To też częsty problem zaniedbanych baterii, ale chyba nie w tym przypadku. Z uszkodzonym mostkiem nie byłaby możliwa praca przez 2-3h. Takie objawy dają uszkodzony ogniwa, gdzie wydajność całej baterii jest ograniczony do pojemności tych właśnie ogniw. Ładnie to widać na wykresie rozładowania, gdy pojawiają się skokowe spadki o 2V na każde wyczerpane...
Teraz natrafiłem na stronę internetową: www.akureno.pl Piszą tam o metodzie elektro chemicznej, nie pieszczenie tylko prądem, ale również i chemią, która rozpuszcza siarczany i odsłania płyty akumulatora a tym samym zagęszcza elektrolit. Tą metodą wykonywana jest, regeneracja akumulatora rozruchowego samochodowego i trakcyjnego. Brzmi dość wiarygodnie.
Najlepszym rozwiązaniem okazało się przejście na on-grid
Na szczęście firmy zajmujące się regeneracją akumulatorów trakcyjnych nie wiedzą, że odsiarczanie jest niemożliwe. Na YT masz filmy gdzie ludzie się dwoją i troją i .... nic z tego nie wynika. Albo mówią, że nie zauważyli różnicy albo różnica jest znikoma. To co robią na YT to jest robione głównie dla wyświetleń; kupują/budują kolejne "cudowne" prostowniki...
W szeregowym połączeniu akumulatorów podczas ładowania istotne jest aby ogniwa były w jednakowym (lepszym czy gorszym) stanie. Jeżeli jedno ogniwo jest słabsze będzie się w nim gotował elektrolit a te "zdrowsze" będą niedoładowane. Jeśli regeneracja, to tylko całej baterii akumulatorów.
OK. Dzięki za pomoc. Czekam teraz tylko na miernik cęgowy i zabieram się za regenerację.
Wylewanie elektrolitu i ładowanie na wodzie destylowanej stosowano w latach 80 dla akumulatorów rozruchowych. Czy ktoś z użytkowników forum miał kiedyś styczność z regeneracja ogniw trakcyjnych?
Że nikt nie oddaje na złom dobrych ogniw kolega się bardzo myli. W czasach Poloneza przywiozłem ze złomu czerwony akumulator z zasilania awaryjnego centrali i chodził jeszcze 5 lat czyli więcej jak niejeden nowy. Raczej nie muszę pisać że wtedy był spory problem z zakupem nowego. Żadna poważna firma nie pozwoli na stanie sprzętu łatanego bez przerwy...
Witam. Z dawnych lat produkty tego typu wysyłaliśmy do nich: https://izol-plast.rogow.pl Warto zapytać. Pisze w ofercie że typowo dla górnictwa ale nasze były tylko akumulatorami nie związanymi z górnictwem i robili je. Sporo znajomych tez kupiło od nich ogniwa jako magazyny energii więc co jak co ale pytać. Pozdrawiam.
Witam chciałbym ten temat poświecić na temat regeneracji ogniw / baterii trakcyjnych mianowicie chodzi o techniki lub urządzenia do regeneracji. Darujmy sobie z wałkowaniem w koło akumulatory samochodowe i ładowania na wodzie destylowanej . Osobą które twierdzą ze nie da się odsiarczyć tego typu ogniw podziękujmy ponieważ w Polsce istnieje dużo firm...
Trakcyjne to wdzięczny obiekt do regeneracji ze wzgl.na nieco odmienną (czyt. bardziej solidną) konstrukcję płyt.
Jeżeli ktoś ma okazję kupić akumulatory trakcyjne w cenie złomu, po około 2 złote za kilogram lub ciut więcej, to wtedy warto, pod warunkiem że na każdej celi jest minimum 1,7V. Nawet jeśli padną, to odzyskamy dużą część wkładu finansowego. Jest wiele ofert z opisem po regeneracji. To oznacza, że zostały odsiarczane i mają pewien poziom sprawności,...
Zaczyna się. Są ludzie, dla których... "Boża rosa", więc nawet nie będę próbował komukolwiek, cokolwiek. Pełne ładowanie to wg mnie ładowanie do gęstości 1,29 w 25C i nie da się uzyskać tej gęstości bez pełnego odsiadczenia, więc za każdym razem jest to też ładowanie odsiarczające. Niekiedy samo utrzymywanie 1% prądu nie jest wystarczające i należy...
