Zmiana ładowarki, zmiana inwentera. I połączenie akumulatorów jak należy.
Wymień uszkodzony akumulator, ze zwartym ogniwem pozostałe zbyt mocno się "gotują". Akumulatory po intensywnym ładowaniu zawsze jakiś czas gazują po odłączeniu prostownika, a w twoim przypadku z pominietym ogniwem jeszcze bardziej. Uważaj z otwartym ogniem.
Jak połączysz wszystkie w szereg - 6V 480Ah + do tego drugi akumulator to da razem 12V 480Ah.
Włącz początkowo szeregowo z akumulatorem dwie żarówki 100W/24V. Powinno być ok 2 - 5 amperów. Ale autorowi postu zależy chyba aby te 2-5 A było na końcowym etapie ładowania ? Bo przecież akumulatora trakcyjnego nie ma sensu ładować tak małymi prądami.
Jak długo ma pracować przy poborze 60W, a jak długo przy rozruchu/schładzaniu 140W? Ogólnie to do takich zastosowań są przewidziane akumulatory trakcyjne (wózki, łodzie itp.), które są przystosowane do głębokiego rozładowania. Akumulatory rozruchowe są przewidziane do dużych prądów, ale pobieranych krótko.
Dodałbym że li-ion potrafi się zapalić (dostać wewnętrznego zwarcia) od za głębokiego rozładowania czy przeładowania. Za dużego prądu ładowania czy rozładowania czy zbyt wysokiej temperatury ogniwa i przed tymi sytuacjami ma chronić BMS. Zdarza się i tak mimo to że dojdzie do spontanicznego przerwania wewnętrznej warstwy izolacyjnej elektrod i wtedy...
Relacje może i bym załączył aczkolwiek potrzebowałem wsparcia aby uruchomić auto. Rób relację i przedstawiaj problemy a postaramy się pomóc. W hybrydach wszystkie systemy w układzie napędowym muszą być sprawne aby uruchomić silnik spalinowy, z tego co wiem to bez akumulatora trakcyjnego nie uruchomisz silnika spalinowego. Nawet gdybyś go jakimś cudem...
Tu może być tak samo jak w Kia ProCeed którą niedawno robiłem, co prawda miała zwykły akumulator 12V ale silnik spalinowy uruchamiany był napędowym silnikiem elektrycznym z baterii trakcyjnej, brak było standardowego rozrusznika i pewnie przy padniętej baterii trakcyjnej auto robi się nie do odpalenia
Do tego służą odpowiednie baterie (akumulator trakcyjny) które są wiele droższe więc zdarza się że ktoś wymienia na aku. Miałem taki przypadek w podnośniku po wymianie na dedykowaną baterię do pracy ciągłej bez problemu podnośnik śmigał kilka godzin.
Co do żywotności to jest cała bajka I zależy od masy czynników. Dobry akumulator trakcyjny do pracy cyklicznej przechowywany w BDB warunkach temp Z katalizatorem markowy to wytrzyma dobrze ponad 10 lat ale takie no są drogie (im wyższa trwałość niezawodność cena rośnie koszmarnie) Ja bym szukał czegoś w miarę markowych Yuasa Baren i Patrzył czy zrobione...
Kokretne liczby sa takie: Pojazd z "czystym" napędem elektrycznym, o wadze ok. 1,5 tony, dla jazdy po twardej i równej jezdni potrzebuje ok. 15kWh na 100km. Jeżeli masz napięcie nominalne akumulatorów 300V, to ich pojemność musi być 50Ah. To jest wyliczenie teoretyczne, bo w praktyce nie wolno wyładowywać akumulatorów "do zera", ponadto pojemność akumulatorów...
Witam. Masz już te akumulatory? Czy dopiero szukasz? Jak szukasz to zerknij do nich: https://izol-plast.rogow.pl I zapytaj o ogniwa z baterii SBS-4 to pojedyncze ogniwa ale pojemności w zależności od specyfikacji od 750Ah do 900Ah Miałem z nimi kontakt (ogniwami) i poleciłem już nie jednemu konstruktorowi magazynów. Pozdrawiam
Dołączę się do tematu, sam posiadam zestaw 12sztuk ogniw trakcyjnych 240Ah i planuję używać go jako magazyn PV. Czy można zrobić jakiś system automatyczny do uzupełniania wody?
