Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Ogniwo kwasowo-ołowiowe ma SEM o wartości 2.1V. W samochodowych akumulatorach jest 6 takich ogniw łączonych w szereg, więc normalnie w naładowanym akumulatorze napięcie wynosi około 12.6V. Gdy ogniwo obciążymy odbiornikiem o sporym poborze prądu to napięcie będzie maleć. W samochodzie mamy także alternator - służy do zasilania odbiorników w samochodzie...
Do ogrzewania to lepiej przewinąć alternator na wyższe napięcie bo przy 24V jak ktoś chce wykorzystać 2000W to przewody muszą być jak do rozrusznika w samochodzie.
Widzę, że to tajemnica jak tego dokonać... Powiem tak. Uzyskałem z altka oczekiwane napięcie przy około 1500 obr. Nie musiałem nic przezwajać, wystarczyło przelutować łączenia uzwojeń. Jak to będzie sprawować się pod obciążeniem na dłuższą metę, nie wiem. Na chwilę obecną przetestowałem na stole przez około 10min i obciążeniu 5A i wszystko zimne. Jak...
Napięcie celi jest 2,4V i więcej nie wsadzisz. i co z tej twojej mądrości wynika :?: 2,4V x 6 = 14,4V a to oznacza, żeby naładować akumulator do tego napięcia, napięcie jakie mierzymy na trzpieniach akumulatora połączonego z alternatorem lub prostownikiem musi być nieco wyższe aby zachodził proces ładowania. Zauważ, że po zaprzestaniu ładowania, napięcie...
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
Prąd przez takie urządzenia pobierany jest najpierw z alternatora, a jeśli to nie wystarcza to z akumulatora? Niezupełnie. Alternator i akumulator połączone są równolegle, występuje na nich takie samo napięcie. Akumulator jest ładowany jeżeli napięcie jest równe lub wyższe niż 13,8V.
Witam to masz uszkodzone radio. Swoją droga co za p..... tak resetuje sterowniki . NIEWOLNO uruchomić samochodu bez akumulatora ani odczepiać go podczas pracy . Alternator bez akumulatora może wytworzyć sporo wyższe napięcie w instalacji co się kończy uszkodzeniem elektroniki w samochodzie.Kiedyś w Koszalinie w pewnej firmie tak uruchomiono nowy ciągnik...
Na pewno wystarczy kabel o dużo mniejszym przekroju niż dla 12-tu woltów przy tej samej mocy. Zastanawia mnie kwestia mechaniczna, a konkretnie "mocowa". Załóżmy że średnie obroty alternatora powinny być na poziomie 3500/min. (teoretycznie). Załóżmy również, że wiatrak w sprzyjających warunkach osiągnie 100 obr/min. Przekładnia musi zwiększyć obroty...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Cześć. Otóż podstawą problemu z połączeniem jest moc: P która wyraża się wzorem U x I gdzie U to napięcie akumulatora lub alternatora samochodowego 12V(przy odpalonym silniku 14,4V). P jakie bedzie ci potrzebne z zapasem licząc to 500W czyli po przekształceniu prąd I jaki popłynie kablem z akumulatora do przetwornicy to: 500/12V nieco ponad 40A Więc...
Żaróweczki występują w wersjach 0,8 -1,0 i 1,2 W, druga sprawa, alternator podaje wyższe napięcie niż 12 V. Wstawić rezystor na kabel lub stabilizator napięcia L7812ACV.
Aha czyli w takim razie regulator napięcia odpada, ponieważ po odpaleniu napięcie nie wzrastało na żadnych obrotach, a wręcz spadało czym wyższe obroty, szczotki też odpadają (bo już je wymieniłem). A ponawiając pytanie jak go sprawdzić na stole przy użyciu wiertarki żeby wyeliminować usterkę po stronie instalacji elektrycznej w samochodzie? B+ do plusa...
To tylko w teorii. W praktyce trzeba zwrócić uwagę na indukcyjność uzwojenia, które sprawia że na wyższych obrotach napięcie i prąd zaczyna spadać pod obciążeniem. Dla przykładu alternator 12V może działać przy tym samym stojanie przy napięciu 24V (prąd jest dwa razy mniejszy) z podobną mocą, ale przy nieco wyższych obrotach startu ładowania. Ilość zwojów...
Tak ale ile takie stare autko brało prądu po przekręceniu kluczyka ?bo dzisiaj bierze ponad 10A. Druga sprawa to nikt w starym aucie nie kontrolował ekologii i nie było takich jaj że auto ma alternator 200A ale komputer nie pozwala dać ani jednego na ładowanie bo wtedy większa emisja i inne sruty ekologiczne. No i jak coś uśrednisz przy prądzie 10A...
