L-LAMPKA DFM-SYGNAŁ STERUJACY ALTERNATOREM POPRZEZ STEROWNIK SILNIKA.
W oplu to normalne że dogrzewają świece po odpaleniu silnika, do uzyskania temperatury około 50st. Jeżeli uważasz że grzeje zbyt długo. Sprawdź czujnik temperatury dla ecu, oraz termostat,
A ładowanie alternatora sprawdzone?
To że został zmieniony regulator to nie znaczy że jest ładowanie!!! Ile ładuje przy odpalonym silniku??? Jeżeli poniżej 13v To lipa. Alternator do naprawy! Sprawdz to ładowanie i daj znać
Sterownik widzi obciążenie alternatora?
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
przekaźnik jest za nakładką progową,jak słupek prawych przednich drzwi. Silnik 1,5 to nieodmiennie Isuzu,z wysoce awaryjnym alternatorem Hitachi
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
gdzie ten regulator dokładnie się znajduje W alternatorze.
Tam są 3 przekaźniki - przekaźnik mocy świec żarowych, ogrzewanie filtra i kontrolki ładowania oraz sterownik świec żarowych.P
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Witam Owszem aby lampka zgasła musi być odpowiednie napięcie ale ta lampka jest też od wzbudzenia alternatora i jak ona świeci to alternator nie ładuje (dlatego tak jest z tymi światłami) i to wcale nie jest normalne to jest uszkodzony alternator w sumie narazie można tak jeździć ale kiedyś... POZDRAWIAM
Podejrzewam że wysiadło ładowanie i skończył sie prąd z akumulatora naładuj go, jak po tym zabiegu odpali to musisz sprawdzić alternator.
To w moim przypadku było to samo, zamienione wtyczki alternatora z czujnikiem spalania stukowego
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
Witam, Corsa E 2016 silnik po przekładce - te same oznaczenie. Wszystkie kable wpięte, alternator ładuje 13,6 na włączonych światłach i nawiewie. Na starym silniku kontrolki od ładowania brak. Po odpaleniu silnika mimo ładowania z alternatora pokazuje błąd - Service battery charging system. Co tu się mogło stać?
Alternator obfotografowałeś ale przekażników jest kilka.Pewnie mostek się spalił i włancza przekażnik od kontrolki.
właśnie mam taką corse na warsztacie , też nie ma ładowania :cry: za jakąś godzinę będę rozbierał alternator. Typowanie na szczotki.
Masz martwy akumulator - podczas pracy silnika alternator ładuje, więc on odpada. Akumulator trzeba wymienić.
Z braku ładowania z alternatora powinna mi się zapalać lampka ładowania Czasami wcale nie świeci a i tak nie ładuje.
Trzeba go naprawić. No chyba, że problem w ślizgającym pasku.
Większy akumulator też będzie wiecznie niedoładowany bo niby jak ma się naładować jeśli pobór jest większy niż ładowanie.
Niestety cały alternator do regeneracji koszt 380 już zrobione działa
rok prod. 2000 49 kw 1.5 TD Po odpaleniu nie działa prędkościomierz i pali się kontrolka ładowania. Alternator nieładuje.
Może wzbudzenie nie działa jak powinno i alternator zaczyna ładować dopiero jak silnik przekroczy okreslone obroty. Sprawdz czy po przegazówce światła nie zapalą sie jaśniej.
No to masz uszkodzony alternator. Możliwe że sterownik silnika też ma problemy z pracą przy takich zakłóceniach z alternatora. Hmm... a jak mam sprawdzić czy alternator jest na 100% do wymiany? Mam sprawdzić napięcie ładowania alternatora?
Mam podobny problem.Alternator w zależności od humoru raz podaje napięcie 13.2 V , a przy następnym uruchomieniu silnika 13.5 V. Sprawdziłem podłączonym przez gniazdko zapalniczki miernikiem. Napięcie jest takie samo na zaciskach akumulatora - sprawdzone. Czy ktoś miał podobne problemy ? Uszkodzony regulator napięcia , czy może zużyte szczotki alternatora...