Witam. Prawda jest po środku. Co w domu bierze moc? Piec, pralka - grzałka, piec do gotowania i to można zasilać dc ale start "softstart". Komputer, TV (jeśli ktoś jeszcze używa), światło może być AC, bo to MAŁE MOCE 100...200W. Żywotność akumulatorów wysokonapięciowych jest 10 razy większa niż bezpiecznych 24...48V, bo nie ma tam udarów prądowych....
Przecież ci o tym piszę to tylko Podsumowanie. Prąd rozruchu i RW się nie zmienia. I wiesz co masz. Jak się kierujesz napisem dobrze, źle, wymień. To twoja sprawa.
Bateria o napięciu 6 V składa się z 3 akumulatorów (ogniw wtórnych) połączonych szeregowo. Dla takiej baterii akumulatorów kwasowo-ołowiowych napięcie końcowe wynosi 7,5 V. Prąd ładowania powinien być 10-godzinny. Przy mniejszym należy skończyć ładowanie przy niższym napięciu. W dokumentacji akumulatorów lub układów scalonych ładowarek są zamieszczone...
JESIOTR - jaki typ akumulatora miałeś ? jaką przetwornicę i regulator ? Akumulatory żelowe spięte w baterię 50Ah/24 V pracowały jak naczynie wyrównawcze. Regulator najtańszy za 50 zł.10A/12i24V. Przetwornica chińska (tania, bez sinusa)1500W/24V. Do wiatraka oddzielny akumulator trakcyjny.
To co znalazłem: https://battery-import.s1.cdn-upgates.co... Wynika, że podstawowa pojemność to pojemność C5 więc prąd 1/5C (5-cio godzinny czyli 32A) dla tego akumulatora powinien być OK. W końcu są to akumulatory trakcyjne do np maszyn myjących podłogi w marketach. Niestety dokładniejszych danych na szybko nie znalazłem.
...i czy to w ogole ma sens. Nie ma sensu, bo w hybrydach montowane są zupełnie akumulatory niż te w pojazdach elektrycznych. Te w hybrydach to nie są akumulatory typowo trakcyjne! Różnice są zasadnicze i polegają przede wszystkim na zupełnie innej odporności na głębokie rozładowanie oraz ilości cyklów ładownia. Wykorzystanie akumulatorów z hybryd...
Cześć, Twój pomysł nie jest nowy. W ten sposób konstruowane są praktycznie wszystkie zasilania serwerowni. UPS potrzebny jest do podtrzymania zasilania urządzeń na czas potrzebny do rozruchu agregatu i osiągnięciu przez niego parametrów pracy (duże agregaty spalinowe potrzebują kilka minut na osiągnięcie parametrów pracy) dopiero wtedy następuje przełączenie...
Głupawy LELEK "robił" gęstość, tylko trwało to tydzień. Akumulator w samochodzie to nie jest akumulator trakcyjny.
trzeba porównywać pojemność a nie Ah A czym są Ah (amperogodziny) jak nie pojemnością? Właśnie już to opisałem. Tylko producenci akumulatorów trakcyjnych (nie wszyscy) podają takie dane ja wartość C. Reszta podaje napięcie i Amperogodziny.
Dziękuję za takie porady. Proszę na temat.
Będzie zdecydowanie trwalszy niż klasyczny aku rozruchowy. Swego czasu producenci przetwornic pisali o akumulatorach DeepCycle i takie faktycznie są na rynku. Jednak nic nie pobije trwałości (poprawie eksploatowanego) aku LiFePO4. Początkowo w instalacji podobnej do Twojej miałem aku 120Ah; kwasowy mokry i również po około 600-ciu set cyklach musiał...
Zużyte akumulatory trakcyjne NIE są wyrzucane, ale adaptowane jako magazyny energii do współpracy z domowymi panelami lub wiatrakami. Nie wiem jak zużyty akumulator trakcyjny miałby pracować jako magazyn energii? To nonsens oczywisty. Skoro jest zużyty, to jedynie nadaje się do huty a nie spełniania funkcji, której już nie spełnia. Skoro się zużył...
