TL783 http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tl783.p... LR8 http://ww1.microchip.com/downloads/en/De...
Wiem że ta dioda zastępuje regulator. Czyli podłączyć akumulator i sprawdzić na aku. jakie jest napiecie, nic się nie stanie jeśli jest 30v? Dodano po 1 30V mam na przewodach do podłączenia akumulatora. Jak podłączysz akumulator, to raczej 30 V tam być nie może. Bo jaką wydajność musiałby mieć ta prądnica aby wytworzyć 30 V na zaciskach akumulatora?....
Rozkręć, zobacz, na jakich elementach, układach jest zbudowany prostownik. Wtedy będzie można dalej gdybać. Dokładanie przetwornic podwyższających/obniżających prawdopodobnie nie poprawi funkcji prostownika, o ile w ogóle będzie możliwe. Napięcie ładowania 14,2 V jest jak najbardziej prawidłowe. Pozostawienie na dłuższy czas podłączonego prostownika...
W instalacji motocykla, zwłaszcza jeśli jest to rozwiązanie z cewką zapłonową w iskrowniku-prądnicy, mogą występować chwilowe impulsy napięcia znacznie wyższego od mierzonego na zaciskach akumulatora, indukowane przez iskrownik. Aby stwierdzić, że takich impulsów nie ma trzeba by obejrzeć przebieg napięcia na doprowadzeniu do prostownika przy pomocy...
Do ładowania akumulatorów i baterii akumulatorów stosujemy ŁADOWARKI. W szczególnych przypadkach nadają się do tego zasilacze o odpowiednio wysokim napięciu i odpowiednio ograniczonym prądzie wyjściowym. Masz dwie baterie akumulatorów 6 V połączone szeregowo. Daje to baterię akumulatorów 12 V i pojemności 4,5 Ah. Do tej baterii potrzeba ładowarkę o...
Akumulatory w motocyklu jak najbardziej można naładować ładowarką 6V. Do ładowania akumulatora z samochodu musi być wyższe napięcie, bo tam bateria ładuje się do 14.5V. Zasilacz 15V ma zbyt wysokie napięcie do ładowania akumulatora żelowego. Kolega powinien szukać takiego o napięciu 13,8 - 14,5V.
Pamiętaj, że napięcia przy ładowaniu aku 24V kwasowych mogą sięgać do około 29V, więc panele o Umpp ~34V byłyby tu OK, a do tego regulator mppt o odpowiednim prądzie ładowania / zasilania obciążenia. Panele łączone równolegle (z diodami i zabezpieczeniami), o sumarycznym prądzie Impp odpowiednim do jakichś 0.8 * max prądu ładowania, wynikającego ze...
Zasilacz zasila ładowarkę. Na ładowarce jest jest wymagane napięcie jakie musi mieć zasilacz, czyli 13,8V. Podłączając zasilacz o niższym napięciu powodujesz wydłużenie czasu ładowania, bo prąd ładowania jest mniejszy niż przy zasilaczu 13,8V. zasilacz słabszy, to zasilacz niestabilizowany. Bez obciążenia ma dużo wyższe napięcie niż 12V. Przy obciążeniu...
Wywnioskowałem, że BMS posiada balanser ponieważ oprócz podłączenia + i - do ogniw ma jeszcze trzy wyprowadzenia pomiędzy ogniwa. To nie jest wyznacznikiem, że BMS ma balansowanie a podłączenie do obu biegunów jest potrzebne do zabezpieczenia przed rozładowaniem i przeładowaniem. Łatwo sprawdzić czy BMS ma funkcje balansowania podłączając pakiet gdzie...
Panowie, czy napięcie ładowania akumulatora AGM 70Ah Varta 15,2V jest poprawne. Zwykle w systemach Start-Stop są akumulatory VRLA (AGM) - nie wiem czy w Twoim wozie taki system jest, choć w sumie to bez znaczenia. Z tego powodu, że system ten często doprowadza do głębokiego rozładowania akumulatora, możliwość uzupełnienia ładunku przy napięciu ładowania...
Nie przeładujesz. Przy 14.4V akumulator musi postać 8 godzin żeby się naładować. Patrz w poradnik firmy VARTA. [url=https://www.varta-automotive.pl/pl-... Co innego napięcie w stanie spoczynku, co innego napięcie w czasie ładowania i rozładowania. Napięcie zależy od prądu....
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Jeżeli ta lodówka pobiera 56W ciągle to 1kWh to mało - 60W (56W zaokrąglone w górę) * 30h daje 1800Wh czyli 1.8kWh. To prawie 2 razy więcej niż daje 100Ah. Lodówki popularne w przyczepach kempingowych ale także w kamperach miały zasilanie 12V 230V i gazowe. W tych wersjach zasilanie 12V było bez termostatu więc chodziło ciągle z tego powodu podłączano...
