Jeżeli ktoś podłączył odwrotnie akumulator, to diody alternatora będą uszkodzone .
Można powiedzieć, że nie. Te diody zapewniają samozasilanie alternatora. Lampkę można zastąpić małoskomplikowanym wskaźnikiem napięcia na instalacji/akumulatorze. Np dwie diody.
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
A czy ja ci każe demontować szczotki i sprawdzać zachowanie diody???Sprawdź ich stan
Sprawdź żarówką i bateryjka płaską.W jedną stronę świeci,w drugą nie. I tu się można oszukać, bo dioda może świecić, ale być niesprawna. Jak dobierać diody przy pomocy żarówki, aby miały zbliżone parametry?
Przy odwrotnym podłączeniu akumulatora w pierwszej kolejności cały prąd bierze na siebie alternator, dopóki w nim się diody nie spalą lub bezpiecznik pomiędzy alternatorem a akumulatorem cała reszta elektryki jest raczej bezpieczna.
Wszystko zależy od tego, czy w dobre miejsce (i w dobrym kierunku) włączysz tę diodę. Jeśli akumulator "hotelowy" i instalacja "hotelowa" będzie oddzielona diodą od alternatora i akumulatora rozruchowego, to prąd nie powinien przepływać od akumulatora "hotelowego" w kierunku do rozruchowego. Będzie mógł plynąć tylko od akumulatora rozruchowego i alternatora...
Ok,zapominamy o diodach.Zrób prządek z przewodem,podłącz akumulator i alternator i będzie dobrze.Jak nie będzie ładowania to wtedy zajmiemy się diodami i resztą. Jeżeli jest zwarcie na alternatorze to zanim podepnie akumulator i przejdzie na tył auta to kolejny kabel będzie nadawał się na wyrzucenie. Nie podsuwaj mu głupich pomysłów skoro on nie ma...
no gorący, i to może rozładowywać akumulator?
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
Nie podoba mi się, to ładowanie. Sprawny alternator ładuje "dobry" akumulator do 14,3 V, a w Twojej sytuacji jest sporo mniej. Podmień na próbę na sprawny akumulator, aby przekonać się, czy alternator jest sprawny. Jeśli i w tym przypadku będzie się grzał akumulator, to albo alternator do sprawdzenia (może padła któraś z diod) albo akumulator "padaka"....
Walnięty prostownik(dioda) w alternatorze.
Kolega nie zrozumiał idei . Alternator zawiera trzy uzwojenia wytwarzające prąd zmienny trójfazowy ten prąd jest prostowany w prostowniku głównym ( trzy diody do masy i trzy diody do plusa ) oraz w prostowniku dodatkowym ( trzy diody dające plus do zasilania wzbudzenia ). Ja proponuje dołożyć trzy diody ( te podłączone linią przerywaną na rysunku )...
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Najpierw sprawdzasz wszystkie ! bezpieczniki. Większość sterowników ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, jest dioda która ma za zadanie spalić bezpiecznik. Podobnie działają diody w alternatorze, jak podłączysz odwrotnie klemy spory prąd z akumulatora płynie przez diody. Do sprawdzenia więc wszystkie bezpieczniki i alternator, potem diagnostyka...
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Sprawdź też ładowanie, bo mogłeś diody w alternatorze usmażyć.
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Brak połączenia alternator - akumulator może uszkodzić diody w alternatorze.
Schemat podłączenia dwóch akumulatorów przez diodę separacyjną do alternatora.
