Wiem że ta dioda zastępuje regulator. Czyli podłączyć akumulator i sprawdzić na aku. jakie jest napiecie, nic się nie stanie jeśli jest 30v? Dodano po 1 30V mam na przewodach do podłączenia akumulatora. Jak podłączysz akumulator, to raczej 30 V tam być nie może. Bo jaką wydajność musiałby mieć ta prądnica aby wytworzyć 30 V na zaciskach akumulatora?....
Rozkręć, zobacz, na jakich elementach, układach jest zbudowany prostownik. Wtedy będzie można dalej gdybać. Dokładanie przetwornic podwyższających/obniżających prawdopodobnie nie poprawi funkcji prostownika, o ile w ogóle będzie możliwe. Napięcie ładowania 14,2 V jest jak najbardziej prawidłowe. Pozostawienie na dłuższy czas podłączonego prostownika...
W instalacji motocykla, zwłaszcza jeśli jest to rozwiązanie z cewką zapłonową w iskrowniku-prądnicy, mogą występować chwilowe impulsy napięcia znacznie wyższego od mierzonego na zaciskach akumulatora, indukowane przez iskrownik. Aby stwierdzić, że takich impulsów nie ma trzeba by obejrzeć przebieg napięcia na doprowadzeniu do prostownika przy pomocy...
GMLAN -single wire CAN czyli w alternatorze masz zabudowane moduły regulacji i komunikacji. Skoro napięcie prawidłowe to może prąd ładowania jest za mały i zapala kontrolkę. Nie podstawiałeś widzę akumulatora, na pałę napisałeś że to nic nie daje bo zobaczyłeś naklejkę że nowy, a specjalnie dałem linka na jakie gówno można trafić. Przy mocno zasiarczonym...
co może być przyczyną tak wysokiego napięcia ładowania? Tylko regulator, lub słaba bateria w mierniku.
A post nr3? Skoro nie ma tam regulatora napięcia, to powinno ustalać się ono w dopuszczalnym zakresie około 6 - 8V podczas pracy. Głównym elementem odpowiadającym za balans napięcie będzie tutaj akumulator. Jazda bez niego na pewno doprowadzi do nadmiernego wzrostu napięcia. Napięcie też powinny ograniczać odbiorniki, w tym przypadku żarówki. Dziwią...
Akumulatory w motocyklu jak najbardziej można naładować ładowarką 6V. Do ładowania akumulatora z samochodu musi być wyższe napięcie, bo tam bateria ładuje się do 14.5V. Zasilacz 15V ma zbyt wysokie napięcie do ładowania akumulatora żelowego. Kolega powinien szukać takiego o napięciu 13,8 - 14,5V.
Kolejność odłączania i podłączania elektroniki była już opisywana nieraz, jest też opisana w podwieszonych tematach, nic nowego nie odkryłeś :) Baterie te mają napięcie ładowania od 12,9 do 13,05 V, co na sekcję daje 4,3 do 4,35 V. W bateriach tych siedzą ogniwa lg lub samsung a w przypadku sterowników bq8050 i bq8055 ogniwa sanyo. Ogniwa te mają wyższe...
Tak na włączonym. Zapnij woltomierz i obserwuj co się dzieje. Ten trymerem jest wieloobrotowy. Więc zapamiętaj w którą kręcisz i ile. By wrzucić do początkowych ustawień gdyby to nie był ten.
Bo przecież na regulacje napięcia w alternatorze nie wpływa temperatura ? Wpływa ale chyba nie we wszystkich alternatorach Najnowsze auta regulują napięcie ładowania, zależy to od wielu czynników, jednak nie wiem czy od temperatury też. . Starsze też (wyższe napięcie ładowania gdy zimno i niższe gdy ciepło) W mojej Skodzie od 2003 roku. jaki czas mniej...
Nie opracowali żadnej nowej technologii ogniw Li-pol, to celowa zagrywka producenta abyś za rok kupił nową baterię, albo nowy telefon. Planowane postarzanie produktu.