Kolejność odłączania i podłączania elektroniki była już opisywana nieraz, jest też opisana w podwieszonych tematach, nic nowego nie odkryłeś :) Baterie te mają napięcie ładowania od 12,9 do 13,05 V, co na sekcję daje 4,3 do 4,35 V. W bateriach tych siedzą ogniwa lg lub samsung a w przypadku sterowników bq8050 i bq8055 ogniwa sanyo. Ogniwa te mają wyższe...
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
w samochodzie elektronika wrażliwa na wyższe napięcia dla tego prostownikiem się nie ładuje podpiętym aku w samochodzie. Obecna elektronika w samochodzie często jest wrażliwa na odpięcie zasilania. Ja jeżeli potrzeba to nie odpinam akumulatora od samochodu tylko na klemy podłączam prostownik starego typu bez jakiejkolwiek automatyki jedynie z amperomierzem....
Jak dla mnie to w dzisiejszych czasach stare prostowniki bez automatyki to porażka. 1. W sieci jest wyższe napięcie o 10V, to jest o ok 5%, również o podobną wartość będziesz miał wyższe napięcie na wyjściu prostownika a więc o kilka dziesiątych V. To będzie tylko jeśli będziemy brali wartości znamionowe napięcia. 2. Akumulatory obecnie są przeważnie...
Na moje oko ma za wysokie napięcie . Ale nie jestem elektronikiem z zawodu . Na logikę biorąc to podczas ładowania też przecież musi być wyższe napięcie aby tą baterie naładować .
Zacząć od zgłębienia tematu, co się w kablu USB pojawia i co się dzieje po podłączeniu odbiornika. Od razu widać, że nie ma tam mowy o ładowarce. W kablu jest 5 V do ZASILANIA dowolnego odbiornika USB o poborze prądu zależnym od standardu USB. Jeśli urządzenia mają zasilacze w standardzie PD (power delivery), to i napięcie może być wyższe niż 5 V. Całkowita...
Uzupełniając przedmówcę. Temp. otoczenia akumulatora ma ścisły związek z jego napięciem ładowania i oczywiście efektywnością całego procesu. Im niższą temp. otoczenia tym zwykle wyższe napięcie końcowe ładowania. Im wyższa temp. tym jest to napięcie niższe. Mówiąc obrazowo, wyższa temperatura zmniejsza zdolność do akceptowania ładunku przez ładowane...
Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie - czy akumulator lub bateria akumulatorów jest podłączona do gniazda "ładowarki", czy może jest coś pomiędzy nimi? Przy bateriach akumulatorów litowo jonowych w latarkę jest wbudowany tzw. BMS a do latarki należy podłączyć ładowarkę lub chociaż zasilacz z regulowanym prądem wyjściowym i napięciem (ustawiasz prąd...
On ma czasem tak, ze po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają drastycznie i gaśnie. Nie mogę wyjechać nigdzie z rozładowanym aku, bo w Niemczech za lawetę mi policzą więcej niż wartość rowera Dodano po 44 Jest opcja, żeby na biegu jałowym akumulator sie naładował? Jak najbardziej. 20 minut powinno mu bardzo pomóc. Nie wiadomo czy Ci ktoś nie dowali za...
Kolejność wyłączania opisałeś prawidłowo. Inna kolejność może spowodować zaiskrzenie w atmosferze mieszaniny piorunującej, jaka powstaje w czasie ładowania - niebezpieczeństwo wybuchu. Pojemość można sprawdzić podłączając żarówkę 45W - ok. 4A. Gdy świecenie osłabnie pomnożyć czas od początku próby przez prąd żarówki - Otrzymasz pojemność w amperogodzinach....
Ogniwo kwasowo-ołowiowe ma SEM o wartości 2.1V. W samochodowych akumulatorach jest 6 takich ogniw łączonych w szereg, więc normalnie w naładowanym akumulatorze napięcie wynosi około 12.6V. Gdy ogniwo obciążymy odbiornikiem o sporym poborze prądu to napięcie będzie maleć. W samochodzie mamy także alternator - służy do zasilania odbiorników w samochodzie...
problemem w tych oplach bywa słaba masa na alternatorze czasami trzeba ją poprawić albo dać dodatkowy kabel proponuję zmierzyć napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze jak będzie wyższe niż na akumulatorze popraw tą mase[/b]
Witam.Jest ona po to aby zmniejszyć napięcie na wyjściu transformatora - 13V ...a tym samym prąd ładowania akumulatora.Bez żarówki napięcie jest wyższe - 15V i tym samym przy bardzo rozładowanym akumulatorze prąd ładowania byłby za duży. Pzdr.
Prostownik pokazuje 13,6V od początku, czy bywały wyższe napięcia? Nie znam tego prostownika, ale mój po skończeniu ładowania otrzymuje na akumulatorze napięcie około 13,5V cały czas. Jakie napięcie ma akumulator przy małym obciążeniu? Teoretycznie wygląda to na zwarcie tej jednej celi, ale coś mi tu nadal nie pasuje.