Do sprawdzenia pasek klinowy, potem masa silnika i pradowy akumulator, alternator. Jak to nie pomoże, wymieniasz diody...takie życie
ile moga kosztowac Diody :-)
Środek opornicy do wzbudzenia, Wiesz co się wtedy stanie z diodami wzbudzenia? Kolego siwus001 , początek opornicy do "+" akumulatora, suwak opornicy do "-" akumulatora.
a może któraś dioda w alternatorze miałem taką hecę w eskorcie i mierzenie nic nie wniosło akumulator padał i padał daj znac jak dojdziesz co to
Z doświadczenia podpowiem, że diody w mostku szybciej padają jak coś nie łączy w obwodzie akumulatorów. Klemy na akumulatorach ok? Masa dobże dokręcona?
po wyłączeniu silnika alternator rozładowuje akumulator (w okolo jedna noc) czy to uszkodzenie diod prostowniczych?
Witam ponownie. Dziękuję za zainteresowanie. Postanowiłem jednak wypróbowac jak długo popracuje taki akumulator. Diody alternatora na szczęscie wytrzymały próbę odwrotnego połączenia. Przełozyłem zaciski akumulatora. Do pechowego naładowania doszło ponad miesiąc temu. Po przełożeniu zacisków samochód odpalił bez problemu w temp. -16. (aku ma pojemnośc...
Jakie masz napięcie akumulatora? Sprawdź diody w alternatorze.
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Jakie są napięcia na czerwonym po odłączeniu go? Po takim podłączeniu jak na schemacie (styki 6 i 7) to musi być ładowanie, nawet gdyby reszta płytki nie była podłączona, oczywiście przy sprawnym bezpieczniku przy akumulatorze, diodzie i alternatorze.
Może być mocno rozładowany akumulator. Diody wzbudzenia do sprawdzenia.
jest to przewód żółto czerwony na 5 miejscu w kostce licznika przed opdpaleniem jest masa po odpaleniu pojawia sie plus oddiel sygnał dioda i możesz wysterować np. przekażnik
Kontrolka będzie się zażyć poniżej 800 obr a rozładowanie akumulatora może powodować zwarta dioda alternatora
Wymien regulator i bedzie ok jak nie to jeszcze w akumulator bedziesz musial zainwestowac i sprawdz sobie odrazu uklad prostowniczy moze byc upalona dioda od wzbudzeniia
Witam posiadam auto dostawcze a w nim ogrzewanie postojowe . Chcę zamontować dodatkowy akumulator aby zasilał vebasto . Przez około 40tyś kilometrów podpięte były dwa po 100ah poprzez przekaźnik, po tym czasie w alternatorze skończyły się szczotki. Auto jest nowe, serwis wymienił alternator ale stwierdził że to wina tego dodatkowego aku. Pierwszy raz...
Witam gaśnie bo ECU ma za niskie napięcie pracy ,proponuje wymienić cały regulator pod warunkiem że diody sprawne.Pozdrawiam
miałem taki sam problem w swoim nissanie okazało sie iż przyczyną jest odlutowana dioda na regulatorze napiecia w alternatorze
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
To ilu "podpowiadaczy" już odpadło. Było : -Wymień akumulator -uszkodzone diody w alternatorze - teraz w modzie jest wymiana regulatora A ja ci mówię - wymiana regulatora też nic nie pomoże. Robi się całkiem fajnie, ciekawe jakie będą następne propozycje.
Sprawdź diodę na "przebicie" (zwarcie). Może jest uszkodzona i akumulator ładujesz napięciem zmiennym, co grozi jego uszkodzeniem.
Jeżeli masz nowy akumulator i sprawny alternator to wszystko powinno być ok. Wymiana szczotek w alternatorze nie załatwia sprawy zawsze. A co z regulatorem napięcia czy diodami? Na 100 % sprawny alternator? Wyciągnięty z auta i sprawdzony poza nim?
Masz tam diody z alternatora podłącz to do kupy, szeregowo z akumulatorem zależnie jak szybko chcesz naładować, ale także jaka pojemność, żarówka do świateł długich lub razem z krótkimi.
Trudno powiedzieć gdzie popełniłeś błąd. Być może alternator jest uszkodzony. Te napięcia mierzyłeś na akumulatorze czy na alternatorze? Jakie jest napięcie na diodach wzbudzenia?
