Tylko na śmietnik; szkoda, że Kolega ich nie pilnował... MUSIAŁO rozsadzić płyty.
Ja użyłem odmrażacza do szyb. Napsikałem w każdą możliwą szczelinę i poszło bez problemu.
Jeśli akumulator miał 1 V i był zamarznięty to nic go już nie uratuje. Jest zasiarczony.
Co może być przyczyną? Klasyka gatunku. Akumulator spuchł od zbyt wysokiego napięcia podtrzymania. Napięcie podtrzymania (buforowe) nie może być wyższe niż 13,7 V. Jeżeli jest wyższe, to akumulator spuchnie z przeładowania. Częste zjawisko w UPS'ach gdy napięcie ładowania nie jest dość precyzyjnie ustawione, albo coś się popsuje w zasilaczu. Dostawałem...
I co z projektem? Czy działa? Kolega się nie odzywa, to może akumulator zamarzł :D
Jak patrzymy na akumulator od przodu te dwie boczne ścianki są takie wybulone/zaokrąglone, one są z miękkiego plastiku i coś mi się wydaje że poprzedniemu właścicielowi zamarzł Akumulator do utylizacji, tu nie ma co kombinować. Nie słyszałem o tym aby akumulator zamarzł. Zwłaszcza w naszej strefie geograficznej. To mało słyszałeś. Gęstość elektrolitu...
Może prościej "popyrkać" pół godziny na wolnych obrotach (oczywiście jeśli altek sprawny). Mam pyrkać co kilka dni mimo iż nie mam zamiaru wyjechać na drogę :?: :D Dziękuję, doładuję. W sumie doładowuję nie więcej niż 3-5 razy w ciągu zimy. vodiczka ogólnie szacun za wiedzę ALE toto nie ma sensu. Dla mnie ma. Gdyby nie miało to bym nie wybrał takiego...
Jak zamarzł to wyrzuć, jak zmarzł to ogrzej i naładuj. To że zamarzł nie równa się z tym że został uszkodzony. Zapraszam na pw w razie potrzeby. Elektrolit o gęstości 1,10 g/cm3 zamarza w temp. -9oC, Elektrolit o gęstości 1,15 g/cm3 zamarza w temp. -15oC
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Okej a jak kupować nowy to jakiej firmy ? Ten "umierający" to jakiś Tajwańczyk/Koreaniec/Chińczyk Na allegro z "porządnych" firm widziałem tylko markę VARTA. http://obrazki.elektroda.pl/9472248400_1... Z tym zamarznięciem to już dokładnie nie pamiętam... ale ta cela wysychająca to był na pewno szczery lód.
Witam. Szukam pomocy w otwarciu zamkniętego fiata cromy. Akumulator wyjęty Zamek zamarznięty. Proszę o pomoc co zrobić? Potrzebowałabym też instrukcji obsługi do cromy.
Witam! Dla akumulatora samochodowego nie ma różnicy, między wodą zdemineralizowaną, a destylowaną. Obydwa procesy dają jako produkt wodę o minimalnej zawartości zanieczyszczeń (zwłaszcza kationów), które by mogły źle wpływać na pracę akumulatora. Praktycznei rzecz biorąc, tylko woda o zawartości jonów Ca i Fe jest szkodliwa dla akumulatora kwasowego....
(at)gimak to jakim cudem jest ładowany akumulator rozruchowy jak w komorze silnika diesla również jest zimno i akumulator jest zamarznięty np ma mrozie to wg Ciebie w ogóle nie powinien przyjmować ładunku... wg specyfikacji ladowarki mozna go ladowac do -10C
Umieścić akumulatory poniżej linii gruntu 1-2 metry i nie zamarzną a latem będą mieć chłodniej.
Może za niska temp tylko aplikacja jest źle przetłumaczona ? Akumulatory nie lubią niskich temp. Choć przy ok -1 jeszczenie nie powinny robić cudów. No jest jeszcze jedna możliwość coś sie zepsuło, zamokło, zamarzło.
Reklamuj. Nowy akumulator nie ma prawa zamarznąć. W sumie to nie wiem, czy nie lepiej byłoby zanieść taki napuchnięty...
Co do mojego ostatniego pomysłu to nie jeden się pytał (nie tylko tutaj) jak ogrzać akumulatory lub aby nie zamarzły, bo ma w nie ocieplonym pomieszczeniu. Zawiedzie czujnik temperatury w BMS i co nastąpi (at)michalpv podczas ładowania magazynu przy ujemnej temperaturze 🤔 Sam myślałem nad matami i innymi cudami ale pochłaniają energię z magazynu a zimą...