Ok ... Teraz tak, specyfikacja akumulatorów kwasowych jest taka ze ładują się nawet do 16,5V. W Twoim przypadku prąd podczas ładowanie płynie po przez akumulator 2,4 do 1,3 i to one ze mają taką specyfikację a nie inną przyjmują główny prąd ładowania. Dlatego kazałem Ci dać wyższe napięcia sprawdzić czy mam rację... Jak widzisz 1,3 miały po 15,5V a...
Oporniki przy gnieździe USB służą do zwiększenia prądu oddawanego do odbiornika. W standardzie USB 2.1 jest to 0,5 A, USB 3.0 - 0,9 A. Jeśli ktoś chce uzyskać wyższe prądy ładowania, to w zależności od telefonu musi odpowiednio skonfigurować linie D+ D- w gnieździe USB. Bez tego telefon uzna, że może pobrać maksymalnie 0,5 A prądu, czyli tyle, ile może...
Napięcie celi jest 2,4V i więcej nie wsadzisz. i co z tej twojej mądrości wynika :?: 2,4V x 6 = 14,4V a to oznacza, żeby naładować akumulator do tego napięcia, napięcie jakie mierzymy na trzpieniach akumulatora połączonego z alternatorem lub prostownikiem musi być nieco wyższe aby zachodził proces ładowania. Zauważ, że po zaprzestaniu ładowania, napięcie...
Przeczytaj instrukcje dokładnie, to większość pytań Ci odejdzie. Tracer3210An ma nominalną moc 390W, czyli tyle maksymalnie pójdzie do akumulatora (w ramach przybliżenia stosowanego przez producenta: 30A x 13V, realnie ciut więcej bo napięcie ładowania to 14,4V). Jednak maksymalna moc dostarczona z paneli może wynieść 1,5 raza tyle, czyli 580W. Biorąc...
... pytanie techniczne dotyczące regulatora ładowania. Prosty regulator ładowania akumulatora w samochodzie działa w taki sposób, że załącza lub wyłącza przepływ prądu w uzwojeniu wirnika. Jeśli wirnik jest "namagnesowany" - to prądnica generuje prąd (odbierany z uzwojenia stojana), a jeśli napięcie z prądnicy jest wyższe niż nastawione dla ładowania...
nie bardzo wiem do czego ta elektronika służy??? Służy do wyłączenia ładowania po wzroście napięcia powyżej 14 V . Przełącznik A/N. to sposób ładowania RECZNE/AYTOMATYCZNE . Jeżeli nie ładuje prawidłowo proponowałbym zamianę diody Zenera na wyższe napięcie .
Starsza wersja: Specyfikacja Moc całkowita (chwilowa): 2000 VA Moc znamionowa (ciągła): 1400 W Współpraca z panelami słonecznymi: Tak (wbudowany regulator solarny) Regulator solarny: 30 A MPPT | ~ 36V 24 - 50 V Stabilizator napięcia AVR: Tak | 140 - 275 VAC Prąd ładowania (sieć): 20 A Napięcie ładowania (sieć): 27,6V±0,5V | WBUDOWANY PRZEŁĄCZNIK ON/OFF...
Przy połaczeniu szeregowo trzech sztuk uzyskasz 12,6 V, przy pełnym naładowaniu. Do tego polecam BMS 3s z balansowaniem i jeszcze przetwornicę DC/DC Step-Down do ładowania np. XL4015E1. Dzięki niej można ustawić prąd ładowania odpowiednio do specyfikacji ogniw, a zasilać będzie można np. zasilaczami do laptopów czy monitorów. Oby ich napięcie było wyższe...
Jeżeli trafo nawinięte identycznie jak było to teraz w związku z wyższym nap zasilającym będzie dawało troszkę wyższe napięcie na wyjściu, a przez to prąd ładowania będzie sporo większy, a że trafo niemałe to i prąd potrafi dać spory. Najprostsza metoda na zmniejszenie prądu to odpowiednio dobrana (mocowo) żarówka na wyjściu lub opornik drutowy.
Teraz wpadłem na to, że jeśli napięcie nie będzie wyższe niż te na baterii (napięcie w ładowarce chyba zwiększa się z czasem podczas ładowania) to nic nie może się przeładować. Czy mam rację? Problem w tym, że Tobie wiedza o faktycznej pojemności każdej baterii jest bardzo przydatna. W ten sposób możesz zestawiać ze sobą baterie o możliwie zbliżonej...
Więc ma wyższe napięcie :D Bez pomiaru to gdybiemy :cry: Aby naładować aku 12V potrzebne napięcie 14 -14,4 V
Kolego koki2 , z tego co na temat akumulatorów żelowych wyczytałem, że nie lubią być przeładowywane, czyli nie służy im napięcie ładowania wyższe niż 13.8V (o ile dobrze pamiętam - jest niższe niż przy zwykłych akumulatorach). Więc na miejscu kolegi sprawdziłbym jakie napięcie daje ten prostownik w trybie motocyklowym, bo to że napisane jest na nim...
