Ogniwo kwasowo-ołowiowe ma SEM o wartości 2.1V. W samochodowych akumulatorach jest 6 takich ogniw łączonych w szereg, więc normalnie w naładowanym akumulatorze napięcie wynosi około 12.6V. Gdy ogniwo obciążymy odbiornikiem o sporym poborze prądu to napięcie będzie maleć. W samochodzie mamy także alternator - służy do zasilania odbiorników w samochodzie...
Kontrolować akumulator, może sprawdzać jakimś miernikiem jego kondycje - jeżeli jest już slaby akumulator (zwiększone opory wewnętrzne) alternator będzie dawał wyższe napięcie, żeby naładować z powodu podwyższonej rezystancji wewnętrznej. Może warto doładowywać akumulator od czasu do czasu?
Zapomniałem dodać, że jeśli podniosę napięcie do ok.15V to zaczyna stroić. Podłączałem w aucie i dopiero na obrotach ok 2,5tys, kiedy alternator daje wyższe napięcie stroi i gra. Dodano po 41 Pomiary zaraz znajdę, bo gdzies mi się zawieruszyły...
... mostek prostowniczy od alternatora ... jest na napięcie, jakie daje alternator (12 lub 24V). Dla MEW musisz dać mostek na napięcie 3 razy wyższe, niż najwyższe, jakiego się spodziewasz z Twojej prądnicy: jeżeli to ma być np. 50V, to mostek na więcej, niż 150V.
mógł bym tak jeździć bez akumulatora . Na pewno wszystkie żarówki (włączone) w piz--. Bez aku. alternator daje dużo wyższe napięcie niż 14,4V. O jakiejkolwiek "elektronice" już nie wspomnę. Spróbuj i się przekonasz. Chociaż odradzam zdecydowanie!!!!!!!!!!!!!! Pozdrawiam. Nie próbuj czegoś takiego.
I tak uważam, że warto. Można poszukać, będzie dużo taniej, np. : https://allegro.pl/listing?string=Superk... https://www.alibaba.com/product-detail/W... Wówczas cena zestawu...
Z czasem napięcie spadało, po pół godziny było już ~12,9-13,0V. Alternator w aucie daje trochę wyższe napięcie. Uważacie, że jest ok czy drążyć temat?
(...) 12,5V :?: Tylko tyle generuje alternator i ani grama więcej :!: (...) Może źle zrozumiałem intencję autora ale alternator daje chyba troszkę wyższe napięcie. Pozdrawiam Piotr
Pewnie przebicie między zwojami na stojanie lub wirniku, jak tylko przy wyższych obrotach daje napięcie.
mierzyłem kiedyś tym żółtym miernikiem i napięcie było praktycznie identycznie ( na postoju i na uruchomionym ) To też niedobrze. Przy uruchomionym silniku pracuje alternator, dający wyższe napięcie, niż wynosi napięcie akumulatora przed rozruchem.
Obudowa cała koła pasowe też w porządku. Jedynie pasek jest juz chyba wytarty bo widać metalowe zbrojenie przy lekkim odgięciu ale jeszcze się nie ślizga. Napięcie na klemach i bezpośrednio na śrubie alternatora waha się ±0,1V Według mnie padnięty regulator dawałby wyższe napięcie (ponad 15V ) lub ładowania by wcale nie było.
Nie ma sensu, to Ci nic nie da... Wymień regulator
Viper, szkoda klawatury na pisane na tym forum. To już padlina. Altki mitsubichi mają swoje słabe punkty, np uzwojenie nawijane wprost na jarzmie ( bez podzwojników) jak i mostki. W sumie nie wiemy co mu padło w tym altku, jak mostek to niech sprawdzi czy ma prąd na zacisku S alternatora, jak nie ma to altek daje wyższe napięcie i przeciąża mostek....
Ja stawiam na mostek diodowy, to stąd ta róznica. Dioda wzbudzenia padła. I przy zasilaniu regylatora 12V (D+) daje on wyższe napięcie na wirnik. :)
Popatrz na wykres w poście #4 (kol. SQLmaster), można przyjąć że dla tego alternatora obroty "robocze" to 3000/min. Dalsze zwiększanie obrotów nie powoduje już znaczącego przyrostu mocy, gdyż regulator nie pozwala na zwiększenie napięcia, a dopuszczalny prąd tylko o tyle się zwiększa, o ile poprawia się chłodzenie (na osi wirnika jest wentylator). Przedstawiony...
Ważne jest tylko i wyłącznie czy na koniec dnia akumulator (nieważne: mały czy duży czy ogromny) dostał prądu "z nawiązką", czy musiał wspomagać swoimi zapasami nienadążający alternator. Sam sobie zaprzeczasz i mnie bo to samo napisałem trochę inaczej, bo właśnie jak akumulator damy o większej pojemności to ładowanie przecież musi być sprawniejsze...
