Zawór możesz wymontować i zasilić "na krótko" (uwaga na polaryzację - ma wbudowaną diodę gaszącą), albo w aucie w ramach testów elementów wykonawczych na diagnostyce komputerowej. Zaś sama diagnostyka to przede wszystkim obserwacja wartości mierzonych i oczekiwanych podczas jazdy, czyli tzw. logi dynamiczne.
po odlaczeniu przewodu podcisnieniowego z zaworu turbiny (takiej banieczki) dudnienie automatycznie ustaje. ta banieczka to nie zawór turbiny tylko akumulator podciśnienia - jeśli mowa o okrągłej plastikowej kuli. Doraźnie wypnij ten akumulator z obiegu a króciec trójnika z którego idzie do niego wężyk zaślep np. kawałkiem druta 2.5 kwadrat w izolacji...
http://obrazki.elektroda.net/93_12649362... 1 - zaworek zwrotny 2 - elektrozawór N18 3 - elektrozawór N239 4 - siłownik kąta nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki 5 - do pompy podciśnienia (pompy tandem) 6 - siłownik klapy dławiącej 7 - siłownik zaworu EGR 8 - akumulator podciśnienia 9 - elektrozawór N75
Dobra to jutro popatrzę i ci napiszę. Więc jest tak: z pompy wychodzi jeden gruby przewód, za jakieś 30 cm jest dopiero trójnik. Jedno wyjście trójnika, grube idzie do serwa, drugie cienkie do akumulatora podciśnienia. Z akumulatora wychodzą dwa wężyki do dwóch elektrozaworów: jeden od klapek wirowych, drugi czerwony od sterowania turbiną.
Sztanga w ogóle się nie podnosi. Jak zaciągnę ją strzykawką, jest wszystko oke I od tego powinieneś zacząć opis problemu. Weź kawałek wężyka ,i podłącz bezpośrednio z vacum do gruchy. Jak podciągnie to wiadomo że nie problem z geometrią czy pompą vacum . Zostają tzy opcje. Pierwsza to nieszczelności ,trójniki, akumulator podciśnienia( taka puszka okrągła...
N75 powinien być na ścianie grodziowej Nie mój drogi, n75 jest na dole po prawej stroni od turbiny na dole kolo akumulatora podciśnienia na dwie nakrętki przykręcony do blachy.
Teoretycznie nie słyszałem żeby były ku temu przeciwskazania. Choć to mocno ogólna opinia bo IMHO należy zwrócić uwagę na zakres ciśnienia roboczego, rodzaju uszczelnień wewnątrz siłownika itp. No i zastanów się czy aby podciśnienie wytworzone z silnika samochodu nie będzie za słabe... ? Musiałby być zainstalowany jakiś akumulator podciśnienia moim...
Ani silniki o mocy 140 KM i 170 KM nie posiadają serwomotoru, siłownik podciśnienia sterowany jest pneumatycznie a jedynie w 170 KM 2.0 TDI siłownik zmiennej geometrii posiada czujniki krańcowe, przy FAPie jest też róznicowy czujnik ciśnienia, czujnik temperatury gazów spalinowych i sondę lambda, serwomotor posiadają turbiny w silnikach 3.0 TDI a odnośnie...
Problem rozwiązany - okazało się, że przyczyną była zawieszona wakum pompa - usterkę znaleziono w serwisie Mercedesa - było podciśnienie jednak za słabe ok 50% w momencie jej ruszenia zaczęła pracować znowu na 100% ( apropo wcześniej teoretycznie uszkodzonego akumulatora podciśnienia udowodniłem im że urządzenie jest sprawne i przyznali mi rację, dobrze...
Kolego sprawdź sobie przewody podciśnienia, to musi być pewne. Odpal auto, otwórz maskę, zrzuć wężyk z akumulatora podciśnienia (ta czarna bańka) i przyłóż palec do tego wężyka, chociaż lepszym rozwiązaniem było by podłączyć się pod vakuometr bo jeżeli moc "wraca" to musi być jakieś podciśnienie. Ja bym też sprawdził gruszkę od Turba, pamiętam jak to...
