Oczyścić połączenia masowe (akumulator-nadwozie i nadwozie-silnik), klemy oraz sprawdzić alternator (mogą kończyć się szczotki).
Częstą awarią tych alternatorów jest mostek diodowy. Więc do sprawdzenia po kolei szczotki, wirnik i cała reszta.
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
Sprawdź diody w alternatorze i szczotki.
Wiper, nie przez opornik, a opornik bocznikuje wirnik do masy. To po to, ża jak się skończą szczotki to żeby było wysterowanie na kontrolkę.
sprawdź szczotki w alternatorze
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany do zacisków + i -. Kontrolkę zostawiłem wolną. I jak ma wystartować bez wzbudzenia początkowego? Ma być +,-, D+.
panowie moj altelnator to hitahi czy warto go rozkrecac czy odrazu do kosza jak myslicie?? szczotki są raczej dobre a regulatora nie ma czym sprawdzić a taki altelnatorek kosztuje ok 1000 zł
regulator napięcia sprawdz,szczotki na alternatorze
Niemniej alternator nie działa... Sprawdź szczotki.
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
Przyczyną mogą być zużyte szczotki alternatora.Najlepiej wymontować alternator i sprawdzić wszelkie połączenia.
Zobacz szczotki przy regulatorze od alternatora.
Silnik mam 1.6 8v nie pamiętam oznaczenia. Spadek mierzony pomiędzy + alternatora a + akumulatora wynosi ok. 0,3V. Podałem to co jest na biegu jałowym, po zwiększeniu się obrotów napięcie pozostaje na podobnym poziomie. W alternatorze wymieniane były szczotki z regulatorem, pierścienie i łożyska.
mozliwe ze rozłancza podgrzewanie swiec po 5 minutach jakis przekaznik moze byc nadpalony lub alternator regulator i szczotki
ten drugi (cieńki) to wzbudzenie najczesciej jak sie rozbira alternator to zmienia sie szczotki i lozyska koszt w zaleznosci od typu altrnatora 30-100pln sprawdz odrazu diody bo zaduze ladowanie czasami je spali a po co 2 razy rozbierac?
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku?
Szczerze wątpię że winą mogą być szczotki.
sprawdż ładowanie,regulator i szczotki w alternatorze
Szczotki w alternatorze już może są slabe?
Myślisz że cały alternator czy np. trzeba wymienić szczotki
mam też problem z ładowaniem w opel astra 1995r 1,7d isuzu alternator delko,wymieniłem szczotki, natomiast nie wiem gdzie jest regulator napięcia, czy może tam obok radiatora , taki mały w kształcie kondensatora?,może ktoś pomoże? dziękuję z góry.
Problem rozwiązany, kumpel mechanik nie podłączył odpowiednio szczotki z mostkiem.
Wyciągaj alternator i sprawdzaj wszystko po kolei, wirnik, stojan, szczotki, diody i regulator, nic innego tam niema.
Nie odłączałem żadnych kabli podczas pracy alternatora - odłączyłem tylko ten cienki w pozycji zapłon przy wyłączonym silniku. Zastanawiam się czy szczotki nie są za krótkie - 11 mm .
Daj alternator do sprawdzenia, mogą kończyć się pierścienie na wirniku lub szczotki. :idea:
Witam. Sprawdź szczotki w alternatorze i naciąg paska klinowego.
czy to moga byuc zuzyte szczotki bo tak mowi moj znojomy
Okazało się, że były starte szczotki w alternatorze. Po wymianie samych szczotek wszystko zaczęło działać. Dziękuję za pomoc :D
Szczotki były już doszczętnie zużyte nowy alternator załatwił sprawę dziękuję
Na razie stuknięty młotkiem rozrusznik działa. Może się kończą szczotki?
Jeśli chodzi o kontrolke z symbolem akumulatora to prawdopodobnie szczotki w alternatorze są do wymiany.
Nie kombinować. Sprawdzić pobór prądu na postoju i napięcie ładowania. Jeśli jedno i drugie jest w normie, wymienić natychmiast akumulator. Dodano po 2 Tutaj bardziej wygląda na kończące się szczotki w alternatorze.
może być padnięty regulator może szczotki albo mostek.
Temat zamykam, nie wiadome o co chodzi. Szczotki na drugiej fotografii są w stanie idealnym.
Przewód kontrolki regulator szczotki pierścienie ślizgowe wirnik.