Jak przeczytałem 3 rozdziały to wiem, że nie ma stałej mocy. Chodziło mi jedynie o wykorzystanie pełnego zakresu napięć generowanych przez pradnicę z elektrowni wiatrowej oraz prostą prawie bezstratna stabilizację prądu ładowania, do wartoścu użytecznych w całym zakresie pojemności aku. No i coś bardzo ważnego - wyższe napięcie odbierane z prądnicy...
(at)jarek2140 Rób tak dalej a będziesz szukał następnego alternatora albo naprawiał ten. Nie wolno odłączać alternatora od instalacji auta tak jak ty to robisz. Alternator musi pracować pod obciążeniem, inaczej może dojść do uszkodzeń mostka prostowniczego. Chcesz sprawdzić czy jest ładowanie - to mierz napięcie na podłączonym przewodzie. Jeżeli w czasie...
Jeszcze raz powtarzam, jeśli jest sprawne ładowanie i nie ma poboru prądu jałowego ponad stan , akumulator sam się zawsze naładuje. Wynika to z fizyki. Nie wiem z jakiej fizyki niby to wynika? Alternator jest w stanie osiągnąć co najwyżej 2,4 V / celę, a do całkowitego naładowania jest potrzebne napięcie 2,65 - 2,7 V / celę utrzymywane przez kilka...
13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Przy niskich czy przy schodzących obrotach - tak tylko z ciekawości. Nie ma tam sprzęgiełka? Te 15V to morderstwo dla akumulatora na dłuższa metę. Ale z innej strony (słabo znam charakterystyki alternatorów) na małych obrotach alternator jest mniej wydajny więc...
(at)damianduda0111 Błąd ten pojawia się tylko i wyłącznie przy hamowaniu silnikiem oraz przy wartości napięcia na zacisku 30 w granicach od 15 do 16,5 V. Regulator napięcia jest wymieniony na nowy, ładowanie alternatora jest wręcz książkowe. Jak alternator ładuje prawidłowo, zakładam że ok 14,4 V, to skąd wyższe napięcie 16,5 V, ciekawe?
Ford ma inteligentne ładowanie, którym steruje komputer. Alternator prócz grubego przewodu ma tez koskę 3 pinową. Jeśli coś dzieje się z altkiem to komputer odłącza zbędne obwody jak np przednia szyba ogrzewana. (może też pojawić się błąd w komputerze). Alternator musi być oryginalny bo tak jest dziwnie, że zamienniki nie bardzo parują się z komputerem....
Witajcie. Wymieniam instalacje jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjsciu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy żeby rozkminić w którą stronę dioda... Bezpośrednia odpowiedź 1. Dioda oznaczona na schemacie liczbą 3 powinna przewodzić z regulatora w stronę instalacji / akumulatora , a blokować prąd...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
Jedna przetwornica którą podesłałeś będzie działać na takiej samej zasadzie jak ładowarka DC/DC MR10 techtrona? Przykładowo: 1. Na "1" podaję "+" i "-" z głównego akumulatora. 2. "3" tutaj ustawiam napięcie przy jakim przetwornica ma się wyłączyć? np. 12V i gdy napięcie spadnie poniżej 12V to przetwornica na wyjściu da 0V? 3. "4" ustawiam maksymalny...
A niby od czego? Regulator oddziałuje bezpośrednio na prąd wirnika - a ten jest bezpośrednio powiązany z prądem oddawanym przez alternator. No jednak nie. Regulator porównuje napięcie na zacisku B+ alternatora z zadanym. Niższe - zasila wirnik, bo trzeba dołożyć wzbudzenia. Wyższe - odcina wzbudzenie. Tak naprawdę to żaden alternator nie produkuje...
W dalszym ciągu jednak uważam że napięcie 20V nie pojawi się przy odłączeniu akumulatora, Tu nie chodzi o to że się pojawi a o to że w pewnych okolicznościach może się pojawić. Najbardziej sprzyjające to rozładowany ale sprawny aku, powolny regulator napięcia i odłączenie aku tuż po starcie silnika. Z tego powodu odradza się odłączanie kabli rozruchowych...
W samochodzie alternator ogranicza napięcie ładowania do 14,4-14,6 V Nie dzisiaj. Współczesnym rozwiązaniem jest inteligentne ładowanie także w samochodach. Przy hamowaniu silnikiem alternator pompuje ponad 16 V, przy rozpędzaniu wyłącza ładowanie czasem całkowicie. Przy jeździe bez świateł i innych odbiorników napięcie utrzymuje się w okolicach 12,5...
