wina w mostku, na bank.
6203ZZ
Spadek napięcia na instalacji, po prostu na D+masz 14V a z drugiej strony kontrolki powiedzmy 12 i to 2 wystarcza aby się żarzyła. Nie chrzań się z tym, przetnij cienki niebieskobiały kabel od D+ i wstaw w szereg diodę, katoda w stronę alternatora. Pd-to są dziewięciodiodowe alternatory.
Witam. Jest to alternator właśnie od autobusu AUTOSAN. To duże wyprowadzenie z prawej to +, a z lewej -. Te mniejsze u dołu: -od lewej DF do regulatora napięcia -w środku W połączony z jednym z uzwojeń stojana (ten czerwony przewód z prawej strony zdjęcia) do obrotomierza -z prawej D+ do regulatora napięcia Żeby alternator dawał napięcie wystarczy połączyć...
Jaki jest dokładny model tego alternatora? Masz tam 2 rodzaje alternatorów Delco 55A symbol 03 453 604 Bosch 55A symbol K1 14V 55A 20 Te alternatory były też montowane w Corsie przy silniku 1.4 symbol C14NZ
Wpis omyłkowy, usunąć.
Jeżeli masz rzeczywiście mieć mostek bez diod wzbudzenia to tak je wylutować i zrobić tylko mostek z ostatniej fazy.P
Przewód zasilający lampkę kontrolną jest połączony z uzwojeniem wzbudzającym WEWNĄTRZ alternatora, co oznacza, że D+ powinno być podłączone TYLKO do żarówki.
Nie nadaje się. To regulator 3,5 amp. Delco pobiera ponad 4amp. Musi być 5.5 amp.Pozdr.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4... kup na ebay typowy, po co psuć klasyka. Na siłę Delco z Opla starego podejdzie. albo A1003 z AS.
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
To nie wina alternatora tylko instalacji.P
Łożysko od strony koła pasowego 6203 , tył -łożysko igiełkowe 56769 rozmiar 11/17.5×16.5.P
W oplu paski nie piszczą ,nie pytaj czemu po prostu tak jest. Pasek,koło ,masa.
A dlaczego nie sprawdziłeś mostka diodowego i regulatora jak miałeś wszystko rozebrane.Czy sprawdziłeś oporność wirnika?Jak wpadła nakrętka to mogła coś zewrzeć ,a nie tylko urwać.
cześć! wymiana lub naprawa alternatora powinna załatwić Twoje problemy pozdrawiam
Zapalasz samochód na 20 sekund, gasisz, i dotylasz koła pasowego. Jak jest wyraźnie ciepłe to znaczy pas po nim slizgał. Druga metoda- silnik zgaszony, ty ciągniesz za wentylator (na alternatorze). Jak obrócisz nim tak, że nie obróci sie koło pasowe silnika to masz drudi dowód na to. Trzeci- oglądasz koło, jak ma zarys przypominający literę U to koło...
Przekaznika w benzynie chyba niema w prawym słupku,miały takowy ople ale diesle isuzu.Jak masz alternator Delco to dioda wywalona w mostku prostowniczym.
Nigdzie nie napisałeś jaki to alternator /Delco, Bosch, Valeo/ a jest to bardzo istotne i nie wiem dlaczego wszyscy się uczepili regulatora napięcia bo masa to owszem ma sens bo to jeden z problemów tych samochodów.P
To nie będą pierścienie ,bo krzywa przyrostu jest gładka . Ten rodzaj alternatora może sie tak zachowywać ponieważ urządzenie którym to badasz na pewno nie ma pełnej mapy sterowania napięciem ładowania ,takiej jaka ma silnik .
ARS1006 To chyba ten.
Jest jeszcze inna możliwość żle kontaktuje regulator napięcia , ma odczyt że napięcie jest za niskie i daje prąd wzbudzenia na maxa.
