miedziana kostka z ozaczeniem "200A 75mV" Nie wiem jaki akumulator został wygotowany, bo taki koń (bocznik) byłby zasadny przy ładowaniu akumulatorów do 2000 Ah, lub wspomagania rozruchu. Przy ładowaniu przeciętnego akumulatora samochodowego (do 100 Ah) wskazówka amperomierza ledwo się ruszy z miejsca. Jeszcze raz sprawdziłbym dokładnie czy diody są...
Witam, mam problem z akumulatorami podczas ładowania. Akumulatory są zainstalowane w jachcie żaglowym. Dwa akumulatory AKUMULATOR 12V 95AH/850A L- 353X175X175 w technologii EFB. Oba podłączone do jednej ładowarki typu Cotec CX1215. Łdowarka na początku pracowała prawidłowo, ładowała akumulatory do pełna i się rozłączała, żaden się nie grzał. W jednej...
Ładowanie akumulatora tym prostownikiem bez kontroli napięcia ładowania może zakończyć się uszkodzeniem akumulatora, "wygotowanie" elektrolitu". Do poczytania: lub
Nie musi być obciążony, ale trzeba zadbać, by go nie przeładować, a także, by nadmiernie nie wyładować. W starych akumulatorach kwasowych "wygotuje" się elektrolit. Nowe typy padną. Maksymalne napięcie to 13.2-13.4 (niższe niż podawane w literaturze, ale to dla większej kondycji akumulatora). Może stać na zewnątrz, samochodowe też są wystawiane na mróz....
Exide jest najlepszy tylko nie bezobsługowy ale z pokrywą otwieraną. Fiat 126p 7lat już pracuje , Historia po 4 latach awaria reulatora napięcia 18V dawał ,następuje wygotowanie wody, gościu ma filtry na instalacji w domu napełnia cele taką wodą i pracuje do dnia dzisiejszego . Tylko właścićiel malucha się zmienił. Piastów Monolit Turbo 60 Ah Seat ibiza...
Ładowanie 14,6 mam na wolnych obrotach (właczyłem wszystkie odbiorniki tzn, ogrzewanie, radio, światła, nadmuch). Uważam, że to jest za dużo (do tego przy włączonych odbiornikach) Takie napięcie może powodować wygotowywanie elektrolitu, krzywienie płyt i problemy z rozruchem. Problem "na dniach": sąsiad się pożalił, że wymienia w ciągu dwóch miesięcy...
Witam Objaw wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia. Jeśli masz sprawną poduszkę powietrzną, to powinna zapalić się jej kontrolka - typowe dla Felicji. Do wymiany regulator napięcia (proponuję oryginalny, bo zamienniki u mnie padały dość szybko). Drugi regulator proponuję wozić w bagażniku "na wszelki wypadek". Po wymianie regulatora, sprawdzić...
Witam. Ostatnio kupiłem nowy akumulator sakura 45Ah 360A i po 1 miesiącu użytkowania padł całkowicie wiec oddałem go na gwarancje, powiedziano mi że to wina samochodu że akumulator jest wygotowany. Postanowiłem wiec wlać do niego wodę destylowaną i go ładować cały dzień a następnie wszystko z niego wylać i zalać nowym czystym elektrolitem. Jak myślicie...
Witam szanownych Kolegów, Akumulator ołowiowy to nasz stary znajomy z samochodu. Budowa, działanie i diagnostyka znana od lat. Od lat znane są nam również jego słabe strony (duży masa i szybka degradacja ogniw jeżeli na jakiś czas pozostawimy je w stanie rozładowanym). Dla elektronika to magazyn energii do zasilania jego urządzeń. Co ważne dla magazynowania...
Witam szanowne grono komentatorów. Chciałbym przedstawić wykonany jakiś czas temu prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych w dwóch egzemplarzach. Poprzedni prostownik, jaki wykonałem w roku 1998, nie zapewniał wystarczającej precyzji regulacji - wraz ze zmianami temperatury bardzo "pływał" próg wyłączania. Tamten stary regulator był wykonany...
Korki do cel są zawsze. Zasłonięte dekielkiem np. na stałe, zaklejone naklejką lub zabezpieczone w inny sposób, żeby tam nie otwierać !!! Temat został założony z powodu czarnego oczka w akumulatorze. Rozbrajając akumulator w celu sprawdzenia poziomu elektrolitu naruszając jego obudowę mija się z celem. Należy dokonać pomiarów napięcia ładowania w pojeździe...
lukasz 530 - głupoty piszesz. Ludzie powielają tyle razy głupotę że w końcu w to uwierzą. Większy akumulator = większy prąd ładowania Tylko nie piszcie że alternator nie da rady- bo dzisiaj sa tak mocne alternatory że w 10minut sa w stanie wygotować każdy akumulator. Większy niż przewidziany akumulator = dobre odpalanie w zimie.
