Częstą awarią tych alternatorów jest mostek diodowy. Więc do sprawdzenia po kolei szczotki, wirnik i cała reszta.
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
Witam. Zaczął bym od sprawdzenia alternatora. Wymontowania regulatora sprawdzenia czy są szczotki. Niestety nie pamiętam czy jest dostęp i możliwość na aucie czy trzeba wymontować alternator. Aczkolwiek nie wiem czy nie lepiej oddać auto do mechanika, który ma o tym pojęcie, może być szybciej i taniej, chyba że masz jakieś doświadczenie z alternatorami....
regulator napięcia sprawdz,szczotki na alternatorze
Wiper, nie przez opornik, a opornik bocznikuje wirnik do masy. To po to, ża jak się skończą szczotki to żeby było wysterowanie na kontrolkę.
Sprawdź diody w alternatorze i szczotki.
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
sprawdź szczotki w alternatorze
panowie moj altelnator to hitahi czy warto go rozkrecac czy odrazu do kosza jak myslicie?? szczotki są raczej dobre a regulatora nie ma czym sprawdzić a taki altelnatorek kosztuje ok 1000 zł
Przyczyną mogą być zużyte szczotki alternatora.Najlepiej wymontować alternator i sprawdzić wszelkie połączenia.
Oczyścić połączenia masowe (akumulator-nadwozie i nadwozie-silnik), klemy oraz sprawdzić alternator (mogą kończyć się szczotki).
Szczotki były już doszczętnie zużyte nowy alternator załatwił sprawę dziękuję
Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany do zacisków + i -. Kontrolkę zostawiłem wolną. I jak ma wystartować bez wzbudzenia początkowego? Ma być +,-, D+.
Silnik mam 1.6 8v nie pamiętam oznaczenia. Spadek mierzony pomiędzy + alternatora a + akumulatora wynosi ok. 0,3V. Podałem to co jest na biegu jałowym, po zwiększeniu się obrotów napięcie pozostaje na podobnym poziomie. W alternatorze wymieniane były szczotki z regulatorem, pierścienie i łożyska.
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku?
Nie odłączałem żadnych kabli podczas pracy alternatora - odłączyłem tylko ten cienki w pozycji zapłon przy wyłączonym silniku. Zastanawiam się czy szczotki nie są za krótkie - 11 mm .
Miałem dokładnie to samo. U mnie przyczyną był wyciek oleju z pompy vacum sprzężonej z alternatorem. Obejrzyj alternator, jak w oleju to daj do regeneracji. Wymienią szczotki, diody i uszczelnianie pompy.
Czasami jak zdychają szczotki w alternatorze lub regulator to kontrolka się nie zapala, oczywiście alternator do sprawdzenia.
ten drugi (cieńki) to wzbudzenie najczesciej jak sie rozbira alternator to zmienia sie szczotki i lozyska koszt w zaleznosci od typu altrnatora 30-100pln sprawdz odrazu diody bo zaduze ladowanie czasami je spali a po co 2 razy rozbierac?
Kolego sprawdź szczotki w alternatorze i diody, jeśli są ok to wymień regulator napięcia, powinno pomóc.
Wyciągaj alternator i sprawdzaj wszystko po kolei, wirnik, stojan, szczotki, diody i regulator, nic innego tam niema.
wiem że nic nie wiem ale to chyba inny alternator bo Delco ma osobno szczotki i osobno regulator, podaj typ to Ci powiem.P
kontrolka jest informacją że padło ładowanie alternatora, najprawdopodobniej zerwał się pasek klinowy lub wystąpił problem ze szczotkami w alternatorze Bzdury piszesz. Paski się tam nie zrywają, szczotki też wytrzymują kupę. Lecą mostki.
Mam samochód OPEL ASTRA F 1.7 DTL X17DTL , problem dotyczy ALTERNATORA , jest to alternator 70A DELCO REMY . Otóż dzieje się tak , że po odpaleniu silnika brak wzrostu napięcia , mimo że kontrolka ładowania gaśnie , a pasek zaczyna piszczeć . Po około 2 minutach pracy silnika napięcie nagle rośnie i pasek nie piszczy , wszystko jest dobrze . Dzieje...