No jest coś takiego jak korekta temperaturowa napięcia ładowania , mówiąc w skrócie im zimniej tym wyższe napięcie . CA/CA tyle zniesie , PB/CA pewnie też ale są też akumulatory klasy grat PB/PB i one tego nie przetrwają . W samochodzie jest też niższe napiecie bo w sytuacji mocno rozładownego akumulatora jak alternator dostarczyłby te swoje 16V to...
... I Mam pytanie jakie maksymalne napięcie i prąd można dać na wirnik . ... Trudno podać gotową informację nie wiedząc ile voltów chcesz mieć na wyjściu. Przewijanie alternatora mija się z celem, bo producent przyjął optymalne wartości dla danej konstrukcji. Przewijanie alternatora na wyższe napięcie mam za sobą i skończyło się porażką, nastąpiło...
Komutator nie ma bicia?
To schemat ,z poprawionym sterowaniem IRF +LCD 16x2 , ze zworą do automatycznej kalibracji napięcia . Działa to tak : podajemy 14V z zasilacza na klemy zwieramy zwory wystartuje układ na LCD pokaże się przelicznik , trwa to 1 może 2 sekundy , zdejmujemy zworkę prostownik automatycznie wejdzie do normalnej pracy ,przelicznik jest już zapisany i od tego...
I tak uważam, że warto. Można poszukać, będzie dużo taniej, np. : https://allegro.pl/listing?string=Superk... https://www.alibaba.com/product-detail/W... Wówczas cena zestawu...
Przypnę się do tematu. Mam problem w fiacie ducato 3.0 silnik Iveco 2008r. Po pół rocznym postoju auta po odpaleniu po około minucie zapaliła się kontrolka ładowania. Alternator nie ładował. Sprawdziłem na stole i faktycznie brak ładowania. Fiat wchodził na wyższe obroty bez tego ładowania. Oddałem alternator do fachowca, przyczyną braku ładowania był...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Jestem zwykłym użytkownikiem samochodów i akumulatorów, takim cienkim Bolkiem właśnie jestem. A samochód używam conajmniej 2x dziennie w odstępach kilkugodzinnych na "trasy" kilku minutowe do kilkunastu minut, prawie codziennie No to jak energetykowi na rowie (pod kabel, oczywiście :P) Wyobraź sobie: - kobitę, jeżdżącą po mieście, zakupy, pazury, dzieci......
Tak, nie zajedziesz daleko. Musisz oddzielić samochody od fotowoltaiki i innych takich. Akumulator w samochodzie jest rozruchowy - podkreślę: ROZRUCHOWY. Nie służy więc do głębokich rozładowań, dawania prądu na telewizory, laptopy, lampy itp. On służy do chwilowego wykrzesania kilkuset amper i na tym się kończy jego rola (a przynajmniej zakres "obowiązków",...
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się tylko rezystor. Do prawidłowego działania wymagany jest stan niskiej rezystancji...
jeśli chcesz zmieścić uzwojenie i napięcie 2x wyższe to przekrój drutu musi być 2x mniejszy, czyli średnica pierwiastek z 2 mniejsza
Nie przestudiowałem tego artykułu do końca, ale jestem przekonany, że proces ładowania akumulatorów na okrętach podwodnych różni się zasadniczo od stałonapięciowego ładowania akumulatora w samochodzie. Zapewne tak ale mnie chodziło o zależność napięcia gazowania od temperatury, tu wyciągnąłeś prawidłowy wniosek: Wcześniej kładłem to na karb parowania...
Także sprawa wygląda tak : Przed regeneracją alternatora mierzyłem napięcie i było wyższe z 14,57 V podskoczyło do 14,66 V - tragedia , nie ładowanie Kupiłem zestaw naprawczy : łożyska , ślizg , nowe szczotki ( trochę zabawy było z wymianą ślizga ale po woli poszło ) Nie wymieniałem regulatora napięcia lecz wymieniłem w nim szczotki I teraz FINAŁ :...
Tak jak to wspomniał jeden z kolegów stara szkoła mówi, że akumulator ładuje się 1/10 pojemności znamionowej ( tzw. prąd 10 godzinny) przez 12-14h a w trybie szybkim prądem dwa razy większym przez 6-7h. Czyli mając akumulator o pojemności 100Ah ładujemy go prądem 10A normalnie a wtrybie szybkim 20A. Tyle że ta stara szkoła to podręczniki pisane w latach...
Nie przeładujesz. Przy 14.4V akumulator musi postać 8 godzin żeby się naładować. Patrz w poradnik firmy VARTA. Czyli napięcie na multimetrze rzędu 12.9-13V nie oznacza naładowanego akumulatora do pełna do 100%? Wydaje mi się że oznacza bo po takim naładowaniu alternatorem to po podłączeniu automatycznej ładowarki, ładowarka kończy pracę po niecałych...