Po odłączeniu kondensatora napięcie obniżyło się do ok 3,6V. Jak dowiedziałem się w B&S ten element ma służyć tylko do "podładowania" ewentualnego akumulatora, a napięcie wyższe ta cewka nie da (!). Przylutowałem kondensator nowy i napięcie jest jak pierwotnie ok. 6,5V.
Napięcie musi być wyższe, aby mógł popłynąć prąd na akumulator. Z moich praktyk wynika, że alternator musi dawać napięcie rzędu 13.8 -14.4V. Te 12V z kawałkiem to akumulator ma takie napięcie, kiedy ma już kilkanaście rozruchów za sobą. Nowe mają około 14V.
Skoro posługujesz się jakims lokalnym slangiem, to nie oczekuj, że cała Polska go zna. Wyższe napięcie stad, że czasami akumulator jest padliną, czasami "regler" jest padliną, a czasami wymaga tego sytuacja, a czasami w zależności od auta "regler" daje nawet 15,2 v. Jakie auto?
Strumien swiadomości a czy mógł byś mi po krótce opisać jak będą zachowywały sie obydwa alternatory ? Tzn czy obydwa będą ładowany jednocześnie czy ładować będzie ten z wyższym progiem prądu (dodatkowy alternator powiedzmy będzie dawał 14.4 , motocyklowy 14.2 więc skoro w układzie będzie wyższe napięcie jak maksymalne ustalone przez regulator , alternator...
Jeśli mamy różnicę potencjałów (napięć) między źródłami to musi nastąpić wyrównanie ich po połączeniu. - ale przecież te źródła (alternatory) posiadają prostowniki. Zatem nie ma możliwosci aby prąd płynął z jednego alternatora "do drugiego". Chyba, że coś się ostatnio zmieniło, jeśli chodzi o zasadę działania diody półprzewodnikowej. Natomiast, jeśli...
Już widzę jak podłączona jest kontrolka,czyli do zacisku konektorowego obok zacisku B+.Czyli do tego zacisku śrubowego o który pytałem jest podłączony przewód żółty regulatora.Jeżeli tak ,to musisz dać zasilanie (+)po kluczyku,wówczas ładowanie powinno nieco spaść .Są regulatory które oprócz podłączonej kontrolki (też się alternator wzbudzi i będzie...
Usterka jest w regulatorze napięcia alternatora. alternator daje zbyt wysokie napięcie ładowania(max 15V). Sprawdź napiecie ładowania.
- zimny silnik pierwsze ok5min 14,2V - rozgrzany silnik bez obciążeń 13.9V ?? - rozg.sil. + światła 13.9V - rozgrz.siln. +swiatła+dmuchawa 1/2 prędkości 13.7V - -//- +swiatła+dmuchawa na max 13.01V - -//- +światła+dmuch.max+ogrzewanie szyby i lust 12.6V !!!! Wg mnie przy obecnych alternatorach to raczej normalna sprawa. Regulator napięcia reaguje nie...
naladowalem akumulator prze 12h prostownikiem jak narazie wszystko ok pobor pradu zmierzylem 0,01A w spoczynku czyli wszytko ok pod tym wzgledem.Zastanawia mnie czy takie doladowanie duzo rozni sie od ladowania alternatora Różni się zasadniczo - prądem ładowania (napięcie jakie daje prostownik jest z reguły wyższe od napięcia jakie utrzymuje alternator)...
To jest układ który ogranicza prąd silnika do 150mA ponieważ jest to układ który zmienia polaryzację napięcia silnika DC w celu zmiany obrotów układ działa tak że w zależności od polaryzacji działa jeden lub drugi stabilizator i dioda szeregowa . Stabilizator działa w układzie stabilizacji prądu . Proste i przemyślane , działać będzie wpinasz w szereg...
czyli rozumiem ze prawy styk regulatora pelni role wylacznika ladowania z pradnicy gdy akumulator jest w pelni naladowany tak aby go nie przeciazac... Ten styk pojedynczy który u ciebie działa pełni rolę wyłącznika, ale nie wtedy gdy akumulator jest naładowany, tylko wtedy gdy prądnica daje niższe napięcie od tego które jest na akumulatorze. Chodzi...
Co może być przyczyną? Może napisz co do tej pory sam sprawdziłeś.... Bezpieczniki sprawdzone? Sprawdź czy na gniazdach bezpiecznikowych jest napięcie względem masy +12V. W tym celu musisz mieć miernik. Świecidełko można sobie wsadzić w... Jeśli napięcie jest, sprawdź jego wartość po zapaleniu silnika. Jeśli jest wyższe niż 16V może oznaczać że alternator...
No witam, powiem tyle, że zwróciłem uwagę że w gnieździe zapalniczki jest taka ładowarka do telefonów, która pokazuje napięcie. Jest tam pokazywane 13,8-14 V, tyle samo też zmierzę na zacisku akumulatora. Niepokoi mnie tylko to, że podczas pracy samochodu to napięcie spada, to znaczy auto chodzi na wolnych obrotach i z 14 robi się za chwilę 13,9 V,...
