Na pierścieniu stacyjki w syrence są dwie kropki: zielona i czerwona. Ustaw zieloną. Można spróbować uzbroić alarm siedząc na fotelu samochodu i albo poruszać się we wnętrzu albo przekręcić stacyjkę w pozycję zapłon. Jeżeli syrenka będzie dobrze ustawiona, to wyzwoli się alarm, jeżeli źle, to tylko włączą się awaryjne.
Alarm nie jest na kluczyk. Na kluczyk jest syrenka z własnym zasilaniem. Kluczyków jest trochę... Najlepiej podjechać do jakiegoś warsztatu zakładającego alarmy, powinni mieć trochę kluczy, może coś dopasują.
Raczej chodzi o włączenie alarmu jak przekręci się kluczyk. Po co ci alarm jak nie podłączasz zabezpieczeń?
znajdziesz go kontrolką 12V, nakłuwaj po kolei przewody na zaryglowanym zamku i jak fura się zamknie i będa się szyby domykać to go masz, sterowanie masą . w A4 b5 i A6 C5 jest to kolor zielono-niebieski .
HCS200, pilot tylko od producenta alarmu
Działały z alarmu,czy kluczyka - kluczyków jednych i drugich dzrzwiach?
ztego co pamientamna 90% trzeba go włozyc w drzwi prawe a kluczyk matka do stacyjki jak nie pomoze to napisz na gg4504431 mam gdzies w garazu instrukcje z forda tam to jest opisane.pozdrawiam
Tak alarm fabrycznym kluczyk scyzoryk
czy na zegarach wyświetla się położenie lewarka zmiany biegu
Poprzednio jak padł może tak nie do końca często w głośniku od alarmu jest wyłącznik na kluczyk może wtedy był wyłączony czyli dyskretny.
Tryb demonstracyjny można włączyć lub wyłączyć, postępując zgodnie z następującą procedurą: Odłącz i podłącz piekarnik do prądu i w ciągu dziesięciu sekund naciśnij kolejno klawisze alarm, klawisz kluczyk i start / stop.
No to kup i wkoduj. Sama obudowa do pilota Cobry w sklepach wysyłkowych kosztuje około 30-40zł...
Możliwe że masz problem z przetartymi kablami które robią zwarcie w gorsze dni, ogólnie wiązka do sprawdzenia.
Ok. Dzięki ;)
1 - Jakieś zasilanie? 2 - Wydaje mi się, że alarm/głośnik 3 - DIODA 4 - Ukryty guzik do wprowadzania PIN-u 5 - Wtyczka / przewody idące do sterownika? 6 - Czujniki na kolumnie kierowniczej i jakaś dioda koło tunelu. https://obrazki.elektroda.pl/2014673600_... wywalić to ustrojstwo Musisz przywrócić instalację elektryczną samochodu...
A kto tu pisze o alarmie? Chodzi o fabryczny kluczyk do stacyjki! Istnieje sposób na zakodowanie -BYŁO na forum! (kłania się WYSZUKIWARKA) Ułatwię tylko tyle, że sam to zamieściłem
A skąd pewność, że tam alarm jest? Immo włącza się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Pilot alarmu w oryginalnym kluczyku, czy luzem dołożony ?
Sprawdź cztery jedynki.
Alarm jest fabryczny czy dokładany? Kluczyk z pilotem fabryczny czy dodatkowy pilot do alarmu? Ciężko coś podpowiedzieć nie znając szczegółów.
ten kluczyk ma stacyjke w syrence alarmu:)
To w jaki sposób z nich korzystałeś? Od alarmu będzie 12A23 zapewne, w kluczyku pastylka pewnie.
Cobra. Odłączyć centralę, może być w wersji kompakt zespolona z syreną pod maską. Połączyć przewody odcięcia. Schematy na forum.
W jednym wystarczy zasilanie, w innym zapłon a jeszcze innym zapłon i otwarte drzwi na przykład. Nie kojarzę tego alarmu, jest jakaś naklejka ?
Kwestia tego, czy chce się Tobie poświęcić czas na rozebranie tego compactu. Stacyjki do aktualnie sprzedawanych syrenek z własnym zasilaniem (takie same znajdziesz w obudowach PC) kosztują ok. 1,5-2zł/szt (z kluczami). Czy wystarczy jedna para styków, to sam ocenisz, gdy rozbierzesz alarm.