Ta czarna puszka to elektro-mechaniczny regulator napięcia. Ten alternator ma prąd znamionowy 25A, zrób jak kolega wyżej radzi. Będzie chyba taniej, prościej i niezawodnie no i większy prąd ok 50A, co przy akumulatorach 180Ah i całodobowej jeździe na światłach ma znaczenie.
Upaliłeś diody w alternatorze. Alternator do remontu lub do wymiany. Około 430zł od ASa. Sam powinieneś dać radę wymienić.
Może diody w alternatorze padły tak, że zaczęły zwierać? To by tłumaczyło ciepłe klemy i rozładowany akumulator.
mam pytanie czy uklad greca z alternatora ze samochodu ktory ma 9 diod prostowniczych moge dac do motoroweru zeby ladowac akumulator bo chce zrobic swiatlo pod akumulatorem
Uszkodzona dioda dodatnia,czyli mostek prostowniczy-szrot.
No to może któraś dioda, bez pomiarów nie da rady nic stwierdzić.
Jak się żarzy po odpaleniu silnika to diody. Wymień mostek prostowniczy albo sprawdź diody pod obciążeniem, kilka żarówek 21W.
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze. Spróbuj założyć inny akumulator na próbę. Wygląda że altek pakuje na maxa i nie może doładować .Jeśli jest sprawny bo może przywiera dioda lub stojan.
Wiam. Kolego Albercik 321 nie strasz tak mocno . Z tego co opisane mechanik uszkodzil "tylko" altenator bo nie ma ladowania samochod dziala i jezdzi , do momntu rozladowania akumulatora. Kolego PiotrekMac zeby sprawdic czy diody nie siadly trzeba odkrecic od alternatora taki gruby najczescij czerwony badz brazowy przewod i w szereg podlaczyc zarowke...
Jak 1.7cdi, a taki masz to jest problem tego typu iż nie doładowuje akumulatora, może jeździsz na krótkich odcinkach i jest problem.
Jeżeli alternator pobiera Ci prąd to masz mostek prostowniczy zepsuty. Któraś dioda złapała zwarcie.
Jak wyżej. Najlepiej zdemontować alternator i sprawdzić w całości na stole probierczym. Podejrzewam że problem może być z mostkiem prostowniczym- diodami. Regulatory rzadko przy nich padają. Warto jeszcze sprawdzić napięcie bezpośrednio na zacisku alternatora. Jeśli to samo co na akumulatorze to można go wyciągać.
Mam Ancela BA101 już parę lat i uważam, że jest dobry. Fajna rzecz to test tętnienia. Można łatwo sprawdzić diody w alternatorze.
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Skoro to jest dużej mocy ok 10A to musi być jaką dużą diod, plis nie popdłączaj bezpośrednio pod akkku bo spalisz uzwojenie. To jak opisałeś jest prądnica prądu przemiennego i potrzebuje 1 Diody od alternatora plusowej czyli koloru czerwonego. Światłe najczęściej są podłączane nie z akumulatora, bo to magneto nie jest w stanie nałądować akku, tylko...
dlaczego sama dioda miałaby sobie nie poradzić ? Bo rozładuje główny akumulator... jak ? skoro przez diodę prąd nie popłynie ? dodatkowo chyba słyszałeś, że auto ma taki wynalazek jak alternator ?
Diody w alternatorze są przewidziane na prąd ok. 20A a do tego pracują w silnym wymuszonym przepływie powietrza. W "statycznym" prostowniku bez nadmuchu ugotujesz je dość szybko. Ponadto wymuszenie w instalacji samochodowej napięcia ponad 15V (o co łatwo, jeśli masz "goły" prostownik) może spowodować uszkodzenie elektroniki. Bezpieczne jest tylko podpięcie...