Dlaczego po ladowaniu ladowarka na 2 dzien akumulator ma tylko 12.4v A gdy normalnie cały dziej jeżdżę autem to na drugi dzień ma 12.7 To wychodzi ze alternator jest skuteczniejszy Po prostu alternator ładuje przy stałym napięciu i kończy ładowania, można powiedzieć, że to akumulator, gdy jego SEM zbliży się do napięcia utrzymywanego przez alternator,...
mam jeszcze jeden problem ( chyba ) - znajomy zobaczył ten altek i zapytał do czego to i odpowiedziałem że do 60 a on na to że się nie nadaje bo ma elektroniczny regulator napięcia bo może '' dawać " za duże napięcie podczas wyższych obrotów. Nie ma racji, nie słuchaj jego "rad".
Nie wiem czy ja dobrze rozumuje ale alternator będzie tyle mocy pobierał gdy będzie pracował pełną wydajnością normalnie będzie obciążony 20A a reszta to zapas, więc nie powinien zabierać 1,5kW mocy no może w pierwszych sekundach po rozruchu ale po chwili ta wartość powinna spaść Fabryczny alternator daje 35A i do tego dopiero przy wyższych obrotach
Witam, mam silnik od pf 126p z alternatorem ktory daje mi napięcie ok 20-30V na biegu jałowym i około 60-70V ma wyższych obrotach, co to może być, czy to diody sa popsute?- prosze o szybką odpowiedź.
Albo pomiar był obarczony dużym błędem albo miałeś "dziwny" akumulator, np. temperatura elektrolitu pniżej 15°C Pomiary były robione zwykłymi multimetrami, w temperaturze pokojowej ok. 22°C. Pomiary były robione na dwóch akumulatorach: pierwszy, 6-letnia Centra 55Ah/12V (z dostępem do cel), drugi, oryginalny 10-letni akumulator 55Ah/12V (kupiony razem...
Było o tym na tym forum w którymś temacie o napięciu ładowania w samochodzie. Z takim napięciem w samochodzie osobiście się nie spotkałem, ale właśnie w tym temacie dowiedziałem się, że podobno takie napięcie jest utrzymywane w samochodach ze start-stopem - nie miałem do czynienia z takim samochodem, więc nie mogę tego potwierdzić, czy tak faktycznie...
ale jak tam jest bezpiecznik to co to znaczy ze jak ładowanie będzie wyższe niz napięcie znamionowe bezpiecznika to go przepali Przepali ale po jakim czasie to zależy od tego o ile % prąd ładowania będzie wyższy od znamionowego prądu bezpiecznika. Jeżeli będzie niewiele wyższy to może naładować a bezpiecznik się nie przepali. Przykład z karty charakterystyki...
Jak w tym żuku jest alternator 9-diodowy, to radziłbym do niego zajrzeć i sprawdzić trzy małe diody czy są sprawne. U mnie jak jedna z nich była padnięta, to alternator dawał tak wysokie napięcie.
Nie rozumiem jak można odłączyć szczotkę w alternatorze i tak to pozostawić ? Proponuję sprawdzić działanie alternatora, a następnie prostownika. Na kolejny rzut daj regulatora (choć zazwyczaj regulator daje wyższe napięcie po uszkodzeniu). Pozdrawiam, tokarz Dodano po 1 Ja zawsze stosuję taką zasadę (no i na pewno nie tylko ja), że sprawdzam od źródła...
Z regulatora do modułu idą 2 kable .Na jednym pojawia się 14v po włączeniu nawiewu i ogrzewania drugi zwierany jest płynnie do masy jak kręcę regulacją temperatury ale z regulatora nie wychodzi żadne napięcie .jak podepnę tam kontrolkę i drugi koniec do 14v to żarówka płynnie się rozjaśnia i ściemnia . Po mojemu to wina alternatora.a raczej zastosowanego...
W sprawie przewoltowania, falownik daje napięcie proporcjonalne do częstotliwości, więc pytanie przy jakiej prędkości obrotowej ma być 12V? Nasycenia rdzenia to też dotyczy, im wyższa częstotliwość tym wyższe napięcie można podać nie doprowadzając do nasycenia.
Ponieważ twoja bateria daje napięcie różne, zależne od oświetlenia, i zawierające się pomiędzy 0 a 37V, tylko przetwornica "step down" pozwala wykorzystać tak "urozmaicone" źródło: każde napięcie powyżej 14,4V będzie wykorzystywane do ładowania Twojego akumulatora. Regulator ładowania w takim "stylu", jak przy alternatorze - jest nie do wykorzystania,...
Przezwojenie na wyższe napiecie nie pociąga za sobą potrzeby podwyższania obrotów. To jest tak jak w transformatorze - dajesz więcej zwojów i cieńszy drut. Uzyskujesz wyższe napięcie i niższy prąd, moc pozostaje taka sama. Poza tym przyszła mi do głowy jedna myśl: gdyby nie dawać obcego wzbudzenia to przy starcie alternator nie wymagałby dużego momentu,...
