanie na akumulator czy jest ok . Wykluczam akumulator
Charakterystyki pojazdu Model3008 (T84E) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)13598 89 2 0418 Data Początku Gwarancji20.03.2014 Numer seryjny silnika10 DYZD 4060778 NRE(homologacja)e2*2001/116*0377*16 P4A9803190299 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU3008 (T84E) TYP NADWOZIACROSS...
Uwaga przy rozruchu Diesla akumulator daje setki amper więc obniżenie elektroniczne na akumulatorze raczej odpada ze względu na prądy. Podczas rozruchu alternator nie ładuje akumulatora (zbyt niskie obroty), więc tutaj troszkę "pobłądziłeś". Czytaj ze zrozumieniem. Wolałbym nie regulować napięcia na kablach (klemach akumulatora ze względu na ogromne...
Witam serdecznie po dłuższej przerwie. Wymienił mi fachowiec wcześniejszy diodę po raz 3 alternator się już nie grzeje. Byłem sprawdzić w serwisie - sklepie akumulator. Sprzedawca mi powiedział że troszkę 1 cela jest zasiarczona Sprawdził gęstość. Sprawdził napięcie 12,3V sprawdził naładowanie miał około 30Ah. a jego wartość fabryczna 62Ah. Proszę go...
problem jest ponoć w regulatorze napięcia - dioda nie wykrywa, że akumulator jest niedoładowany. jak jest pusty i go odpalę z kabli to dioda wyczuje i zacznie ładować, aż do momentu naładowania, potem się odłącza i czeka aż akumulator się rozładuje. takie tłumaczenie usłyszałem. tylko teraz tak: obdzwoniłem kilku regeneratorów alternatorów i ten mój...
O kurde widzę że się grubo robi. Powiem wam tak mam kupione zwykłe najzwyklejsze diody led 3 mm 10mA 1.9Vw pracy na zasilaczu laboratoryjnym delikatnie obniżałem napięcie i wyszło mi że przy 1.7V świeci tak jak bym chciał bo ma działać tylko jako małe podświetlenie a że w trakcie pracy silnika alternator ładuje akumulator Ok 14.4V to przyjąłem właśnie...
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
Taak, a podłączenie rozładowanego akumulatora do alternatora wywołuje jaki prąd ładowania? Wygotowuje go? Niszczy? Jak zamierzałbyś podłączyć sam alternator omijając akumulator samochodowy za pomocą jednej diody? Jakikolwiek układ pomiędzy alternatorem a akumulatorem spowoduje spadek napięcia i niedoładowanie tego akumulatora. Już dioda da spadek napięcia...
Ok czy to forum jasnowidzów i magów? A jak ma upaloną diodę mocy to co da dioda i po co robić wioche.13,5v nie bierze sie z nikąd.
Coś żre dużo pradu (świece,grzałki) , jeśli akumulator jest sprawny bo czasami alternator próbuje go non stop doładować i pakuje ile wleźie. Tam padają w zasadzie zawsze tylko mostki,pierwsza dioda od śruby plusowej.
To jest alternator od żuka , sprawdź czy świeci żarówka ładowania po przekręceniu stacyjki, jakie masz napięcia na B grube wyjście na akumulator i D+ na lampkę ładowania po uruchomieniu.
R-MIK zaskoczyła mnie Twoja odpowiedź. Twierdzisz, że zwarcie mało prawdopodobne, a jeśli tak to wynikiem tego będzie uszkodzenie następnych diod. Czym się różni dioda w alternatorze od diody np. w spawarce czy zasilaczu telewizora lub jakiegoś innego urządzenia. Różni się jedynie parametrami, a zasada działania taka sama. Serwisując urządzenia najczęściej...