"Żadna z tych nowoczesnych ładowarek nie zapewnia naładowania akumulatora do 100%" Nie wiem, z czego te informacje, ale zapewnia. Oczywiście nie wszystkie, bo bubli jest więcej niż tych prawidłowo pracujących. Niektóre sprzętowo są bardzo zadowalające, a do poprawności wystarczy im jedynie zmiana planu. Mam obecnie jedną z tańszych ładowarek, kupiłem...
W przypadku gdyby była nieszczelność to czy cały czynnik by nie uleciał i wówczas w ogóle by lodówka nie chłodziła? Aktualnie po całej nocy z włączonym trybem super alarm już się nie świeci. Temperatury chłodziarka +4°, zamrażalnik -5° -akumulatory zimna na drzwiach jednak nie zamarzły.
Uwzględniając od ładowarki z użyciem przykładu z generatorem wychodzi że z określonej ilości paliwa elektryk przejedzie więcej . Czy mam to rozumieć tak: 1/wlewam 10 litrów paliwa do samochodu spalinowego i jadę. 2/ wlewam 10 litrów tego samego paliwa do generatora prądu, ładuję akumulatory w elektryku i jadę. Dodano po 3 Myślę, że w zimie przy -15°C...
(at)Wlodek22 Tak, ale czy zamarznie, gdy pomiar refraktometrem wskazuje prawidłową gęstość elektrolitu?
Warto przepalać go na jałowym jeśli miałby stać tydzień na mrozie czy lepiej nie ruszać? Warto a nawet koniecznie należy zadbać aby napięcie akumulatora nie spadło poniżej 12,3V. Słabo naładowany akumulator + mróz = zamarznięty elektrolit i padnięta cela lub kilka cel.
Klika uwag praktycznych 1. Napięcie ładowania akumulatora zależy od temperatury sposobu użytkowania akumulatora. W temperaturze pokojowej akumulatory instalacji alarmowych ładuje się napięciem 13,8 V ten sam akumulator w samochodzie wymaga napięcia w granicach 14,4 a nowe źródła (po wprowadzeniu obowiązkowej jazdy na światłach) podają nawet 14,6 V 2....
W ujemnych temperaturach pojemność akumulatora spada. Na podstawie karty katalogowej firmy Oerlikon ; dla -20°C pojemność Q wynosi zaledwie 49,6% Qn - pojemność nominalna. Dla -40°C tylko 2,1%Qn. Ujemne temperatury groźne są ze względu na to, iż w rozładowanym akumulatorze może zamarznąć woda, która rozsadzi blok. Po rozładowaniu natychmiast należy...
Wyjaśni mi któryś z Panów, jak się odpowietrza silnik diesla? Chodzi o auto 1,9 TDI golf V i poproszę o wskazówki dot. diesla jak odpowietrzyć etc. Zawsze jeździłam autami wyposażonymi w LPG i nie było problemów. Od kiedy mam diesla, już parę razy auto mi się unieruchomiło. Raz - przy 0C mi zamarzł filtr paliwa, dwa - akumulator także zamarzł. Trzy...
Najczęściej trzeba wymienić cały moduł pompy. Jak pokrywę akumulatora wygięło to i w środku obudowa jest pęknięta. Tak się kończy brak kontroli ciśnienia powietrza w akumulatorku pompy i brak działania zaworu nad nim. http://obrazki.elektroda.pl/6484460000_1...
Odświeżam temat. Jak użytkownicy Vipow Bat1140 wypowiedzą się o ładowarce/prostowniku ? Ja na swój narzekać nie mogę od roku ładuje bez problemowo kilka akumulatorów. Pytanie tylko odnoście diody nr 3, ładowanie na maksymalnym prądzie, nawet przy zamarzniętym akumulatorze w zeszłym roku dioda z 3 na 4 przeskoczyła po kilku minutach. Porównując z filmikami...
A może woda ci zamarzła w akumulatorze i oddzieliła się. warto sprawdzić bo akumulator po prostu ci nie ładuje i tyle.
