Tak, szeregowo z baterią. Taką samą rolę pełni proponowana wcześniej żarówka. Możesz nawet użyć jakiegoś klasycznego halogena na 230V. Idea jest taka sama, wtrącona w obwód rezystancja ogranicza prąd.
Różnica to spadek napięcia na rezystancji wewnętrznej akumulatora.
Twój opis pasuje do opornicy Lewanda. Ale nią bada się stan akumulatora ,dokładnie do jakiej wartości spada napięcia przy konkretnym obciążeniu (stad wymienne wkładki o różnej rezystancji by zasymulować pobór dużego prądu). Daj zdjęcie tego akumulatora z góry bo przeważnie trakcyjne mają jakiś system uzupełniania elektrolitu. No chyba że nie jest to...
Zmierz rezystancję wewnętrzną tego akumulatora, a wszystkiego się dowiesz. Taka bateryjka powinna mieć około 1,5mΩ. Jak będzie powyżej 2,2mΩ to już raczej złom.
Tylko że dobrze skręcone przewody i później zlutowane spowoduje spadek rezystancji połączenia, a nie wzrost... Od lat lutuję wiązki w motocyklach, często w customach, gdzie budowane są instalacje od nowa i nie przypominam sobie uszkodzonych połączeń. Odbiegliśmy od tematu, w hybrydzie wystarczy odłączyć akumulator i z wiązką 12V oświetlenia czy wentylatora...
Trochę teorii to za mało. Co decyduje o prądzie? Rezystancja wewnętrzna akumulatora i jego zużycie. Ogólnie biorąc z waszych obliczeń wynika ogólnie nic. Druga sprawa akumulatory trakcyjne maja stosunkowo małe prądy rozruchowe / czy udarowe, zwał jak zwał. Podaja to w ich specyfikacjach technicznych. To nie są akumulatory rozruchowe gdzie prądy sięgają...
Dlaczego się mylisz? Skoro jedna z cel przestaje poprawnie funkcjonować i nie jest już źródłem to przy szeregowym połączeniu z pozostałymi nadal posiada rezystancję wewnętrzną, która będzie pracowała jak dodatkowy odbiornik. W pierwszej kolejności należy spróbować, o ile to możliwe, chemicznie uruchomić akumulator czyli dokonać pomiarów np. gęstości...
Pytanie aktualne jaka jest sprawnosc AGMow jako magazyn. Zależy od zużycia. Nowe mają nawet okolice 90%, a w miarę starzenia rośnie rezystancja wewnętrzna i sprawność spada. Tylko żeby taka instalacja działała długo i bez problemów, nie możesz kupić byle jakich trupów ze złomowiska, ani nawet najtańszych nowych akumulatorów. To muszą być akumulatory...
Kable na pewno nie są za cienkie Na pewno to będziemy w piasku. Skoro zabezpieczenie odłącza, to napięcie na nim jest poniżej progu. Obojętne czy konektorek luźny, styk wypalony, żółty człowiek co robił stacyjkę czy akumulator -złośliwy. Każda opcja zwiększonej rezystancji (nawet pojedyncza) wystarczy. Wiesz po co i jakim momentem dokręca się styki...
Jasne, tyle tylko, że dobrze łączyć jest akumulatory o jednakowych parametrach i stanie, żeby uniknąć problemów związanych ze zróżnicowaną rezystancją wewnętrzną ogniw. A co do prądu rozładowania i zależnej od tego pojemności to polecam się zapoznać z pierwszą z brzegu notą katalogową akumulatora "głębokiego rozładowania". Przykład: https://www.bto.pl/produkt/81850/akumula...
:arrow: daniel93 Na zmniejszenie zasięgu składają się: -opory toczenia (uzależnione od ukształtowania terenu, rodzaju nawierzchni) -opór powietrza -rzeczywista sprawność silnika -rzeczywista pojemność akumulatorów -rezystancja wewnętrzna akumulatorów, rezystancja przewodów, kanału MOSFETa, itd. -straty na przeniesieniu napędu, itd. Przez to zasięg rzeczywisty...