Witam. Astra H z 2008r, 1,7 CDTI, 100 KM. Słabe ładowanie akumulatora, ok. 13,5 V, mierzone na alternatorze, na akumulatorze ok 13,35 V. Alternator wygląda w środku jakby był po regeneracji, szczotki jak nowe, diody sprawdziłem, czysty w środku. Jak sprawdzałem alternator na stole, to ładuje i osiąga 14,5 V, a po zamontowaniu do samochodu zaledwie 13,5...
No wiec tak poniewaz szczotki i ten regulator jest w srodku alternatora mysle ze jest to alternator hitachi. Po odpaleniu silnika i wiadomo odczekaniu 30 sekund napiecie ladowania bylo 12,5 v po wlaczeniu swiatel spadlo na 12,3 przy 3000 obrotach napiecie wynosilo 13,5 v nie wiem teraz juz sam wedlug ksiazki "sam naprawiam" do tej astry napiecie znamionowe...
Kolego rozumie że przy włączonym zapłonie nie świeci kontrolka ładowania i w tym przypadku odkręć cienki przewód od alternatora .Na odłączonym przewodzie i włączonym zapłonie bez odpalania wspomaganie powinno działać.Jeśli dotkniemy przewód do masy kontrolka powinna się zaświecić,jeśli tak się stanie uszkodzony alternator(szczotki,regulator ,komutator).Alternator...
Na razie stuknięty młotkiem rozrusznik działa. Może się kończą szczotki?
Nie przeniesie takiej mocy. Więc najpierw napęd. A regulator... Zostawiasz z astry. Tylko mocujesz na zewnątrz w obudowie. A z dużego alternatora wyprowadzasz tylko szczotki i wyjście diod wzbudzenia. Ewentualnie dokładasz te diody. Z zasady alternatory dużej mocy montowane są w nowoczesnych autach napakowanych elektroniką. Tam sterowanie jest dość...
Musisz wyjąć alternator i go przemierzyć. Moze być padnięta jakaś dioda w mostku albo za krótkie szczotki albo trzecia możliwość regulator napięcia. To jest alternator Hitahi bardzo awaryjny.
Przewód kontrolki regulator szczotki pierścienie ślizgowe wirnik.
Sama zarowka nie wzbudza alternatora. Ona tylko sygnalizuje brak ladowania. Jest wpieta w obwod od wzbudzania i dziala jak bezpiecznik na przewodzie. A na przewodzie przy alternatorze napiecie jest? Moze szczotki sie zawiesily Dodano po 1 Wepnij wtyczke do alternatora i podaj bezposrednio plus z aku na zacisk od wzbudzania i sprawdz czy laduje
Mogą być jeszcze szczotki/razem z regulatorem/ oraz pierścienie na wirniku.
Witam. Spaliło cewkę przekaźnika lampki ładowania to było główną przyczyną. Ponadto po 3 wizytach u mechanika wymienil mi właściwie cały alternator tj. szczotki, regulator napięcia na końcu facet nie widział co jest grane i dał inny alternator koszt 250,00 PLN. Po wstawieniu operacji obrotomierz zaczął chodzić, ładowania kontrolka ładowania nadal się...
mostek prostowniczy i regulator to dwie rzeczy. A szczotki i pierścienie ślizgowe sprawdzone wymienione. Może się już kończą.
Na wolnych obrotach obecne napięcie masz 14.1V do 14.3V bez żadnego obciążenia - są to za duże skoki napięc ponieważ nie ma obciążenia a spadki występują. Napięcie ma byc stabilne czyli np jeśli u kogoś jest 13,9V to pod obciążeniem wszystkich odbiorników nie może spaśc niżej niż o 0.5V. Jeśli ktoś ma 14,2V również ma byc ono stabilne a pod obciążeniem...
Luźny pasek, zużyte szczotki - to chyba najbardziej prawdopodobne. Ewentualnie luźne kabelki przy regulatorze i szczotkotrzymaczu.