Będzie pasować każda syrenka z własnym zasilaniem. Zielony - masa syrenki, łączysz z czarnym przewodem nowej syreny, czerwony - plus syrenki, łączysz z czerwonym przewodem nowej, brązowy - wyzwalanie plusem, łączysz z białym przewodem nowej syreny.
Zamek w drzwiach kierowcy - uszkodzone wewnętrzne mikrowyłączniki . Sterownik widzi cały czas zamknięte auto (pomimo otwarcia) i w związku z tym nie pozwala na działanie c.z.
Ja sądzę, żeś wszystkich bezpieczników nie sprawdził, pewne uwalony bezpiecznik zabezpieczenia pionowego oznaczony jako Main. Jest w komorze silnikowe, poza tym co to za mazda, bo 323 była robiona od 1988 roku.
podam ci schemat i opis tak jak ci pisałem na gg a prezentowane zdjęcie to klucz kodowy immobiliser cobra - dokładany system
wrzuc toche wiecej informacji : jaki to alarm który rok golfa centralny oczywiscie pneumat ? i cos sie wymysli aby pomóc
Cześć, Ostatnie kilka nocy musze biegać do samochodu i wyłączać alarm... Napięcie na aku. jest poprawne (myślałem iż to może być powodem aktywowania alarmu). kluczyk - otwieranie zamykanie działa całkowicie poprawnie.... Jak jest w alarmach seryjnych dla Elantry XD, czy jest jakiś przełącznik którym można wyłączyć syrenę, a zostawić podłączone światła...
To nie jest syrena cyfrowa, kluczyka szukaj u instalatorów alarmów (z odzysku), lub wymienić na inną - sterowaną minusem.
Napisz jaka marka twojego wózka i który to rok???
Kolego Z.B. jak nie wiesz o czym mowa, to nie pisz proszę. Kolega kamyko79 ma alarm fabryczny, nie dokładany. Można do niego doprogramować pilota, ale tylko oryginalnego i przez złącze diagnostyczne. Można również zamontować dodatkowy sterownik na pilota i nim wysterować oryginalny alarm. Niestety wyłamanie zamka łamakiem wyłączy alarm, więc może warto...
Większość skuterków jest gaszona podaniem masy, dokładnie sprawdź okablowanie po alarmie i powróć w połączeniach do stanu oryginalnego (w którymś miejscu alarm rozcinał ci przewód gaszący i teraz trzeba go połączyć)
Problem nie tam. kazsys, to twój samochód?
Pierwsze co się nasuwa - jeśli auto nie reaguje na pilota, wymienić baterię w pilocie. Kwestia tego co dalej, bo możliwe, że trzeba by dogrywać tego pilota z nową baterią do alarmu, bo się może rozkodować podczas wymiany baterii, i się narozrabia więcej... Jaki to pilot? Masz kluczyk i pilota w jednej obudowie https://www.google.com/search?q=Audi+A3+...
Domyślam się że tak miałeś od początku kiedy kupiłeś furę. Renówki tak mają że aby wyłączyć immobilizer trzeba otworzyć centralny z oryginalnego pilota w kluczyku, alarm nie komunikuje się z immobilazerem tylko ze sterownikiem centralnego. W takim przypadku nic nie zrobisz.
Aby wyłączyć zabezpieczenia: Peugeot 308 T9 1. Zamykasz samochód pilotem (wyje alarm). 2. Otwierasz kluczykiem drzwi kierowcy. 3. Odpalasz (przestaje wyć alarm). 4. Wysiadasz ,zamykasz go kluczykiem i cisza :) 5. Otwierasz pilotem. 6. Zamykasz pilotem i cisza :)
Szukam tego wyłącznika dlatego, bo jak można wyłączyć alarm, jeżeli bateria padnie w pilocie i otworzą się drzwi kluczykiem?
Alarmy Dog-a od lat stosują takie rozwiązanie - podmienia się płytkę oryginalną scyzoryka na płytkę Dog. Montuje się alarm Doga i chociaż auto nie ma fabrycznego zamka i tylko dokupionego pilota to po wymianie płytek w scyzoryku na nową udaje oryginał i chodzi jak oryginał tylko przez system Dog-a. Inaczej to nie pójdzie, bo w aucie nie ma oryginalnego...
