Zastanawia mnie co ze spadkiem napięcia na mostku? Sądzisz, że na akumulatorze będzie mimo wszystko zbyt wysokie napięcie? Oj, to nie wiesz podstawowych spraw - ładujesz napięciem szczytowym, a na transformatorze masz podaną wartość skuteczną. Co to za pojęcia, różnice między nimi, oraz ile wyniesie u Ciebie wartość szczytowa to zajrzyj do Google,...
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
lukasz 530 - głupoty piszesz. Ludzie powielają tyle razy głupotę że w końcu w to uwierzą. Większy akumulator = większy prąd ładowania Tylko nie piszcie że alternator nie da rady- bo dzisiaj sa tak mocne alternatory że w 10minut sa w stanie wygotować każdy akumulator. Większy niż przewidziany akumulator = dobre odpalanie w zimie.
Zapewne masz źle dopasowany transformator do prostownika, np. z napięciem wtórnym 24 V. Jest za wysokie, dlatego prąd ładowania płynie zdecydowanie za duży. Transformator może się spalić, a akumulator wygotować lub nawet wybuchnąć. Transformator do prostownika musi mieć napięcie wyjściowe 15–17 V, najlepiej regulowany poprzez zmianę odczepu strony pierwotnej.
Alternator, który podłączy się do baterii o rezystancji wewnętrznej rzędu kilku miliomów, przy krótkotrwałej różnicy potencjałów na poziomie pojedynczych woltów, pracuje mocno przeciążony i może ulec awarii . Bo stabilizator w alternatorze ogranicza jedynie napięcie do ok 14,5V, żeby nie wygotować elektrolitu w akumulatorze kwasowym. Jest w stanie...
Np tako panel Monokrystaliczne Moc szczytowa: 100 W Tolerancja mocy: ± 3 % Sprawność [%]: 17,25 Napięcie mocy Max Vmp [V]: 18,29 Prąd Max Imp [A]: 5,47 Napięcie jałowe Voc [V]: 22,8 Prąd zwarcia Isc [A]: 5,85 Terminal: MC4 Rama: Anodyzowane aluminium Ma punkt mocy max na poziomie 18,29 V ale to w temp 25 C jak będzie na dachu i się nagrzeje to bliżej...
rozładowałem do końca akumulator żelowy, teraz nie moge go naładować , da się naprawić go ??
Witam! Jak to w zimie, zaczynają się kłopoty z akumulatorami:) Interesuje mnie temat, jak podtrzymać akumulator,żeby podczas mrozów nie tracił energii. Kiedyś natknąłem się na zasilacze podtrzymujące akumulator, teraz jakoś nie widzę sprzętu tego rodzaju. Proszę o jakieś porady, sugestie, ewentualnie punkty, gdzie można kuipić taki zasilacz podtrzymujący.
Witam, proszę o pomoc, otóż mam taki problem (znowu:)). Mam agregat 50KW diesel 4 cylindrowy. Do rozruchu używam akumulatora 200Ah-12V. Tylko teraz aby on pracował w trybie AUTOMATYCZNYM (nie ma energii w sieci to odpala się sam i jak jest to wygasza się) to musi mieć włączony kluczyk w pozycję START a wtedy panel i diody i żaróweczki kontrolek pobierają...
Mam 2 akumulatory żelowe o pojemności 56Ah i prądzie rozruchowym ponad 1000A. Przy podłączeniu do prostownika jeden nie pobiera prądu, a drugi cały czas pobiera 20A. To aku o konstrukcji spiralnej firmy OPT... Czy ktoś ma doświadczenie jak je reanimować?
Jestem w posiadaniu takich akumulatorów - 40 cel 1.2V 65Ah. Posiadam do kompletu spory prostownik na 15A i odczepy 6V, 12V, 24V Tak myślałem żeby zrobić jakąś spawarkę, migomata,.. Zrobienie UPSa odpada- nie potrzebuję..