Witam, wczoraj przestał działać mi obrotomierz po wcześniejszym wjechaniu w kałuże. Dziś sprawdziłem ładowanie alternatora, ewidentnie nie ma ładowania 11v. Jak myślicie szczotki? może coś nie łączy, lub kostka... Kontrolka ładowania nie świeci się świec też nie podgrzewa. Jak myślicie, proszę o opinie. Wiadomo bez elektromechanika się nie obędzie.
mam pytanko wymontowałem alternator ponieważ pulsuje oświetlenie w całym samochodzie ,wyczyściłem wszystkie złacza szczotki nowe, stara była pęknięta ale nadal to samo diody sprawne pozostał regulator może to on robi jak można go sprawdzić multimetrem naprzykład.lub co jeszcze ale chyba nic nie pozostało z tego co wiem. Co wy na to
Zobacz szczotki przy regulatorze od alternatora.
Niestety nie zdążyłem dobrać się do alternatora, łatałem i konserwowałem zbiornik paliwa (ciekł), ale akumulator naładowałem i nic nie pomogło.. alternator będę wyciągał chyba pod domem, bo zima sie zbliża i auto coraz toporniej jeździ, btw. szczotki koszt 10pln, regulator 25pln (trzeba wylutowywać stare i lutować nowe) sklep z rozrusznikami i alternatorami...
Lampka akumulatora świecąca podczas pracy silnika świadczy o awarii alternatora lub zużyciu się jego paska albo został polany jakimś płynem i się ślizga. W alternatorze mogą być wytarte szczotki i ślizgi. Wysokie obroty mogą być spowodowane przez wiele czynników jak nieszczelności w układzie powietrza, silnik krokowy, przepustnica. https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj...
Alternator Hitachi, po zapaleniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcia mierzone na akumulatorze na biegu jałowym: 1. Podczas pracy świec żarowych 10,5 V 2. Po wyłączeniu świec 13,7 V 3. Po włączeniu świateł 12,5 V Po zwiększeniu obrotów silnika do ok. 2000/min: 1. 11,5 V 2. 14 V 3.13,5 V Po zdemontowaniu alternatora znalazłem jedno niepewne połączenie...
Witam. Mam problem z działaniem alternatora, polegający na tym, że okresowo nie ma ładowania. Z 2 tygodnie temu odpalam auto, kontrolka ładowania świeci się. Po przejechaniu 1 km zgasła. Ok, myślę sobie, pewnie szczotki alternatora. Po wymianie szczotek u mechanika było dobrze przez parę godzin. I znowu to samo - raz jest ładowanie, raz nie. Na popularnym...
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
Sprawa wreszcie się wyjaśniła, winą były zawieszające się szczotki. Na stole po wzruszeniu alternatora wszystko było ok, po założeniu znów się wieszały i nie działał. Wymienione i wszystko gra, ładuje 14,3V. Dzięki za pomoc i sugestie.
Witam wszystkich Długo przeglądałem forum by znaleźć odpowiedź na mój problem, jednak identycznego problemu nie znalazłem. Otóż, mam problem z alternatorem, wszystko było ok aż do czasu gdy (prawdopodobnie) wpadła nakrętka do alternatora i zerwała kabel od wirnika. Rozkręciłem cały alternator polutowałem ten nieszczęsny kabel, przy okazji wymieniłem...
Witam, dzisiaj zdemontowałem alternator z auta, chcę wymienić mu bebechy czyli szczotki, regulator i mostek, bo od pewnego czasu strasznie napięcie mi skacze od 13-15V i zarówki i podświetlenie w aucie pulsują, dopiero jak sie wkręci go na wyższe obroty >2 tys. to pulsowanie zanika i ładuje 14,0-14,2V. Po demontażu zauważyłem, że altek był już kiedyś...
Na podstawie rysunku to troche ciezko opisac. Musze miec to w reku, wtedy widac wszystko. Nie widze czy te punkty na ktorych mierzysz wyjscie to to samo co szczotki? Najwygodniej podlaczyc sie do szczotek i sprawe wyjscia masz z glowy. Jesli chodzi o wejscie reg. to z alternatora jest tylko wyjscie (przewaznie to taki styk-pazurek) i tam podlaczasz...
