(at)Łukasz19981208 Z tym napięciem ładowania akumulatorów ołowiowych są dwa obozy i każdy trzyma się swoich racji. Tu by trzeba było do tablicy przywołać konstruktorów współczesnych akumulatorów i zapytać kto ma rację i dlaczego. Albo by trzeba było zrobić test 5 letni, aby akumulator zaliczył z 1000 cykli ładowanie/rozładowanie. Dwa stanowiska jednym...
Proszę bardzo. Tekst Stefana Sękowskiego opublikowany w prasie motoryzacyjnej w latach 80, czyli wtedy, kiedy zdobycie nowego akumulatora graniczyło z cudem: Z akumulatorem ołowianym, gdyż o nim tu będzie mowa, jest trochę tak, jak z naszym zdrowiem. Interesujemy się nim najczęściej dopiero wtedy, gdy się zepsuje. Kawa, alkohol, papierosy i niehigieniczny...
Dlatego ja wymieniam elektrolit w całości, zamiast dolewać wody po kilku latach. No niestety. Lata pracowałem przy bateriach kwasowych. I to nie jest dobry pomysł. Wręcz zabójstwo do akumulatora. W latach powojennych aż gdzieś do lat 80 istniało jakieś dziwne przekonanie wśród kierowców że dolewali kwasu na zimę żeby zwiększyć gęstość i lepiej niby...
Należy odpowiedzieć na pytanie co znaczy "akumulator bezobsługowy"?! Akumulator bezobsługowy to taki który spełnia normę o bezobsługowości. A norma ta określa ilość zużycia wody w % w określonym czasie oraz samorozładowanie akumulatora w % i w czasie. Oczywiście w normie są podane wartości które normalnemu urzytkownikowi są nie potrzebne. Ubytek wody...
Witam szanownych forumowiczów. Zakupiłem nowy akumulator (data produkcji 2023.11), w którym na skutek złego transportu ubyło ok. 1L elektrolitu (wylało się do styropianowego pudła). Nie zwróciłem aku, ponieważ nabyłem go dość tanio. Uzupełniłem ubytek elektrolitu wodą destylowaną (do każdej celi wlałem po 150ml). Naładowałem go prostownikiem. Po paru...
Ja postępowałem nieraz wbrew zasadzie pamiętaj chemiku młody nie dolewaj kwasu do wody. Zasada którą przywołujesz brzmi dokładnie odwrotnie: "Pamiętaj chemiku młody, zawsze wlewaj kwas do wody" Kwas jako cięższy (oczywiście dodawany kroplami lub małym strumieniem) opada na dno naczynia i oddaje ciepło rozcieńczania kolejnym warstwom wody przez które...
Tekst Stefana Sękowskiego opublikowany w prasie motoryzacyjnej w latach 80, czyli wtedy, kiedy zdobycie nowego akumulatora graniczyło z cudem: Z akumulatorem ołowianym, gdyż o nim tu będzie mowa, jest trochę tak, jak z naszym zdrowiem. Interesujemy się nim najczęściej dopiero wtedy, gdy się zepsuje. Kawa, alkohol, papierosy i niehigieniczny tryb życia...
Nawet jeśli istnieje możliwość dolewania wody do elektrolitu. To nie można w koło mocno gazować elektrolitu i dolewać wody. No mocno nie może. Trzeba kontrolować końcowy prąd ładowania a nie napięcie. Przy prądzie rzędu 1 A gazowanie jest znikome i ubytek wody z elektrolitu niemierzalny. Po tygodniu gazowania akumulatora przy prądzie kilkaset mA nie...
Napięcie ładowania. Akumulator kwasowo-ołowiowy i nie tylko ma wiele swoich parametrów zależnych od temperatury otoczenia. Jednym z nich jest tzw. napięcie gazowania czyli napięcie ogniwa przy którym następuje gazowanie- wydzielanie wodoru itp. To napięcie gazowania ma ujemny współczynnik temperaturowy i średnio wynosi 5mV/oC na ogniwo. Napięcie gazowania...
To nie takie proste z tym elektrolitem, szczególnie w trakcie ładowania elektrolit się rozwarstwia. Na dole zawsze są większe stężenia kwasu niż na górze. Sytuacje trochę poprawia intensywne gazowanie w końcowej fazie ładowania, ale i tak ostateczną gęstość elektrolitu najlepiej mierzyć po kilku dniach od naładowania. Jak nie było wycieku elektrolitu,...
