Można.
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
To normalne wymienić prostownik, regulator na pewno dobry.P
Sugestie ci napisałem ,pomiar cęgami. Jak wzbudzeniówki poszły może przywierac D+ do masy , zamontuj diodę separacyjną 1A na przewód kontrolki paskiem w kier. alternatora. Chyba że wirnik przywiera i spalił diody.
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Szukam diody oryginału lub zamiennika BOSCH 0465-115 i BOSCH 1486-116 Dodatkowo kilku słów na temat : dlaczego ciągle palą się w moim alternatorze ?
Jeżeli wszystko dobre poskładaj alternator i nie wkładaj regulatora i podaj wartości na B+ i D+/ miernik na skali diody/ względem masy.P
No zazwyczaj kwiczy stojan. Ale powiem prawdę, że awarie stojana w Boschu rzadko się trafiają. Natomiast tam był ten kłopot, że miejsca gdzie kontaktuje mostek pokrywały się takim szarawym nalotem, to chyba tlenek aluminium i nie było dobrej przewodności na styku radiator diod minusowych-obudowa.
Z wyglądu są identyczne, gdy się je rozmontuje to też są identyczne NO to żeś popił ostro, kolego każdy ma inny wirnik im wyższy prąd to większy wirnik i co za tym idzie większy stojan. 120 140 ma taki sam wirnik za to inne diody. Bravo spostrzegawczości zerowej.
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
Witam Moze ktos z was orientuje sie jakie diody (zamienniki) mozna wstawic do alternatora BOSCH 12V 55A w Oplu Rekordzie. Za wszelkie info dziekuje. Pozdrawiam Smart
Witam, Auto jak w temacie. Po ostrej jeździe, pada alternator Bosch 90A z zaciskami B+ i D+, elektryk juz dwa razy wymieniał diody/mostek. Jak to ugryźć??
Tyle napisałeś i nic z tego nie wynika. Po pierwsze co to za alternator Bosch czy Delco , po drugie ile wynosi napięcie na samym alternatorze, po trzecie ewidentnie niedoładowywany akumulator, po czwarte albo strata na instalacji albo słabe diody główne i wszystko.P
Kolega domellus ma racje w razie uszkodzenia ktorej kolwiek diody wymienia sia caly mostek.
Kolego czytaj co pisze. Uważnie. Zapewne masz alternator Bosch i diody główne minusowe w nim nie kontaktują. Potwierdzi to pomiar napięcia na śrubie kontrolki, mam być poprawne. Dodano po 1 Ratuje cię pocieranie papierem ściernym 180 punkty styku płytki diodowej z obudową alternatora.
jutro jeszcze chce sprawdzić diody pod obciążeniem. Aleksander_01 gdzie szukać dokładniej tego kondensatora? Strumien swiadomosc... generalnie kupiłem lekko rozbity samochód i już tak było więc ciężko powiedzieć jak to było bo żadne kable nie są uszkodzone ale jutro będę działał
Opłacalność naprawy Magnetona mija się z celem. Wybierz się na szrot, kup zbliżony rozmiarami i uchwytami do swojego starego alternatora, zmień regulator i/lub szczotki na nowe. Alternator zakup firmy BOSCH
A prądowe ?
(at)gorki73 a jak sprawdzić te diody dokładnie czy może nie są uszkodzone?
Żeby diody pomierzyć trzeba stojan wylutować.
sprawdz diody prostownicze w mostku
Masz zepsuty Altek miałem to samo niedawno.Regulator nowy wszystkie napięcia ok a sam altek uszkodzony.Nie wiem co było uszkodzone może jakaś dioda lub uzwojenia
A nie dotyczy to alternatorów samowzbudnych? Podobnie jak układ dziewięciodiodowy? Jaki tam jest schemat układu? Inna rzecz- wiedzieliście, że Bosch (przynajmniej w starszych alternatorach) w mostkach prostowniczych stosował diody Zenera? Ciekawe jak teraz? Jak w załączniku z [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v...
Oczywiście na tym można jeździć jeżeli napięcie nie spada gwałtownie po włączeniu obciążenia na które ma wpływ słaba izolacja uzwojenia stojanu i sprawność głównych diod bo pewnie już ma swoje za sobą.P
Jeśli jest różnica pomiędzy cienkim a grubym przewodem na alternatorze do winne są diody. Więc pomierz to w końcu.