Witam jak w temacie co to jest jest to po lewej stronie pod filtrem powietrza ,wychodzą tam dwa przewody chyba jakieś ciśnieniowe jeden wychodzi gdzieś w ramę pojazdu a drugi chyba do elektrozaworu? http://obrazki.elektroda.pl/8530253800_1... moje pytanie tak z czystej ciekawości co to jest i do czego to służy i za co to odpowiada....
A akumulator podciśnienia ok? I zaworek zwrotny przed elektrozaworami
Tak, uporałem się z tym problem. Wypięty wężyk okazał się być wypięty z akumulator podciśnienia. Niestety po wymienia akumulatora podciśnienia trzeba było jeszcze powymieniać wszystkie przewody, które idą w układzie ponieważ sparciały. Temat rozwiązany do zamknięcia.
moim zdaniem dalej problem z turbo lub z jego sterowaniem tzn grucha, węzyki, akumulator podciśnienia
Z tego co wyczytałem jeśli byłaby popa vacum to miałbym twardy pedał hamulca lub inne problemy hamulcowe. A umnie nie ma takich objawów. Jutro jeszcze zobaczę zawór n75 lub wężyk podciśnienia na gruszce do podnoszenia sztangi turbiny i na akumulatorze podciśnienia czy jest podciśnienie. Wszędzie wymieniałem wężyki , ale na akumulatorze podciśnienia...
Króciec przy kostce jest wolny, to jest odpowietrzenie powinien być na nim filterek. Dwa pozostałe to vac i podłączasz go do akumulatora podciśnienia ( czarna puszka na fotce) a drugi do siłownika. Żeby klapa działała akumulator podciśnienia musi być sprawny.
Pompa podciśnienia, akumulator podciśnienia.
Wszystko jest szczelne, przejrzałem cały dolot i układ sterowania, czyszczony był też egr. Ostatnio spróbowałem zmostkować przewody od "akumulatora podciśnienia" wprost na turbinę. Ciśnienie utrzymywał na odpowiednim poziomie, ciągle o 150mbar więcej niż wymagało tego ecu. Przejechałem się i zamiast P0299 wyrzucił błąd P1063 - 003 - mechanical failure.
Czy po włączeniu silnika i bez dodawania gazu obroty jałowe są wyższe niż normalnie? Jeśli tak to usterka ścieżki w potencjometrze, jeśli obie są wadliwe to obroty jałowe powinny być jeszcze większe niż nominalne. Ewentualnie sprawdzić jeszcze czujnik temperatury cieczy jak obroty lecą wyżej po odpaleniu i potem spadają. Problem jest taki że jak odpalę...
Podepnij wakuometr i zmierz podciśnienie z pompy vacum. Sprawdź też czy wyjście z pompy vacum nie ma luzu bo tam często był problem Zrobiłeś coś z tego? Czy będziesz jeździł i czekał aż heble całkiem padną? z tandempompy masz gruby przewód do serwa i cienkie odejście do sterowania silnikiem. po drodze jeszcze akumulator podciśnienia. Obadaj pod kątem...
oprócz samego gaźnika musisz wymienić kolektor dolotowy, zaślepić przewód który doprowadza ciecz chłodzącą do kolektora aisana, dorobić płaskownik z otworem żeby trzymał linkę gazu i przyspawać go go blachy przy belce. musisz mieć także inną górę gaźnika i uszczelkę. ja zastosowałem kawałek rury pcv kanalizacyjnej jako redukcję żeby połaczyć tę plastikową...
Po pierwsze po co zepsułeś sobie auto rok temu usuwając akumulator podciśnienia? Szkoda, bo to fajny silnik. Po drugie co to jest n75? Nomenklatura wieśwagena nie obowiązuje w łoplu. Po trzecie zamontuj sprawny akumulator podciśnienia, wymień przepustnice, którą najprawdopodobniej zepsułeś na nową oryginalną i wtedy się okaże jakie piętno odcisnęło...
Jeśli nie działa przełącznik nawiewu to warto sprawdzić połączenie akumulatora podciśnienia z kolektorem dolotowym i wężyk idący dalej - o ile się nie mylę akumulator podciśnienia jest połączony z podciśnieniowym sterowaniem nawiewem.
Napisałem "jak zobaczę o co chodzi to Ci powiem" ale zapomniałem dopisać, że jak zobaczę logi. Skoro poza błędem niedoładowania innego nie pokazuje a podciśnienia jak piszesz masz połączone prawidłowo i układ jest szczelny (mam nadzieję) to w logach wyjdzie czy masz nieszczelność w dolocie. W celu sprawdzenia szczelności układu podciśnienia wystarczy...