Dostałem maila z pytaniem jak skończył się problem z lampką w moim przypadku. Odpisuję tu - może się komuś przyda. Nie skończył się. Jeżdżę już tak 2 lata! Tym, którzy twierdzą, że to dioda alternatora - nie tak hop. Było tak - po odwiedzeniu paru serwisów zostawiłem auto w jednym z nich. Elektryk po zdemontowaniu alternatora stwierdził że to na 1000%...
jeśli dobrze zrozumiałem to podłanczasz amperomierz w szereg między alternator a akumulator (6 śróba na alternatorze) to napewno ma kt u raś dioda w alternatorze upływność jeśli tak to słu rz ę pomocą ; pytaj
Przecież tu wystarczy jedna dioda dużej mocy... Ew.kontroler akumulatora dodatkowego. Zresztą jako dodatkowy dałbym akumulator głębokiego rozładowania np. Dedykowany do łodzi. Będą wszystkie potrzebne zabezpieczenia i prostota.
Posiadam Skodę Fabie 1,9SDI rok 2000. W ostatnim czasie zauważyłem, że po włączeniu zapłonu nie świeci mi się kontrolka akumulatora. Problem następny to rozładowanie się nowego akumulatora. Po moich pomiarach ustaliłem, że alternator zaczyna ładować akumulator dopiero po przekroczeniu 3000 obrotów, więc po zapaleniu silnika i przy spokojnej jeździe...
Objawy historia: kiedyś jadąc latem z rodziną z obciążeniem elektrycznym: wentylator na 2 biegu, radio, światła mijania, klimatyzacja i stojąc w korku na trasie z wciśniętym hamulcem przez 10min, zapalił się ABS, kontrolka ładowania, poduszka. Podejrzewając akumulator wyłączyłem radio, klimę, wentylator. Dojechałem szczęśliwie, objawy zniknęły. tydzień...
Na "zwykłej" diodzie krzemowej w kierunku przewodzenia wystąpi spadek napięcia około 0,7V. Jakie napięcie ładowania wychodzi z prądnicy? Jeżeli 7,5÷8,5V lub trochę więcej, to można podłączyć diodę bez obaw, że akumulator nie będzie nie doładowany. Jeżeli napięcie zbyt małe, to podregulować regulator napięcia tak, aby napięcie za diodą było właściwe....
Witam, Chciałbym w moim samochodzie zamienić akumulator kwasowy na lifepo4 (np. 4s10p), byłby to jedyny akumulator. Chciałbym obniżyc trochę napięcie z alternatora (140A, 14.4V), najchętniej o 0.2-0.3 V, w czasie jazdy alternator daje ca. 14.2v (większej wartosci nie zaobserwowalem). Pomyślalem o diodzie, jednak z tego co się rozejrzałem (a mam tylko...
zapewne jedna dioda zwiera w mostku prostowniczym
Witam. W końcu odkryłem co mi rozładowuje akumulator i to przez przypadek. Auto stało cały czas z wpiętym amperomierzem. Podchodzę włączam miernik a tam pobór skacze od 1,2A do 1,9A wyjmuję po kolei bezpieczniki no niestety nie udało się. Dwa tygodnie temu ponownie zauważyłem taką sytuację udało mi się wyjąć wszystkie bezpieczniki a prąad dalej utrzymywał...
Uszkodzona dioda w mostku zasilającym regulator.
Naładuj akumulator i na noc odłącz alternator , myślę że dioda walnięta .
(at)kris8888 dajesz linki do zasady działania altetnatora a nic z nich nie rozumiesz. Po prostu ręce i cycki opadają. Pokaż na tych schematach drogę prądu i jak przy niedostatecznym ładowaniu ma się palić kontrolka ładowania? Jak widać Ty chyba nic nie rozumiesz, skoro nie potrafisz sobie rozszyfrować nawet tak prostych schematów, które podałem. Ale...