(at)maverick73 jeszcze chwila i przejdziesz na on-grid :) (at)Kruza Bolesław może właśnie w tym wypadku kupić falownik on-grid i mały agregat spalinowy. Rozejrzał bym się za akumulatorem trakcyjnym z wózka widłowego. https://youtu.be/GT5C9noYuFA?t=289 https://www.olx.pl/oferty/q-akumulator-t...
Posiadam ww. ładowarkę chciałbym ją przerobić tak abym mógł nią ładować baterie 6 ogniw połączonych szeregowo dających napięcie ok 7,2V 1,6Ah Ładowarka: Trafo toroidalne moc pewnie 12V*15A=180VA Mostek prostowniczy - MBR4050PT Reszta jak na zdjęciu poniżej. http://obrazki.elektroda.net/29_11961150... http://obrazki.elektroda.net/78_11961150...
prostownik na 1 sek załącza się i rozłącza i tak cały czas. Powoli, z podłączonym zestawem akumulatorów? Czy po włączeniu do sieci, prostownik wariuje? Bez akumulatorów. To ważne.
3godziny naładowaniu olać wody i wio? ,,Olać" to raczej moczem złocistym i ciepłym :cry: A na serio trzy godziny ładowania akumulatora ołowiowego i ,,wio" ? Coś nie..ten tego...Drogi Panie. By nie było, że producentów reklamuję, poszukaj Waść Akumulatora Trakcyjnego ze znakiem Deep Discharge, czyli odpornym na mocne rozładowania. Parametry znasz. Pozdrawiam.
Widzę że mnie Pan nie zrozumiał. Chcę przerobić zasilacze ATX, bo łatwiej ingerować w układ automatyki. Nie planuje go przewijać, lecz wykorzystać oryginalne uzwojenie np: 5V, a 12 V pozostawić nieobciążone. Z danych producenta wiem że akumulatory trakcyjne 6V mogą być intensywnie ładowane do napięcia 7,2V, a następnie być na podtrzymaniu małym prądem...
Niestety akumulatory AGM nie nadają się do takich eksploatacji , pozostaje tylko LiFePO4 albo akumulatory trakcyjne . niestety kogo stać na zakup takich akumulatorów bez dotacji .
Owszem - budową i charakterystyką ładowania i rozładowania. Samochodowy akumulator przez kilka sekund dostarcza kilkuset amperów przy rozruchu silnika, a później jest już cały czas ładowany przez alternator. Akumulatory do fotowoltaiki to akumulatory tzw ,,głębokiego rozładowania" i powoli są ładowane z paneli PV i powoli rozładowywane przez np. falownik...
To też częsty problem zaniedbanych baterii, ale chyba nie w tym przypadku. Z uszkodzonym mostkiem nie byłaby możliwa praca przez 2-3h. Takie objawy dają uszkodzony ogniwa, gdzie wydajność całej baterii jest ograniczony do pojemności tych właśnie ogniw. Ładnie to widać na wykresie rozładowania, gdy pojawiają się skokowe spadki o 2V na każde wyczerpane...
Akumulatory kwasowe są zazwyczaj używane jako rozruchowe. Słowo klucz; zazwyczaj . Co nie znaczy że zawsze. Są produkowane, akumulatory trakcyjne kwasowe, np; https://sklepakum.pl/11-akumulatory-trak... Akumulatory AGM są również akumulatorami kwasowymi. Więc samo stwierdzenie "akumulator kwasowy" bez odniesienia do konkretnego typu/modelu...
KW650 służy do sprawdzania akumulatorów STARTOWYCH. Akumulatora trakcyjnego tym nie sprawdzisz.
Ma i to duże. Podczas rozładowywania jony siarki wchodzą w płyty akumulatora, a podczas ładowania wychodzą z powrotem do elektrolitu. Jeśli był rozładowany to wylewajac elektrolit zostawiłeś tam część jonów siarki w płytach. Musisz je z tamtąd usunąć (woda destylowana i ładowanie odsiarczające) zanim wlejesz nowy elektrolit, a jak płyty wyschną to juz...
