Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
panowie moj altelnator to hitahi czy warto go rozkrecac czy odrazu do kosza jak myslicie?? szczotki są raczej dobre a regulatora nie ma czym sprawdzić a taki altelnatorek kosztuje ok 1000 zł
Silnik mam 1.6 8v nie pamiętam oznaczenia. Spadek mierzony pomiędzy + alternatora a + akumulatora wynosi ok. 0,3V. Podałem to co jest na biegu jałowym, po zwiększeniu się obrotów napięcie pozostaje na podobnym poziomie. W alternatorze wymieniane były szczotki z regulatorem, pierścienie i łożyska.
Jestem ciekaw czy po uruchomieniu auta i zdjęciu minusowe klemy auto zgaśnie czy będzie nadal pracował biorąc zasilanie z alternatora. To za bardzo ryzykowna metoda sprawdzenia ładowania. Jeśli alternator ładuje to będzie pracował aczkolwiek może dojść do poważnego uszkodzenia instalacji elektrycznej w pojeździe, głownie elementów elektronicznych....
Witam Chodzi o opla astre h 1,7 cdti z 2004r. Były problemy z niskim ładowaniem Dzisiaj byłem u mechanika wyciągnął alternator wymienił diody szczotki sprawdził i jest ok. Ale zajrzałem pod maskę i zauważyłem, że coś jest dolutowane do kabla co idzie do filtra paliwa (podgrzewacz paliwa). Odwinąłem izolacje i widzę, że gościu dolutował do kabla żaróweczkę...
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku?
Witam. Astra H z 2008r, 1,7 CDTI, 100 KM. Słabe ładowanie akumulatora, ok. 13,5 V, mierzone na alternatorze, na akumulatorze ok 13,35 V. Alternator wygląda w środku jakby był po regeneracji, szczotki jak nowe, diody sprawdziłem, czysty w środku. Jak sprawdzałem alternator na stole, to ładuje i osiąga 14,5 V, a po zamontowaniu do samochodu zaledwie 13,5...
witam. mam problem w Oplu Astrze 1.4 1993 rok kombi. mianowicie cos mi piszczy w alternatorze, to znaczy jak samochód wlaczam i sie troche rozgrzeje to zaczyna piszczec, jak dodaje gazy to ten pisk ustepuje. Nabiera to coraz bardziej i glosniejszych pisków iwec postanowilem ze trzeba to zrobic. Wiem ze to alternator bo jak sciagnalem pasek to piszczenie...
Witam. Na wstepie informuje, że jestem nowym forumowiczem. Mam problem z ładowaniem w astrze f. Kiedyś podczas jazdy zaczęła mi świecić kontrolka od ładowania razem z nia kontrolka poduszek. Na wolnych obrotach światła przygasały po dodaniu gazu rozjaśniały się. Na drugi dzień sprawdziłem napięcie na klemach aku i było około 12,5V na wylaczonym silniku...
Do reanimatorek Zdjęcia w tytułowym poscie są poglądowe . Co do pytania: "Czy po regeneracji alternatora problem ostatecznie znikł czy zdarzają się sporadycznie problemy?" Po wymianie regulatora napięcia problemu przez pół roku brak - przejechane ok 15000km "Czy naprawa regulatora polega na wymianie szczotek? Lepiej naprawić czy kupić AS-PL ARE2008?...
jak w temacie, czasem po odpaleniu silnika słychac gwizd przy pracującym silniku - myslałem że to bezpieczniki albo przekaźnik, gwizd znika po zwiększeniu obrotów silnika i juz nie wraca, choc przed naprawa alternatora wracał gdy obroty spadły ponizej wartości obrotów biegu jałowego, np przy ruszaniu pod górke albo duzym obciażeniu przy ruszaniu np...
Nie odłączałem żadnych kabli podczas pracy alternatora - odłączyłem tylko ten cienki w pozycji zapłon przy wyłączonym silniku. Zastanawiam się czy szczotki nie są za krótkie - 11 mm .
Cześć, problem wygląda tak. W aucie migają żarówki i LEDy, ładowarka samochodowa nie chce ładować telefonu (komunikat o używaniu nieoryginalnej ładowarki, w innym autach działa wyśmienicie), a wskazania przepływki to totalna loteria. Dzieje się tak tylko po odpaleniu auta. W tym celu wymieniłem mostek prostowniczy i regulator w alternatorze DELCO 140A,...