Skorodowane połączenia lub uskodzony wirnik alternatora. Ewentualne diody pomocnicze i regulator.
sprawdz płytke z diodami prostowniczymi
Jaki alternator ,jak bosch albo pierścienie albo mostek prostowniczy/ przeważnie przebija jedną główną diodę/.P
Powinno wystarczyć, zastosowanie diody zenera 2,7V.
W alternatorach Bosch i Valeo na wzbudzeniu sa diody 3A 100V jeszcze nie spotkałem uszkodzonej więc może mam pecha.P
Ile te szczotki mają długości? Poza tym pomyśl chłopie, pomyśl-jak diody wzbudzenia mogą być w regulatorze?
Przyczyn może być kilka,może być stojan ,może być regulator napięcia albo diody.po pierwsze sprawdź napięcie ładowania jak będzie ok.torozbierz alternator sprawź stojan a potem diody.:)
a czy to normalne, ze najpierw jest 14,3V a pozniej spada do 13,8V?? moze regulator albo diody padly??
Mam z alternatora bosch 120a na drugiej nie uszkodzonej drodze są zamazane napisy w kolorze czerwonym. Czy mogę dać ta z alternatora?
W którym punkcie instalacji to mierzyłeś, i czym mierzyłeś ? Po pierwsze sprawdż masę alternatora i jej doprowadzenie do modułu regulatora, oraz diody ( te malutkie ) w układzie prostownika.
Dziękuję , czy te diody można jakoś sprawdzić?
innym warsztacie stwierdzili zwarcie w samym alternatorze Wcale sie nie dziwie, że diody wzbudzenia upaliło. Ale to nie koniec, następny alternator tez spali.
tez zakładałem że diody są Ok .Myslalem własnie nad tym przewodem.
Sprawdź diody w alternatorze i szczotki.
VW Passat B4 1994r 1.9TDI - brak ładowania, alternator Bosch 120. Po włączeniu zapłonu kontrolka ładowania świeci i gaśnie po zapaleniu silnika i lekkim zwiększeniu obrotów silnika. Brak ładowania, wymontowałem alternator - szczotki OK. Jak sprawdzić na stole czy uszkodzony jest regulator czy diody w mostku?
może krótko-jaki opel (diesel,benzyna),i jaki alternator-Delco-Remy lub Bosch z wentylatorem wewnątrznym,jak wcześniej z wentylatorem zewnetrznym,a może Hitachi?
Aternator BOSCH 90A, 028 903 028D...i chyba ma diody wzbudzenia..
regulator napięcia w zależności od typu alternatora BOSCH czy inny kosztuje 40 - 150 zł układ prostowniczy to gorsza sprawa ale nie stawiałbym na diody prostownicze lecz tylko na diody od "kontrolki ładowania" współpracujące z wzbudzeniem alternatora.
Czyli potwierdziłeś moje długoletnie badania. :D Próbowalem wielu rozwiązań, ale nic nie pomagało. Sprawdzenie diód, też niewiele dawało. Bo diody działają źle tylko pod obciążeniem. Czasami to była przyczyna złego stanu akumulatora, który pobierał dużo prądu i działał jak drut oporowy, a sam się nie ładował. Czasami trzeba było zmienić cały mostek...
prawdopodobnie diody nie sa 70A bo jest ich 6 jak alternator 70A to kazda przewodzi 1/6 z 70-ciu u elektryka powinienes dosrac podobne bosch albo magneti marelli. jak sa wciskane w radiator to morzesz pokusic sie o diody od poloneza 25A dostepne za grosze.pozdrawiam
Jest to prostownik pełnofalowy 3-fazowy więc na wyjściu jest 6 diod. Napięcie podawane na regulator prostowane jest natomiast półfalowo więc przy pomocy osobnych 3ch diod.
Po jednym dniu przestał ładować. Były uszkodzone 3 diody(te do regulatora). Miałem pod ręką 1N5406 - wymieniłem i wszystko gra.
No wlasnie uzywke mi proponuja za 250zl z passata co przelatal ponoc 80kkm (rozbitek przyciagniety z anglii). Chyba za diody i regler wiecej zaplace...
Jest to 6 diodowy i 3 diody wzbudzenia . Tak jak napisałem wyżej . Mógł bys podrzucić link do tych kodów ??
w boschu raczej nie padają diody,ale jest powazny problem z szczotkami i pierścieniami.
