Proszę. http://www.bendiks.pl/index.php?action=6...
Jeszcze bym sprawdził napiecie multimetrem na bezpiecznikach głównych. Wg rozpiski 1 jest od alternatora 200a i 5 jest do bordnetz 80a. Może tam jest spadek. Ewentualnie jeszcze wpiąć się do zapalniczki lub obd i tam skontrolować zasilanie.
Żeby dać te 90A to musi mieć obroty. Masz bardzo duży deficyt potrzebujesz przynajmniej alternatora o wydatku 200A.
Może by tak założyć alternator 200A?? 90A -100A to max co pasek klinowy 10mm uciągnie. Nie problemem jest prąd alternatora tylko jego sprawność w niższych zakresach obrotów. Kolego jak byś chociaż liznął poloneza to byś wiedział że alternatory 70 i 80 A mają mniejsze koła pasowe niż te 55A. I po drugie mają inne większe stojany i wirniki i większą...
Szukaj takiego, który ma tylko lampkę 'L' jako wzbudzenie.
a czy sprawdzałeś czy jest alternator 200A ?? Bo obecnie ewidentnie jest niedobór mocy i wydaje mi się że właśnie to zniszczyło szczotki w altku.
180A były np 2.0 tdi (BMR) z Passata pytanie czy mocowanie z TDI przypasuje to 1.8 turbo.
Alterantor fabrycznie montowany wytrzyma.
Witam, mam kolejne pytanie odnośnie mojego alternatora Bosch 200A. Numeru alternatora brak, regulatora też wytarte, nie wiem czy wtyczka regulatora ma sterowanie L i Dmf. Czy może Com i Dmf? VIN - WDF63960313266252. Jaki alternator podejdzie do tego modelu? Dzięki.
Witam. Według mnie nie. Po rozruchu silnika wszystkie odbiorniki w aucie zasilane są właśnie z alternatora a jest ich mnóstwo alternatory rzędu 100A - 200A są standartem, a w "mesiu" wszystko jest elektryczne np. podgrzewanie siedzeń, lusterek i wiele pierdoł które pobierają prąd. A akumulator pośrednio ma znaczenie.
Na bezpieczniku 200A (pierwszy od lewej) jest tylko alternator. Odłącz alternator i sprawdź. Faktycznie wypadałoby poprawnie podawać odczyty.
Witam. Ostatnio widziałem projekty pojazdów zbudowanych na silnikach BLDC z alternatora. Wiem, że taki alternator można połączyć na 3 fazy w gwiazdę, dołożyć 3 czujniki Halla i wytoczyć nową obudowę. :) Silnik ma mieć zamkniętą obudowę i działać na wysokich obrotach. Przy takim założeniu można by kombinować z używanymi alternatorami za grosze +niewielki...
Reasumując autor chce uzyskać 2kW mocy elektrycznej, jakiej mocy silnika należy użyć żeby to działało , zakładając że musimy użyć multiplikatora do zwiększenia obrotów. Należy użyć praekładni. Moc silnika spalinowego wynika ze sprawności układu. Czyli alternatora i przekładni. 4kW na wale silnika spalinowego powinno wystarczyć. Problemem będzie raczej...
nie wiem dlaczego nie mogłem mniej ?? Ps. u mnie alternator jest 130A więc bez problemu pociągnie taką grzałkę :) ew. ale to już droższa zabawa i nieopłacalna, to nowy alternator 200A za ok 600zł nie wiem jak to jest liczone ... 12V czy ile tam daje (13,9-14,4) średnio do równego 14V = 12Vx130A=1560W do 14x130A=1820W?
Upaliłeś diody w alternatorze. Alternator do remontu lub do wymiany. Około 430zł od ASa. Sam powinieneś dać radę wymienić.
Od lewej : SA1 200A- 12V z alternatora przez ten bezp. do aku (ładowanie) SA2 80A - wspomaganie kierownicy A co się dzieje z tymi bezpiecznikami
Proszę o podzielenie się wyczerpującym datasheetem dowolnego alternatora/motoru o napięciu 48V/200A. Dodatkowo zależy mi na czymś co w nomenklaturze producentów MCU nazywa się "Programming manual". Czy natknął się ktoś w literaturze na szczegułowy opis interface?
wiem co podaje producent ale ANL 200A wystarczy - jakie zasilanie w planach ? kable 50mm2 i alternator conajmniej 110A
Witam wiem ze CALIBER robi wzmocnione alternatory takie do 200A do furek do zasilania car audio
ja mam wiertarkę 1100W i daje radę z nawet 200A alternatorami.
