http://obrazki.elektroda.net/93_12649362... 1 - zaworek zwrotny 2 - elektrozawór N18 3 - elektrozawór N239 4 - siłownik kąta nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki 5 - do pompy podciśnienia (pompy tandem) 6 - siłownik klapy dławiącej 7 - siłownik zaworu EGR 8 - akumulator podciśnienia 9 - elektrozawór N75
Witam, mam problem z autem Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI 130 KM AWX. Turbina po regeneracji. Brak mocy 0-2000 obr., totalny muł, a później odlot. Czy to wina pompy vacuum? N75 nowy, N239 nowy, przepływomierz podmieniony, mapsensor nowy, akumulator podciśnienia też. Już nie mam pomysłu. Z góry dziękuję za rady.
Ja wiem że 50 zł to gówniane pieniądze ale tych 50 poszło tyle po dobrych radach że pół osprzętu wymienione a turbo dalej nie dmucha. To jest kolejna sprawa której nie mogę rozwiązać Mapsensory pozmieniane, turbo zregenerowa e, zawory n75 pokupione nowe, przepływka wymieniona nowa a dalej jest dupa. Sztanga w turbie ma pełny ruch jak by co, a ie działa...
Więc zrób tak , na wężu który idzie od vacum do serwa tuz przy grodzi jest jeden króciec zaślepiony grzybkiem bodajże koloru zielonego a obok jest podłączony wężyk dalej trójnik z trójnika zasilanie do n75 a drugie wyjście do EGR prześledź które wężyki gzie idą , odłącz wężyk n75 i podłącz pod wolne wyjście na wężu głównym to zaślepione grzybkiem Dodano...
Witam! mam problem z nowym akumulatorem,kupiłem go 3 miesiące temu. Po około 3 dniach gdy auto stało cały czas bez jazdy na 4 dzień nie mogłem go odpalić-rozładowany akumulator.Myślałem że to aku szmelc-alle zastanawia mnie prąd jeki pobiera okolo 0,22A Auto ma centrala z kluczyka bez alarmu.wydaje mi się ze powinno być ok 0,1A Coś chyba nie tak.
Witam wszystkich! Problem z jakim sie borykam od pewnego czasu to rozładowywanie aku w Passacie B3 1.6TD. Pobór pradu w spoczynku tzn. wyłączony silnik i wszystkie odbiorniki to ok. 160 mA co wydaje mi sie dość dużą wartością. Podejrzewam, że winny może byc układ sterowania szyb lub sterownik CZ. Proszę Szanownych Forumowiczów o porady lub ewentualne...
Panowie od paru dni mam wielki problem z moim Passkiem. Ciagle siada akumulator po nocy lub dniu przestoju. Mylsalem, ze to wina baterii ale nie dawalo mi spokoju iz moja bateria ma niecale 8 miesiecy wiec postanowilem sprawdzic mu pobor i nie moge uwierzyc w to co widze. 4.32A. czytalem cos o mikrostyku w ktoryms w zamku bo wylapalem objaw, ze zamek...
mam paska od 1,5 miesiąca pewnego dnia rozładował się aku. długo nie myśląc pojechałem i kupiłem nowy a on dzisiaj już drugi raz się rozładował. do tego czasami piszczy mi pasek od alternatora czy to może być przyczyną tak częstych rozładowań? auto stoi na podwórku (nie mieści mi się do garażu...) ale nie było aż takich mrozów wiec nie mogę zwalać tego...
Witam, Chciałam się poradzić jaką usterkę ma moje auto. Oto objawy: - metaliczny świst przy obrotach powyżej 3tys/min (zarówno na luzie jak i w czasie jazdy, na każdym biegu) - delikatny świst (pomrukiwanie) jak przekręcam kluczyki (kiedy włączam zapłon) - akumulator szybko się rozładowuje (jak auto stoi tydzień bez użytkowania nie odpala) - przestała...