Ja już dawno stosuje alternatory boscha z Golfa 4 lub Astry 2. Na złomie można je dorwać za 50 zł. Regeneracja banalna i koszt też 50 zł (łożyska, szczotki nawet pierścienie ślizgowe można zmienić w tej kwocie). Ma w sobie już regulator. Wystarczy tylko podać 12V przez żaróweczkę na wzbudzenie i kontrolkę ładowania (z opla nawet regulator ma oczko fi...
z paskiem alternatora to chyba przypadek myślę że w tym roczniku po prostu skończyły się szczotki rozrusznika .
Budowy tego alternatora nie znam ale skoro są tam łożyska i szczotki to są to dla mnie części eksploatacyjne więc wolałem je też wymienić poco dwa razy rozbierać. Miałem zamiar alternator naprawić sam ale się rozmyśliłem robocizna 100zł mnie kosztowała.
Świece nie mają nic do ładowania, prawdopodobnie "kończą się" szczotki alternatora, a elektronika jest teraz strasznie "czuła" na spadki napięcia.
Jeśli masz nowy regulator to powinieneś sprawdzić czy wirnik alternatora dostaje napięcie wzbudzenia często się zdarza, że szczotki są wysłużone i alternator nie może się wzbudzić, między jedną a drugą szczotką musi występować bardzo mały opór. Natomiast jeśli wszystko jest ok i nadal niema ładowania to prawdopodobnie przepalona jest któraś z dziewięciu...
Witam Chodzi o opla astre h 1,7 cdti z 2004r. Były problemy z niskim ładowaniem Dzisiaj byłem u mechanika wyciągnął alternator wymienił diody szczotki sprawdził i jest ok. Ale zajrzałem pod maskę i zauważyłem, że coś jest dolutowane do kabla co idzie do filtra paliwa (podgrzewacz paliwa). Odwinąłem izolacje i widzę, że gościu dolutował do kabla żaróweczkę...
Witam, Po przeczytaniu tych postów sądzę że problem leży w szczotkach alternatora. Są pewnie krótkie, wytarte, do wymiany. Jeśli szczotki nie będą łączyć to kontrolka nie będzie świecić bo prąd z kontrolki idzie przez te właśnie szczotki. Wspomniana dioda pewnie była zamontowana po to by zwiększyć napięcie ładowania o ok, 0,6-0,7 V np na zimę. Pozdrawiam....
czy to moga byuc zuzyte szczotki bo tak mowi moj znojomy
Na początek wyczyszczę połączenia co idą do alternatora, potem masę sprawdzę. Jak to nie pomoże to wyciągnę go i wymienię szczotki z regulatorem. Poinformuję o wynikach, dzięki.
Witam chcial bym podpiąc sie pod temat. U wyglada to tak. Aternator sprawdzony szczotki nowe diody wporzadku ladowanie 14.5 z alternatora bezposrednio. Po odpaleniu kontrolka raz swieci raz nie, raz sie zazy. Obrotomierz pokazuje na wolnych 1500 obrotow (silnik pracuje dobrze) po dogazowaniu obroty skacza wyzej nizej roznie. Astra f 1.7 isuzu.
Witam! Mam problem z ładowaniem w astrze f. Problem pojawił się po wymianie paska klinowego. Nie świeci się kontrolka ładowania. Pomiar alternatora na wyłączonym silniku jak i zapalonym wskazuje tyle samo co akumulator czyli ok 12,46. Dodatkowo na uruchomionym silniku stopniowo spada. Wymieniłem w alternatorze szczotki, diody, regulator napięcia mimo...
z tego co wiem to cały mostek jest zlutowany- zgrzany z uzwojeniem alternatora, więc ciężko będzie , dodatkowo dochodzą wymiana szczotek, bo jak na wirniku wytarte ścieżki (głębokie rowki ) to szybko się szczotki zużyją ew. zaraz połamią. Miałem podobny problem w scenicu 2- ( ogólnie 450 pln z robocizną - nowy wirnik, regulator, łożyska i wyważanie)....