...Prez8s chyba lekko przesadziłeś kolego z tym alternatorem... Praktycznie każdy wzmacniacz pełną moc osiąga przy napięciu 14,4V, jeśli alternator jest za słaby to raz że masz migotanie wszystkich swiateł w aucie a dwa nie osiągasz pełnej mocy. Alternator 200A to nie przesada, bodajże w niektórych mercedesach są seryjnie takie montowane. Trzeba też...
Napisz jaki przekrój ma Twój przewód. Nic nie uszkodzisz stosując taki przewód. Problemem może być jedynie podąłczenie przewodu o dużym przekroju do śruby, która jest wyjściem alternatora.
Witam. W swojej gwieździe E 270 mam alternatorek 200A. I nie jest to za dużo w stosunku do systemów, które trzeba zasilić. Pozdrawiam
Opcja nr 2 oczywiście że by działała. Pytanie tylko jaki prąd będzie pobierać nowy wirnik, o ile jest większy od starego, i czy w dłuższym (lub bardzo krótkim ;) ) czasie nie upali fabrycznego regulatora. Inną opcją jest dopasowanie alternatora od diesla. W większości marek diesle mają mocniejsze alternatory. Ew zbudowanie jakiegoś "składaka". Sam kiedyś...
Dzięki za zainteresowanie. Alternator 48V 200A kosztuje około 1500 dolarów także cena jest dużo większa niż takiego silnika jak wyżej. Prawdopodobnie dlatego w projekcie znalezionym w sieci ktoś stosuje taki silnik jak pisałem wyżej - 30% ceny alternatora.
A może zasilanie gazem? Ile kosztuje lub z czego alternator wziąć taki 24v i 200A ?. Jak mam szukać takiego alternatora? A może kupić tani 24v i przewinąć na 48v ? Konstrukcja bardzo fajna dopieścić i będzie super maszyna.
Jak niedoładowany? Alternator ma min.120-140A . W wiekszych po 200A . Prądu nie braknie na pewno.
Szukam pomysłu inspiracji jak przerobić alternator samochodowy do pracy CC/CV. CV w standardzie jest i za to odpowiada regulator napięcia. Jednak w moim przypadku to zbyt mało. Potrzebuje ograniczenia prądu do bezpiecznego dla alternatora. Alternator ma być wykorzystywany do ładowania akumulatorów LiFePo4. Akumulator taki ma bardzo niski opór wewnętrzny...
Jeżeli chodzi o mnie to ja stosuje kable do spawarek, 25 lub 50mm kw. Jeżeli chodzi o samo zasilanie to ja w swoim samochodzie zmodyfikowałem łoże na akumulator i wsadziłem zwykły, ołowiowy akumulator 74Ah (zamiast 44Ah), oraz zakupiłem na Al***o alternator 200A od jakiegoś forda i przystosowałem do swojego samochodu (zamiast fabrycznego 70A). Za alternator...
Generalnie masz rację, natomiast z tym aluminium to różnie bywa. Więc kolego elektrit jeśli zdążę to jutro próba rozruchu. Jeszcze jedno, przy skrajnie rozładowanym akumulatorze(15% naładowania) oraz poborze prądu przez alternator powiedzmy 200A czy ten wspomagacz daje jeszcze radę?
Docelowo przetwornica ma trafić do samochodu, na szczęście do Diesla, alternator ma wydajność 200A, więc problemu nie będzie miał. Możesz wstawić zdjęcie od strony ścieżki?
Dziwne Być może alternator jest za słaby aby w pełni wszystko zasilić (i odcina - szczególnie diesel) Wspólczesne auta niemieckie mają alternatory 150-200A więc niczego im nie brakuje. To 3-cylindrowe 0.9L silniki nie dają rady dlatego alternatorom "zabrania się" produkowanie prądu. Fakt nie wiem jak wysterowane są te elementy (są tam na pewno sterowniki...
Bezpieczniki są od kierowcy i pod maską , te duże też sprawdź (na alternator chyba 200A idzie itd. ) . Przydało by się przekaźniki również posprawdzać . Nie masz jakiegoś błędu immobilizera ? Jak możesz to wrzuć te błędy , żeby je zobaczyć. Może ktoś zauważy jakąś nieprawidłowość. Dziwna sprawa że nie chce odpalić.