Alternator valeo. Kiedyś w astrze jak szczotki się skończyły to nie bylo wcale kontrolki nawet przy samym zaplonie to tak trochę obstawiam ze moga sie konczyc ale jeszcze nie całkiem dlatego kontrolka troche zarzy ale nie znika calkiem. Chyba ze tu to inaczej działa dlatego pytam. W sumie to rano jak bedzie jasno to odkrece to będzie widać. Jest jakas...
Kolego sprawdź szczotki w alternatorze i diody, jeśli są ok to wymień regulator napięcia, powinno pomóc.
Musisz wyjąć alternator i go przemierzyć. Moze być padnięta jakaś dioda w mostku albo za krótkie szczotki albo trzecia możliwość regulator napięcia. To jest alternator Hitahi bardzo awaryjny.
Mogą być jeszcze szczotki/razem z regulatorem/ oraz pierścienie na wirniku.
mostek prostowniczy i regulator to dwie rzeczy. A szczotki i pierścienie ślizgowe sprawdzone wymienione. Może się już kończą.
kontrolka jest informacją że padło ładowanie alternatora, najprawdopodobniej zerwał się pasek klinowy lub wystąpił problem ze szczotkami w alternatorze Bzdury piszesz. Paski się tam nie zrywają, szczotki też wytrzymują kupę. Lecą mostki.
Świece nie mają nic do ładowania, prawdopodobnie "kończą się" szczotki alternatora, a elektronika jest teraz strasznie "czuła" na spadki napięcia.
Czasami jak zdychają szczotki w alternatorze lub regulator to kontrolka się nie zapala, oczywiście alternator do sprawdzenia.
z paskiem alternatora to chyba przypadek myślę że w tym roczniku po prostu skończyły się szczotki rozrusznika .
OK. Dzięki za podjęcie tematu. Zdaję sobie sprawę, że coś musiałem pokręcić. Problem w tym, że ten czarno czerwony kabel spod "10" tam był wcześniej, to zapamiętałem. Ale nie jestem pewien co do dwóch " 13" Czy to możliwe, że je zamieniłem? Na szczotki dałem czarny " -", a + dałem na ten z dwóch kabli ( alternator i drugi czarny) a na szczotki dałem...
Najpewniej oddaj do regeneracji, czyli łożyska i szczotki . Jest to pewniejsze niż nieznany z allegro.
powinno być tak jak napisałeś 14,3-14,5 v bezpośrednio na klemach Dodano po 9 sprawdz czy klemy nie są luźne czy masa jest dobrze przymocowana czy nie jest zaśniedziała w miejscu połączenia z karoserią no a potem skoro już zmieniałeś regulator i nic nie dało to sprawdził bym sam alternator szczotki,połączenia lutowane, wirnik
Luźny pasek, zużyte szczotki - to chyba najbardziej prawdopodobne. Ewentualnie luźne kabelki przy regulatorze i szczotkotrzymaczu.
Nie wiem jakie jest oznaczenie bezpiecznika od pompki, ale podłączyłem żarówkę w miejsce pompki paliwa i gdy kręcę rozrusznikiem to się świeci, a więc nie sądzę żeby siadł bezpiecznik. Nie wiem czy sama pompka paliwa nie jest zepsuta, słyszałem też od jednej osoby że przez szczotki przy alternatorze może nie odpalać auto czy to prawda?
Alternator nie musi się od razu spalić ,może padł regulator napięcia,albo po prostu szczotki się skończyły.Może być też zepsute sprzęgło jednokierunkowe koła pasowego.
Witam proponuje koledze najpierw sprawdzić czy jest ładowanie czyli zmierzyć napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku na wolnych obrotach sprawdzić woltomierzem jakie jest napięcie powinno być do 14V i włączyć światła oraz dmuchawe czyli na obciążeniu jakie jest napięcie.Powodem tych obiawów może być uszkodzona dioda alternatora lub słaba masa...
Tak pomiary wykonałem także na włączonych odbiornikach światła,grzanie tylnej szyby, wentylator wewnętrzny, i dalej to samo, także chyba pozostaje mi wymontować alternator i dać do go elektryka aby sprawdził te diody, regulator jak również szczotki.
Zmierzyłem na akumulatorze, w stanie spoczynku pokazuje 12,44V przy zapalonym silnik (na luzie) 14,25V. Jeden z mechaników podejrzewa szczotki w alternatorze dlatego samochód poszedł do warsztatu na wymianę tego podzespołu.