Kiedyś przerabiałem c-360 z prądnicy na alternator. Alternator był od poloneza z wbudowanym regulatorem elektronicznym. Napięcie ładnie 14.4V ale jak ciągnik popracował przy kosiarce ze 3 godziny to akumulator był mocno gorący i brakowało w nim troszkę płynu - wygotował się. Po dolaniu następnego dnia to samo. Przypiąłem miernik wskazówkowy na stałe...
Witam, to akumulator żelowy albo co cześciej spotykane AGM Obojętnie który z nich (a jeszcze inny już zdecydowanie nie, tyle ze zdjęcia wynika na pewno) to jest to akumulator ołowiowy , którego dotyczą wszelkie cechy takiemu akumulatorowi właściwe, poza ewentualnością wylania płynnego elektrolitu który tu jest uwięziony w żelu lub macie z włókna szklanego....
PC_maniak To powiadasz że alternatory też "wydelikatniały" i te 100A czy 150A które siedzą w bogatszych autach tez traktują akumulatory magicznymi algorytmami? Nawet nie wiesz, ile masz racji. Ja o tym bardzo dobrze wiem. Mam z tym do czynienia zawsze wtedy kiedy inni nie radzą sobie z tym "postępem". Napisałem to dlatego że gdyby autor swoja przystawke...
Witam Masz uszkodzony regulator napięcia, skutkiem czego jest podwyższone napięcie ładowania oraz wygotowanie się elektrolitu z akumulatora. Regulatory w większości przypadków montowane są do obudowy alternatora, niekiedy razem ze szczotkami. Wymień i będzie po kłopocie. Do akumulatora zawsze dolewa się wodę destylowaną a nie elektrolit. Pozdrawiam
Akumulator kwasowy ma 6 cel -po 2,1V -kazda -daje to 12,6 V -NApiecia a pradu otrzyma się tyle ile wyda wg gabarytów .Dotyczy to nowego akumulatora. Używany akumulator może mieć zwarta jedna celę -wtedy braknie mu 2,1 V ,-A JAK JESZCZE TA CELA JEST wygotowana -i nie ma kwasu -lub bardzo mało -to też taki akumulator jest do niczego. Wynika z tego ,że...
No może, że gdzieś przewód nie będzie poprawnie łączył prostownika z akumulatorem co by tłumaczyło tak niski prąd podczas ładowania rozładowanego akumulatora. Najlepiej to kup sobie najprostszy multimetr cyfrowy (o ile nie posiadasz) i nim zmierz sobie napięcie ładowania na zaciskach. I jeszcze rada dla wszystkich. Jeżeli zakładacie nowy akumulator...
Może nie zabiło, lecz znacznie skróciło jego żywotność. Mogło by też spowodować wygotowanie się elektrolitu i nieodwracalne uszkodzenie akumulatora. I tak, jeśli był rozładowany poniżej 11.8V mógł już ulec częściowemu zasiarczeniu. Ale to zauważysz- w zimie :)
Jak było wspomniane, kontrolować trzeba na raz obie rzeczy: nie przesadzać z natężeniem prądu i nie przekroczyć napięcia za bardzo (książkowe "14,4" w temperaturze pokojowej - przy ładowaniu na mrozie napięcie się podbija, a na gorąco zaniża, aby nie wygotować elektrolitu, regulatory napięcia w alternatorach mają taką korekcję). Dobra jest kombinacja...
A skąd wysterować te 24V? Ten wystarczy. Duży prąd nie wygotuje akumulatora.
Może nie ma racji ale uważam że jak za 15 zł i 15 min roboty warto spróbować w zeszłym roku z nudów z 7 akumulatorów udało mi się 5 ożywić. Warto też sprawdzić napięcie ładowania żeby nie było że regulator fisiuje i wygotował akumulator.
To ten sam rodzaj akumulatora. Jeżeli tylko w zwykłym prostowniku musisz pilnować napięcia. Żelu do niego nie dolejesz, a do zwykłego wody jak się wygotuje tak.
Akumulatory wapniowe i do systemów start stop potrzebują wyższego napięcia. Jeżeli z takich nie korzystasz to nie widzę powodu dla którego ctek nie da rady. To że zwykły prostownik ładuje wyżej i zrobi większą gęstość elektrolitu nie znaczy, że jest to zdrowe dla akumulatora. Jeżeli potrzebujesz od czasu do czasu podładować aku w samochodzie ctek powinien...
Ten nowy układ ( od m_m ) spowoduje, że transformator będzie jeszcze bardziej obciążony (prawdopodobnie prąd ładowania będzie większy).Proponuje w obwodzie zasilania transformatora - od strony sieci - poeksperymentować - wstawić jakąś żarówkę na 230 V .Proponuje zacząć od 100 lub 150W.Mam taki prostownik (mój patent?).Po intensywności świecenia sądzę...