Już kiedyś była o tym mowa na forum- poszukaj. Niebieski bezpiecznik-15A?Jak tak to zgadzam się z przedmówcą moc max 150 wat RMS / 4 ohm. Zasilacz: trafo od halogenów 12V 150-200 wat jeśli chcesz go w pełni wykorzystać byle prąd trafa w okolicach 10 A lub więcej,ale bez przesady.Mostek prostowniczy 25 A lub 30A i kondy filtrujące 20000uF/16V lub 25V/lepiej/...
Oj chłopaki :) Oj Kolego carot :) Znalazłem na szybko w googlach taki rysunek: http://obrazki.elektroda.pl/2102008800_1... Prosty jak widać, ale świetnie obrazuje sytuację. Napięcia na poszczególnych fazach po dodaniu do siebie dadzą wynik ZERO co widać na rysunku - dodawanie to dorysowywanie boków trójkąta. A dlatego mamy trójkąt (równoboczny)...
jeżeli przepali się dioda wzbudzenia tzn będzie przerwa to napięcie ładowania nie przekroczy 13V. jeżeli alternator daje za wysokie napięcie to tylko wina regulatora napięcia... napięcie jest wtedy zależne od obrotów silnika... pamiętam że też miałem podobny problem i dosłownie wymontowałem regulator oryginalny i wstawiłem łatwo dostępny regulator od...
Dawniejsze akumulatory ołowiowe trochę inaczej się ładowało - prądem Imax= Q/10 - i prądu nie wolno było przekroczyć bo wysypywały się płyty. Natomiast napięcie można było dawać wyższe - do 16 ~ 17V. Dziś technika poszła mocno do przodu, prądnic nie ma, są alternatory i do nich producenci dostosowali akumulatory. Współczesny akumulator nie boi się prądu,...
Raczej nie będzie to 50 Hz, będzie dużo większa, także transformacja na wyższe napięcie odpada. Częstotliwość będzie rosła proporcjonalnie do obrotów wirnika . Dlaczego niby odpada ? Dla zwykłego transformatora nie jest jakoś bardzo ważne czy będzie 50Hz czy może 70Hz. Ważne żeby nie było mniej niż 50Hz. Będzie miał większe straty własne (rosnące z...
Regulator napięcia zimą utrzymuje wyższe napięcie (14.4v) a latem niższe (13.8), więc przyrost napięcia wraz ze spadkiem temperatury jest normalny. Można by wnioskować, że regulator ma wmontowany kalendarz. Zgadza się, że regulator reaguje temperaturę, ale alternatora, bo jest z nim zintegrowany i ta reakcja mnie się wydaje, że jest zabezpieczeniem...
Witam. Mam problem z alternatorem MAN-a TGS. Dziwny przypadek. Alternator ładuje dopiero gdy choćby na chwilę podgonić obroty - chyba sam się wzbudza. Napięcie wzbudzenia (15) z ZBR przychodzi - sprawdzane pod obciążeniem żarówką 21W. Alternator po starcie silnika daje impulsy do ZBR ale mają one apliktudę 10Vpp i nie są prostokątem a bardziej górna...
Seria 7800 nie nadaje się, gdyż stabilizator ten nie jest stabilizatorem LDO. Co prawda wyjścia 12V a 14,4V zasilania daje teoretyczny zapas 2,4V, ale przy wyłączonym silniku mogą już być problemy. Możliwe zamienniki, które są LDO (w miarę tanich): LM2940CT-12 Stabilizatory o regulowanym napięciu wyjściowym (tutaj kilka elementów więcej, bo trzeba ustalić...
... trafi daje 15 volt prąd zmienny ... - ale napięcie SZCZYTOWE, które może się pojawić na instalacji w smochodzie będzie 1,41 razy WYŻSZE: - ok. 20V! W ten sposób sporym nakładem sił i środków uda Ci się "wykończyć" elektronikę w tym samochodzie ...
Cześć. Otóż podstawą problemu z połączeniem jest moc: P która wyraża się wzorem U x I gdzie U to napięcie akumulatora lub alternatora samochodowego 12V(przy odpalonym silniku 14,4V). P jakie bedzie ci potrzebne z zapasem licząc to 500W czyli po przekształceniu prąd I jaki popłynie kablem z akumulatora do przetwornicy to: 500/12V nieco ponad 40A Więc...
A co stwierdzasz na zacisku B+ ? Jak zachowa się żarówka przyłączona między D+ a B+? Tam musi występować błąd którego nikt nie uwzględnia w opiniowaniu. Z alternatorem bez kombinowania nic nie zrobisz. I słusznie. Ale układ który miał działać i działał ma dalej działać. Nie wiemy co to za maszyna i czy warto ingerować w konstrukcję. Układy tradycyjnych...
Witam, Zainspirowany silnikiem DC z neodymami w konfiguracji https://obrazki.elektroda.pl/8402138300_... Użyłem drutu nawojowego o średnicy 0.5 mm i testowo nawinąłem jedną cewkę (2.5 ohm) wypełniającą szczelinę w ponad 3/4 objętości, tak na oko ok 150 zwojów, grubość ramienia cewki ok 10x7 mm. Między magnesami a cewką jest ok 1,5-2...