Po zapaleniu silnika kontrolka zamiast gasnąć zapala się jeszcze jaśniej a przy 2000 obr następuje przepalenie żarówki. Po odpięciu od alternatora przewodu kontrolka gaśnie a po zetknięciu z masą normalnie się zapala. Napięcie ładowania w normie, choć niepokoi mnie natężenie prądu, ponieważ wynosi aż 50A przy rozładowanym akumulatorze do połowy.
Witam!!! Mój alternator w ogóle nie ładował na zaciskach miernik pokazywał 12,6V przed i po wymianie regulatora napięcia i na klemach tak samo, wczoraj wymieniłem alternator(zakupiłem na szrocie) na zaciskach jest około 15V a na klemach brak ładowania, żarzy się kontrolka ładowania po odpaleniu przy moim oryginalnym nie paliła się przy braku ładowania??...
Witam. Mam dosyc nietypowy problem. W mojej astrze (F 92r. c16nz) akumulator zostal podlaczony odwrotnie. Tak, da sie i tak starczylo kabli. I od czasu tego zdarzenia nie ma napiecia na cewke zaplonowa i pompe paliwa. Nie swieca zadne kontrolki, poza ta od oleju. Poza tym rozrusznik, radio, swiatla dzialaja. W czym moze byc problem? bezpieczniki sa...
Witam od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem akumulatora a chodzi o to, że podczas ..... jak wkładam kluczyk do stacyjki to przekręcam go to wyskakując mi kontrolki ale brak jest tej od ładowanie " z akumulatorem ) i obrotomierz też nie działa .... Ładowanie jest na poziomie 12.3 V i nie rusza go nawet pod obciążeniu np. światła, radio lub wentylator...
WITAM. Jakiś czas temu piszczał mi pasek alternatora przy zapalaniu.Ostatnio przy jeździe podczas deszczu wjechałem w duża kałużę i zaczeło piszczeć i od tego czasu piszczało coraz częściej samo.Wczoraj wracając do domu zaczeło coś śmierdzieć jakby spalona guma paska.Wymieniłem pasek ale i tak po rozruchu koło pasowe przy alternatorze od razu robi się...
Witam. Mam problem, 2 dni temu podłączyłem odwrotnie akumulator i próbowałem odpalić auto. Teraz problem mam taki, że auto nie odpala, po podłączeniu akumulatora prawidłowo świeci się kontrolka akumulatora (nawet kluczyka nie muszę wkładać do stacyjki). Po podłączeniu kabli i odpaleniu auta raz jest ładowanie, raz go nie ma. Wymieniłem regulator napięcia...
Witam. Dzisjaj rano gdy odpalilem auto zaswiecila mi sie kontrolka ladowania no i tak to sie zaczelo :-). Jak wiemy brak ladowania = brak wspomagania i daleko nie zajechalem ale po przejechaniu jakis 400m kontrolka zgasla i wszysko sie naprawilo. po kilku godzinach gdy odpalilem znowu autko, kontrolka juz nie zgasla i alternator zaczął dziwnie pracowac...
ladownie jest 13.5v, mostek wymieniany na nowy , szczotki ok
przytrafiło mi sie cos takiego po okolo 5km nagle kontrolka ladowania i dupa... zatrzymalem sie zgasilem silnik zapalilem i nie ma jade po ok 7km znow kontrolka i tak sytuacja sie powtorzyla pare razy az gdzies po 25km zaczely wariowac kontrolki esp abs ids i nagle ostry zakret i co brak wspomagania... dodam ze bylo to w nocy na waskiej drodze nie musze...
witam mam problem z astra h brak ladowania wiec kupilem uzywany alternator z gwarancja od razu pisze ze nie mam quitheat w tym aucie jest to Z17DTL nadal ladowanie znika naladuje aku samochod pracuje ok ale swieca wszystkie kontrolki ladowanie 12.6v po i spada po 25 min auto rozgrzane nic nie dziala silnik pracuje napiecie 6.6v i auto gasnie zadnych...
Sama zarowka nie wzbudza alternatora. Ona tylko sygnalizuje brak ladowania. Jest wpieta w obwod od wzbudzania i dziala jak bezpiecznik na przewodzie. A na przewodzie przy alternatorze napiecie jest? Moze szczotki sie zawiesily Dodano po 1 Wepnij wtyczke do alternatora i podaj bezposrednio plus z aku na zacisk od wzbudzania i sprawdz czy laduje
Witam mam taki problem w astrze F 1992rok silnik 44kw 60KM 1.4 benzyna Problem wygląda tak odpalam auto dziwnie coś tyrkota jakby koło rozrządu, ale to chyba nie rozrząd bo wymieniony 5tys temu. Po chwili dotykam alternator i robi się gorący czy to może być zacierające się łożysko w nim? Może wydawać taki dźwięk a za tym idzie to że się grzeje??