Witam! Obejrzyj stronę wraz z linkami, którą podałem. Transponder znajduje się właśnie w tej części, w której jest zamocowany bagnet (kluczyk). Elektronika z przyciskami to CZ + alarm (jeżeli masz). Pozdrawiam Jan
Witam Potrzebuję pomocy w zakresie kodowania klucza do stilo - pilota do zamykania samochodu. Po wymianie baterii w kluczyku samochód odpala ale nie otwiera drzwi. Szukałem procedury kluczykowej ale nie znalazłem. Samochód to fiat stilo HB 2004 1,9JTD 80KM. Mam dostęp do programu Fiata na elm327 ale nie mam card code. Za wszelkie odpowiedzi dziękuję....
widzę że masz problem odpisz ma pw
Seo Perfect bezpilotowy rozróżnia czy użyłeś pilota (wtedy rozbroi alarm) czy kluczyka lub sztyftu (wówczas nie rozbroi i będzie wył). Są tam specjalne 2 przewody blokujące które podłącza się w różne dziwne miejsca w zależności od modelu samochodu i jego rocznika. Jest jeszcze Proxima BP która zapamiętuje ciąg zdarzeń przy rozbrajaniu z pilota ( np...
Witam, Problem pojawił się na początku z centralnym zamkiem samochód nie otwierał się za pomocą kluczyka ale wewnętrzny przycisk koło awaryjki działał. Wymieniłem baterie, sprawdziłem czy wysyła sygnał, wszystko było dobrze ale kluczyk nadal nie działa i po jakimś czasie przycisk w aucie też przestał. Teraz nawet nie mogę odpalić auta ponieważ ciągle...
http://www.dantom.com.pl/strona.php?1175...
Na syrence alarmu, (tam gdzie wyje) jest stacyjka. Dedykowanym kluczykiem trzeba ją wyłączyć. Ma ona swoje zasilanie i reaguje na spadek napięcia akumulatora. Powinieneś mieć taki kluczyk.
To idź tam gdzie dorabiają klucze i dorób sobie kluczyk z immobilizerem koszt jakiś 200 PLN , bo kluczyk z pilotem to już jakieś 500 PLN, sam kluczyk bez imo. nie będzie ci działał owszem drzwi otworzysz ale alarm ci będzie wył i silnika nie odpalisz bez imo. Zastanawiam się czy jak by kupić kluczyk na aukcji taki sam z pilotem i spróbować go zaprogramować...
Da się to jakoś rozwiązać w prostu sposób żeby można było odryglowywać zamki z pilota i żeby się oryginalny alarm nie włączał przy tym? Musiałbyś wpiąć się uniwersalnym alarmem w kabel po kluczyku, który odpowiada za otwarcie drzwi z kluczyka i po problemie - bo zapewne jest tam jakiś mechanizm rozpoznania że otwarcie nastąpiło z kluczyka. Innej możliwości...
Witam.A dlaczego przy włączonym zapłonie miała by mrugać?przecież wykrywany jest jakby kierowca który zamyka się w aucie przed np wtargnięciem osoby niepożądanej.Jakby przy włączonym zapłonie uzbrajał się alarm to jeżdził byś na syrenie.To tak po chłopsku.
Cześć Zobacz na www.dest.pl oni robią alarmy DOG pod fabryczne kluczyki.
Alarm dokładany czy fabryczny? Pilot tylko jeden? Przeważnie tak to działa, że otwarcie pilotem powoduje rozbrojenie alarmu a kluczykiem niekoniecznie.
A nie jest to kluczyk od wyłączania syreny ?
Witam. Miałem podobny problem na warsztacie z A6 z2003r. przekładka z anglika. Z pilota otwiera i zamyka się całe auto, natomiast z kluczyka od kierowcy tylko zamyka i alarmuje. Gdy chcę otworzyć kluczykiem otwiera tylko drzwi kierowcy a alarm się włącza. I tak ma być. Chyba, że zmienimy kodowanie w komforcie. Gdy w kodowaniu zmienimy bez alarmu to...
a może wystarczy tylko rozebrać i przeczyścić?
Witam. Na zapłonie alarm się nie uzbraja, z kluczykiem w stacyjce immobilizer blokuje włączenie alarmu. Sugeruję zająć się zamkiem w drzwiach. Nie ma styku przy otwieraniu i otwiera tylko drzwi kierowcy. Często problemem jest sam zamek.