Witajcie. Szybko opiszę sprawę, bez zbędnych słów. Nowe aku 95Ah 800A, zarzucone do ww. auta. Pobór prądu na postoju mierzalny ok. godzinę po zamknięciu pilotem auta 0.08A. Nie mało, ale do celu... Napięcie na aku godzinę po zakońćzeniu jazdy 12.7, więc ok . No i rano, po nocy napięcie 12.48 - wydaje mi się, że za mało. I tu nasuwa się pytanko - czy...
Witam mam problem dzisiaj po jedno dniowym postoju passat b5 1.8 1997 nie odpalił rozładował się akumulator robię tylko odcinki dom praca po 1 km w jedną stronę w mieście może to być tym spowodowane że za krótka trasa by zdążył się naładować czy raczej akumulator już śmietnik?
Witam. Moje auto to passat D '81, alt Bosch. Proszę o pomoc, bo nie wiem 'co jest grane'. Aku mi sie rozładowywał cyklicznie co tydzień, a kontrolka zaczęła gasnac dopiero po dodaniu 'gazu' i potem cały czas sie lekko się zmiennie żarzyła. Sprawdziłem ładowanie i było 13.5 na biegu jałowym i 12.9 ze swiatlami, więc zmieniłem szczotki i było juz ok.->14.4...
Passat 1.8 ABS 1994r kombi benz-gaz Witam mam problem otóż przy mrozach od jakiegoś czasu pada mi akumulator jeśli zostawię go na noc.Zastanawiam się czy mam gdzieś w instalacji "Darmozjada" czy mój akumulator jest za słaby. Ale sprawdzałem również gdy odłączyłem klemy jakiś czas temu na noc to rano normalnie zapaliłem. Dodam że od jakiegoś czasu w...
Passat B6 benzyna. Od mniej więcej miesiąca, półtora, występuje w nim pobór prądu z akumulatora na postoju. Z tym, że nie każdego dnia, są tygodnie gdy tego poboru nie ma. Zauważyłem, że zjawisko pojawia się przy temp. około -5* i niżej, ale może to przypadek. Pobór prądu zmierzony miernikiem to 0,3A . Z tego powodu już 3 razy w pełni naładowany akumulator...
Witam. Mój problem polega na rozładowywaniu akumulatora. Auto postoi trzy do czterech dni i akumulator rozładowany.Pobór prądu 0.40A. Teraz napisze czynności jakie wykonałem. 1.Odpięcie modułu komfort 2.Demontaż żarówek z oświetlenia drzwi 3.Wypięcie radia 4.Wypięcie żarówki oświetlenia bagażnika 5.Wypięcie bezpiecznika LPG 6.Wypinanie po kolei wszystkich...
Witam , mam problem z Volkswagenem Passatem 1.9 TDI 85KW (115 KM) z 2000 roku . Podczas postoju auta gdy jest ono uśpione pobierany prąd z akumulatora wynosi około 400mA , auto pozostawione na noc na drugi dzień nie jest wstanie odpalić . W ostatnich miesiącach został w nim wymieniony akumulator i alternator na nowy , dodam że auto było zalane . Jeśli...
Witam, Passat B6 2.0TDI 140KM CBAB Po odpaleniu samochodu kontrolka akumulatora gaśnie, akumulator nie jest ładowany, wystarczy jednorazowo na chwilę zwiększyć obroty powyżej 2 tysięcy i zaczyna ładować. Wszystkie rezystancję pomiędzy bliskie zeru. klema dodatnia-biegun dodatni alternatora klema ujemna-obudowa alternatora klema ujemna-część metalowa...
Witam. W zeszłym tygodniu uszczelniłem w samochodzie klapki mieszalnika powietrza co wiązało się z kompletnym demontażem kokpitu. Po złożeniu wszystkiego, auto wydawało dalej zachowywać się normalnie. Następnego dnia po krótkiej przejażdżce i powrocie do domu, nie mogłem ponownie uruchomić silnika. Po doładowaniu akumulatora udało się uruchomić samochód,...