Gdyby ktoś był zainteresowany tematem. W przypadku zwarcia jednej z cel, opadu masy czynnej lub zamarzniętego akumulatora z pokrzywionymi/popękanymi płytami niema sensu zabawa z sodą. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Jeżeli psikałeś samostartem i nic nie łapał a twierdzisz że świece masz sprawne,akumulator dobrze kręci to raczej zamarzły ci wtryski.W paliwie trochę wody duże mrozy i zamarzło.Ratuje cię podgrzanie opalarką,nagrzewnicą a najlepiej postawić na noc w ciepłym garażu.
Obroty jałowe to znaczy wolne obroty silnika czyli takie gdzie silnik pracuje bez dodawania gazu. Teraz rozumiem z tym kasowaniem liczników wygląda to na uszkodzenie elektroniczne samego licznika. Zimne luty lub uszkodzona pamięć i przy niskiej temperaturze się resetuje. Akumulatory nie zamarzają - elektrolit w nich ma zbyt wysokie stężenie by zamarzł...
Pierwsze pytanie co to może ciż zżerać prąd z akumulatora w blaszaku? Drugie możliwe że ci miernik zamarzł i głupoty wskazuje.
Opiszę wam mój przypadek u klienta, wnioski wyciągniecie sami. Nowe akumulatory 6V 165Ah zamontowane latem. Ciągnik postawiony w październiku pod płotem z włączoną stacyjką. Zimą akumulatory rozładowane do zera, zamarznięte na bryłę lodu, żadna ścianka nie była prosta, nawet pokrywy wypchnięte. Rozmroziłem je, były pod prostownikiem dwa tygodnie i ożyły....
Samochód co prawda ładuje akumulator nawet przy minus 20 stopniach. Naładuje nawet akumulator całkowicie rozładowany przy rozruchu. Oczywiście nie do 100% swojej pojemności ale proces ładowania będzie zachodził. Można też podładowywać akumulator z prostownika na mrozie. Problem w naładowaniu akumulatora może być jedynie w przypadku jeśli akumulator...
Włącz bieg 1 i zakręć rozrusznikiem, jak samochód zacznie jechać do przodu to znaczy, że kręci wałem. Na wszelki wypadek akumulator podłącz pod prostownik na kilka godzin, aby się naładował.
Zniszczyłeś akumulator. Najniższe bezpieczne napięcie akumulatora to jeśli dobrze pamiętam 10.8V, a Tyt masz 3V lol Wg mnie jest zasiarczony. Nawet jeśli go naładujesz to szybko aku się rozładuje. Musisz zakupić nowy Poniekąd masz rację ale do końca się z tobą zgodzić nie mogę. Spokojnie można próbować go jeszcze reanimować, a nie od razu kupować nowy....
Podobnie jak kolega lancet zalecam 10/20V zmiennego. Pamiętajcie, że mierniki wskazują wartość skuteczną, a szczyty sinusoid będą wyrywać pastę z płyt ołowiowych. Jak ma zapalić to i przy 10V odpali silnik. Gdybyśmy 12V zmiennego podłączyli przez diody to teoretyczne Umax=ok.15,5V wymusi przepływ kilkudziesięciu amper do akumulatora, co przy zamarzniętym...
jeżeli chodzi o palenie na popych to nie pcha się i nie ciągnie diesli i aut z automatyczną skrzynią Każdą benzynę można próbować na pych bez problemu (oczywiście jeżeli jest sprawna i niedomaga tylko akumulator) a nie zamarznięte auta tak jak kolegi
Agregat z silnikiem diesla i jazda na oleju opałowym, skoro nie ma mowy o akumulatorach. Tylko będziesz musiał zadbać, żeby Ci ten olej nie zamarzł. Wszelkie inne pomysły przy braku akumulatorów nie wchodzą w grę.
Poszedłem dzisiaj po akumulator do auta. Normalnie jeszcze takiego takiego patentu nie widziałem akumulator jak go wyciąłem to cały zamarznięty. Wyglądał tak jak się do butelki wody naleje i później ona zamarznie taki się duży zrobił. I rozładowany praktycznie do zera.
Witam wszystkich. Jestem szczęśliwym posiadaczem nowego akumulatora Centra Heavy Duty 12 V 120 Ah 870A i mam problem. Akumulator służy jako źródło prądu do obsługi urządzeń pomiarowych na wolnym powietrzu. Jest ładowany poprzez prądnicę wiatrową. Jednakże ładowanie przestało działać i akumulator rozładował się do spodu. Jakież było moje zdziwienie,...