Wlaczyc diode miedzy alternator i drugi akumulator (ladowanie przez diode) ?? Tak się nie da . Między alternatorem a akumulatorem jest jeszcze regulator napięcia . Podłączając w ten sposób pewnego dnia wygotujesz ten mały akumulator , zrobisz z niego beczke . Najprościej to jakąś miniaturową przetwornicę np. 12/18 na układzie MC34063A i jakąś najprostszą...
Kolego SlaweK, mam prośbę o niestosowanie się do zaleceń zawartych pod wskazanymi przez Ciebie linkami, ponieważ to są najlepsze metody do unicestwienia akumulatora, napięcie ładowania 16,8V spowoduje szybkie wygotowanie elektrolitu, jego przyspieszony rozkład (gazowanie), a także termiczne uszkodzenie akumulatora, już przy wzroście napięcia do ok....
Cela która była sucha prawdopodobnie utraciła pojemność, woda z elektrolitu została "wygotowana" na skutek przeciążenia i cela jest zasiarczona. Zrobiłeś błąd zalewając akumulator elektrolitem, Można było spróbować przeprowadzić proces odsiarczania chociaż w przypadku znacznej różnicy pomiędzy ogniwami nie miało by to sensu. Tak czy inaczej akumulator...
No nie da się ukryć powoli niszczy akumulator bo zasiarcza ale ładuje kup sobie nowoczesną procesorową ładowarkę i zobaczysz że przy ok 14,4 V napięcie już więcej nie będzie wzrastać . Bardzo ciekawa teoria.... ale tak to już jest, kiedy brakuje podstawowej wiedzy, a świadomość przeżarta jest sloganami wymyślonymi przez marketingowców. pozdrawiam No...
Ale co to za głupoty ja czytam... A co powiesz jak auta robią dziennie po 500km? No chłopie... Alternator będzie dążył do napięcia 14,6 v. Czym alternator mocniejszy tym większym prądem uderza w akumulator aby te 14.6 utrzymać, a sam wiesz że ładowanie dużym prądem zabija akumulatory, co za tym idzie przy zwiększonej mocy alternatora, po częściowym...
tym, że baterię słoneczną 12V podłączam bezpośrednio do akumulatora, w tej sytuacji akumulator jest ładowany maksymalnym prądem w okresie maksymalnego nasłonecznienia. Co się dzieje z energią zimą? Czy panel przypadkiem jej nie pobiera z akumulatora? Mam solary 300W w kamperze. Ładują dwa osobne akumulatory 95Ah. Elektronika pilnuje aby ich nie przeładować...
Do tego jest pewne niebezpieczeństwo włączenia się samoczynnie, bez potrzeby funkcji RECOND. Skutki, to np kałuża elektrolitu pod samochodem. Nie jestem znawcą, ale takiej możliwości aby wyrzuciło elektrolit na zewnątrz to raczej (chyba) nie ma. Funkcja RECOND działa podczas ładowania tylko jakiś czas, jest to tylko pewien etap w cyklu ładowania, związane...
Projekt autorski - tester samochodowy AV5. Tester ten przeznaczony jest do sprawdzania stanu naładowania akumulatorów o napięciu 12V lub 24V w instalacji samochodowej oraz sprawdzania prawidłowego procesu ładowania akumulatora przez alternator. Obliczane jest orientacyjne naładowanie akumulatora w % - test bez obciążenia (bez włączonego zapłonu) i...
....Myśle tylko żeby ustawić potencjometr tak żeby prostownik wyłączał się gdy napięcie na akumulatorze osiągnie 14,4 V. A u ciebie do ilu dochodzi do 16?... Zgodnie z prawami rządzącymi akumulatorem kwasowym napięcie naładowanej celi wynosi 2,4 do 2,5 Volta . Co przy sześciu celach daje 14,4 do 15 V . Ja u siebie mam ustawione 14,8V . Szesnaście Volt...
Miałem taki przypadek, padł regulator napięcia w alternatorze i wygotował cały elektrolit, smród był przy tym niesamowity. Po zalaniu akumulatora wodą destylowaną a weszło sporo, akumulator pracował bez zarzutów jeszcze 4 lata. Oczywiście wymieniony został regulator napiecia na nowy sprawny
a ja uważam że jak znacząco dasz mniejszy to go przeładuje co spowoduję jego uszkodzenie (zacznie się grzać i wygotuję wode)
Sprawdż kolego dokładnie alternator. Jesteś pewien ,że nie ładuje prondem przemiennym ? (chodzi mi o mostek prostowniczy) Od tego elektronika głupieje i "pada" Dodano po 8 Miałem taki przypadek , że podczas jazdy mrugnęła kontrolka ,po chwili drugi raz. trzy dni pózniej podczas jazdy w trasie (w nocy) zgasły mi wszystkie światła ( spalone ) < zmieniłem...