Ja użytkuje tego INFINISOLARA 3kW tylko w wersji PLUS. Różni się on tylko tym od wersji normalnej że można go chwilowo przeciążyć do 150% czyli 4,5 kW a zwykły tylko do 3,2 kW. Mam do niego podłączony akumulator trakcyjny 750Ah (stary używany po regeneracji) i sprawuje się to wszystko lepiej niż zakładałem. Nie wiem jak będzie ż żywotnością tego akumulatora...
warto Pana posłuchać Chyba jeden z niewielu który mówi prawdę. LiFePO4 mają zalety, ale zgadzam się z Tobą ,ze można to rozwiązać inaczej. Czasem zwykłe "kwasiaki" dobrej jakości sprawdza sie lepiej. Najlepszym (choć wcale nie tanim) rozwiązaniem byłyby akumulatory zasadowe. Przy ich czasie życia, wszystkie inne technologie nie mają szans, ilość cykli...
Witam. Podłączam się pod temat. Akumulator z wózka: https://obrazki.elektroda.pl/8444198300_... 48V 575Ah, pojemność więc ok 27kW. Zakładam jego regenerację. Koszt ok 3000-4000 PLN. Mimo to i tak przyjmuje spadek pojemności o ok 20% już po regeneracji. Pytania: 1. Czy to aku z pancernymi płytami? 2. Czy w użytku domowym by się sprawdził...
(at)Maverick73 a co ja mam powiedzieć 48V/550Ah realnej pojemności i hula fajnie ale dalej za mało. Fajnie póki żona nie włączy, pralki, suszarki, piekarnika żelazka, czajnika itd na raz ;-)))) Ogólnie cały dom na tym leci poza indukcją w tym momencie. Jak to mówią w miarę jedzenia rośnie apetyt - w drodze kolejne 10kWh. " automatycznie przejęło by...
Oj chyba się jednak pomyliłeś w tych podnośnikach stosowało się akumulatory 6V i 12V i 48V po kilka sztuk, zazwyczaj o zwykłej pojemności 210 - 480Ah a nie 3000Ah bo to nie realne, co najwyżej masz tam razem sumaryczną pojemność ale nie jednego, być może dając 10 akumulatorów 48V 300Ah by tyle wyszło lub 5 akumulatorów po 500Ah zwyczajowa pojemność...
Możesz przez te dwa miesiące używać generatora ale co to ma wspólnego z ekologią? Piszę o tym co było. Teraz już jest solar 300W zasilający akumulatory, lodówkę, przetwornicę itp. Agregat/alternator tylko zimą. Dodano po 9 Czy to nie pomyłka? 350 USD/1KWh czyli około 1260 PLN/kWh Zwykły akumulator samochodowy o pojemności 120 Ah magazynuje ok. 1,4...
Pomysł wziął z tego, że 5-letnia córka wykazuje chęci kierowania pojazdami wszelkimi. To pakuje się na motocykl, to chce kierować autem, u dziadków przesiaduje w traktorze itd. Postanowiłem więc zbudować dla niej coś, co pozwoli wyrabiać pewne nawyki kierowcy i dostarczy dawkę dziecięcej adrenaliny i zabawy. Pomysł padł na gokarta. Jednak hałas czy...
https://obrazki.elektroda.pl/1141719800_... Firma GaN Systems poinformowała o podpisaniu porozumienia z BMW, które ma na celu zabezpieczenia dostaw tranzystorów GaN do tego producenta samochodów. Oczekuje się, że oferowane ilości zapewnią dostawcy samochodów niezawodność łańcucha dostaw. CEO firmy, Jim Witham (na zdjęciu po prawej)...
akumulator trakcyjny panele akumulator trakcyjny akumulator trakcyjny magazyn
renault słabo kręci obliczanie transformatora impulsowego toyota avensis odpalać
klimatyzacja split klimatyzacja split
Problemy z diodą klawisza dźwięku w Lenovo Symetryzacja żarzenia vs. podniesienie potencjału