Prostownik akumulatora transformatorowego na wyjściu pomiar jałowy to 14 V. Akumulator jest naładowany do 12,5 V. Po podłączeniu prostownika do akumulatora nagle napięcie rośnie do 16 V. Jakim cudem? Cześć! Fajnie, że pytasz o tak interesujący temat jak prostowniki akumulatorowe. Wydaje się, że opisujesz sytuację z prostownikiem transformatorowym,...
Całkowicie błędny tok myślenia. Akumulator litowo jonowy ładuje się w dwóch etapach: najpierw ładowanie stałym prądem, a potem ładowanie stałym napięciem. Tak się składa, że zasilacz laboratoryjny doskonale się do tego nadaje, bo można ustawić jedno i drugie. Ażeby zaszedł proces ładowania trzeba ustawiać w zasilaczu napięcie wyższe od napięcia akumulatora...
Ta ładowarka szybko zniszczy akumulatory. Do napięcia 1,6V akumulator jeszcze się ładuje a powyżej tego napięcia dochodzi do rozkładu elektrolitu i grzania ogniwa wtórnego. Naładowany akumulator NiCd lub NiMH ma napięcie ok. 1,45V. Przy ładowaniu prądem 1C (2A dla akumulatora o pojemności 2Ah) napięcie końcowe może sięgać 1,6V w temperaturze 25° C (dane...
Zastąp płyty selenowe diodami odpowiedniej mocy , będzie trochę wyższe napięcie na wyjściu (mniejszy spadek napięcia na diodach). Jeżeli będzie problem z regulacją prądu ładowania (za wysoki) wstaw w szereg opornik ograniczający dużej mocy.(1-2omy 10-20W dobrać praktycznie)
Tabliczka znamionowa transformatora: https://obrazki.elektroda.pl/5663551800_... Mostek Ten transformator ma za wysokie napięcie na stronie wtórnej. Napięcie na wtórnej powinno wynosić ~ 13 V. Wyższe jest niepotrzebne i powoduje, że końcowy prąd ładowania będzie nadmierny. Należy tak dobrać moc wyjściową i napięcie na stronie wtórnej...
http://obrazki.elektroda.pl/6709638700_1... Układ powstał w celu sprawdzenia, czy metoda zgrzewania impulsem prądowym nada się do przymocowania kynaru do wyprowadzeń elementu pracującego w temperaturze 200C. Po przeszukaniu zasobów internetu doszedłem do wniosku, że większość układów tego typu jest po prostu przekombinowana. Postanowiłem...
można zastąpić 3szt nimh power on -włączenie telefonu batt save-oszczędzanie baterii ring off-wyłączenie dzwonka napięcie jest wyższe bo akumulator nie obciąża żródła prądowego ładowania
W samochodzie bedzie to lepiej działać bo przy pracującym silniku na akumulatorze jest 14,2V, ale w takim przypadku rezystor musi być bo uszkodzisz akumulatorki (co najmniej 5Ω). Przy twoim zasilaczu prad jest taki mały bo przy ładowaniu napięcie na 9 akumulatorkach może przekraczać 12V a nie można ładować z ładowarki o mniejszym napięciu niż ładowane...
Po raz kolejny: 1. Ładowarka jest wewnątrz. Radioodbiornik zasilany jest napięciem 3V ale z baterii akumulatorów. Do zasilania sieciowego potrzebny jest zasilacz 4.5V. Napięcie zasilacza jest wyższe niż baterii, bo przecież zasilacz musi dostarczyć napięcie potrzebne ładowarce wewnątrz urządzenia. Jak kolega zacznie bardziej kombinować, to w końcu wydarzy...
1. Prąd ładowania zalecany jako "standard" przez wielu producentów, to "C/10" przez 14 godzin, a więc przy pojemności 2300mAh prąd ładowania "wychodzi" 230mA. Wiele ładowarek, zwłaszcza szybkich, przekracza ten prad nawet kilkakrotnie, ale wtedy muszą być kontrolowane 2 inne parametry: napięcie i temperatura ogniw. 2. Napięcie końcowe ładowania podawane...
cyt. "Kluczowym jest tu tylko parametr startu MPPT." -> tu również się zgadzam ale Udc start "ponoć" (tak wynika z większości opisów w internecie - tych których przeczytałem ) jest różne od Udc min MPPT. W większości przykładowych opisów wygląda to tak: U MPTT 120-450V, Udc start PV=200V. Nie spotkałem się z tym przy tych inwerterach. Z doświadczenia...
Zanik świecenia się lampki wskażnika ładowania oznacza że obroty silnika a zarazem prądnicy co ma miejsce już przy średnich obrotach i napięcie na prądnicy jest wyższe od napięcia akumulatora i następuje ładowanie akumulatora.Przy obrotach jałowych silnika nie ma możliwości ładowania gdyż elektromagnes nie ściągnie kotwicy wyłącznika prądu zwrotnego...
napięcie, które trafia do akumulatorka podczas ładowania to 4.7V... a czytałem w internecie, że jak mamy pojemność 3.7V to ładowanie powinno być napięciem 4.2V. Dobrze wyczytałeś, napięcie ładowania ogniw li-ion nie powinno być wyższe od 4,2V. I tu musisz upewnić się co do sprawności Twojego multimetru (to co pisaliśmy na PW).