Witam. Kolego ladowanie a akumulator to dwie rozne sprawy:) ze dolales elektrolitu to masz dobre ladowanie???? elektrolit nie wysycha:))) Woda odparowywuje. I dlatego dolewa sie wody. Pozdrawiam
Witam Panowie chciałem spytać jeszcze otóż obecnie mija już równe 3 lata posiada akumulatora autocraft 80ah 720A. Nigdy nie musiałem dolewać wody do cel.Mimo ładowania końcowego około 0.6A napięcie na zaciskach 16.4 końcowe i słychać elektrolit przez około 1.h30minut.Na drugi dzień sprawdzam i zawsze poziom jest taki sam nic nie ubyło. Co do napięcia...
Mam pytanie czy mogę coś dolać do tych akumulatorów? Akumulator żelowy więc nic tam dolewać nie można. W środku jest biała maź jak wazelina. To właśnie ten "żel" w którym uwięziony jest elektrolit (kwas siarkowy).
(...) okazało się ze elektrolitu było ciut za mało (...) więc dolałem elektrolitu (...). Nie należy dolewać elektrolitu do akumulatora! Akumulator ulegnie przyspieszonemu zasiarczeniu, niż gdyby dolać do niego wody destylowanej i doładować niskim prądem przez dłuższy czas. Dolanie elektrolitu lub co gorsza kwasu - to pewne zniszczenie akumulatora w...
Dawał czasem za duże napięcie. Zanim sie zorientowałem to wyciekło mi z nowego akumulatora dużo płynu. moze 1/3 może 1/2. Piszę płynu bo nie wiem co wyciekło czy elektroli czy woda. Po pierwsze, jak duże to było napięcie, bo przy niewielkim wzroście, z reguły ubywa wody w wyniku elektrolizy. U mnie tak było jak napięcie ładowania wzrosło do 17V, ale...
Faktycznie akumulator okazał się złomem. Tydzień temu osłabł i trafił do mnie na ładowanie/reanimację. Teraz po nocy w aucie o ile wytrwale kręci to niestety nie wystarczająco szybko do odpalenia samochodu. Dodatkowo dziś w tej słabszej celi zrobiło się brunatne błotko więc płyty dodatnie podziękowały za współpracę :| Właściciel tego aku jeszcze mi...
Niestety nigdzie nie znalazłem daty produkcji. Facet na giełdzie powiedział że są to akku z niemieckich elektrowni wiatrowych a oni ponoć wymieniają je co pół roku. No cóż,spróbuje z tą wodą. A dlaczego dolewać wodę a nie kwas?
Po zalaniu akumulatora elektrolitem do wymaganego poziomu (ok. 10 mm ponad płyty - praktycznie, w Centrze jest wtedy przykryta pozioma beleczka w świetle otworu korka) do uzupełniania ubytków używa się tylko wody. Kwasu dolewa się tylko w przypadku gdy nastąpiło jego wylanie, ale wtedy (wg mnie) powinno się dolewać kwasu o tej samej gęstości jak gęstość...
Ja mam od conajmniej 1 roku gigawatt 74Ah, produkcji toto chyba niemieckiej, daje rade bez większego kłopotu odpalić Rovera 420TD ze świecami do wymiany więc jest moim zdaniem OK. Sprzedawca twiedził, że bezobsługowy ale korki ma więc raczej taki bezobsługowy do końca pewnie nie jest. Poprzednio miałem BOSCHa 74Ah, miał dobre 5-6 lat kiedy zaczął niedomagać...
Witam Informacja dla tych specjalistów co próbują dolewać wody destylowanej do akumulatorów typu SLA , czyli szczelnych z separatorami z włókna (czyli te które macie a często mylicie z żelowymi na których pisze GEL), nie róbcie tego bo to nie ma sensu grozi wybuchem i niszczy akku. Te baterie nie wymagają uzupełniania elektrolitu przez cały okres ich...
Najlepiej wylej te bzdety co tam jeszcze pływają, przepłucz i zalej nowym elektrolitem.
Dolej wody destylowanej i naładuj akumulator. Kwas możesz dolewać jak wcześniej określisz gęstość elektrolitu, ale podejrzewam, że nie masz do tego sprzętu. A kwas kupuje się na stacjach benzynowych ;) , choć na mało których jest.
Właśnie dolałem do tego plastiku i weszło mi litr, więc jak wytłumaczyć, że napięcie jest wyższe o 0,8 V niż było przy poprzednim stanie? Bo istotna jest gęstość elektrolitu a nie jego ilość , na pojemność akumulatora ma bezpośredni wpływ czynna powierzchnia płyt. Dolewając wody "rozrzedziłeś" elektrolit , zmieniłeś oporność wewnętrzną akumulatora,...
Witam . dolewa się wodę destylowaną.