Wymieniony alternator na używkę? W moim przypadku wymiana na pewny alternator z półki rozwiązała identyczny problem.
Napięcie zbyt niskie, podejrzewam, że alternator wogóle nie ładuje. Będziesz musiał sprawdzić alternator, sprawdź także przewody, połączenia z alternatorem, może się cos odłączyło.
Trzeba się liczyć że ci się może akumulator nie ładować i w końcu nie odpalisz. A tak jeżdzić możesz. A masz może jakieś podejrzenia czy cały alternator będzie do regeneracji?
Załóżmy że ten twój elektryk wie co robi ,to problem masz w aucie.Sprawdź dokładnie ten gruby kabel od alternatora do akumulatora.Wszystkie masy i grube połączenia prądowe.
Masz za słabe ładowanie, sprawdź alternator, regulator napięcia. Skutkiem słabego ładowania są problemy z akumulatorem, jest nie doładowany i dlatego słabo kręci.
Sprawdź ładowanie, uszkodzony alternator potrafi generować kosmiczne błędy w sterowniku.
Oddaj alternator z powrotem do tych co regenerowali.P
Lampka zasuwa przez przekaźnik, regulator ma wyptowadzenia BSRLFE i: B to battery, idzie do plusa mostka S to Send R na diody wzbudzenia L to Lamp ( kontrola ładowania F to Field ( pole)-idzie na jedną ze szczotek E to Earth ( masa).
Kolego sprawdź warunki zasilania. Przede wszystkim masy. Jak włączasz światła i już masz jakąś komedię to od tego trzeba zacząć. Wiec po kolei: - połączenia masy silnika, - stan akumulatora, - alternator - czy ładuje. To radzę na początek.
Sprawdz połaczenia kabla prądowego na alternatorze.
Jeżeli takie coś się dzieje u Ciebie przy małych obrotach to najprawdopodobniej masz problem przy alternatorze lub regulatorze napięcia. A jak zachowuje się kontrolka ładowania?
To mnie pocieszyliście. Jutro rozbiorę alternator i dam znać. Dziękuje za podpowiedzi. Rafał.
Niebieski przewód idzie prosto do licznika. Musisz go przedzwonić. Jaki masz typ alternatora?
jednak to byl alternator
Przekaźnik na większy amperarz może być ,ważne że działa.Trochę małe to ładowanie ,sprawdź czy nie ma strat na połączeniach przewodów,zwłaszcza tego zasilającego.Jest to trudne ale sprawdź jakie napięcie jest na śrubie przy alternatorze,jak również masę alternatora i silnika.
W opelku zregenerowwno alternator i dorobiono wlacznik swiec zarowych i podzialalo
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
Skąd pewność, że alternator jest sprawny? Jak sprawdzony? Jak sprawdzony obwód kontrolki?
Witam serdecznie. Masz tam alternator Hitachi zapewne w połączeniu z pompą vacum. Zdarzają się przypadki, że pada uszczelniacz pomiędzy alternatorem a pompą vacum a co za tym idzie olej przedostaje się na komutator i alternator nie ładuje lub ładuje mniej, warto się przyjrzeć czy alternator nie jest zachlapany z wierzchu lub wewnątrz olejem. Miałem...
Najprostrze do przeróbek to chyba z jakiś renówek i mercedesa A klasy ,gdzie potrzeba tylko sygnał ładowania alternatora i zasilanie .(wiem że nie na temat ale może :| )
Co do ładowania to na niskich obrotach ładowanie nie występuje. Jeśli po wciśnięciu pedału gazu kontrolka gaśnie to znak, że jest ładowanie.
To tym kablem poruszałem. I teraz świeci się znów cały czas lampka braku ładowania mimo że ładowanie jest. To jest jakaś wtyczka? W jaki sposób ją odłączyć? W oplocie jest tylko ten kabelek i gruby czerwony. Może masa jest połączona z alternatorem poprzez blok silnika?