Do reanimatorek Zdjęcia w tytułowym poscie są poglądowe . Co do pytania: "Czy po regeneracji alternatora problem ostatecznie znikł czy zdarzają się sporadycznie problemy?" Po wymianie regulatora napięcia problemu przez pół roku brak - przejechane ok 15000km "Czy naprawa regulatora polega na wymianie szczotek? Lepiej naprawić czy kupić AS-PL ARE2008?...
Szczotki w alternatorze już może są slabe?
Okazało się, że były starte szczotki w alternatorze. Po wymianie samych szczotek wszystko zaczęło działać. Dziękuję za pomoc :D
w tym alternatorze wirnik nie stanowi obwodu lampki Coś mi się wydaje, że jeśli w mostku są diody wzbudzenia to wirnik wchodzi wskład obwodu lampki, ściąga terminal D+ do masy przy braku ładowania. Brak przejścia na wirniku daje taki sam efekt jak odłączenie przewodu lampki z alternatora, terminal wisi w powietrzu. Sytuacja ma oczywiście miejsce gdy...
Witam Mam problem z Astra III 1,7 CDTI z ładowaniem akulumatora - po wymianie i naprawieniu alternatora jest ładowanie ok 14V, ale gdy przejade z 15 km i silnik sie zagrzeje, spada do 13,5V i nie ładuje. Wymienione zostały szczotki oraz regurator. Gdzie szukac przyczyny??
Alternator nie musi się od razu spalić ,może padł regulator napięcia,albo po prostu szczotki się skończyły.Może być też zepsute sprzęgło jednokierunkowe koła pasowego.
sprawdż ładowanie,regulator i szczotki w alternatorze
przytrafiło mi sie cos takiego po okolo 5km nagle kontrolka ladowania i dupa... zatrzymalem sie zgasilem silnik zapalilem i nie ma jade po ok 7km znow kontrolka i tak sytuacja sie powtorzyla pare razy az gdzies po 25km zaczely wariowac kontrolki esp abs ids i nagle ostry zakret i co brak wspomagania... dodam ze bylo to w nocy na waskiej drodze nie musze...
Troche po czasie ale odpowiem. Wina lezala po stronie alternatora. Znalazlem drugi w domu bo kiedys byl przekladany silnik w tej astrze i na tym problem znikl. Sprawdzalem szczotki i jest ich jeszcze ok 1cm do tego wyprowadzonego przewodu. Regulatora nie podmienialem takze dokladnie nie wiem co bylo przyczyna tej usterki. Dzieki za pomoc w rozwiazaniu...
Jeśli napięcie mierzyłeś na akumulatorze to: 1. albo przewód któryś może nie do końca stykać (należy przeczyścić miejsca połączeń) 2. regulator napięcia w alternatorze wysiadł (kupić nowy lub wymienić diody, wedle umiejętności) 3. szczotki mogły się zużyć w alternatorze lub pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora się wytarły - maja rowki, są nierówne...
Najpewniej oddaj do regeneracji, czyli łożyska i szczotki . Jest to pewniejsze niż nieznany z allegro.
Kolego auto mam od 7 lat, i nie ma potrzeby aby ingerować łopatologicznie w to co działa poprawnie. Nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań. W zimę przynajmniej silnik chodzi poprawnie i nie proszę aby zapaliła. A co do awarii - myślę ze rozwiązała się sama. Dziś podchodzę, zapaliłem auto i pali się kontrolka ładowania oraz nie działa obrotomierz....
Niemniej alternator nie działa... Sprawdź szczotki.
Problem rozwiązany, kumpel mechanik nie podłączył odpowiednio szczotki z mostkiem.
Witam, mam problem z układem ładowania w samochodzie opel astra f 1,7 td typ silnika (x17tdl). problem polega na tym że podczas pracy silnika na wolnych obrotach bez obciążenia napięcie ładowania wynosi od 13,5 do 14 V a po włączeniu nawiewu świateł spada nawet do ok. 12-12,8 V. Na obecną chwile poprawiłem masę silnika i wymieniłem szczotki z regulatorem...