No to sprawdzaj kolejno wszystkie miejsca gdzie dochodzi podciśnienie - gdzieś musi znikać - np.egr. Zaślep na chwile wężyk podciśnienia idący na zawór egr i zobacz czy coś się zmieniło. Sprawdź akumulator podciśnienia. Jaki to silnik?
W tym afn nie ma zaworu N239, wiec to nie ten schemat. Jest pełno schematów ale nie ma żadnego jak połączyć to wszystko żeby miało ręce gdy jest klimatyzacja też podpięta pod akumulator podciśnienia.
Zaworek jest jednokierunkowy, ma puszczać tylko w jedną stronę. Popatrz na schemat i pomyśl chwilę: masz akumulator podciśnienia (ta czarna kula), zawór jednokierunkowy jest po to, żeby panowało w niej cały czas podciśnienie
To akumulator podciśnienia, jeżeli chodzi i ten co się znajduje niemal pod chłodnica, nad tą blachą osłaniającą silnik.
Jak nie ma akumulatora podciśnienia, to znaczy, że go brakuje. Chyba wszystkie tdi ze znienną geometrią go posiadały.
Golf 4 1.9 TDI 90 km zamiana na 110 km - Witam panowie, potrzebuję się dowiedzieć, czego mi brakuje do szczęścia, aby wykonać pełnego swapa z 90 km, jaki był w aucie, na 110 km. Sprawa wygląda tak, że poprzedni silnik się zepsuł, urwało się mocowanie i został wsadzony 110 km, lecz został wsadzony ze starym turbo, ponieważ wydech miał 4 dziury, a nie...
Podciśnienia. Sprawdź stan wszystkich wężyków podciśnieniowych na możliwość pęknięć i innych nieszczelności. Sprawdź vacupompę i akumulator podciśnienia. To - że wymieniony został zawór sterujący turbiną nie oznacza jeszcze - że w układzie ustalone zostaje właściwe podciśnienie sterujące gruchą. Sprawdź stan złącza i przewodów do zaworu sterowania gruchą....
sprawdz stabilność podciśnienia na wejsciu do akumulatora przy dodawaniu gazu a się wyjaśni
W tym wyborze są aż cztery rozgałęzienia. Zaczynając od najprostszego rozwiązania czyli wentylatora w rękojeści jak w stacjach xxxx858x, to rozwiązanie ma kilka zalet ale trwałość i wygoda użytkowania do nich nie należą. Stacja z kompresorem membranowym np. Pt803 ma trzy zalety względem poprzedniej grupy, kompresor membranowy jest trwalszy, rękojeść...
Po prawej stronie od dołu tego akumulatora podciśnienia było wolne miejsce gdzie pasował wężyk. Trzeba było go wyjąć by zobaczyć. Podziękowania dla Ciebie. Pozdrawiam.
Sprawdź wszystkie wężyki podciśnienia pod kątem drożności łącznie z akumulatorem podciśnienia. Możliwe że vacum pompa ma zbyt małą wydajność.
Pomiędzy pompą a serwo jest akumulator podciśnienia taka puszka po piwie (grube rurki) spróbuj podmienić z kimś.Od niego zależy podciśnienie po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca i tam chyba siedzi zawór zwrotny serwa (ale nie jestem pewien)
O jakiej ,,bańce" mówisz, o akumulatorze podciśnienia?.
No to poszukaj przyczyny, nieszczelność lub pompa vac Skoro działa tu ta sama vacu pompa co dla serva hamulców, to jest ona sprawna, bo z hamulcem nie ma problemów. Do zaworu podciśnienie przychodzić musi, natomiast jeżeli uszkodziłeś membranę, podciśnienie może być niwelowane do przewodu atmosferycznego, skutkiem czego, na aktuator turbiny, podciśnienie...