Już po problemie. Zdecydowałem się na naprawę w swoim własnym zakresie. Wyciągnąłem gaźnik, rozebrałem oczyściłem wygotowałem w occie. Potem wysuszyłem, przemyłem jeszcze benzyną złożyłem zamontowałem. Wykręciłem i przeczyściłem świece i... Maluszek cyka za pierwszym razem :D Syf był straszny w środku gaźnika. Jeszcze tylko muszę go wyregulować dobrze...
Witam. Do wygotowania wody dochodzi przy zbyt dużym prądzie ładowania związanym z napięciem.Uszkodzony ewidentnie regulator napięcia.Znajduje się na samym alternatorze w postaci prostokątnej kostki. Spytaj w najbliższym sklepie motoryzacyjnym, lub sklepie z alternatorami i rozrusznikami, raczej nie polecam sklepu w serwisie bo słono zapłacisz.Czy przy...
Sprawdź poziom elektrolitu w akumulatorze. Możliwe że masz uszkodzony regulator ładowania akumulatora i "wygotował" się elektrolit stąd ten dym przy wysokich obrotach. Jeśli ubytki są niewielkie to uzupełnij wodą destylowaną. Po objawach wnioskuję jednak że elektrolitu już może nie być i czeka Cię regeneracja akumulatora i wymiana regulatora ładowania.
Akumulator ma ponad 3 lata był w polonezie jazda na krótkie dystanse więc nie miał jak się doładować potrzebny był prostownik co spowodowało wygotowanie wody. Gwarancja przepadła więc mogę go rozebrać potrzebuje informacji jak zrobić to jak najmniej brutalnie.
wg mnie kolega trochę szukasz dziury w całym. ja na twoim miejscu jeszcze wziąłbym pod uwagę w jakim cyklu auto użytkujesz i na jakich odcinkach - wiadomo, ze w mieści na krótkich odcinkach akumulator będzie raczej niedoładowany. zawsze mi powtarzano - jak coś działa, to k***a tego nie ruszaj :) Ja z jakieś 2 miesiące temu w mojej LII 1.8 wymieniłem...
Taki prostownik co ma napisane 20A a nie ma regulacji to z 5A daje, jak masz jakiś miernik to ustaw na pomiar amperów i zakres 10A do obwodu ładowania i zobaczysz. Coś ci go wygotowało i najprawdopodobniej dokonał żywota, podjedź do najbliższego sklepu z akumulatorami i tam Ci prawdę powiedzą.
Takie "regeneracje" polegające na dolewaniu wody do akumulatora, robiłem 20 lat temu, dolewając do aku WSK 125, jak się wywróciła, więcej przypadków dolewek nie pamiętam, wcześniej padł niż wypił elektrolit. Akumulator eksploatowany zgodnie z zasadami i przeznaczeniem nie wygotuje wody, tylko częściowo odparuje( o ile w tych bezobsługowych są otwory...
ELBA'ę uszkodziłeś pewnie przy wcześniejszych próbach z innymi cewkami. Można ją naprawić, ale potrzebna wiedza z elektroniki. Sprawdź jeszcze prostownik. Czy potrafisz?A może jest źle podpięty? W zasadzie aku można ładować prądem z prostownika z pominięciem ELBA'y, ale nie będzie kontroli napięcia aku i może zostać przeładowany. Wygotuje się elektrolit...
A skąd wiesz, że nie zdążyło? Przecież wygotowanie elektrolitu tak aby napięcie na aku podeszło do 17V nie trwa sekundę. Pasowałoby sprawdzić wzrokowo i na węch uzwojenia prądnicy. A przynajmniej rezystancje i generowane napięcia. Najlepiej włożyć na podmiankę sprawny reg. i wtedy mamy pewność.
Zmierz napięcie ładowania miernikiem powinno być w okolicy 13,9-14,2 V, lecz niestety bez wyciągnięcia alternatora oraz bez prób na stole prawidłowa diagnoza jest niemożliwa. Skoro wygotowało wodę z akumulatora to prawdopodobnie padł regulator za duże ładowanie.
Punkty rosną, a nie maleją z każdym postem. Masz napisane co możesz zrobić (żeby przynajmniej zdiagnozować). Kryształy siarczanu ołowiu rozpuszczają się baaaardzo powoli przy w pełni naładowanym akumulatorze, leciutkie (leciutkie! jak przedobrzysz to wygotujesz elektrolit i jeszcze przyspieszysz opad masy czynnej a ktoś już zwrócił uwagę na to że te...
7.2V to za dużo do ciągłego ładowania - "wygotuje się" elektrolit.