Już rozglądałem się za tym, niestety jest niestabilny ten wynalazek i pojemność baterii jest mała. Ja bym chciał połączyć trening na rowerze stacjonarnym lub jak tutaj kolega wyżej podał link robiąc stelaż pod rower zwykły. Ok więc może od początku jak to podłączyć: 1. Rower 2. Prądnica / alternator 3. Dioda 4. Akumulator 5. Inwerter/Falownik Rower...
Tyle napisałeś i nic z tego nie wynika. Po pierwsze co to za alternator Bosch czy Delco , po drugie ile wynosi napięcie na samym alternatorze, po trzecie ewidentnie niedoładowywany akumulator, po czwarte albo strata na instalacji albo słabe diody główne i wszystko.P
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Tak jak właśnie kolega napisał. Alternator odłączony od akumulatora potrafi wygenerować duże natężenie, które po prostu spali diody w nim. Efekt taki, że mogą paść tylko diody jak również uzwojenie. W każdej instrukcji jest napisane, że nie można odłączać akumulatora od alternatora kiedy pracuje. Chciałbym mieć taki alternator co wytwarza duże natężenie...
Witam, posiadam na łodzi żaglowej akumulator żelowy, który jak podaje producent powinien być ładowany przy pracy buforowej napięciem 13,8V , a przy pracy cyklicznej 14,2V. Alternator na łodzi daje 14,4V. Moje pytanie brzmi w jaki, najbezpieczniejszy sposób ładować akumulator żelowy poprzez alternator ? 1) Pomiędzy alternatorem, a akumulatorem wstawić...
dzieki,widocznie sie cos rozpieło bo mam tak..wisi tam kabel przy alternatorze i wchodzi w regulator...ale rozpiete jest pod dioda...i znalazłem wolny kabel..
Najpierw radzę naładować akumulator i zostawić w aucie na noc lub dłużej ze ściągniętą klemą. Jeśli autko odpali bez problemu, to pozostaje tylko kwestia poboru prądu przez urządzenia. Sam pomiar oporności nic nie da, bo niektóre odbiorniki mogą się "aktywować" dopiero po podaniu napięcia. Trzeba więc wpiąć amperomierz między klemę a biegun akumulatora...
Alternator wymieniałem 2 miesiące temu wraz z regulatorem i o ile stary trzymał na początku 14.6V to po włączeniu świateł i nawiewu spadało do 13.2V to obecny jako tako non stop trzyma 13.6V. Gdzie mierzyłeś to napięcie, na akumulatorze czy na alternatorze, jakie napięcie jest na wyjściu z diod wzbudzenia?
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Do alternatora dochodzi 4 przewody, jeden od wzbudzenie, jeden od ładowania oraz plus i minus i w momencie przekręcenia kluczyka to na tych dwóch przewodach pojawia się 12V. I czemu kolego na jednym alternatorze, dioda akumulatora gasła przy małym obciążeniu a na drugim w ogóle nie chce zgasnąć?
Przyszło mi to do głowy później. Żeby rozruch był możliwy, musi świecić się kontrolka ładowania (silnik nie pracuje, alternator nie ładuje). Sposób w jaki kontrolka i przekaźnik blokady rozruchu są załączane, zależy od typu alternatora (w T25A stosowano kilka modeli). Jeżeli alternator jest uszkodzony, to istnieje taka możliwość, że kontrolka ładowania...
alternator zeby spalił uzwojenia musi albo go zablokować na łożyskach albo pracować dłuższy czas z odłączonym akumulatorem w twoim przypadku jaki opisałeś jedyne co mogło się stać to skończenie lub zawieszenie się szczotek dioda jak by poszła to kontrolka by zaczeła jażyć a nie świecić na stałe z pozdrowieniem tomek Przed napisaniem następnego posta...
Nie chce się narzucać z moim tokiem myślenia ale ja bardzo często mam w aucie dwa akumulatory i dla mnie ta sytuacja jest oczywista .Akumulator rozruchowy jest ładowany za pomocą przekaźnika ale takiego który (nie chce się wymądrzać )który działa jak normalna dioda w alternatorze.Sprawą oczywistą jest zatem że przy zepsutym akumulatorze komfortu w tym...