Poczytaj troche o bilansie energetycvznym w instalacji twojego samochodu i to ci da jasna odpowiedz ze jezeli nie masz alternatora 150 - 200A i nie masz w planie zmieniac na taki to ten wzmak nie bedzie w stanie pobrac tyle pradu zeby wykorzystac swoja moc
No mamy tam pond 2kW wiec wystarczy nie pewna masa ze sruby albo przewody mniejsze niz 35mm2 , ale jezeli wszystko spelnia normy to trzeba by sprawdzic wszystkie polaczenia ale prada taka ze do tej mocy alternator okolo 200A bylby wskazany akumulator tez raczej cos powazniejszego , poprawione ( zmiana kabli ) polaczenia pod maska
Znam inne rozwiązanie Twojego problemu, kiedyś widziałem takie urządzenie rozruchowe zrobione samemu w warsztacie. Duży alternator samochodowy+ silnik spalinowy. . ALTERNATOR BOSCH 200A wyciągnięty z mercedesa na złomie i stara kosiarka. 14v x 200A= 2800W 2,8kW x 1,36=3,8 KM Więc spokojnie wystarczy silnik z mocnej kosiarki do trawy, przekładnia pasowa...
Tak alternator na tym samym bezpieczniku, tylko że to jest 150-200A. Pozdrawiam
No to podbiję stawkę zobaczymy kto sobie poradzi z prostymi obliczeniami niech będzie współczesna furka w dieselku alternator 180 amper a nawet niech będzie i 200 po uruchomieniu zimnego silnika zimą i włączenie wszystkich odbiorników pobór prądu przekroczy wartość znamionową tego co może dać alternator czyli te 180 czy 200A. To bardziej piszę do tych...
Czujnik prądu z sygnałem wyjściowym napięciowym 0-10V albo prądowym 4-20 mA na potrzebny dla alternatora zakres prądów mierzonych (200A) i temperatur pracy kosztuje ok. 100-150 zł.
Witam, chciałbym wymienić fabryczny alternator (100A) który jest zdecydowanie za mały do terenówki, na większy z prądem co najmniej 200A. Czy mocowania alternatorów mają jakieś oznaczenia, standardy wymiarów - czy każdy samochód ma inaczej i trzeba przymierzać? Z jakiego samochodu szukać alternatora, żeby miał dużą moc i dobrą cenę?
170amper jeden wzmacniacz drugi 80amper Witaj, nie widzę ile planujesz zużyć kW/h w ciągu dnia jakoś tak? Dodano po 16 Teoretycznie możemy zejść z wydajności alternatora na 200A bo wyciągamy prąd z pomiędzy uderzeń. Jednak z nieczego czegoś się nie zrobi. Trudno wyciągać prąd z alternatora 70A żeby niwelować kopnięcia po 300A.. W ramach swojego projektu...
Może znawcy tematu podpowiedzą odnosnie zasilenie tego zestawu w prąd Jakie aku wybrać iile sztuk czy 2 alternatory każdy po 200a wystarczą ?stinger czy kinetik czy jeszcze coś innego. Może ktoś z was miał styczność z tym wzmacniaczem może coś o nim więcej powiedzieć. czy jest w stanie rozruszać 2 solo 18''?
Według mnie porównanie instalacji samochodowych do fotowoltaicznych jest niezbyt trafione. Widziałeś kiedyś instalację elektryczną w autobusie dalekodystansowym? Dwa alternatory 24V minimum 200A (są i większe zależnie od ilości "komfortu"), z czego jeden (przeważnie) zasila układy pojazdu a drugi wszystkie "luksusy" dla podróżujących (wentylatory klimatyzacji,...
Przy takich mocach powinno się dołożyć drugi alternator.
mam problem jak w tytule, jak puszczę muze to mi światła przygasają nawet jak jadę po ulicy !!!!!!!! masakra Dane pomocne 2x HPB 1502 pracujące na pół gwizdka kabel zasilający 10mm kw akumlator 45Ah 200A alternator 40A jak miałem jeden 1502 na dwa suby nie miałem żadnych migań świateł, napiecie przy akumlatorze było takie same jak przy wzmacniaczu -...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Paneli na dachu już więcej nie zmieszczę (i tak dużo weszło). Dodatkowy generator spalinowy zajmuje miejsce, wagę no i wymaga obsługi. Dlatego pomyślałem o dwóch ładowarkach DC-DC (jedna będzie na pewno). Na postoju (wolnych obrotach) wszystkie prądożerne odbiorniki w samochodzie (światła, klima) byłyby wyłączone, ale alternator na wolnych obrotach...