Niestety sosarek ma racje zły zakres. Z tego, co przeglądałem do tej pory ten problem wymaga indywidualnego układu. I nie ukrywam, że liczę na pomoc. Dodano po 25 ja w sieci natrafiłem na coś takiego http://elektro--hobby.blogspot.com/2015/... Co w teorii powinno się sprawdzić. Tylko jak określić tą wartość...
Nie wprowadzam w błąd, akumulatory które wskazałem są akumulatorami AGM przystosowanymi do pracy cyklicznej, a nie akumulatorami rozruchowymi. Te akumulatory powinny wytrzymać kilkaset cykli głębokiego rozładowania, a w UPSie będą pracowały głównie jako zasilanie buforowe i do tego celu nadają się idealnie. Oczywiście nie są to jakieś super markowe...
;) ja nie do wózka jej potrzebuje, a do off-grida. Zrobiłem już z żywych 3x24V, pozostały 3 uszkodzone i jedna z upalonym słupkiem na zapas. Gdy dołożyłem paneli do 2kWp okazało się, że jeszcze jedno ogniwo niedomaga, zbyt intensywnie gazuje, tzn ma zwiększają rezystancja wewnętrzna. Podejrzewam, że też któraś płyta odpadła. Też ma rozwalony słupek...
Chciałbym dodać do tych wszystkich wypowiedzi pewną radę. Pracuję z gotowymi prostownikami trakcyjnymi typu BMA. Cykl ładowania został tak zaprojektowany że całkowicie rozładowana bateria akumulatorów jest najpierw ładowana stałym napięciem (prąd maleje) a następnie jest ładowana stałym prądem czyli jest podnoszone napięcie aż do wartości równej wartości...
Ok może spróbujmy porównać zwykły akumulator mokry ( rozruchowy) a AGM.. W AGM mamy nadmiar kwasu a niedobór wody. W zwykłym jest na odwrót ( tak sądzę ) Można też by poruszyć sprawę trakcyjnych ( obniżona gęstość kwasu ) -- mniejsza podatność na zasiarczenie czyli wyszło by na to że płyty są przewymiarowane i pomimo zamienienia H2SO4 na siarczan ołowiany...
Skąd Ci się biorą takie straty przy regulacji PWM? Twoje obliczenia są słuszne ale nie dla PWM lecz dla regulatora liniowego. PWM to jeden z wariantów stabilizatora impulsowego. Prawidłowo zaprojektowany regulator PWM obniżający napięcie z 14V do 6V przy prądzie 5A nie potrzebowałby nawet radiatora na głównym tranzystorze... Sądząc z podanych wartości...
Zaraz zaraz, bo tu się zaczęły odstawiać jakieś cyrki. Po pierwsze, nie mam zamiaru stawiać 100kWh akumulatorów. W zupełności mi wystarczy 20kWh właśnie w postaci palety z akumulatorami trakcyjnymi. Także chociaż tyle dobrze wywnioskował kolega o niestosownym nicku. Przy 100 kWh w kwasie to się zrobi już niezła akumulatorownia, musi zadbać o odpowiednią...
Moim zdaniem odpalanie z takiego prostownika ma sporo wad: 1. doprowadza się akumulator do całkowitego rozładowania - to mu nie służy, 2. duży prostownik swoje waży i kosztuje też nie mało, 3.podłączenie takiego z za wysokim napięciem i dużym prądem nie służy akumulatorowi, Ja się nie męczę z dużym prostownikiem-wspomagaczem rozruchu: jak i tak te...
realme 12 PRO PLUS 5G zainstalowany ACCU BATTERY PRO. Po wyjęciu z pudełka w kwietniu, rozładowanie do kilku procent i ładowanie na full. Pojemność 109% deklarowanej przez producenta (w dniu dzisiejszym 5046mAh) . Bo jest wartość deklarowana i wartość znamionowa. Spójrz tutaj: https://obrazki.elektroda.pl/7314898800_... Na samej baterii...
Baterie nie są zasiarczone :) One po prostu od ciężkiej pracy i braku jedzenia dostały skrętu kiszek Ile czasu ładujesz baterie? Po jakim czasie ładowarka sygnalizuje pełne naładowanie, gdy wcześniej były rozładowany do czerwonych diód? Czy ładowarka po naładowaniu wyłącza się, czy ładuje buforowo z napięciem np 27V. Choć jak ty to sprawdzisz nie mając...
https://obrazki.elektroda.pl/5042584800_... Wygląda na to, że w tym roku zima będzie dłuższa niż jednodniowa. Wprawdzie temperatury i opady śniegu nie osiągnęły jeszcze poziomów jakie niektórzy pamiętają, jednak obecności śniegu trudno nie zauważyć. Napiszcie jaki zauważyliście wpływ zimy na urządzenia elektroniczne. 1.Mniejszy transfer...