Elektrozawory dozują podciśnienie do siłownika klapy gaszącej, egr i gruszki turbo (tu dodatkowo na przewodzie podciśnienia masz zaworek jednokierunkowy i sferyczny akumulator podciśnienia), aby siłowniki mogły wrócić do swojego spoczynkowego podłożenia niezbędny jest dopływ świeżego powietrza właśnie tym wężykiem, który zaślepiłeś
Zamieść zdjęcia wnętrza w tym płytki. Wtedy będzie łatwiej poruszać się w uruchamianiu. Zwykle dodaje się dodatkowy zbiornik, który jest akumulatorem podciśnienia dla chwytaka lub rozlutownicy. W sumie nic wielkiego.
a nie jest tam przypadkiem zamek sterowany z akumulatora podciśnienia tworzonego przez vacuum pompę?
Oznaczenie silnika ? W silnikach PD i CR podciśnienie w pokrywie zaworów według mnie służy jako akumulator podciśnienia (w starszych silnikach diesla z pompą wtryskową oddzielny element ),który utrzymuje podciśnienie przez pewien czas po zgaszeniu np. do sterowania turbiny. W czasie jazdy nie ma on znaczenia.
Ten potencjometr to regulator podciśnienia - wykorzystuje podciśnienie w kolektorze dolotowym ( + akumulatorze podciśnienia ) i zmianą podciśnienia steruje kontem świateł - jak zwykły siłownik. Musi być to hermetyczne ! Ale co za płyn jest wśrodku - to naprawdę zagadka !
Potrzebuje wytworzyc podcisnienie w pojemniku. Objetosc ok 5l Wymagane podcisnienie -0,5 Bar Podcisnienie wytworzone w czasie najlepiej kilkunastu sekund, ostatecznie kilkudziesieciu Tanio ;p Witam . Chcesz tanio i szybko uzyskać podciśnienie - 0.5 Bara w pojemniku 5 litrowym ?. Jeżeli będą to niezbyt często powtarzane cykle to proponuję agregat z...
W zasadzie podciśnienie w układzie powinno być cały czas. Nawet po tygodniu. Jest nawet akumulator podciśnienia. Dla pewności /a raczej wykluczenia/ nieszczelności dobrze byłoby sprawdzić miernikiem czy gdzieś nie gubi.
Sprawdź działanie klapy gaszącej, szczelność wężyków od podciśnień oraz prawidłowość podłączenia akumulatora podciśnienia. Przy gaszeniu silnika klapa ma się zamykać!
Jeden wężyk idzie do regulatora ciśnienia paliwa a drugi do akumulatora podciśnienia, to ta bańka po prawej stronie przegrody czołowej.
Jeżeli akumulator podciśnienia i wszystkie wężyki są ok, a podciśnienie w granicach -0,7 bara to na chwile obecną nic więcej nie zdziałasz.
Mam nurtujące pytanie ponieważ żaden przewód nie jest doprowadzony do akumulatora podciśnienia ma to jakieś wielkie znacznie? Chociaż wydaj mi się że samochód nie ma takiego refleksu podczas przyśpieszania co inne auta z tym samym silnikiem :/
Zawór ma trzy króćce. ATM- do filtra powietrza VAC- do rezerwuaru czy też akumulatora podciśnienia. OUT- wyjście do regulacji komponentu (turbosprężarka , egr, czy inne).
dodam jeszcze że nie mam przewodu od gruszki do filtra Chodzi o akumulator podciśnienia , czy o przewód od wymiennika ciepła do filtra powietrza?
Dorażnie to obróć dekiel vacu wyjściem do góry. Albo dać przelotowy akumulator podciśnienia tak żeby olej osadzał się w bańce.
Zielone co tam było to akumulator podciśnienia. Tobie chodzi starego Pierburga i siłownik pull-down, jest on sterowany elektozaworem, ten zas taki sterowniczkiem w skrzynce z napisem na nim 1 lub 5, nie pamietam. Sprawdź wpierw czy są szczelne węże.
Koledzy są blisko z tym podciśnieniem . Ze dwa miechy temu była u mnie taka A3 z tym problemem przy hamowaniu . Problemem okazała się instalacja sterowania podciśnieniowego. Nieszczelne rurki podciśnienia, brak akumulatora podciśnienia . Po usunięciu tych usterek problem zniknął. Przyczyną takiego zachowania może też być również pompa wtryskowa lub...
Nadal są 2 sekundy zwłoki więc przypatrz się dokładnie króćcom przy elektrozaworach oraz temu przy akumulatorze podciśnienia (czarna plastikowa kula) oraz sprawdź króciec metalowy przy pompie podciśnienia gdyż nadal musi gdzieś jeszcze to podciśnienie uciekać.