By nazwać akumulator bezobsługowym musi być hermetyczny wtedy nie ma ingerencji w niego nawet serwis. Jeśli chcesz to nazywaj wszystkie akumulatory z oczkiem kontrolnym "bezobsługowe" . ja osobiście się z tym nie zgadzam. mam akumulator centra futura plus jak to nazwali "bezobsługowy" i zdejmuję listwę z koreczkami która nie jest widoczna na pierwszy...
One już nowe są tylko wilgotne, nie ma elektrolitu w postaci ciekłej. Elektrolitem jest jedynie nasączona mata szklana izolująca płyty. Dolewanie wody nie pomoże nic, a ewentualnie krótkoterminowo. Akumulatory mają 5-6 lat, pracowały buforowo przy dedykowanych centralach. I to jest kres ich żywota.
Czy do akumulatora samochodowego można dolewać wodę? Tak, do niektórych typów akumulatorów samochodowych można dolać wody destylowanej, jeśli poziom elektrolitu jest zbyt niski. Niektóre akumulatory są oznaczone jako "bezoobsługowe" i nie mają możliwości dolewania wody, ponieważ elektrolit jest już gotowy i nie wymaga dodatkowej obsługi....
Tak możesz ją swobodnie zdjąć. Dodano po 3 Możesz dolać jak jest mało a jak ilość elektrolitu jest odpowiednia to nie dolewaj.
Tym kwasem jest kwas siarkowy, a gazem wydzielanym w czasie ładowania są opary tego kwasu. Owszem w dużym stężeniu jest to niebezpieczne i grozi wybuchem ale ja ładowałem akumulator w piwnicy jednocześnie paląc i nic się nie stało. Może za małe stężenie w powietrzu?:) Aha opary wydostają się przez otwory, w które dolewa się czasami elektrolit.
Jeżeli nie masz w lampie wycieku i jest szczelna to nie dolewaj niczego oprócz wody destylowanej(poziom-1cm od góry akumulatora).Jurek.
Pod naklejkami powinne być widoczne 6 wkręcanych korków, jeden może być przezroczysty. Do uzupełnienia poziomu elektrolitu wodą destylowaną demontujesz korki i dolewasz wody by płyty były zanurzone na ok 10 mm. we wszyskich 6 ogniwach poziom ma być taki sam.
:arrow: Adam Pyka Wygląda na to, że twój akumulator był dość mocno rozładowany (ale chyba jeszcze nie na tyle, by się zasiarczył), i dlatego na początku prąd był duży; może do takiego ładowania warto włączać jakąś żarówkę w szereg, by ograniczać prąd ładowania, i nie ryzykować uszkodzenia prostownika. Końcowe napięcie ładowania powinno być około 14.4V....
marusmk - zgadzam się ale podobno do bezobsługowych aku dolewane jest więcej elektrolitu - z zapasem.
Zmien kolegi nawyki bo dolewanie elektrolitu tylko zageszcza ten już istniejacy juz zageszczony i chwilowo akumulatory " wstaja jak żywe trupy " ale na krótko. Tylko destylowana woda. Co do nastaw to ladowanie pelne 14.5V na akumulator.( Raz na mieciac można zrobić wyrównujace do 15V ale nie zalecane przy AGM) 13.5 do 13.8 V buforowe. Dolny próg 11.2V....
Nic nie wiemy o akumulatorze i zastosowanym "prostowniku". Jednak coś pachnie to zużytym akumulatorem charakteryzującym się wysokim oporem wewnętrznym. Oczywiście, że elektrolit ma zakrywać płyty ale nieograniczone dolewanie wody niewiele poprawi. Warto ustalić przyczynę braku elektrolitu oraz ustalić jego gęstość. Tylko po pytaniu coś mie wygląda iż...
Jeśli dobrze pamiętam, to poziom elektrolitu powinien być z 5mm ponad powierzchnią płyt. Te cele to ogniwa wtórne baterii, czyli akumulatory. 6 sztuk połączonych szeregowo tworzy baterię akumulatorów, którą kierowcy dla "uproszczenia" nazywają akumulatorem i te dziury z blaszkami dla "uproszczenia" nazywają importowanym cell. Rzecz w tym, że ogniwo...
Witam stihler zrób jak pisze Błażej i nie szukaj "kwaratowych ...". Warunek jest jeden. Układ z samym prostownikiem będzie pracował w miarę poprawnie tylko ze zwykłym akumulatorem z korkami. Trzeba sprawdzać poziom elektrolitu i ew. dolewać wodę destylowaną. Po zamontowaniu jakiegoś regulatora od "chińczyka" można pokusić się o użycie lepszego (szczelnego)...
Nigdy nie korzystałem, ba nawet nie widziałem na żywo akumulatora zasadowego z dolewanym elektrolitem... Może napiszesz coś o swoich doświadczeniach i ogólnie o akumulatorach zasadowych w [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/f...