AGMy mają tylko ok 200 cykli rozładowania do poziomu 30% Większość producentów podaje ~400 pełnych cykli dla ładowania/rozładowania 0%/100%/0%, nie wiem skąd masz takie informacje. Bądźmy realistami, producenci podają żywotność dla pewnych warunków czyli temperatura pracy 25C, określone warunki ładowania, oraz prąd rozładowania i to, że po rozładowaniu...
Mistrzu, nie ciesz się. Nabiorą elektrolitu, zobaczą pływające farfocle ( zawsze tam są), a juz nie daj Boże brunatny elektrolit i diagnoza będzie jasna-pokruszenie separatorów lub spłynięcie masy czynnej z płyt. A to oznacza wg nich -że akumulator był rozładowany i zamarzł -że jest niestabilnie umocowany (nieprzyśrubowany) -że za duże napięcie ładowania...
Poszukać stabilizatora z wyjsciem 13,5V (na Elekrodzie choćby) obliczonego na taki prąd, jaki chcesz pobierać z akumulatora, Sorry, za cienki jestem, czegoś nie rozumiem. Ja w ogóle nie chcę używać akumulatora. Jak nie zamarznie, to ukradną :). Czy sam stabilizator pójdzie bez akumulatora? Jeśli tak, to wyszukam i spróbuję zbudować, ale moja wiedza...
Może woda w zamku zamarzła. Zamek padł już wcześniej właśnie.
"Jest to standardowe przewietrzanie samochodu. Akumulator jest bezpieczny , gdy komputer dostanie sygnał o spadku napięcia to automatycznie -wyłączy przewietrzanie. Dmuchawa również będzie włączać się automatycznie zimą ,w celu przewietrzenia auta aby szyby nie zamarzły od środka" Gdybyś chciał więcej poczytać -> [url=http://volvoforum.pl/postlink/26308...
Mnie też nie chce zapalić przy tych mrozach. Czytałem, że może to być wina słabego akumulatora, słabo grzejących świec, zamarzniętej wody w filtrze paliwa i/lub, jako iż jest to stary silnik, słabej kompresji. Ja swój akumulator ładowałem przez 29 godzin prądem 4-6amper i nic. Nadal nie chce zapalić. A co do tych pływaków, dziwi mnie to.
Ostatnio bez problemu odpalił, aczkolwiek rozrusznik kręcił mniej więcej 2 razy dużej, niż normalnie. To jest sygnał by zastanowić się nad wymianą akumulatora. Zawracasz cztery litery. Czytasz nie myśląc ;) Idą mrozy, dosyć konkretne. Nie chodzi o aktualne mrozy. Do autora tematu: Pilnuj by przy wyłączonej stacyjce napięcie akumulatora nie spadło poniżej...
Zacząłbym od sprawdzenia akumulatora, dalej filtr paliwa czy przypadkiem woda w nim nie zamarzła
akumulator sprawdz
Jest jeszcze jeden powód - sporadycznie odpalany ciągnik ze słabym akumulatorem łatwiej jest zapalić, jeśli się blok przeleje gorącą wodą. Taki oldschoolowy trick. ;-)
guciofilucio napisał: a czy przypadkiem akumulator który ładowałeś był zamrożony ? Na pewno nie. Podczas wyjmowania z samochodu niechcący go przechyliłem i przez otwory odpowietrzające na jednym z dekielków wyciekło ok. 2ml elektrolitu. Raczej chodziło o to, że akumulator należy ładować w temperaturze pokojowej. Zamarznąć w sensie dosłownym to tak...
Dziękuję, jednak zakupie Akumulator 12 V 7,2 Ah ponieważ zamierzam też podłączyć kabel do ładowania telefonu, o ile taka możliwość istnieje i inne pierdołki, mam nadzieje że wystarczy. Mam jeszcze pytanie co do warunków, czy moge akumulator jakoś zabezpieczyć przed przegrzaniem? Aby mi w plecaku niewybuch, i czy moge na zimę akumulator obłożyć jakimś...