Silniki AGR montowane były do września 2002 roku, same silniki nie różnią się niczym - są to bliźniaki a jedyne różnice je dzielące to osprzęt : wtryskiwacze, sterownik silnika, instalacja sterowania ciśnieniem turbodoładowania, turbosprężarka. ALH ma turbosprężarkę za zmienną geometrią kierownic spalin i akumulator podciśnienia a AGR zwykłą turbosprężarkę...
Okazało się, że była błacha sprawa a mianowicie przewód podciśnieniowy idący od akumulatora podciśnienia był na złączu pęknięty - po przycięciu przewodu auto odzyskało moc ( dobrze, że nie jechałem do mechanika jak tu jeden kolega radził). Gruszka na szczęście okazała się szczelna - sprawdziłem strzykawką z dobrze spasowanym tłokiem.
Ja jeszcze się zastanawiam, czy to nie jest takie rozwiązanie jak w beczce w123, gdzie pneumatyka jest mechaniczna i ma "akumulator podciśnienia"? no właśnie też o tym pomyślałem, pod tylna półką ma tzw "jajka"
markom, zaworek N75 zostaw na razie w spokoju - sprawdź szczelność wężyków podciśnienia bo skoro siłownik poruszający łopatkami zmiennej geometrii turbiny przesuwa się tylko w granicach kilku milimetrów a zasysany strzykawką 2-3 cm to masz nieszczelne wężyki podciśnienia i zawór nie jest w stanie utrzymać wymaganego podciśnienia, sprawdzić na szczelność...
EGR to nazwa całego systemu. W jego skład wchodzą elektrozawory sterujące podciśnieniem, przewody podciśnieniowe, akumulator podciśnienia, zawór EGR i przepustnica powietrza w kolektorze dolotowym. Akurat zawór EGR jest w tym silniku najmniej awaryjnym elementem. Najczęściej psują się elektrozawory a potem przepustnica.
Proponuję też sprawdzić akumulator podciśnienia (taki zbiornik podłączony do układu podciśnienia ) Niweluje on nagłe wahania w układzie. przeprowadzić test : -Silnik pracuje na wolnych obrotach -podłączony manometr podciśnienia do całego układu -pompujemy hamulcem i obserwujemy manometr Spadki podciśnienia po wyżej 300 miliBar to właśnie niesprawny...
Zasada jest taka, że mierzy się wakuometrem podciśnienie zaczynając od trójnika na wężyku idącym od pompy podciśnienia do serwa hamulców i kolejno przed a potem za każdym elektrozaworem, przed i za akumulatorem (zasobnikiem) podciśnienia jak i przed oraz za zaworkiem jednokierunkowym (czarno-białym). W miejscu układu podciśnienia gdzie na ostatnim pomiarze...
Tak chodzi o czujnik który sygnał wyjściowy napięcia jest w przedziale 0,5-4,75V w zależności od podciśnienia. Abym miał wystarczające podciśnienie robocze w akumulatorze podciśnienia to najbardziej pasują mi, żeby progi wyłączania i włączania przekaźnika pompy były odpowiednio 1,6V i 3,2V jeśli to miałoby być oparte na NE555 tak jak pisał _jta_.
Co na Twoim miejscu bym zrobił? - przyglądnął sie dobrze gruszce podciśnienia sterującą pracą VNT - w tych modelach VAGA gruszki są trzpieniem do góry, a więc z czasem woda spływając po dźwigni lubi dostawać się do wnętrza gruszki powodując jej korozję i problemy z prawidłowym wysterowaniem turba - kolejny aspekt to przewody podciśnienia i akumulator...
Rozdział kierunku nawiewu jest sterowany pneumatycznie, wiec wpierw sprawdź, czy rozdzielacz otrzymuje podciśnienie ( z kolektora ssącego lub pompy vacum, bo łaskawie nie napisałeś jaki silnik) oraz to, czy układ jest szczelny. Najlepiej to sprawdzać przy akumulatorze podciśnienia, zdejm schowek.