Mam problem z ładowaniem , mam alternator bosha i na wyjściu powinno być 14V a mam 13,2v co moze być tego przyczyną ? Czy jest wadliwy regulator napięcia ? i nie wiem jak sprawdzić regulator :(
opel astra napiecie ładowania Znalazłem u kolegi w książce o oplu astrze, że dla aternatora DELCO-REMY ta wartość wynosi od 14,2V-15,2V, a dla BOSCHA 13,7-14,5V. I jak to traktować, kiedy wszystkie instrukcje obsługi akumulatorów podają napięcie ładowania z przedziału BOSCHA, a co gdy jest w aucie DELCO-REMY.
Zmierz napięcie ładowania na aku, następnie spróbój na samym alternatorze na śrubie B+ wykluczy to przerwę na przewodzie alternator- akumulator. Przewód ten może posiadać bezpiecznik przy samym akumulatorze który mógł się przepalić. Jaki typ alternatora, Bosch czy Delco?
Witam.Wymieniłem regulator (28 zł. ) i wszystko OK.Dziękuję za pomoc.Pozdrawiam.SKORBI
Do srobki "bat" podlanczasz gruby plus z akumulatora. Do wtyczki przychodzi cienki kabelek z lampki ladowania.
witam Mam następujący problem: w moim aucie (Opel Calibra) ostatnio leciutko świeciła sie kontrolka od ładowania podczas jazdy aż w końcu akumulator padł. Rozebrałem alternator i wymieniłem szczotki bo jednej to juz prawie nie było :) Po złożeniu wszystkiego z powrotem podłączyłem wszystko tak jak było i przy podłączeniu do akumulatora jest zwarcie...
Tyle napisałeś i nic z tego nie wynika. Po pierwsze co to za alternator Bosch czy Delco , po drugie ile wynosi napięcie na samym alternatorze, po trzecie ewidentnie niedoładowywany akumulator, po czwarte albo strata na instalacji albo słabe diody główne i wszystko.P
Wszystkie alternatory firmy Delco mają regulator zabudowany w środku.
Hitachi,a Delco Remy to inna para kaloszy.Zupełnie inna konstrucja mostka,o ile w mostku hitachi idzie coś pokombinować,w delco nie. Nie ma sensu,astra G to pojazd "żarłoczny w prąd". Czasami pobór prądu z alternatora osiąga 90A (wspomaganie kierownicy!),stąd naprawa mostka jest dzialaniem krótkoterminowym.
Wirnik to ciekawy trop, jeśli np. po nagrzaniu dostaje jakichś zwarć to może uszkadzać regulator napięcia.
Mili koledzy napiszcie o mocowaniu za pośrednictwem simmerbloków - piszecie o czyszczeniu - nie mogę w tym momencie zorientować się o czym mowa . Czy to chodzi może o ten izolator w obudowie alternatora ?
Jeśli diody będą sprawne i wirnik to większość alternatorów które miałem okazje naprawiać to miały uszkodzone regulatory .
no ok tylko jaki? bo ja sie na tym nie znam jakis na alternatorze jest na obudowie tylko nigdzie nie moge go dostac
Cargo 136595
które delco-z wentylatorm wewnętrznym,czy zewnetrznym?
Witam. W mojej spycharce CAT D6 N LGP jest instalacja 24V. Siadło mi ładowanie. Alternator mam założony Delco 12V 130A. Czy to możliwe, żeby w instalacji 24V był taki alternator? Może ktoś go kiedyś przełożył (spycharka jest z Florydy)? Żarówki są 24V. Tomek
nie, jak dam ta dodatkowa mase to rowniez nie laduje, pasek jest prawidlowo naciagniety, nie mam jak sprawdzic na sprawnym alternatorze czy laduje bo tak to bym kupil go tylko wole sie upewnic czy nie ma usterki w jego polaczeniu lub czyms w samochodzie:(
Daj masę na obudowę alternatora. Jak żarzy to równie dobrze regulator mogł paść. Delco najpewniej z Opla Vectra A/Astra F.
Kupiony 100A, używany.