Odpowiem częściowo sam sobie i dodatkowo dopytam... Pierwszy akumulator który wziąłem wczoraj na "warsztat" to był ten przelany gdzie woda była ze 2mm powyżej białego glutu. W praktyce to oznacza 3-4mm powyżej tych szmat na płytach. Wczoraj podłączyłem do niego żarówkę 12V 45W i rozładowywałem go od 12,8V do 12V w czasie 12h. Zasadniczo chciałem zejść...
i tu by trzeba było zastosować wiatrak który ma duży moment obrotowy taki o pionowej konstrukcji typu VAWT albo wielo płatowca, ja oczywiście mówie hipotetycznie i wiem ze ten układ skazany jest na duże straty ale akumulator ten nie zamarznie, nie zasiarczy sie, nie spadnie jego pojemność Najlepiej cały prąd z wiatraka wkładać w wode co zagrzejemy to...
Skoro odpalał to chyba wystarczające 400 A. Na pewno dużo pomaga szybkie pobudzenie zamarzniętych, dziadowskich akumulatorów bo bez tego ciężko. Mimo ze umarlaki jak na szybkim ładowaniu dostana 40 A przez 10 min to na start w zupełności wystarcza bez względu na temp. zewnętrzną.
Witam. Tak jak wspomniał Elektrit odpalanie ze wspomagaczy które mogą dać nawet 20V a jak akumulator jest całkiem razładowany i/lub zamarznięty to napięcie to nie spadnie i sterownik się uszkadza . Dlatego należy zawsze troszkę podładować taki zamrznięty akumulator przed wykorzystaniem rozruchu .
Witam. W dawnych czasach można było wymienić płyty w ogniwie ale teraz już się tego nie praktykuje. Przy ujemnych temperaturach ogniwo zamarznie. Pozostaje wymiana całego akumulatora. Pozdrawiam.
Możliwe że zamek w bagażniku jest zamarznięty Nie jest. Nigdy nie używany zablokowała korozja. Zdejmij osłonę klamki po stronie pasażera, pod nią powinien być zamek. A jeśli go tam nie będzie - mały akumulatorek żelowy, z długimi przewodami - można próbować zasilić przez rozrusznik - jest najniżej, albo gniazdo haka.
Mam 2 pytania odnośnie ww. akumulatorów: 1) W tekście zamieszczono tabelkę oceny naładowania akumulatora na podstawie dobowego spadku napięcia. Jak ma się to do akumulatorów kilkuletnich o znacznym spadku pojemności? Przykładowo posiadam akumulator o fabrycznej pojemności 100Ah, po kilku latach jego pojemność wynosi 60Ah, z tabelki odczytuję jego naładowanie...
Przy okazji wspomnę o starym sposobie, w czasie mrozów przed rozruchem warto włączyć na kilkadziesiąt sekund np. postojowe. To pomaga się "rozruszać" akumulatorowi. Raczej "długie" na 10 sekund :) Mróz niszczy akumulator. Mróz niszczy rozładowany/zasiarczony akumulator. Naładowany i nie zasiarczony wytrzyma -30 bez problemu. W naładowanym w 25% elektrolit...
Podejrzewam bardziej że rozładował się i zamarzł. Tak wygląda. Odsiarczanie tu nic nie da.
A dochodzi w ogóle paliwo do silnika ?? Może filtr paliwa zasyfiony i zamarzł... Kable, zwłaszcza aparat zapłonowy do sprawdzenia.
Zasada jest prosta. Akumulator należy kupować świeży jak bułeczki. Najlepiej prosto ze sklepu przy zakładzie produkcyjnym. koniec i kropka. Jeżeli nie ma wyjścia i trzeba kupić z marketu to jedna zasada, brać akumulator z najwyższym napięciem na zaciskach! 12,7 V będzie świeży, 12,5 V może być. Nie brać akumulatora który na półce w markecie ma napięcie...
Oceniam swoje - 2x240W na dachu przyczepy (nie optymalnie) + MPPT 40A + akumulator 200Ah. Chyba jeszcze nie widziałem pełnego prądu z tych paneli - przy rozładowanym akumulatorze albo włączonym obciążeniu w słoneczny dzień może połowa deklarowanego prądu. Wystarczy pochmurny dzień i możesz liczyć na 10-20% wydajności. Z drugiej strony zimą, gdy przyczepa...
Gdy mróz zelżał Lupo odpaliło. Lecz to chyba nie rozwiązuje problemu. Skoro już raz tak zaniemogło, to mam obawy, że znów problem się powtórzy. I to w najmniej oczekiwanym momencie. Skoro odpaliło a silnik chodzi stabilnie, to wykluczam przestawiony rozrząd. Sprawdziłem również kompresję. Jej wartość na każdym cylindrze to m/w 14 bar. Czyli kondycja...