System sprawdza się w niezbyt zakorkowanym mieście, kiedy postoje są dłuższe niż 10 s, a po nich następuje przynajmniej kilka minut jazdy. W takich warunkach oszczędność paliwa jet i to spora. Dla mnie jedną z głównych motywacji do zmiany samochodu na nowszy było właśnie to, żeby mieć ten system i nie zawiodłem się na nim. Niestety system wymaga mocniejszego...
No to jest nieszczelności układ. Układ to pompa vaccum, przewody, akumulator, zawory i odbiorniki.
Więc zrób tak , na wężu który idzie od vacum do serwa tuz przy grodzi jest jeden króciec zaślepiony grzybkiem bodajże koloru zielonego a obok jest podłączony wężyk dalej trójnik z trójnika zasilanie do n75 a drugie wyjście do EGR prześledź które wężyki gzie idą , odłącz wężyk n75 i podłącz pod wolne wyjście na wężu głównym to zaślepione grzybkiem Dodano...
Pierwszy objaw przycinających się kierownic turbo, za czyszczenie jej nie powinieneś zapłacić więcej jak 400-500 zł, gruszki rzadko się uszkadzają. Zakładając ze zawór sterowania turbiną, wężyki, akumulator podciśnienia i pompa vakum jest sprawna: Przegoń porządnie auto na 3 biegu z pedałem gazu max min tak dodawaj i puszczaj co 3 sekundy gdzieś przez...
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
Witam, pacjent Fiat ducato z 2018r. Prawie od nowości mam problem z tym samochodem. Po przejechaniu około 100 tysięcy kilometrów auto traciło moc, zaświecał się check z błędem p0238-61. Auto zawiozłem do autoryzowanego serwisu FIATA przestał tam prawie dwa lata i nie naprawili, tzn zrobili coś że błąd się nie wyświetlał ale samochód nie miał mocy. Miesiąc...
Co tam niby migało, bo poza mikrofonem i akumulatorkiem w obudowie nie bardzo widać? Miniaturowy LED jest widoczny z tyłu tego czujnika podciśnienia. A akumulator litowy to chyba jest już lekko "spuchnięty", dlatego brakuje reszty obudowy. Generalnie do utylizacji a nie żeby leżało sobie w trawie.
ten (niby filterek) to jest zawór jednokierunkowy i powinien przepuszczać powietrze tylko w jedną stronę, przewód od turbiny możesz zdjąć ale musisz mieć w zapasie cybant aby go mocno potem ściągnąć żeby nie spadał, ta czarna kula to akumulator podciśnienia, te przewody to ogólnie się nazywają "przewody podciśnienia", widzę, że chyba masz silnik 90...
Wtryski i pompa są nówki z intercars. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi powiedział czy w tym silniku występują podkładki pod wtryskami, bo w aso twierdzą, że nie, a zaprzyjaźniony mechanik, że tak. Czy owe nieszczęsne podkładki mogę mieć wpływ na w/w objawy bo obecnie są założone. Co do podciśnień to wyrzuciłem akumulator podciśnienia i podłączyłem sterowania...
Nowy czujnik sprawdzałem jeździłem z testerem i patrzyłem czy pokazuje to samo co na zegarach, a jeżeli chodzi o zawór n75 to u mnie takowego nie ma jest taka czarna centralka (sry za brak fachowej nazwy) z której wychodzi 6 podciśnieniówek 1 do pompa vac 2 obudowa filtra 3 sterowanie turbosprężarki 4 akumulator podciśnienia 5k klapa gasząca silnik...
Ja zawsze odcinam za akumulatorem brązowy i biały i puszczam górą.
Ale zauważyłem że otwieranie i zamykanie drzwi działa b.wolno nawet za którymś razem wogule. Układ podciśnioeniowy centralnego zamka jest całkowicie oddzielony od układu podciśnienia silnika. Jedyna wspólna przyczyna wolnego zamykania i niedziałania rozrusznika to może być bardzo niskie napięcie na akumulatorze. zawór w pompie uruchamiany elektrycznie...
temat ucichł z braku czasu, ale teraz już chcę się za to wziąć. Turbo vnt już mam. Sprawdziłem też co nieco i doszedłem, że zmiana instalacji nie będzie przecież potrzebna jak i dokładanie czujnika ciśnienia doładowania z tego powodu, że na początku produkcji anj szło ecu z końcówkami 021, a nie tak jak założyłem na początku, że 018. Zapomniałem też...