Witam uszkodził sie alternator Vectra 1.8 16V 98r. Alternator firmy Delco-Remy 17V na wolnych elektronika szalala kontrolka akumulatora swiecila bardzo ostro z jednego uzwojenia dioda do minusa przerwa a do plusa zwarcie diody do regulatora ok. moze mi ktos doradzic jakie sa szanse na to czy ten regulator jest dobry,jest jakas mozliwosc pomiaru ? Czy...
Witam Właśnie zepsuł mi się alternator Delco remy w opel astra II,99r, 1.6 8V. nic na nim nie pisało jaki ma amperarz, tylko firma. dodam że prawdopodobnie spalił się w nim regulator napięcia, ale nie jestem pewien tego. Może ktos wie co nie co o nim? prosze o pomoc.
To jest Motorcraft, wątpię, że mu to robi delco.
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Dziekuje za pomoc. Pozdrawiam
A to ty tam masz alternator Delco Remy, to inaczej sprawdzasz
Tak tylko jaki typ alternatora Delco,Valeo a może co innego.P
Do wymiany mostek prostowniczy,typowa awaria alternatorów Delco-Remy.
Musisz wylutować uzwojenia przynajmniej 2 koncówki. Prostym miernikiem z testerem diod sprawdzi. W jedną stronę wskazuje 3 cyfry w drugą wskazuje 1. Sprawdz tak wszystkie 9 diod . Alternator Delco Czy inny?
Wpisz sobie w alledrogo "opel alternator bosch" i "opel alternator delco" Obejrzyj zdjęcia, poczujesz różnice ;)
Fajnie że jest instrukcja. Ale myślę ze warto by jeszcze dopisać żeby odłączyć akumulator aby przypadkiem nie nastąpiło zwarcie przewodu plusowego do minusa ewentualnie nie zewrzeć kluczem podczas odkręcania. Jeszcze jedno mniej istotne w instrukcji wymiany napisałeś (masa - cienki, ładowanie - grubszy) w tym alternatorze przewód cienki raczej nie jest...
Jeżeli to alternator Delco to diody są małym problemem ponieważ spalenie 3A diod wzbudzenia jest równoznaczne ze spaleniem wirnika i regulatora.P
No ale bu jeszcze pasowało wiedzieć czy to jest alt. f-my Bosch czy Delco -Remy.
90% uszkodzony prostownik. Jeżeli to alternator Delco-Remy to 99%. A nie było czasem takiej sytuacji, że lampka ładowania zaświecała się coraz mocniej im większe obroty miał silnik, aż w końcu przestała się świecić, i nie zapala się przy unieruchomionym silniku?
Wymień prostownik i regulator.Na pewno masz alternator Delco.
silnik 16i benzyna alternator DELCO REMY MADE IN FRANCJA
Na temat tych alternatorów ( delco-remy) napisano na tym forum wiele, kto wie czy nie więcej jak o hitachi. Niech jakiś mod to zamknie.
Warto sprawdzić czy alternator dobrze masuje z blokiem silnika, jeżeli alternator Delco, to jest to bardzo prawdopodobna ewentualność. Oczywiście naciąg paska do sprawdzenia.
Żarówka spalona w liczniku normalne przy alternatorze Delco. Dotknij przewód kontrolki od alternatora do masy na włączonym zapłonie.P
Vectra ma pewnie alternator Delco więc napięcie faktycznie może być wyższe niż w większości samochodów, ten typ tak ma.
Jeżeli alternator Delco regulator nie do pary z mostkiem.P
taka jest norma podobno dla alternatora delco remy a co do aku to trzyma i wydaje się że jest ok poza tym wyciekami
może krótko-jaki opel (diesel,benzyna),i jaki alternator-Delco-Remy lub Bosch z wentylatorem wewnątrznym,jak wcześniej z wentylatorem zewnetrznym,a może Hitachi?