Chyba że jest wymieniony albo alternator albo regulator.P http://obrazki.elektroda.net/3_120386222...
Dziękuję za liczne odpowiedzi. Sprawę rozwiązałem - wpływ temperatury na napięcie ładowania akumulatora i stąd takie wartości napięć. Tak się kończy kupowanie "inteligentnych" ładowarek - podnosi napięcie w sytuacji zbyt niskiej temperatury. Akumulator musi być tak ładowany - tańsze ładowarki wymagają ustawienia trybu zimowego (wyższe napięcie ładowania).
Zacytuje tu fragment z pewnego forum "Posiadam prostownik typu Romstan model BP 12/15. Niestety, prostownik ten ma spalony transformator, ale mimo to chciałbym go odratować. Czytałem na internecie opinie od użytkowników i elektroników o tym sprzęcie i z tego, co wyczytałem, to regulacja prądu po stronie pierwotnej niekorzystnie wpływa na pracę transformatora,...
Tylko mostek jak napisał Motronic do wymiany cały, regulator 14.7V wskazuje na dobry.P
Uzupełniając przedmówcę. Temp. otoczenia akumulatora ma ścisły związek z jego napięciem ładowania i oczywiście efektywnością całego procesu. Im niższą temp. otoczenia tym zwykle wyższe napięcie końcowe ładowania. Im wyższa temp. tym jest to napięcie niższe. Mówiąc obrazowo, wyższa temperatura zmniejsza zdolność do akceptowania ładunku przez ładowane...
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
Jakiś czas temu miałem identyczny przypadek! Mazda 626 2,0D alternator Mitsubishi. Ładowanie było do 18V, kontrolka ładowania nie świeciła wcale. Przyczyną był ugnity przewód od kontrolki (jakieś 20cm od alternatora) Po zlutowaniu kabla wszystko wróciło do normy. Jeśli masz taki sam alternator to dochodzą do niego 2 cienkie kable. Do wyjścia R(S) dochodzi...
Czemu za dużo? Tyle ma być - przy pracy buforowej ma nie przekraczać 13,9V/akumulator - tym bardziej że napięcia ładowania to tam się chyba nie kalibruje w żaden sposób.
Teoria mówi, że napięcie ładowania akumulatorków powinno wynosić 1/10 pojemności. Nie napięcie, lecz prąd ładowania.
Zapomnij o puszkach! Weź regulator do 9d. Nie wiem skąd to głupie rozróżnienie. Z resztą przerobienie prostownika na 9d to tylko dołożenie trzech diod za 60gr i wywalenie tego idiotycznego przekaźnika lampki ładowania + minimalne zmiany w instalacji. Wg. mnie trzeba i tak to zrobić. Jawa ma całkiem fajny alternator, ale osprzęt do niego oraz instalacja...
Softem. Komus sie nie wgral do konca :)
Popraw temat bo chodzi zapewne o model GT540. Serwisówka pod tym linkiem http://www.cpkb.org/wiki/LG_GT540_Optimu...
Nie przeładujesz. Przy 14.4V akumulator musi postać 8 godzin żeby się naładować. Patrz w poradnik firmy VARTA. [url=https://www.varta-automotive.pl/pl-... Co innego napięcie w stanie spoczynku, co innego napięcie w czasie ładowania i rozładowania. Napięcie zależy od prądu....
Działanie regulatora było prawidłowe, wyższe napięcie ładowania było spowodowane korektami temperaturowymi komputera.
TL783 http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tl783.p... LR8 http://ww1.microchip.com/downloads/en/De...
Co mu to da jeżeli ładowarka daje tylko 12V?Autor musi zrozumieć ze ładowanie następuje tylko jeżeli napięcie ładowania jest równe lub wyższe od napięcia akumulatora .
regulator lub diody albo wszystko razem:)
Prosta sprawa, transformator ma wyższe napięcie znamionowe, i jak akumulator się naładuje (niski prąd), to napięcie dochodzi do tego znamionowego. Po co wyższe napięcie? po to, aby podczas ładowania (duży prąd), napięcie nie spadało poniżej wartości napięcia ładowania. W samochodzie masz 14.4V, gdy alternator pracuje.
