Co do pierścieni i szczotek, to fakt, że są nowe, może powodować, że wirnik kręci się tak sobie? Tzn. przed naprawą chodził na prawdę luźno. Opukaj lekko obudowę wzdłuż osi. Ściągnąłeś ją śrubami i teraz jest napięta. Jak lekko pouderzasz, to łożysko się przesunie i nie będzie prężyć.
Bo mają chińskie regulatory napięcia bosch
Nie będzie, to,,te same plusy,,
Ten alternator nie ma regulatora napięcia, musi być zewnętrzny.
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
Tak szotka daje ok 0,3V a Si 0,7V.
Witam. Czy orientuje się ktoś gdzie można znaleźć numery katalogowe zamienników regulatora napięcia do tegoż alternatora? Zobacz to ale to nie bosch tylko DELCO po nr które podałeś http://www.as-pl.com/p/ARE1001 Podał regulator do Delco.
Bo tam masz układ trójfazowy nieskojarzony, kojarzony jest w mostku, stąd 6 prętów (a w zasadzie 12, bo zwojony podwójnym drutem)
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
jak zmienisz alternator to daj znac:) hehe
Będzie. Ale to średnio-dobre alternatory. Pierścienie grube jak ołówek, stojan jak poczuje wodę to puchnie.
Sprawdz szczotki w alternatorze - moze sie wyjezdzily. I oczywiscie pierwsza rzecz - kable, kontakty itd. z alternatora Chociaz 13,8 to nie jest zle wg. mnie (czyba ze u Ciebie zwykle bylo inaczej a teraz sie nagle zmienilo)
Wiecej zwojow i inna ich srednica stad wieksza moc.
Jest to informacja o obciążeniu alternatora i następuje podnoszenie obrotów silnika.P
Przy takich obrotach potrzebujesz przekładni ok. 6:1. Szukaj najprostszego alternatora bez żadnych udziwnień w stylu sterowania cyfrowego.
Jeżeli masz numer alternatora to napisz, ewentualnie więcej danych samochodu i silnika. spróbuję coś poszukać.
Końcówka przy akumulatorze na kablu od alternatora ma słaby styk ,normalne . Założyć nową końcówkę i po problemie.P
L (D+) - lampka alternatora-sygnał wejściowo /wyjściowy; Fr -sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora(field report) G- jak IG, w niektórych rozwiązaniach służy do wyłączenia alternatora
nie powinno być problemów
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
Witam . Kontrola powinna być podłączona do niebieskiego.
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
Idziesz z tymi oznaczeniem do sklepu i na pewno dobiorą ci regulator do niego Wcześniej jednak pasowało by rozebrać na części pierwsze i zobaczyć co jest tam popsute,jak rozbierzesz to będziesz widział numery łożysk i z nimi do sklepu z łożyskami,nie kupuj chińskich bo się zaraz rozsypią ,ja jak kupowałem na hurtowni to mówiłem ze do alternatora to...
Nie może napięcie tak skakać zmień to koło jeśli TDI to afp0010 kup koło INA ok 80PLN. Alternator BOSCH czy Valeo?
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
https://as-pl.com/p/AFP0045(INA) według katalogu masz alternator Bosch i takie kółko wychodzi.
Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia?
Póki co został zamówiony nowy regulator napięcia (Bosch). To sobie jeszcze zamów pierścienie ślizgowe wirnika (oraz łożysko tylne) bo znając te alternatory już są starte
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
Masz alternator Bosch o jakim amperażu, 90 czy 120A? Przy 90A może nie być.
Tyle napisałeś i nic z tego nie wynika. Po pierwsze co to za alternator Bosch czy Delco , po drugie ile wynosi napięcie na samym alternatorze, po trzecie ewidentnie niedoładowywany akumulator, po czwarte albo strata na instalacji albo słabe diody główne i wszystko.P
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Proszę o fachową poradę co może być przyczyną ciągłego palenia się kontrolki ładowania w mojej polówce. Więc tak: Dość często padał mi nowy akumulator i nie wiedziałem co jest tego przyczyną (często odpalałem na pych). Kontrolka ani się nie żarzyła ani nie mrugała, po odpaleniu gasła, wszystko było ok i pracowało bez najmniejszych problemów do wczoraj...