Witam, zaznaczę z góry ze jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o motoryzacje, padł mi na zimnie całkiem akumulator, próbowałem go odpalić aż całkiem padł, po naładowaniu akumulatora prostownikiem i podłączeniu go ponownie auto nadal nie reaguje i jest kompletny brak zapłonu. Ktoś mi podpowie co teraz? Poradzi jakie kroki mam nadal podjąć?
Witam forumowicze. Męczy mnie jeden problem w moim pasku. Ładowanie na aku wynosi 13,70-14,00V a na alternatorze wychodzi 14,40V dodatkowo podczas pracy silnika nagrzewa sie klema (+) na aku. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną??
Prawdopodobnie problem z ładowaniem. Opiszę objawy. Czasami podczas jazdy w samochodzie nagle przygasają kontrolki i światła mijania świecą jak pozycyjne. Po krótkiej jeździe w takich warunkach i wyłączeniu zapłonu samochód nawet nie zakręci. Tak jakby nagle alternator przestawał ładować i silnik kożystał z akumulatora. Szczotki w alternatorze są ok....
Witam, Po zastosowaniu się do wszelkich znalezionych na Forum uwag pozostałem głupi ze swoim problemem: Po włączeniu akumulatora do instalacji następuje powolny spadek napięcia, amperomierz pokazuje 1,1-1,2A. Dodam, że usunąłem WSZYSTKIE bezpieczniki i dostępne bezpośrednio przy skrzynce przekaźniki. Gdzie jeszcze szukać "wycieku" ? Ponadto zaobserwowałem,...
Witam mam problem z passatem B5 po wyjęciu do ładowania akumulatora potem ponownym jego włożeniem mam problem bo cała elektryka działa oprócz zapłonu i braku jakiej kolejek kontrolki sprawdziłem wszystkie bezpieczniki które wyglądają ok oprócz jednego głównego przy komputerze 40A. Po jego wymianie też jest brak reakcji czy ktoś może wie o co tu chodzi
Zakupiłem nowy akumulator 88Ah z firmy AutoPart miesiąc temu po małych przebojach z nim (pada po 5 dniach w aucie) chcę sprawdzić jaki jest pobór prądu przy zamkniętym aucie. Auto to Passat B4 z 1996r 35I Jednakże próbuję podłączyć tak jak na rysunku i w żaden sposób nie chce wskazać jakiejkolwiek wartości. Cóż jest źle w moich podłączeniach? Jeżeli...
Oznaczenie silnika ? W silnikach PD i CR podciśnienie w pokrywie zaworów według mnie służy jako akumulator podciśnienia (w starszych silnikach diesla z pompą wtryskową oddzielny element ),który utrzymuje podciśnienie przez pewien czas po zgaszeniu np. do sterowania turbiny. W czasie jazdy nie ma on znaczenia.
Witam. Przeszukalem fora ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi, potrzebuje jakiś schemat albo kogoś kto mi powie jak podłączyć podciśnienia. W passacie b3 zrobilem swapa na tdi afn i musze podłączyć podcisnienie pod akumulator podciśnienia przy nadkolu, problem jest taki że do niego idzie już przewód podcisnienia od klimatyzacji, jak mam sie do niego...
Teraz nie ma ani błędu na wyświetlaczu ani na komputerze. Czego używasz do diagnostyki? oryginalnym VCDSem. Czujnik wymieniony przejechał może z 5 tyś km. Akumulator nowy. Wrócę do tematu. Auto nadal co jakiś czas gaśnie po odpaleniu ale tylko jak temperatura ma powyżej 80 stopni. Jeśli jest poniżej to odpala za każdym razem. Czujniki wymieniane komputer...
no wysterowanie jest za małe o jakieś 25% tylko nie wiem czemu, podciśnienie w przewodach jak najbardziej jest, jak już mówiłem nawet po zgaszeniu silnika jak ściągnę przewód z gruszki to zasysa powietrze w przewodzie bo jeszcze akumulator podciśnienia działa nie wiem czy tak powinno być. Ktoś mi mówił, że może sztanga źle ustawiona to pytałem w zakładzie...