Hybryda nie jest autem z akumulatorem trakcyjnym A czym jest dodatkowy akumulator 48V w hybrydzie? Nie jest to akumulator trakcyjny?
Na przykład MWC 80-12 będzie miał zbliżone wymiary. Chodzi o polecenie konkretnej marki i modelu? Akumulatory trakcyjne mają swoje wymagania.
Tak jest , przewód 35mm² , oczka 8mm , akumulatory trakcyjne płynne . Uprzedzę , że mierzyłem każdy oddzielnie i miały takie same napięcia , BMS zbędny . Była szybka robota i wyszło jak wyszło . Przerobię to . P.S. Masz dobre "oko".
No niestety. Popatrz na akumulatory KMBattery. Jeśli masz odpowiednie warunki do umieszczenia akumulatorów to możesz pomyśleć o kwasówkach trakcyjnych, cenowo wychodzi korzystniej.
Tak, domek na działce. Tym niemniej muszę kupować przedmioty nowe, bo takie są reguły dofinansowania. Ale znalazłem jeszcze opcję z akumulatorami trakcyjnymi. Są dedykowane do maszyn pracujących w trybie głębokiego rozładowania - wózki itp. Opis z allegro: AKUMULATOR TRAKCYJNY 12V 170AH EVP12-125 ... została zastosowana technologia dodatniej płyty pancernej....
Wszystko zależy od tego jak często zestaw będzie wykorzystywany. Jak to będzie 1-3 razy rocznie, to lepszy byłby akumulator typu AGM VRLA, gdy praca będzie częsta, cykliczna, to akumulator typu trakcyjnego. Kompromisem miedzy wytrzymałością, a ceną mógł by być wzmocniony akumulator kwasowy np jenox hobby, lub podobne.
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
(at)ElektrodaBot Jaką trwałość ma akumulator trakcyjny tego auta?
Jest to akumulator trakcyjny 80V 240Ah do napędzania wózka akumulatorowego. Akumulator ten jest zbudowany z czterdziestu ogniw każde 2V jak w każdym akumulatorze. Układ chciałbym zbudować taki żeby ładował w zależności od temperatury czyli przy temperaturze 0 stopni 2,4 V na celę czyli razem 96V natomiast przy temperaturze 20 stopni około 2,3V na celę...
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Podpowiedz mi proszę, które elementy przejrzeć (wtyczki, wiązki), żebym się pozbył tego błędu. Bez dokumentacji nawet nie wiem, czy to "coś" w bagażniku pod podłogą obok akumulatora trakcyjnego to jest właśnie HCU1 (bo jest też gdzieś HCU2). Ciężko to stwierdzić nawet z dokumentacją, bo porzestali podawać skróconą nazwę. :) 1919- kalkulator kontroli...
Interfejs OBDII wpinasz w gniazdo w którym masz dostępne napięcie akumulatora. ADC użytego mikrokontrolera załatwia sprawę. No ale wiadomo, im głębiej w las tym więcej drzew. Już pomijając elektryki i akumulatory trakcyjne niektóre auta mają po 2 akumulatory i tu warto byłoby pokusić się o odczyt po ODBII tylko że czemu chcesz bazować na K-Line skoro...
U mnie wszystko śmiga. Bez rewelacji ale prąd jest . Za chwilę jak co roku przeskoczy się przez najkrótsze dni i będzie tyle nadwyżki że głowa boli. Zrozum że te victrony pracują od pojedynczych watów. On gridowe falowniki nawet nie pstrykną trzeba im min 100-200 Wat żeby ruszyły. Dzisiaj w szczycie leciało sumarycznie ok 1500 Wat. Jak będę wywalał...
Mam akumulatory trakcyjne Trojan T125, kpl. 48V + ładowarka. Czy może ktoś mógłby mi pomóc w stworzeniu magazynu energii, a dokładniej w połączeniu z instalacją PV na dwóch mikroinwerterach hoymiles HMT-2250.