Myślisz że cały alternator czy np. trzeba wymienić szczotki
Temat zamykam, nie wiadome o co chodzi. Szczotki na drugiej fotografii są w stanie idealnym.
OK. Dzięki za podjęcie tematu. Zdaję sobie sprawę, że coś musiałem pokręcić. Problem w tym, że ten czarno czerwony kabel spod "10" tam był wcześniej, to zapamiętałem. Ale nie jestem pewien co do dwóch " 13" Czy to możliwe, że je zamieniłem? Na szczotki dałem czarny " -", a + dałem na ten z dwóch kabli ( alternator i drugi czarny) a na szczotki dałem...
Mam problem z alternatorem, sprawdzałem i nie ładuje co w takim przypadku powinno skutkować tym że zapali się dioda na licznikach że nie ma ładowania, mimo to się nie świeci. Wymieniłem szczotki z regulatorem, i problem nadal ten sam. Prośba o pomoc co jeszcze sprawdzić i jak ustalić przyczynę Opel Astra 1.4 F 1993 rok Kombi
Jeśli chodzi o kontrolke z symbolem akumulatora to prawdopodobnie szczotki w alternatorze są do wymiany.
Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas o komutator i się zużywają- często pomaga sama ich...
Witam proponuje koledze najpierw sprawdzić czy jest ładowanie czyli zmierzyć napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku na wolnych obrotach sprawdzić woltomierzem jakie jest napięcie powinno być do 14V i włączyć światła oraz dmuchawe czyli na obciążeniu jakie jest napięcie.Powodem tych obiawów może być uszkodzona dioda alternatora lub słaba masa...
Tak regulator jest nowy Dodano po 17 Aha sprawdziłem komutator.Multimetr ustawiłem na ikonke diody.Dotknąłem jedna koncówka miernika do pierscieni tych slizgowych co dotykaja szczotki a druga koncówke dotknąłem do tych nie wiem jak to sie nazywa po fachowemu(do tych zeberek) i nie ma przejscia.Wie komutator chyba ok Odnosnie stojana: Wyjąłem go z obudowy...
witam sprawdz alternator odkręć regulator,tw nim są szczotki zobacz czy w ogóle są a najlepiej wymień cały regler i powinno być ok
Nie wiem jakie jest oznaczenie bezpiecznika od pompki, ale podłączyłem żarówkę w miejsce pompki paliwa i gdy kręcę rozrusznikiem to się świeci, a więc nie sądzę żeby siadł bezpiecznik. Nie wiem czy sama pompka paliwa nie jest zepsuta, słyszałem też od jednej osoby że przez szczotki przy alternatorze może nie odpalać auto czy to prawda?
Witam! Czy zgodnie z tym postem [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... moge kupić szczotki BX185 lub też BX204 do alternatora Bosch 1197 311 212 (w linku jest mowa o xxx 214 z astry F 70A), ten mój to Bosh 55A. Dodatkowo czy ma ktoś może namiar na sklep (Toruń), lub dobry sklep internetowy gdzie kupie szczotki, łożyska oraz pierścienie...
mozliwe ze rozłancza podgrzewanie swiec po 5 minutach jakis przekaznik moze byc nadpalony lub alternator regulator i szczotki
Witam mam problem z alternatorem Delco 55A w oplu astrze przy jałowym biegu ładowanie 13,8 i jest niby ok ale jak włączę światła lub inny odbiornik to zaczyna żarzyć kontrolka na światłach ładowanie 13.5 ostatnio wymienione szczotki regulator też jakieś 4 mies temu o co chodzi regulator znowu do wymiany czy może coś innego np dioda ma przebicie proszę...
Witam. Mam problem, 2 dni temu podłączyłem odwrotnie akumulator i próbowałem odpalić auto. Teraz problem mam taki, że auto nie odpala, po podłączeniu akumulatora prawidłowo świeci się kontrolka akumulatora (nawet kluczyka nie muszę wkładać do stacyjki). Po podłączeniu kabli i odpaleniu auta raz jest ładowanie, raz go nie ma. Wymieniłem regulator napięcia...