Często przygrzewa się łączenie kabla b+ na rozruszniku Idź ty bojcorzu. Wpierw sprawdził bym bezpieczniki KL15, jak sprawne, to zobaczył bym czy uszkodzony alternator nie popalił żaróweczek. Częste przy alternatorach Delco, przy usterce mostka ładował "ile mam tyle dam"
Ja kupowałem alternator boscha do astry na giełdzie za 80 zł - więc nie drogo. Pamiętaj tylko nie kupuj alternatora delco remy do astry bo to straszny shit. Pozdrawiam
Jeżeli piszesz że alternator DELCO to nie silnik isuzu tylko zwykły. Regulator jest w kształcie rombu do którego się podpina kontrolkę.P
Tzn jaki problem? Bo jeśli chodzi tylko o napięcie ładowania to normalne o ile masz alternator Delco, im bardziej nagrzany będzie tym niżej spadnie.
sprawdzalem na 2 alternatorach delco i tez sa to identyczne wartosci. Co do wartosci to na 2 gim mierniku jest 1100 ten mnie troche przeklamuje
W alternatorach Delco-Remy z dużą plastikową pokrywą osłaniającą regulator napięcia często padały mostki diodowe. Trzeba też sprawdzić połączenia na kablach akumulator - rozrusznik - alternator
Sądzę, że masz alternator Delco. Po co wymieniać łożyska i szczotki to nie wiem. Apropo-skoro nie miałeś zamiaru tego robić sam, to po co zakładałeś temat?
Tam są regulatory 14.7 V wszystko w porządku.P
Ile kabli miałeś w Delco? Jak go wzbudzasz na stole?
Ale jaki alternator? Bosch, Delco Remy?
To odłącz aku bo ci zdechnie. Padła ci dioda w altku, standandardowy objaw. Jak masz alternator delco to ci tanio sprzedam dobry bo mi zawadza. Odezwij się na priv.
Albo mam zaropiałe oczy, albo rzeczywiście nie ma czy alternator Bosch albo Delco-Remy.
Regulator napięcia niesprawny, akumulator ugotowany. A dlaczego tak sądzisz tam ma na pewno alternator Delco i to jest prawidłowe napięcie.P
Szczotki się tam nie zużywały praktycznie. Masz tam alternator Delco Remy z wewnętrznym wentylatorem, bo w tym modelu praktycznie innego nie widziałem. Masz w nim uszkodzony prostownik, bo to standardowa usterka.
To jakiś VW golf 1 jub 2. Bzdura. Opel. Alternator Delco-Remy Grubsza śrubka na akumulator, cieńsza na kontrolkę. Duża śruba M8 Mała śrubka M6 Nieprawda. M6 i M5
NAJWAŻNIEJSZE TO SPRAWDZIĆ ŁADOWANIE POwinno wynosić ok14v jak będzie odbiegać od tej granicy o1v to napewno jest to sprawka alternatora jeżeli jest w tym modelu alternator DELCO to sprawa nie jest taka prosta i należy udać sie do warsztatu elektrycznego
Hola! Ja w Oplu Astrze '95 miałem alternator Delco Remy i miałem napięcie coś 13,8V przy włączonych światłach. W nowych autach gdzie jest dużo elektryki jest faktycznie 14,4V. W maluchu miałem zaś ciekawy regulator 14,8V. Mierzyłeś na włączonych światłach? Pozdro S.
Ja tu widze dwie mozliwosci: 1. Tak jak kolega wyzej opisal - slaba masa. 2. Jesli masz alternator Delco-Remy to jest to bardzo typowe i moze sie wiazac z kosztami. Mialem podobny problem i po pewnym czasie alternator padl - konkretnie musialem wymienic regolator napiecia i prostownik. W alternatorach Delco-Remy nie da sie zmienic poszczegolnych diod...
Alternator Bosch czy Delco?
Napisałem do czlowieka jak typowa lama .... Zobaczymy co odpowie. Jest to zwykły alternator Delco Remy US.... Poczytajcie o tym !!!!!! http://wiadomosci.o2.pl/?s=512&t=9695 Nóż w kieszeni sie otwiera .... !!!
Witam szukałem wszędzie ale nie znalazłem jaka powinna być rezystancja wirnika w alternatorze hitachi(alternator od astry 1 z silnikiem isuzu),w książce sam napraw jest podana rezystancja wirnika alternatora bosch;3.4ohma (stojana 0,1ohma),alternatora delco remy ,wirnik 0,21,stojan 0,14, a dla hitachi są tylko kreseczki ,czy to jakaś tajemnica czy coś?,dla...