Witam mam problem z akumulatorem..NOrmalnie się on ładuje ale nie moge samochodu odpalic..Sprawdziłem i faktycznie wina lezy po stronie akumulatora.Ładowałem go i dużym oraz małym nateżeniem pradu, kontrolki sie zapalaja ale samochod nie chce zapalić.Moze ktos wie jak samemu uratować taki akumulator Pozdrawiam i dziekuje
witam w moim wózku widłowym dosyć szybko zaczyna gotować elektrolit, na prostowniku jest 2 kropka ładowania z 4 a elektrolit już się gotuje, wózek też pokazuje ok 40% naładowania baterii, ja wyłączam wtedy prostownik, bateria jest do wyrzucenia, czy może któraś cela? bateria ma 48V -przepraszam, że tak mało informacji podałem, wózek to jungheinrich...
Na wstępie chciałbym zapyatć forumowiczów o fachową, naukową literaturę dotyczącą procesów zachodzących w akumulatorze w różnych warunkach eksploatacyjnych. Generalnie interesują mnie zjawiska wystaępujące w akumulatorze w funkcji temperatury. Od pewnego czasu noszę sie z pomysłem dogrzewania akumulatora zimą. Powiedzmy od temp 5°C stopni w dół, dogrzewałbym...
Na jakiej podstawie twierdzisz że alternator potrafi wygotować wodę w akumulatorze? Może tylko w przypadku gdy regulator napięcia alternatora będzie uszkodzony.Ktoś stwierdził iż alternator po uruchomieniu ładuje akumulator prądem 50A to zależy przecież od stopnia naładowanego akumulatora w ciągniku.Jeżeli akumulator jest technicznie sprawny i utrzymuje...
Ale co to za głupoty ja czytam... A co powiesz jak auta robią dziennie po 500km? No chłopie... Alternator będzie dążył do napięcia 14,6 v. Czym alternator mocniejszy tym większym prądem uderza w akumulator aby te 14.6 utrzymać, a sam wiesz że ładowanie dużym prądem zabija akumulatory, co za tym idzie przy zwiększonej mocy alternatora, po częściowym...
Nie rozumiem Cię. Wmawiasz mi, że nie wiem co to opornik. Ja zadałem pytanie - jaką funkcję ma ten element nie co to jest i jak działa. Z całym szacunkiem ale nie brał bym się za budowę prostownika nie wiedząc co to rezystor, prawdopodobnie jedna z najbardziej podstawowych rzeczy w elektronice. Fakt, że może źle sformułowałem pytanie no ale nic. trudno....
czy przy uszkodzonym regulatorze ładowania nie powinna świecić odpowiednia ikona na desce? nic mi nie świeciło. elektrolit nie może się wygotować tylko woda z całej mieszanki. Zorientowałem się w sklepie motoryzacyjnym. Doleję wody destylowanej, spróbuję go naładować, jak się uda to podjadę do fachowców, żeby wszystko pomierzyli. Wtedy zobaczę co dalej...
Jak było wspomniane, kontrolować trzeba na raz obie rzeczy: nie przesadzać z natężeniem prądu i nie przekroczyć napięcia za bardzo (książkowe "14,4" w temperaturze pokojowej - przy ładowaniu na mrozie napięcie się podbija, a na gorąco zaniża, aby nie wygotować elektrolitu, regulatory napięcia w alternatorach mają taką korekcję). Dobra jest kombinacja...
A bo to zależy jaki prostownik. Kiedyś jak mi jakieś trafo zawadzało to robiłem prostowniki. Zawsze starałem się tak dobrać napięcie wtórnego żeby nawet przy zbyt długim ładowaniu nie wygotować baterii. W celu sprawdzenia podłączałem sprawny naładowany aku na godzinkę, Po tym czasie prąd ładowania baterii 40-50Ah był 1-1,5A i aku lekko bulgotał a napięcie...
Dlatego pisałem o ładowaniu wody bo nie zaszkodzi pozbyć się resztek siarki, nie wiemy ile się osadziło na płytach. Ale faktycznie, jeśli akumulator jest nowy tylko "wygotowany" może być to zbędne. Akumulator zalany elektrolitem nie wymaga już ładowania.
miedziana kostka z ozaczeniem "200A 75mV" Nie wiem jaki akumulator został wygotowany, bo taki koń (bocznik) byłby zasadny przy ładowaniu akumulatorów do 2000 Ah, lub wspomagania rozruchu. Przy ładowaniu przeciętnego akumulatora samochodowego (do 100 Ah) wskazówka amperomierza ledwo się ruszy z miejsca. Jeszcze raz sprawdziłbym dokładnie czy diody są...