Pamiętaj, że napięcia przy ładowaniu aku 24V kwasowych mogą sięgać do około 29V, więc panele o Umpp ~34V byłyby tu OK, a do tego regulator mppt o odpowiednim prądzie ładowania / zasilania obciążenia. Panele łączone równolegle (z diodami i zabezpieczeniami), o sumarycznym prądzie Impp odpowiednim do jakichś 0.8 * max prądu ładowania, wynikającego ze...
Ile zwoji dać na cewke do prądnicy 2 fazowej tej w poście wyżej i jakiej grubości drut aby uzyskać prad stały do ładowania akumulatora? Aby uzyskać prąd stały,trzeba dać prostownik bo każda prądnica wytwarza prąd zmienny.Grubość drutu zależy od tego co chcesz z tą prądnicą zrobić,ładować aku 12V a może 24V?. Ale ja nawinąłbym drutem 1.2mm, zwojów do...
Samochody z systemem start-stop mają wyższe napięcie ładowania niż 14,4V
Witam.Jest ona po to aby zmniejszyć napięcie na wyjściu transformatora - 13V ...a tym samym prąd ładowania akumulatora.Bez żarówki napięcie jest wyższe - 15V i tym samym przy bardzo rozładowanym akumulatorze prąd ładowania byłby za duży. Pzdr.
Raczej nic szczególnego się nie dzieje. W telefonach i innych małych urządzeniach stosowane są akumulatory wysokonapięciowe HV które są ładowane do wyższych napięć. Akumulator w tym telefonie ma oznaczenie 3,88V a nie jak standardowe 3,7V i w przybliżeniu oznacza to o ile maksymalne napięcie tego akumulatora może być wyższe. Ten akumulator może być...
problemem w tych oplach bywa słaba masa na alternatorze czasami trzeba ją poprawić albo dać dodatkowy kabel proponuję zmierzyć napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze jak będzie wyższe niż na akumulatorze popraw tą mase[/b]
Na moje oko ma za wysokie napięcie . Ale nie jestem elektronikiem z zawodu . Na logikę biorąc to podczas ładowania też przecież musi być wyższe napięcie aby tą baterie naładować .
Kolejność wyłączania opisałeś prawidłowo. Inna kolejność może spowodować zaiskrzenie w atmosferze mieszaniny piorunującej, jaka powstaje w czasie ładowania - niebezpieczeństwo wybuchu. Pojemość można sprawdzić podłączając żarówkę 45W - ok. 4A. Gdy świecenie osłabnie pomnożyć czas od początku próby przez prąd żarówki - Otrzymasz pojemność w amperogodzinach....
Naładowany akumulator ołowiowy powinien mieć po ustabilizowaniu napięcie min. 6,3V. A ładować go należy do napięcia 7,2V. Zresztą na obudowie akumulatora masz opisane parametry napięcia i prądu ładowania. Podają tam nawet wyższe dopuszczalne napięcie - 7,5V.
wolałbym przerobić ale nie znam się jak to zrobić No to odpuść. Po pierwsze AGMy mają wyższe napięcie ładowania, po drugie- proces ładowania jest kontrolowany, po trzecie- ten akumulator, jak każdy inny, można niechcący uwalić, a że jest drogi, to i szkoda większa :) V
Zasilacz zasila ładowarkę. Na ładowarce jest jest wymagane napięcie jakie musi mieć zasilacz, czyli 13,8V. Podłączając zasilacz o niższym napięciu powodujesz wydłużenie czasu ładowania, bo prąd ładowania jest mniejszy niż przy zasilaczu 13,8V. zasilacz słabszy, to zasilacz niestabilizowany. Bez obciążenia ma dużo wyższe napięcie niż 12V. Przy obciążeniu...
Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia?
Większość współczesnych regulatorów napięcia ma kompensację temperaturową - im zimniejszy regulator tym wyższe napięcie ładowania (do 15V).
Aby następowało ładowanie, napięcie zasilacza musi być wyższe niż w ładowanym ogniwie. W samochodzie 12V akumulator ładowany jest napięciem 14,3V, więc o jakieś 8% wyższym, czyli podobnie jak w Twoim przypadku.
Najpierw sprawdź czy jest elektrolit. Możliwe że aku padło albo nie ma już pojemności i z tego napięcie wyższe. Możliwe też że zdycha regulator napięcia umiera i ładowanie fiksuje.
Wywnioskowałem, że BMS posiada balanser ponieważ oprócz podłączenia + i - do ogniw ma jeszcze trzy wyprowadzenia pomiędzy ogniwa. To nie jest wyznacznikiem, że BMS ma balansowanie a podłączenie do obu biegunów jest potrzebne do zabezpieczenia przed rozładowaniem i przeładowaniem. Łatwo sprawdzić czy BMS ma funkcje balansowania podłączając pakiet gdzie...
Nic się nie stanie na pewno. Ale nie zawsze wyższe napięcie przyśpiesza ładowanie, po prostu mosfet kluczujący ładowanie będzie załączał napięcie na baterię krótszymi impulsami tak aby średni prąd nie przekraczał normy.
Zwykły miernik multimetr. 1. Nie mówię tu o trybie repair. Ten tryb uruchamiania się przed wciśnięcie klawisza mode i przytrzymanie przez 3 sekundy. 2. Testowaliśmy ładowarkę z trzema różnymi bateriami i za każdym razem zachowała się dokładnie tak samo. 3. Próbowałem wybrać do ładowania inny tryb (AGM) mając nadzieję, że skoro to rzekomo inteligentna...
A jakieś szczegóły? Na wyjściu z kontrolerów na pewno nie będzie identycznych parametrów więc powstaną prądy wyrównawcze. Kontrolery będą pracowały w ten sposób, że ładowanie akumulatorów będzie realizowane tylko z tego kontrolera w którym aktualnie jest wyższe napięcie?
mam wyższe średnie napięcie ładowania zimą niż latem. A może dlatego, że w zimie przez kurczenie się metali (złącza, nakrętki, śruby) polepsza się styk? :P V.
Temat z 4 lat.
Podepnij chociaż żarówke i wtedy mierz. Pozatym stare prostowniki projektowane na 220V przy 235V mają wyższe napięcia.
A co stwierdzasz na zacisku B+ ? Jak zachowa się żarówka przyłączona między D+ a B+? Tam musi występować błąd którego nikt nie uwzględnia w opiniowaniu. Z alternatorem bez kombinowania nic nie zrobisz. I słusznie. Ale układ który miał działać i działał ma dalej działać. Nie wiemy co to za maszyna i czy warto ingerować w konstrukcję. Układy tradycyjnych...
A w którym skuterze masz instalację 24V? Ładujesz zwykłym prostownikiem 12V (ale napięcie ładowania ma wyższe, zależnie od typu prostownika). Ładujemy prądem stałym, nie zmiennym. Zmniejszamy prąd ładowania do około 0.1C (dla skuterowego akumulatora to około 0,5A) przez około 10 godzin. Istnieje też ładowanie szybkie prądem 0.3C przez 3 godziny.
W trybie ładowania z gwiazdką osiągniesz trochę wyższe napięcie. Instrukcja: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi...
Ladowarka nie może mieć napięcia wyższego niż 4,2V i prąd ładowania nie mniejszy niż 500mA. Wyższe napięcie ładowania grozi wybuchem akumulatora. Dodano po 42 Jaki to jest aparat ?
