Te szare na wierzchu to blachy, czy plastik? Bo mi raczej pasują na separatory, które chronią przed zetknięciem się płyt. Szare cienkie pofalowane to separatory dzielące płyty z brązową napuchniętą masą (dodatnie) i płyty szare (ujemne). Przy -20 rano odpalałem auto służbowe bez podgrzewania świec. Fakt: zamiast 2s kręcił 5s. Może rozładowany akumulator...
Ładowanie powyżej 15V wiąże się z dużym wydzielaniem wodoru, kolega tak pozbawił się nowego accu varty. Odkręcił korki i ładował aż elektrolit zaczął się gotować... odpiął elektrodę, iskra spowodowała wybuch w celi, dobrze, że miał okulary i blisko do łazienki. Stracił akumulator, ubranie i poparzył twarz. Wracając do tematu ładowanie do 14,4-14,6 wystarcza,...
Czy.... przy temperaturze otoczenia 5 stopni C jest efektywne i bezpieczne Przy -5°C też jest bezpieczne o ile akumulator nie jest całkowicie rozładowany. Elektrolit o gęstości 1,15 g/cm3 zamarza w temperaturze poniżej -10ºC. Efektywność ładowania będzie mniejsza bo naładowany akumulator nie osiągnie takiej pojemności jak w +20°C
Nie opowiadaj głupot. Mętny kolor elektrolitu jest spowodowany spłynięciem masy czynnej z płyt jak i drobinami z pokruszonych separatorów. Akumulator do wymiany po uprzednim usunięciu przyczyny. Tą może być i przeładowanie, jak i niedoładowanie-po prostu elektrolit o mniejszej gęstości zamarza w mroźne dni.
Cytat: tomus2k napisał: 2. z powodu ciągłej eksploatacji w niekorzystnych warunkach, niedoładowanie, temperatura, doszło do zmian chemicznych i akumulator stracił swoją pojemność i również są problemy z uruchomieniem pojazdu. rafbid napisał: Akumulator należy konserwować nie zależnie od tego czy jest tylko przechowywany eksplatowany w pojeździe czy...
Jak zamarzł to wyrzuć, jak zmarzł to ogrzej i naładuj. To że zamarzł nie równa się z tym że został uszkodzony. Zapraszam na pw w razie potrzeby. Elektrolit o gęstości 1,10 g/cm3 zamarza w temp. -9oC, Elektrolit o gęstości 1,15 g/cm3 zamarza w temp. -15oC
Witam. Do założenia tego tematu skłonił mnie fakt, że właśnie nagle (kontrolki zaświeciły się tylko na ułamek sekundy po włączeniu zapłonu), bez żadnego ostrzeżenia, padł mi akumulator (ZAP Standard), który miał ciut ponad dwa lata, czyli tuż po okresie gwarancyjnym. Czy to teraz norma? Był podobny temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic79...
Witam. Posiadam prostownik Eltron BR12/10 który bardzo sobie chwalił mój Ojciec. Wizualnie jak nowy jest jednak pewien problem. Mianowicie zmierzone multimetrem na klemach pod koniec ładowania ponad 16V i gazowanie elektrolitu. Z tego co pamiętam to był on robiony jeszcze za czasów jak w gniazdkach sieciowych mieliśmy 220V. Aktualnie 230V i chyba z...
Pytanie czy na Syberii przy średnim mrozie rezystancja wewnętrzna akumulatora nie wzrośnie tak bardzo, że akumulator nie będzie w stanie w ogóle zakręcić silnikiem. Przypuszczam, że wzrośnie, z tego powodu akumulator będzie się grzał i może nagrzeje się na tyle, że jego opór wewnętrzny zmaleje i wtedy uruchomi silnik - jest kwestia, przy jakiej temperaturze...
Obroty jałowe to znaczy wolne obroty silnika czyli takie gdzie silnik pracuje bez dodawania gazu. Teraz rozumiem z tym kasowaniem liczników wygląda to na uszkodzenie elektroniczne samego licznika. Zimne luty lub uszkodzona pamięć i przy niskiej temperaturze się resetuje. Akumulatory nie zamarzają - elektrolit w nich ma zbyt wysokie stężenie by zamarzł...