Witam. Dziś u mnie pod blokiem powstał problem. Sąsiad w Corsie (aku 45Ah, alternator 55 A) zostawił na noc włączone radio i światło i akumulator zdechł do 2-3 V. Poprosił mnie o pożyczenie prądu (nie miał czasu na ładowanie prostownikiem wg zasad 1/10 C). Ja mam w aucie alternator 150 A. Corsa odpaliła z mojego odpalonego auta, czyli pociągnęła prąd...
Mam problem z ładowaniem akumulatora opel corsa b(diesel) z alternatorem 2-pinowym.Po odpaleniu silnika napięcie ładowania na słupkach akumulatora wynosi 14.5v.Lampka kontrolna ładowania się świeci.Po przejechaniu dłuższego dystansu na światłach nie mogę odpalić samochodu.Dodam że akumulator jest sprawny.Może za mały prąd ładowania?
Nie podżaża się czasami kontrolka ładowania? Sprawdz wieczorem.
kkknc napisał: Załączam rysunek robiony na szybko od ręki, paintem więc jakość taka sobie, ale widać, o co chodzi. Poniżej rysunek. Z rysunku wynika że układ nie ma prawa pracować! Nawet jak się to połączy jak należy, czyli wejścia AC mostków międzyfazowo, to układ ma sporo wad. Choćby szeregowe połączenia czterech diod. Prowadzi to do niepotrzebnych...
Panowie za dużo teoretyzujecie jest to układ w którym przekaźnik pełni rolę wyłączania kontrolki i w tym przypadku żarówka tu nie ma żadnego znaczenia może jej nawet nie być , praktycznie alternator się wzbudza po podaniu napięcia na regulator. Za te pieniądze nie można kupić porządnego alternatora bo to chińska podróbka dlatego niech kolega się cieszy...
Ja kłade DELCO z benzynowych OPLI VECTRA A CORSA A KADET ASTRA F spisuje się super.
Witam Nie sądzę żeby to było spowodowane diodą LED za duży spadek napięcia. proponował bym sprawdzenie Alternatora czy jedna(są trzy) z małych diod nie jest walnięta, ładowanie może być dobre, ale kontrolka będzie sie zapalać.
Witam! Mam pytanie gdzie znajdę przekaznik sterowania kontrolki ładowania oraz wzbudzenia alternatora? W oplu combo na nadwoziu corsy c rok 2007 pozdrawiam.
Te marelli tak maja corsa , t4 , transit. Jak obciążysz to mniej pulsuje. Troche pomaga zewnętrzny regulator.
Niebiesko-biały leci do sterownika silnika (na pin 42 jednej z kostek). Dzięki, przewód dobry. No to zagadka - alternator na stole probierczym zachowuje się idealnie. Przewód energetyczny oraz sterujący sprawne. Efekt - brak ładowania. Po silnym przegazowaniu ładowanie jest 13,7 ale lampka "z akumulatorem" cały czas świeci. Zapraszam do zabawy.
Wygląda na typowe uszkodzenie alternatora. Alternator ładuje, dzisiaj z ciekawości włożyłem starszy akumulator i nawet go podładował na postoju. Zwarcie i rozładowanie akumulatora następuje znienacka w trakcie jazdy.
Witaj Najpierw wykonaj pomiar napięcia ładowania alternatora. Pod obciążeniem elektrycznym i bez obciążenia. Pozdrawiam
Witam , Jaki akumulator najlepiej wybrać do OPEL Corsa B 1.2 8V 1998r. :?: :) Raczej OPEL Corsa B 1.2 8V 1998 :D Ważne żeby akumulator był możliwie najświeższy (nie kupuj w marketach bo tamte są starsze niż Ci się może wydawać, ponadto nikt nie dba o ich stan naładowania itp) Im większa pojemność akumulatora tym lepiej, bzdurą jest że większy akumulator...
Tak tylko kontrolka od ładowania i brak podgrzewania świec pojawiły się wtym samym momencie. Może ktoś wie czy alternator jest elektrycznie jakoś powiązany z podgrzewaniem świec
kończy się alternator a części do niego nie tanie :D
Nie posiadam wspomagania, a kontrolka ładowania delikatnie się święci właściwie cały czas
Mam dwa przewody spięte ze sobą i to jest faza. Idzie ona do grubej śruby.. Dwa przewody, + z akumulatora do tej grubej górnej szpilki z małego walca rozrusznika - elektromagnesu, a ten drugi przewód idzie do alternatora ? Problemem było to, że połączyłem kabel fazy z masą do jednej śruby i to dawało zwarcie.. Tą jedną z "faz", tą na alternator podłączyłeś...
