Bo mają chińskie regulatory napięcia bosch
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
Nie będzie, to,,te same plusy,,
CARGO jest to firma handlująca częściami do alternatorów poszukaj w sklepie u siebie we Wrocławiu nie będzie problemu przesyłka drozsza byłaby niż sam pierścień
Ile kabli miałeś w Delco? Jak go wzbudzasz na stole?
Sprawdź resztę diód,wymień regulator.
Tak szotka daje ok 0,3V a Si 0,7V.
Takich szczegółów jest dużo. -specjalny klucz do odkręcania koła wolnobieżnego -czasami kostka przyłączeniowa zasłania jedną ze śrub -potrzebny odpowiedni ściągacz do zdjęcia tylnego łożyska -potrzebny śrubokręt udarowy do odkręcenia śrub tarczy oporowej łozyska przedniego
Witam. Czy orientuje się ktoś gdzie można znaleźć numery katalogowe zamienników regulatora napięcia do tegoż alternatora? Zobacz to ale to nie bosch tylko DELCO po nr które podałeś http://www.as-pl.com/p/ARE1001 Podał regulator do Delco.
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
ZVL-nie znam ,ale cena mówi sama za siebie a FAG to jednak marka.P
6303 -przód 6201-tył
6203 i 6201
Będzie. Ale to średnio-dobre alternatory. Pierścienie grube jak ołówek, stojan jak poczuje wodę to puchnie.
Bierz boscha np 0124525043 tem jest dosyć rześki iładuje od niskich obrotów.
jako klasa 08 czy klasa 15 Taka sama, jak na alternatorze (80 lub 150 A).
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
Ten alternator nie ma regulatora napięcia, musi być zewnętrzny.
Bo tam masz układ trójfazowy nieskojarzony, kojarzony jest w mostku, stąd 6 prętów (a w zasadzie 12, bo zwojony podwójnym drutem)
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
Jest to informacja o obciążeniu alternatora i następuje podnoszenie obrotów silnika.P
w oplach najlepiej dorobić dodatkową masę do alternatora ta fabryczna często szwankuje.
tu masz kolego opis zamiennika swojego alternatora. http://www.rollco.pl/alternator-skoda-ye...
Wyprowadź przewód z punktu połączenia 3-ch uzwojeń, tzw. środek gwiazdy.
Sprawdz szczotki w alternatorze - moze sie wyjezdzily. I oczywiscie pierwsza rzecz - kable, kontakty itd. z alternatora Chociaz 13,8 to nie jest zle wg. mnie (czyba ze u Ciebie zwykle bylo inaczej a teraz sie nagle zmienilo)
Bosch, z czerwoną nalepką (jeżeli 55A).
http://obrazki.elektroda.net/12_12652003... D+ -kontrolka B+ -akumulator
Łożysko ma symbol 6303-2RS 140093 oraz 60032RSC3 HC -CARGO
Jeżeli masz poprowadzoną masę to przykręć ją do tylnej obudowy alternatora.P
Grubość drutu nawojowego i ilość tego drutu.
jak zmienisz alternator to daj znac:) hehe
Przeciez jest dostępny nowy 280zł.
Jak oddasz stary do regneracji to i taniej i pewniej bedzie, ponieważ te alternatory potrafi rozsadzać rdza od środka. Lubia także padać uzwojenia a tego sam nie sprawdzisz.
6003 i 6303
Przy takich obrotach potrzebujesz przekładni ok. 6:1. Szukaj najprostszego alternatora bez żadnych udziwnień w stylu sterowania cyfrowego.
witam; www.bendiks.rzeszow.pl/ tam znajdziejsz kontakt, zadzwoń, powinni podać
6303 i 6203 oba 2RS C3
Końcówka przy akumulatorze na kablu od alternatora ma słaby styk ,normalne . Założyć nową końcówkę i po problemie.P
zmień regulator napięcia powinno pomóc
Najłatwiej zamontować żarówki o właściwej mocy - Nowe zawsze lepiej świecą. Jeśli zamontowałeś żarówkę o znacznie większej mocy, to na pewno BSI zarejestrowało przeciążenie . Przy stosowaniu żarówek o większej mocy zaczną się topić kostki w tych francuskich lampach i od ciepła odkształcać się gniazda żarówek . Należy zamontować właściwej mocy nowe żarówki...
To normalne wymienić prostownik, regulator na pewno dobry.P
Myślę że sklep spokojnie sprowadzi lub poszukać na allegro. Koszt producenta to 100 i 165 zł.P
Siema. Jak sobie z tym poradziliście? Mam to samo. Pomóżcie
Witam mam podobny problem z alternatorem szukam schematu tego regulatora ja mam alt. 70A 12V UK tak na nim pisze kolega wyzej nie napisał jaki ma ten alt. P.S kolego Podobno da sią sprawdzić regulator miernikiem Czy to prawda?