To mają być akumulatory trakcyjne? Akumulator LifePo4, spełniający funkcję mobilności, to 30kg dla pojemności ponad 300Ah. do tego przetwornica o wadze jednego kilograma i mamy bank energii dający się przenosić. Większa pojemność, to większa waga. Swoją drogą, to co to za biuro, które potrzebuje mobilnego banku energii? Nie mówiąc o tym, że chyba trudno...
Kwasowe akumulatory trakcyjne mają lichą żywotność - raz, że relatywnie nieduża ilość cykli - dwa, że akumulatory kwasowe od samego leżakowania też się degenerują. Wątpię by był z tego jakiś zysk poza tym że masz akumulatory na wypadek jakby prądu brakło. No ale policz to sobie dokładnie - uwzględniając koszt akumulatorów, ich żywotność, koszt dodatkowego...
Te ze zdjęć są akumulatorami trakcyjnymi - nie trakcyjnymi (trakcyjne są w melexach), a stacjonarnymi. Po 3 latach nie wymienia się akumulatorów w taksówce, a w wojsku (tzw. "resurs"). Taksówkarz nie wymienia akumulatora, dopóki kręci i dopóki da się go podładować w garażu ... Te akumulatory prawdopodobnie pracowały w jakimś układzie podtrzymania zasilania...
Zajrzyj do michalPV https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Kup akumulatory trakcyjne np na OLX
Pojemności akumulatorów /zwykłych nie przemysłowych/ najczęściej są podawane dla rozładowania prądem 20 godzinnym. Popatrz na parametry melexa /akumulatory trakcyjne/.
Proces ten jest NIE odwracalny i taki proces tutaj nastąpił. Jest odwracalny ale wymaga dużo czasu tym samym ma nadal sens ekonomiczny jedynie przy drogich akumulatorach trakcyjnych. Przy coraz niższych cenach ogniw li-ion producentom nie opłaca się produkować przyzwoitych AGM małej pojemności.
W tej chwili działam na akumulatorach trakcyjnych (4x375Ah) ale kilka cel kwalifikuje się już do wymiany Przypuszczam że stara bateria miała jakąś elektronikę do ich pilnowania. Jeżeli tak to ja bym próbował zestawić taką konfigurację aby wykorzystać elektronikę. Ale nie wiem czy to będzie możliwe. Jak stara bateria jest połączona?
To prawda, ale to nominalne pojemności. Jaka jest efektywna pojemność akumulatora który posiada autor, tego nie wiemy. Nie wiemy też na ile łatwo dałoby się zaadoptować istniejący BMS do naszych potrzeb - jeśli nie da się, to znowu pozostaje kwestia doboru takiego sterownika. Czasem może się okazać że taniej jest sprzedać sprawny akumulator trakcyjny....
Stosuje się akumulatory trakcyjne. Małe 12 lub 24V często występują w elektrycznych zamiatarkach. Wpisz w wyszukiwarkę "akumulator trakcyjny", to zobaczysz oferty i ceny.
ładowarka akumulatora trakcyjnego . to wszystko jest w jednej obudowie pierwsze od góry nad silnikiem trakcyjnym Z tym się akurat nie do końca zgodzę, bo ładowarka akumulatora trakcyjnego w Leaf'ie jest umieszczona pod tylnym siedzeniem. I w dodatku jest chłodzona cieczą. Nad silnikiem siedzi sobie inwerter silnika trakcyjnego.
Witam Uruchomiłem silnik wraz kompresorem ładowarką akumulatora trakcyjnego i przetwornicą ładują akumulator pokładowy 12 V Dziękuje wszystkim za próbę pomocy w rozwiązywaniu problemu.
Najlepszy do tego byłby akumulator trakcyjny ale czy tak małe sa tego nie wiem .
Polecam raczej amerykańskiego Trojana. To jest akumulator trakcyjny głębokiego rozładowania.