Witaj :) Dolewamy tylko wody jeżeli nastąpił ubytek podczas normalnej pracy akumulatora w aucie, żadnego Elektrolitu chyba że wyciekł podczas uszkodzenia , przewrócenia. Odparowanie wody to proces naturalny na który składają się różne czynniki, np. ciepłe lato, zbyt wysokie napięcie ładowania przez alternator powyżej 14,5V Jeżeli po odkręceniu korków...
Witam. Możecie mi powiedzieć czy można dolewać elektrolit do akumulatora samochodowego ??
To że akumulator gazuje to rzecz normalna. Właśnie wtedy dochodzi do odparowania elektrolitu i zwiększenia stężenia. To z kolei powoduje konieczność dolewania wody destylowanej, ale że mamy cudowne bezobsługowe akumulatory, nie można tego tak łatwo zrobić... Jedyne co pozostaje to szukać akumulatorów z korkami, ja polecam akumulatory Bottari, srebrne,...
Gdybyś Ty miał kamerę na drucie, to być Ty mógł sprawdzić poziom lustra elektrolitu. i być może drogę do podania wody. Aha - tę wodę demineralizowaną to zostaw sobie do żelazka. Do akumulatora użyj wodę destylowaną. Różne rzeczy już widziałem - jeden dolewał elektrolit z jednego akumulatora do drugiego, w którym brakowało wody. Byli tacy, co dolewali...
Popatrzcie na napięcia w instalacji najnowszych samochodów, projektanci ustawiają je na poziomie ok 14,0 V, w starych modelach napięcie wynosiło około 14,5 V. Obniżanie napięcia jest konieczne dla obecnie stosowanych akumulatorów bezobsługowych, powyżej 14,2 V zaczyna się dość intensywne gazowanie elektrolitu, czyli ubytek wody - a dolewanie jest niemożliwe,...
Do żadnego akumulatora nie dolewa się elektrolitu. Ubytki poziomu elektrolitu uzupełnia się wodą destylowaną (jeśli ubytek nie jest spowodowany pęknięciem obudowy albo wylaniem). Czy na korpusie nie ma żadnych napisów.
Ale oczywiście po dolaniu naładuj porządnie akumulator. a co jeśli dolewałem na porządnie naładowany?
słabe cele mogły też powstać wskutek niewłaściwej konserwacji ???(przelewanie wody destyl ) Jedno jest pewne , cały ten proces musisz rozpocząć od wymiany elektrolitu . :idea: Do akumulatorów zasadowych nigdy nie dolewa się wody destylowanej , w razie ubytków dolewa się elektrolit . :!:
Jak nie prawdziwe? A 14,5V przy akumulatorze z szescioma celami jest złe? Więc w jaki sposób 29 będzie złe przy (de facto) akumulatorze z dwunastoma celami? Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach będzie dobre. Przy nowych bateriach, w Bizonie muszę dolewać wody co kilkadziesiąt godzin pracy.
Te ,,korki" nie służą do nalewania elektrolitu, służą one do zabezpieczenia akumulatora przed rozerwaniem przez mogące powstać ciśnienie w akumulatorze przez np. przeładowanie. Dolewanie elektrolitu, czy wody destylowanej może dać chwilowe pozorne efekty ale nie ma to sensu, akumulator po takim zabiegu niestety nie odżyje.
1. Przy takim napięciu nie powinny się grzać. 2. Jeżeli się grzeją, to są uszkodzone. 3. UPS przystosowany jest do współpracy z akumulatorami AGM, nie żelowymi. 4. Czy przypadkiem nie są połączone "inaczej" niż szeregowo ? :?: 5. Wyschły, są zasiarczone i grzeją się. Pytanie dlaczego wyschły. 6. Czego dolewałeś jak wyschły, jeżeli nie znasz składu elektrolitu...
Panowie, z tym pomiarem poziomu oraz gęstości elektrolitu, dolewaniem wody destylowanej, Macie rację. Lecz my nadal nie wiemy jakiego typu akumulator posiada Autor tematu. O ile: AGM lub EFB, lepiej byłoby powstrzymać się z tego typu poradami. Tyle postów napisano w tym temacie a ja, jak na razie, nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie....
Do akumulatora dolewa się wody destylowanej a nie elektrolitu (kwasu). Z warunków eksploatacyjnych jakie opisałeś wynika, że akumulator nie jest doładowywany w wystarczającym stopniu aby uzupełnić ubytek energii.
witam a sprawdzileś gęstość elektrolitu ? trochę niezdrowo dolewać wody tak na czuja :D
Żaden akumulator kwasowy nie jest w obudowie szczelnej - jego normalny proces ładowanie/rozładowywanie - odparowywuje H2O. Zaraz mi się dostanie od znafców - ale niestety to ja mam tu rację. Nie dostanie się Tobie - bo napisałeś dużo prawdy. Akumulator bezobsługowy to chwyt marketingowy - i tak, i nie - bardziej chodzi o to, by nikt nie mający pojęcia...