Twierdzę tak, bo znam te ładowarki o ile lidlowa jeszcze cis tam po kilku dniach męki naładuje, o tyle biedronkowa przez zabezpieczenia termiczne przed spalenie zamiast 4A będzie ładować średnio 1,5A. W końcu stwierdzi, że akumulator uszkodzony bo ona w określonym czasie nie mogła go naładować. Druga sprawa, żadna z tych ładowarek nie naładuje akumulator...
dlaczego Panasonic w odróżnieniu od innych producentów w karcie katalogowej podaje inne wartości temperatur dla ładowania i rozładowania zresztą też (ale tu różnica jest bardzo mała + - 5-10 stopni). Tutaj trzeba by zapytać samego Panasonica. Na pewno oczywista jest jedna rzecz - w dawnych czasach ogólną zasadą (głównie stosowaną w przypadku akumulatorów...
Co może być przyczyną? Klasyka gatunku. Akumulator spuchł od zbyt wysokiego napięcia podtrzymania. Napięcie podtrzymania (buforowe) nie może być wyższe niż 13,7 V. Jeżeli jest wyższe, to akumulator spuchnie z przeładowania. Częste zjawisko w UPS'ach gdy napięcie ładowania nie jest dość precyzyjnie ustawione, albo coś się popsuje w zasilaczu. Dostawałem...
Ten przyrząd mierzy stan płynu w tym miejscu , gdzie jest włożony. Jeżeli przez odpowietrznik spuścisz sobie do pojemniczka kilka ccm płynu z okolic cylinderka i dokonasz pomiaru , to będziesz miał sprawdzoną (z jakimś tam błędem )jakość płynu przy zacisku. Tam tez zawartość wody w płynie jest najważniejsza, bo tam może przy hamowaniu dojść do "zagotowania...
Tu macie jeszcze jeden przykład, tylko po rusku. Też wylął, żeby podładowac i też się zdziwił. https://www.drive2.ru/l/8662139/ Jak widać mróz go załatwił. Sam to przyznał, choć był zdziwiony, że mróz może uszkodzić. "Но должеl... ли любой даже...
Andrzej ma racje. Dbanie o akumulator to podstawa. W nowych akumulatorach masz zaklejone wieczka i rzadki elektrolit (łatwo zamarza). Producenci tak robią bo przewidują, że podczas eksploatacji wody ubywa. Ubywa zawsze i uzupełniać trzeba. Raz do roku przed zimą , najlepiej, trzeba koniecznie wyciągnąć akumulator z auta i naładować prawdziwym prostownikiem...
Akumulator był kupiony nie naładowany, rozładowany zamarza. Gęstość elektrolitu wynosi 1,25 zielone pole na aerometrze(przyrząd do pomiaru gęstości elektrolitu).Sprawdż czy płyty są zakryte elektrolitem, jak nie to uzupełnij wodą destylowaną,i naładuj akumulator w tym przypadku prądem nie większym jak 5 Amper - korki muszą być otwarte, grozi wybuchem.Nowy...
należy przerwać ładowanie przy 0*C. Niby dlaczego? Elektrolit nawet w pełni rozładowanym akumulatorze nie zamarza w temp. 0 C rozładowanie ich jest dla nich zabójcze. Systematyczne rozładowanie mocno skraca ich żywotność jak widać na przykładzie autora tematu, jedno lub dwa przypadkowe rozładowania nie będzie zabójcze o ile niezwłocznie rozpocznie...
Ładowanie akumulatorów kwasowo ołowiowych w ujemnych temperaturach to nie takie proste. Mocno rozładowany akumulator kwasowo ołowiowy ma niskie stężenie kwasu siarkowego w elektrolicie i tym samym jest podatny na zamarzanie w temperaturach nieco poniżej 0 stopni Celsjusza. Szczegóły dokumentacji akumulatorów kwasowo ołowiowych.
Rozumiem, że dy pusty akumulator siedzi na dworze to cele w nim pękają, a jak jest naładowany to nie pękają ?? !! Dokładnie! Spójrz np. tu: http://www.akubiz.biz/img/akumulator/3,p... Temperatura zamarzania elektrolitu jest ściśle związana z jego gęstością (poziomem naładowania). Zamarzają, niekoniecznie pękają. Na pewno płyty...