Zobacz czym steruje alarm czy masą czy plusem. Czarny - masa\ Czerwony plus 12 Niebieski wyzwalanie masą Biały wyzwalanie plusem. Jak podłączyśż do syreny plus i mase (czarny i czerwony) to przekręc kluczyk . Jeśli alarm wystawia plusa to wówczas niebieski zaślepiasz ,jeśli mase itd...
pojazd Suzuki Vitara 1.9 DSI rok 2008. Tak to jest fabryczny alarm w kluczyku. 1 kluczyk działa normalnie drugi nie. Nie mogę otworzyć drzwi z przycisków na kluczyku i rozbroić alarmu. Kluczyk wysyła sygnał (był naprawiany w serwisie elektronicznym) ale trzeba go jakoś "połączyć" z alarmem.
Mam dokładnie to samo, auto to samo, ten sam silnik ale ciut starsze ale też po lifcie. Auto stało parę miesięcy, wczoraj się przejechałem żeby sprawdzić czy akumulator działa. Wszystko było ok. Dzis wsiadam, jadeę i nagle auto zgasło, kręci ale nie odpala, hol na serwis a tam brak komunikacji z kompem. Na razie walczą z tym problemem. Co było u ciebie?
Może trzeba zaprogramować centralkę alarmu. Kluczykiem możesz domykać szyby?
A nie przyszło Ci na myśl że bateria w pilocie 1 się skończyła? i trzeba nową zakupić.
Panowie, wychodził Challenger z pilotami a'la mercedes. VW scyzoryk?? Klient mnie szarpie żeby mu wszadzić pilota od alarmu do kluczyka od merca. Da się??
to ja odwrotnie, mam mazdę 5 i mam anti theft miga sobie ten znak , mam czujnik ruchu , naklejkę anti theft a kluczyki mam bez alarmu wersja odblokowania i blokowania :( alarm żebym co robił nie wyje - jak go uruchomić przy takich kluczykach
Dziesiątki razy wymontowywałem akumulator i to z róznych samochodów - bez problemów. Montujesz, kasujesz alarm (z kluczyka) i zapalasz. Powinno być wszystko OK. Przy niektórych alarmach musisz mieć obydwa kluczyki przy sobie aby nauczyć alarm obydwu kluczyków (opis znajdziesz w instrukcji do alarmu).
Ale auto zgaslo wtedy? Zovacz czy masz dokladany alarm.
http://quasarelectronics.pl/ Wiem, że ta firma robi alarmy z pilotami pod VW. Zakładałem do Fabii 2003r.Comfort /oryginalny pilot z łamanym kluczykiem i trzema przyciskami/ - zakładasz alarm wyrzucasz płytkę z pilota fabrycznego i wkładasz tą od nich.
SPYBALA BYŁO KILKA TYPÓW. NAJPOPULARNIEJSZY: WYŁĄCZ SYRENĘ ALARMU MAŁYM KLUCZYKIEM, ZAŁĄCZ W CENTRALLI ALARMU WYŁĄCZNIK NR 1, WŁĄCZ SYRENĘ ALARMU KLUCZYKIEM, NACIŚNIJ PIERWSZEGO PILOTA, ALARM POWINIEN SIĘ ZAŁĄCZYĆ, NADUŚ PRZYCISK DRUGIEGO PILOTA, ALARM POWINIEN SIĘ WYŁĄCZYĆ, WYŁĄCZ WYŁĄCZNIK NR 1 I PO SPRAWIE.
Trzeba było najpierw spytać a potem dorabiać pilota. Są alarmy króre mają już piloty scyzoryki. Np super forteca. W sumie jakościowo niezłe i bez żadnej rzeźby.
Mam problem z inteligentnym kluczykiem toyota RAV 4 2016 hybryd , co jakiś czas samochód nie widzi kluczyka i wówczas włącza się alarm , po wyłączeniu alarmu kluczyk się pokazuje i można samochód uruchomić , Już dwa razy zgłaszałam problem w ASO i miałam przeprogramowany kluczyk , wymieniane baterie i pomaga to na parę dni . Proszę o podpowiedź co można...
Witam mam fabrtczny alarm w kluczyku był lutowany stalak i teras nie włancza alarmu
Ok. do czego on służy? Mam też coś takiego: Czy tym przekręcając wyłączę w ogóle alarm? Kluczyka nie mam więc odcięcie przewodów od tej stacyjki zaskutkuje tym samym? I jak będzie z możliwością skopiowania centralnego na drugi pilot?