Kolega patrzy i nie widzi: 1. Napięcie ładowania przy pracy buforowej jak w UPS: 13.5V - 13.8V 2. Napięcie ładowania przy pracy cyklicznej 14.5-15V. Napięcie ładowania z punktu 1. akumulator osiąga po ładowaniu w UPS. Ma to na celu ograniczenie strat wody elektrolitu, ale akumulator nie jest naładowany w 100%. Napięcie ładowania z punktu 2. akumulator...
tylko boję się niespodziewanego zwarcia celi (patrz post #1) To że raz się tak stało nie znaczy że to reguła mój tata ma w samochodzie 13 letni akumulator. nadal pali jak nówka Teraz chciałbym powrócić do akumulatora w którym można kontrolować poziom elektrolitu i dolewać wodę. Użyj wiertarki otwory można zakorkować plastikowymi wkrętami ja używam...
Ale akumulator nie chce się ładować Co znaczy "nie chce" On nie chce czy ładowarka nie chce? Czy przed dolaniem wody ładował się normalnie? Opisz cały problem bo zbyt mało informacji podałeś. Jedno jest pewne - akumulator który stracił wodę wskutek powolnego gazowania a nie wykipienia elektrolitu przy ładowaniu zbyt dużym prądem, nie potrzebuje dolewania...
Nie ma takich praktyk. Baterie akumulatorów ładowane są dotąd, aż po ładowaniu nie są zdolne do rozruchu silnika zimą lub latem. Nikt sobie nie zawraca głowy problemem palącym Ciebie. Co gorsza głębokie rozładowanie akumulatora kwasowo ołowiowego i baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych prowadzi do dużych ubytków pojemności. Robisz test, wychodzi pojemność...
Takiego systemu w tych monoblokach nie ma. W przypadku baterii do wózków niektóre mają spięcie rurkami pp - chyba o to chodzi, ale czy to automatyka jest to trudno powiedzieć. Jest chyba opcja dołączenia takowego, ale cen nie znam. Pewnie pozostaje w takim przypadku ręczne dolewanie elektrolitu. Nie wiem jaka może być częstotliwość takiego procesu -ktoś...
Witam Masz uszkodzony regulator napięcia, skutkiem czego jest podwyższone napięcie ładowania oraz wygotowanie się elektrolitu z akumulatora. Regulatory w większości przypadków montowane są do obudowy alternatora, niekiedy razem ze szczotkami. Wymień i będzie po kłopocie. Do akumulatora zawsze dolewa się wodę destylowaną a nie elektrolit. Pozdrawiam
Tak to wygląda. mineło 2h i napiecie po odłaczeniu jest nadal 6,5v i spada. Ładuje dalej. Nie mozna zastąpić akumulatora np żarówką albo czymś innym? Ten gościu w filmiku dolewa elektrolit a nie wode destylowaną. Obawiam sie ze do 12volt nie dobije, doszło do 6,5 v i stoi
Nic by się nie wygotowało :) Prąd ładowania powinien wynosić liczbowo 10% pojemności akumulatora, a czas ładowania ok.10h tak w dużym uproszczeniu. Czyli np. akumulator o pojemności 40Ah ładujemy prądem o natężeniu 4A przez 10h. Gdy zmniejszymy prąd np. do 2A czas wydłuży się nam 2-krotnie. Poziom elektrolitu uzupełniasz wodą destylowaną. Ps. w twojej...
Nie twierdzę, że wszyscy nie macie racji, ale przeczytajcie poniższy cytat z Młodego Technika To jest dobre, żeby zademonstrować zasadę działania akumulatora kwasowego, ale nie licz na to, że zrobisz taki, żeby konkurować jakością i ceną z akumulatorami z fabryki. Można zrobić akumulator z odpadów ołowiu, tylko będzie działać dużo gorzej - zanieczyszczenia...
Tak, nie ma się czego obawiać w akumulatorach z dostępem do cel, w których te ubytki wody spowodowane elektrolizą, można uzupełnić. Natomiast jest już się czego obawiać, jak tego dostępu do cel nie ma, chociaż w ostateczności jest wyjście, można w pokrywie akumulatora wywiercić odpowiednie otwory. To są moje uwagi, spostrzeżenia, którymi ja się kieruję...