Zmieniłem w samochodzie akumulator na nowy i po zmierzeniu napięcia ładowania okazało się, że wynosi ono 13,85V. Wydaje mi się, że trochę za mało. Rozebrałem alternator, diody są dobre, szczotki mogą być. Natomiast nie wiem jak sprawdzić regulator. Może, ktoś sprawdzał juz regulator i wie jak to zrobić. Jest to alternator BOSCH 14V 120 A, 028903028E,...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Upalone diody. Zapewne odpalane ze spawarki :) Jeśli masz stałe wyjście napiecia na D+. Ogólnie złom.
To tylko w teorii. W praktyce trzeba zwrócić uwagę na indukcyjność uzwojenia, które sprawia że na wyższych obrotach napięcie i prąd zaczyna spadać pod obciążeniem. Dla przykładu alternator 12V może działać przy tym samym stojanie przy napięciu 24V (prąd jest dwa razy mniejszy) z podobną mocą, ale przy nieco wyższych obrotach startu ładowania. Ilość zwojów...
Alternator Bosch 140A. Spaliło diodę w mostku (zwarta), przynieśli alternator do naprawy, prostownik wymieniłem, założyli i telefon, że ładowanie słabe i alternator się grzeje. Kazałem przyjechać. W końcu ona się tak nie uszkodziła, bo miała taki kaprys. Podczas pomiarów okazało się, że prąd czerpany z alternatora (na zimnym silniku) wynosi około 90A,...
Pewnie wyrzucony na tą usterkę. Jeżeli pomiar zarówno plusa jak i minusa jest wykonany bezpośrednio na alternatorze należałoby zacząć od wymiany regulatora napięcia ,dlatego że nawet gdyby były słabe diody napięcie bez obciążenia powinno być powyżej 14V.P
Super by było jak byś napisal jaki altek-bosch czy lucas?
Witam, Mam W211 2,6 V6 z 2003 r. Przypadkiem podpiąłem odwrotnie kable głównego akumulatora. Zmieniony tylny SAM, moduł akumulatora BSG, zmienione bezpieczniki. Padły diody w alternatorze (oryginalny Valeo), kupiłem drugi alternator Bosch i po założeniu nowego regulatora napięcia ładowanie jest w około 14,0 - 14,2 V tylko gdy wcisnę hamulec i pompa...
Chciałbym wymienić diody prostownicze w alternatorze. Niestety nie wiem gdzie takie zakupić. Proszę Was o pomoc. BMW E46 330i | kod silnika M54B30 Alternator 0124515050 BOSCH | NCB1 -> 14V 70-120A | 7 501 595 GL http://obrazki.elektroda.pl/2925397900_1...
Cześć. Alternator to Bosch, stary model z Forda Sierry. Kupiłem jako leżak magazynowy, używany. Objaw jest taki, że po odpaleniu kontrolka ładowania świeci się cały czas, dopiero po lekkim przegazowaniu gaśnie. Przy świeceniu kontrolki oczywiście brak ładowania, po zgaśnięciu ładuje, lecz bardzo niemrawo. Co ciekawe, po podniesieniu obrotów, zaczyna...
Ja mam w pracy tester regulatorów. Taki sprzęt jest też w sklepie motoryzacyjnym. Dla zwykłego użytkownika raczej niepotrzebny. Można założyć, że jeśli diody są dobre trzeba by wymienić regulator (choć to nie reguła).
Warto sprawdzic: -przebicia stojan-uzwojenie -diody -łozyska na sam najprzod sciagnac altka i na hamownie zeby sprawdzic jego napiecie bez obciazenia w aucie. Powienien miec powyzej 14,2-14,4V jak ma 13,8V to znaczy ze juz na starcie ma za duze spadki czyli albo gdzies zwarcie i "przepala" kilka dziesiatych V lub na lozyskach ciezko mu sie kreci.Diody..diody
Kolega nie napisał jaki ma alternator, więc moze byc taniej jeśli się okaże że to stary Bosch. Diody to na pewno nie. Wyjmij altka, obejżyj szczotki i pierścienie ślizgowe, wymień regler ze szczotkami,a lbo same szczotki powinno być gitara.