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
Witam wszystkich, długo czytałem forum, ale to mój pierwszy post. Posiadam alternator Bosch 200 A z Mercedesa i chciałem go sprawdzić na stole z wiertarką, proszę o pomoc co i jak podłączyć i czy w ogóle system wzbudzania z żarówką zda tu egzamin... Alternator to 0 124 625 014 z regulatorem F OM 145 292. Proszę o pomoc, a jeżeli wzbudzenie żarówką nie...
możliwe że klin się obciął..... jeśli oczywiście jest...... nie wiem przy tym modelu jak jest, ale też są takie przypadki przy innych autach....... no jeśli się nie kręci wirnik to świadczy o tym tylko......
Witam, posiadam alternator BOSCH 70A nr. 028 903 028C. Jakie łożyska muszę zakupić?
Tak samo jak w każdym innym alternatorze. Zamykam - skrajne lenistwo.
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Witam. Mam Ursusa 360 i niedawno mi się popsuł alternator. Znalazłem na złomie inny ale nie wiem od jakiego to auta, gdyż wykręciłem go od samego silnika. Mam problem z jego podłączeniem. Wiem tylko, że B+ to ładowanie ale nie wiem, gdzie podłączyć pobudzenia i kontrolkę ładowania. Alternator to Bosch Lg nic więcej nie wiem, gdyż jest zmazane. Z góry...
Myślę, że to powinno rozwiać Wasze wątpliwości: http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Taka jest charakterystyka tego regulatora i zachowanie jest prawidłowe, wystarczy zadbać o to by nie było spadków napięcia między alternatorem a regulatorem - zazwyczaj winne są końcówki kabli, ale problemu nie rozwiąże ich czyszczenie, bo słaby styk...
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
Witam ,za tydzień uciekam na urlop do domu do Polski wymontuje altka i zawiozę do naprawy ,po wszystkim napisze co i jak się popsuło co było skopane .........
Witam. Jestem na etapie budowy prądnicy prądu zmiennego przy użyciu alternatora samochodowego. Jeśli ktoś podważa ten temat to proszę o nie kierowanie żadnych zbędnych wypowiedzi bo i tak nie będzie miał racji. Do rzeczy. Każdy alternator zbudowany jest róznie. Posiadam dwa typy ale z tym drugim mam problem. Rysunki przedstawiają alternator Boscha oraz...
Poprawiłem połączenia przewodów, wymieniłem regulator napięcia - szczotki były jak nowe, ale sam regulator najwyraźniej uszkodzony. Po tych zabiegach, ładowanie około 14V, po włączeniu wszystkich świateł 13,5V na wolnych obrotach. Podziękowania dla Was. :)
Widzę, że to tajemnica jak tego dokonać... Powiem tak. Uzyskałem z altka oczekiwane napięcie przy około 1500 obr. Nie musiałem nic przezwajać, wystarczyło przelutować łączenia uzwojeń. Jak to będzie sprawować się pod obciążeniem na dłuższą metę, nie wiem. Na chwilę obecną przetestowałem na stole przez około 10min i obciążeniu 5A i wszystko zimne. Jak...
Witam . Wystarczy 12V/2W jak podaje kolega ,lecz prędzej zadziała wzbudzenie gdy będzie żarówka 12V/4W.Jeżeli kontrolka bardziej świeci ,ze wzrostem obrotów silnika ,to sprawdź napięcie na zacisku D+ alternatora (miejsce podłączenia kontrolki).Napięcie mniejsze od napięcia na zacisku B+ (mniej niż 12-14V)może świadczyć o uszkodzeniu diod wzbudzenia...
Mogłeś tylko odpiąć przewód od alternatora i już byś wiedział. Zobacz czy nie jest gdzieś przetarty. W miejsce bezpiecznika wstaw dużą żarówę na 12 V.
Podlaczam miernik i pokazuje ok 30 V !!! Zmień najpierw miernik ,skąd bierzecie takie napięcia.P
Bzdura tam siedzi Are5038 idzie L i niepotrzebny dfm. Wpinasz L i wszystko. Jesli jest sprawny. Ale lepszy od tego jest bosch 90A z audi 100
Falowanie zależy tylko od regulatora ( jest to jeden z wielu objawów uszkodzen jego) Jesli bedziesz wyjmował alternator a mysle ze bedzie tam Bosch 45A 12V to sprawdz czy nie ma za głebokich rowów pierścień slizgowy jesli samochód ma powyzej 80 tyś km to on jest do toczenia przed założeniem nowego. Łozyska w tym przypadku też jesli po kreceniu reka...