Otwierając z kluczyka bez wyłączenia alarmu ( pilotem) uruchomiłes go. Wymień baterie w pilocie i spróbuj go zamknąć i otworzyć.
Przyjechałem do pracy i jak zawsze włączyłem alarm w aucie, lecz po 10 minutach syrena alarmu sama się włączyła więc wyłączyłem alarm kluczykiem. Gdy chciałem po pracy uruchomić alarm, cały czas wyje syrena i na nic nie reaguje. Odłączyłem alarm. Nie wiem co się stało. Może to przez ulewę, dostała się do niego woda? Czy może ktoś wie co dalej zrobić...
Kurcze to co teraz zrobić? Samochód kupiłem z alarmem, kluczyk nie zawsze wyłancza ten alarm po przez co rozładowuje mi się akumulator. Da się temu jakoś zaradzić??
Niebieski i zielony steruje siłownikami /podaje na przemian + i – otw zamknij na silnik/ Biały brązowy to sterowanie ręczne otwierania i zamykania , po dotknięciu któregoś z nich do masy / czarny / to powinno się otworzyć lub zamknąć . W siłownikach są mikrusy które realizują tę funkcję . Być może źle są wyregulowane siłowniki master
Nic to nie daje ale doszedłem do wniosku ze po wymianie baterii na nowe nie świeci się lampka kontrolna stanu baterii a układ pilota jest nie rozbieralny i niewiem co dalej zrobic
Jeżeli to jest faktycznie alarm fabryczny (po rozszyfrowaniu wyposażenia wg numeru VIN pojawi się opcja EDW) to jest on rzeczywiście załączany poprzez obrót klucza. Z tego powodu jest nic nie warty: istnieje wiele sposobów na przekręcenie wkładki zamka bez użycia oryginalnego kluczyka :D Jeżeli faktycznie chcesz się tym bawić, to alarm jest uzbrajany...
mam zamontowany tutaj alarm lecz bez kluczyka Chodzi ci o kluczyk, do samej syreny ? Kup samą syrenę z kluczykami za 25 zł.
prawdopodobnie wszedł w tryb demo O ile faktycznie tak jest to np. spróbuj procedurę w ten sposób: Odłącz i podłącz piekarnik do prądu i w ciągu dziesięciu sekund naciśnij kolejno klawisze alarm, klawisz kluczyk i start / stop.
Fiat Code czyli ten kluczyk na desce świeci się cały czas Fiat Code, to problem z fabrycznym immobilizerem a nie z alarmem. Zalanie transpondera w główce kluczyka raczej go nie uszkodzi. Nic nie piszesz o dodatkowym pilocie przy kluczykach (tylko w tytule postu). Doprecyzuj opis usterki , zamieść zdjęcia itd, bo post trafi do kosza.
Przekaźnik blokady załącza się chyba dopiero po przekręceniu kluczyka przy rozbrojonym alarmie. Sprawdź jeszcze połączenie plusa po stacyjce. Jeśli montowałeś ten alarm trochę po ciemku, to możliwe ,że wplątałeś gdzieś jakiś wolny przewód i stąd te jaja.
gdzie znajduje się bezpiecznik bądź centralka fabrycznego alarmu w fiacie siena W tych samochodach nie było fabrycznego alarmu. naciskam na guziki na nim to dioda świeci czy jeżeli jak naciskam na pilot i świeci na nim dioda to jest sprawny czy może być uszkodzony? Świecąca dioda LED - to nie znaczy, że pilot jest sprawny. Należy użyć testera i sprawdzić,...
Czy ten alarm powinien działać z kluczykiem forda mondeo MK3 (ten jajowaty z 3 przyciskami). Centralny działa z niego ok, ale alarm się nie uzbraja. Czy to jest normalne, czy jakiś błąd i trzeba np. kodować od nowa kluczyk z alarmem? Zapasowy kluczyk z zawieszką do alarmu działa ok (zamyka zamki i uzbraja alarm).
wkladke zamka zanies razem z kluczykiem do klucznika to zrobi porzadek z zapadkami. a co do pilota to musisz go zsynchronizowac - jak to sie robi jest na kazdym forum vw. pozdr Krzysztof (beetle)
Usterką może być zamek w drzwiach kierowcy jak również wiązka łącząca drzwi z karoserią.