Tak było. Teraz przy takim gazowaniu miesza się elektrolit z płytami. Płyty w stanie ciekłym nie nadają się już do użycia. Producent umywa od tego ręce - nie udziela gwarancji na spływ masy czynnej. Krążą pogłoski, że można kupić jeszcze akumulatory w starym dobrym stylu - z korkami i płytami odlewanymi. Mniej pojemne, za to trwalsze. Leniwy kierowca...
Powszechnie wiadomo, ze jesli akumulator przetrzyma zime to wystarczy do kolejnej. Jesli to mozliwe to chcialbym jeszcze przedłuzyc jego żywotność, zwłaszcza ze autko pali na dotyk. Czyli mozna próbować dolewania wody?
Z tego, co zrozumiałem, oglądając i czytając, to gdy dobierze się odpowiednie trafo, to nawet regulacji żadnej nie potrzeba - gdyż samo trafo odpowiednio dobrane stanowi regulację Nie całkiem prawda: napięcie w sieci ma tolerancję +-10% - to daje różnicę napięcia taką, jak między początkiem i końcem normalnego ładowania akumulatora. Poza tym, kiedyś...
zakupiłem do mojego motocykla nowy akumulator Dokładnie jaki? średnio dwa razy w miesiącu był ładowany. A był też rozładowywany? Mam w domu elektrolit, czy jest jakaś szansa na uratowanie aku? Nie znamy typu akumulatora, jeśli nawet ołowiowy, to raczej dolewa się wody destylowanej, a nie elektrolit.
Aku są w szeregu i ładujesz 12V. Warunkiem dobre połączenie między akumulatorami, kabel, klemy, masa. Aku muszą być identyczne. Nikt nie ładuje pojedynczo aku 6V. W ciągnikach są akumulatory obsługowe i obowiązkiem użytkownika jest m.in. sprawdzać poziom elektrolitu, w razie potrzeby uzupełnić wodą destylowaną. Zresztą nikt nikomu nie każe się znęcać...
Wymienia się. Tylko trochę trudno dobrać się do środka. Dolewanie wody to nie wymiana elektrolitu, skąd weźmiesz absorbent ?
Ten , w którym możesz dolewać wodę/elektrolit wytrzyma znacznie dłużej od tzw bezobsługowego.
Zachowuje się tak jakby było zużyte co najmniej jedno ogniwo. Należałoby zdemontować korki i zrobić pomiary gęstości elektrolitu i napięć na poszczególnych ogniwach. Żadnego elektrolitu tam nie dolewaj.
Dolewa sie wody nie elektrolitu .
ta szybka wskażnik naładowania akumulatora nazywa się 'magiczne oko' chociaz róznie się to nazywa kolor zielony tego wskaznika mówi ze akumulator jest naładowany ,czarny ze należy ładować,biały ze jest do wyrzucenia chociaż miałem kila takich akumulatorów i nigdy oczko nie zaswieciło się się na biało a aukumulator był do wyrzucenia. Jeżeli jest możliwoś...
Nie wiem ile razy - po to, żeby mieć pewność kupiłem tester akumulatora. Przz inteligenne ładowanie padły mi 3 sztuki (zwykłe kwasiaki) po 2,5-3 roku po zakupie mimo doładowyania i dolewania wody do elektrolitu . Kiedys stare auto aku dał radę prawie 11 lat - doładowywany do roku i dolewana woda. Teraz kupiłe EFB (auto nie ma start-stop, ale podobno...
Witam mam akumulator jak na zdjęciu napięcie spoczynkowe po nocy wynosi 12.1 V chciałbym go podładować przed zimą i tu moje pytanie czy da się go otworzyć żeby sprawdzić poziom elektrolitu (jakoś nie mogę podważyć obudowy pod napisem uszkadzam tylko krawędzie) oraz jak długo go ładować bez otwierania zwykłym prostownikiem (zdjęcie poniżej). Futura...
Niestety mało kto dolewa elektrolitu do akumulatorów w wózkach inwalidzkich. I cele spawają się ze sobą, opadają płytki itd. Więc zrób tak: Sprawdź napięcie akumulatora jak mniej <12 akumulatory wadliwe. Odkryj zatyczki kwasu. Sprawdź czy płytki nie opadły. Sprawdź czy elektrolit jest jak nie dolej wody. Spróbuj ładować i zbieraj kasę na akumulatory....
w jaki sposób rozkłada się elektrolit na wodę i kwas ,że ma tylko sama woda się wydostawać? Wiadomo,że kwas jest cięższy od wody ale ta para wodna chyba będzie miała trochę też kwasu? Proponuję przejrzeć instrukcję od dowolnego akumulatore :) na pewno będzie napisane jak byk, że w miarę parowania dolewać tylko wody destylowanej a nie elektrolitu :)
Odkręciłem korki, poziom elektrolitu około 1cm ponad płytki. Co w takim przypadku? Dolewać wody? Wg mnie poziom jest wystarczający i nie ma sensu dolewać wody. A raczej dalej ładować akumulator, bo może nie jest jeszcze w pełni naładowany.