Witam wszystkich. Mam problem z ponownym uruchamianiem się radia w trakcie rozruchu auta. Kiedy próbuję kręcić rozrusznikiem, to napięcie w sieci spada do 8-9 https://obrazki.elektroda.pl/6136003600_... Pozdrawiam, Kamil
Witam W moim polonezie ostatnio miałem awarię regulatora napięcia oraz alternatora (spalona dioda -) Po jego wymianie padł mi akumulator (p około 2 miesiącach), kupiłem nowy lecz szybko elektrolit wyparowywał, zrobiłem więc pomiar ile prądu jest ładowane na zaciskach akumulatora i napięcie wynosiło 16V!!! W czym może tkwić problem, jak byłem w warsztacie...
alternator ci ktos zle zrobil i przywiera do masy,prawdopodobnie dioda wzbudzenia jest walnieta ,odepnij calkiem alternator i sprawdz napiecie
Ja też dziele się swoimi spostrzeżeniami i przemyśleniami, które są czasem inne. Miałem trochę inny bajer zamontowany w maluchu, który mierzył temperaturę oleju lub napięcie w instalacji. Więc mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że w moich maluchach (z prądnicami) napięcie regulator trzymał na poziomie 14.4 V, ale tu bardziej mnie interesowała...
Tutaj chodzi o wymianę diód bez wymiany uzwojenia. Wiązka w samochodzie na pewno jest w porządku. Alternator/prądnica jest podłaczona do rozrusznika. Gruby kabel spokojnie przeżył, bo jest zaprojektowany do obciążeń rozruchowych. Należy zbadać kabel od rozrusznika do alternatora. Ale dla pewności bym go wymienił - to nie jest duży wydatek. Trzeba sprawdzić...
czyli jak się nagrzeje czy jak wpadnie w obroty to wtedy dioda może zwarcie robic?? mimo, że były sprawdzane miernikiem i żarówką??
Ja miałem podobny problem z passatem moim też mi dioda migala i słabe lądowanie było przy małych obrotach i ciągle akumulator padał bo o dziwo dioda u mnie załączała alternator i był kabelek urwany przez co nie włączał się regulator napięcia no i warto było by sprawdzić tulejki na rozruszniku bo może też mieć ciężko przy rozruchu i pobierać duży prąd...
Ta Twoja prądnica daje 0.3v czyli o wiele za malo aby naladowac akumulator, prawdopodobnie bateria bedzie działać jako zasilanie do silnika (jezeli na niej bedzie wiekszy potencjał niz 0,3v), czyli bedzie oddawac prąd zamiast go brać, napiecie ladowania musi byc lekko wyzsze, tak jak masz alternator w aucie, akumulator jest 12v a alternator wytwarza...
Codziennie rano mam problem z odpaleniem. Przekręcam a tu tylko alarm wyje... Zacznijmy od początku: Na pewno mam słaby alternator, wymieniłem w nim diody ale nadal ładuje 13,1V - nie wiem czy jeszcze można coś z nim zrobić? Druga sprawa niezwiązana już z alternatorem. Podładuje akumulator prostownikiem (ustawiam na 3,2A, ostatnio ładowałem 15h) zostawie...
A więc tak, alternator na razie siedzi w samochodzie jeszcze, odstawiłem tą robotę na piątek, bo w między czasie wziąłem się za wyjmowanie maglownicy gdyż stuka. Ale tak, akumaltor zawiozłem do sklepu z akumulatorami. Pan podładował, przed wyjściem z pracy odłączył, przyszedł na drugi dzień, zmierzył napięcie, trzymało ładnie 12.8V. Coś go tknęło aby...
Miałem się już nie wypowiadać na ten temat, ale ta dyskusja sprowokowała mnie do tego. Ponieważ nie chce mi się na nowo, więc przytoczę to co napisałem na ten temat na innym forum Koledzy, może wywołam sztorm w szklance wody jak podsumuję tą dyskusję, a sprowadza się ona do tego, ile aniołków lub diabełków zmieści się na ostrzu szpilki. Do tego sprowadzają...
Lampka ma pokazywać czy alternator ładuje czy nie.Jak świeci to coś jest nie tak.Zmierz jakie jest napięcie na akumulatorze podczas ładowania- ma być ok 14.4V.Być może twój akumulator jest reanimowany tylko a nie ładowany.Prawdopodobnie padła dioda od wzbudzenia alternatora. http://obrazki.elektroda.net/83_11724819...
