Obroty jałowe to znaczy wolne obroty silnika czyli takie gdzie silnik pracuje bez dodawania gazu. Teraz rozumiem z tym kasowaniem liczników wygląda to na uszkodzenie elektroniczne samego licznika. Zimne luty lub uszkodzona pamięć i przy niskiej temperaturze się resetuje. Akumulatory nie zamarzają - elektrolit w nich ma zbyt wysokie stężenie by zamarzł...
Ładowanie powyżej 15V wiąże się z dużym wydzielaniem wodoru, kolega tak pozbawił się nowego accu varty. Odkręcił korki i ładował aż elektrolit zaczął się gotować... odpiął elektrodę, iskra spowodowała wybuch w celi, dobrze, że miał okulary i blisko do łazienki. Stracił akumulator, ubranie i poparzył twarz. Wracając do tematu ładowanie do 14,4-14,6 wystarcza,...
Te szare na wierzchu to blachy, czy plastik? Bo mi raczej pasują na separatory, które chronią przed zetknięciem się płyt. Szare cienkie pofalowane to separatory dzielące płyty z brązową napuchniętą masą (dodatnie) i płyty szare (ujemne). Przy -20 rano odpalałem auto służbowe bez podgrzewania świec. Fakt: zamiast 2s kręcił 5s. Może rozładowany akumulator...
Twierdzę tak, bo znam te ładowarki o ile lidlowa jeszcze cis tam po kilku dniach męki naładuje, o tyle biedronkowa przez zabezpieczenia termiczne przed spalenie zamiast 4A będzie ładować średnio 1,5A. W końcu stwierdzi, że akumulator uszkodzony bo ona w określonym czasie nie mogła go naładować. Druga sprawa, żadna z tych ładowarek nie naładuje akumulator...
Co może być przyczyną? Klasyka gatunku. Akumulator spuchł od zbyt wysokiego napięcia podtrzymania. Napięcie podtrzymania (buforowe) nie może być wyższe niż 13,7 V. Jeżeli jest wyższe, to akumulator spuchnie z przeładowania. Częste zjawisko w UPS'ach gdy napięcie ładowania nie jest dość precyzyjnie ustawione, albo coś się popsuje w zasilaczu. Dostawałem...
dlaczego Panasonic w odróżnieniu od innych producentów w karcie katalogowej podaje inne wartości temperatur dla ładowania i rozładowania zresztą też (ale tu różnica jest bardzo mała + - 5-10 stopni). Tutaj trzeba by zapytać samego Panasonica. Na pewno oczywista jest jedna rzecz - w dawnych czasach ogólną zasadą (głównie stosowaną w przypadku akumulatorów...
Tu macie jeszcze jeden przykład, tylko po rusku. Też wylął, żeby podładowac i też się zdziwił. https://www.drive2.ru/l/8662139/ Jak widać mróz go załatwił. Sam to przyznał, choć był zdziwiony, że mróz może uszkodzić. "Но должеl... ли любой даже...
Czy.... przy temperaturze otoczenia 5 stopni C jest efektywne i bezpieczne Przy -5°C też jest bezpieczne o ile akumulator nie jest całkowicie rozładowany. Elektrolit o gęstości 1,15 g/cm3 zamarza w temperaturze poniżej -10ºC. Efektywność ładowania będzie mniejsza bo naładowany akumulator nie osiągnie takiej pojemności jak w +20°C
Ten przyrząd mierzy stan płynu w tym miejscu , gdzie jest włożony. Jeżeli przez odpowietrznik spuścisz sobie do pojemniczka kilka ccm płynu z okolic cylinderka i dokonasz pomiaru , to będziesz miał sprawdzoną (z jakimś tam błędem )jakość płynu przy zacisku. Tam tez zawartość wody w płynie jest najważniejsza, bo tam może przy hamowaniu dojść do "zagotowania...
Nie opowiadaj głupot. Mętny kolor elektrolitu jest spowodowany spłynięciem masy czynnej z płyt jak i drobinami z pokruszonych separatorów. Akumulator do wymiany po uprzednim usunięciu przyczyny. Tą może być i przeładowanie, jak i niedoładowanie-po prostu elektrolit o mniejszej gęstości zamarza w mroźne dni.
Rozumiem, że dy pusty akumulator siedzi na dworze to cele w nim pękają, a jak jest naładowany to nie pękają ?? !! Dokładnie! Spójrz np. tu: http://www.akubiz.biz/img/akumulator/3,p... Temperatura zamarzania elektrolitu jest ściśle związana z jego gęstością (poziomem naładowania). Zamarzają, niekoniecznie pękają. Na pewno płyty...
Andrzej ma racje. Dbanie o akumulator to podstawa. W nowych akumulatorach masz zaklejone wieczka i rzadki elektrolit (łatwo zamarza). Producenci tak robią bo przewidują, że podczas eksploatacji wody ubywa. Ubywa zawsze i uzupełniać trzeba. Raz do roku przed zimą , najlepiej, trzeba koniecznie wyciągnąć akumulator z auta i naładować prawdziwym prostownikiem...
