W tym afn nie ma zaworu N239, wiec to nie ten schemat. Jest pełno schematów ale nie ma żadnego jak połączyć to wszystko żeby miało ręce gdy jest klimatyzacja też podpięta pod akumulator podciśnienia.
Ani silniki o mocy 140 KM i 170 KM nie posiadają serwomotoru, siłownik podciśnienia sterowany jest pneumatycznie a jedynie w 170 KM 2.0 TDI siłownik zmiennej geometrii posiada czujniki krańcowe, przy FAPie jest też róznicowy czujnik ciśnienia, czujnik temperatury gazów spalinowych i sondę lambda, serwomotor posiadają turbiny w silnikach 3.0 TDI a odnośnie...
http://obrazki.elektroda.net/93_12649362... 1 - zaworek zwrotny 2 - elektrozawór N18 3 - elektrozawór N239 4 - siłownik kąta nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki 5 - do pompy podciśnienia (pompy tandem) 6 - siłownik klapy dławiącej 7 - siłownik zaworu EGR 8 - akumulator podciśnienia 9 - elektrozawór N75
N75 powinien być na ścianie grodziowej Nie mój drogi, n75 jest na dole po prawej stroni od turbiny na dole kolo akumulatora podciśnienia na dwie nakrętki przykręcony do blachy.
Podepnij wakuometr i zmierz podciśnienie z pompy vacum. Sprawdź też czy wyjście z pompy vacum nie ma luzu bo tam często był problem Zrobiłeś coś z tego? Czy będziesz jeździł i czekał aż heble całkiem padną? z tandempompy masz gruby przewód do serwa i cienkie odejście do sterowania silnikiem. po drodze jeszcze akumulator podciśnienia. Obadaj pod kątem...
Czy po włączeniu silnika i bez dodawania gazu obroty jałowe są wyższe niż normalnie? Jeśli tak to usterka ścieżki w potencjometrze, jeśli obie są wadliwe to obroty jałowe powinny być jeszcze większe niż nominalne. Ewentualnie sprawdzić jeszcze czujnik temperatury cieczy jak obroty lecą wyżej po odpaleniu i potem spadają. Problem jest taki że jak odpalę...
Sztanga w ogóle się nie podnosi. Jak zaciągnę ją strzykawką, jest wszystko oke I od tego powinieneś zacząć opis problemu. Weź kawałek wężyka ,i podłącz bezpośrednio z vacum do gruchy. Jak podciągnie to wiadomo że nie problem z geometrią czy pompą vacum . Zostają tzy opcje. Pierwsza to nieszczelności ,trójniki, akumulator podciśnienia( taka puszka okrągła...
w takim samochodzie odpięciem akumulatora nic złego nie zrobisz nie wchodzi w grę zaden reset i.t.p. Mówiż iż przypadkowo odpięto klemę,może również coś innego (przewody podciśnienia)opisz dokładniej co się działo a przede wszystkim podaj kod silnika. pozdrawiam
Z tego co wyczytałem jeśli byłaby popa vacum to miałbym twardy pedał hamulca lub inne problemy hamulcowe. A umnie nie ma takich objawów. Jutro jeszcze zobaczę zawór n75 lub wężyk podciśnienia na gruszce do podnoszenia sztangi turbiny i na akumulatorze podciśnienia czy jest podciśnienie. Wszędzie wymieniałem wężyki , ale na akumulatorze podciśnienia...
Elektrozawory dozują podciśnienie do siłownika klapy gaszącej, egr i gruszki turbo (tu dodatkowo na przewodzie podciśnienia masz zaworek jednokierunkowy i sferyczny akumulator podciśnienia), aby siłowniki mogły wrócić do swojego spoczynkowego podłożenia niezbędny jest dopływ świeżego powietrza właśnie tym wężykiem, który zaślepiłeś
Oznaczenie silnika ? W silnikach PD i CR podciśnienie w pokrywie zaworów według mnie służy jako akumulator podciśnienia (w starszych silnikach diesla z pompą wtryskową oddzielny element ),który utrzymuje podciśnienie przez pewien czas po zgaszeniu np. do sterowania turbiny. W czasie jazdy nie ma on znaczenia.
Witam - proponuję jako wstępną diagnozę po wymianie wężyków podciśnienia- sprawdzenie podciśnień wakuometrem w kilku punktach.1- podciśnienie bezpośrednio na pompie tandem.2 pomiar podciśnienia przy ;gruszce; turbiny.3 pomiar przy akumulatorze ciśnienia.( bywały przypadki rozszczelnień) 4 sprawdzenie zaworu zwrotnego. Podaj wartości i pomyślimy co dalej....
Więc zrób tak , na wężu który idzie od vacum do serwa tuz przy grodzi jest jeden króciec zaślepiony grzybkiem bodajże koloru zielonego a obok jest podłączony wężyk dalej trójnik z trójnika zasilanie do n75 a drugie wyjście do EGR prześledź które wężyki gzie idą , odłącz wężyk n75 i podłącz pod wolne wyjście na wężu głównym to zaślepione grzybkiem Dodano...