W Melexie mają być akumulatory trakcyjne, sztuka ma mieć minimum 225ah i wtedy będzie to jedziło, prostownik ma być 36v minimum 25a. Będziesz potrzebował więcej informacji pisz priv, podam nr do siebie lub zapraszam na forum na FB Giełda Forum Melex
Witam. Tak właśnie, czyli spawamy elektroda Φ10mm. Bzdury od początku do końca, bo przy 12 czy nawet 24 V można utrzymać stabilny łuk chyba tylko elektrodą grafitową i tak mi sie wydaje że nasz ,,babu" takiej właśnie używał. A piękne spawy ? Zrobione za ścianą. Wielce prawdopodobne. Dodam że sprawny spawacz da rade spawać już przy 24V i odpowiednim...
Witam, podepnę się do tematu, potrzebuję sprawdzoną firmę w celu naprawy prostownika do akumulatorów trakcyjnych. Najlepiej poznań lub okolica, jestem w stanie dowieść go samodzielnie. Pozdrawiam.
Są akumulatory trakcyjne i rozruchowe. Akumulator rozruchowy zainstalowany w wózku, pada dość szybko. Zenith, z tego co wiem, produkuje tylko akumulatory trakcyjne i AGM-y. Rozruchowych to oni nie robią, więc jeśli ma Zenitha, to na pewno nie jest to rozruchowy. baterie z 2014 padły po 3 miesiącach od zakupu. Jeśli baterie nie mają wady fabrycznej...
Producent ładowarki? W zasadzie do tego urządzenia nadają się wszystskie akumulatory, ale część z nich będzia miała krótszy żywot niż we właściwym zastosowaniu. Najlepsze będą baterie akumulatorów trakcyjnych, później baterie akumulatorów AGM, później baterie akumulatorów żelowych i rozruchowych. Może w ostatnich dwóch wypadkach kolejność może być odwrotna....
To też akumulatory trakcyjne, a ceny są podobne :)
jeśli dadzą radę przez minimum 4 lata to już będę zadowolony. Producent chwali się że te Aku które posiadam mają 3razy większą ilość cykli od ich innych akumulatorów Teoria vs praktyka.. 4ry lata to 1500 cykli. Nie ma takich aku kwasowych które osiągają 1500 cykli przy DOD 70% i więcej, a niestety w zimie tak będzie. Akumulatory trakcyjne byłyby pewnie...
Czesc. udało ci się ogarnąć auto u mnie to samo tyle tylko ze po strzale odpalal, postal jakies 3 miesiące mam błąd akumulatora trakcyjnego uszkodzona izolacja odpala i gasnie może cos masz na ten temat pozdrawiam
Akumulator trakcyjny - akumulator rozruchowy. Nikt nie czuje różnicy? To poczytajcie sobie...
Lampy mają moc 36W. Napięcie zasilania lamp - 230V. Napięcie zasilania wymusza użycie przetwornicy 12/230V. Przetwornica ma sprawność mniejszą niż 1, więc pobór mocy po stronie baterii akumulatorów będzie większy niż po stronie lamp. To sobie zapamiętujemy, żeby wykorzystać później. Pobór mocy pomoże określić pojemność baterii akumulatorów. 36W przy...
Bez pomiarów watomierzem można tylko szacować rzeczywiste zużycie. W domu bywa sporo ukrytych odbiorników. Swoją drogą 15 tysięcy złotych za 5 kWh to ogromne zdzierstwo. Składam takie magazyny klientom do off-grid po 1500 złotych z akumulatorów trakcyjnych.
Mokre to bardzo szeroki zakres. Najlepiej będą się sprawdzać akumulatory trakcyjne.
Chcialem spróbowac ale na ebayu nie idzie znalezc takiego akumulatora, same kwasówki. Szukaj po akumulatorach trakcyjnych może? One chyba najczęściej pod taką nazwą występują. Mnie ciekawi ile kosztuje 1 kWh z akumulatorów. Chodzi mi o koszt zużycia się akumulatorów. Same akumulatory kosztują 18000zł. Mają służyć około 20 lat (7300 dni). Tak więc dzienny...
W Polsce generatory bez przekładni nie zdają egzaminu z powodu słabych wiatrów. Chociaż do tej pory. Siemens z którym jestem związany ponad 15 lat w 2012r wprowadził na rynek najnowsza gondolę z generatorem bezprzekładniowym o mocy aż 3 megawatów. Rozpiętość łopat rotora 101m. Nowatorski generator i układ sterujący gondolą oraz łopatami pozwolił obniżyć...