Rozumiem ale w jaki sposób w komorze pojawia sie świeże powietrze jesli nie ma podciśnienia?
Nie jestem pewien jak jest w silniku AGR, ale np. w AFN można na próbę odłączyć/ zamienić miejscami zworek sterujący EGR-em. Chwilowe odłączenie EGR-u nie ma znaczącego wpływu na pracę silnika. Sprawdź też akumulator/zbiornik podciśnienia (nie pamiętam jak fachowo nazywa się ta "gruszka").
no wysterowanie jest za małe o jakieś 25% tylko nie wiem czemu, podciśnienie w przewodach jak najbardziej jest, jak już mówiłem nawet po zgaszeniu silnika jak ściągnę przewód z gruszki to zasysa powietrze w przewodzie bo jeszcze akumulator podciśnienia działa nie wiem czy tak powinno być. Ktoś mi mówił, że może sztanga źle ustawiona to pytałem w zakładzie...
Witam..A więc tak, zrobiłem tak jak radziłeś..Grupa 11/ nastawy podstawowe..Obroty wzrosły na 1400 a ciśnienie cały czas 980 989, poszedłem zobaczyć na gruchę, grucha cały czas stała w miejscu, mimo tego że auto nie było w trybie awaryjnym i jak się przejechałem to kręcił powyżej 3 tys, dopiero przy 100km/h było odcięcie.. Potem zrobiłem wykres z grupy...
EGR jest elektryczny i nie ma przy nim podciśnienia. Sprawdzić trzeba podciśnienia zwłaszcza okolice akumulatora jest pod dozownikiem powietrza oraz szczelność układu gruszki i czujnika kopiowania turbo jest na nim oring i czasem puszcza. Strzykawka 100 i sprawdzić czy trzyma podciśnienie na poszczególnych odcinkach uk sterowania.
Według mnie to nie zmieniam typu ciśnienia bo EGR jest sterowany podciśnieniowo, a kierownice też wymagają podciśnienia i tak sobie myślę, że wystarczyłoby odpowiednio zmienic mapę EGR-u na wzór mapy odpowiadającej za sterowanie kierownic w AFN-ie. To jest chyba druga opcja ze zmianą sterownika na ten od AFN, wtyczka z mojego sterownika pasuje do sterownika...
Podciśnienie masz tylko w jednym przewodzie. Pompa vaccum wytwarza podciśnienie, te zależnie od ilości odbiorników jest kumulowane w akumulatorze, lub nie. Z akumulatora podciśnienie jest podawane na odbiorniki JEDNYM przewodem I jest rozdzielane trójnikami.
Stosowane są cztery sposoby. Pomijając metodę z butli z azotem pozostają trzy typowe czyli kompresor w obudowie stacji, dmuchawa w obudowie stacji i dmuchawa w rękojeści. Stacje z dmuchawą w obudowie łatwo poznać po grubszym wężu jak ten w kompresorowych. Stacja ze sprężaniem w obudowie jest cięższa i większa dlatego nie ma problemu by wąż był grubszy...
Zacząłbym od zaślepienia rurki podciśnienia przy klapkach dolotu. Najmniej roboty. Zdjąć rurkę włożyć w nią krótki śrubokręt i zacisnąć opaską. Jeśli to pomoże i problem ustanie, to jest jak u mnie , a wtedy opcji jest dużo, np. zaworek podciśnienia przy akumulatorze, zatkana rurka, dziurawa rurka, kable , styki sterowania zaworkiem podciśnienia, czujnik...
Witam. Pojazd: VW caddy 1.9 TDI PD 2006r. Samochód, bardzo długo kręci i odpala, nie działa obrotomierz. Brak błędów dotyczących czujnika położenia wału. Po podniesieniu maski okazuje się, że już grzebano i to BARDZO GRUBO. Kable od czujnika położenia wału zostały ucięte i skręcone w palcach w taki sposób, że jeden z kabli (pin 1) przykręcony do masy,...
w takim samochodzie odpięciem akumulatora nic złego nie zrobisz nie wchodzi w grę zaden reset i.t.p. Mówiż iż przypadkowo odpięto klemę,może również coś innego (przewody podciśnienia)opisz dokładniej co się działo a przede wszystkim podaj kod silnika. pozdrawiam
Może ten opis pomoże!!! Uruchomienie W124 Diesel E Klasse z uszkodzonym immobilizerem lub z rozkodowanym kluczykiem! 1. Zdejmujemy rurkę podciśnienia (patrz foto). Przygotować przewód 0,75mm około 1-1,5m. Jeden koniec tego przewodu podłączyć bezpośrednio do "+" akumulatora a drugi koniec dotknąć do środkowego pina (patrz foto) przedtem oczywiście przekręcić...