nie mówie że załączam alarm przy przekręconym kluczyku tylko chcąc sprawdzić czy alarm wogule reaguje przekęcam kluczyk i alarm raz zapiska i nic wiecej, po wyciągnieciu kluczyka nic, dioda sie nie świeci, radio nie gra...neiwiem
Podłącz szyby pod alarm i powinny zacząć działać. Sterownie z drzwi kierowcy nie działa bo osoba montująca alarm odcięła sterowanie z kluczyka i podała w to miejsce sterowanie z alarmu. Po prawej stronie pod przekaźnikiem widać napis SWITCH. Pokaż co tam jest. Przetłumacz sobie z włoskiego i zobacz czy da radę zakodować piloty. http://obrazki.elektroda.pl/9606385000_1...
No tak racja ale to jest na kluczyk można go włączyć i wyłączyć i teraz nie działa ani alarm ani auto wyłączam kluczykiem i nie odpalę włączam kluczykiem i nie dział i też nie odpala?
To, czy cena jest za wysoka czy nie, pozostawiam bez komentarza. To instalator decyduje ile warta jest jego praca. Jeżeli robi solidnie, dodaje dobry i bezawaryjny osprzęt, zapewnia fachowy serwis z długoletnią praktyką to może warto. Jak to się mówi, nie płaci się za uderzenie młotkiem, tylko za to, gdzie się uderza. Byle instalator po roku zwinie...
Proszę bardzo Bezpiecznik 8 do 2009r. Jednostka sterująca układu klimatyzacji Przełączniki kolumny kierownicy Miernik uniwersalny Jednostka sterująca elektrycznego układu sterowania pomiaru czasu i alarmem (ETACS) Jednostka sterująca dodatku do paliwa Brzęczyk ostrzegawczy kluczyka Jednostka sterująca wejściem bez kluczyka Przekaźnik szyby sterowanej...
Witam Mam problem z moim samochodem ponieważ padł mi nie dawno oryginalny pilot, i nie mogę wyłączyć alarmu.. Otwieram normalnie kluczykiem samochód wszystkie drzwi się odmykają. Normalnie odpalam, a alarm nadal wyje, i kontrolka w drzwiach miga. Co mam z tym zrobić?? Nawet do serwisu nie da się jechać bo kierunki migają. Czy da się to jakoś vagiem...
Spróbuj odłączyć klemę na kilka minut i potem włączyć alarm dobrym kluczykiem. Może pomoże.
Jak wyje musisz nacisnąć otwieranie,po chwili zamykanie i znów po chwili otwieranie i jest ok,tylko nie nerwowo.Trwa to z 10s,taki urok tego alarmu.Najlepiej oznacz sobie wyrażnie przyciski na kluczyku.
pilot od alarmu jest oddzielnie nie w kluczyku, ale to chyba oryginalny alarm renault, był już chyba fabrycznie
Kolego.. Czy dioda zapala się w pilocie? Czy sytuacja jest taka sama w 2 pilotach? Alarm możesz deaktywować bez pilota.
jeśli alek dobry to pozostaje: - kostka stacyjki - rozrusznik (cewka, szczotki) - klemy alka - zaśniedziałe styki (przy rozruszniku) - immo - alarm
Zamknij samochód pilotem siedząc w środku, odczekaj 30 sek., a następnie otwórz drzwi od środka. Jeśli jest ryglowanie i nie możesz otworzyć od środka otwórz maskę samochodu. Jeśli nic nie zacznie trąbić to nie ma alarmu. Jeśli jest fabryczny alarm w zamku maski jest przełącznik, którego zadaniem jest wykrycie otwarcia klapy pojazdu. Dioda znajdująca...
Jesli chodzi o kod PIN to musisz dostac sie jakos do serwisu z autem tam ci go odczytają koszt ok. 100 zł to tylko zadziała dod warunkiem ze kluczyk jest w stu pr. sprawny.I jeszcze jedno jak widzisz podczerwien ????????
Kluczyk jest od syreny dokładanego alarmu, lub jakiegoś podobnego chińskiego dziadostwa.
alarmy domowe fanuc alarmy monta alarmy
instrukcja rosyjski oscyloskop wariuje klawiatura esp8266 flashowanie
sterownik movera sterownik movera
Błąd P011 w piekarniku Electrolux - czujnik NTC Błąd C84 w piekarniku Electrolux - przyczyny i rozwiązania