Arcu co z tego, ze trafo ma grubo ponad 15V skoro uklad kontroli napiecia ucina od 14.4V napięcie wyjściowe, różnica jest wtedy tak mała, że pobierane sa czesci dziesiątne Ampera. Nie wygotuję też wody i nie zniszczę płyt tylko podtrzymuję akumulator na naprawde delikatnym ładowaniu. Także prostownik jest udaną konstrukcją, jednak ja przerabiam go z...
Dlatego pisałem o ładowaniu wody bo nie zaszkodzi pozbyć się resztek siarki, nie wiemy ile się osadziło na płytach. Ale faktycznie, jeśli akumulator jest nowy tylko "wygotowany" może być to zbędne. Akumulator zalany elektrolitem nie wymaga już ładowania.
Dlatego koledze Grzewo akumulator "naładował" się do aż 18V, czyli wygotowała się woda
Dwusekundowe zwarcie raczej nie powoduje głębokich skutków, ale dla bezpieczeństwa pamiętaj o kolejności mocowania klem. Co do "wygotowania" elektrolitu - sprawdź regulator alternatora.
Najlepszym sposobem na używanie dwóch baterii jest dwa alternatory - jeden ładuje aku silnika a drugi salonki. Sprawdzony układ tyle że z łodzi motorowych/jachtów. Pracowałem w małej fabryczce motorówek i praktykowane były chyba wszystkie układy z dwoma bateriami w zależności od ilości silników i fantazji "inżynierka". Po jakimś czasie miałem wieści...
brak sklepu w promieniu 100km Poczta nie funkcjonuje (sprzedaż wysyłkowa)? 3A (starczy dla ładowania na zasadzie 1/20 pojemności aku) Rozumiem, że to akumulator 60Ah. Jeśli tak, to nic mu nie będzie jeśli ładowanie rozpocznie się od 7-8A Trzeba tylko kontrolować napięcie (i ewentualnie temperaturę) aby go nie przeładować (wygotować). Zawsze pozostaje...
właściwie odkąd posiadam to auto (4 lata) to pewnie też nie wymieniałeś aku. Bateria padła więc postanowiłeś ładować w aucie ale zrobiłeś to ..... efekt taki że w trakcie ładowania napięcie wzrosło ponad 18V i będziesz miał dużo szczęścia jeśli sterowniki nie padły. Gdybyś miał sprawny aku to prostownik nie dał by rady wymusić 18V, przynajmniej mi...
A bo to zależy jaki prostownik. Kiedyś jak mi jakieś trafo zawadzało to robiłem prostowniki. Zawsze starałem się tak dobrać napięcie wtórnego żeby nawet przy zbyt długim ładowaniu nie wygotować baterii. W celu sprawdzenia podłączałem sprawny naładowany aku na godzinkę, Po tym czasie prąd ładowania baterii 40-50Ah był 1-1,5A i aku lekko bulgotał a napięcie...
czy nastąpiło wygotowanie z wypływem na zewnątrz lub poprzez pęknięcia obudowy To już są spekulacje. Nie spotkałem się z wygotowaniem połączonym z wyrzucaniem elektrolitu. Taka temperatura zabiłaby akumulator. Podobnie z pęknięciem obudowy - to byłby wrak do utylizacji. W obu przypadkach otoczenie akumulatora gniłoby pod działaniem elektrolitu - a...
Chciałoby by się powiedzieć ...e widzisz i nie grzmisz. Niech się sąsiad cieszy że nie rozsadziło mu pieca. Dlaczego rurki przy zbiorniczku są takie cienkie? Gdzie idzie ta rurka co jest na środku zbiorniczka? Czy nie ma tam aby jakiegoś zaworu? Jak jest podłączony ten zbiorniczek do kotła? W prawidłowo wykonanej otwartej instalacji woda się po prostu...
Nic by się nie wygotowało :) Prąd ładowania powinien wynosić liczbowo 10% pojemności akumulatora, a czas ładowania ok.10h tak w dużym uproszczeniu. Czyli np. akumulator o pojemności 40Ah ładujemy prądem o natężeniu 4A przez 10h. Gdy zmniejszymy prąd np. do 2A czas wydłuży się nam 2-krotnie. Poziom elektrolitu uzupełniasz wodą destylowaną. Ps. w twojej...
Tyle źe to nie AGM a właśnie zwykły kwasowy aku. Kolega ma na zaciskach prostownika 13,2V więc biorąc pod uwagę napięcie szczytowe (bo to pewnie trafo z mostkiem) moźe być z 15V więc w sam raz do naładowania bez obawy wygotowania elektrolitu.