Poniewaz nie wiem dlaczego poprzedni moj temat zostal zamkniety (tytul podobny) zakladam druga czesc to sa fotki alternatorai tych zjechanych szczotek do samej jakiejs dziurki ktora sie w nich znajdowala
Witam. Chciałbym zasięgnąć opinii kolegów, czy mój tok rozumowania jest poprawny :) Otóż, chodzi o Astrę I F 1998 r, 1.4, benzyna, kombi. Wczoraj podczas jazdy nagle zaczął mi piszczeć pasek alternatora. Niby nic wielkiego - czasem się zdarza, zwłaszcza jak jest wilgotno. Ale tym razem inaczej - po pierwsze mimo lekkiego "przygazowania" pasek nie przestał...
Witam!Mam astre f 1,6 8V z klimatyzacją silnik x16szr i padł mi alternator,chcę go wymienić na drugi który jest z innej astry ale nie wiem czy będzie dobry,mocowanie jest to same ale parametry trochę inne.Oba alternatory są marki DelcoRemy,ale ten zepsuty miał takie dane:12V 100A,aten na który chcę zmienić to:14V100A. No i pytanie czy napięcie tego...
Witam, Po wymianie szczotek w alternatorze Delco-Remy w Astrze f alternator przestał ładować. Napięcie na aku na niskich obrotach wynosi 11,9V i nie wzrasta po dodaniu gazu, mimo że akumulator przy wyłączonym zapłonie miał 12,5V. Dodatkowo silnik gaśnie 3 sekundy po odpuszczeniu gazu. Z góry dzięki za odp
Przyczyną mogą być zużyte szczotki alternatora.Najlepiej wymontować alternator i sprawdzić wszelkie połączenia.
Cześć, w aucie zapaliła się kontrolka ładowania, zniknęło wspomaganie. Ładowanie brak. Zdemontowałem alternator, uszkodzona jest jedna dioda w mostku prostowniczym. Przed podjęciem decyzji o naprawie (wymianie diody lub mostka) lub wymianie całego alternatora chciałem sprawdzić regulator napięcia. Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany...
Lampka akumulatora świecąca podczas pracy silnika świadczy o awarii alternatora lub zużyciu się jego paska albo został polany jakimś płynem i się ślizga. W alternatorze mogą być wytarte szczotki i ślizgi. Wysokie obroty mogą być spowodowane przez wiele czynników jak nieszczelności w układzie powietrza, silnik krokowy, przepustnica. https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj...
Witam chcial bym podpiąc sie pod temat. U wyglada to tak. Aternator sprawdzony szczotki nowe diody wporzadku ladowanie 14.5 z alternatora bezposrednio. Po odpaleniu kontrolka raz swieci raz nie, raz sie zazy. Obrotomierz pokazuje na wolnych 1500 obrotow (silnik pracuje dobrze) po dogazowaniu obroty skacza wyzej nizej roznie. Astra f 1.7 isuzu.
mostek prostowniczy i regulator to dwie rzeczy. A szczotki i pierścienie ślizgowe sprawdzone wymienione. Może się już kończą.
Luźny pasek, zużyte szczotki - to chyba najbardziej prawdopodobne. Ewentualnie luźne kabelki przy regulatorze i szczotkotrzymaczu.
z paskiem alternatora to chyba przypadek myślę że w tym roczniku po prostu skończyły się szczotki rozrusznika .
jeszcze mam trzy pytanka 1. z alternatora wychodza dwa przewody jeden jest prądowy a do czego jest drugi? 2. trudno jest rozebrać alternator czy od razu wymienić szczotki 3. jaki jest koszt reg?
Mam samochód OPEL ASTRA F 1.7 DTL X17DTL , problem dotyczy ALTERNATORA , jest to alternator 70A DELCO REMY . Otóż dzieje się tak , że po odpaleniu silnika brak wzrostu napięcia , mimo że kontrolka ładowania gaśnie , a pasek zaczyna piszczeć . Po około 2 minutach pracy silnika napięcie nagle rośnie i pasek nie piszczy , wszystko jest dobrze . Dzieje...