Kolega robił takie rozruchy do maluchów. Transformatora dawał 15 V bez obciążenia albo i więcej, przy rozruchu spadało do 9 V. Transformator mocno przeciążony, ale do takiej dorywczej pracy wystarczający. Zasada użycia - podłączyć "rozruch" do akumulatora. zacząć uruchamiać silnik, włączyć "rozruch" do prądu, po uruchomieniu silnika migiem odłączyć...
Upewnij się, do jakiego napięcia prostownik ładuje akumulator. Jeśli poniżej 14.4V - nie będzie kłopotu. Jeśli więcej to kłopot będzie: - stary UPS nic nie zasygnalizuje i w końcu wygotujesz akumulator jak ja to zrobiłem z samochodowym 72Ah - zapomniałem o ładowarce pod biurkiem i ładowała przez 2 tygodnie... - nowszy UPS po przekroczeniu napięcia,...
Ładowanie akumulatora tym prostownikiem bez kontroli napięcia ładowania może zakończyć się uszkodzeniem akumulatora, "wygotowanie" elektrolitu". Do poczytania: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... lub https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.p...
Dwusekundowe zwarcie raczej nie powoduje głębokich skutków, ale dla bezpieczeństwa pamiętaj o kolejności mocowania klem. Co do "wygotowania" elektrolitu - sprawdź regulator alternatora.
A ja chciałbym wiedzieć, po co podnosić napięcie alternatora? Żeby akumulator wygotować?
Akumulator samochodowy nie jest zalecany, lecz jeśli nie będziesz go głęboko rozładowywał, długo posłuży. Tylko kup taki z korkami, żeby można było sprawdzać poziom elektrolitu, w Twojej instalacji latem będzie mocno doładowywany, panel może go "wygotować". Przykładowy akumulator 60Ah, nowy, ma pojemność ok. 660Wh, jeśli podłączysz żarówkę LED 5W to...
A nikt nie pomyślał o sprawdzeniu napięcia ładowania??. mój strzał, to zwarty regulator napięcia i ładowanie na maxa, stąd tak duży opór alternatora i plące się żarówy... Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną, bo najprawdopodobniej będzie wygotowany.
Niestety nie mogę Cię zapewnić o jakości części z zagranicznych dystrybucji. Dla mnie jest on dwa razy za drogi. Obecnie panuje pewna „moda” u producentów regulatorów napięcia, że nie posiadają one układu odpowiedzialnego za ograniczenie napięcia ładowania akumulatora, zamiast niego jest użyta zwykła dioda przez którą akumulator może się wygotować....
Upewnij się czy ładowanie akumulatora na pewno przebiega prawidłowo, bo uszkodzisz sobie akumulator! Nie wiem jak to jest rozwiązane w CA10 ale na 100% w Integra 128 przy braku AC (na zasilaniu z DC) nie ma żadnej kontroli ładowania, zasilanie 13,80V cały czas jest podawane na akumulator i go wygotowuje. To akurat normalne. Aku w pracy buforowej dostaje...
Zmierz sobie napięcie zanim Ci akumulator wygotuje,popali całą instalację a nie zastanawiaj się czemu i co może się jeszcze stać.Może już masz napięcia dochodzące do np.17V lub więcej jeśli Ci pali żarówki i masz takie cyrki na desce. Czas się wziąć za naprawę bo za chwilę może być tak że już tylko gaśnica albo cała elektryka do roboty...
Dlatego koledze Grzewo akumulator "naładował" się do aż 18V, czyli wygotowała się woda
Może nie ma racji ale uważam że jak za 15 zł i 15 min roboty warto spróbować w zeszłym roku z nudów z 7 akumulatorów udało mi się 5 ożywić. Warto też sprawdzić napięcie ładowania żeby nie było że regulator fisiuje i wygotował akumulator.