Mała strata.Reanimacja akumulatorów to za każdym razem ryzykowny eksperyment. W jedną celę dolewałem ponad 2 litry deszczówki, płukałem następnie zalewałem elektrolit i podłączałem ładowanie, najpierw paroma amperami, prawie natychmiast zaczynało się gazowanie (oznacza elektrolizę wody) po nocy wszystka woda (prawie 100 litrów) wyparowała i wygotowała...
Są przypadki gdzie uszkodzony regulator nic nie zrobi a są gdzie ubije sterownik silnika. Sam byłem świadkiem jak padł sterownik w Seicento. Wypaliło driver wtryskiwacza. Akumulator jest wstanie wydać i przyjąć chwilowo duże wartości prądu. Większe niż sam alternator jest w stanie dostarczyć na pełnej mocy. Jest on niejako ogranicznikiem napięcia w...
Rozumiem reklama reklamą jednak ja bym nikomu chyba nie polecał wrzucania ogniw do wody. Gdzieś mi umknął film w którym Rosjanin wrzucił do miski porcelanowej z woda kilka cm foli z ogniwa. Reakcja była bardzo silna wygotowała się woda pękło naczynie po czym ta baryłka spadła na taras drewniany nadal się paląc... Znalazłem tylko coś takiego.
Autorze tematu, prąd rozruchowy, który jest podany na akumulatorze jest to maksymalny prąd jaki może pobierać odbiornik podłączony do tego akumulatora. Im wartość tego prądu jest wyższa tym lepiej dla akumulatora i dla rozrusznika- akumulator przy rozruchu będzie mniej "wysilony", a rozrusznik otrzyma odpowiednią "dawkę" prądu. Akumulatory z dużym prądem...
Przy naprawach alternatora obowiązkowo zawsze ładuje akumulator, żeby diod nie wygotowało. Wtedy na skali prostownika prąd przyjmuje wartości około 30 do 50 A. Na pewno jest to duży prąd skoro krokodyle potrafią być gorące a w prostowniku po czasie zadziała zabezpieczenie termiczne. Przy takim ładowaniu napięcie na słupkach akumulatora jest w granicach...
słyszę bulgotanie ale nic więcej A co się ma dziać. Może już się naładował, a że wskaźnik nie sygnalizuje naładowania, to być może albo akumulator już nie całkiem sprawny i nie osiągnie max naładowania, albo coś się uszkodziło w prostowniku. Poczekaj, aż wygotujesz cały elektrolit.
Jak to inny kaliber ? No fakt znacznie większe przepięcia, największa cewa w samochodzie i prądy rzędu kilkuset amper. W poldku kiedyś siadł mi regulator, a było to w zimę. Nie przeszkadzało mi to specjalnie bo odpalał od strzału a światła przy zwiększonych obrotach świeciły dwa razy dalej. Dopiero na wiosnę otworzyłem maskę silnika a tam wszystko białe...
A co tu to rozwijania, zasiarczenie płyt powstaje tylko wtedy, kiedy akumulator jest rozładowany i tak pozostanie przez jakiś czas, Tu było zjawisko odwrotne. Z pewnością doszło to opadu masy czynnej z płyt (elektrolit będzie miał kolor brunatny), poza tym nie wykluczone jest pokruszenie separatorów, w elektrolicie będą pływały różne farfocle. Delikatnie...
W tych czasach najlepiej kupić elektronika , są w śmiesznych pieniądzach i się nie martwić że wodę wygotujemy z akumulatora Ja co raz podładowuję w kosiarce akumulator to i tydzień stoi podłączony
Mogą być ale nie wytrzymają długo. Zabiją (wygotują ) duże prądy oraz wibracje. Dwa są ciężkie w porównaniu do Li-ion (3x cięższe).
Co z tego, że mata jak nasączona czymś mokrym z wodą. Jak przekroczysz długotrwale określone napięcie to będzie gazował i się "wygotuje". W nowych samochodach sterownik kontroluje poziom naładowania i inne "bzdety", jak stwierdzi, że naładował to obniża napięcie do np. 13V. W starych regulator trzymał stałe 14.3V ale mogłeś okresowo dolać wody do aku...
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
Cześć, rozglądam się za prostownikami do ładowania akumulatorów używanych w zabytkowych autobusach. Sprecyzuję kilka szczegółów: - akumulatory o pojemności do 230Ah (obecnie korzystamy głównie z AUTOPART Galaxy EVR 230Ah 1300A), zazwyczaj pracują w parach (24V), - większość jest na skraju swojej egzystencji, dobijamy odpady pozyskane z różnych firm,...
(at)sq3evp ale jak będę opcją z gwiazdka lądował zwykły bez korków akumulator gdy na dworze jest ciepło to go wygotuje z wody? Bo instrukcja definitywnie zakazuje Z gwiazdką tylko agm oraz bezobsługowe Oraz zwykle w minusowej temp Ale zwykły nie agm który jest bez korków nie jest bezobsługowy? Jak miałem taki stary z korkami to lądowałem takim starym...