Jeżeli masz numer alternatora to napisz, ewentualnie więcej danych samochodu i silnika. spróbuję coś poszukać.
nie powinno być problemów
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
L (D+) - lampka alternatora-sygnał wejściowo /wyjściowy; Fr -sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora(field report) G- jak IG, w niektórych rozwiązaniach służy do wyłączenia alternatora
https://as-pl.com/p/AFP0045(INA) według katalogu masz alternator Bosch i takie kółko wychodzi.
Nie może napięcie tak skakać zmień to koło jeśli TDI to afp0010 kup koło INA ok 80PLN. Alternator BOSCH czy Valeo?
6303 i 6202
Przy prawidłowym połączeniu w gwiazdę napięcia między dowolną parą z trzech pozostałych końcach będą równe (tylko przesunięte w fazie). Przy nieprawidłowym jedno będzie o ponad 70% wyższe od dwóch pozostałych. Najprościej podłączyć trzy jednakowe żarówki - jak jedna zaświeci jaśniej, niż dwie pozostałe razem, to trzeba zamienić końcówki tego uzwojenia,...
Jak już szaleć to są alternatory BOSCH dostępne w Agromie, z przeznaczeniem do Ursusów. Tylko drogie. Ten z linku to tania chińszczyzna z "Autostartera".
Masz alternator Bosch o jakim amperażu, 90 czy 120A? Przy 90A może nie być.
Terminale są przykręcane przed tą plastikową osłoną i po co masz zapas nakrętek.
Sprawdzanie regulatora: http://obrazki.elektroda.pl/7792644600_1... Jak będziesz zmieniał napięcie na zasilaczu trzeba znaleźć takie przy którym żarówka na szczotkach będzie świeciła z połową intensywności (ok. 14,3V). To będzie napięcie ładowania. Poniżej tej wartości żarówka będzie świeciła z pełną mocą, a powyżej przygaśnie. Inne zachowanie...
Ten alternator z Volvo nie pójdzie. Musisz wymienić w nim regulator "na śrubkę" i będzie ładował aż miło. Takie coś : https://allegro.pl/oferta/regulator-alte...
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia?
Jakie są łożyska w alternatorze Bosch 028 903 028 D 90A?
Zmierz napięcie ładowania na aku, następnie spróbój na samym alternatorze na śrubie B+ wykluczy to przerwę na przewodzie alternator- akumulator. Przewód ten może posiadać bezpiecznik przy samym akumulatorze który mógł się przepalić. Jaki typ alternatora, Bosch czy Delco?
Załóż 2 takie same alternatory połaczone szeregowo uzwojenia w gwiazdę bez przezwajania.
Tyle napisałeś i nic z tego nie wynika. Po pierwsze co to za alternator Bosch czy Delco , po drugie ile wynosi napięcie na samym alternatorze, po trzecie ewidentnie niedoładowywany akumulator, po czwarte albo strata na instalacji albo słabe diody główne i wszystko.P
Witam wszystkich, długo czytałem forum, ale to mój pierwszy post. Posiadam alternator Bosch 200 A z Mercedesa i chciałem go sprawdzić na stole z wiertarką, proszę o pomoc co i jak podłączyć i czy w ogóle system wzbudzania z żarówką zda tu egzamin... Alternator to 0 124 625 014 z regulatorem F OM 145 292. Proszę o pomoc, a jeżeli wzbudzenie żarówką nie...
Póki co został zamówiony nowy regulator napięcia (Bosch). To sobie jeszcze zamów pierścienie ślizgowe wirnika (oraz łożysko tylne) bo znając te alternatory już są starte
oooo, w tym to bardzo prosto, szczotki BX185 lub też BX204.
Ciekawe, alternator Valeo czy Bosch? Który komputer wymieniony? Ile cienkich przewodów dochodzi do alternatora, jeden czy dwa?
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
Proszę o fachową poradę co może być przyczyną ciągłego palenia się kontrolki ładowania w mojej polówce. Więc tak: Dość często padał mi nowy akumulator i nie wiedziałem co jest tego przyczyną (często odpalałem na pych). Kontrolka ani się nie żarzyła ani nie mrugała, po odpaleniu gasła, wszystko było ok i pracowało bez najmniejszych problemów do wczoraj...
Witam. Mam Ursusa 360 i niedawno mi się popsuł alternator. Znalazłem na złomie inny ale nie wiem od jakiego to auta, gdyż wykręciłem go od samego silnika. Mam problem z jego podłączeniem. Wiem tylko, że B+ to ładowanie ale nie wiem, gdzie podłączyć pobudzenia i kontrolkę ładowania. Alternator to Bosch Lg nic więcej nie wiem, gdyż jest zmazane. Z góry...
Odkopie temat bo mam identyczny problem (rok i alternator zdaje się też). Kontrolka gaśnie, a napięcie ani drgnie. Czy problem udało się rozwiązać? Dysponuje może ktoś schematem?.
chodzi Ci o zmianę kierunku wirowania?
M12x1,5
możliwe że klin się obciął..... jeśli oczywiście jest...... nie wiem przy tym modelu jak jest, ale też są takie przypadki przy innych autach....... no jeśli się nie kręci wirnik to świadczy o tym tylko......