Dlaczego po ladowaniu ladowarka na 2 dzien akumulator ma tylko 12.4v A gdy normalnie cały dziej jeżdżę autem to na drugi dzień ma 12.7 To wychodzi ze alternator jest skuteczniejszy Po prostu alternator ładuje przy stałym napięciu i kończy ładowania, można powiedzieć, że to akumulator, gdy jego SEM zbliży się do napięcia utrzymywanego przez alternator,...
Powinno - zwykły kwasiak wymaga 16,2V Co Ty piszesz????? To jest recepta na opadnięcie masy z płyt i ostre gotowanie elektrolitu. Nigdy takim napięciem. Coś poczytałeś, coś dzwoni ale nie wiesz gdzie. Akumulatory wapniowe co prawda można potraktować takim napięciem, ale tylko pod koniec ładowania w krótkim piku, i przy ścisłej kontroli prądu. Bardzo...
Prosta sprawa, transformator ma wyższe napięcie znamionowe, i jak akumulator się naładuje (niski prąd), to napięcie dochodzi do tego znamionowego. Po co wyższe napięcie? po to, aby podczas ładowania (duży prąd), napięcie nie spadało poniżej wartości napięcia ładowania. W samochodzie masz 14.4V, gdy alternator pracuje.
Regulator w koszu usunięty jest mechaniczny regulacja sprężynującej blaszki (od góry)która odpowiada za docisk styku bocznego powoduje -większy docisk (dogięcie elementu od boku) wyższe napięcie ładowania analogicznie w drugą stronę oczywiście jeśli cewka i ten rezystor zielony od spodu są sprawne . A ta druga część to może rozłączać alternator od akumulatora...
Ważne jest tylko i wyłącznie czy na koniec dnia akumulator (nieważne: mały czy duży czy ogromny) dostał prądu "z nawiązką", czy musiał wspomagać swoimi zapasami nienadążający alternator. Sam sobie zaprzeczasz i mnie bo to samo napisałem trochę inaczej, bo właśnie jak akumulator damy o większej pojemności to ładowanie przecież musi być sprawniejsze...
Witam Chciałem opisać mój problem z Carnivalem TD z 99r 250 tyś km może ktoś będzie miał do tego jakąś teorię. Latem 2007 uszkodził się alternator (coś pękło - plastikowego) zostało wymienione i niby było OK. Na początku zimy okazało się że mam problemy z doładowaniem akumulatora. Akumulator na gwarancji - stwierdzono zbyt małe napięcie ładowania ok...
jest jedyna metoda sprawdzenia regulatora napięcia to pomiar na zacisku D+ i +prądowy napięcie prądnicy wzdlędem masy powinno wynosić 13,8 do 16 woltów niższe lub wyższe wartości będą wskazywały na uszkodzenie regulatora a najlepiej jeśli jak pisali wyżej koledzy wymontuje się alternator rozbierze i sprawdzi po koleji diody dodatnie i ujemne obwodu...
I=U/R Przy napięciu 10,5V świeca która ma 0,8om pobierze prąd 13,1A. Przy napięciu 10,5V świeca z dużym oporem z twojej teorii powiedzmy 2om pobierze 5,2A. To wszystko razy ilość cylindrów Czy inne twoje teorie też ci mam policzyć z prawa Ohma? Więc jak widzisz żadne doświadczenie tylko po prostu podstawowe wykształcenie. Tutaj bym się pospierał z...
Myślę ze głownie dlatego zeby chronić akumulator. Elektronika może mieć zabezpieczenia. Co nie zmienia fakty ze booster może mieć wyższe napięcie bez obciążenia. Po obciążeniu powinno być ok. Musi udawać pracujący alternator żeby doładować aku i wspomóc go podczas rozruchu
O im większy prąd i temperatura tym Przecież o tym pisałem, że żywotność zależy od wielu czynników. A jakoś nie widzę żadnego twojego zdjęcia bym się do niego odniósł Zdjęcia czego? Model baterii został podany wielokrotnie - patrz wyżej. Więc ile planujesz tych n ogniw? Może tyle: :P https://obrazki.elektroda.pl/5755753100_... (Wszelkie...
Skąd się bierze różnica pomiędzy wskazaniem napięcia DC na mierniku cyfrowym (9,56V) i analogowym (15V)? Przecież na zdjęciu widać, że jak cyfrowy wskazuje 9,56V to analogowy pokazuje około 10V, więc wszystko się zgadza. Na filmie analogowy wskazuje 15V ponieważ mierzy już napięcie pokładowe w samochodzie wytwarzane przez alternator po rozruchu (woltomierz...