Nie rozumiesz jak się "posunęła" technologia wykonania płyt. Kiedyś były odlewy, teraz masz prasowany kawałek ołowiu. Kruche to i pod byle pretekstem odpada od płyty. Jak się tego nazbiera odpowiednio dużo, to robi piękne zwarcie. U Ciebie jest jeszcze tego mało. Możesz próbować wylać to z elektrolitem i wlać nowy elektrolit. Na jakiś czas może pomoże....
Po pierwsze to nie dioda a kulka która pojawia się w okienku (soczewce). 12.3 V to akumulator niedoładowany powinien mieć 12,6-12,7 V. Podładuj prostownikiem parę godzin. Potem sprawdź poziom elektrolitu. Ma zakrywać płyty w poszczególnych sekcjach/celach a dokładnie sięgać wypustek tak 0,5-1cm ponad płytami w sekcji/celi. Możesz sprawdzić poziom elektrolitu...
VARTA to teraz badziewie tak samo jak centra a te bezobsługowe to i tak trzeba uzupełniać w nich poziom elektrolitu a tak dla jasności jeśli akumulator trzyma energię a ma ubytki w poziomie elektrolitu to należy uzupełnić je wodą deszczówką z rynny-to nie żart ponieważ jest to elektrolit a nie czysta woda a jeśli jest odwrotnie i aku już nie trzyma...
A ja bym zalecał ostrożność, by nie przeładować: akumulatory otwarte pozwalają na ucieczkę gazów i dolewanie elektrolitu, żelowe mają mechanizm rekombinacji gazów, i dlatego oba te typy wytrzymują naładowanie do napięcia 2.45V/ogniwo; ale nie mamy pewności, czy tamten akumulator też ma odpowiednie zabezpieczenia.
"Gazowanie" akumulatorów było kiedyś zjawiskiem normalnym i powszechnym w akumulatorach "mokrych", w których co jakiś czas trzeba było dolewać wody destylowanej. Obecnie stosowane akumulatory mają znacznie mniej elektrolitu (np. AGM mają elektrolitem nasączone maty szklane, dzięki czemu są niewylewne), ale NIE DOPUSZCZAJĄ GAZOWANIA, które NISZCZY akumulator....
Takie "regeneracje" polegające na dolewaniu wody do akumulatora, robiłem 20 lat temu, dolewając do aku WSK 125, jak się wywróciła, więcej przypadków dolewek nie pamiętam, wcześniej padł niż wypił elektrolit. Akumulator eksploatowany zgodnie z zasadami i przeznaczeniem nie wygotuje wody, tylko częściowo odparuje( o ile w tych bezobsługowych są otwory...
Jeśli centre to bardziej polecam wersje obsługową (tą gdzie można dolać elektrolit) w bezobsługowej jak odparuje elektrolit (bo np.: regulator będzie dawał 15,5 Volta albo będzie gorące lato) to akumulator niestety idzie do wymiany a w obsługowej dolewasz elektrolit i jeździsz. A żeby mieć gwarancje na akumulator i żeby alternator wytrzymał dłużej należy...
E, chyba troche przesadziłeś z ceną (na pewno można kupić taniej), ale fakt, standardowe akumulatory do samochodów są tańsze (przynajmniej na jednostkę energii) od żelowych; za to te ostatnie pracują w dowolnej pozycji, nic się z nich nie wyleje w razie wywrócenia się roweru, nie wymagają dolewania elektrolitu... Co do prądu to chyba nie ma problemu...
To raczej normalny objaw. Książkowy przedział napięć w instalacji samochodowej z nowymi akumulatorami to 13,8 - 14,4V. Nie powinno być problemu z akumulatorami przy tym napięciu, które teraz masz w instalacji. Wrócę jeszcze do uzupełniania wody w akumulatorze - kwas siarkowy nie paruje i nie ubywa go w żaden inny sposób chyba, że wycieknie. Z elektrolitu...
Kup nowy, może być podobny (musi się zmieścić, ma być bezobsługowy, żelowy 12V 0,7Ah), sprawdź ładowarki jakie napięcie dają. Jeśli już, to 10V 700mAh Zgadza się, moja pomyłka, może dlatego ze zawsze miałem do czynienia z 12V :) Już poprawiłem. W tym akumulatorze nie ma płynnego elektrolitu, elektrolit ma postać żelu, nie dolewa się go (ani wody destylowanej)...