Jest taki dział o energii odnawialnej i tam podobnych tematów są dziesiątki: https://www.elektroda.pl/rtvforum/forum3... Troche poczytaj, są przykłady obliczeń mocy, pojemności akumulatora, zapotrzebowania ne energię. Czy na działce jest prąd? Jeżeli nie ma to instalacja będzie off-grid z jakimś magazynem energii na noc czyli z akumulatorem. Dla...
Mostek powinien być umieszczony tam gdzie jest obecnie dioda D1, czyli za kondensatorem i opornikiem R2, ma których to odkłada się prawie całe napięcie sieci, wówczas napięcie na mostku (lub diodzie) jest niewiele wyższe od napięcia na akumulatorach. Z tego powodu mostek nie musi być na wysokie napięcie, wystarczy na 50V/1A lub nawet mniejszy prąd....
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
Po pierwsze zakres podanych napięć dotyczy nie napięcia ładowania, tylko napięcia, które panuje na zaciskach akumulatora w stanie pełnego naładowania, aby móc naładować akumulator do nap. 14,4V napięcie ładowania czyli napięcie na wyjściu prostownika musi być odpowiednio wyższe np. o 2V w zależności jakim prądem chcemy ładować akumulator. Po drugie,...
Co może być przyczyną? Klasyka gatunku. Akumulator spuchł od zbyt wysokiego napięcia podtrzymania. Napięcie podtrzymania (buforowe) nie może być wyższe niż 13,7 V. Jeżeli jest wyższe, to akumulator spuchnie z przeładowania. Częste zjawisko w UPS'ach gdy napięcie ładowania nie jest dość precyzyjnie ustawione, albo coś się popsuje w zasilaczu. Dostawałem...
Piszesz o panelu PV na dachu ale nic o jego parametrach. Nie da się dobrać ładowarki bez tych danych. XL6009 to przetwornica podwyższająca - byłaby dobra w przypadku gdy zasilanie jest niższe niż napięcie akumulatora (np. inny akumulator). Są takie gotowe moduły DC-DC step down z regulacją napięcia i prądu - takie rozwiązanie byłoby bardzo dobre pod...
Nie pokręciłeś. Napięcie ładowania dla akumulatora bezobsługowego z zaspawanym wieczkiem nie powinno przekraczać 14,5 V. Wyższe spowoduje, ze akumulator zacznie tracić wodę, której nie ma jak uzupełnić (no, można wiercić dziury, dolewać, ale chyba nie o to chodzi). Całość uwag na temat ładowania akumulatorów bezobsługowych jest w poradniku KOBE, który...
hmm upewnij się wpierw czy te trafko wydoli 1,1-1,2 A .Jeśli wydoli, to zbij napięcie do 7-7,5v i będzie git.Ten jeden volt więcej nie zrobi mu krzywdy, często fabryczne ładowarki mają napięcie ładowania nieco wyższe od napięcia skutecznego akumulatora.Musisz uzyskać napięcie ~7v i natężenie ok 1,1-1,2 A powinno wtedy całkiem dobrze ładować.No i prąd...
A to by należało określić, co chcesz zasilać - czy odbiornik można zasilać napięciem np. 4.5V? Jeśli to jest dla niego za dużo, to masz dodatkową komplikację. Poza tym układ ładujący może nie wykryć naładowania akumulatora, jeśli odbiornik będzie połączony wprost do akumulatora i układ ładowania liczy prąd pobierany przez odbiornik jako prąd ładowania...
W początkowej fazie ładowania już nieco rozładowanego akumulatora pobierany prąd byłby znaczny, więc zadziałałoby ograniczenie prądowe i przetwornica ograniczałaby napięcie tak żeby tego zadanego prądu (7A) nie przekroczyć, dalej w miarę ładowania napięcie będzie rosło i po osiągnięciu ustawionego 14,4V zacznie spadać prąd. Czyli mielibyśmy procedurę...
Poczytaj tutaj o sposobie kontroli napięcia: https://create.arduino.cc/projecthub/PSo... Z opisu można wywnioskować, że to odbiornik energii "prosi" ładowarkę o wyższe napięcie. Na logikę powinien mieć w sobie układ przetwornicy napięcia, która zniesie maksymalne żądane napięcie na wypadek...
W skuterze są u ciebie akumulatory kwasowe żelowe przyjmiemy 24 v czyli dwa akumulatory żelowe 12 v 30 Ah dla uproszczenia, masz określony spadek napięcia przy ruszaniu powiedzmy 3 v jak dołożysz równolegle takie same dwa akumulatory będziesz miał w sumie 4 sztuki 12v 20 Ah spadek napięcia będziesz miał powiedzmy 1,5 v To samo się tyczy Akumulatorów...