Witam. Mam problem z ładowaniem akumulatora. Auto to Seat Ibiza 3 z silnikiem 1.4 benzyna. Wcześniej wszystko było ok, żadnych objawów. Pewnego dnia w drodze do pracy nagle zapaliła się czerwona kontrolka akumulatora a po przejechaniu 3 km kolejno kontrolki ABS i wspomagania kierownicy (wspomaganie padło bo było za niskie napięcie). Auto stanęło. Akumulator...
Tak ma być. Alternator ładuje metodą stałonapięciową, czyli stara się utrzymać napięcie 14,4V za wszelką cenę. U Ciebie jest 14,6V. Na zimę dobrze, na lato za wysokie, a może to tylko błąd pomiaru i trzeba zmienić woltomierz? Bateria akumulatorów w miarę ładowania będzie zwiększała swoją SEM i przez to będzie spadał prąd ładowania. Przyjmuje się, że...
No witam, powiem tyle, że zwróciłem uwagę że w gnieździe zapalniczki jest taka ładowarka do telefonów, która pokazuje napięcie. Jest tam pokazywane 13,8-14 V, tyle samo też zmierzę na zacisku akumulatora. Niepokoi mnie tylko to, że podczas pracy samochodu to napięcie spada, to znaczy auto chodzi na wolnych obrotach i z 14 robi się za chwilę 13,9 V,...
Panowie alternator podobno był już regenerowany. ładowania nie było ponieważ nie było połączenia w tej czarnej skrzynce z prawej strony pod maską. Dopiero po przeczyszczeniu styków napięcie ładowania wróciło gdzie jest 14,30V więc po co się czepiać alternatora? Co do akumulatora to był podmieniany na nieco słabszy 72Ah i to samo. Dopiero jak podłącze...
Zgadzam się, że nie należy przesadzać z ładowaniem regeneracyjny, ale uważam je też za konieczność. Gdyż trzeba mieć świadomość, iż inteligentne ładowarki nie są w stanie naładować akumulatora do 100%, a w trybie regeneracji już tak. Jest to spowodowane, że ładowarki w standardowym trybie (w zimowym również) ładują niewysokim bezpiecznym napięciem,...
By to był pełnoprawny silnik BLDC trzeba jeszcze wytoczyć nowy wirnik i zamontować magnesy neodymowe na nim. Im wyższe napięcie tym większy prąd i tym większe straty I=U/R. Zwiększając napięcie zwiększasz też pobierany prąd, zasilając alternator 6x wyższym napięciem spodziewaj się też 6x większego prądu. Posiadasz posiadasz źródło energii które da blisko...
ok , sprawdzę. A to nie będzie tak że brak zasilania stałego spowoduje brak ładowania lub słabe ładowanie a nie zbyt wysokie napięcie ładowania. I jeszcze jedno pytanie. Jeśli akumulatory były niedoładowanie to czy jest możliwość że alternator podawał wyższe napięcie niż 28V.?
mógł bym tak jeździć bez akumulatora . Na pewno wszystkie żarówki (włączone) w piz--. Bez aku. alternator daje dużo wyższe napięcie niż 14,4V. O jakiejkolwiek "elektronice" już nie wspomnę. Spróbuj i się przekonasz. Chociaż odradzam zdecydowanie!!!!!!!!!!!!!! Pozdrawiam. Nie próbuj czegoś takiego.
Co może być przyczyną? Może napisz co do tej pory sam sprawdziłeś.... Bezpieczniki sprawdzone? Sprawdź czy na gniazdach bezpiecznikowych jest napięcie względem masy +12V. W tym celu musisz mieć miernik. Świecidełko można sobie wsadzić w... Jeśli napięcie jest, sprawdź jego wartość po zapaleniu silnika. Jeśli jest wyższe niż 16V może oznaczać że alternator...
No na pierszy ogien to widziałbym P0402 . Zagladales tam kiedys? Jakie masz napięcia na sondzie? Nie mam pojęcia, ale alternator daje dosyć niskie napięcie ładowania (13,1V). Chociaż z uruchamianiem silnika nie ma problemu, akumulator jest naładowany. W najbliższych dniach sprawdzę napięcie na klemach akumulatora przy 2000obr/min. Do sondy nie zaglądałem,...
W sprawie przewoltowania, falownik daje napięcie proporcjonalne do częstotliwości, więc pytanie przy jakiej prędkości obrotowej ma być 12V? Nasycenia rdzenia to też dotyczy, im wyższa częstotliwość tym wyższe napięcie można podać nie doprowadzając do nasycenia.