Zacznij od wymiany regulatora napięcia.Sprawdz czy akumulator w tym samochodzie ma pojemność zgodną z instrukcją obsługi. Sprawdz czy są czyste trzonki akumulatora i klemy ich montaż na trzonkach akumulatora.Zamontuj inny akumulator pożyczony od sąsiada i zrób pomiary.
Tak zgadza się, wiem co się dzieje jak na D+ jest napięcie.Tu jednak kolega nie pisze czy po odołączenie kontrolki jest napięcie na D+, gdyż jak sam przyznał kontrolka była podłączona do tego zacisku.Proste sprawdzenie co wyjaśni nasze wątpliwości, odłaczyć kontrolkę od zacisku D+, do tego zacisku podłączyć kontrolkę , wykonaną z żarówki.Jeden koniec...
Witam. Zamieram przewinąć alternator samochodowy na 48 V do ładowania baterii litowej. Mam alternator Bosch 14 V, 100 A. Stojan alternatora połączony był w trójkąt, wyprowadzone 6 par drutów 1,4 mm. Policzyłem jedną pętlę jak na rysunku. https://obrazki.elektroda.pl/1304797500_... I wyszło 18 zwojów. Nowy stojan zamierzam nawinąć drutem...
Tak ja zastosowałem tańszy regulator bo zrobiłem go sam ( mniej niż połowa ceny 30A tracera ) Zobacz dlaczego MPPT a nie tanie PWM : Panel 240W podłączony przez zwykły PWM : http://obrazki.elektroda.pl/9322191000_1... Zastosowałem swój MPPT : http://obrazki.elektroda.pl/4696595400_1... A co do Alternatora to jest to stary...
15,2 normalne, konsultant pewnie też... Cóż ASO Renault - strefa cudów A płyty w aku jeszcze nie wygotowane??
No ale bu jeszcze pasowało wiedzieć czy to jest alt. f-my Bosch czy Delco -Remy.
Mam problem z ładowaniem. Ładowanie wynosi 2V. Był padnięty regulator tak stwierdzono w serwisie i wymieniono. Pracowało to niby i ładowało jakiś dzień. Teraz znów brak ładowania. Wymontowałem regulator i jedna z szczotek ma zwarcie do masy a druga nie. Czy tak ma być?? Alternator BOSCH 028 903 029
Witam. Mam taki problem z alternatorem Bosch 120A w passacie 1.9 TDI '99 rok. Otóż gdy popada deszcz, lub jest wilgotne powietrze podczas przyspieszania pojawia mi sie na komputerze Alternator Workshop i zapala sie kontrolka ladowania. Problem ten nie wystepuje gdy przyspieszam bardzo ale to bardzo delikatnie. Podczas jazdy na rownych obrotach jest...
Optimum to 14.4, norma to od 13.6/7 do 14.6/7 bez i z obciązeniem.
Nie, jeden to przebieg z B+ drugi z D+
A co z tymi pozostałymi nakrętkami ? Przecież to alternator nie statek kosmiczny. Masz 3 nakrętki M8 podkładkę sprężynową i 2 nakrętki M5. Zakładasz plastikową pokrywkę i przykrecasz 2 x M8 plus 1xM5. Zakładasz alternator do auta i kabel główny przykręcasz przez podkładkę 1xM8 i kabel od terminal 1xM5.
A co Ci się tyle fajczy pewnie mostki dajesz za słabe , nie zamieniałem ale musi podejść bosch z starego eskorta diesla.P
Witam. W zwykłym (czyli 9-cio diodowy, regulator czarny kapelusik) alternatorze Bosch wymieniłem mostek, stojan i regulator. Alternator wzbudza się dopiero po osiągnięciu przez niego około 4000 rpm (silnik około 2000 rpm). Na wolnych obrotach kompletnie nie ładuje (lampka od alternatora nie świeci), dopiero zwiększenie obrotów powyżej 1500 skutkuje...