Witam. Na krótkich odcinkach jazdy akumulator jest niedoładowany a diesle lubią długie trasy. Utrata mocy czyli tryb awaryjny jest prawdopodobnie spowodowany zapieczoną zmienną geometrią turbiny. Można to sprawdzić (na uruchomionym silniku) zdejmując i zakładając wężyk podciśnienia z gruszki sterującej turbiną. Skok cięgna powinien mieć około 2 cm.
Witaj 'Kamil'. ....Jednak po naladowaniu akumulatora centralny nadal nie dziala z pilota ani z kluczyka.jedynie siedziac na siedzeniu kierowcy moge go zamykac przyciskiem w drzwiach i dziala.... 1. Sprawdź, jakie napięcie jest na akumulatorze, zaraz po naładowaniu. W żadnym wypadku nie powinno być niższe niż 12V - powinno być 13,2V. Jeżeli jest mniej...
Ani silniki o mocy 140 KM i 170 KM nie posiadają serwomotoru, siłownik podciśnienia sterowany jest pneumatycznie a jedynie w 170 KM 2.0 TDI siłownik zmiennej geometrii posiada czujniki krańcowe, przy FAPie jest też róznicowy czujnik ciśnienia, czujnik temperatury gazów spalinowych i sondę lambda, serwomotor posiadają turbiny w silnikach 3.0 TDI a odnośnie...
N75 powinien być na ścianie grodziowej Nie mój drogi, n75 jest na dole po prawej stroni od turbiny na dole kolo akumulatora podciśnienia na dwie nakrętki przykręcony do blachy.
Sztanga w ogóle się nie podnosi. Jak zaciągnę ją strzykawką, jest wszystko oke I od tego powinieneś zacząć opis problemu. Weź kawałek wężyka ,i podłącz bezpośrednio z vacum do gruchy. Jak podciągnie to wiadomo że nie problem z geometrią czy pompą vacum . Zostają tzy opcje. Pierwsza to nieszczelności ,trójniki, akumulator podciśnienia( taka puszka okrągła...
Chodzi ci o tak zwany akumulator podciśnienia? A wężyk od N75 do gruszki nie ma żadnego podciśnienia, 0. Już pisałem wcześniej, zawór nowy, wymieniony.
w takim samochodzie odpięciem akumulatora nic złego nie zrobisz nie wchodzi w grę zaden reset i.t.p. Mówiż iż przypadkowo odpięto klemę,może również coś innego (przewody podciśnienia)opisz dokładniej co się działo a przede wszystkim podaj kod silnika. pozdrawiam
Z tego co wyczytałem jeśli byłaby popa vacum to miałbym twardy pedał hamulca lub inne problemy hamulcowe. A umnie nie ma takich objawów. Jutro jeszcze zobaczę zawór n75 lub wężyk podciśnienia na gruszce do podnoszenia sztangi turbiny i na akumulatorze podciśnienia czy jest podciśnienie. Wszędzie wymieniałem wężyki , ale na akumulatorze podciśnienia...
Elektrozawory dozują podciśnienie do siłownika klapy gaszącej, egr i gruszki turbo (tu dodatkowo na przewodzie podciśnienia masz zaworek jednokierunkowy i sferyczny akumulator podciśnienia), aby siłowniki mogły wrócić do swojego spoczynkowego podłożenia niezbędny jest dopływ świeżego powietrza właśnie tym wężykiem, który zaślepiłeś
Witam - proponuję jako wstępną diagnozę po wymianie wężyków podciśnienia- sprawdzenie podciśnień wakuometrem w kilku punktach.1- podciśnienie bezpośrednio na pompie tandem.2 pomiar podciśnienia przy ;gruszce; turbiny.3 pomiar przy akumulatorze ciśnienia.( bywały przypadki rozszczelnień) 4 sprawdzenie zaworu zwrotnego. Podaj wartości i pomyślimy co dalej....