Opel Astra silnik 1.4 rok '93 pełen wtrysk. Przy wysokich obrotach stopniowo przygasa całe oświetlenie. Jest nowy akumulator nowe szczotki alternator podobno jest dobry. Na małych obrotach po pewnym czasie wszystko wraca do normy. Czy ktoś może powiedzieć mi co dziejesię z tym samochodem????
witam sprawdz alternator odkręć regulator,tw nim są szczotki zobacz czy w ogóle są a najlepiej wymień cały regler i powinno być ok
Nie przeniesie takiej mocy. Więc najpierw napęd. A regulator... Zostawiasz z astry. Tylko mocujesz na zewnątrz w obudowie. A z dużego alternatora wyprowadzasz tylko szczotki i wyjście diod wzbudzenia. Ewentualnie dokładasz te diody. Z zasady alternatory dużej mocy montowane są w nowoczesnych autach napakowanych elektroniką. Tam sterowanie jest dość...
Szczotki na wykończeniu raczej. Nie dociska ich juz tak jak powinno i na niskich obrotach zapłon pobiera mniej prądu a na wysokich więcej i alternator już nie wyrabia.
Na początek wyczyszczę połączenia co idą do alternatora, potem masę sprawdzę. Jak to nie pomoże to wyciągnę go i wymienię szczotki z regulatorem. Poinformuję o wynikach, dzięki.
Witam.mam problem z moją astrą I 1,6 z 2000r.Żona wracała do domu ,i w pewnym momencie musiała przystanąć aby przepuścić innego kierowce,lecz już tam została.Auto zgasło i po prubie zaplonu okazalo sie że padl akumulator. Po włożeniu nowego akumulatora auto chodzi do momentu włączenia świateł,kontrolka od ładowania nie zapala sie....dodam że na początku...
Problem może być związany z ładowaniem - sprawdź szczotki w alternatorze. Możesz też sprawdzić czy zaraz po odpaleniu auta i dodaniu gazu kontrolki gasną od razu , jeżeli tak to najprawdopodobniej usterka szczotek ewentualnie regulator napięcia.
Mam samochód OPEL ASTRA F 1.7 DTL X17DTL , problem dotyczy ALTERNATORA , jest to alternator 70A DELCO REMY . Otóż dzieje się tak , że po odpaleniu silnika brak wzrostu napięcia , mimo że kontrolka ładowania gaśnie , a pasek zaczyna piszczeć . Po około 2 minutach pracy silnika napięcie nagle rośnie i pasek nie piszczy , wszystko jest dobrze . Dzieje...
Kolego czerwona kontrolka z symbolem akumulatora sygnalizuje brak ładowania. Sprawdź szczotki i diody w alternatorze. Natomiast pomarańczowa kontrolka z błyskawicą sygnalizuje problem z silnikiem, ale przyczyn od których może się zaświecić jest wiele.
Witajcie po długich próbach nic nie znalazłem i zakupiłem inny alternator.teraz wszystko dziala i jest ok bez problemu.Pozdrawiam i dzieki wszystkim za pomoc! Chyba postąpiłeś zbyt pochopnie, ale było minęło. Teraz rozbierz ten stary i posprawdzaj omomierzem uzwojenia, diody, szczotki. Może coś wykryjesz, a jak się da łatwo naprawić będziesz miał zapasowy...
Pierwsze podejrzenie - tak jak kolega napisał w poście nr 4, drugie - problem z wiązką przewodów ( zły kontakt, zbyt duża rezystancja obwodu.) Trzecie - kończą się szczotki i alternator nie ładuje z pełną mocą ( raczej chwilowo/impulsowo - stąd to "blade" świecenie i błyskanie )
Witam. Astra H z 2008r, 1,7 CDTI, 100 KM. Słabe ładowanie akumulatora, ok. 13,5 V, mierzone na alternatorze, na akumulatorze ok 13,35 V. Alternator wygląda w środku jakby był po regeneracji, szczotki jak nowe, diody sprawdziłem, czysty w środku. Jak sprawdzałem alternator na stole, to ładuje i osiąga 14,5 V, a po zamontowaniu do samochodu zaledwie 13,5...
bo masa ma iść na ten styk co napisaleś "około 6,30V".Oglądnij go dokładnie-tam masz dwia blaszki oddzielone plastikiem ( taki nalesniczek),jeden od spodu to masa,górny to wyjście na szczotki,poza tym nie dokonałeś żadnej operacji przy tym złączu śrubowym,a to istotne
Sprawa wreszcie się wyjaśniła, winą były zawieszające się szczotki. Na stole po wzruszeniu alternatora wszystko było ok, po założeniu znów się wieszały i nie działał. Wymienione i wszystko gra, ładuje 14,3V. Dzięki za pomoc i sugestie.