Jeśli napięcie mierzyłeś na akumulatorze to: 1. albo przewód któryś może nie do końca stykać (należy przeczyścić miejsca połączeń) 2. regulator napięcia w alternatorze wysiadł (kupić nowy lub wymienić diody, wedle umiejętności) 3. szczotki mogły się zużyć w alternatorze lub pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora się wytarły - maja rowki, są nierówne...
Witam proponuje koledze najpierw sprawdzić czy jest ładowanie czyli zmierzyć napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku na wolnych obrotach sprawdzić woltomierzem jakie jest napięcie powinno być do 14V i włączyć światła oraz dmuchawe czyli na obciążeniu jakie jest napięcie.Powodem tych obiawów może być uszkodzona dioda alternatora lub słaba masa...
Budowy tego alternatora nie znam ale skoro są tam łożyska i szczotki to są to dla mnie części eksploatacyjne więc wolałem je też wymienić poco dwa razy rozbierać. Miałem zamiar alternator naprawić sam ale się rozmyśliłem robocizna 100zł mnie kosztowała.
Akumulator trup sam mam astrę F combi z 1999r. 14v na aku mam jak zdychał było jak u ciebie. Wymień akumulator beż obciążenia ma mieć ok 14 v. Dodano po 5 Sądzę iż jak zaczynasz ładować go prąd prawie zwarciowy na początku. Jeśli nie wierzysz pożycz od kumpla akumulator i zobaczysz. Jak to to to sprawdź później szczotki alternatora trzeba rozwiercić...
Witam Mam problem z Astra III 1,7 CDTI z ładowaniem akulumatora - po wymianie i naprawieniu alternatora jest ładowanie ok 14V, ale gdy przejade z 15 km i silnik sie zagrzeje, spada do 13,5V i nie ładuje. Wymienione zostały szczotki oraz regurator. Gdzie szukac przyczyny??
Zacznij od konkretnego sprawdzenia masy. W Oplach to plaga!! Wogole zacznij od wyczyszczenia stykow, jezeli to mozliwe zmien koncowki kabli lub zaloz nowe kable bezposrednio od alternatora do aku. U mnie zadzialalo od razu. Ale jezeli piszesz o 14V na wyzszych obrotach to stawial bym na obwod wzbudzenia. Szczotki moga sie wieszac, jezeli sa ok to pewnie...
Witam wszystkich Długo przeglądałem forum by znaleźć odpowiedź na mój problem, jednak identycznego problemu nie znalazłem. Otóż, mam problem z alternatorem, wszystko było ok aż do czasu gdy (prawdopodobnie) wpadła nakrętka do alternatora i zerwała kabel od wirnika. Rozkręciłem cały alternator polutowałem ten nieszczęsny kabel, przy okazji wymieniłem...
Jeśli masz nowy regulator to powinieneś sprawdzić czy wirnik alternatora dostaje napięcie wzbudzenia często się zdarza, że szczotki są wysłużone i alternator nie może się wzbudzić, między jedną a drugą szczotką musi występować bardzo mały opór. Natomiast jeśli wszystko jest ok i nadal niema ładowania to prawdopodobnie przepalona jest któraś z dziewięciu...
Witam! Moja propozycja to dokładne oczyszczenie i weryfikacja całości. Zacząć od wymiany ŁOŻYSK, szczotek. Sprawdzić stan diod są plusowe i minusowe. Sprawdzamy omomierzem mają tak samo pokazać. Połączenia oczyścić i dokładnie dokręcić diody z uzwojeniem stojana. Gdyby nie udało się wymienić szczotki to można cały regulator napięcia. Należy sprawdzić...
Witam. Mam problem z działaniem alternatora, polegający na tym, że okresowo nie ma ładowania. Z 2 tygodnie temu odpalam auto, kontrolka ładowania świeci się. Po przejechaniu 1 km zgasła. Ok, myślę sobie, pewnie szczotki alternatora. Po wymianie szczotek u mechanika było dobrze przez parę godzin. I znowu to samo - raz jest ładowanie, raz nie. Na popularnym...
Witam serdecznie. Ja tak samo jak marek stawiam na szczotki pewnie już się kończą ( mają być nie mniejsze jak 5mm według producenta) Odłączyć akumulator na wyłączonej stacyjce,pamiętaj o kodach radia, zdemontować regulator sprawdzić szczotki i przy okazji sprawdzić pierścienie ślizgowe jak wyglądają (może trzeba przetoczyć), możliwa słaba masa miedzy...