Sprawdziłem na szybko wszystko poza zwarciami między zwojowymi . Przeczyszczone i sprawne ,wszystko jest ok. Zaryzykowałem i założyłem i ..działa z napędem na paski :) Zmylił mnie 3 też Bosch , który na wiertarce przy małych obrotach ładował a 2 STARSZEGO typu , nie zaskoczyły przy dużo większych ! Ten co uszkodzony wirnik : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic32...
ponoć jest kostka koło rozrusznika
No bez jaj przecież są ściągacze z małymi łapkami i ze śrubkami . Dla valeo trzeba troszke oszlifować śrubkę żeby nie zepsuł pierscieni. http://obrazki.elektroda.pl/3996542900_1...
to eksperymentować można na całej drugiej przepustnicy, też powinienem mieć :) albo kolega, bo to chyba to samo co Uno 1.4 (silnik 128) Eprom z tego co pamiętam jest normalnie w podstawce, nic nie trzeba lutować, podważa się śrubokrętem :) Alternator to wątpię że cokolwiek pomoże, jak tam będziesz grzebać to już 10min i ściągnięte koło pasowe i pokrywka...
Pasek dayco to zwykle kupa chyba że do wysokich obciazen - dziwnie to brzmi ale ta sama firma robi paski tego samego rozmiaru ale różnej jakości. Moje ostatnie doświadczenia przemawiają za paskami Optibelt. Alternator mam nadzieję bosch (ori) bo zamienniki często mają koła które nie trzymają/klinują paska. Jeśli na rolce zostaje guma to pasek jest z...
dokładnie szczotka ma wystawać jakies 15 do mm
Wymiana szybka i łatwa, małymi szczypcami zginam blaszkę wzdłuż drutu uzwojenia następnie ostrym i wąskim nożem odchylam drucik od blaszki. pierścień przecinam wzdłuż osi wirnika dłutem stolarskim może być duży nóż ,,napędzany,, młotkiem. Wciskam nowy pierścień, uzwojenia lutuję do blaszek . Nie ucinaj drutów bo nic nie wyciągniesz, powodzenia
Witam, posiadam alternator 028903028E (BOSCH), muszę w nim wymienić regulator napięcie, niestety mam zatarty numer jego, ktoś mógłby mi powiedzieć jaki ma być w nim regulator z firmy BOSCH?
Zrób swoją masę. 25mm2 będzie aż za dosyć.
http://obrazki.elektroda.pl/6411148900_1... http://obrazki.elektroda.pl/6954998000_1... http://obrazki.elektroda.pl/7669432400_1... http://obrazki.elektroda.pl/9100152600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3593719500_1... Nie wiem jak wygląda ten twój alternator w miejscu...
Witam, skoro jest tak dobrze to czemu jest żle? regler wymień ,Przemuś ma racje nauczył sie regulaminu forum :D :D , pozdrawiam.
Najważniejsze jest to żeby kupić akumulator "świeży" a nie leżakowany niewiadome ile i w jakich warunkach w sklepie, zazwyczaj akumulatory w promocji do takich należą. No i przed montażem nowego akumulatora proponowałbym przyjrzeć się instalacji (wyczyścić wszystkie masy oraz zmierzyć jakie napięcie daje alternator w połączeniu z nowym akumulatorem).
Witam! Chciałem sie dowiedzieć coś na temat alternatora bosch. Posiadam taki alternator i on ma wyjścia D+ B+ i samo wyjscie +. i moje pytanie dotyczy tego wyjścia +, do czego ono służy? Z góry dziękuje i pozdrawiam. Alternator ma oznaczenia K1->14V 55A 20 Przeniesiono z: Schematu/instrukcji...
2002 chyba pisałem.
Ile kabli miałeś w Delco? Jak go wzbudzasz na stole?
Kabel włączy się z wtyczką nad rozrusznikiem. Tam zobacz.
witam. w zwiazku z czestymi problemami z ladowaniem alternatora firmy magneton 70A z felicji postanowilem wymienic go na alternator boscha 70 a z fabii. wszystko fizycznie pasuje, gorzej z elektryka. oczekuje na przesylke i zastanawiam sie, czy uda mi sie w jakis sposob uruchomic nowy alternator bez wymiany regulatora. najwieksze watpliwosci mam o zachowanie...