Witam, Zainspirowany silnikiem DC z neodymami w konfiguracji https://obrazki.elektroda.pl/8402138300_... Użyłem drutu nawojowego o średnicy 0.5 mm i testowo nawinąłem jedną cewkę (2.5 ohm) wypełniającą szczelinę w ponad 3/4 objętości, tak na oko ok 150 zwojów, grubość ramienia cewki ok 10x7 mm. Między magnesami a cewką jest ok 1,5-2...
Witam Mam Merivę A w którym jest problem z EPS czyli elektrycznym wspomaganiem kierownicy. Sytuacja jest taka że coraz częściej zapala się kontrolka EPS i odłącza wspomaganie. Jednak wystarczy w aucie włączyć coś co pobiera dużo prądu np ogrzewanie szyby albo nagrzewnicę na maksa i wspomaganie wraca. Pomierzyłem alternator i ładuje on poprawnie ok 14V,...
Witam, Dostałem do naprawy motocykl Yamahe R1. Szybka diagnoza spalone uzwojenie alternatora i spalony regulator napięcia. Naprawa niestety z życzeniem właściciela jak najtaniej. Nowy alternator na wyższych obrotach ma znacznie wyższe napięcie niż montowany oryginalnie ponad 100V na uzwojeniu przy wyższych obrotach. Po zamontowaniu regulatora napięcia...
Może nie tyle słabnie co zmniejsza napięcia ładowania na skutek zmiany temperatury... Biega o to że im niższa temperatura tym wyższe jest napięcie ładowania. Regulator ma czujnik wewnątrz, mierzy temperaturę alternatora która to w zamyśle miała być zbieżna z temperaturą akumulatora i w jakiś sposób jest. Zmniejszane jest napięcia ładowania w miarę jak...
W porządku, ale jak bym np miał alternator z układem typu Trójkąt to miałby trzy razy wyższe napięcie na każdej fazie ?? Nie wiem czy dobrze rozumiem :) Jeżeli w układzie gwiazda jest 14V na każdej to w układzie trójkąt będzie 14V razy każda faza :) Dodano po 0 W porządku, ale jak bym np miał alternator z układem typu Trójkąt to miałby trzy razy wyższe...
Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat Oj, demagogia... Jak to nie? Napięcie ładowania: Alternator w samochodzie ładuje do napięcia ok. 14,2 - 14,4V i ani ani więcej. Jest więc zabezpieczenie nadnapięciowe. Zabezpieczenie nadnapięciowe/ograniczenie napięcia ładowania...
Wszystko wskazuje raczej na koniecznośc wymiany akumulatora - utrata pojemności. Po uruchomieniu silnika napięcie ładowania jest niskie, bo zużyłeś energię na grzanie świec i pracę rozrusznika. Jak zauważyłeś, im dłużej jedziesz tym wyższe napięcie ładowania, bo mniejsze obciążenie alternatora (doładowuje sie akumulator). Napięcie ładowania powinno...
Jakie masz napięcie na wyjściu alternatora? Jest wyższe niż na akumulatorze o około 0.5V? Jeśli tak, to winny jest alternator. Jeżeli kupiłeś nowy to wszystko masz w nim, wyciągasz stary, zakładasz nowy.
Niejasny pozostaje dylemat czy akumulator EFB ca-ca będzie prawidłowo ładowany w starszych autach regulowanych do 14,4V, zwłaszcza jeżdżących rzadko? Mój Ca-Ca Cartechnic 74Ah/680A waży 17,5kg i w aucie ze światłami i wentylatorami dostaje 14,36V przy 900 obr, a 14,39V analogicznie obc, przy 3000obr, jednak wymaga doładowywania raz w miesiacu. Będzie...
Nie do końca, to zła droga, nie kombinuj czasem z zamianą na pemanetnie magnetyczny wirnik bo to głupota, klejenie brak dokładności, spory moment zaczepowy i wątpliwa korzyść w stosunku do rozwiązania niżej: Silnik indukcyjny 1 fazowy, a dokładnie 2 fazowy z uzwojeniem pomocniczym by działał jako wyspowy generator potrzebuje tylko i wyłącznie podłączenia...
Z czasem napięcie spadało, po pół godziny było już ~12,9-13,0V. Alternator w aucie daje trochę wyższe napięcie. Uważacie, że jest ok czy drążyć temat?
Strumien swiadomości a czy mógł byś mi po krótce opisać jak będą zachowywały sie obydwa alternatory ? Tzn czy obydwa będą ładowany jednocześnie czy ładować będzie ten z wyższym progiem prądu (dodatkowy alternator powiedzmy będzie dawał 14.4 , motocyklowy 14.2 więc skoro w układzie będzie wyższe napięcie jak maksymalne ustalone przez regulator , alternator...