Zwarta cela w pierwszym akumulatorze - ten co zagrzał prostownik i osiągnął tylko 6,9V. Zobacz dla pewności ten drugi, powinien dojść do 13,8-14V. Prostownik bez automatyki, trzeba uważać żeby nie wygotować akumulatorów.
Jednak sprawdź to ładowanie i jeśli masz możliwość, to również ilość elektrolitu w akumulatorze (obsługowym). Miałem podobny przypadek podczas jazdy na wczasy, ale mnie padł regulator i wygotowało elektrolit. W aucie było czuć smród. Po zatrzymaniu się na odpoczynek i podniesieniu maski widziałem "gotowanie" się resztek elektrolitu w akumulatorze (w...
A skąd wysterować te 24V? https://goo.gl/images/rW9nHt Ten wystarczy. Duży prąd nie wygotuje akumulatora.
Napięcie trzeba zmierzyć pod obciążeniem. Na każdym z akumulatorów. Do tego zmierz pobierany prąd. Ten prostownik średnio nadaje się do tych akumulatorów. Można je łatwo wygotować i tym samym uszkodzić. Przy ładowaniu równoległym wszystkich jest mniejsza szansa na uszkodzenie.
Nie musi być obciążony, ale trzeba zadbać, by go nie przeładować, a także, by nadmiernie nie wyładować. W starych akumulatorach kwasowych "wygotuje" się elektrolit. Nowe typy padną. Maksymalne napięcie to 13.2-13.4 (niższe niż podawane w literaturze, ale to dla większej kondycji akumulatora). Może stać na zewnątrz, samochodowe też są wystawiane na mróz....
W tych czasach najlepiej kupić elektronika , są w śmiesznych pieniądzach i się nie martwić że wodę wygotujemy z akumulatora Ja co raz podładowuję w kosiarce akumulator to i tydzień stoi podłączony
czy nastąpiło wygotowanie z wypływem na zewnątrz lub poprzez pęknięcia obudowy To już są spekulacje. Nie spotkałem się z wygotowaniem połączonym z wyrzucaniem elektrolitu. Taka temperatura zabiłaby akumulator. Podobnie z pęknięciem obudowy - to byłby wrak do utylizacji. W obu przypadkach otoczenie akumulatora gniłoby pod działaniem elektrolitu - a...
a ja uważam że jak znacząco dasz mniejszy to go przeładuje co spowoduję jego uszkodzenie (zacznie się grzać i wygotuję wode)
Serdecznie odradzam obejście tego sterowania bo będą jeszcze większe kłopoty - np wygotowanie akumulatora a to może być dopiero początek.
Musisz wymienic regulator , a nie kombinowac ...za chwile wygotujesz akumulator i bedziesz musial do kosztu regulatora dolozyc na nowy akumulator!
Witam. Ostatnio kupiłem nowy akumulator sakura 45Ah 360A i po 1 miesiącu użytkowania padł całkowicie wiec oddałem go na gwarancje, powiedziano mi że to wina samochodu że akumulator jest wygotowany. Postanowiłem wiec wlać do niego wodę destylowaną i go ładować cały dzień a następnie wszystko z niego wylać i zalać nowym czystym elektrolitem. Jak myślicie...
no i super :) kolega tak jeździł ze zwartym regulatorem polonezem to puki krótko po mieście jeździł to jeździł, a jak w trasę pojechał to mu się akumulator gotował.. gotował aż się wygotował do zera, wtedy popaliły się wszystkie żarówki a chwilę później komputer od wtrysku... co ciekawe, po dolaniu wody do wszystkich cel akumulatora rozrusznik kręcił!!...
Usuwanie wody z elektrolitu poprzez elektrolizę: potrzebny jest ładunek 1F (96 485 C) na usunięcie 0,5 mola wody (około 9 gramów) z każdej celi. Albo inaczej: prąd 1 A przez 3 godziny (albo 3 A przez 1 godzinę) usunie po 1 g wody z każdej celi. Ja z tych dwóch opcji wybrałbym tę pierwszą. Przy drugiej wg mnie jest większa szansa na uszkodzenie płyt....