Akumulator trup sam mam astrę F combi z 1999r. 14v na aku mam jak zdychał było jak u ciebie. Wymień akumulator beż obciążenia ma mieć ok 14 v. Dodano po 5 Sądzę iż jak zaczynasz ładować go prąd prawie zwarciowy na początku. Jeśli nie wierzysz pożycz od kumpla akumulator i zobaczysz. Jak to to to sprawdź później szczotki alternatora trzeba rozwiercić...
Witam Mam problem z Astra III 1,7 CDTI z ładowaniem akulumatora - po wymianie i naprawieniu alternatora jest ładowanie ok 14V, ale gdy przejade z 15 km i silnik sie zagrzeje, spada do 13,5V i nie ładuje. Wymienione zostały szczotki oraz regurator. Gdzie szukac przyczyny??
Witam wszystkich Długo przeglądałem forum by znaleźć odpowiedź na mój problem, jednak identycznego problemu nie znalazłem. Otóż, mam problem z alternatorem, wszystko było ok aż do czasu gdy (prawdopodobnie) wpadła nakrętka do alternatora i zerwała kabel od wirnika. Rozkręciłem cały alternator polutowałem ten nieszczęsny kabel, przy okazji wymieniłem...
Kolego rozumie że przy włączonym zapłonie nie świeci kontrolka ładowania i w tym przypadku odkręć cienki przewód od alternatora .Na odłączonym przewodzie i włączonym zapłonie bez odpalania wspomaganie powinno działać.Jeśli dotkniemy przewód do masy kontrolka powinna się zaświecić,jeśli tak się stanie uszkodzony alternator(szczotki,regulator ,komutator).Alternator...
Ja już dawno stosuje alternatory boscha z Golfa 4 lub Astry 2. Na złomie można je dorwać za 50 zł. Regeneracja banalna i koszt też 50 zł (łożyska, szczotki nawet pierścienie ślizgowe można zmienić w tej kwocie). Ma w sobie już regulator. Wystarczy tylko podać 12V przez żaróweczkę na wzbudzenie i kontrolkę ładowania (z opla nawet regulator ma oczko fi...
Mostek nie ma znaczenia a regulator włóż stary one się nie psują.P No z tym będzie problem, bo dziadzio trzyma wszystkie zużyte części w sejfie :) - zboczenie człowieka starej daty. Sam chciał, żeby wymienić "szczotki" , to jakbym mu poweiedział, że wsadze mu stare, to jeszcze by mi zszedł w warsztacie ;)
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu w mojej Astrze zauważyłem zapalającą się kontrolkę ładowania. Kontrolka pali się tylko wtedy, gdy włączę nawiew na 3 pozycję i podgrzewanie tylnej szyby. Poza tym wszystko działa sprawnie. Rok temu były wymienione szczotki w alternatorze firmy Bosch i regulator napięcia. Niech ktoś mi powie czym to może być spowodowane?...
Witam. Spaliło cewkę przekaźnika lampki ładowania to było główną przyczyną. Ponadto po 3 wizytach u mechanika wymienil mi właściwie cały alternator tj. szczotki, regulator napięcia na końcu facet nie widział co jest grane i dał inny alternator koszt 250,00 PLN. Po wstawieniu operacji obrotomierz zaczął chodzić, ładowania kontrolka ładowania nadal się...
Sama zarowka nie wzbudza alternatora. Ona tylko sygnalizuje brak ladowania. Jest wpieta w obwod od wzbudzania i dziala jak bezpiecznik na przewodzie. A na przewodzie przy alternatorze napiecie jest? Moze szczotki sie zawiesily Dodano po 1 Wepnij wtyczke do alternatora i podaj bezposrednio plus z aku na zacisk od wzbudzania i sprawdz czy laduje
Witam. Mam problem, 2 dni temu podłączyłem odwrotnie akumulator i próbowałem odpalić auto. Teraz problem mam taki, że auto nie odpala, po podłączeniu akumulatora prawidłowo świeci się kontrolka akumulatora (nawet kluczyka nie muszę wkładać do stacyjki). Po podłączeniu kabli i odpaleniu auta raz jest ładowanie, raz go nie ma. Wymieniłem regulator napięcia...