Nie nie niezrozumiałeś. Normalnie w alternatorze jest 9 diód. 3 małe(ala oporniki) to te mają po 3A i dają informację o napięciu generowanym do regulatora. Następnie są trzy diody "masowe" te duże a ich prąd ciąghły to ok 65A!. Kolejne 3 diody "plusowe" też duże i też ok 65A!.plusowe i masowe normalnie są oznaczone kolorami - czerwone i czarne(napis...
Witam. Z alternatorami miałem w życiu mało do czynienia ale ostatnio musiałem mieć..w mojej vectrze c 2005.r 1.9cdti padł alternator 105A. Po wymontowaniu i sprawdzeniu okazało się że uszkodzona jest dioda prądowa. Znalazłem na alledrogo sprawny używany za 100zł, postanowiłem go sprawdzić przed zamontowaniem. Na B+ plus z akumulatora, masa na obudowę...
Witam Problem dotyczy Mercedesa Vito 638 108 2,2 CDI z 2001r. Po włączeniu zapłonu, ani po uruchomieniu silnika nie zapala się kontrolka braku ładowania. Oczywiście ładowania nie ma, nawet na wysokich obrotach. Diagnostyka sterownika silnika nie wykazała żadnych interesujących błędów, oczywiście poza niskim napięciem zasilania. Dodam, że auto stało...
Akumulator na pewno sprawny ?? Ja jak mam usterkę ładowania to wymieniam na nowe części nie wiadomo czy używany alternator jest sprawny .Jak już inwestowałeś w swój alternator w nowe szczotkoregulator to trzeba było jeszcze pomierzyć diody bo jedna może być walnięta i może kontrolka ładowania gasnąć a ładowania nie ma .Najlepiej jakby zajął się tym...
W końcu dorwałem trochę czasu rozebrałem licznik tam niestety sama elektronika lampka to dioda ledowa sterowana tranzystorami . Sprawdziłem miernikiem kabelek dochodzący do licznika ale nie było połączenia do alternatora, zacząłem przeglądać instalacje. Po wykręceniu lampy przedniej od kierowcy poniżej skrzynki z bezpiecznikami znalazłem złącze gdzie...
Hej, Mam głupią usterkę - wariuje mi prąd w gniazdku 12 V w kabinie. Po czym to poznaję? Dioda ładowarki podłączonej pod gniazdo migocze, nie ładuje się telefon po podpięciu do tej ładowarki, pojawia się o dziwo napięcie zmienne (około 25 V). Co ciekawe - akumulator chyba się ładuje, bo napięcie przy włączonym zapłonie jest ok 12,8 V. Czy to alternator...
Witam wszystkich serdecznie, to mój pierwszy temat w dziale motoryzacja. Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu poniższego problemu: Samochód - Renault Clio 1.2, 58KM, 1999r. Samochód od pewnego czasu miał problem z odpalaniem. Objawiało się to jakby rozrusznik miał problem z uruchomieniem silnika. Identyczny objaw jak przy rozładowanym akumulatorze, gdzie...
Jeżeli ktoś podłączył odwrotnie akumulator, to diody alternatora będą uszkodzone .
po naprawie altern jakiś czas było dobrze. stawiam na słabą jakość wymienionych elementów.być może ponownie siada dioda lub regulator szfankuje.roczny akumulator to nie niowy ,różnie bywa z ich żywotnością
Proszę o informację odnośnie kolejnego peugota o nr vin VF30URHE8AS114378 Proszę; Charakterystyki pojazdu Model 3008 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 12202 89 2 0275 Data Początku Gwarancji 30.04.2010 NRE(homologacja) e2*2001/116*0377*04 P4A 9665460099 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU PEUGEOT...
Hmm alternator przed wstawieniem tej diody był całkiem ok. Te alternatory tak mają, że max napięcie bez obciążenia to 14V a pod obciążeniem to i czasem 12.9V dojdzie dlatego ta dioda bo akumulator często był rozładowany a w sumie tylko czekałem aż regulator padnie bo zrobiłem własny układ z regulacją napięcia i dawca na szczotko trzymacz potrzebny....