Dobrze, to tak właśnie zrobię, a z tym akumulatorem i przetwornicą, ktoś może coś napisać ?
Jeżeli stał teraz takie mrozy to raczej zamarznięty i nic z niego nie będzie,w innym wypadku możesz spróbować to nic nie szkodzi. Masz zasilacz laboratoryjny to można podkręcić napięcie. Prądu nie żałuj 5A można.
Spłonął mi kiedyś samochód na ON, zimą. AUDI A6 C4 1995r 2.5 TDI Nie było jak gasić bo woda zamarzła. Jedyne co ocalało to pełny zbiornik paliwa i skrzynia biegów ... mam gdzieś zdjęcia. Rozładowywał się akumulator ,,, https://obrazki.elektroda.pl/6365177100_... https://obrazki.elektroda.pl/3474787600_...
Akumulator w samochodzie przeżywa straszne rzeczy (szczególnie przy silnikach diesla) Od wielkich rozładowań w trakcie rozruchu- do mocnych doładowań po odpaleniu. A to wszystko w różnych temperaturach. Jeżeli rano jego napięcie będzie poniżej 12.5V to trzeba go doładować. W przypadku problemów z rozruchem w czasie mrozów trzeba poświęcić najwięcej...
Dokładnie, trzeba wyrównać ich realizację, lub wymienić jeżeli się nie da. To, że jest nowy nie znaczy że nie zdarzyło mu się stać kilka miesięcy rozładowanym w pień, czy co gorsze zamarznąć.
Sprawdź jaki prąd płynie w spoczynku tzn. gdy wszystkie odbiorniki masz wyłączone (tak jak zostawiasz auto na parkingu). Zdejmij klemę podłącz amperomierz. Oczywiście wszystko na naładowanym aku. Może masz zwarcie w jakimś obwodzie, grzeje szyba cały czas albo lusterka, zwarcie w rozruszniku i prąd upływa. Przyczyn może być naprawdę bardzo dużo. Prąd...
Nikt nie zaobserwował u siebie uszkodzenia uszkodzenia akumulatora od rosyjskiego desulfatora. Elektrolit "wrze" znacznie mniej niż przy normalnym prostowniku i ładowaniu do 16V małym prądem. Te impulsy są bardzo krótkie i nie powodują nawet nagrzewania akumulatora. Wiadomo, że jak każde ładowanie szkodzi płytam dodatnim, ale skoro proces szybszy/ krótszy...
agregat prądotwórczy PAD -100, stary i wielki . Problem z akumlatorami stwierdziłem po ostatnich mrozach , wiec może to jest przyczyna, chociaż akumulator nie jest rozsadzony. Raczej nic w nim nie zamarzło .Tak jak wczesniej napisałem z jednym z nich po ponownym naładowaniu nie ma problemu. Problem jest z drugim , który nie da sie juz naładować, bo...
Jak przychodziły takie mrozy trzeba było go od czasu odpalać i zmienić olej na 5W40 nie było by takich problemów.Poszukaj ciepłego garażu jak to możliwe i zobaczysz czy będzie się kręcił sprawdź jeszcze węże czy miękkie czy twarde może zamarzł.
dlaczego Panasonic w odróżnieniu od innych producentów w karcie katalogowej podaje inne wartości temperatur dla ładowania i rozładowania zresztą też (ale tu różnica jest bardzo mała + - 5-10 stopni). Tutaj trzeba by zapytać samego Panasonica. Na pewno oczywista jest jedna rzecz - w dawnych czasach ogólną zasadą (głównie stosowaną w przypadku akumulatorów...
Witam, dostępne są teraz na allegro akumulatory o dziwnej nazwie Kozak. Czy ktoś z elektrody posiada taki akumulator? Warto go kupić, czy raczej sobie odpuścić i kupić akumulator znanego producenta. Link do tych akumulatorów: I jak tam akumulator Kozak? Ja zakupiłem taki, 85 Ah. Niestety - waży o 2 kg mniej od oryginalnego Renault oraz jest niższy...
Byle do wiosny - jak przetrzyma to jeszcze jeden sezon będziesz jeździł. Będzie albo nie będzie ;) Mój cała zimę odpalał bez problemu, wiosną (10 maja) dostał zwarcia w jednej celi. Poruszyłem temat na elektrodzie i zdania kolegów w sprawie przyczyny padnięcia były podzielone - od przypadku po krótkotrwałe zamarznięcie elektrolitu zimą.