Witam, mam trochę zapytań i dylematów co do akumulatorów w technologi żelowej. Użytkuję je w parze z panelem fotowoltaicznym 440w i od jakiegoś czasu pytam się w internecie czy można dolać wody destylowanej odkręcając zaworki. Każdy odpisał mi że nie można a nawet trzeba regularnie. I niby nie ma problemu bo taki zabieg to czysta przyjemność i zabawa...
Ok, przeszło mi już. Pełne naładowania wg mnie jest wtedy gdy akumulator nie przyjmuje więcej prądu i 100% dostarczonego prądu idzie ma ciepło i elektrolizę. Jedynym skutecznym i jednoznacznym wyznacznukiem wg mnie jest pomiar gęstości elektrolitu we wszystkich celach. Po napięciu, ani natężeniu rozpatrywanym w pojedynkę nie da się stwierdzić pełnego...
akumulatora radzę nie rozbierać kiedyś to zrobiłem ale wtedy był problem z nowymi wymieniłem całą celę czyli pakiet podziałało to 3 miesiące i dalej to samo w twoim przypadku wymiana akumulatora na nowy to jedyna opcja zmierzyłbym też ile auto pobiera prądu gdy jest wszystko wyłączone jeśli więcej niż 500mA to trzeba szukać np alarm, radio samochodowe,częstą...
To akumulatory VOLT V-Pro. Teoretycznie według producenta składowanie do -20C, rozładowanie do -15C, a ładowanie do -10C. Oczywiście takich temperatur nie było, minimalnie spadło do -3. Nie stoją na zewnątrz, tylko są w nieogrzewanej szopie. To nic nie zmienia; aku z ołowiem (jaki by nie był) ma samorozładowanie na poziomie 30% a jak wiadomo o ile...
Klika uwag praktycznych 1. Napięcie ładowania akumulatora zależy od temperatury sposobu użytkowania akumulatora. W temperaturze pokojowej akumulatory instalacji alarmowych ładuje się napięciem 13,8 V ten sam akumulator w samochodzie wymaga napięcia w granicach 14,4 a nowe źródła (po wprowadzeniu obowiązkowej jazdy na światłach) podają nawet 14,6 V 2....
Witam. Bez pomiaru gęstości elektrolitu trudno doradzić, Prawdopodobnie gęstość jest sporo poniżj 1,2 g/cm*.Przy niskich temperaturach takie cele mają tendencję zamarzać. Pozdrawiam.
Witam. Wtrącę swoje 3 grosze do tematu HHO. Nie wiem, kto pierwszy rozpoczął akcję, ale reszta idzie według mnie błędnym tropem. Coraz lepsze materiały, coraz więcej amper. Tylko po co? Producenci akumulatorów wycofują z produkcji akumulatory z płytami ołowiowymi z dodatkiem antymonu i zastępują je płytami z dodatkiem wapnia. Dlaczego? Bo ołów z dodatkiem...
Akumulator kwasowy 12v 84Ah ma 1kwh pojemności waży ~25kg, koszt od 300zł, wytrzyma ~4-5 lat jeśli się go rozładowuje prądem 10 godzinnym, i w 60%, żeby nie zasiarczyć.. Taki proponowany system 1kw to dwa zbiorniki po ~10m3 jeden na dole (keson) z którego powietrze będzie wypychać wodę i drugi z wodą 20 metrów wyżej, tej wody będzie 10 ton, to dostępne...
Chciałbym odświerzyć ten temat trochę bo mam dostęp do kilku akumulatorów żelowych które sprawne są wymieniane "na zapas" no i może ktoś się wypowiedzieć czy taki akumulator podczas ekspoatacji w samochodzie szybko wysycha czy może coś innego? Na takich akumulatorach pisze że ładowanie powinno być przy pracy buforowej 13,6-13,8V a przy cyklicznej 14,5-14,9V...
Napisałeś "po mrozach", możliwe że zamarzł. Zamarznięty będzie "mruczał" bo płyty wewnątrz nie są zanurzone w elektrolicie. Nie będę sie tu rozwodził jak to wygląda wewnątrz. Odłącz od ładowania, zabierz do domu, (ciepłego pomieszczenia) i przez kilka godzin niech się ogrzeje i lód w środku się rozpuści. Wtedy możesz ładować. Nie dopuszczaj do zamarzania...