No i byłem z tym alternatorem u elektryka i wnioski mam następujące 1. Na starym oryginalnym bosha regulatorze napięcia alternator się nie wzbudza. 2. Na nowym no name się wzbudza ale małe daje napięcie . 3. Robił to na stole probierczym czyli imagło + końcówka + wiertarka + miernik 4. Dalej nie wiem co zrobić Elektryk powiedział że alternator 14 V...
Nie ma doświadczenia warsztatowego. Spotykam się z problemem jak mi się uda go rozwiązać samemu to jest oki, ale bywa, że muszę się posiłkować i jestem wdzięczny za wskazanie kierunku.. Jutro to sprawdzę. A tak apropo jak już piszemy o tym to jakie objawy daje alternator jak ma coś z diodami...?. Czy też może dwać za wysokie napięcie..?. Mam altka 9...
Kolego Kamil9010, widzę że także na innych forach szukasz pomocy, niestety powyższy zapłon mojej konstrukcji do jawki nie bardzo się nada do Twojego motocykla, ponieważ masz silnik dwucylindrowy, z tłokami pracującymi na przemian, więc zapłon musiałby być zdublowany, czyli dwie cewki zapłonowe i dwa moduły. Czujnik położenia wału mógłby zostać oryginalny,...
W dalszym ciągu jednak uważam że napięcie 20V nie pojawi się przy odłączeniu akumulatora, Tu nie chodzi o to że się pojawi a o to że w pewnych okolicznościach może się pojawić. Najbardziej sprzyjające to rozładowany ale sprawny aku, powolny regulator napięcia i odłączenie aku tuż po starcie silnika. Z tego powodu odradza się odłączanie kabli rozruchowych...
Napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale : 13,8V do 14,4V. Niższe napięcie prowadzi do niedoładowywania akumulatora , następstwem czego jest sukcesywne zasiarczanie akumulatora . Z kolei wyższe napiecie od 14,4V prowadzi do ubywania elektrolitu na skutek jego podwyższonej temperatury i do wypłukiwania masy czynnej z płyt akumulatora. Sprawdź...
Witam. Mam problem z ładowaniem akumulatora. Auto to Seat Ibiza 3 z silnikiem 1.4 benzyna. Wcześniej wszystko było ok, żadnych objawów. Pewnego dnia w drodze do pracy nagle zapaliła się czerwona kontrolka akumulatora a po przejechaniu 3 km kolejno kontrolki ABS i wspomagania kierownicy (wspomaganie padło bo było za niskie napięcie). Auto stanęło. Akumulator...
Nie staraj się mnie obrazić, bo to się nie uda osobie nie rozróżniającej prądu od napięcia. gdyż prąd wchodzący do przekaźnika z elektromagnesem ma 14,5V Z Twojego, błędnego z resztą opisu wynika wchodzący do przekaźnika z elektromagnesem ma 14,5V Na rozruchowy daje 14,5V i chcesz nam wmówić, że w czarodziejski sposób, napięcie te jest wyższe, niż napięcie...
No na pierszy ogien to widziałbym P0402 . Zagladales tam kiedys? Jakie masz napięcia na sondzie? Nie mam pojęcia, ale alternator daje dosyć niskie napięcie ładowania (13,1V). Chociaż z uruchamianiem silnika nie ma problemu, akumulator jest naładowany. W najbliższych dniach sprawdzę napięcie na klemach akumulatora przy 2000obr/min. Do sondy nie zaglądałem,...
Witam - jabym proponował(powymieniałeś szczotki i legurator masz dobry lub nowy) to naładuj lub pozysz dobry akumulator .Włącz silnik i miernikiem sprawdz jakie ci daje alternator napięcie na akumulator a powinno dawac (przy dobrym akumulatorze )14,2 lub zblizona wartość .Spradz na wolnych i na wyższych obrotach a następnie na światłach lud włącz wszystko...
Na wolnych obrotach Kolega nic nie zrobi; tak samo TEORETYCZNIE nie da się podciągnąć napięcia typowego alternatora z wbudowanym regulatorem. Istnieje jednak szansa by przynajmniej na wyższych obrotach doładowywał bardziej akumulator: po małych przeróbkach, dajemy regulator mechaniczny, dedykowany Bosch AD1/14 lub inny, np od starych Polonezów. W moich...
Koniec dyskusji! Umownie mówimy że w instalacji jest 12V. W rzeczywistości z konstukcji akumulatora wychodzi że ma 6 ogniw kwasowych które dają po 2,1V każde, to wynika z właściwości ogniwa kwasowego (np ogniwo NiCd ma 1,2V). Więc 6x2,1V daje 12,6V i to jest napiecie na akumulatorze w stanie naładowanym. Żeby naładować akumulator musi być wyższe napięcie,...