Ale to kwestia ekonomii (żelowka to 150zl) i technologii już dzisiaj wymieniem je od ręki na akumulatory typu LifePo4 (cena ponad 1200zł, dwa pakiety 12V 10Ah, łaczna waga niecałe 3KG) i co ważne wysoki prąd rozładowania. Więc zasięg x3 Bzdura, widać właśnie jakie pojęcie o EV i ogólnie fizyce mają zwolennicy... Jak niewiele trzeba, żeby komuś coś...
Zastanawiam się, czy dla metalowego słupa (ok 5m wysokości) z solarem zamontowanym na szczycie i niewielkim modułem telemetrycznym wewnątrz słupa należy stosować wewnątrz uziemienie instalacji 12VDC oraz jakieś iglice, otoki itp. jako instalację odgromową? Czy sam w sobie słup już stanowi "zwód pionowy" i jednocześnie klatkę faradaya dla elektroniki...
BU-808B: Co sprawia, że ogniwa litowo-jonowe ulegają zużyciu? Tematyka: Procesy zachodzące w ogniwach Li-ion powodujące trwałą utratę pojemności. Sposoby testowania ogniw. Wpływ domieszek na sprawność procesu ładowania. Priorytety W 2006 roku cały wysiłek w kierunku zwiększenia gęstości energii ogniw Li-ion został zniweczony, gdy miliony akumulatorów...
https://obrazki.elektroda.pl/5310636000_... Nowe rozwiązania czujników prądu firmy Riedon ma szansę przedefiniować branżę pomiarową. Moduły te łączą cechy konwencjonalnych rezystorów bocznikowych, z czujnikami prądu opartymi na efekcie Halla. Każdy wyposażony jest we wbudowany precyzyjny wzmacniacz i oferuje izolację galwaniczną do...
Rozpowszechnienie hybrydowych pojazdów elektrycznych (HEV) i pojazdów elektrycznych (EV) stworzyło nową dynamikę w projektach motoryzacyjnych. Pojazdy HEV i EV nie działają już na tradycyjnym 12-woltowym akumulatorze kwasowo-ołowiowym – używanym głównie do generowania iskry wystarczającej do uruchomienia silnika – a zamiast tego wykorzystują...
https://obrazki.elektroda.pl/2709815000_... Oba wymienione w tytule podmioty opracowują kompletne rozwiązanie z falownikiem trakcyjnym dla modułowej platformy samochodowej OEM dla pojazdów elektrycznych (EV). Onsemi ogłosiła niedawno, że nawiązała strategiczne partnerstwo z marką Volkswagen AG (VW) w celu dostarczenia modułów zasilania...
https://obrazki.elektroda.pl/3987279300_... Przetwornice mocy są niezbędnymi elementami wykorzystywanymi w zastosowaniach elektrycznych, a wraz z nimi cewki indukcyjne, klucze mocy itp. Tego rodzaju rozwiązania użytkowane są w systemach odnawialnych źródeł energii i magazynowania jej. Potrzeba elektryfikacji mechanizmów, które wcześniej...
https://obrazki.elektroda.pl/9128080800_... Węglik krzemu (SiC) i azotek galu (GaN), to dwa materiały, powszechnie uważane za przyszłość przetwarzania mocy. Były one głównymi atrakcjami targów APEC 2023 w Orlando na Florydzie. Zgodnie z danymi przedstawionymi w prezentacji Navitas Semiconductor, przewiduje się, że te dwie technologie...
akumulator trakcyjny akumulator trakcyjny zastosowanie akumulator trakcyjny trojan
dobry kabel coaxial ustawić antenę eutelsat monolityczne układy scalone
suszarka obrotowa suszarka obrotowa
Niesymetryczny obrót bębna w pralce Samsung Eco Bubble 7 kg Program na Arduino GIGA do obliczania faz Księżyca