Jakiś czas temu opisywałem w jednym z tematów na tym forum tester płynu hamulcowego. Jako że zajmuje się motoryzacją i udzielam się w dziale "Samochody Serwis" postanowiłem przybliżyć Wam kolejne urządzenie które może przydać się w przydomowym garażu. Urządzenie które zaprezentuje poniżej to refraktometr - będzie to optyczny, spotykane są również refraktometry...
wpadłem na jeszcze jeden pomysł. ta pojemność 2000 l zasugerowała mi, zeby zrobić coś w rodzaju akumulatora chłodniczego. widziałbym to tak : należy wziąć duużą starą zamrażarkę wannową ( do dostania za parę złotych) , uszczelnić ją zalać niezamarzającą cieczą, lub bez uszczelniania zasypać piaskiem, potem całość schłodzić . w zależności czy mamy ciecz...
(at)Wlodek22 Tak, ale czy zamarznie, gdy pomiar refraktometrem wskazuje prawidłową gęstość elektrolitu?
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Okej a jak kupować nowy to jakiej firmy ? Ten "umierający" to jakiś Tajwańczyk/Koreaniec/Chińczyk Na allegro z "porządnych" firm widziałem tylko markę VARTA. http://obrazki.elektroda.pl/9472248400_1... Z tym zamarznięciem to już dokładnie nie pamiętam... ale ta cela wysychająca to był na pewno szczery lód.
vodiczka ogólnie szacun za wiedzę ALE toto nie ma sensu. Jak po kilku dniach pada ci akumulator lub jest słaby to WYMIENIASZ. zero stresu. Kup z korkami i nie idź na łatwiznę. Trzeba do nich zaglądnąć 2x w roku ale 2.3D to spokojnie 5-7 lat wytrzymuje 90Ah U mnie niektóre auta stoją po tydzień lub 2 i odpalają pomijając kampera bo on ma hebel inaczej...
Temat nie przystaje do treści bo sugeruje jakoby dało się naładować akumulator pradem zmiennym a chodzi o zastąpienie typowego prostownika samochodowego innym urządzeniem prostującym. Można bez wielkiego kombinowania: Można też wyrafinowanie przekombinować w celu doładowania np. zimą, akumulatora bez wyjmowania go z samochodu w sytuacji gdy samochód...
Jak by co akumulator ma dopiero 1.5 roku. Dodano po 1 Do autora tematu: Pilnuj by przy wyłączonej stacyjce napięcie akumulatora nie spadło poniżej 12,3V. Przy niższym i dużych mrozach może zamarznąć elektrolit. Rozumiem, że jest to proces nieodwracalny tj. nastąpi częściowe uszkodzenie i spadek pojemności.
Najprawdopodobniej chodzi o gęstnienie elektrolitu, a nawet jego zamarznięcie, przez to gęstnienie, jony wolnej przechodzą z elektrolitu do płyt ołowianych(albo odwrotnie hmmm). No i przez to mamy spadki pojemności aku.
Należy pamiętać, że są też akumulatory z niskim przebiegiem gdzie auto więcej stało niż jeździło i o ile nie doszło to zamarznięcia elektrolitu i pogięcia płyt oraz opadu masy czynnej to tutaj odsiarczanie może przynieść znacznie lesze rezultaty. Zwróć uwagę na to co podałem w pierwszym poście: Akumulator przez 6,5 roku eksploatacji w pojeździe stracił...
Dlaczego mają w zimie paść baterie? Ze względu na zbyt duży prąd ładowania? W zimie mogą paść jedynie gdyby były bardzo mocno rozładowane, wówczas bardzo spada gęstość elektrolitu, czyli jest mało kwasu siarkowego i teoretycznie przy bardzo niskiej temperaturze mógłby zamarznąć. Nigdy to się nie dzieje przy normalnie używanych akumulatorach np. w samochodach....
Witam All a ja kupiłem akumulator 55ah firmy TAB i po tygodniu zamarz elektrolit w tym ze akumulatorze i nie wiem co moze byc przyczyna słabe ładowanie czy lipny akumulator. takze raczej nie polecam tej firmy.
Witam. W dawnych czasach można było wymienić płyty w ogniwie ale teraz już się tego nie praktykuje. Przy ujemnych temperaturach ogniwo zamarznie. Pozostaje wymiana całego akumulatora. Pozdrawiam.