Dziękuję bardzo za pomoc, ciągnik naprawiony. Przyczyną awarii podnośnika był brak sygnału D+ na 13-tym pinie sterownika. Na płycie bezpieczników i przekaźników pod kierownicą były zwarte dwie diody prostownicze IN5408, uszkodzone diody zwierały obwód sterowania przekaźnika rozrusznika z sygnałem D+ z alternatora, to skutkowało tym, że jak alternator...
Jeżeli chodzi o stronę praktyczną to trochę widziałem tych diód, bo często regeneruje takie mostki prostownicze (bosch stosuje diody wciskane , które pasuje do starszych Valeo jak i Denso; Mitsubishi czy Hitachi trzeba diody wlutowywać, ja to robię palnikiem). Interesuje mnie jak te diody zachowują się przy większych prądach np. 30A, 50A. Chodziło mi...
Dlatego trzeba zastosować zamiennik z diodami 60a. W zamienniku ( z AS bądź Cargo) są diody Bosch (z ogryzkiem w logo), skąd wiesz, że to akurat 60A?
http://obrazki.elektroda.pl/6411148900_1... http://obrazki.elektroda.pl/6954998000_1... http://obrazki.elektroda.pl/7669432400_1... http://obrazki.elektroda.pl/9100152600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3593719500_1... Nie wiem jak wygląda ten twój alternator w miejscu...
Przepraszam że dokładam zapytanie w ten sposób. Golf 3 1.9 tdi alternator Bosch 120 A do alternatora przychodzą 2 przewody czerwony i niebieski. Chciałem z kolegą zmierzyć napięcie na nich, odpięliśmy niebieska kostkę która jest przymocowana do rozrusznika, pomiary wykonywaliśmy ok. 15 min. W czasie pomiaru nagle alternator przestał ładować, założyliśmy...
jest blad w module can getway 02252 a z autem sie dzieje tak ze jak odpalam to jest np ładowanie 14.9 i wszystko pieknie gra i buczy ale tez jes tak ze odpale go i nagle daje ladowanie 12.4 i podnosi wtedy oborty do 1000 i reszta wsztsko dziala normalnie diody akumulatora na wyswietlaczu nie mam a fis nic mi nie pokazuje nie wiem dlaczego wsadzony mam...
Alternator firmy Bosch 70A więc elektryczne wspomaganie żre ponad 50A) Włączysz jeszcze kilka żarówek,zimny aku. po rozruchu pociągnie nawet 15 A itd., i przeciążenie gotowe.Myślę że mogła nie wytrzymać któraś z diod
W starszych pojazdach, gdzie jeszcze stosowało się alternatory 9-diodowe, były dołożone dodatkowe rezystory równolegle do kontrolki ładowania celem przyśpieszenia wzbudzenia się alternatora. Poza tym kontrolka ładowania była podłączona przez diodę która blokowała efekt rozbłyskiwania się kontrolki przy gaszeniu silnika (wyłączeniu zapłonu). Potem jak...
Witam Mam problem z ładowaniem w powyższym aucie. Po odpaleniu 14,2 V, po chwili spada aż spadnie tak do 11,6 - 11,8. Diody w alternatorze są ok. Połączenia też. Czy winę ponosi regulator napięcia? Dodam, że po odłączeniu wtyczki sterującej od regulatora napięcie się ustawia na około 13.8V. Regulator to Bosch BR14-M2. Szczotki jeszcze są więc to nie...
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne).
Sprawdziłęś diody każda osobno? To co piszesz to prawda, czy tam jest bosch 70A.
Jeśli się okaże,że wirnik jest ok,to masz uszkodzone diody prostownika. Dodano po 3 A przewód ładowania aku/alek został dokładnie sprawdzony?
ok dzieki wlasciwie to znalazlem ale tyle tam jest kropek i lini porysowanych ze sam niewiem. Ale opis krok po kroku z anoda i katoda jest wypas :) to w zupelnosci wystarczy :) Co do mostka za 15 zl, no coz mozna ale nie widze potrzeby. Diody jakies sie znajda a i miejsce na ich wlutowanie tez jest dobrze dostepne :) Ok dzieki. Ale tak sobie mysle jezeli...
W spirnterze zawsze jest Bosch. To jeszcze wszystkiego nie widziałeś. Icena za reanimację???. Korzystna dla mnie i klienta.