CommonRail dzięki za szybką odpowiedź. Alternator wymienię, ale chciałbym być pewny, że o niego właśnie chodzi. Bardziej sugeruję się opinią mechanika samochodowego, który sam stwierdził, że czuć spalenizną od alternatora. Uzwojenia są przegrzane. Dlaczego pali się dioda awarii oświetlenia? Żarzy się przy naciskaniu pedału przyśpieszenia a przygasa...
Dopowiem jeszcze trochę. W tym sprzęcie co grzebałem akumulator był wstawiony nowy (zaszaleliśmy). Jak się tak zrobiło trzy dni po kolei został odniesiony do sklepu gdzie dostaliśmy zamiennik na czas reklamacji (tamten był z piastowa). Po zamontowaniu dokładnie to samo. Reklamacji nie uznano - napisali że jest cały czas sprawny i obciążyli kosztem wysyłki....
Witam, Ford Focus MK1 1.8 16V benzyna 2000r. Żona zaraportowała dziwny zapach, jakby paliły się kable - namierzyłem, że przyczyną był alternator (Magneti-Marelli 63321678 - Ford 98AB10300DD, A115I-80A). Wyjąłem go z auta i po rozebraniu zobaczyłem, że jedna dioda prostownicza jest przepalona i dodatkowo była ułamana jedna szczotka. Jeśli chodzi o szczotkę,...
Witam! To co piszesz to normalne zachowanie przy zmuszeniu alternatora do pracy znacznie ponad ustawowe 14v. Akumulator zaczyna się gotować, jeśli jest jeszcze sprawny to bierze ogromny prąd i alternator zaczyna śmierdzieć. Ktoś dobrze pisał, żeby dać zewnętrzny mostek-ten w alternatorze rozleci się albo z przegrzania albo z powodu przebicia-napięcie...
gimak napisał: Jest niemożliwe, aby w ciągu tych kilkunastu minut przy pracy silnika na wolnych obrotach alternator zdążył naładować akumulator rozładowany do napięcia 11.5V Jeżeli akumulator jest rozładowany do 11,5V to albo wcześniejszy błąd kierowcy (pozostawione włączone odbiorniki) albo czas złomować akumulator bo swoje wypracował. Kolego, oddzielmy...
Witam. Jeśli chodzi o zegary to faktycznie ścieżka się przepaliła na odcinku 0,5 cm, zlutowałem to cienkim drucikiem na tym małym odcinku, wymieniłem trzy żaróweczki które oświetlają zegary z góry (były spalone) i wszystko działa przynajmniej na razie. A ten świecący stop i kontrolka od wody były spowodowane najprawdopodobniej przepaloną ścieżką, po...
No dioda się świeci, na jutro będę miał wysoko obrotową wiertarkę, zobaczę czy uda mi się go wybudzić. jak tak to dokupię silnik i zacznę montować. Dzięki Heh, Działa, Zgasła :) Dzięki jeszcze raz :)
Jak zdiagnozować alternator aby go wykluczyć? Przejechać się z podłączonym amperomierzem na siedzeniu obok. Sam tez tak kiedyś robiłem, w Fordzie Taurusie. :D Podobny przypadek do Twego, okazało się w końcu, że jedna dioda ,,wykonała rybę" :cry:
W pracy pożyczyłem miernik prądu, sprawdzę jaki ma pobór jak stoi i jak go włączę na innym akumulatorze. Gdzieś miesiąc temu miałem zdejmowany immobiliser i od tego czasu dioda miga jakby SOS nadawała non stop. Dziennie jadę jakieś 20km więc i tak nie powinien się rozładować. Nie ma co gdybać, wrócę do domu i sprawdzę napięcie. Pozdrawiam
Niestety poddaję się, jutro podpinam linkę holowniczą i ciągnę auto do mechanika. W skrócie powtarzam problem - wklejam to co wysłałem elektrykowi. Jak będę wiedział co było problemem to napiszę. CYTUJĘ: Objawy chronologicznie: 1.W czasie jazdy spadały na obrotomierzu obroty silnika 2.Zaświecała się dioda akumulatora 3.Po przegazowaniu, obrotomierz...