Akumulator był kupiony nie naładowany, rozładowany zamarza. Gęstość elektrolitu wynosi 1,25 zielone pole na aerometrze(przyrząd do pomiaru gęstości elektrolitu).Sprawdż czy płyty są zakryte elektrolitem, jak nie to uzupełnij wodą destylowaną,i naładuj akumulator w tym przypadku prądem nie większym jak 5 Amper - korki muszą być otwarte, grozi wybuchem.Nowy...
Jak zamarzł to wyrzuć, jak zmarzł to ogrzej i naładuj. To że zamarzł nie równa się z tym że został uszkodzony. Zapraszam na pw w razie potrzeby. Elektrolit o gęstości 1,10 g/cm3 zamarza w temp. -9oC, Elektrolit o gęstości 1,15 g/cm3 zamarza w temp. -15oC
Witam. Do założenia tego tematu skłonił mnie fakt, że właśnie nagle (kontrolki zaświeciły się tylko na ułamek sekundy po włączeniu zapłonu), bez żadnego ostrzeżenia, padł mi akumulator (ZAP Standard), który miał ciut ponad dwa lata, czyli tuż po okresie gwarancyjnym. Czy to teraz norma? Był podobny temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic79...
Ładowanie akumulatorów kwasowo ołowiowych w ujemnych temperaturach to nie takie proste. Mocno rozładowany akumulator kwasowo ołowiowy ma niskie stężenie kwasu siarkowego w elektrolicie i tym samym jest podatny na zamarzanie w temperaturach nieco poniżej 0 stopni Celsjusza. Szczegóły dokumentacji akumulatorów kwasowo ołowiowych.
Ok, przeszło mi już. Pełne naładowania wg mnie jest wtedy gdy akumulator nie przyjmuje więcej prądu i 100% dostarczonego prądu idzie ma ciepło i elektrolizę. Jedynym skutecznym i jednoznacznym wyznacznukiem wg mnie jest pomiar gęstości elektrolitu we wszystkich celach. Po napięciu, ani natężeniu rozpatrywanym w pojedynkę nie da się stwierdzić pełnego...
To akumulatory VOLT V-Pro. Teoretycznie według producenta składowanie do -20C, rozładowanie do -15C, a ładowanie do -10C. Oczywiście takich temperatur nie było, minimalnie spadło do -3. Nie stoją na zewnątrz, tylko są w nieogrzewanej szopie. To nic nie zmienia; aku z ołowiem (jaki by nie był) ma samorozładowanie na poziomie 30% a jak wiadomo o ile...
należy przerwać ładowanie przy 0*C. Niby dlaczego? Elektrolit nawet w pełni rozładowanym akumulatorze nie zamarza w temp. 0 C rozładowanie ich jest dla nich zabójcze. Systematyczne rozładowanie mocno skraca ich żywotność jak widać na przykładzie autora tematu, jedno lub dwa przypadkowe rozładowania nie będzie zabójcze o ile niezwłocznie rozpocznie...
akumulatora radzę nie rozbierać kiedyś to zrobiłem ale wtedy był problem z nowymi wymieniłem całą celę czyli pakiet podziałało to 3 miesiące i dalej to samo w twoim przypadku wymiana akumulatora na nowy to jedyna opcja zmierzyłbym też ile auto pobiera prądu gdy jest wszystko wyłączone jeśli więcej niż 500mA to trzeba szukać np alarm, radio samochodowe,częstą...
Witam. Bez pomiaru gęstości elektrolitu trudno doradzić, Prawdopodobnie gęstość jest sporo poniżj 1,2 g/cm*.Przy niskich temperaturach takie cele mają tendencję zamarzać. Pozdrawiam.
Cytat: tomus2k napisał: 2. z powodu ciągłej eksploatacji w niekorzystnych warunkach, niedoładowanie, temperatura, doszło do zmian chemicznych i akumulator stracił swoją pojemność i również są problemy z uruchomieniem pojazdu. rafbid napisał: Akumulator należy konserwować nie zależnie od tego czy jest tylko przechowywany eksplatowany w pojeździe czy...
Witam. Wtrącę swoje 3 grosze do tematu HHO. Nie wiem, kto pierwszy rozpoczął akcję, ale reszta idzie według mnie błędnym tropem. Coraz lepsze materiały, coraz więcej amper. Tylko po co? Producenci akumulatorów wycofują z produkcji akumulatory z płytami ołowiowymi z dodatkiem antymonu i zastępują je płytami z dodatkiem wapnia. Dlaczego? Bo ołów z dodatkiem...
Pytanie czy na Syberii przy średnim mrozie rezystancja wewnętrzna akumulatora nie wzrośnie tak bardzo, że akumulator nie będzie w stanie w ogóle zakręcić silnikiem. Przypuszczam, że wzrośnie, z tego powodu akumulator będzie się grzał i może nagrzeje się na tyle, że jego opór wewnętrzny zmaleje i wtedy uruchomi silnik - jest kwestia, przy jakiej temperaturze...