Na obudowie alkusa pisze jedynie że 12V, cały alkus składa się z 10 aku NiCd 1.2V 1200mAh. Aktualnie ma 13.4 V, więc na jednego aku wychodzi 1,34 V Ładowarka do akumulatora wkrętarki Moim zdaniem i z doświadczeń dla akumulatorów kadmowych (dość podobnie NiMH) można przyjąć, że napięcie naładowanego ogniwa jest prawidłowe dla zakresu 1,35 V - 1,45 V....
Wartość 1.5V na ogniwo jest wartością _bezpieczną_ dla prostej ładowarki bez kontroli temperatury i/lub deltaV. Na wyższe napięciacia można sobie pozwolić wtedy, gdy kontroluje się ogniwo. Eksplozja przegrzanego ogniwa, wypełnionego m.in. KOH może byc naprawdę niebezpieczna. RoMan
To normalne, że napięcie akumulatora kwasowo-ołowiowego jest wyższe niż podane na etykiecie. Zwykle właśnie taki składający się z sześciu komór w stanie spoczynku utrzymuje między 12,4 a 12,8V. Ładowany jest zaś stałą wartością prądu aż do osiągnięcia na zaciskach 14,4V w przypadku Twojej ładowarki. Po osiągnięciu tego napięcia prąd ładowania będzie...
O jakich zworach piszesz? Napięcia 10VAC (skuteczne) o wiele za niskie - i do rozruchu i do ładowania. Sprawdź ten transformator czy wytrzyma długotrwałą pracę. Dwa uzwojenia bez sensu - raczej jedno z odczepem dla ładowania, (niższe napięcie), wyższe napięcie do rozruchu. Tym bardziej że uzwojenie rozruchowe powinno być grube i wtedy nie zmieścisz...
Podczas ładowania akumulatora napięcie tylko w końcowej fazie jest o ok 2 V wyższe od znamionowego ( dotyczy aku 12 V). To nie powinno uszkodzić zasilanego z akumulatora " urządzenia " . Jeżeli chcesz koniecznie się zabezpieczyć , to wystarczy zabudować dodatkowy wyłącznik pomiędzy akumulatorem a urządzeniem .
Przetwornica boost ma połączenie wejścia z wyjściem przez diodę i jeśli na wejściu będzie wyższe napięcie niż na wyjściu popłynie prąd w żaden sposób nie kontrolowany. https://obrazki.elektroda.pl/6058047900_... a
nie wprost a przez prostownik szczytowy (dowolna dioda anodą do wyjścia +, katoda na zacisk + niewielkiego kondensatora elektrolitycznego np. 10µF/25V, jego zacisk na wyjście -. Mierzysz napięcie na kondensatorze i dodajesz poprawkę na spadek napięcia na diodzie (jakieś 0,5V, lub 0,1 dla diody Schottky). Sens ma jedynie pomiar podczas ładowania...
Dioda między BMS a panel. Może być w zasadzie dowolna, nawet jednoamperowa (o prądzie większym, niż nominalny prąd panela). BMS powinien być typu 2S, czyli dla dwóch (2) szeregowych (S) 18650, o prądzie dostosowanym do obciążenia - ale większy zawsze może być. To 5-10zł. Podłącz według schematu montażowego konkretnego BMS-a, bo mogą się różnić opisy....
Witam. Akumulatora suchego czy jak kto woli żelowego nie powinieneś ładować prostownikiem z charakterystyką dostosowaną do zwykłych ' mokrych ' akumulatorów ponieważ posiada on znaczni inną charakterystykę prądu ładowania . Ładując ten akumulator normalnym prostownikiem zabijesz go szybko. Najprościej to jeśli zrobisz sobie prostownik który w końcowej...
Niech kolega zastosuje układ darlingtona, będzie tylko ok. 0,7V strat. A https://obrazki.elektroda.pl/8741543400_... https://obrazki.elektroda.pl/4172167500_... Dioda Zenera Dz na około 3V; jeśli prąd nie będzie za duży, to może być LED, ale wtedy w przeciwną stronę. R1 ogranicza prąd, jaki może popłynąć przez Q1,...
Tak, taka jest konstrukcja alternatora i ładowania. Ładowanie jest uzależnione od napięcia na światłach, w takim dużym skrócie myślowym można powiedzieć że napięcie ładowania jest niemal równe napięciu na oświetleniu. Nie jest to jednak w pełni właściwa interpretacja tego zjawiska, musiałbym się sporo rozpisać aby wytłumaczyć to zachowanie we wszystkich...
Po pierwsze, układ z rysunku źródło.gif będzie poprawnie działać tylko przy napięciu na wejściu co najmniej o 2V większym, niż na wyjściu - trzeba go przeprojektować. Ale biorąc pod uwagę, że być może układ będzie musiał działać przy różnicy napięć poniżej 0.5V, to się tak łatwo nie da. Zasada działania miała być taka: przez opornik między Uwe+ a bazą...
Oryginalny zasilacz jest transformatorowy, pewnie niestabilizowany więc nieobciążony pokaże napięcie dużo wyższe niż po obciążeniu. Musisz wykonać pomiar napięcia obciążając oryginał prądem ok. 200 mA (żarówka, rezystor) - przy sprawnym zasilaczu miernik pokaże napięcie ok. 9 V. Oryginał jest najpewniej ładowarką, więc tak się zachowuje. Zasilaczem...