Chodzi o tą puszkę http://obrazki.elektroda.pl/9208130200_1... i druga fotka http://obrazki.elektroda.pl/9123615100_1... Sorry fotki zapożyczyłem z tematu kolegi wlayslawo zresztą tu cały temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... . Jesli to to ustrojstwo pijanych braci to odpowiada ono tylko za wygaszanie kontrolki...
Witam, mam problem z ładowaniem w Chrysler Voyager 94' 2,5 mianowicie, znikło... W/g mnie alternator nie wzbudza się. Alternator obejrzałem i pomierzyłem, stojan ok, wirnik ok, diody ok, szczotki wymieniłem. Podobno mógł paść sterownik. Ok, mam regulator napięcia do tego alternatora, tylko jak go podpiąć? Dołożyłem mu 3 diody prostownicze jako wzbudzające,...
jak by była padnięta dioda to by sie żarzyła kontrolka od ładowania może to być regulator pozdrawiam
Alternator Bosch 70 A nie znam modelu, ale ma nietypowy i drogi mostek 8 diodowy (nowy mostek 160 zł). Napewno sprawdzał na akumulatorze, a na alternatorze nie widziałem. Diody na mostku wszystkie sprawdzone przed zalozeniem. Szkoda by bylo, jakby sie okazalo, ze pomimo wymiany mostka, alternator ma isc w kibel wraz z nowym mostkiem.
Od razu przejdę do rzeczy, alternator Bosch 14V 55A na stole probierczym z wiertarką. Kontrolka ładowania gaśnie na napędzie zawsze ponieważ uporałem się z diodami. Lecz problem jest następujący: Na stole z wiertarką gdy alternator jest obciążony tylko akumulatorem napięcie na D+ i B+ jest niemal równe. Na D+ 14,2. Na B+ 14,0. Kontrolka nie świeci....
Kiedyś gdy jeździły jeszcze Polonezy te alternatory przerabiałem na regulator Boscha (ten czarny kapelutek). Zero reklamacji.
Potrzebuję pomocy w odnalezieniu jakiegoś namiaru na części do alternatora KIA 0K30C18300, jakieś numerki które pomogą znaleźć trop czy coś, mianowicie poszukuję całego zestawu mostka prostowniczego, regulatora napięcia, nie mogę znaleźć nic co pasuje, alternator jest tego typu że trzeba go całego rozpoławiać żeby dostać się do regulatora i mostka,...
Witam.Wymieniam łożyska w alternatorze i zauważyłem że przewód miedziany uzwojenia w miejscu gdzie jest zaciśnięty też w przewodzie zagiętym 180 stopni w okolicy diod bodajże, poluzował się.Czy wystarczy zacisnąć to kleszczykami czy trzeba zrobić coś więcej?
Witam ponownie. Mialem podać wartości napięć wstecznych więc podaje. -DENSO (w zasadzie do alternatora Denso nie znam producenta); 22V Mowa o tym z "ladnym" uzwojeniem (stojan nawijany zwój obok zwoju) Typ diód to ; CB50L150925P , CB50L150925N -DELCO REMY (i tu zapalila mi się lampka, ale w glowie); 25.5V Diody tam zastosowane to ; RT03N6L i RT03P6L. -BOSCH...
Witam serdecznie, jestem szczęśliwym (chwilami) posiadaczem Opla Astra I F 1999r 1.4 i Ostatnio niestety opelek dostarcza mi trochę negatywnych wrażeń i tak po wjechaniu w kałużę padł mi alternator. cały czas świeci się kontrolka braku ładowania - zdążyłem się już przekonać, że tego ładowania ewidentnie nie ma bo po rozładowaniu akumulatora samochód...
To był alternator boscha z micry 99r, a jak wygląda sytuacja z alternatorami Hitachi-taki ma nissan almera 2006r-moje auto-czy tam diody mogą być bardziej awaryjne?Nie wiem po co zamieniła ta sama fabryka w Anglii dostawce alter.skoro boscha były dobre...
Jeżeli napięcie spada po włączeniu obciążenia to jest to ewidentnie wina ładowania. Najważniejsze jest sprawdzenie ładowania na samym alternatorze oraz wyeliminowanie strat podłączeniowych /podobno sprawdzone/, a jeżeli nie ma różnicy i jest to alternator Bosch i regulator został wymieniony to jest to ewidentnie wina słabych diod głównych lub stojan...