Witam. mam problem z scenikiem2002r. 1.9dci właśnie taki jak opisywany w pierwszym temacie ""Witam od niedawna mam problem z renault scenic 2003r. 1.9dci. A mianowicie cały czas po odpaleniu świeci się kontrolka świec żarowych. Mierzyłem miernikiem napięcie na świecach na włączonym zapłonie; napięcie cały czas jest tak samo jest na włączonym silniku...
Wszystko się zgadza tak powinno być . Z mostka tak w tej mojej jak i twojej wersji schematu wychodzą 2 przewody jeden zasila regulator i następnie uzwojenia wzbudzenia wirnika a drugi służy do ładowania , zmierz napięcie na pracującym silniku na tym zacisku d+ mostka i jeśli będzie około 14V to podłącz ten zacisk do akumulatora . Może się okazać że...
Koledzy ale tu nie chodzi o spadki napięcia -akumulator alternator ponieważ ładowanie jest dobre chodzi o spadek na instalacji jak już wcześniej wspomniano czyli o zasilanie kontrolki ponieważ z alternatora pojawia się wyższe napięcie gaszące niż jest zasilana kontrolka.P
55A i 24V to już jest dość spory opór. Zależy też jak ty wzbudzasz ten alternator - czy jest oryginalny regulator czy podajesz tam sam napięcie na wirnik. Czy wyższe napięcie na wirnik tym większy opór alternatora. Kolejna sprawa to przełożenie jakie tam dałeś i z jaką prędkością kręci się ten alternator.
Zapomniałem dodać, że jeśli podniosę napięcie do ok.15V to zaczyna stroić. Podłączałem w aucie i dopiero na obrotach ok 2,5tys, kiedy alternator daje wyższe napięcie stroi i gra. Dodano po 41 Pomiary zaraz znajdę, bo gdzies mi się zawieruszyły...
Napięcie ładowania może wahać się od od 13V do 15,8V Dopiero powyżej tej wartości jest uznawany jako usterka obwodu ładowania. Tak to sobie Renault wymyślił :D Renault mógł tak sobie wymyślić, ale zalecenia producentów akumulatorów są zupełnie inne i to ich moim zdaniem powinno się trzymać. Faktem jest, że długotrwałe działanie napięcia ok. 15,8V zwłaszcza...
Akumulator w aucie nie jest żadnym stabilizatorem. Układem regulującym napięcie w instalacji jest regulator w prądnicy. Nie bardzo rozumiem, co ma stabilizator (bypass) do regulatora? Dwa różnych urządzenia? Regulator bez akumulatora ucieka w kierunku 19V 2A, a akumulator ma gdzieś czy regulator istnieje. Dodano po 6 Oj kolego widać że nie masz pojęcia...
Alternator nie służy do ładowania akumulatora, a jedynie do jego podładowywania (uzupełniania ładunku pobranego zeń podczas rozruchu). Nie ma tam żadnych zabezpieczeń i jak podłączysz głęboko wyładowany akumulator to prąd ładowania może wynieść nawet kilkadziesiąt A, co byłoby zabójcze tak dla akumulatora jak i dla alternatora. Przy pracującym silniku...
o żeby tak było ! np. toyota aygo 2-letnia , napięcie 13,7 - 13,8 . Pewnie co by mniejsze zużycie paliwa wykazywać. I jak tu doładować w czasie jazdy aku ? masakra. A ile napięcie ma wspólnego z zużyciem paliwa? Niewiele. Chciał kolega błysnąć dowcipem i nie wyszło. ;) Niższe napięcie jest w tym celu by akumulator nie gazował bo przy 14,4V już lekko...
Akumulator na zgaszonym silniku ma 12.7V. Bez obciążenia, na wolnych obrotach, około 13V, czasem zacznie bardzo powoli rosnąć do około 14V. Z obciążeniem, na wolnych obrotach, potrafi spaść nawet poniżej 12.7V - różnie, trochę szaleje te napięcie, ale nie jakoś agresywnie, tylko albo pomału spada, albo pomału rośnie. Jak tylko dodam delikatnie gazu...
Zwróć jeszcze uwagę na jakie napięcie jest alternator (napisane jest na obudowie). Bo nie masz bebechów tylko gołe uzwojenia, nie masz regulatora, czyli na wyjściu będziesz miał napięcie wyższe niż nominalne. Podłączając żarówkę, może się spalić. Czyli najpierw pomiary miernikiem.