Hostii, tego masz? https://www.epsolarpv.com/product/14.htm... Bo z instrukcji wynika, że przy 48V 3200W to jest moc nominalna, czyli to co w przypadku kontrolera Jarka wynosi 390, natomiast maksymalna moc paneli, którą może przyjąć ten podlinkowany model to aż 9600W (u Jarka 580). https://www.epsolarpv.com/upload/file/18...
Te zasilacze tak mają ;) nieobciążony ma dużo wyższe napięcie niż obciążony. Podłącz do niego cokolwiek a powinno być bliżej 5V. Poza tym zasilacz od Nokii to chyba tylko jakiś mały transformator z prostownikiem i kondziem na wyjściu, bez żadnego stabilizatora, bo stabilizator i układ ładowania jest wbudowany w telefon.
Uwazasz ze 45V starczy ? typowe do alternatorów wciskane są na 100V Wydaje mi się , że powinno wystarczyć , w prostownikach do ładowania akumulatorów nic im się nie dzieje . :?: Zawsze możesz kupić droższe na wyższe napięcie : http://www.nikomp.com.pl/opisy/DE000/DED...
Widzę, że nie zrozumiałeś. Jeśli dasz transformator około 10,5V to wartość szczytowa wyniesie 14,8V i od tego napięcia odjąć spadek na 1diodzie tj 0,7V, więc na akumulator idzie 14,1V tylko w szczycie napięcia odcinek między punktem AiB(źle tam napisałem napięcie szczytowe 14,4V w tym przypadku gdy trafo ma 10,5V powinno być 14,1V). Czas miedzy punktem...
https://obrazki.elektroda.pl/9742656100_... Witam. Kiedyś bardzo spodobała mi się lutownica akumulatorowa z tego wpisu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... i ostatnio stwierdziłem że podejmę się próby stworzenia własnej konstrukcji. Wszystkie części już miałem z odzysku, brakowało tylko płaskownika na wtórne uzwojenie...
Witam. Wskazany przez ciebie układ jest tylko zasilaczem regulowanym. Na podstawie zdjęcia można powiedzieć, że jest to podstawowa aplikacja LM 317. Ograniczenie prądu będzie kłopotliwe. Ładowarka zbudowana jest na tym samym stabilizatorze, ale zastosowano tu ciekawe rozwiązanie. Do czasu osiągnięcia przez akumulator napięcia z przedziału 13,6 - 14,4V...
Aha na urządzeniu jest także skala od 5% do 100% ...... Jak to można wyregulować?? Wydaje mi się, że to jest powód tego problemu: Na zdjęciu widać także potencjometr, przed awarią choć zasilacz nowy, troche nim pokreciłęm i ustawiłem ciut wyższe napięcie na akumulator, 14,4 V impulsowe, bylo chyba 14,1! Ustaw tak jak było fabrycznie i zobacz co ci...
Zapewne zwiększając napięcie zwiększyłeś je za dużymi krokami. Wydzielana moc rośnie w kwadracie w stosunku do wzrostu napięcia więc jeśli podałeś zamiast 24V załóżmy 32V to moc wydzielająca się na drucie wzrosła o 77% więc to sporo. Masz możliwość zdobyć/wykonać transformator dający wyższe napięcie lecz rozwiązany tak jak te stosowane w prostownikach...
Optymalne napięcie buforowe dla akumulatora kwasowego 12V jest 13,5V i na pewno akumulator będzie miał zgromadzone 100% ładunku. Nie należy sugerować się napięciem w instalacji samochodowej gdzie warunki pracy są odmienne, akumulator jest rozładowywany i ładowany, występują dość długie okresy kiedy akumulator nie pracuje lub jest obciążony tylko prądem...
Drut dowinąć trzeba na wierzch już istniejącego uzwojenia (i połączyć szeregowo z istniejącym), o średnicy odpowiedniej do pobieranego prądu, dla Ciebie wystarczy drut w emalii o średnicy 1,4mm. Wyższe napięcie jest potrzebne dlatego, że na prostowniku i na układzie regulującym masz spadek napięcia. Prawdę powiedziawszy, doładowania akumulatora 12V/45Ah...
A jak będzie płynął prąd 0,1A to też będzie spadek napięcia 0,5V czy ile wtedy ? Raczej będzie mniejszy ...czyli napięcie wyjściowe ładujące akumulator będzie wyższe i może (jak słusznie rozumiesz) dojść do przeładowania. Niestety tak jak pisałem rozwiązanie z diodami nie jest zbyt szczęśliwe i nie wszędzie ten trik da się zastosować. Co do baterii...
Majster bedzie dobre wszystko co spełnia następujące warunki . 1. Napięcie znamionowe ładowarki oryginalnej , ale jak bedzie wyższe np o 1 V to też bedzie prawidłowo działać w większości przypadków ale nie więcej jak 1 V i na pewno nie mniej jak tyle co miała oryginalna ładowarka. 2. Wydajność prądowa w Amperach , Ta nie ma w sumie ograniczeń może mieć...