Tylko akumulatory trakcyjne znoszą głębokie wyładowanie, w przypadku akumulatora samochodowego - jak go rozładujesz poniżej 8V to jest do wyrzucenia. W miarę dobre a nie drogie są akumulatory BANNER Energy Bull, nie są to akumulatory typowo trakcyjne ale nadają się tego typu zastosowań.
Polecam kanał instalacja hybrydowa publikuje faktury. https://www.youtube.com/(at)mecenasonoff... https://www.youtube.com/watch?v=0Ca97fr4... faktura luty 2024 net biling pompa ciepła z chin rekuperacja magazyn energii akumulator trakcyjny https://www.youtube.com/watch?v=w2QnAkMR... Net biling 2024 pompa ciepła z chin magazyn trakcyjny...
ale przy takim wieku to raczej nie ma głębszego sensu... Ale mowa o akumulatorze trakcyjnym, a nie samochodowym współczesnym "zwyklaku". Trakcyjne jak dobrze utrzymywane to mają okres użyteczności co najmniej x2 w stosunku do zwykłego rozruchowego.
Obecnie produkowane, wymagające uzupełniania wody to wyłącznie akumulatory trakcyjne. Może prościej będzie zrobić porządek z ładowaniem?
Jak UPS o takim czasie podtrzymania to będzie trudno. Najpierw oszacuj jakiej mocy potrzebujesz? Lodówka ma średnio 150W a router około 15W, przez 12h daje prawie 2kw. Zwykły, samochodowy o pojemności 100Ah z samego mnożenia ma 1,2kW - a zwykły sie nie nadaje, jedynie trakcyjny. Ładowanie w akumulatory 2kW to też jest nie proste. Sama przetwornica też...
Dobry wieczór, Sugeruję najpierw zmierzyć napięcie na istniejącym akumulatorze pomocniczym - przy wyłączonym i załączonym pojeździe (z załączonymi światłami, bez załączonych świateł - tak, aby zmieniał się pobór prądu). Pomoże to w poszukiwaniu usterki. Jeżeli uszkodzona jest przetwornica pomocnicza, to wymiana akumulatora pomocniczego też wiele nie...
Są tutaj: http://www.dobreakumulatory.com.pl/31-ak... , specjalnie piszą: "do głębokiego rozładowania".
To końcowe ładowanie wyrównawcze "gazowanie" zapewnia dwie ważne czynności: zapewnia mieszanie kwasu oraz zapobiega "rozbalansowaniu" się poszczególnych częściowo np zużytych cel. Ta uwaga wydaje mi się bardzo istotna i to nie tylko w odniesieniu do akumulatorów trakcyjnych, ale również rozruchowych w samochodach.
Witam jak w temacie, interesuje mnie jaka jest metodyka doboru akumulatorów, chodzi głównie o napięcie i pojemność? Jaka jest różnica między akumulatorem trakcyjnym a takim do zasilania systemów automatyki?
Witam, podzielę się moimi spostrzeżeniami po roku użytkowania zestawu hybrydowego (źle go nazwałem w filmiku). Przez ten zestaw pobrałem o połowę mniej energii z sieci w porównaniu z poprzednimi latami 🙂 AI: Jakie konkretnie komponenty wchodzą w skład Twojego zestawu hybrydowego? Inwerter 5KW, 6 Paneli 580 Wp, akumulator trakcyjny 48v 500 Ah AI: Czy...
Czy to są akumulatory trakcyjne?
W takim razie jak mocno chcesz iść w tym kierunku to https://www.sklepelektryka24.pl/inwerter... Do tego akumulator trakcyjny 24V https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
W urządzeniach, którymi się zajmuję, czasem jest awaryjne zasilanie 24V z dwóch szeregowo połączonych akumulatorów żelowych 12V 18Ah W przypadku akumulatorów trakcyjnych, które nonstop są rozładowywane i ładowane, podejrzewam, że ich wspólne ładowanie szybko je zniszczy. A jeden akumulator 12V to sześć akumulatorów 2V (cel) połączonych szeregowo. ;)
Akumulatory w wózku widłowym to nie są akumulatory rozruchowe tylko trakcyjne i charakterystyka ładowania takich akumulatorów jest całkiem inna. Ładowarka automatyczna przeznaczona do ładowania akumulatorów rozruchowych nie nadaje się do ładowania akumulatorów trakcyjnych, do nich są specjalne ładowarki.