Witam, mam problem z rozładowywującym się akumulatorem w Opel Corsa B, rocznik 1995. Wymieniłem alternator, w którym ładowanie akumulatora pokazywało 13.2 V, po wymianie pokazuje 14.5 V. Samochód na postoju szybko sie rozładowuje, odłączony został alarm, radio zostało wyjęte, bezpiecznik od radia tagże a akumulator dalej pada co to może byc? Na pewno...
Witam, ostatnio w mojej corsie po odpaleniu kontrolka od ładowania gaśnie dopiero po przegarowaniu do 3tys obrotów, na wolnych obrotach świeci cały czas i alternator wtedy nie ładuje. Na razie sprawdziłem tylko naciąg paska i jest ok. Czym to może być spowodowane ?
Zerknij na przewody przy alternatorze , prawdopodobnie masz jeden urwany lub brak kontaktu.
Kolego "cugi253" popełniłeś błąd podłączając tak przekaźnik bo jak ma ci nie gasnąć kontrolka skoro dałeś plus na zacisk prądu wzbudzenia. Działa to tak że prąd wzbudzenia musi iść przez żarówkę, bo na tym zacisku jak alternator nie ładuje jest masa i żarówka świeci, a jak alternator zacznie ładować to na nim pojawia się napięcie i żarówka gaśnie. A...
uszkodzony alternator, skoki podczas ładowania, w moim przypadku naprawa pomogła wymiana samych szczotek i było po problemie
Witam. Po wymianie alternatora (regenerowany) (stary brak ładowania) pokazuje zbyt wysokie napiecie: w spoczynku 13V, po odpaleniu powyżej 15V wariuje w przedziale 14.5-15.5V, do tego wyświetlacz podświetla się i gaśnie co chwilę (przebieg, kontrolka paliwa, predkosciomierz przywiesza się), światła przygaszaja pulsacyjnie, generalnie dyskoteka. Nawet...
nie wiem czy dobrze wyczytalem na forum to oznacza że jest spalony jesli się pali lampka ładowania razem z hamulcem ???
Opisz jak zachowuje sią lampka od ładowania przed i po uruchomieniu silnika Jeżeli będzie luźny pasek tak jak pisze elektrit to po chwili pracy silnika z zapalonymi światłami koło pasowe od alternatora mocno się rozgrzewa. (ja się też raz nabrałem i wyciągnąłem z auta dobry alternator sprawdziłem naciągnąłem pasek i było ok)
Dzięki wszystkim. Podczas montażu diod elektryk nie zauważył małego zwarcia (diody do uzwojenia czy coś takiego). Teraz alternator ładuje a obrotomierz działa idealnie. Elektrykowi było głupio bo jak to nazwał - szkolny błąd. Ale co tam każdemu się zdarza.
Witam Problem z żarzącymi kontrolkami rozwiązałem. Wina była po stronie alternatora a dokładniej, jedna dioda w obwodzie wzbudzenia była uszkodzona (lekko przegrzana). Normalnie mierząc diodę miernikiem wszystko było OK. Dopiero gdy alternator był obciążony prądem znamionowym w obwodzie wzbudzenia pojawiało się napięcie, które różniło się około 1.5V...
Wypadałoby pomierzyć moc tego alternatora używając dowolnego obciążenia. Maks obciążenie to takie przy którym napięcie będzie powoli przysiadać. Następnie patrzysz w tym momencie na maks prąd ładowania. Co ważne alternatory samowzbudne mają zasadniczy mankament tego typu że wymagają podwyższonych obrotów aby zaszedł proces ładowania. Alternatory samochodowe...