Witaj 'Kamil'. ....Jednak po naladowaniu akumulatora centralny nadal nie dziala z pilota ani z kluczyka.jedynie siedziac na siedzeniu kierowcy moge go zamykac przyciskiem w drzwiach i dziala.... 1. Sprawdź, jakie napięcie jest na akumulatorze, zaraz po naładowaniu. W żadnym wypadku nie powinno być niższe niż 12V - powinno być 13,2V. Jeżeli jest mniej...
mam duży problem z moim Paskiem - bardzo szrpie go na wolnych obrotach jeśli natomiast odłączę silnik krokowy (zawór powietrza dodatkowego) to pracuje stabilnie jakiś czas - jak sprawdzić ten zawór jeśli go podłączę do akumulatora to stuka ale jeśli dmuchnę w niego gdy jest wyłączony to jest nieszczelny, jeszcze jedno mierzyłem podciśnienie i gdy zawór...
Witam. Na krótkich odcinkach jazdy akumulator jest niedoładowany a diesle lubią długie trasy. Utrata mocy czyli tryb awaryjny jest prawdopodobnie spowodowany zapieczoną zmienną geometrią turbiny. Można to sprawdzić (na uruchomionym silniku) zdejmując i zakładając wężyk podciśnienia z gruszki sterującej turbiną. Skok cięgna powinien mieć około 2 cm.
Teraz nie ma ani błędu na wyświetlaczu ani na komputerze. Czego używasz do diagnostyki? oryginalnym VCDSem. Czujnik wymieniony przejechał może z 5 tyś km. Akumulator nowy. Wrócę do tematu. Auto nadal co jakiś czas gaśnie po odpaleniu ale tylko jak temperatura ma powyżej 80 stopni. Jeśli jest poniżej to odpala za każdym razem. Czujniki wymieniane komputer...
no wysterowanie jest za małe o jakieś 25% tylko nie wiem czemu, podciśnienie w przewodach jak najbardziej jest, jak już mówiłem nawet po zgaszeniu silnika jak ściągnę przewód z gruszki to zasysa powietrze w przewodzie bo jeszcze akumulator podciśnienia działa nie wiem czy tak powinno być. Ktoś mi mówił, że może sztanga źle ustawiona to pytałem w zakładzie...
czasami nawet po wielu godzinach przy wyciągani przedodu z serwa jest podciśnienie Jak wszystko sprawne to i po miesiącu stania będzie. Przy wymianie serwa nie powrzucaj śrubek pod akumulator bo ciężko je stamtąd wyciągnąć. :)
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Pozostała jeszcze jedna kwestia o której nie wspomniałem, a wynikła w czasie. Auto zaczęło odpalać już od strzała jednak w międzyczasie pojawił się jeszcze jeden złośliwy hohlik nad którym bardzo długo się głowiłem. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie kręcił, a po spięciu na krótko + do wyzwalacza na rozruszniku - cienki kabel normalnie kręcił....
Witam wszystkich Mam problem z wyżej wymienionym passatem, przy dynamicznej jezdzie auto szarpnie tak kolo 100km\h i trzeba go zgasić żeby dalej szło jechać. Błąd to 16618 czyli przeładowanie. Zrobiłem już chyba wszystko prócz sprawdzenia wiązki sterującej wielozaworem podciśnień oraz sprawdzeniem ECU... a więc: -wężyki wymienione -dolot szczelny -geometria...
Strzykawka, przewód 8mm między aktuatorami a strzykawka i jak zasysasz strzykawka to muszą być szczelne, np sztanga od turbiny musi się podnieść i tak pozostać do puki nie rozłaczysz strzykawki. I tak każdy po kolei. Masz gruszke, zawór egr i pod zbiornikiem płynu chłodniczego siłownik chłodnicy paliwa. Sprawdź też kruciec pompy tandem i przewodu do...
tak "biega napięcie" w czasie falowania nawet mruga oświetlenie wnętrza ale to raczej przez te szybko zmieniajace się obroty. Trochę to dziwne. Przecież jest jeszcze akumulator. Do jakiego napięcia są te spadki? Może jakieś masy? Zaznaczam że opcja z rurą odmy i zaślepionym kolektorem wciąż działa, wtedy jest ok. Osobiście obstawiam tak : - separator...
Podczas uruchamiania auta zaśmierdziało z pod maski okazało się że spalił się czarno żółty kabel od pompy od początku wtrysku i miał 1100 obrotów i stukot w silniku. Postanowiłem wymienić kabel i wyczyścić nastawnik, po czyszczeniu dalej 1100 tylko nie stukało obroty zostały więc udałem się do pompiarza który po podłączeniu auta do komputera powiedział...
akumulator podciśnienia wąż podciśnienia passat passat zawór podciśnienia
zmywarka bosch chiny scenic zegar lm358 histereza
Schemat elektryki Ford VIN WF0TXXTTPT3Y18068 Zacięte pokrętło regulacji w krajalnicy Zelmer