Jeszcze jedno - jesli już musisz kolego łączyć równolegle akumulatory to tylko o tej samej pojemności i ten sam typ. Jest duża szansa że wtedy prąd tak ładowania jak i obciążenia będą się rozkładały równomiernie. Dalej - ŻADEN akumulator rozruchowy nie wytrzyma długotrwałego rozładowania prądami rzędu 100A. Stąd szybkie "padanie". Zainteresuj się akumulatorami...
Akumulator samochodowy jest akumulatorem rozruchowym. Nie nadaje się do głębokiego rozładowania. Te odpowiednie w tym zastosowaniu to akumulatory właśnie podtrzymujące czy trakcyjne. Stosowane od zasilaczy buforowych przez łodzie i kampery. Wspomniane akumulatory LiFePO4 mają tą zaletę, że mogą byś ładowane i rozładowywane wielkimi prądami bez szkody...
Te akumulatory co mam mają znacznie większą pojemność. To są akumulatory trakcyjne. Ten UPS co mam ma 10 A prąd i nie naładuje ich. Pokazuje ładowanie ze dwie minuty i przestaje wyświetlać stan naładowania - czyli przestaje ładować.
Bateria słoneczna musi mieć dość mocy, żeby naładować baterię akumulatorów. Akumulatory trakcyjne połączysz dwa równolegle i dwie takie baterie szeregowo? Uzyskasz 12V i 410Ah pojemności. Czy może teraz używasz baterię 4x6V?
Jasne, tyle tylko, że dobrze łączyć jest akumulatory o jednakowych parametrach i stanie, żeby uniknąć problemów związanych ze zróżnicowaną rezystancją wewnętrzną ogniw. A co do prądu rozładowania i zależnej od tego pojemności to polecam się zapoznać z pierwszą z brzegu notą katalogową akumulatora "głębokiego rozładowania". Przykład: https://www.bto.pl/produkt/81850/akumula...
Ocenianie sprawności akumulatora trakcyjnego woltomierzem jest tak trafne jak wydanie tygodniowej prognozy pogody po wystawieniu głowy za okno. Akumulatory samochodowe to też kiepski pomysł pracują buforowo, akumulatory trakcyjne pracują cyklicznie, mają trochę inne właściwości i budowę - skończy to się dość szybko źle dla akumulatora samochodowego.
Są różne technologie - Trakcyjny żelowy w jednym. http://www.hawker.pl/pl/produkty/akumula...
Wypuścił Pan dżina z butelki. Przymierzałem się od pewnego czasu, żeby opisać różnice między boxami od aut zasilanych 120V i 162v, a jest ich kilka. Część informacji zawartych poniżej pochodzi z instrukcji dotyczących tych aut i ich akumulatorów, ale większość jest owocem ponad sześcioletniej praktyki w serwisowaniu sagemboxów. Przede wszystkim radzę...
Teraz natrafiłem na stronę internetową: www.akureno.pl Piszą tam o metodzie elektro chemicznej, nie pieszczenie tylko prądem, ale również i chemią, która rozpuszcza siarczany i odsłania płyty akumulatora a tym samym zagęszcza elektrolit. Tą metodą wykonywana jest, regeneracja akumulatora rozruchowego samochodowego i trakcyjnego. Brzmi dość wiarygodnie....
panele akumulator trakcyjny akumulator trakcyjny magazyn regeneracja akumulator trakcyjny
zabezpieczyć brama gorąca szlifierka klimatyzacja drgać
moduł komfort termet banggood opinie
Czytniki kart do Konica Minolta bizhub 227: AU-201S i alternatywy Kodowanie pilota 3-przyciskowego Honda Civic VII