Witam, mam trochę zapytań i dylematów co do akumulatorów w technologi żelowej. Użytkuję je w parze z panelem fotowoltaicznym 440w i od jakiegoś czasu pytam się w internecie czy można dolać wody destylowanej odkręcając zaworki. Każdy odpisał mi że nie można a nawet trzeba regularnie. I niby nie ma problemu bo taki zabieg to czysta przyjemność i zabawa...
Napisałeś "po mrozach", możliwe że zamarzł. Zamarznięty będzie "mruczał" bo płyty wewnątrz nie są zanurzone w elektrolicie. Nie będę sie tu rozwodził jak to wygląda wewnątrz. Odłącz od ładowania, zabierz do domu, (ciepłego pomieszczenia) i przez kilka godzin niech się ogrzeje i lód w środku się rozpuści. Wtedy możesz ładować. Nie dopuszczaj do zamarzania...
Akumulator kwasowy 12v 84Ah ma 1kwh pojemności waży ~25kg, koszt od 300zł, wytrzyma ~4-5 lat jeśli się go rozładowuje prądem 10 godzinnym, i w 60%, żeby nie zasiarczyć.. Taki proponowany system 1kw to dwa zbiorniki po ~10m3 jeden na dole (keson) z którego powietrze będzie wypychać wodę i drugi z wodą 20 metrów wyżej, tej wody będzie 10 ton, to dostępne...
Witam. Posiadam prostownik Eltron BR12/10 który bardzo sobie chwalił mój Ojciec. Wizualnie jak nowy jest jednak pewien problem. Mianowicie zmierzone multimetrem na klemach pod koniec ładowania ponad 16V i gazowanie elektrolitu. Z tego co pamiętam to był on robiony jeszcze za czasów jak w gniazdkach sieciowych mieliśmy 220V. Aktualnie 230V i chyba z...
Klika uwag praktycznych 1. Napięcie ładowania akumulatora zależy od temperatury sposobu użytkowania akumulatora. W temperaturze pokojowej akumulatory instalacji alarmowych ładuje się napięciem 13,8 V ten sam akumulator w samochodzie wymaga napięcia w granicach 14,4 a nowe źródła (po wprowadzeniu obowiązkowej jazdy na światłach) podają nawet 14,6 V 2....
Jakiś czas temu opisywałem w jednym z tematów na tym forum tester płynu hamulcowego. Jako że zajmuje się motoryzacją i udzielam się w dziale "Samochody Serwis" postanowiłem przybliżyć Wam kolejne urządzenie które może przydać się w przydomowym garażu. Urządzenie które zaprezentuje poniżej to refraktometr - będzie to optyczny, spotykane są również refraktometry...
Chciałbym odświerzyć ten temat trochę bo mam dostęp do kilku akumulatorów żelowych które sprawne są wymieniane "na zapas" no i może ktoś się wypowiedzieć czy taki akumulator podczas ekspoatacji w samochodzie szybko wysycha czy może coś innego? Na takich akumulatorach pisze że ładowanie powinno być przy pracy buforowej 13,6-13,8V a przy cyklicznej 14,5-14,9V...
Witam! Mam dziwny problem z tym timerem zbudowanym na układzie MC1206. Po wlutowaniu nowego kwarcu działa normalnie przez kilka sekund, po czym kwarc się uszkadza i nie reaguje na nic, wyświetlacz zamarza. Po odłączeniu od prądu i ponownym podłączeniu świeci tylko kropka na wyświetlaczu. Kilka razy już kwarc wymieniałem i ciągle powtarza się ta sama...
Okej a jak kupować nowy to jakiej firmy ? Ten "umierający" to jakiś Tajwańczyk/Koreaniec/Chińczyk Na allegro z "porządnych" firm widziałem tylko markę VARTA. http://obrazki.elektroda.pl/9472248400_1... Z tym zamarznięciem to już dokładnie nie pamiętam... ale ta cela wysychająca to był na pewno szczery lód.
troche po czasie ale nadal ... na czasie:) moim zdaniem nie jest to takie proste... jezeli mroz jest konkretny to moze sie zdarzyc ze elektrolit zamarzl w ktorej z cel (niekoniecznie we wszystkich- mialem taki przypadek z akumulatorem jenox 2000 ktory byl calkowicie wyladowany przez zostawienie go w aucie na 2 miesiace w zimie bez "ruchu") no i w takim...
akumulator dolewa elektrolit akumulator elektrolit ładowanie wymienić elektrolit akumulator
instrukcja rubin wymiana dławika trwałość pralek
airbag rezystor fiatt freemont
Passat B5 TDI kombi – gaśnie na ciepłym silniku, czujnik G62, przekaźnik 109, diagnostyka VCDS Przekaźnik w pralce Samsung - wygląd i funkcje