Tak pomiary wykonałem także na włączonych odbiornikach światła,grzanie tylnej szyby, wentylator wewnętrzny, i dalej to samo, także chyba pozostaje mi wymontować alternator i dać do go elektryka aby sprawdził te diody, regulator jak również szczotki.
Witam, posiadam Astrę G 1,4 benzyna 1998r. Mam problem z ładowaniem, tzn dziwnie ono się zachowuje. Jak włączę auto to ładowanie w samochodzie wynosi 14,1V. Włączę wszystkie odbiorniki tj światła dmuchawy i radio to spada do 13,9V. Światełko w samochodzie tak pulsuje delikatnie to samo jest z podświetleniem deski. A jak zaczynam kręcić kierownicą i...
Akumulator trup sam mam astrę F combi z 1999r. 14v na aku mam jak zdychał było jak u ciebie. Wymień akumulator beż obciążenia ma mieć ok 14 v. Dodano po 5 Sądzę iż jak zaczynasz ładować go prąd prawie zwarciowy na początku. Jeśli nie wierzysz pożycz od kumpla akumulator i zobaczysz. Jak to to to sprawdź później szczotki alternatora trzeba rozwiercić...
Tak tylko musisz wymontować alternator, odkręcić pokrywę z tyłu i sprawdzić która to (takie trzy małe BYP sprawdzić wymienić). Jak już będzie na stole proponuję gruntowny przegląd (szczotki łożyska komutator itp.) Miłej zabawy :D
Zmierzyłem na akumulatorze, w stanie spoczynku pokazuje 12,44V przy zapalonym silnik (na luzie) 14,25V. Jeden z mechaników podejrzewa szczotki w alternatorze dlatego samochód poszedł do warsztatu na wymianę tego podzespołu.
Kolego czerwona kontrolka z symbolem akumulatora sygnalizuje brak ładowania. Sprawdź szczotki i diody w alternatorze. Natomiast pomarańczowa kontrolka z błyskawicą sygnalizuje problem z silnikiem, ale przyczyn od których może się zaświecić jest wiele.
Opel Astra silnik 1.4 rok '93 pełen wtrysk. Przy wysokich obrotach stopniowo przygasa całe oświetlenie. Jest nowy akumulator nowe szczotki alternator podobno jest dobry. Na małych obrotach po pewnym czasie wszystko wraca do normy. Czy ktoś może powiedzieć mi co dziejesię z tym samochodem????
Problem może być związany z ładowaniem - sprawdź szczotki w alternatorze. Możesz też sprawdzić czy zaraz po odpaleniu auta i dodaniu gazu kontrolki gasną od razu , jeżeli tak to najprawdopodobniej usterka szczotek ewentualnie regulator napięcia.
Hamulce, układ zawieszenia, z elektryki najbardziej alternator szczególnie szczotki i ich bieżnie. A tak po za tym pamiętaj o zapasie żeby był sprawny. I uważaj żeby to po Polo nie jechała laweta. Płyny były już wspominane jak i reszta rzeczy które wymieniłem. Ale skoro się powtarzają to warto je sprawdzić.
Uszkodzona elektronika regulatora lub zużyte szczotki w altku. Możliwe też uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia w wirniku. Widziałeś kiedy zużyte szczotki w Hitachi? Powiedz prawdę, widziałeś? Alternatory zrobiły pół miliona kilometrów a szczotki zużyte może w 1/4..... Widziałeś tam kiedy uszkodzone uzwojenie na wirniku? I nawet mógł puścić simnering z...
szczotki alternatora astra alternator astra szczotki szczotki alternatora
wysokich obrotach grzeje miracast philips citizen swift
schemat trabant schemat trabant
Porównanie skuteczności filtrów CLC i CRC w tłumieniu tętnienia Pilot do tunera Yamaha TX-592 RDS: dostępność i alternatywy