Witam mam problem z alternatorem Delco 55A w oplu astrze przy jałowym biegu ładowanie 13,8 i jest niby ok ale jak włączę światła lub inny odbiornik to zaczyna żarzyć kontrolka na światłach ładowanie 13.5 ostatnio wymienione szczotki regulator też jakieś 4 mies temu o co chodzi regulator znowu do wymiany czy może coś innego np dioda ma przebicie proszę...
Witam, wczoraj przestał działać mi obrotomierz po wcześniejszym wjechaniu w kałuże. Dziś sprawdziłem ładowanie alternatora, ewidentnie nie ma ładowania 11v. Jak myślicie szczotki? może coś nie łączy, lub kostka... Kontrolka ładowania nie świeci się świec też nie podgrzewa. Jak myślicie, proszę o opinie. Wiadomo bez elektromechanika się nie obędzie.
mam pytanko wymontowałem alternator ponieważ pulsuje oświetlenie w całym samochodzie ,wyczyściłem wszystkie złacza szczotki nowe, stara była pęknięta ale nadal to samo diody sprawne pozostał regulator może to on robi jak można go sprawdzić multimetrem naprzykład.lub co jeszcze ale chyba nic nie pozostało z tego co wiem. Co wy na to
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
Tak tylko musisz wymontować alternator, odkręcić pokrywę z tyłu i sprawdzić która to (takie trzy małe BYP sprawdzić wymienić). Jak już będzie na stole proponuję gruntowny przegląd (szczotki łożyska komutator itp.) Miłej zabawy :D
Mam problem z alternatorem, sprawdzałem i nie ładuje co w takim przypadku powinno skutkować tym że zapali się dioda na licznikach że nie ma ładowania, mimo to się nie świeci. Wymieniłem szczotki z regulatorem, i problem nadal ten sam. Prośba o pomoc co jeszcze sprawdzić i jak ustalić przyczynę Opel Astra 1.4 F 1993 rok Kombi
Witam. Dzisjaj rano gdy odpalilem auto zaswiecila mi sie kontrolka ladowania no i tak to sie zaczelo :-). Jak wiemy brak ladowania = brak wspomagania i daleko nie zajechalem ale po przejechaniu jakis 400m kontrolka zgasla i wszysko sie naprawilo. po kilku godzinach gdy odpalilem znowu autko, kontrolka juz nie zgasla i alternator zaczął dziwnie pracowac...
Witam! Czy zgodnie z tym postem [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... moge kupić szczotki BX185 lub też BX204 do alternatora Bosch 1197 311 212 (w linku jest mowa o xxx 214 z astry F 70A), ten mój to Bosh 55A. Dodatkowo czy ma ktoś może namiar na sklep (Toruń), lub dobry sklep internetowy gdzie kupie szczotki, łożyska oraz pierścienie...
Witam, posiadam sporo uszkodzonych alternatorów do wyżej wymienionego auta. Wszystkie alternatory to delco remy i posiadają takie regulatory jak na obrazku. Chciałbym poskładać choć jeden dobry z tych kilkunastu sztuk. Dlatego też chciałbym prosić o skontrolowanie mojego pomysłu (sposobu sprawdzania) na diagnostykę regulatorów i mostków na stole. Jeżeli...
Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas o komutator i się zużywają- często pomaga sama ich...
Alternator Hitachi, po zapaleniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcia mierzone na akumulatorze na biegu jałowym: 1. Podczas pracy świec żarowych 10,5 V 2. Po wyłączeniu świec 13,7 V 3. Po włączeniu świateł 12,5 V Po zwiększeniu obrotów silnika do ok. 2000/min: 1. 11,5 V 2. 14 V 3.13,5 V Po zdemontowaniu alternatora znalazłem jedno niepewne połączenie...
Do reanimatorek Zdjęcia w tytułowym poscie są poglądowe . Co do pytania: "Czy po regeneracji alternatora problem ostatecznie znikł czy zdarzają się sporadycznie problemy?" Po wymianie regulatora napięcia problemu przez pół roku brak - przejechane ok 15000km "Czy naprawa regulatora polega na wymianie szczotek? Lepiej naprawić czy kupić AS-PL ARE2008?...