czasami nawet po wielu godzinach przy wyciągani przedodu z serwa jest podciśnienie Jak wszystko sprawne to i po miesiącu stania będzie. Przy wymianie serwa nie powrzucaj śrubek pod akumulator bo ciężko je stamtąd wyciągnąć. :)
mam duży problem z moim Paskiem - bardzo szrpie go na wolnych obrotach jeśli natomiast odłączę silnik krokowy (zawór powietrza dodatkowego) to pracuje stabilnie jakiś czas - jak sprawdzić ten zawór jeśli go podłączę do akumulatora to stuka ale jeśli dmuchnę w niego gdy jest wyłączony to jest nieszczelny, jeszcze jedno mierzyłem podciśnienie i gdy zawór...
Witam wszystkich Mam problem z wyżej wymienionym passatem, przy dynamicznej jezdzie auto szarpnie tak kolo 100km\h i trzeba go zgasić żeby dalej szło jechać. Błąd to 16618 czyli przeładowanie. Zrobiłem już chyba wszystko prócz sprawdzenia wiązki sterującej wielozaworem podciśnień oraz sprawdzeniem ECU... a więc: -wężyki wymienione -dolot szczelny -geometria...
Strzykawka, przewód 8mm między aktuatorami a strzykawka i jak zasysasz strzykawka to muszą być szczelne, np sztanga od turbiny musi się podnieść i tak pozostać do puki nie rozłaczysz strzykawki. I tak każdy po kolei. Masz gruszke, zawór egr i pod zbiornikiem płynu chłodniczego siłownik chłodnicy paliwa. Sprawdź też kruciec pompy tandem i przewodu do...
tak "biega napięcie" w czasie falowania nawet mruga oświetlenie wnętrza ale to raczej przez te szybko zmieniajace się obroty. Trochę to dziwne. Przecież jest jeszcze akumulator. Do jakiego napięcia są te spadki? Może jakieś masy? Zaznaczam że opcja z rurą odmy i zaślepionym kolektorem wciąż działa, wtedy jest ok. Osobiście obstawiam tak : - separator...
Podczas uruchamiania auta zaśmierdziało z pod maski okazało się że spalił się czarno żółty kabel od pompy od początku wtrysku i miał 1100 obrotów i stukot w silniku. Postanowiłem wymienić kabel i wyczyścić nastawnik, po czyszczeniu dalej 1100 tylko nie stukało obroty zostały więc udałem się do pompiarza który po podłączeniu auta do komputera powiedział...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Nowy zawor heh nieźle, jak podłączyłem bezpośrednio to ładnie trzymało tak jak miałem robic z turbo to ładnie trzymało, jutro zrobię przed n75 jak piszesz dziś muszę kimnac bo na nockę do roboty. I przełoże ten stary zaworek może byl dobry Dodano po 8 A przed n75 to bym musia podpiac miedzy tym akumulatorem podcisnienia a zaworkiem tak ?
Pozostała jeszcze jedna kwestia o której nie wspomniałem, a wynikła w czasie. Auto zaczęło odpalać już od strzała jednak w międzyczasie pojawił się jeszcze jeden złośliwy hohlik nad którym bardzo długo się głowiłem. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie kręcił, a po spięciu na krótko + do wyzwalacza na rozruszniku - cienki kabel normalnie kręcił....
akumulator podciśnienia wąż podciśnienia passat passat zawór podciśnienia
klimatyzacja wiatrak tracer zasilacz schemat telestar startować
Pojemność zbiornika wyrównawczego dla kotła 17 kW Simmering w pralce Panasonic NA-168VX2: Wymiary i Wymiana