Ano. Żeby kolega szukać nie musiał podpowiem - odlutować uzwojenia i przelecieć po diodach głównych żarówką H4 połączoną szeregowo z akumulatorem, mało tego - każda dioda kilkanaśie sekund w kierunku przewodzenia i dopiero małą probówką w kierunku zaporowym - jak się podgrzeje to cuda potrafi robić. Diody wzbudzenia probóweczką bo słabe. Zrozumiał kolega?
Alternator daje napięcie zmienne, do ładowania akumulatora potrzebne jest stałe; jak się zrobi prostownik na diodach, to będą dodatkowe straty (tak z 10%); proponuję użycie MOSFET-ów i zrobienie prostownika sterowanego, by je zmniejszyć. Czy alternator mając lepszy stosunek mocy do wymiarów nie ma gorszej sprawności?
Alternator daje na aku 13,5-14V. Podładuje aku żelowy. Nie poprzez tę ładowarkę z AVT2309 - tam się traci 1.4V na diodach + prawie 3V na LM317. Żeby ładować akumulator żelowy w samochodzie, można by podłączyć go przez diodę Schottky 5A, albo 8A, która da spadek napięcia około 0.4V (SR840 przy 1.2A) i jeśli alternator daje 14V, to napięcie będzie w...
witam a może to poprostu akumulator padł? może akumulator robi zwarcie między celami i sam sie rozładowuje? spróbuj odłaczyć akumulatro np na noc zostaw go naładowanrgo i podłacz rano czy zapali jeżeli akumulatror by zwarcie robił to powinien byc rano rozładowany, zaś jeżeli to nie akumulatora wina to moze instalacja Ci zwarcie robic, jezeli to tez...
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
Witam Brak polaczen (masa i plus) akumulator- alternator ale ja mysle ze diody alternatora maja przebicie a konkretnie wzbudzajace do wymiany Koszt diod to nie wiecej jak 10 zl (mam namysli komplet trzech diod -sa w sprzedarzy)Caly uklad prostowniczy to koszt ok 50 zl Opis dotyczy wloskiego alternatora Pozdrawiam
Najbezpieczniej przy spawaniu elektrycznym odłączyć klemy. Bzdura. Odłączenie akumulatora uchroni jedynie akumulator i ewentualnie kiepskie diody w alternatorze, a elektronika będzie wtedy jeszcze bardziej narażona.
Potężne obciążenie. Jakie autko, alternator akumulator? To Ledy czy halogeny?
Etam nie ma co stawiać tylko dioda(y) w alternatorze.
Witam, najprościej ładowanie poprzez diody Schottkiego. Z alternatora 3 diody - każda do jednego akumulatora. Amperaż zależny od wielkości akumulatora i pobieranego prądu przez obwody. Pozdrawiam Janek.
Napięcie po zapłonie jest wykorzystywane np. do ABS ( tak są takie przyczepki ). Jeśli podłącze tam akumulator w przyczepie to diody Schotkiego skutecznie ograniczą mi prąd ładowania do 10A? Diody nic nie ograniczą, prędzej pójdą z dymem. Należałoby użyć diody shottky np. z zasilacza ATX ( ma mniejszy spadek napięcia niż zwykła krzemowa), na prąd większy...
Zmierz napięcie na akumulatorze po podłączeniu wszystkiego.
Nie sprawdzał alternatora? Jego diod? Jarzy się może kontrolka akumulatora w ciemnościach? Coś mi świta, że miałem podobne objawy, ale to już mi robił elektryk, z opisu oddającego mój alternator, właśnie poszła dioda. Któraś z małych, bo miał ją tylko dolutować?