Tak z ciekawości - co to jest miedzy miernikiem a przełącznikiem na pierwszej fotce? Co do regulatora prądu i napięcia, to regulacja prądu ładowania realizowana jest przez regulację napięcia. Można coś takiego dołożyć, ale to nie załatwi bezpiecznego ładowania. Podane napięcie 15.5V jest za wysokie, podłącz na wyjście prostownika jako obciążenie jakiś...
Zerknij na kartę katalogową: https://www.lechpol.eu/sites/default/fil... Charakterystyki rozładowania tego akumulatora obejmują 60A prądu wyjściowego. 14,5V-14,9V to dopuszczalne napięcie ładowania, które stosuje się przy pracy cyklicznej. Akumulator sam z siebie tyle nie utrzyma, bo po odłączeniu od ładowarki spada....
jak masz 15,2V na odpalonym a 12,8V na S to..............?
Masz akumulator do wymiany. Jeśli za prostownikiem umieścisz jakiś kondensator wygładzający- elektrolit, to napięcie również będzie wyższe.
Ten typ instalacji nie wymaga regulatora napięcia. Napięcie oraz prąd ładowania akumulatora jest ograniczone grubością drutu nawojowego i ilością zwojów cewki pracującej na ładowaniu. Wymiana prostownika selenowego na diodę lub diody znacznie poprawia stan ładowania akumulatora, z tego względu iż sprawność diody w układzie ładowania jest znacznie wyższa...
Regulator 1197 311 009 EL 14V 4C http://obrazki.elektroda.pl/2761902600_1... Chcę go przerobić na wyższe napięcie ładowania 14,8V. Co należy wymienić? Czy jest to związane z tym zielonym opornikiem widocznym na zdjęciu?
Nie koniecznie powinien się uruchomić inwerter. Ale odłączając panele od inwertera i podłączając "na krótko" do akumulatora, kontrolując napięcie powinno udać się podnieść napięcie do takiego, by podłączony inwerter się uruchomił. Podczas ładowania ratunkowego należy odłączyć inwerter, bo napięcie na wyładowanym akumulatorze może wzrosnąć ponad max...
Witam Po roku w aucie założony akumulator wysiadł z powodu niedoładowania i gwarancje nie została uznana. W serwisie gdzie zakładali ten akumulator Centry wapniowo wapniowy o niczym nie chcieli słuchać. Trafiłem do któregoś z elektryków samochodowych a było ich kilku i ten mi wyjaśnił że starsze samochody nie obsługują tych akumulatorów i przede wszystkim...
Zanik świecenia się lampki wskażnika ładowania oznacza że obroty silnika a zarazem prądnicy co ma miejsce już przy średnich obrotach i napięcie na prądnicy jest wyższe od napięcia akumulatora i następuje ładowanie akumulatora.Przy obrotach jałowych silnika nie ma możliwości ładowania gdyż elektromagnes nie ściągnie kotwicy wyłącznika prądu zwrotnego...
Napięcie ładowania nie powinno przekraczać 14,4 V i to jest najważniejsze ! Jak napięcie będzie dobrze regulowane , względnie dobrze dobrane na transformatorze , to nie trzeba się martwić o zbyt wysoki prąd ładowania , nie będzie za wysoki , ponieważ przez sprawny akumulator nie popłynie większy prąd , niż w danej chwili jest potrzebny . Jeżeli mamy...
zamówiłem te dwa rezystory, wymienię je i przelutuję płytkę, wtedy zobaczę co z tego wyjdzie, narazie dzięki za podpowiedź
Kolego koki2 , z tego co na temat akumulatorów żelowych wyczytałem, że nie lubią być przeładowywane, czyli nie służy im napięcie ładowania wyższe niż 13.8V (o ile dobrze pamiętam - jest niższe niż przy zwykłych akumulatorach). Więc na miejscu kolegi sprawdziłbym jakie napięcie daje ten prostownik w trybie motocyklowym, bo to że napisane jest na nim...