Witam Mam problem z alternatorem w Seacie Ibiza 1.4 AKK, 60 KM, rok 2000, alternator typu Bosch 70A. Jakiś tydzień temu zaczęła mi świecić kontrolka ładowania i po kilku godzinach rozładował się akumulator. Oddałem auto do warsztatu, gdzie wymieniono regulator napięcia na alternatorze. Od tego czasu zachodzi zjawisko, że po uruchomieniu silnika kontrolka...
Wywal stary regulator .M8 plus do rozrusznika na zasilanie, M6 masa, M5 obrotomierz, M4 minus kontrolki ładowania , powodzenia
No to Kolega ma pewnie alternator A108-14V-33A Magneti/Iskra lub Bosch G1-14V-33A 27, wymagający regulatora AD1/14 Boscha lub polskich RC2/12E lub podobnych, elektromechanicznych: http://obrazki.elektroda.pl/1874246200_1... Tak ma to być podpięte, na szczotkotrzymaczu są oznaczenia. http://obrazki.elektroda.pl/4586227900_1...
Można.
Alternator taki sam, regulator napięcia wymieniłem na magnet mareli - oświadczenie sprzedawcy. A ten mostek to która część - jeśli mogę prosić o zaznaczenie. Dziękuję wszystkim za dotychczasowe informacje
Będzie problem z adaptacją,alternator potrzebuje informacji z komputera.
CARGO jest to firma handlująca częściami do alternatorów poszukaj w sklepie u siebie we Wrocławiu nie będzie problemu przesyłka drozsza byłaby niż sam pierścień
Oczywiście.P
Każdy obrotomierz z samochodu z silnikiem diesla się nada, tylko będzie kwestia jego wyskalowania. Bez żarówki też będzie, ale dodatkowo masz kontrolę czy ładuje.
Jeżeli to Bosch to wina będzie w regulatorze, zamiennik to ARE0008.
Kupiłem alternator Boscha 90A ,a w tym Valeo ktoś już grzebał i ogólnie nie mam zaufania do francuskich części. valeo idzie na złom ;)
A da radę zwykłą pistoletową lutownicą?
Witam! Trzeba wzbudzić alternator żarówką lub opornikiem! Wszystko sie zgadza - ruszył i ładuje! Nie ma to jak elektroda! Dzięki Panowie za pomoc! Pozdrawiam.
Przy takim napięciu cokolwiek nie wsadzisz będzie się zasiarczać. a jak mam te uwage rozumieć? Że masz znikomą wiedzę na ten temat, poczytaj porady na stronce: http://www.akumulatory.auto.pl/porady.ht... W każdym miejscu jak pogadasz to pozwolą Ci przymierzyć akumulator do samochodu, najlepiej miarka do ręki, maska w górę i będziesz wiedział co potrzebujesz,...
Odkopie temat bo mam identyczny problem (rok i alternator zdaje się też). Kontrolka gaśnie, a napięcie ani drgnie. Czy problem udało się rozwiązać? Dysponuje może ktoś schematem?.
W uszkodzonym alternatorze.
Nad rozrusznikiem powinno być złącze 2 pinowe.Może tam urwał się przewód(niebieski bodajże)
Takich szczegółów jest dużo. -specjalny klucz do odkręcania koła wolnobieżnego -czasami kostka przyłączeniowa zasłania jedną ze śrub -potrzebny odpowiedni ściągacz do zdjęcia tylnego łożyska -potrzebny śrubokręt udarowy do odkręcenia śrub tarczy oporowej łozyska przedniego
Niedawno wymieniałem u znajomego alternator któy padł...zakupiłem używany ale działający.Po zamontowaniu ładowanie wróciło do normy, jednak nie do końca bo przy kilku próbach pomiaru dla różnych obrotów w pewnym momencie napięcie(mierzone bezpośrednio na klemach akumulatora) zaczeło rosnąć doszło nawet do 19V. Po ponownym uruchomieniu silnika, znów...
bosch alternator rozebrać alternator bosch alternator bosch napięcie
ekspres bosch wyczyść zaparzacz wylać bateria sterownik mikrofon novox
epson canon brother epson canon brother
Samsung M2026 odblokowanie licznika tonera, firmware fix, reset SyncThru Wycieraczki Iveco Daily 2005 - problem z biegami i parkowaniem