Witam Przyszło mi jeździć ostatnio fiatem Uno (moje CC skradziono :-( ) i przy okazji mam kilka pytań odnośnie usterek. Ostatnio w czasie jazdy padł regulator napięcia i poszedł akumulator (wygotował sie elektrolit i wystrzeliły korki), popaliły się żarówki i spaliła się pompa paliwowa. Wylądował w serwisie (byliśmy w trasie) więc koszty spore. I przy...
A ja chciałbym wiedzieć, po co podnosić napięcie alternatora? Żeby akumulator wygotować?
Panowie, informacja dla potomnych, Rozwiązałem mój problem szalejącego podświetlenia, braku radia, problemu z ABSem i centralnym zamkiem, który czasami działał, czasami nie. Przyczyną był regulator napięcia w alternatorze. Objawiał się, że do wspomnianych wyżej obrotów działał prawidłowo, lecz powyżej napięcie skakało do nawet 19V, wskutek czego zacząłem...
Zmierz sobie napięcie zanim Ci akumulator wygotuje,popali całą instalację a nie zastanawiaj się czemu i co może się jeszcze stać.Może już masz napięcia dochodzące do np.17V lub więcej jeśli Ci pali żarówki i masz takie cyrki na desce. Czas się wziąć za naprawę bo za chwilę może być tak że już tylko gaśnica albo cała elektryka do roboty...
Piszesz o "stacji dokującej". Jeżeli to jest ten szatański wynalazek w który wkłada się radio i naciska "klapajzę"z prawej strony a w podstawę anteny jest wkręcona specjalna redukcja pierścieniowa, to przy prawidłowym ustawieniu parametrów ładowania (przez RS232 w podstawie) można to ustawić w taki sposób, by akumulatora nie "wygotować" a radio było...
Włodku, Dyziu - m.in. na wikipedii opisany jest proces ładowania akumulatora kwasowego (samochodowego) - wklejam go tu dla Was: Ładowanie (źródło: ) [UWAGA! WARTOŚCI NAPIĘĆ PODANE DLA JEDNEGO OGNIWA, W AKUMULATORZE JEST ICH SZEŚĆ I TRZEBA MNOŻYĆ X6] przyp. red. Proces ładowania polega na podłączeniu akumulatora do odpowiednich biegunów źródła prądu...
ale przez ten wątek zaczynam też chyba rozumieć skąd bierze sie ta różnica w napięciach ładowania, że jedni podają ok, 14V a inni ok 16V. Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym...
Tylko co znaczy to czarne "oko" na akumulatorze. Bo skoro alternator się zwyczajnie zużył, to akumulator nie powinien ulec uszkodzeniu. Zatem dlaczego wskaźnik jest czarny? Sorry Winnetou, taki klimat -akumulatory też czasem umierają. Po prostu masz stary, wygotowany akumulator, pozbawiony wody (a woda to życie :) ). Coś co było szczelne i sprawne...
Napięcie trzeba zmierzyć pod obciążeniem. Na każdym z akumulatorów. Do tego zmierz pobierany prąd. Ten prostownik średnio nadaje się do tych akumulatorów. Można je łatwo wygotować i tym samym uszkodzić. Przy ładowaniu równoległym wszystkich jest mniejsza szansa na uszkodzenie.
Cześć. Ładować akumulator można wszystkim, co daje prąd wyprostowany(czytaj jedokierunkowy), należy zachować tylko 2 zasady: 1. Nie ładować powyżej 14,2-14,6V (tyle daje sprawny alternator w samochodzie). 2. Nie ładować za długo stałym prądem, bo "wygotuje" się woda z elektrolitu, szkodliwe w akumulatorach bez korków(nie można dolać). Nie ładować powyżej...
Po dolaniu wody podładuj akumulator. Możesz mieć za duże ładowanie jak Ci wygotowało elektrolit. A 8 volt na jałowym w akumulatorze to wogóle dziwne że Ci zakręcił.
ociz -> Alternatory to też prądnice. Alternatory z magnesami trwałymi i współcześnie spotyka się w motorkach. A biorąc pod uwagę rozwój elektroniki, to kto wie czy i w samochodach nie wyprą za jakiś czas tych ze wzbudzeniem elektromagnetycznym bo są tańsze w produkcji i nie posiadają szczotek. pepebiskup -> Łopatologicznie i w wielkim uproszczeniu:...