Alternator potrafi podać około 100 A (nie wiem jaki masz dokładnie model, nieistotne). Alternator 90A. Tak, podmieniałem akumulator, mój jest jeszcze na gwarancji, był obciążany 200A, 400A i wychodzi , że oki.
Alternator dąży by dać z siebie stabilne 14,4 V. Akumulator lifepo4 jest wstanie spokojnie przyjąć prąd 1C. Czyli 100A dla aku 100Ah. Te 14,4V to dużo za dużo dla 12V aku lifepo4 rozładowanego do 0. Efektem takiego ładowania był pewnie prąd w okolicach 100-200A (ograniczony rezystancją podłączeń i w czasem alternator ogranicza moc w zależności od temperatury)....
pytanie czy alternator wyda te dodatkowe 30 A Alternatory stosowane w autobusach to nie rzadko 200A wydajności, czasami są nawet dwa. Zależy jaki to autobus, taki do jazdy lokalnej czy na trasy dalekie. U znajomego w MAN Lion's Coach, siedzą dwa Valeo 250A. Jeździ z wycieczkami po całej europie, a takie pojazdy potrzebują dużo prądu do zapewnienia...
Jeśli jest to prawdziwa moc, to po za wzmacniaczem jest jeszcze kilka problemów w samochodzie. Jaki samochód, moc alternatora minimum 2000W, kabel zasilający o obciążalności do 200A, odpowiednie kondensatory?
Gdzieś czytałem, że można z alternatora zrobić spawarkę przydatną podczas awarii w terenie, tylko musi być 24V, od ciężarówki albo autobusu, podobno im starszy tym lepszy...wzbudzenie na sztywno przez mały(1R?) rezystor, diody na 200A ,kable , 3000obr/min i jedzie...niestety nie widziałem takiego patentu na własne oczy. Próbowałeś?
Do spawarki zastosuj dowolną diodę o takim samym prądzie. Twoja dioda ma 200A 2500V. Ta z allegro będzie dobra, o ile pasuje gwint. Przy tym prądzie to będzie już M20x1,5. Chyba że chcesz kupić wszystkie 4 :)? Koledze kiedyś spaliła się dioda w besterze, wyglądała jak diody przy alternatorach. Wstawiłem taką diodę od alternatora i spawa do dziś!
właśnie zamówiłem kilka bezpieczników 225a z PL bo we wspaniałej Holandii patrzą na mnie jak na idiotę kiedy mówię w sklepie o takim bezpieczniku bo mają tylko 200a i 250a ;/
Bo piszesz, że nie zadziała, a proponujesz takie same wielkości. Nie takie same, (at)tech132 pisze o 16A a ja dałem Ci linka do 14A. Isc panelu to 14A, i nie zrobi to wrażenia na bezpiczniku 16A, który to potraktuje jako normalne obciążenie i nie zadziała. czyli powinny byś większe ? 40A ? Nie, 40A to za duża wartość. Nominalny maksymalny prąd regulatora...
przy obrotach mocy nominalnej. Nie ma czegos takiego w alternatorze. Jest on w stanie oddawac pelna moc w bardzo duzym zakresie obrotow, to po pierwsze. Po drugie, alternator jest w stanie pracowac przy czystym zwarciu, tzn. 0V na wyjsciu, i to dosc dlugo (alternator 150A oddaje wtedy okolo 200A - tak wynika z badan pewnego doktoranta z Pelitechniki...
Chodziło mi o przerwy między spawami. Migomaty potrafią łyknąć do 5.4 KW przy prądzie 200A, więc 4kw to nie powód do zmartwień. Bardziej martwi mnie wytrzymałość alternatora, chociać przy odpowiednim chłodzeniu cieczą...
Witam. Posiadam amperomierz cyfrowy z bocznikiem 200A. Chcę go użyć do podglądu natężenia wychodzącego wprost z alternatora. (podkreślam podglądu.. Nie do precyzyjnych pomiarów). Amperomierz który zakupiłem jest w stanie dokonywać pomiaru tylko poprzez minus. Bocznik musiałbym wpiąć gdzieś w minus, co dyskwalifikuje go w moim użyciu. Cytat z treści...