No wiec tak poniewaz szczotki i ten regulator jest w srodku alternatora mysle ze jest to alternator hitachi. Po odpaleniu silnika i wiadomo odczekaniu 30 sekund napiecie ladowania bylo 12,5 v po wlaczeniu swiatel spadlo na 12,3 przy 3000 obrotach napiecie wynosilo 13,5 v nie wiem teraz juz sam wedlug ksiazki "sam naprawiam" do tej astry napiecie znamionowe...
Alternator Hitachi, po zapaleniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcia mierzone na akumulatorze na biegu jałowym: 1. Podczas pracy świec żarowych 10,5 V 2. Po wyłączeniu świec 13,7 V 3. Po włączeniu świateł 12,5 V Po zwiększeniu obrotów silnika do ok. 2000/min: 1. 11,5 V 2. 14 V 3.13,5 V Po zdemontowaniu alternatora znalazłem jedno niepewne połączenie...
Witam, posiadam Astrę G 1,4 benzyna 1998r. Mam problem z ładowaniem, tzn dziwnie ono się zachowuje. Jak włączę auto to ładowanie w samochodzie wynosi 14,1V. Włączę wszystkie odbiorniki tj światła dmuchawy i radio to spada do 13,9V. Światełko w samochodzie tak pulsuje delikatnie to samo jest z podświetleniem deski. A jak zaczynam kręcić kierownicą i...
Kolego auto mam od 7 lat, i nie ma potrzeby aby ingerować łopatologicznie w to co działa poprawnie. Nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań. W zimę przynajmniej silnik chodzi poprawnie i nie proszę aby zapaliła. A co do awarii - myślę ze rozwiązała się sama. Dziś podchodzę, zapaliłem auto i pali się kontrolka ładowania oraz nie działa obrotomierz....
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
No i tu się zaczynają schody gdyż ja jestem kompletnym laikiem elektrycznym...wybaczcie.. Co mogę powiedzieć, ufam mojemu mechanikowi i jeśli przy wymianie regulatora stwierdziłby że szczotki są wytarte to by mi o tym powiedział :) następna sprawa jak z okablowaniem i z masa na akumulator Hmm, i tu już czarna magia dla mnie...ale bardzo chętnie bym...
robokop co jest straszne? Co źle podałem? Gdzie napisałem, że diody ograniczają prąd? Czy widziałeś kiedyś jak się uruchamia silnik i mierzyłeś pobory prądu? Jak coś podaję na elektrodzie i wszędzie to robię to dokładnie jak w lotnictwie. Obserwując tu mierne często i z błędami wypociny laików to nie chce się nawet czytać bo kto ich uczył gramatyki...
Oczyścić połączenia masowe (akumulator-nadwozie i nadwozie-silnik), klemy oraz sprawdzić alternator (mogą kończyć się szczotki).
Wiper, nie przez opornik, a opornik bocznikuje wirnik do masy. To po to, ża jak się skończą szczotki to żeby było wysterowanie na kontrolkę.
sprawdź szczotki w alternatorze
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
A pomiary kolega wykonywał pod obciążeniem czy bez obciążenia ? Włącz światła nadmuch i np podgrzewanie szyby i wtedy wykonaj pomiar . Jeśli lampka świeci to coś jest nie tak mogą być uszkodzone diody w alternatorze ,może być wina regulatora bądź szczotek .
Sprawdź diody w alternatorze i szczotki.
regulator napięcia sprawdz,szczotki na alternatorze
Zobacz szczotki przy regulatorze od alternatora.
Witam ! Ale o szczotkach na alternatorze nic nie piszesz, sprawdź czy są dobre, bo widziałem też w astrze złamaną szczotkę. Jeżeli posiadasz miernik to możesz również sprawdzić uzwojenia alternatora sprawdzając na komutatorze.
Jakoś nigdy w tych Hitachi nie widziałem zużytych szczotek.
alternator astra szczotki alternatora szczotki alternatora podłączyć szczotki alternatora
zasilacz stacja roboczy dotykowe sterowanie centralny zamek astra
Fiat Panda II 2004 1.1 – pod który bezpiecznik podłączyć kamerę samochodową po zapłonie Hulajnoga Xiaomi M365, Segway Ninebot – wyłącza się podczas jazdy, przyczyny, BMS, sterownik