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Akumulator można uznać za naładowany jak na akumulatorze zostanie osiągnięte zadane napięcie a natężenie prądu spadnie do poziomu prądu samo rozładowania i tak będzie ładowany jeszcze kilka godzin. Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat . Zatem " aptekarskie " prostowniki...
-RoMan- ! Masz PSPICE'a , żeby to przećwiczyć? Ja mam wersję bardzo ograniczoną i tego scalaka nie mam w bibliotece. Z tą "krótką drogą" to fakt, może jeszcze dodać szeregowy opornik, który by można zwierać, gdy napięcia się wyrównają. Można też całą przetwornicę zabocznikować diodą, która będzie przewodziła, jeśli napięcie tego "dużego" akumulatora...
Jeśli któraś dioda by puszczała migała by mu kontrolka,taka jest zasada,jesli pasek się slizga osiagnie 13,4.Może jestem świeży ale robie to od lat więc wiem co piszę,Zarabiam takimi naprawami na życie. Aku lub spadek napięcia lub pasek nic innego. Uwalone diody powodują że napięcie główne czyli akumulatora i napięcie wzbudzenia rozjerzdżają sie i...
Próbowałem kombinować z kablem ale nic nie dało. Podłączałem też dodatkowy (gruby 10mm^2) kabel ale wszystko było bez zmian - nadal za niskie napięcie. Wygląda to tak jakby alternator dawał za mało prądu lub akumulator pobierał za dużo. Czy może być uszkodzony np. regulator napięcia, alternator (diody, uzwojenie) itp?
Skoro już tyle dyskusji to ja miałem takie doświadczenia. W tatach osiemdziesiątych ubiegłego wieku używałem Passata (trzydrzwiowy). Aż wystąpiło uszkodzenie alternatora w postaci zniszczonej diody (jednej). Wówczas wszystkiego brakowało a zamożny też nie byłem. Problem rozwiązałem dopasowaniem diody o której wiedziałem, że wytrzymuje bodajże 20 A obciążenia....
Napisałeś że trzeba ciąć koszta i że na czymś trzeba się nauczyć i że wymiana szczotek to bździna. Ja się z tym całkowicie zgadzam, ale..... trzeba mieć jakąś wiedzę co się robi a tak to całe szczęście żeś budy nie spolił. Skoro przed wymianą szczotek było dobrze to musiałeś tak złożyć alternator że zwarłeś diody z masą.
Ładuj nie za dużym prądem (o ile możesz ustawić). Dobrze mu trwanie w takim stanie rozładowania nie służy. Czym szybciej zaczniesz ładować tym lepiej dla niego. Nie wiem jaki prąd ma Twój prostownik. I czy wogóle wytrzyma po podłączeniu tak rozładowanego akumulatora. Czy jest impulsowy czy to transformator z diodami.
Wpinasz kontrolkę w jeden pin. Czy tylko ? Na schemacie masz diodę szeregowo z kontrolka do pin ,,L" . Pin ,,S" podłączony jest do klemy + akumulatora Uwzglednia to spadki napiecia na przewodzie alternator - akumulator i silnik (masa) klema (-).
Widzę,że masz wyjęte diody-więc możesz sprawdzić przewodzenie pod obciążeniem-najprościej przez żarówkę w kierunku przewodzenia przez akumulator zasilic można i zmierzyć miernikiem spadek napięcia na diodach,podłaczyć w kierunku zaporowym i nic nie powinno się dziać.Te MΩ nie zwracaj uwagi,nie mają znaczenia przy napięciu 12 V.żarówka im większa...
alternator dioda akumulator alternator rozładowuje akumulator kabel alternator akumulator
rozruch transformatora indesit instrukcja pralka pendrive zniknął
zacięcie papieru drukarce samsung grzałki piekarnika upływnośc
Termet Silver Pro - Optymalizacja zużycia gazu Toyota RAV4 D4D: Błędy P0400, C1201, C1280 i podwyższone obroty