Samochód co prawda ładuje akumulator nawet przy minus 20 stopniach. Naładuje nawet akumulator całkowicie rozładowany przy rozruchu. Oczywiście nie do 100% swojej pojemności ale proces ładowania będzie zachodził. Można też podładowywać akumulator z prostownika na mrozie. Problem w naładowaniu akumulatora może być jedynie w przypadku jeśli akumulator...
Natomiast aku żelowe mają o wiele dłuższą żywotność. Sądzę, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Popytaj w elektrowniach jakie mają akumulatory w akumulatorniach. Spytaj dlaczego kwasowe z płytą pancerną lub pastowaną, a nie "żelowe". Eksploatuję AGM, co prawda nie w elektrowni, ale w średniej wielkości rozdzielni SN. Moje doświadczenia są dokładnie...
Warto przepalać go na jałowym jeśli miałby stać tydzień na mrozie czy lepiej nie ruszać? Warto a nawet koniecznie należy zadbać aby napięcie akumulatora nie spadło poniżej 12,3V. Słabo naładowany akumulator + mróz = zamarznięty elektrolit i padnięta cela lub kilka cel.
guciofilucio napisał: a czy przypadkiem akumulator który ładowałeś był zamrożony ? Na pewno nie. Podczas wyjmowania z samochodu niechcący go przechyliłem i przez otwory odpowietrzające na jednym z dekielków wyciekło ok. 2ml elektrolitu. Raczej chodziło o to, że akumulator należy ładować w temperaturze pokojowej. Zamarznąć w sensie dosłownym to tak...
Byle do wiosny - jak przetrzyma to jeszcze jeden sezon będziesz jeździł. Będzie albo nie będzie ;) Mój cała zimę odpalał bez problemu, wiosną (10 maja) dostał zwarcia w jednej celi. Poruszyłem temat na elektrodzie i zdania kolegów w sprawie przyczyny padnięcia były podzielone - od przypadku po krótkotrwałe zamarznięcie elektrolitu zimą.
Mistrzu, nie ciesz się. Nabiorą elektrolitu, zobaczą pływające farfocle ( zawsze tam są), a juz nie daj Boże brunatny elektrolit i diagnoza będzie jasna-pokruszenie separatorów lub spłynięcie masy czynnej z płyt. A to oznacza wg nich -że akumulator był rozładowany i zamarzł -że jest niestabilnie umocowany (nieprzyśrubowany) -że za duże napięcie ładowania...
Przy okazji wspomnę o starym sposobie, w czasie mrozów przed rozruchem warto włączyć na kilkadziesiąt sekund np. postojowe. To pomaga się "rozruszać" akumulatorowi. Raczej "długie" na 10 sekund :) Mróz niszczy akumulator. Mróz niszczy rozładowany/zasiarczony akumulator. Naładowany i nie zasiarczony wytrzyma -30 bez problemu. W naładowanym w 25% elektrolit...
Spalanie 70% trasa 30% miasto wyszło mi 8,1LPG Więc to będzie kwestia regulacji. Pojechał bym na regulację, z drugiej strony jednak zapłacę 40zł a jak mają źle ustawić, albo tak że będzie paliło 10l to szkoda tych 40zł. Wczoraj sobie odsiarczyłem akumulator :lol: Ładowałem ten akumulator 2 letni, popatrzyłem, że elektrolit zrobił się taki brudny, więc...
Podobnie jak kolega lancet zalecam 10/20V zmiennego. Pamiętajcie, że mierniki wskazują wartość skuteczną, a szczyty sinusoid będą wyrywać pastę z płyt ołowiowych. Jak ma zapalić to i przy 10V odpali silnik. Gdybyśmy 12V zmiennego podłączyli przez diody to teoretyczne Umax=ok.15,5V wymusi przepływ kilkudziesięciu amper do akumulatora, co przy zamarzniętym...
Akumulator samochodowy jest akumulatorem rozruchowym Akumulator rozruchowy Akumulator samochodowy 12V/40Ah Akumulatory rozruchowe silników spalinowych stanowią największą grupę produkowanych na świecie akumulatorów kwasowo-ołowiowych. Obecnym standardem są baterie akumulatorów o napięciu nominalnym 12V, zbudowane z sześciu ogniw połączonych szeregowo....