Musisz rozwiercić szczotki wiertłem 2mm, uważnie je prowadząc środkiem, żeby nie uszkodzić sprężynek. Wiercisz, aż na wylot przez szczotkotrzymacz. W powstałe otwory wpuszczasz przewody nowych szczotek i lutujesz, na koniec nadmiar przewodu obcinasz. Jeżeli szczotki były już kiedyś wymieniane, to po prostu je rozlutowujesz. Jeśli alternator bosch, to...
To jest łożysko które nie ma ma podanego standardowego oznaczenia a jakiś inny, nie wiem jaki, ja je po prostu kupuję całą paczką. To łożysko kosztuje około pół stówy. Łożysko zewnętrznym wymiarem zbliżone do 6303, ale wewnętrzny jest inny, no i jego szerokość to 15 mm. Zjęcie klucza mam, bo mam i klucz.
Podlaczam miernik i pokazuje ok 30 V !!! Zmień najpierw miernik ,skąd bierzecie takie napięcia.P
Poprawiłem połączenia przewodów, wymieniłem regulator napięcia - szczotki były jak nowe, ale sam regulator najwyraźniej uszkodzony. Po tych zabiegach, ładowanie około 14V, po włączeniu wszystkich świateł 13,5V na wolnych obrotach. Podziękowania dla Was. :)
Tak samo jak w każdym innym alternatorze. Zamykam - skrajne lenistwo.
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Przy 13,8 to coś bierze prąd.. albo bateria złom - weź na noc auto.. Pozdrawiam.
Wszystkie będą dobre: BOS1197311212 BOS1197311214 BOS1197311221 BOS1197311223 BOS1197311225 BOS1197311233 BOS1197311238 BOS1197311519 BOS1197311522 BOS1197311528
Numery powinny być podane na łożysku
Witam . Wystarczy 12V/2W jak podaje kolega ,lecz prędzej zadziała wzbudzenie gdy będzie żarówka 12V/4W.Jeżeli kontrolka bardziej świeci ,ze wzrostem obrotów silnika ,to sprawdź napięcie na zacisku D+ alternatora (miejsce podłączenia kontrolki).Napięcie mniejsze od napięcia na zacisku B+ (mniej niż 12-14V)może świadczyć o uszkodzeniu diod wzbudzenia...
Alternator Bosch z Audi? 6303 i 6203.
Widzę, że to tajemnica jak tego dokonać... Powiem tak. Uzyskałem z altka oczekiwane napięcie przy około 1500 obr. Nie musiałem nic przezwajać, wystarczyło przelutować łączenia uzwojeń. Jak to będzie sprawować się pod obciążeniem na dłuższą metę, nie wiem. Na chwilę obecną przetestowałem na stole przez około 10min i obciążeniu 5A i wszystko zimne. Jak...
Myślę, że to powinno rozwiać Wasze wątpliwości: http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Taka jest charakterystyka tego regulatora i zachowanie jest prawidłowe, wystarczy zadbać o to by nie było spadków napięcia między alternatorem a regulatorem - zazwyczaj winne są końcówki kabli, ale problemu nie rozwiąże ich czyszczenie, bo słaby styk...
Kontrolka świeci gdyż regulator podaje masę na kontrolkę nie (+) , tak jak Ty to piszesz. Pewnie regulator jest uszkodzony, lecz nie powiedziane że tylko on.
Witam! Moze zdjęcia wnetrznosci regulatora coś Wam pomogą! http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9120... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e66a... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65fc... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4294... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b98... Dzięki...
Jak to zrobić w załączniku BR14-MO.xls[/b]
Alternator Bosch czy Valeo 120A?
Witam, posiadam alternator 028903028E (BOSCH), muszę w nim wymienić regulator napięcie, niestety mam zatarty numer jego, ktoś mógłby mi powiedzieć jaki ma być w nim regulator z firmy BOSCH?
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
Nie, jeden to przebieg z B+ drugi z D+
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
witam, chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób wymienić szczotki w alternatorze Bosch. Poniżej kilka zdjęć "trzymacza" szczotek. Szczotki mam już zamówione na jutro. Szczotki to bx 185. Czy te szczotki wyciąga poprzez wyciągnięcie ich z tego gniazda? Proszę o odpowiedzi http://obrazki.elektroda.net/50_12674699... http://obrazki.elektroda.net/52_12674699...
Witam. Czy ktoś może się orientuje jakie są numery łożysk w alternatorze BOSCH 100A w samochodzie opel Vectra B 1998r silnik X20XEV?
Mogłeś tylko odpiąć przewód od alternatora i już byś wiedział. Zobacz czy nie jest gdzieś przetarty. W miejsce bezpiecznika wstaw dużą żarówę na 12 V.
bosch alternator rozebrać alternator bosch alternator bosch napięcie
programowanie bramy normstahl volvo silnika astra belka
klawiatura membranowa mikrokomputer cobra1
Zelmer CleanSy LMG-310 nie ładuje akumulatora, nadpalona płytka przy tranzystorze C2328A Kosiarka elektryczna STIGA przestała działać po wjechaniu w wysoką trawę