Śledzę waszą dyskusję i chciałbym dodać że w tym przypadku silnik z magnesami trwałymi odpada gdyż nie mamy wpływu na prąd wzbudzenia. Jest możliwe rozwiązanie tego typu, ale prądnica powstała w ten sposób mósiałaby "dawać " 14,4 V już od obrotów biegu jałowego. A przy wyższych obrotach konieczne byłoby zastosowanie układu ograniczajacego napięcie (rozwiązanie...
Z praktyki, jako że zaczynają się dziwne opowieści. Zamiast stosu selenowego daje się jedną diodę z alternatora, bądź połowę mostka KPBC 50A, obywa się wtedy bez przezwajania i innych guślarskich zabiegów. Prostownik selenowy miał dużą rezystancję, która działała jak ogranicznik prądu - stąd ze względu na duże straty transformator miał wyższe napięcie...
Pozostałbym przy tym rozwiązaniu które masz i powtórnie sprawdził asymetrię napięć przy obciążonym transformatorze Napięcia mierzyłem na nieobciążonym tranformatorze. Na zdjęciu widać, że oba uzwojenia wtórne są nawinięte jedno na drugim. Które z nich daje wyższe napięcie? Możliwe, że uzwojenie zewnętrzne nawinięto większą liczbą zwojów aby skompensować...
Alternator na 12V daje napięcie powyżej 12V przy obrotach powyżej 1200/min. Zmiana ze wzbudzenia cewką na wzbudzenie magnesami trwałymi nie spowoduje zmiany "początku" charakterystyki, chyba że magnesy dadzą słabszy strumień (ta konstrukcja nie była projektowana pod przypadkowe magnesy) - wówczas trzeba będzie wyższych obrotów. Moment obrotowy będzie...
Jeżeli nie zauważyłeś, i to tobie współczuje, to wykres dotyczy prędkości obrotowej alternatora a nie silnika. Zapytaj lub czytaj jak nie wiesz. Jedno nie równa się drugiemu. I tu kolega strzelił samobója :) Cytat z innego forum: "A w tym samochodzie i roczniku był montowany 80A alternator Valeo. Przełożenie ma tak dobrane że na biegu jałowym jest...
Po pierwsze pomiary zwykłym miernikiem w trybie AC będą dawały błędne wyniki, takie jak spadek wskazania przy wyższych obrotach. Skutek odkształcenia przebiegu, musiałbyś mieć miernik z funkcją TrueRMS, ale uważam że pod tym względem regulator działa poprawnie. Chyba że masz w przodzie lampę na dwie żarówki, wówczas nie mogą one mieć mocy 35 W, bo alternator...
gimak napisał: Wg mnie najzdrowsze dla akumulatora jest takie ładowanie gdy on sam określa na jaki prąd ma ochotę, a tym samym sam określa jak długo ma trwać ładowanie. Ale nadal to ty decydujesz o tym jakie będzie końcowe napięcie, czyli sterujesz tą "ochotą" świadomie albo i nie. Na początku muszę zaznaczyć, że nigdy nie wiemy w jakim stopniu jest...
Gdzie takich mądrości uczą? (kruca to każdy opel przeładowuje?) Jeżeli stale utrzymuje napięcie powyżej 14,4V to na długiej trasie może przeładować. Jakie jest maksymalne napięcie dla jednego ogniwa kwasowego? 2,6V co pomnożone przez 6 daje 15,6V a l e 1/ cele w starszym akumulatorze mogą znacznie rożnić się pojemnością, jedne osiągną 2,6V gdy inne...
(at)kris8888 dajesz linki do zasady działania altetnatora a nic z nich nie rozumiesz. Po prostu ręce i cycki opadają. Pokaż na tych schematach drogę prądu i jak przy niedostatecznym ładowaniu ma się palić kontrolka ładowania? Jak widać Ty chyba nic nie rozumiesz, skoro nie potrafisz sobie rozszyfrować nawet tak prostych schematów, które podałem. Ale...
Tylko jest pytanie zasadnicze, czy tego regulator napięcia nie robi celowo, aby chronić alternator przed uszkodzeniem (spaleniem) z powodu przegrzania. Przy utrzymywaniu napięcia 14.4V, byłby z niego pobierany większy prąd, a tym samym jego temperatura byłaby jeszcze wyższa, której by mógł nie przeżyć. Co jeden to lepsza teoria, regulator dla tego...
>chyba tylko przy uszkodzonym regulatorze, normalnie po odłączeniu alternatora napiecie powinno być troszkę wyższe 13.8-14.3V Trochę się mylisz, układ ładowania dosyć wolno reaguje na szybkie zmiany obciążenia, zanim regulator dopasuje się do nowych warunków powstaje "pik" napięcia, nie zarejestruje tego multimetr, widać to jednak na oscyloskopie. Widziałem...
Witam ponownie, to podwyższone ładowanie nie dawało mi spokoju, więc postanowiłem kupić drugi regulator napięcia, no i muszę Wam powiedzieć ,że jest lepiej. Dziwi mnie tylko jedna rzecz a mianowicie w tamtym też tak było i nie wiem czy to normalne, przy obrotach 600/min. napięcie 14,6v a przy obr. 1600/min. 14,56v, jeżeli dobrze rozumuje to przy wyższych...