>chyba tylko przy uszkodzonym regulatorze, normalnie po odłączeniu alternatora napiecie powinno być troszkę wyższe 13.8-14.3V Trochę się mylisz, układ ładowania dosyć wolno reaguje na szybkie zmiany obciążenia, zanim regulator dopasuje się do nowych warunków powstaje "pik" napięcia, nie zarejestruje tego multimetr, widać to jednak na oscyloskopie. Widziałem...
Dzień Dobry Proszę o informację jak odbywa się ładowanie akumulatora w kosiarkach (traktorkach) Mastercut model.11/81 (13AB452D659 rok 99) silnik Brigs&stratton 11HP? Otóż, na forum znalazłem już informację, że nie ma tam regulatora jedynie dioda. Znalazłem też schemat (jak w załączniku)- dioda jest na czerwonym przewodzie wychodzącym "z silnika" A...
A więc tak jak pisałem wcześniej, świecenie kontrolki ładowania było skutkiem uszkodzenia diod wzbudzenia. Dałem elektormechanikowi do naprawy i zrobili mi wraz z kilkoma innymi rzeczami do naprawy za 100 zł. Trochę się nakombinowali, bo to jest alternator Iska,montowany do CC przez krótki okres, ale jakieś zamienniki dali rade znaleźć. Mówili że póki...
Witam, jeśli masz na myśli mój układ, jest to automatyczny włącznik świateł. Do przedstawionego układu trzeba dołożyć przekaźniki wykonawcze, które przejmą załączanie prądowe świateł mijania i pozycji (to do kolegi Tzok). Dioda zenera powinna być złożona z dwóch diod 8,2V i 5,6 co daje 13,8. Napięcie diody jest takie , dlatego , że dobrze naładowany...
nie pamiętam dokładnie ale u mnie jak padł regulator dawało zbyt duże napięcie po wymianie regulatora okazało się że nie do końca awaria została usunięta musiałem wymienić mostek okazało się że była jedna dioda spalona. po wymianie mostka alternator pracuje prawidłowo już przeszło 10 tyś km.
Podpinałem sinuslive sla 1500 i bez żadnego problemu, nie wyłączał się. Mam kondensator dietza 1f. Us Amps xt 800.2 który napędza przód też działa bez najmniejszych problemów. Tylko z tym carpowerem jest jakiś problem cały czas. A z tymi idiotami z serwisu nie idzie się w ogóle dogadać... Za pierwszym razem odsyłali mi wzmacniacz bo według nich działał...
widać że SpeedGold nie zna sie na elektronice, z tym: nie wiem jaki stały<=> czy zmienny<~> jest prąd tak mnnie rozsmieszył ale jeszcze bardziej z tym: Stałe ?? hmmm ale jak zwiększę obroty diody świecą mocniej. Jest wszystko na 100% dobrze przylutowane bo jak podłącze to wszystko pod zasilaczem jest ok. niby chyba zna sie na skuterach a...
Panowie (i panie) JEZELI NIE MA LADOWANIA A KONTROLKA NIE SWIECI PO WŁĄCZENIU ZAPŁONU PRZY NIE PRACUJACYM SILNIKU ZACZYNAMY OD SPRAWDZENIA ŻAROWKI KONTROLNEJ ORAZ POŁĄCZENIA ŻARÓWKI Z ALTERNATOREM. JEZELI JEST PRZEPALONA ALTERNATOR NIE BEDZIE ŁADOWAŁ! jak żarówka sie swieci a mimo ze silnik dostaje wysokie obroty nie ma ladowania to niestety ale zeby...
alternator dioda akumulator alternator rozładowuje akumulator kabel alternator akumulator
promienniki łazienka głowica dokręcanie deutz stanley wkrętarka
zasilacz wzmacniacz 1000w zmywarki bosch siemens
Jak obliczyć f/D anteny offsetowej – wzory, pomiary, przykłady Sony KD-55X8500C eMMC Failure: Boot Loop, 8-Blink Error, Replacement Options