Zwykle powodem błędu P0130 w Oplach z silnikiem wolnossącym są: 1. Przepływomierz który zaniża wynik pomiaru, silnik pracuje na ubogiej mieszance na której korekty wychodzą poza skalę, silnik nie zdąży się doregulować korektą więc w tym czasie sygnał z sondy lambda jest niski — wyrzuca błąd P0130 niskie napięcie z sondy lambda. Odłączenie przepływomierza...
Dodam jeszcze tylko, ze tam pomiędzy wakupompą a N75 powinien być zaworek jednokierunkowy, łatwo sprawdzić ustami czy działa, oraz czy w akumulatorze (tej sferze) robi się podciśnienie
Kolego ja cię proszę zmierz w końcu ile podciśnienia masz w akumulatorze ile produkuje vakupompa i ile masz na siłowniku sprężarki. Bo albo masz uszkodzone fanty ze złomu albo coś źle spięte.
Po pierwsze edytuj post tak, żeby dało się go chociaż przeczytać. Kolejna sprawa to diagnostyka, podłącz go do komputera i sprawdź parametry, bo bez tego można pół samochodu wymienić. Miganie świateł może być spowodowane słabą masą, starym akumulatorem, padającym alternatorem. Wody nie ubywa? We własnym zakresie możesz wyczyścić porządnie przepustnicę...
Bo nie zawsze błędy pokaże, z mojego nędznego doświadczenia obstawiam czujnik podciśnienia. Profilaktycznie odłącz akumulator na kilkanaście minut i sprawdź czy to coś zmieni. Silnik krokowy nie ma nic do poszarpywania przy dodaniu gazu no ale szyld mechanik każdy może sobie powiesić.
Wydaje mi się że jakby wał był ugięty to wibracje i drganie silnika były by ciągłe (a nie tylko przy dodawaniu gazu (obciążeniu silnika). Zgodnie z teorią drgań niewyważony wał zwiększa drgania przy zwiększaniu prędkości obrotowej (zbliżaniu się do rezonansu) . W moim przypadki drgania cichną po odjęciu nogi z gazu. To tak jakby moc nie była płynna...
Żadnego grupowania tam nie było. Wybrałem swój silnik >> parametry i miałem wszystko, tj obroty, prędkość, napięcie akumulatora, podciśnienie, otwarcie przepustnicy itd. Jak chcesz to mogę jutro z rana wysłać screena z firmowego tableta. Są jakieś inne interfejsy co jest je sens kupić za małe pieniądze?
Do odkurzania tylko i wyłącznie odkurzacz z zasilaniem 230VAC. Oczywiście to tylko moja subiektywna opinia, ale kilka chińskich akumulatorowych wynalazków "przerobiłem" i żaden nie zapewniał odpowiedniego podciśnienia i czasu pracy, żeby cały syf dokładnie wyciągnąć (zwłaszcza z samochodu).
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
Witam ! Obserwuję ten temat ponieważ powoli "składam" - buduję sobie stację lutowniczą 5w1 stoję przed ty samym dylematem w postaci pomp-turbin. Mają Koledzy rację co do głośnej pracy dostępnych i małych wentylatorów-pomp (nadmuch). Wentylatory promieniowe i osiowe z silnikiem szczotkowym to faktycznie "wyjce". Testuję różne i nie specjalnie sobie wyobrażam...
akumulator podciśnienia passat odłączenie akumulator podciśnienia podciśnienia mercedes
gramofon demontaż telewizor philips ustawi fabryczny instalacja elektryczna motoroweru
zelmer regulator obrotów zelmer triak
Zwarcie elektrozaworu Prins VSI – objawy, diagnostyka, naprawa LPG Nissan Qashqai J11 – schemat podłączenia żaluzji chłodnicy AGS, instalacja LIN, IPDM