Alternator może mieć nawet i 200A ale wszystkie mają jedną małą wadę, zwłokę przy reakcji na obciążenie i to właśnie skutkuje spadkami napięcia i przygasanie świateł, przy dobrej instalacji w samochodzie spadki powinien filtrować akumulator ale jeśli on będzie kiepskiej jakości bądź mieć już swoje lata to nawet najlepsze podłączenia nic nie dadzą. W...
Akumulator 98 Ah ma dać prąd 100A przez minimum 50 minut, 200A przez 25 min. Wina leży może w alternatorze. Tylko skąd biedny komputer ma to wiedzieć?
Ja też ciekawostka w spawarce 200A dałem cztery diody wyciągnięte z alternatora samochodowego małe gabaryty i przez tydzień czasu tym spawałem i nie spaliły się nawet elektrodą 4 dawało radę ale był wentylator i następna ciekawostka po tygodniu nie że się spaliły tylko wymieniłem na duże diody pojedyńcze 350A sztuka .
Kondensator słuzy jako filtr przeciwzakłuceniowy na które moze wpłynąc na zakłucenia przetwornicy w stanie nie obciązonym. Śmidło mam pięcio płatowe. Smarowanie ma wbudowane. Małem mostek gretza ze sobą w warsztacie to odrazu wykorzystałem niż czekać na zakup diody, bo dioda poszła podczas burzy. Po co przerabiać silnik na 3 fazowy jak to jest silnik...
Witam ponownie Wreszcie znalacłem trochę czasu. Do pruby wykorzystałem alternator Bosch-a 120A 14V, napędzałem go silnikiem elektrychnym o mocy 5.5kW, przy ok. 4000obr./min. Powiem tylko że o wiele lepiej się spawa niż zwykłą spawarką transformatorową. Trzeba tylko zmienić orginalne diody w alternatorze na jakies mocniejsze, ja dałem 200A-owe, takie...
Witam. Ciekawe pytanie. Jaki prąd może dać alternator, który ma wydajność 80A? Może 80A? Teraz bardziej poważnie. W czasie rozruchu rozrusznik pobiera około 200A lub więcej (zależy od silnika i zdolności rozruchowej akumulatora). Pzdr.
Osobiście zamontowałbym 4 diody 200A z radiatorami i spokój na lata. Tym bardziej jak robisz dla siebie. Taki mostek można kupić za 150-200zł. Wciskanie nowych diod w te same otwory czasem powoduje problemy, a te nowe ryżowe mostki też mają wiele do życzenia...
Jest mały alternator bo tylko 65 A może w salonie podmienili? Tak, podmienili. Wcześniej tam był pewnie 200A.
no tak ale zmieniać alternator na mocniejszy grozi tym ze nie wytrzyma instalacja w aucie jak juz to zakładać drugi altek tylko pod CA Nie rozumiem wytlumacz mi dokladnie co moze nie wytrzymac. mlody1921 ma racje . Padają mostki prostownicze w alternatorach . Wiem z autopsji i potwierdzi to każdy dobry elektryk regenerujący alternatory. Dobra ale co...
tylko interesuje mnie kwestia co jeśli akumulatory się naładują, a pobór prądu z instalacji będzie minimlany, żędu 5 - 10A Nic, to samo co w sprawnej instalacji auta. rozumiem że wzbudzenie alternatora nie wymaga ciągłego napięcia (ciągłego wzbudzania) wystarczy raz na początku wymusić impulsem? Lepiej wzbudzenie podłączyć szeregowo z kontrolką ładowania,...
Nie jest to duża cena ... - zwłaszcza, że nie liczysz akumulatorów (też bym chciał mieć je za darmo), choć będą one znacznie cięższe i droższe od tego silnika, a ich trwałość w takim użytkowaniu to 1 sezon. ... cisza ... - ? Czyżby? Bo silnik samochodu pracujący dla doładowania Twoich akumulatorów też nie będzie na wolnych obrotach (zobacz do charakterystyk,...