Witam drodzy forumowicze. W samochodzie z tematu brakło ładowania, podczas jazdy czerwona lampka miga, przy wyższych obrotach przygasa, natomiast przez większy czas świeci. Sprawdzałem ładowanie miernikiem i niestety go brak (przy włączonych światłach 12,5V). Mam kilka konkretnych pytań: 1. Czy po drodze od alternatora do klem występuje jeszcze jakiś...
A więc problem wygląda następująco… mam podłączone cztery diody LED przez oporniki 1 KOhm (każdy) do instalacji samochodowej… jednak (chyba) z powodu zbyt wysokiego napięcia (podczas wysokich obrotów chyba alternator daje za duże napięcie. Nie mam możliwości sprawdzenia tego ale coś koło 13-15V) przepalają się mi te diody. I w związku z...
dwa akumulatory stosuje się też a może przedewszystkim do zasilania systemu nagłośnienia w samochodzie . stosuje się wtedy kiedy moc pobierana przez wzmacniacze jest wyższa od mocy dostarczanej przez fabryczny akumulatar , wtedy daje się większy lub drugi do bagażnika , najlepszy jest taki od ciągnika , wtedo do + akum. ciągnie się kabel o możliwie...
Trzeba zmierzyć napięcie na akumulatorze po odpaleniu silnika. W ten sposób stwierdzisz czy alternator jest OK czy też daje zbyt wysokie napięcie co może powodować problemy które opisujesz.
Nic się nie stanie - na pewno nie wybuchnie. Sugeruję, że na biegu jałowym silnika alternator na pewno nie osiągnie mocy znamionowej. Poza tym na pewno te 300W z zapytania to nie jest pobór ciągły. Obojętnie czy jest to laptop czy audio - moc zapotrzebowana nie jest stała. Idźmy dalej: żeby otrzymać wydajność danego alternatora na biegu jałowym trzeba...
Witam, sytuacja wygląda następujaco: Punto2 '02 akumulator od nowości 50Ah; napięcie przy wolnych obrotach bez obciążenia ok. 13,91V, przy wyższych obrotach rośnie o kilka setnych V (13,96) i utrzymuje sie stabilnie niezależnie od obrotów. Przy włączeniu samych świateł spada do ok. 13,77V (na obrotach 13,81V). Napięcia mierzone na klemach (połączenie...
Cześć, Galant 2,5V6 z silnikiem z 2000roku. Alternator 100A Użytkowany codziennie na odcinku 25km. W aucie zainstalowane jest ogrzewanie postojowe użytkowane tak samo codziennie. Przy temp powyżej 0-10C na około 10-15 min, poniżej zera ok 25min. Od jakiegoś czasu z rana coraz gorzej kręcił rozrusznikiem, ale odpalał. Przedwoczraj sterownik webasto wyłączył...
W sumie silnik ten nie jest typowym perpetuum mobile, bo energia potrzebna do działania nie pochodzi znikąd. Kolego, żadna energia nie pochodzi znikąd ale nie każdą da się wykorzystać bez dodatkowego zużycia innej energii. Ten wynalazca to też szarlatan. Popatrz na pompę ciepła do ogrzewania domu. Dla osoby nieznającej zasady jej działania to będzie...
Witam. Posiadam Mazdę 121, w której pali mi się bezpiecznik od układu zapłonowego. Problem objawił się w ten sposób, że najpierw (przez jakiś czas) zaczął inaczej pracować silnik, jakby nie pracował na 4 cylindry, później już zgasł. Po sprawdzeniu okazało się, że to bezpiecznik jest spalony, ale po wymianie po chwili pracy znów zgasł. Sprawdziłem czy...
U mnie za brak "mocy" alternatora winę ponosił wirnik. między pierścieniami komutatora wytopiło się tworzywo i zwęgliło, powodując iż na luzie czyli bez odbiorników ( światła tylna szyba itp.) napięcie ładowania było właściwe. Im więcej odbiorników (mocniejszych) tym potrzebował wyższych obrotów , przy czym światła + tylna szyba były dla niego zbyt...
Nie chce odpalić z rozrusznika, choć ten bardzo ładnie kręci. Pali i to ładnie, ale tylko z kopniaka. To znaczy szybko kręci? Spróbuj kręcić z podłączonym prostownikiem do akumulatora (wyższe napięcie ok 14.4V) Czy to może być wina tego wymienionego statora ? Możliwe, może dawać za niskie napięcie z cewki ładowania CDI przy kręceniu rozrusznikiem ("kopniakiem"...