Zimą 14.9 V jest zupełnie prawidłowe. Po prostu napięcie ładowania powinno rosnąć w miarę jak temperatura maleje. Nie ''powinno rosnąć'' a może rosnąć bo napięcie gazowania jest wyższe przy niższej temperaturze, niemniej zimowe napięcie ładowania równe 14,9V uważam za zbyt wysokie. Ja rozumiem, że ci się nie podoba, ale tak jest w wielu pojazdach i...
Na każdym ogniwie napięcie nie powinno być wyższe niż 4.2V. Przy ładowaniu szeregowym ze względu na różnice pomiędzy ogniwami napięcie będzie się różnić. Dlatego jest balanser który dba aby napięcia były równe. Można zrobić własny na TL431 i tranzystorze mocy.
Jak dla mnie to w dzisiejszych czasach stare prostowniki bez automatyki to porażka. 1. W sieci jest wyższe napięcie o 10V, to jest o ok 5%, również o podobną wartość będziesz miał wyższe napięcie na wyjściu prostownika a więc o kilka dziesiątych V. To będzie tylko jeśli będziemy brali wartości znamionowe napięcia. 2. Akumulatory obecnie są przeważnie...
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Od złe strony podchodzisz do problemu. Załóżmy że mamy dwa ogniwa o tej samej pojemności ale różnym Rw. Wtedy prąd płynący przez nie jest taki sam. Różnica pojawia się napięciu. Ładowanie ogniwa o wyższym Rw wymaga wyższego napięcia do uzyskania tego samego prądu. Połączenie szeregowe wymusi ten sam prąd (nie idzie bokiem). Napięcie na ogniwie z niższym...
Napięcie ładowania może wahać się od od 13V do 15,8V Dopiero powyżej tej wartości jest uznawany jako usterka obwodu ładowania. Tak to sobie Renault wymyślił :D Renault mógł tak sobie wymyślić, ale zalecenia producentów akumulatorów są zupełnie inne i to ich moim zdaniem powinno się trzymać. Faktem jest, że długotrwałe działanie napięcia ok. 15,8V zwłaszcza...
Panowie, czy napięcie ładowania akumulatora AGM 70Ah Varta 15,2V jest poprawne. Zwykle w systemach Start-Stop są akumulatory VRLA (AGM) - nie wiem czy w Twoim wozie taki system jest, choć w sumie to bez znaczenia. Z tego powodu, że system ten często doprowadza do głębokiego rozładowania akumulatora, możliwość uzupełnienia ładunku przy napięciu ładowania...
W dobrej klasy regulatory mają zmienną charakterystykę napięcia ładowania. Latem niższe napięcie a zimą wyższe napięcie ładowania. Wraz ze spadkiem temperatury wzrasta napięcie gazowania (około 14,4 V przy temp.30 stopni i około 15,2 V przy temp. 0 stopni) więc zmienna charakterystyka podwyższająca napięcie ładowania w miarę spadku temperatury ma sens.
Nowe akumulatory Parkside te z funkcją bletooth na ogniwach 21700 mają realnie wyższe końcowe napięcia ładowania (stara ładowarka nie naładuje ich do pełna). Nie liczył bym, że wsadzili tam dobre ogniwa bo takie wysokonapięciowe są droższe. Moim zdaniem niema sensu obniżać napięcia a elektronarzędzia powinny prawidłowo działać.
Na logikę rzecz biorąc: Skoro hulajnoga się włącza, ma napięcie wystarczające do zasilenia kontrolera. Ergo, BMS zabezpieczył skutecznie baterię przed trwałym uszkodzeniem (reverse, short circut). Tu bym nie szukał problemu. Dla potwierdzenia tego, zmierz napięcie przed i za BMS, powinno być porównywalne. Error 10 zwykle zarezerwowany jest dla błędu...
Jeżeli motocykl posiadał prostownik selenowy to wymień go na mostek prostowniczy którego sprawność jest lepsza od prostownika selenowego.W jakim celu chcesz uzyskać wyższe napięcie ładowania akumulatora ?Nie poprawiaj producenta.