->trymer01 Za dużo teorii. Przyjmijmy że mamy przeciętny akumulator ok 60Ah. Napięcie przy rozruchu (prąd 400A) spadnie z 12V do ok 10V. Daje nam to rezystancję wewnętrzną 0,005 Ohm. Według ciebie gdy do akumulatora mającego 12V dołączę źródło napięcia 13V popłynie 200A (1V/0,005 Ohm)? Druga kwestia, czy według ciebie alternator o wydajności 150A naładuje...
Temat już kiedyś był poruszany, można śmiało dać większy akumulator, niedoładowanie występuje tylko wtedy gdy masz ujemny bilans energetyczny, czyli gdy często korzystasz z prądu (muzyka, częste odpalanie auta na krótkie odcinki drogi itp.) a nie jeździsz na dłuższe odcinki trasy. Nadmienię tylko że w ciągnikach rolniczych są akumulatory o pojemności...
Te diody wyglądają podobnie jak te które były stosowane w alternatorach FSO1500 i Polonez . Niestety, tam były diody wprasowywane w otwór. Dodano po 7 Możesz zastosować coś takiego[url=https://allegro.pl/oferta/mo...
Mam założony alternator od MERCEDES E200 dostarcza on 200A akumulator mam firmy KINETIK 1400. Wcześniej miałem głośniki firmy RF He2 15 po czym zmieniłem je na RF HX2 również 15, myślę że z zasileniem piecyka nie powinienem mieć większego problemu. Może miał ktoś do czynienia za firmą Power Acoustik i wie czy ich moce są prawdziwe. Dodano po 6 takie...
a jaki poleci aku do seicento ?? oryginalnie jest 40A i 200A rozruchowego ja zastanawiam sie nad 45A i 450A rozruchowego co o tym sadzicie ?? alternator w pelni go naladuje ??
Jak jest dużo miejsca pod maską i było by gdzie bezpiecznie upchać wzmacniacz to było by to najlepsze wyjscie - blisko akku i alternatora, ale takich rozwiązań się nie spotyka bo przewaznie nie ma gdzie upchać albo temperatura jest zbyt wysoka, więc najleiej drugi akku w bagażniku połączony porządnymi kablami (jak nagrubsze, nie ma co żałować) i do...
wyłączonym kluczyku, czyli bez obciążenia - bez kontrolek, pompy paliwa ,itp. No tak masz pobór 10A a test obciążeniowy to 150-200A żeby rozrusznik zakręcił ale jak się upierasz że akumulator jest dobry.P
Kolego Bronek22 - upss przepraszam, CYRUS2 - skończ Waść z tymi rewelacjami, wstydu oszczędź! Prostowniki samochodowe (urządzenia do ładowania akumulatorów samochodowych) w postaci transformatora sieciowego i prostownika (nie pisze "Graetz'a" bo były stosowane również calofalowe dwuelementowe-selenowe czy diodowe, a nawet jednodiodowe) były produkowane...
To prawda. Ciężko z taką mocą. Wyczytałem że obecnie niektóre alternatory osiągają do 200A (w samochodach osobowych; pewnie mercedes). Znalazłem w internecie alternator (czy też generator ?? nie pamiętam) o mocy 3kW. Czy naprawdę potrzeba 4kW? Może da się jakoś ograniczyć? Może zrezygnować z tak dużego zakresu temperatur? Może odizolować kabinę? Szyby...
Nie no ok ale jak potrzebuje ok 60 Ah a wejdzie 80 Ah to też ok? Tylko pytanie w takim razie po co są te rozpiski jakie aku do jakiego auta i silnika? Do mojego auta jest max 64 Ah, no chyba że są jakieś co mają 242 wymiar i np 70 Ah? Z drugiej strony kiedyś mi gość w sklepie powiedział że ważny jest prąd rozruchowy a pojemność to jak są zbędne bajery,...
Nie stosuję w praktyce mostków w spawarkach czy migomatach, ponieważ mam dostęp do tanich diod na duże prądy. Ale nic nie stoi na przeszkodzie aby mostki stosować. Połączenie mostków w ten sposób pozwoli przepuścić przez nie prąd dwa razy większy czyli ok 200A. Zresztą co tu dużo pisać w fabrycznych migomatach takich ok 150A są malutkie diodki takie...