Nikt nie zaobserwował u siebie uszkodzenia uszkodzenia akumulatora od rosyjskiego desulfatora. Elektrolit "wrze" znacznie mniej niż przy normalnym prostowniku i ładowaniu do 16V małym prądem. Te impulsy są bardzo krótkie i nie powodują nawet nagrzewania akumulatora. Wiadomo, że jak każde ładowanie szkodzi płytam dodatnim, ale skoro proces szybszy/ krótszy...
camper przestał zimę z wyładowanymi akumulatorami Jak nie były przemrożone to można poddać je reanimacji kiedyś ładowałem akumulator samochodowy który po złomowaniu stał 3 lata nie używany napięcie spadło do 5V po reanimacji tylko elektrycznej odpalał samochód bez problemu robił jako drugi w samochodzie żeby nie męczyć rozruchowego gdy silnik nie pracuje...
wyreguluj na nowo zawory bo jak kręcił przed mrozami to tylko zawory mogły się zastać przez te mrozy nic więcej Co mu to da? Jak obracał wałem to raczej nie jest nic zastane :D Po kilku obrotach ręką robi się bąbel na ręce. :D Silnik ma dobre sprężanie. Odpal go na jednym cylindrze jak na 2 rozrusznik nie daje rady. Akumulator(gdzie go trzymałeś?)...
Co do kulki i wieku. Jak już wcześniej w innym wątku pisałem "Swoich eksperymentów z akumulatorami ciąg dalszy. Z pracy przyniosłem Toplę 45 Ah z 2011r, który ok rok temu był wymontowany z wózka widłowego i zamieniony nowym. Stał na zewnątrz całą zimę z gestością 1,10-1,05 i pewnie nie raz zamarzł, elektrolit lekko brązowy z oznakami "spływu mas czynnych"....
Poddałem się nieodpartej ciekawości i zobaczyłem na własne oczy, co to jest "padła cela" lub potocznie "zwarta cela". Choć zwarcie sensu stricte w tym przypadku nie występuje. Akumulator Centra Futura 64ah 2011r. Uszkodzone dwie cele, gęstość zerowa, przy ładowaniu, czy obciążeniu intensywnie "gazują". By być dokładnym, to gazuje najsłabsza z nich,...
Po Twoich postach widzę, że ten maluch to Twoje pierwsze auto i jak to zawsze bywa na początku pojawiają się problemy. Maluch to specyficzne autko i wymaga specyficznego obchodzenia się z nim. Tak jak Ci wcześniej pisałem akumulator to podstawa i musi być sprawny. Jak maluch nie dostanie właściwych obrotów wału to przy tak niskiej temperaturze nie ma...
Wlodek22 - Ja nie widzę sensu w tym, co oni piszą - to jest w stylu "wiedzą, że dzwonią, ale nie, w którym kościele" - ty widzisz? Jak ktoś rozumie, co pisze, to nie wychodzi taki bełkot. Z tym mogę się zgodzić, ale są też syt że oni nie koniecznie chcą napisać jak to zrobili i dzięki czemu coś osiągnęli. To jak z przepisem na kolę. Z drugiej strony...
A niechcecie pojechać na forum niekonwencionalnych wynalazków do Wrocławia.?? W klubie Agora jest jakoś na początku pażdziernika. Też byście się napatrzyli rużności. Niektórzy z was pewnie mają niedalako. Nie tak jak ja.. -Patrzę że ostatnio zrobiły się modne agregaty.,natym forum. Kurcze poco umieszczać agregat na wewnątrz. Żeby silnik zamarzł. I niechciał...
Witam! Mam dziwny problem z tym timerem zbudowanym na układzie MC1206. Po wlutowaniu nowego kwarcu działa normalnie przez kilka sekund, po czym kwarc się uszkadza i nie reaguje na nic, wyświetlacz zamarza. Po odłączeniu od prądu i ponownym podłączeniu świeci tylko kropka na wyświetlaczu. Kilka razy już kwarc wymieniałem i ciągle powtarza się ta sama...
akumulator dolewa elektrolit akumulator elektrolit ładowanie wymienić elektrolit akumulator
montaż zasilacza antenowego przeskok iskra trafo testy akumulatorów
zmywark electrolux esl65070r sterownik rolet
BLUETEC BC 9000: Czy posiada funkcję MEMORY? Trudne odpalanie Ford Focus C-Max 1.6 TDCi zimą