A czy przypadkiem wyższe napięcie ładowania nie da wyższego napięcia na wyjściu przewodu? Jakoś używałem tego samego przewodu przy zasilaniu 5.3V i wszystko było ok. No chyba że jak odłącze przewód od ładowarki to na wyjściu miał bym zawsze to samo napięcie. Okej, rozumiem że zaraz przylecą po mnie panowie w czarnych garniturach bo przez przypadek wynalazłem...
ale w przypadku kiedy napięcie baterii i napięcie zasilacza będą jednakowe Zawsze będzie działać. Po to się w zasilaczu ustawia wyższe napięcie aby ładować akumulator (rezystor 33R ogranicza prąd ładowania). Szczególnie w Twoim przypadku gdzie stosujesz przetwornice step down, takie rozwiązanie jest idealne. bateria jest ładowana oddzielnym zasilaczem...
Witam, Problem polega na tym, że napięcie ładowania pojawia się dopiero na wyższych obrotach. Kontrolka ładowania nie gaśnie, a regulator był niedawno wymieniany. Posiadam alternator z dwoma wyjściami.
Wiatm. Auto ford focus mk1 1,6 benzyna 2003r . Jaki powinien być akumulator ? Oryginalny jest srebrowo-wapniowy lub wapniowy ( trochę wyższe napięcie ładowania ) . Czy mogę założyć akumulator ołowiowy ?
Regulator w koszu usunięty jest mechaniczny regulacja sprężynującej blaszki (od góry)która odpowiada za docisk styku bocznego powoduje -większy docisk (dogięcie elementu od boku) wyższe napięcie ładowania analogicznie w drugą stronę oczywiście jeśli cewka i ten rezystor zielony od spodu są sprawne . A ta druga część to może rozłączać alternator od akumulatora...
nie bardzo wiem do czego ta elektronika służy??? Służy do wyłączenia ładowania po wzroście napięcia powyżej 14 V . Przełącznik A/N. to sposób ładowania RECZNE/AYTOMATYCZNE . Jeżeli nie ładuje prawidłowo proponowałbym zamianę diody Zenera na wyższe napięcie .
Za wysokie napięcie ładowania. Powinno być max 14,4 V.
To nie czytanie tylko praktyka i pomiary, pomiary i jeszcze raz pomiary. Twój akumulator jest w technologii wapniowej to teoretycznie potrzebuje 0.2V wyższe napięcie ładowania nisz ołowiowy(mój).
Ja stawiam na mostek diodowy, to stąd ta róznica. Dioda wzbudzenia padła. I przy zasilaniu regylatora 12V (D+) daje on wyższe napięcie na wirnik. :)
2 godz. Ładowania telefonu to jest dla mnie standart. Ładowarka impulsowa ma trochę wyższe parametry Ładowania czyli ma większe napięcie wyjściowe prądu i dlatego telefon ładuje sie trochę szybciej. Ładowarka impulsowa ma mikroprocesor który kontroluje ładowanie ale mogę sie mylić jak tak to proszę o poprawkę. no wlasnie - impulsowa ma wyższe napięcie...
Druga wersja zadziała. Regulator zajmuje się ładowaniem i utrzymywaniem stanu naładowania akumulatora i nie obchodzi go pobór. Będziesz mierzył napięcie ładowania akumulatora. Jest ono nieco wyższe, niż napięcie akumulatora nawet pewien czas po zaprzestaniu ładowania. Ja tak mam i działa. MPPT daje Ci szeroką możliwość dopasowania panelu napięciowo...
Nie wiem czy ten Ford ma już tak zwane inteligentne ładowanie ale na to wygląda. Może być tak jak Andrzej sugeruje że komputer nie ma informacji o napięciu na akumulatorze i dlatego wali na niego maksymalne napięcie aby go szybko naładować.