Codo akumulatorów żelowych to nie powinno się dolewać wody jego konstrukcja zapewnia dostateczną ilość elektrolitu przez cały okres eksploatacji - zmniejszona utrata wody bo jest w formie żelu ponadto odbudowa akumulatora zapewnia zmniejszoną utratę wody. Co prawda można próbować reanimować akumulator który z nieznanych przyczyn utracił część wody lecz...
Bezobsługowy znaczy tyle, że nie trzeba w nim nic dolewać, sprawdzać poziomu elektrolitu i takie tam. Pozostałe czynności związane z utrzymaniem akumulatora w stanie gotowości bojowej należy wykonywać.
To znaczy że ileś było a skoro było jej mniej jak powinno to : -część płyt nie pracowała (powyżej poziomu) -elektrolit był zagęszczony, więc odsiarczanie było dużo mniej wydajne Wielokrotnie pisano w podobnych tematach, że poprawnie eksploatowany akumulator bezobsługowy nie traci tyle wody by po 6 latach lub wcześniej trzeba ją dolewać. Sam to sprawdziłem...
skoro dolewałeś wody do elektrolitu to napisz jaka była gęstość elektrolitu.
Coś mi tu nie pasuje: Akumulator żelowy i dolewanie wody? Jeśli to zwykły, kwasowy (z korkami i elektrolitem) był ładowany, a płyty były częściowo suche to ciężko będzie go odratować. Krótkie ładowanie świadczy o utracie pojemności. Dla pewności działania - do wymiany.
Reasumując: -odciągam z poszczególnych cel elektrolit do osobnych pojemników - odczekuję do jutra jak się nasiączy żel -ładuję małym prądem a następnie rozładowują za pomocą żarówek -dolewam nieznaczne ilości elektrolitu i powtarzam ładowanie ? W jaki sposób określić ilość elektrolitu do dolania i jak określić stan naładowania akumulatora (ilość cykli...
Do takich nie dolewasz, bo są bezobsługowe. Mają wytrzymać ileś tam czasu a wtedy masz je wymienić. w UPS wytrzymują ok. 3 lat. Najczęstsza przyczyna usterki - brak wody elektrolicie. Woda paruje, woda ulega elektrolizie - ta jest ograniczona niższym napięciem ładowania. Producent nie przewiduje dolewania wody. Amatorzy dolewają ok. 1 cm sześciennego...
Nie dolewa się kwasu,a jego wodny roztwór(elektrolit).Jeżeli elektrolit z akumulatora nie wylał się,to należy dolać wodę destylowaną.Z akumulatora może wyparować woda,natomiast kwas nigdy.
Witam. Ja w Mazdzie 323F BA Z5 z 1996 roku, mam akumulator TITANA 55041 12V 50Ah 220A. Ma normalne "cele" z odkręcanymi korkami. Niestety na obudowie nie ma podglądu poziomu elektrolitu. W każdej z "cel" wszystkie płytki są w całości zanużone w elektrolicie. Przy odkręconym korku i patrzeniu w "celę" dokładnie z góry, widać w środku celi takie dwie...
Dzisiaj sprawdzałem poziom elektrolitu w celi akumulatora. W jedenj nie było wogóle a w drugiej dość sporo brakowało. W pozostałych poziom był w normie. Czym mógł być spowodowany taki brak elektrolitu (Przed trzema miesięcami dolewałem wody). Akumulator nie wyglądana pęknięty a podrugie nie był wyjmowany więc nie bardzo gdzie miał się uszkodzić. Czy...
To zrób odczep na 12,5V będziesz mógł podpinać mostek jak Ci wygodnie. Nie piszesz jakie akumulatory chcesz ładować, jakim prądem i do jakiego napięcia. Akumulator ładujesz do napięcia 14,5 V (bezobsługowy) lub do 15,2 V tradycyjny z wykręcanymi korkami i dolewaniem wody w celu uzupełnienia poziomu elektrolitu.
Z lektrolitu paruje woda nie kwas,słaba gęstość z niczego sienie robi,albo akumulator rozładowany ,albo wysypane płyty,i jest zwarcie.Elektrolitu sie nie dolewa by podnieść gęstość .Elektrolit można dolać gdyby się wylał .Dolej o nieodpowiedniej gęstości,a raczej zalej akumulator ,to zobaczysz czy będzie dobrze.Może być źle. Dodano po 2 Nawet fatalnie...
dolewać elektrolit akumulator dolewa elektrolit akumulator elektrolit ładowanie
alarm master podłączyć odzyskanie danych samsung rozdzielanie tekstów excel makro
naprawa głośniczka słuchawek płyta indukcyjna termistor
Wieża Unitra SSL-032: Rok produkcji i wersja francuska Kompatybilność płyty ASRock ConRoe 1333 DvI z Windows 11