To jak się ma to twoje wyjaśnienie do wcześniejszego: To który to alternator ustawia sam z siebie ładowanie zależnie od temperatury? Bo ja nie znam żadnego. Regulator traktuję jako element alternatora. Moja wypowiedź jest niezmienna. A jak ma się to do twojej? OK ale większość alternatorów samoczynnie ustawia wyższe napięcie ładowania przy niskich...
Alternator owszem może wygenerować wyższe napięcie ale gdy odłączymy akumulator!!! czego nie wolno robić. Akumulator w instalacji samochodu pełni rolę stałego obciążenia które stabilizuje pracę regulatora napięcia.
Nie wiem czy tam alternator jest razem z regulatorem napięcia ale jeśli nie to prawdopodobnie regulator napięcia nawalił. Zbadaj napięcie przed regulatorem napięcie czyli za diodami prostowniczymi. Powinno być sporo wyższe za to za regulatorem powinno być 14 z groszami.
Z regulatora do modułu idą 2 kable .Na jednym pojawia się 14v po włączeniu nawiewu i ogrzewania drugi zwierany jest płynnie do masy jak kręcę regulacją temperatury ale z regulatora nie wychodzi żadne napięcie .jak podepnę tam kontrolkę i drugi koniec do 14v to żarówka płynnie się rozjaśnia i ściemnia . Po mojemu to wina alternatora.a raczej zastosowanego...
Witam. Regulator napięcia zimą utrzymuje wyższe napięcie (14.4v) a latem niższe (13.8), więc przyrost napięcia wraz ze spadkiem temperatury jest normalny. Możliwe że alternator jest uszkodzony skoro napięcie spada do tak niskiego poziomu. Jeśli potrafisz to sprawdź diody w prostowniku, pamiętaj że alternator ma mostek główny oraz pomocniczy.
.. Akumulator nie pobiera prądu, tylko oddaje, stary rozładowany słabo kręci, nowy dobrze kręci ma kopa, ale nie jest ładowany, wątpie aby jazda coś zmieniła. ... Ładowanie pod obciążeniem to od 14V-14,4V a 12,6V to jest brak ładowania to jest napięcie akumulatora... Przy wyłączonym silniku akumulator oddaje prąd. Przy uruchomionym silniku pobiera...
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
Alternator ma ładować pełną mocą na wolnych obrotach , to nie jest stara prądnica co miała wyższe napięcie przy wyższych obrotach dopiero .
Witam.Nie kolego zwarcie tych kabelków nic nie da,pompa jest wyposażona w układ który rozpoznaje czy masz ładowanie,mowa o cienkich kabelkach jeden po stacyjce masz tam napięcie akumulatora,13,8-14,5 drugi zaś od alternatora z mostka pomocniczego z tego też mostka jest zasilany wirnik alternatora po przez regulator.Napięcie to jest wyższe i bardziej...
(at)kris8888 dajesz linki do zasady działania altetnatora a nic z nich nie rozumiesz. Po prostu ręce i cycki opadają. Pokaż na tych schematach drogę prądu i jak przy niedostatecznym ładowaniu ma się palić kontrolka ładowania? Jak widać Ty chyba nic nie rozumiesz, skoro nie potrafisz sobie rozszyfrować nawet tak prostych schematów, które podałem. Ale...
Po odłączeniu kondensatora napięcie obniżyło się do ok 3,6V. Jak dowiedziałem się w B&S ten element ma służyć tylko do "podładowania" ewentualnego akumulatora, a napięcie wyższe ta cewka nie da (!). Przylutowałem kondensator nowy i napięcie jest jak pierwotnie ok. 6,5V.
Jeśli mamy różnicę potencjałów (napięć) między źródłami to musi nastąpić wyrównanie ich po połączeniu. - ale przecież te źródła (alternatory) posiadają prostowniki. Zatem nie ma możliwosci aby prąd płynął z jednego alternatora "do drugiego". Chyba, że coś się ostatnio zmieniło, jeśli chodzi o zasadę działania diody półprzewodnikowej. Natomiast, jeśli...
kiedy podłączę multimetr pomiędzy ten przewód a masę przy włączonym zapłonie jest 5,5 a nie 12v To kontrolka ładowania sie żarzy a nie świeci bo ma tylko 6,5v zamiast 10V. To teraz kup właściwy mostek do poprzedniego alternatora i będzie fajnie , bo jak widze masz uwalone 2 alternatory, każdy inaczej.
wyższe napięcie hulajnogi wyższe napięcie ładowania wyższe napięcie alternatora
sygnalizacja skrzyżowania kasowanie inspekcji licznika zbiornik ciepła
generator seilera generator seilera
Kod do pilota Vivanco UR 82 dla telewizora Orlon Syczenie w Oplu Meriva 1.6 benzyna powyżej 120 km/h