Jeśli 3 tygodnie to już trup. Odkręcić i tak będziesz musiał dla wymiany. Nalot na stykach trzeba wyczyścić. Możesz odłączyć dodatkowy do odpalenia ale ten rozładowany pewnie zasiarczony a może nawet zamarzł i pękł, także odradzam ratowanie go w ten sposób.
Zmieniające się napięcie zależy pewnie od prostownika - to nic nie znaczy. Aby wyciągnąć jakieś wnioski co do kondycji akumulatora napięcie mierzy się po godzinie lub więcej od zakończenia ładowania/odłączenia prostownika. Pewne jest, że będziesz miał z nim kłopoty, bo: - naładował się w 10 godzin, zakładając 3,8A wychodzi 38Ah (połowa znamionowej pojemności),...
W moim przypadku pomogło wstawienie auta do ogrzewanego garazu i po paru godzinach odpalił bez zadnego problemu... Nie mam pojęcia co jest tego przyczyną czy jest mozliwosc zeby silnik zamarzł ?
Witam. Mam problem z odpaleniem Yarisa 1 z silnikiem 1.4 D4D z roku 2002. Odpaliłem samochód, żeby jechać do szkoły, gdy były mrozy -19 stopni. Samochód pochodził przez 10 minut i samemu zgasł. Próbowałem odpalić na płaku i z innym akumulatorem, ale nie da rady. Problemem było to, że paliwo zamarzło, więc zaparkowałem go w garażu, gdzie jest +15 stopni,...
Wiesz to że filtr wymieniłeś latem o niczym dobrym może nie świadczyć. Jedno tankowanie i woda w paliwie . Tak jak pisałeś niskie temp.mogła woda zamarznąć nawet w przewodach i klapa. Odnośnie akumulatora to lepiej przed odpalaniem podładuj
Najlepiej jest zważyć akumulator zaraz po zakupie i po kilku latach na dokładnej wadze wówczas wiadomo ile wody można bezpiecznie dolać. Można i tak. Niemniej najprościej to po prostu dolać wody do poziomu 7-10 mm powyżej krawędzi płyt. Dodano po 3 Nikomu nie każe tak robić a jedynie miałem na celu pokazać, że woda ma którędy odparować. To, że akumulator...
jedynym powodem nie odpalania auta była zamarznięta ropa. do tej pory auto odpala dobrze
Ale nawiasem mówiąc bardzo dziwne aby akumulator rozładował się do 0. Rozbieram i regeneruje upsy czasem i padnięte baterie mają 4V/5V/7V ale nigdy 0V, jak bateria ma 0V to zawsze jest pęknięta obudowa (bateria była rozkładowa i w transporcie przemarzła/zamarzła) albo naruszona ogólnie konstrukcja, inaczej z baterią 0V się nie spotkałem, zawsze mają...
Napisałeś "po mrozach", możliwe że zamarzł. Zamarznięty będzie "mruczał" bo płyty wewnątrz nie są zanurzone w elektrolicie. Nie będę sie tu rozwodził jak to wygląda wewnątrz. Odłącz od ładowania, zabierz do domu, (ciepłego pomieszczenia) i przez kilka godzin niech się ogrzeje i lód w środku się rozpuści. Wtedy możesz ładować. Nie dopuszczaj do zamarzania...
Witam, Po przejechaniu 20km na mrozie -17 *C zgasł mi silnik, i już nie zapalił. Około 1km przed zgaśnięciem zaczął nierówno pracować. Zaświeciła się kontrolka rozładowanego akumulatora, zatkania filtru paliwa, uszkodzenia silnika. Myślałem że zamarzło mi paliwo, lub filtr zaszedł parafiną więc wymieniłem filtr paliwa. niestety nie pomogło. Kontrolki...
Na pewno nie masz żadnych wycieków oleju? Zobacz czy czy nie masz tłustych oczek w zbiorniku wyrównawczym, jak tak to może być uszczelka pod głowicą. Może też być pompa wtryskowa :( Przy jakiej temperaturze zamarzło ci paliwo?
...Tych akumulatorów co mam mi starcza przez cały rok... Jaką pojemnością dysponujesz? Dodano po 2 ... W tym roku był problem na ok 5 dni ... Czyli co - agregat czy definitywnie drugi zestaw akumulatorów? Agregat rozwiązałby wszystkie problemy i zabezpieczyło problemy wynikające z off-grid. Być może nigdy byś go nie użył a być może 5 dni w roku gdy...