Obawiam się, że mogę wygotować akumulator. Kilka tygodni temu kupiłem chiński zamiennik, tamten padł po 100km. Nic dziwnego, tyrystory które w nim siedziały były na 8A. Oryginalny regler kosztuje kosmiczne pieniądze. Pozostaje śmigać na tym. Pozdrawiam
E tam, rozumie, rozumie. Tylko jak nie chce wygotować diod w alternatorze to niech wyrzuci tę prądożerną kamerę cofania LCD.
Nie wiem w jakim reżimie jeżdżą te autobusy - czy jeżdżą na okrągło 24 godziny na dobę, czy mają jakieś przestoje i w jakich warunkach są realizowane. Masz problemy z czytaniem? Autor tematu napisał: "- akumulatory nie mają łatwego życia, ponieważ autobusy robią małe przebiegi przy częstym uruchamianiu oraz postoju z włączonymi odbiornikami (oświetlenie...
W 126p z "elektroniczną" cewką zapłonową używałem krótkiego kabla zasilającego cewkę wprost z akumulatora. Nie było mrozu i słabego akumulatora żeby nie odpalił! Oczywiście, taki skrót tylko do odpalenia... W czasie podróży padł elektroniczny regulator napięcia, zmostkowałem do masy. Przejechałem tak 700 km, z włączoną dmuchawą, światłami itp. żeby...
Problemem z konstruowaniem prostownika jest dopuszczalne odchylenie napięcia sieci +-10% - jak będzie -10%, to klasyczny prostownik nie będzie ładował wcale, jak +10% - "wygotuje" akumulator. Kiedyś istniały takie konstrukcje transformatorów, które dawały napięcie mało zależne od napięcia w sieci, ale dziś się już chyba takich nie znajdzie. Podobnie,...
Witam Objaw wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia. Jeśli masz sprawną poduszkę powietrzną, to powinna zapalić się jej kontrolka - typowe dla Felicji. Do wymiany regulator napięcia (proponuję oryginalny, bo zamienniki u mnie padały dość szybko). Drugi regulator proponuję wozić w bagażniku "na wszelki wypadek". Po wymianie regulatora, sprawdzić...
Po przewinięciu uzwojenia 1 końcówka cewki wędruje na masę 2 na diodę i z diody bezpośrednio na + aku. jest to ładowanie jednopołówkowe którego sprawność wynosi ok 30% Takie ładowanie występowało w motocyklu WSK125 2 Ładowanie 2 połówkowe.Wykonaj mostek diodowy składający się z 4 diod,podepnij te 2 kable bezpośrednio pod mostek diodowy,jeden plusowy...
Po dolaniu wody podładuj akumulator. Możesz mieć za duże ładowanie jak Ci wygotowało elektrolit. A 8 volt na jałowym w akumulatorze to wogóle dziwne że Ci zakręcił.
... ...wiem że często wiedza sprzed 30 lat jest pełna mitów i nieaktualnych informacji. To nie tak: po prostu w temacie akumulatorów ominęła cię zmaiana technologii ich produkcji. Stara wiedza była aktualna dla ówczesnych akumulatorów- i była prawdziwa. A obecnie trwa era ekologiczności więc i akumulatory inaczej się buduje. W czasach prehistorycznych...
7.2V to za dużo do ciągłego ładowania - "wygotuje się" elektrolit.
Tylko co znaczy to czarne "oko" na akumulatorze. Bo skoro alternator się zwyczajnie zużył, to akumulator nie powinien ulec uszkodzeniu. Zatem dlaczego wskaźnik jest czarny? Sorry Winnetou, taki klimat -akumulatory też czasem umierają. Po prostu masz stary, wygotowany akumulator, pozbawiony wody (a woda to życie :) ). Coś co było szczelne i sprawne...
akumulator padnięty akumulator akumulator kymco akumulator akumulator kwasowy akumulator zasadowy
wzmacniacz denon wymiana kondensator schemat suszarka toyota toyota camry
VIVAX 40LE78T2S2SM Smart TV Features & Troubleshooting Wzmacniacz WS432: Zabezpieczenia a przeciążenie