Ten alternator co jest na fotce jest produkcji Czeskiej (PAL Magneton),stosowany w pojazdach Skoda.Był stosowany w ciągnikach Zetor. Zacisk M to szczotka,tam jest doprowadzany prąd do wirnika,odpowiednik zacisku 67 Zacisk R to katody diod mostka wzbudzenia,odpowiednik zacisku 15 (lub D+ w Boschu) Ten alternator jest przystosowany do współpracy z zewnętrznym...
Kolego lepiej kup jakiś używany alternator bo jeżeli diody masz uszkodzone szczotki na wykończeniu i stojan jak słusznie zauważył kolega elektrit przytarty łożyska też na pewno zużyte to naprawa będzie dużo droższa niż alternator Boscha, ale wybór należy do ciebie.P
Witam serdecznie. Zostawił bym ten przekaźnik z małą modyfikacją. Możesz go załączać ręcznie jak będzie mniejszy pobór prądu ( wyłaczą się podgrzewacze i doładuje się akumulator rozruchowy) lub dorobić prosty układzik sterowany napieciem. Szczotki nie miały prawa się zużyć wskutek przeciążenia alternatora. W kość mogły dostać diody i uzwojenie i nic...
Winny okazał się cały alternator - spalony wirnik, stojan, regulator i diody (dziwne, że w ogóle czasem ładował). Wymiana na nowy Bosch (chińskich nie można regenerować) oraz nowy pasek z montażem wyniósł 700 PLN i problem rozwiązany. Tym samym zamykam temat i dziękuję za udzieloną pomoc.
Regulator po naprawie alternatora jest OK. Też mnie to zdziwiło, bo ta zwarta dioda smd jest 27V a instalacja w tym kombajnie jest na 12V
Regulator orginał bosch ale fakt produkcja Taiwan osobiście obstawiam regulator ale jest nowy....nie tani...może wadliwy trafiłem nie widzę valeo tylko AS Sprawdzimy diody i tę korozję:)
No przecież pisze że ma 14,2 ładowania,to co chcesz od paska? Sprawdzić czy napięcie na B+ i D+ są zblizone. Jeżeli tak,to problem jest następujący-stara instalacja i spadek napięcia pomiedzy plusem lampki a zaciskiem D+ Więc jeżeli żarząca lampka stresuje,to w szereg z lapką wbudować dowolną diodę,np 1N4001. Ale wpierw spprawdził bym diody prostownika...
Widzę że jest to alternator Bosch, ale nie można ze zdjęcia odczytać numeru alternatora i regulatora. Proszę podać te numery. Regulator to typu FOM...... i tam wygaszanie kontrolki jest impulsami Ps (nie ma diod wzbudzenia). Jak będzie numer alternatora to można konkretnie diagnozować. Dodano po 1 Jeśli na stole jest prawidłowe ładowanie to i w samochodzie...
Ta kostka to kondensator filtrujący przeciw zakłóceniowy i to nie jego wina. Jeżeli to nie regulator to po prostu rozbieraj i oglądaj. Sprawdź czy połączenia uzwojeń nie są gdzieś oberwane oraz czy diody sprawne.
Dokładnie tak jest, na ign jest bezpiecznik 10a i zasila on też kilka innych rzeczy. Zacznę od tej strony, jak się nie uda to wyjmuję alternator i daje w szereg z B+. Jedynie gdzie mam obawę to moc diody a raczej pobór prądu przez regulator, ten regulator ma w sobie sporo elektroniki i wirnik też jest konkretny. Nie ma tu osobnego bezpiecznika a nie...
Już w drugim poście powinno pojawić sie pytanie "Bosch czy Valeo"? Każdy z nich miał pewne, swoje przypadłości. Pierścienie to element wspólny. Regulatory w Valeo nie padały, w Bosch tak, ale jak padł to nie ładował wcale, albo ładował bez ograniczeń. Alternator może mieć uszkodzone uzwojenie, lub diody prostownicze. Widziałeś kiedy udupcone diody w...
diody bosch alternator alternator astra diody bosch alternator bosch
wiertarka bosch wirnik clamp dioda oscyloskop laptop
schemat rozruchu nierównomierne ogrzewanie tulejek
MAN JOD 3137 - Interpretacje i Możliwości Ustawianie zaworów w silniku Briggs & Stratton 40677