A jak popada śnieg i przykryje panele? Panele ustawia się prawie prostopadle do powierzchni dachu bo zimą jest to najkorzystniejsze położenie a latem i tak da wystarczająco dużo prądu. wiem, ale jak nie mają zdjąć to wypadałoby położyć po kątem takim jak na dachu... Warto wziąźć pod uwagę też fakt, że akumulator w niskiej temperaturze będzie miał mniejszą...
Część energii jest zużywana na podgrzanie baterii No ale samochód musi cały czas jechać. Jeżeli się z jakiegoś powodu zatrzyma to co Tesla robi? Obciąża czymś akumulatory? Bo jeżeli nie to chyba szybko zmarznie i zamarznie. Pamiętam jak były prawdziwe zimy a na autobus trzeba było czekać np. 10 minut to ja biegłem do następnego przystanku. Faktycznie...
Witam wczoraj wyciągnąłem rozładowany akumulator z motocykla po chłodnej nocy aku miał 11v nie był zamarznięty dolałem trochę wody do górnej linii i podłączyłem pod prostownik cyfrowy ustawiłem na 12v po paru sekundach prostownik pokazywał 15v i "full" czyli naładowany podłączyłem pod inny prostownik i ładowało się bardzo dobrze przetestowałem ten prostownik...
Czytając ten wątek nie rozumiem jednego. Po co kombinować z mierzeniem, ładowaniem i innymi cudami. Podstawą to dobry akumulator. Nie jakiś Centra czy Bottari. Ja kupiłem porządny akumulator Boscha o dużej pojemności i prądzie rozruchowy (jako że mam bmw 2.0 D i do tego webasto) Używam go trzy lata. Samochód stoi czasami nawet i 1,5 tygodnia pod firmą...
Porównanie mam z ładowania ładowarką modelarską. Co prawda akumulatora który trzymam do benzyniaka bo 2l. diesla po kilku dniach stania potrafił nie uruchomić. Naładowałem go prostownikiem i 6 miesięcy stał w piwnicy ( ciepłej ). Akurat akumulator lepiej przechowywać w chłodnej piwnicy. Samorozładowanie jest tym szybsze im wyższa temperatura. Oczywiście...
przy -2 stopniach zapaliła mi się kontrolka akumulatora wraz z kontrolką filtru paliwa. Tak? A co będzie jak zamarznie woda w filtrze czy przygasną obroty i zapali się brak ładowania a zaraz olej?Mam 16 Corollę z d4d i alternator jest jak nowy. ps.prostsze zacząć od filtra niż wyciągać u mechanika alternator.
Akumulator , u mnie w golfiku dzieje się to samo po ostatnich mrozach . Tyle tylko ze kreci trochę dłużej . Ale jeśli akumulator jest nowy i prawidłowych parametrów do tegoż auta to ciekawe jest co powoduje takie spadki po 10 godz. ? może najlepiej było by najpierw tak jak kolega mówi spróbować na kable jeśli odpali od razu wtedy jechać do elektryka...
Spodziewałem się szybkiej pomocy-nie nadeszła...... Problem rozwiązałem. Niskie napięcie......akumulator na wykończeniu. Wystarczał do "zwykłej" eksploatacji- do "komfortu" już nie. Wymieniony i po postoju kilkugodzinnym rozpoczęcie jazdy to czysta przyjemność. Silnik nagrzany (łatwy rozruch),w aucie -"bajka" - ciepełko.....szyby nie zamarznięte.
Ciśnienie idzie do miski bo masz zamarzniętą odmę odpowietrzającą skrzynię korbową.
Dzisiaj wymieniłem akumulator. Nadal to samo. Kręci ale nie odpala. Problem zaczął się kiedy przyszły większe mrozy. Teraz jest -4. Czy mozliwe ze woda gdzies zamarzła w przewodach?
zamarzł akumulator zamarzł płyn siłownik zamarzł
cisco access pointa myphone dzwonki samoczynny restart biosu
laptop gamingowy berges falownik
TPA3116D2 – uszkodzone kondensatory 470µF po podaniu sygnału, przyczyny i rozwiązania Peugeot 607 2.2 HDi 4HX – lokalizacja czujnika spalania stukowego, wymiana, diagnostyka