W takim razie układ się jeszcze bardziej upraszcza bo na moje potrzeby zamiast izolatora w układ wkładam przekaźnik (np. taki -> Przekaźnik wysoko prądowy 200A/12V HOLLYWOOD HR-200) a wszelkie źródła zasilania i ładowania agreguje na regulatorze ładowania (kkknc -> teraz w pełni zrozumiałem Twój pomysł na przekaźnik na D+ - dziękuje :-))
Pisałem to jako ostrzeżenie dla innych. Testowanie sprzętu zasilaczem impulsowym to również niezbyt dobry pomysł. Jakikolwiek transformator sieciowy o mocy ok. 50W z napięciem wyjściowym rzędu 9V, cztery diody 5A plus kondensator 10000uF/25V na pewno będzie lepszym pomysłem niż walka z zakłóceniami emitowanymi przez takie zasilacze. A alternator to...
No cóż, nie chcesz amperomierza - rozumiem Jeśli już to pomiar bocznikiem 200A. Po drugie założył bym woltomierz cyfrowy , bo byś przynajmniej wiedział jaki masz balans napięcia. Po trzecie odpowiedni przewód od alternatora na bezpieczniki odbiorników minumum 35m2. Dodano po 20 Jako kontrolkę możesz użyć świateł do jazdy dziennej sterowanych napięciem...
Temat już pewnie nieaktualny ale będzie dla innych. Jak wyżej sprawdzamy na żarówkę. Podajemy 12V na B+ i poprzez żarówkę łączymy z L. Na postoju żarówka powinna świecić, po napędzeniu alternatora żarówka zgaśnie co oznacza że jest ładowanie, można dla pewności sprawdzić multimetrem. Proponuje sprawdzić jeszcze kabel w instalacji samochodu B+, idzie...
Ja u siebie w c 360 mam alternator bosch 100A pochodzący z opla 2,0D Napędza go jeden pasek 17 -nie zauważyłem aby się ślizgał Możesz mieć nawet 200A. Obciąż go takim prądem to zobaczysz co się dzieje. Przełączniki 12/24 były w min. starych ursusach np. 1224, działało to bez większych cudów Fabrycznie siedział tam alternator z poloneza bodaj 44A i...
A prądnice mniej hamują pod obciążeniem...alternator to samobójstwo konstruktora. Nie uda się PM... Alternatory badałem 24V 60A celma. Jak to hamowało aż wyło. Niestety hamownia na tym można zbudować. Zwykły alternator 12V 40A chyba lub większe ciut mechanik robił zwarcie jako obciążenie i potrafił zadusić silnik C360 palący na wolnych obrotach w okolicy...
No to od początku. Ile masz floty na "wzmachol" ? Do 3000W musi być coś konkretnego, nie jakieś popierdziawki za 150 zł, to przede wszystkim! Nastepna sprawa zasilanie tych potworów :D Wg obliczeń "na kolanie" pobór w okolicach 200A, czyli kable min 50mm², aku duuuuuży no i alternator co to naładuje. W 6 tyś. zł może sie zmieścisz. ps. czytałeś...
viayner typowe akumulatory samochodowe wytrzymują prąd rozrusznika rzędu nawet 200A więc wytrzyma, pytanie tylko jak długo... ale muzyki słuchamy w czasie jazdy...wyższa szkoła to zmiana alternatora na mocniejszy i większe aku, kabel zasilający wzmacniacz to zazwyczaj 10mm2 i więcej...a moce rzędu 800 W w aucie to raczej codzienność
W zasadzie można do tego wykorzystać przetwornicę mocy kilku kW. Prąd minimalny 20A, maksymalny gruby 160-200A. Tylko, jedna mała skucha i będzie po przetwornicy. Przy większej ilości skuch może być po akumulatorowni/garażu. Słownictwo dopasowałem do poziomu pytającego. Ile grubych amperów może pobrać akumulator? Chwilę po rozruchu silnika natężenie...
Witam serdecznie .Posiadam spawarke transformatorowa na3-fazy.Na wyjsciu prad staly, 200A prca ciagla. Spawa to elektroda. Mam rowniez uklad wysokiego napiecia od spawarki TIG kompletny- generator+ trafo nawiniete plaskownikiem. Prosze o odpowiedz jak to mozna podlaczyc do mojej spawarki i jak zabezpieczyc diody prostownicze przed zniszczeniem. nadmieniam...
Uuu. Piec masz nie zły. Słuchaj, wzmacniacze hifonicsa (z tego co słyszałem, widziałem) przy niskim napięciu i dużych spadkach (do 10V) mogą ulec uszkodzeniu. Taki piec weźmie ze 200A prądu więc jeśli altermator nie będzie w stanie wytworzyć takiego prądu to kondensator będzie tu zbędny. Zainwestuj najpierw w dobry ale to dobry altek, potem dwa akumulatory,...