A do tego chińskiego XH-M604 można bezpośrednio dać panele i akumulator bez regulatora? No raczej nie, bo ... Panele Ci ciągle będą dawać powyżej napięcia akumulatora :)
Napięcie ładowania jest równe jest napięciu rozładowania ? Nie, nie jest i nic to nie zmienia, bo nie ja na kartce liczę amperogodziny, tylko sprytny chiński licznik. Sprytny chiński licznik nie zmieni praw fizyki i matematyki. Większe Ah ładowania i wyższe napięcie ładowania da większą moc zużytą do ładowania. Jeśli nadal uważasz, że sprytny chiński...
Może napięcie przy ładowaniu może przekraczać napięcie maksymalne sumy akumulatorów. Lub wyższe napięcie nie szkodzi, jeżeli jest niski prąd ładowania. A może piszę bzdury. Sprawdzałem na innych ładowarkach i to się nie dzieje. Napięcie na akumulatorze w trakcie ładowania powoli rośnie i nie przekracza napięcia sumy np. 3 akumulatorów. Powoli rośnie...
Zbyt duże napięcie na ładowaniu akumulatora, proponuję odesłać centralę do autoryzowanego serwisu a nie eksperymentować samemu.
R4 daje tak duże sprzężenie zwrotne, że jak układ raz wyłączy ładowanie, to już go nie włączy bez odłączenia i ponownego podłączenia akumulatora. Można go usunąć, a sprzężenie zwrotne i tak będzie - dzięki R7. Poszukaj (jest w Wikipedii) przerzutnika Schmitta na tranzystorach, i jak się go oblicza. To sprzężenie zwrotne jest potrzebne, bo napięcie na...
Hej, częstą usterką dającą takie objawy jak opisałeś, jest uszkodzenie kabli przy zacisku przykręcanym do D+ alternatora. Pęknięcie, zaśniedzenie itp. Często końcówka ta jest fabrycznie zalana (zabezpieczona) gumą i właśnie pod tą gumą jest problem. Powodzenia.
Witam. Peugeot 508 2.0 Hdi 140KM 2012r bez start-stop. Szukałem informacji w wielu miejscach, niestety tego czego potrzebuję nie znalazłem. Chodzi mi o ustawienia w Lexi odpowiednich wartości odnośnie ładowania akumulatora. Problem w tym że mam napięcie ładowania w granicach 14,8V do 15V. Pomiary robione multimetrem jak i tanim, wiadomo skąd testerem...
Napięcie spada podczas ładowania, po obciążeniu wyjścia akumulatorem. Zmierz napięcie w trakcie ładowania. Ogniwo LiPo , po naładowaniu ma napięcie 4,2 V. Napięcie ładowania musi być wyższe.
Prądnica jest duża waży 90 kg nawinięta drutem 4,5mm² ale śmigło nie wyprodukowało więcej niż 3800W a obroty były już kosmiczne. Teraz nawinąłbym na ciut wyższe napięcie żeby ładowała przy niższych obrotach. Złotym środkiem byłby zakup oryginalnego śmigła wtedy dopasowałbym prądnicę do niego, a teraz mam drewniane o bliżej nieokreślonych parametrach...
Prąd ładowania jest zmienny... Im większe obroty tym wyższe ładowanie... Prostownik niestety jest ok, a co ten selen ma wspólnego z ładowaniem akumulatora? I co to wogole jest yen selen? Dodano po 3 Regulatora napięcia nie ma... A prostownik w wsce? Gdzie to i co to jest? Dodano po 45 Sorry, ale w elektryce wski jestem laikiem
wyższe napięcie hulajnogi wyższe napięcie gniazdku wkrętarka wyższe napięcie
technics głośniki wysokotonowe z12xe schemat sprawność prostowania
rduch zestaw kodowanie pilota skoda fabia
Mio MiVue 65LM nie włącza się po aktualizacji - przyczyny i rozwiązania Jak włączyć dźwięk w laptopie - poradnik krok po kroku