Upewnij się, do jakiego napięcia prostownik ładuje akumulator. Jeśli poniżej 14.4V - nie będzie kłopotu. Jeśli więcej to kłopot będzie: - stary UPS nic nie zasygnalizuje i w końcu wygotujesz akumulator jak ja to zrobiłem z samochodowym 72Ah - zapomniałem o ładowarce pod biurkiem i ładowała przez 2 tygodnie... - nowszy UPS po przekroczeniu napięcia,...
coraz "słabiej" widzę ten mój prostownik. czyli jeślibym się zdecydował na regulacje tyrystorową to muszę dowinąć po stronie pierwotnej uzwojenie, a czy ktos może mi odpowiedziec dlaczego? Na początku tego tematu dałem Ci dwie rady: - daj to do zrobienia komuś kto się na tym zna, - nie odwijaj wtórnego zanim nie będziesz wiedział co dalej. Obydwie...
Zgadza się, jednak wszyscy pominęli sprawę prądu ładowania sugerując się samym napięciem. A ja się kolejny raz pytam jakiego ładowania? Na elektrodzie na hasło "prostownik" i "ładowanie akumulatora" od razu coś wstępuje w ludzi i jeden przez drugiego pisze całe eseje. Wiem już z doświadczenia i staram się unikać takich tematów jak ognia. Fajnie poczytać...
Zwarta cela w pierwszym akumulatorze - ten co zagrzał prostownik i osiągnął tylko 6,9V. Zobacz dla pewności ten drugi, powinien dojść do 13,8-14V. Prostownik bez automatyki, trzeba uważać żeby nie wygotować akumulatorów.
W 126p z "elektroniczną" cewką zapłonową używałem krótkiego kabla zasilającego cewkę wprost z akumulatora. Nie było mrozu i słabego akumulatora żeby nie odpalił! Oczywiście, taki skrót tylko do odpalenia... W czasie podróży padł elektroniczny regulator napięcia, zmostkowałem do masy. Przejechałem tak 700 km, z włączoną dmuchawą, światłami itp. żeby...
(at)qqrqnapatyq Sorry, zmierz napięcie wyjścia dla wszystkich trzech zacisków +15, 0 i - 15 z 400V jako wspólnym, Podłącz akumulator i zmierz powtórnie - powinno być ok 14 - 14,5 VDC , a to już bezpieczne jest dla akumulatora. Przydał by się amperomierz w obwodzie. Czyli jeżeli napięcie nie przekracza 14,8V to można zostawić akumulator i nic się nie...
Zastanawia mnie co ze spadkiem napięcia na mostku? Sądzisz, że na akumulatorze będzie mimo wszystko zbyt wysokie napięcie? Oj, to nie wiesz podstawowych spraw - ładujesz napięciem szczytowym, a na transformatorze masz podaną wartość skuteczną. Co to za pojęcia, różnice między nimi, oraz ile wyniesie u Ciebie wartość szczytowa to zajrzyj do Google,...
Po przewinięciu uzwojenia 1 końcówka cewki wędruje na masę 2 na diodę i z diody bezpośrednio na + aku. jest to ładowanie jednopołówkowe którego sprawność wynosi ok 30% Takie ładowanie występowało w motocyklu WSK125 2 Ładowanie 2 połówkowe.Wykonaj mostek diodowy składający się z 4 diod,podepnij te 2 kable bezpośrednio pod mostek diodowy,jeden plusowy...
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
Nie rozumiem Cię. Wmawiasz mi, że nie wiem co to opornik. Ja zadałem pytanie - jaką funkcję ma ten element nie co to jest i jak działa. Z całym szacunkiem ale nie brał bym się za budowę prostownika nie wiedząc co to rezystor, prawdopodobnie jedna z najbardziej podstawowych rzeczy w elektronice. Fakt, że może źle sformułowałem pytanie no ale nic. trudno....
Też koszmarne straty. Jakby się chciało uniknąć strat, to do ograniczenia prądu należy użyć elementu reaktancyjnego - raczej dławika, bo z kondensatorem zwykle są problemy (ale dławiki zwykle mają spore straty, jakkolwiek dużo mniejsze od opornika, czy żarówki); lepsze wyniki pewnie da przetwornica... ale to chyba już nie dla początkującego. Natomiast...
Problemem z konstruowaniem prostownika jest dopuszczalne odchylenie napięcia sieci +-10% - jak będzie -10%, to klasyczny prostownik nie będzie ładował wcale, jak +10% - "wygotuje" akumulator. Kiedyś istniały takie konstrukcje transformatorów, które dawały napięcie mało zależne od napięcia w sieci, ale dziś się już chyba takich nie znajdzie. Podobnie,...
Masz rację, już poprawiłem Dodano po 2 Przy (względnie) dużej częstotliwości przełączania trzeba stosować krótkie czasy bo inaczej dynamiczne straty wygotują te tranzystory. Jakby to była przetwornica to miałbyś rację, ale tutaj nie masz. To już może kupić jeden porządny blok energetyczny (na przykład mosfet plus dioda) na odpowiedni prąd, do tego dedykowany,...