Niby w specyfikacji jest napisane ze potrafi on dać napięcie 12V. Jednak nigdzie nie znalazłem informacji jak z niego takie napięcie uzyskać. Trudno powiedzieć, może jest zgodny z którąś wersją Quick Charge, zgodnie z tym standardem napięcie ładowania może być nawet większe niż 12 V. Urządzenie USB musi jednak wynegocjować odpowiednie parametry zasilania...
GMLAN -single wire CAN czyli w alternatorze masz zabudowane moduły regulacji i komunikacji. Skoro napięcie prawidłowe to może prąd ładowania jest za mały i zapala kontrolkę. Nie podstawiałeś widzę akumulatora, na pałę napisałeś że to nic nie daje bo zobaczyłeś naklejkę że nowy, a specjalnie dałem linka na jakie gówno można trafić. Przy mocno zasiarczonym...
W ogóle to różnica dla ciebie nie będzie żadna jak kupujesz markowy sprzęt . Jeśli chodzi o akumulatory to Li-ion są bardzo toksyczne w razie gdyby się rozszczelniły ich obudowy . Nie wiem co dokładnie zawierają , ale jest to na pewno straszny syf w postaci cieczy i w dodatku starego typu bez zabezpieczeń w czasie ładowania i nieprawidłowej eksploatacji...
Teraz nie wiesz który koniec przewodu jest początkiem a który końcem. Prawidłowo skonfigurowanie prądnicy można wykonać w Gwiazdę lub w Trójkąt. Dla naszych potrzeb lepiej jak zrobimy to w gwiazdę będzie o 1.7 raza wytwarzać wyższe napięcie niż w trójkąt. Najpierw te dwa mostki jednofazowe połącz w jeden mostek poprzez połączenie PLUSÓW i tak samo połącz...
Jakiś prosty układ "odcinający": przekaźnik NO z cewką na napięcie od 6 do 9V i niewielki prąd, do 40mA, szeregowo z cewką trzeba włączyć opornik, żeby zasilać ją z napięcia, jakie jest na wyjściu ładowarki; styki mają łączyć ładowarkę z akumulatorem; równolegle do cewki przekaźnika podłączyć TL431 - tak, by mógł ją zewrzeć; na wejście REF TL431 podać...
Zasilacz do ładowania akumulatorów samochodowych ma stosunkowo prostą konstrukcję, co widać z załączonego schematu. Rzeczywiście więcej nie trzeba. Na zaciskach pojawia się napięcie stałe niewyfiltrowane. Na minimalnym zakresie bez obciążenia napięcie na wyjściu wynosi 11,7V Łatwiej będzie zinterpretować wyniki pomiarów jeśli rozważy się oba wyżej opisane...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Strasznie dużo w jednym poście-ale dobrze. Od razu piszę, że specjalistą od tego typu systemów nie jestem ale mam ogólne doświadczenie w elektronice więc może kilka kwestii uda mi się rozwiązać. Zacznijmy od szybkiego spojrzenia na schemat. Nie wdając się na początku w funkcjonalność i co do czego tam będzie służyć na pierwszy rzut oka dostrzegam kilka...
....Jeśli masz kontroler z MPPT oznacza to że możesz podłączyć ogniwo, na którym jest mniejsze napięcie niż napięcie ładowania akumulatora.... Solarny regulator MPPT musi mieć na wejściu napięcie zawsze większe od napięcia akumulatora żeby było ładowanie a konwersja na "dodatkowy prąd" będzie tym większa im wyższe napięcie z paneli PV. Kol. Piżol,...
Już kiedyś była o tym mowa na forum- poszukaj. Niebieski bezpiecznik-15A?Jak tak to zgadzam się z przedmówcą moc max 150 wat RMS / 4 ohm. Zasilacz: trafo od halogenów 12V 150-200 wat jeśli chcesz go w pełni wykorzystać byle prąd trafa w okolicach 10 A lub więcej,ale bez przesady.Mostek prostowniczy 25 A lub 30A i kondy filtrujące 20000uF/16V lub 25V/lepiej/...
To z linku to akurat nie jest LDO - może za słabo ładować akumulator przy niskich obrotach, np. kiedy prądnica daje 15V - będzie ładować dopiero przy 17V. Jakieś schematy stabilizatorów LDO powinny być na Elektrodzie - szukałeś? Ja znalazłem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Czy te 17V to jest po wyprostowaniu na kondensatorze,...
wyższe napięcie hulajnogi wyższe napięcie alternatora alternator wyższe napięcie
falach krótkich oznaczenie indukcyjność cewka testy akumulatorów
trzaski głośniki wzmacniacz trzaski głośniki wzmacniacz
Jak wyłączyć śnieżynkę na kotle Viessmann Vitodens? Błąd skrzyni biegów Opel Vivaro 770563 - diagnostyka i naprawa