Tak.Ten kabelek podaje plusa po rozruchu i sterownik świec wie że auto chodzi,ładuje i dogrzewa świece.Taki sam motyw jest w Astrach,Vectrach A i B,Combo itp.
Czyli co to może być? Sprężarka klimy daje takie obciążenie czy jakiś koło jest krzywe. Tak w sumie to górne koło, które jest przykręcone do pompy wody, jest delikatnie krzywe, ale czy to mogłoby powodować takie coś? Dodano po 9 Zgadza się, Corsy tak mają, natomiast jest to jeszcze spotęgowane uszkodzonymi hydropopychaczami. Dolot to nie jest, bo dźwięk...
Ja mam podobny problem opel corsa 1.5d silnik isuzu alternator 2-pinowy.Wydaje mi się że wina tkwi w regulatorze napięcia gdyż z niego wychodzi przewód na lampkę kontrolną.
Corsa d 2007 1.2 pb dwa problemy: -pali się kontrola od alternatora/ładowania, napięcie ładowania ok błąd w ECU p2500. doczytałem żeby wymienić regulator napięcia(okablowanie sprawdziłem już) powinno pomóc? - przyjechało z wyciągniętymi żarówkami od wstecznego, zamontowałem prawidłowe 2-3h było ok zaplały się i gasnęły. Teraz jednak po właczeniu zapłonu...
Chciałbym poznać Waszą opnę. Czy to jest możliwe że poprzez kontrolkę (żarówkę) ładowania przy gaszeniu silnika napięcie z alternatora pochodzące z obwodu wzbudzenia i regulatora zasila jeszcze odbiorniki za stacyjką. Chodzi o przypadek, gdzie silnik pracuje, gasi się go i obroty silnika są wystarczające aby napędzany alternator wytwarzał jeszcze napięcie...
wjechalem prawym kolem .Na przewodach nie zuwazylem zwarcia myslalem czy takie zwarcie jest mozliwe w samym alternatorze ewentualnie czy tak moze zachowywac sie spalony przekaznik
Vectra ma alt z wtyczką dwupinową, Astra i Corsa na silniku Isuzu z 4-ro pinową.
dzięki ,jednak padło na regulator napięcia. Po naładowaniu aku i odpaleniu zapaliła sie lampka ładowania , napęcie ładowania 12,3 V . Ale i akumulator też nadaje się do wymiany
Witam. Posiadam Opel Corsa B 1.5TD silnik ISUZU moim problemem jest rozładowywanie akumulatora. Po pomiarach okazało się że upływność prądu na postoju to 4A! Szukając źródła obciążenia aku okazało się że to alternator na postoju rozładowuje go takim prądem. Wynika to na uszkodzenie alternatora ale jak odpali się silnik to ładowanie jest. Napięcie z...
W/w przewód może właśnie byc podłączony do ster.św żarowych .( corsa,astra). Jeśli świece nie dogrzewają zbyt długo to przewód nie musi byc podłączony.
Tobie przeszkadza "falowanie obrotów silnika" czy problemy z ładowaniem (przygasanie świateł) ? Czy kiedykolwiek w czasie 11 lat "życia" samochodu i 88tyś km przebiegu został zrobiony przegląd alternatora, rozrusznika, klem akumulatora, podłączeń przewodów masy do karoserii, wiązki przewodów i "połączeń" obwodu ładowania ? Wymienione zostały kiedyś...
w tym silniku jest łańcuszek który napędza dwa wałki rozrządu po kołach zębatych. Chyba że chodzi o pomocniczy pasek do pompy wody i alternatora był wymieniany 3 lata temu na GATES-a.
Witam, Posiadam Opla Corse D z 2008r. Auto jest u mnie od około 5 lat. Do marca tego roku nie było z nim żadnych problemów. Problem: rozładowujący się akumulator, nawet jak auto jeździ codziennie po 15 km x2 i raz w tygodniu dłuższą trasa około 150kmx2. Problem zaczął się po zamontowaniu instalacji gazowej w marcu. Po tygodniu rozładować się akumulator,...