Po wymianie aku sprawdź koniecznie napięcie przy pracującym silniku na wolnych i wyższych obrotach (2-3 tys. obr). Miałem taki sam numer (zwarta cela) i przez to padł mi regulator napięcia (wbudowany w alternator) - po wymianie aku ładowało go do 15,5V bo regler nie regulował tylko dawał wzbudzenie na maxa. Przy zwartej celi regler usiłuje utrzymać...
tak, jest możliwe ładowanie aku rozruchu wyższym napięciem, niż daje alternator, gdyż moduł ładowania posiada powielacz napięcia (widoczny na schemacie DC/DC). Czerwony kabel od sterownika J367 do przekaźnika łączenia równoległego akumulatorów służy właśnie do ładowania akumulatora rozruchowego. Alternator natomiast dopasowuje napięcie do akumulatora...
Powinno - zwykły kwasiak wymaga 16,2V Co Ty piszesz????? To jest recepta na opadnięcie masy z płyt i ostre gotowanie elektrolitu. Nigdy takim napięciem. Coś poczytałeś, coś dzwoni ale nie wiesz gdzie. Akumulatory wapniowe co prawda można potraktować takim napięciem, ale tylko pod koniec ładowania w krótkim piku, i przy ścisłej kontroli prądu. Bardzo...
W golfie mogą być innej średnicy koła pasowe, przez co alternator ma wyższe obroty przy tych samych obrotach silnika. Włączenie klimy obciąża silnik mechanicznie co jest korygowane przez komputer podbiciem obrotów, nie obciąża za to alternatora, bo klima to sprężarka czynnika napędzana mechanicznie a nie elektrycznie. Dziś właśnie grzebałem w elektryce...
Jestem zwykłym użytkownikiem samochodów i akumulatorów, takim cienkim Bolkiem właśnie jestem. A samochód używam conajmniej 2x dziennie w odstępach kilkugodzinnych na "trasy" kilku minutowe do kilkunastu minut, prawie codziennie No to jak energetykowi na rowie (pod kabel, oczywiście :P) Wyobraź sobie: - kobitę, jeżdżącą po mieście, zakupy, pazury, dzieci......
To chyba jest to o co wszystkim chodzi,układ działa sam zrobiłem ich z 10 Punkt J1 jest podłączony do lampki akumulatora. W momencie włączenia zapłonu i bezpośrednio po rozruchu silnika przez żarówkę płynie prąd wzbudzenia uzwojenia twornika alternatora tak długo, aż na prostowniku pomocniczym nie wzrośnie napięcie do wymaganej wartości. Wtedy żarówka...
Kolego jeśli masz sprawny alternator to każdy regulator działa tak samo, gorzej jak masz usterkę . Druga sprawa to połączenie alternatora z instalacją musi być bez korozji i nie naderwane przewody. Trzecia sprawa to wolne obroty silnika , nie mogą być za wolne. Czwarta sprawa to nowy pasek bo na starym zmniejsza się przełożenie przekładni pasowej....
Jezpola może nie podłączę, ale schemat alta podany na początku dotyczy alternatora AC Delco który był w oryginale i miał wbudowanego właśnie takiego unipointa. Tutaj chodzi o podłączenie tego unipointa do innego alta - ten alt to NIPPONDENSO i jakbyś dareek1000 czytał uważnie to znalazłbyś info o oporności wirnika 2,9 Oma a to właśnie daje 4,13 Amp....
Noooo, nie całkiem! Prądnica "daje" 500W przy określonych obrotach i określonym obciążeniu, a nie "zawsze". Jeśli prądnica samowzbudna bez regulacji ma moc nominalną 500W przy 3000 obr/min, to napędzając ją niższymi obrotami uzyskasz niższą moc. O ile niższą? To znów zależy od obciążenia! Jeśli obroty będą 2000/min zamiast 3000/min, to napięcie produkowane...
Był zamontowany z nowym regulatorem w samochodzie i chodził kilkanaście minut zanim się akumulator nie rozładował. Gdy silnik chodził to dawałem mu wysokie obroty, ale dalej nie ładował.
Tu jest porównanie charakterystyk prądnicy i alternatora, w funkcji obrotów: http://obrazki.elektroda.net/31_12348172... Moc elektryczna prądnicy P=U*I wynika z dostarczonej mocy mechanicznej P=M*ω (moment razy prędkość kątowa, czyli obroty). Prąd prądnicy jest ograniczony przekrojem drutów, jakim jest nawinięta. Napięcie jest w zasadzie...
Ale jeśli w trakcie dłuższego przygazowania bez obciązenia światłami napięcie wzrasta do 15V lub powyżej to ja bym od razu wymienił regulator. A jeśli na biegu luzem zauważa się jakiekolwiek pulsowanie czy mruganie świateł mijania to regulator nie jest nawet _chyba_uszkodzony_. On jest wtedy _na_pewno_ uszkodzony. Znowu piszesz nie na temat. O jakim...
alternator wyższe napięcie wyższe napięcie hulajnogi wyższe napięcie ładowania
akordeon miech mazda centralny tylnia wycieraczka
haier zamrażarka diagram schemat
Huczące łożysko - jak długo można jeździć? Jak naprawić zniekształconą fonię w TV LCD przy dobrym obrazie