Witam chcial bym podpiąc sie pod temat. U wyglada to tak. Aternator sprawdzony szczotki nowe diody wporzadku ladowanie 14.5 z alternatora bezposrednio. Po odpaleniu kontrolka raz swieci raz nie, raz sie zazy. Obrotomierz pokazuje na wolnych 1500 obrotow (silnik pracuje dobrze) po dogazowaniu obroty skacza wyzej nizej roznie. Astra f 1.7 isuzu.
Na wolnych obrotach obecne napięcie masz 14.1V do 14.3V bez żadnego obciążenia - są to za duże skoki napięc ponieważ nie ma obciążenia a spadki występują. Napięcie ma byc stabilne czyli np jeśli u kogoś jest 13,9V to pod obciążeniem wszystkich odbiorników nie może spaśc niżej niż o 0.5V. Jeśli ktoś ma 14,2V również ma byc ono stabilne a pod obciążeniem...
Jeśli masz nowy regulator to powinieneś sprawdzić czy wirnik alternatora dostaje napięcie wzbudzenia często się zdarza, że szczotki są wysłużone i alternator nie może się wzbudzić, między jedną a drugą szczotką musi występować bardzo mały opór. Natomiast jeśli wszystko jest ok i nadal niema ładowania to prawdopodobnie przepalona jest któraś z dziewięciu...
Witam, Po przeczytaniu tych postów sądzę że problem leży w szczotkach alternatora. Są pewnie krótkie, wytarte, do wymiany. Jeśli szczotki nie będą łączyć to kontrolka nie będzie świecić bo prąd z kontrolki idzie przez te właśnie szczotki. Wspomniana dioda pewnie była zamontowana po to by zwiększyć napięcie ładowania o ok, 0,6-0,7 V np na zimę. Pozdrawiam....
Witam. Mam problem z działaniem alternatora, polegający na tym, że okresowo nie ma ładowania. Z 2 tygodnie temu odpalam auto, kontrolka ładowania świeci się. Po przejechaniu 1 km zgasła. Ok, myślę sobie, pewnie szczotki alternatora. Po wymianie szczotek u mechanika było dobrze przez parę godzin. I znowu to samo - raz jest ładowanie, raz nie. Na popularnym...
Witam! Mam problem z ładowaniem w astrze f. Problem pojawił się po wymianie paska klinowego. Nie świeci się kontrolka ładowania. Pomiar alternatora na wyłączonym silniku jak i zapalonym wskazuje tyle samo co akumulator czyli ok 12,46. Dodatkowo na uruchomionym silniku stopniowo spada. Wymieniłem w alternatorze szczotki, diody, regulator napięcia mimo...
z tego co wiem to cały mostek jest zlutowany- zgrzany z uzwojeniem alternatora, więc ciężko będzie , dodatkowo dochodzą wymiana szczotek, bo jak na wirniku wytarte ścieżki (głębokie rowki ) to szybko się szczotki zużyją ew. zaraz połamią. Miałem podobny problem w scenicu 2- ( ogólnie 450 pln z robocizną - nowy wirnik, regulator, łożyska i wyważanie)....
Lampka akumulatora świecąca podczas pracy silnika świadczy o awarii alternatora lub zużyciu się jego paska albo został polany jakimś płynem i się ślizga. W alternatorze mogą być wytarte szczotki i ślizgi. Wysokie obroty mogą być spowodowane przez wiele czynników jak nieszczelności w układzie powietrza, silnik krokowy, przepustnica. https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj...
Witam, dzisiaj zdemontowałem alternator z auta, chcę wymienić mu bebechy czyli szczotki, regulator i mostek, bo od pewnego czasu strasznie napięcie mi skacze od 13-15V i zarówki i podświetlenie w aucie pulsują, dopiero jak sie wkręci go na wyższe obroty >2 tys. to pulsowanie zanika i ładuje 14,0-14,2V. Po demontażu zauważyłem, że altek był już kiedyś...
alternator astra szczotki alternatora alternator szczotki szczotki alternator
instrukcja obsługi halogen kabel ethernet przerywa indukcyjność łuku
AOZ1282CI Alpha & Omega G2B SMD 6-pin U1 – identyfikacja układu w zasilaczu impulsowym Zamiennik tranzystora 2SK244 – 2SK170, LSK170, LSK389, selekcja JFET do Sony, Toshiba