1V na klemach to akumulator złom i brak ładowania albo brak połączenia między alternatorem a akumulatorem. Auto odpala w ogóle? Jak tak masz na pracującym silniku to zaraz napiszesz post - "auto nie odpala". Upieram się, że źle mierzysz.
Od czasu awarii przejechałem 31tyś kilometrów i się usterka nie powtórzyła ale w Internecie krąży opinia że w tym silniku co około 2 lata pada alternator właśnie z powodu dogrzewania silnika świecami żarowymi. Napięcie ładowania mam ok 14V a po włączeniu świateł 13,8V. Nie za niskie?
Witam, mam problem z Corsą B 1.5 TD Isuzu, pali się kontrolka ładowania, nie działa obrotomierz i migacze. Alternator został wymieniony na nowy, jakieś 1,5 roku temu. Czy te wszystkie usterki mogą byc ze sobą powiązane ? Czy to tylko przypadek że wszystko padło na raz ?
Witam. Mam poważny problem :) Opis auta: Corsa b 1,5 TD isuzu Bez klimatyzacji, skrzynia manualna wersja z obrotomierzem PRZERÓBKI ELEKTRYCZNE z dobrodziejstwem po poprzednim właścicielu Najkrócej: 1. Padł mi najprawdopodobniej alternator w corsie objawy: -obrotomierz wskazuje ZERO -Dioda aku się świeci -dioda ręcznego się świeci - diody są koło siebie...
Witam.Mam oto taki problem a mianowicie po przekręceniu stacyjki nie zapala sie kontrolka od ładowania i nie działa mi obrotomierz.Posiadam silnik 1,7 isuzu diesel a w nich najczęściej sie coś dzieje z alternatorem :cry: Wiosną był wymieniony mostek prostowniczy.Czasami po przejeżdzie paru kilometrów zapala sie kontrolka ładowania razem z kontrolka...
Muszę sprostować moje wypociny. Jak przekładałem silnik to zrobiłem to razem z wiązką elektryczną silnika /osobna/. Zamontowany był oryginalny alternator, ale dodatkowo ktoś przerobił regulator napięcia na stary mechaniczny jak w 125P. Z alternatora wyprowadził przewód /67/ i w ten sposób zapewne uzyskał ładowanie, ale kontrolka ładowania nie działała....
Witam, pacjent to Corsa C 1.7 DTI (Isuzu), 2002 r. Objawy: gdy obciążenie alternatora się zmniejszy (wyłączenie świec żarowych w obecnym okresie) obroty silnika zaczynają delikatnie falować na biegu jałowym, oraz mruga delikatnie ale widocznie światło emitowane przez wszystkie żarówki, najbardziej te w kokpicie. Włączenie np klimatyzacji lub ogrzewania...
IG - zapłon L - lampak ładowania S - nie wiem co to jest? N - nie wiem co to jest ? mógłby kolega podać, domyslam się co to może być ale nie jestem pewny.
Da się z tym żyć. Do zapamiętania: 1. Napięcie alternatora w czasie pracy silnika 13,8 V - 14,4 V to norma. Czasem wskazywane jest 13,9 V - 14,5 V. 2. Napięcie rozładowanej baterii akumulatorów do 10,5 V. 11,8 V to mało, ale jeszcze nie dramat. 3. Akumulatory kwasowe pozostawione w stanie rozładowania na ponad tydzień zasiarczą się w sposób trwały....
Witam. Od pewnego czasu mam zagadkowy dla mnie problem z samochodem Opel Corsa C 1.7DTI z rocznika 2002. Mianowicie, chodzi o alternaror HITACHI. Otóż prz pierwszej awari ładowania alternator został naprawiony, tzn. wymienione łożyska, szczotki z regulatorem napięcia, mostek prosrowniczy. przez około 3 miesiące wszysko było ok. Po upływie około 3 miesiecy...
corsa alternator alternator corsa corsa kontrolka ładować
sterownik dotyku upływność przewód irfz44 zamiennik
max232 programator max232 programator
Mazda 5 2005-2012 – brak reakcji siłowników centralnego zamka, kierunkowskazy migają po sygnale z pilota Toner do Xerox WC6605: ilość proszku i suszenie