Równie dobrze mozna zastosowac diod od spawarki 200A. Ale uzwojenie też mają słabawe i daje zwarcie na pakiet blach. A pchanie sie w równie awaryjne altki transita to jak z deszczu pod rynne.
W pełni potwierdzam to co napisał adamjk, farelka to jakies 2200W straty na przetwornicy to w sumie juz jakies 3000W coprawda prawie wszystko pójdzie na ciepło, ale to i tak mało w porównaniu z ogrzewaniem przez samochód... 3000W to jakieś 200A prądu czyli baardzo dużo stałego poboru prądu jak na alternator, akumulator, kable... Jak się domyślam to...
Są klasyczne "prostowniki automatyczne" z transformatorem, układem prostowniczym i prostą elektroniką (np. prostownik tyrystorowy z regulacją prądu) jak i tzw. "prostowniki mikroprocesorowe" zazwyczaj budowane w oparciu o przetwornice impulsowe sterowane właśnie owym mikroprocesorem. Zaletą tych ostatnich jest odporność na wahania napięcia sieci i (przynajmniej...
Kosiarki elektryczne (na "żyłkę") mają silniczek o mocy ok. 150W, więc nie nadają się do napędu czegokolwiek, oprócz tej żyłki koszącej trawę. Alternator napędzany takim silniczkiem da ok. 100W (jak dobrze pójdzie), to jest śmiech, a nie moc, więc chyba użyjesz kosiarki spalinowej. Kosiarki spalinowe mają silniki o mocy od ok. 1 do 3KM (=0,78 do 2kW)....
Czy to ten MTek od kalasza? Jeśli tak to impedancja cewek wyniesie 0.7Ω albo 2.8Ω Czyli potrzebne Ci minimum 1.5kW przy 3Ω. SL-A1500 nie da mu rady. SL-A3000 mocowo go pociągnie, ale o kontroli możesz zapomnieć. Dobry byłby do niego np. Steg K2.03 (nowy jest około 500zł droższy od nowego SL-A). Nie wiemy jaki masz alternator, to i nie...
Gdzie właściwie mierzysz to napięcie? Na innym akumulatorze to samo było? Napięcie mierzę na zaciskach akumulatora, na stałe mam włączony woltomierz. Podmieniałem już 3-ci akumulator, pomimo tego, że mój nie ma jeszcze roku i pod obciążeniem najpierw 200A a następnie 400 A ( stacja obsługi akumulatorów ) nie wykazuje "słabości". Jeździłem cały dzień...
Masy... Z aku do budy, z budy do silnika. Sprawdzić. Wyczyścić obie klemy oraz połaczenie prądowego przewodu alternatora. Zmierzyć napięcie ładowania. reszta później Masy i złącza sprawdzili rzekomo w serwisie. Wyniki testów: akumulatora: napiecie 13.11V; zmierz.: 321A; wart. znam.: 200A rozrusznika: nap.: 11,4V ładowania: nap.: 13,94V
Trochę z własnej praktyki: jeździłem Mondeo z podgrzewaną przednią szybą. Procedurę stosowałem następującą: odpalenie auta, uruchomienie silnika, włączenie ogrzewania elektrycznego przedniej i tylnej szyby. Następnie skrobaczka i odkuwanie tylnych, bocznych szyb (i tak nie odmarzną samoistnie). Po tym zabiegu szyba czołowa (około 600W mocy elektrycznej)...
Koledzy, nie spierajcie się o szczegóły. Teza autora tematu nie jest błędna, i nie ma tu znaczenia czy akumulator-dawca ma 14,2V czy 12V (pod dużym obciążeniem napięcie dawcy spadnie do zbliżonej wartości). Takie prądy nie są zdrowe ani dla dawcy ani dla biorcy - ale nie katastrofalne, bo przecież alternator też może ładować (rozładowany akumulator)...
alternator suzuki alternator dymiący alternator alternator lublin
uszkodzi onkyo blokada połączenie przychodzić amica kuchenka
reset radia honda samsung ue50nu7472
Zasilacz ATK 30524 - Specyfikacje i Zastosowania Medion MD 18500 rusza do tyłu i wyłącza się - co robić?