Sprawdź przejście na prądowym między altkiem a aku i między silnikiem, a aku na masie. Jeżeli ok.to sprawdź jakie masz ładowanie. Do czyszczenia klemy i słupki. Miałem taką przypadłość już w nie jednym Qplu na alternatorze Delco Remy. Może uszczelniacz na vacu puścił i idzie na komutator? Chociaż to mało prawdopodobne.
Masz do wymiany mostek prostowniczy.Notoryczna usterka w tych Delco-Remy.
Sprawdź jakiego producenta masz ten alternator. Na forum fanklubu corsy znalazłem coś takiego dla corsy 1993 B "Wg ksiązki Dietera Korpa ładowanie dla alternatora Delco-Remy powinno być 14,2 - 15,2V a dla Bosh'a 13,7 - 14,5 V mierząc oczywiście miernikiem połączonym z czerwonym kablem na alternatorze i masa. Tak jest wg książki."
Może jednak znajdzie się ktoś :idea: kto miał taki lub podobny problem z ładowaniem, bo nie wiem czy mam kupić alternator czy to inna przyczyna? :cry: HELP!!! Wiesz ile razy było pisane o alternatorach Delco/Delphi w oplach na tym forum? I powiedz, tak szczerze powiedz-ciężko jest użyć wyszukiwarki?
Witam mam taki problem mam stary alternator Delco wymiena w nim szczotki i po założeniu nadal nie ładuje ale przed wymianą szczotek ładował tylko że za mało nawet nie świeci mi kontrolka od akumulatora po przekręceniu kluczyka i juz nawet kupiłem inny alternator firmy Bosch i nadal też nie ładuje i też nie świeci się kontrolka i też nie ładuje po odpaleniu...
Witam. Czy orientuje się ktoś gdzie można znaleźć numery katalogowe zamienników regulatora napięcia do tegoż alternatora? Zobacz to ale to nie bosch tylko DELCO po nr które podałeś http://www.as-pl.com/p/ARE1001 Podał regulator do Delco.
Witam, jestem nowy na forum. Mam podobny problem, ponieważ zaczęło sie od alternatora, przy obrotach poniżej tysiąca lekko żarzyła sie kontrolka. pozniej juz alternator przestał działać, a co dziwne wspomaganie pomy pracowało po przekreceniu kluczyka na 1 stopien. i wydaje głosne dzwieki. prosze o pomoc. dodam że auto to opel astra g 1.6 8V, alternator...
Podaj który rocznik i jaka pojemnośc silnika, były stosowane różne rozwiązania. Podaj jaki typ typ alternatora. Przepraszam za odświeżenie tematu. Mam dokładnie taki sam problem, tylko w astrze 1,4 v8 60KM z 92r alternator Delco Remy. Czy tez muszę wymienić mostek i regulator napięcia?? Pozdrawiam
A skąd masz 9-cio diodowy jak zarówno w Espero jak i Lanosie są mostki 6-cio diodowe jakiego typu masz alternator typowy Delco Korea.P
Alternator Bosch, Delco Remy, czy Valeo (był też taki w V-B). Jak Delco to na start do wymiany mostek.
mhteg-mógłbys nie opowiadać....no wiesz czego? Akurat zasilanie tego termometru jest stabilizowane, a gośc ma albo uszkodzony czujnik, albo wylutowane piny wielozłacza. Racja nie przeczytalem dokladnie,zasugerowalem sie czujnikiem temp plynu chlodzacego,co do alternatora delco-remy to produkt amerykanski,i przy pewnym uszkodzeniu regulatora w tych...
A czy diody prostownicze da się wymienić samodzielnie w tym alternatorze Delco? Czy one są lutowane czy jakoś wciskane skoro same diody są tanie? Ewentualnie czy całe mostki prostownicze są do kupienia w sklepach elektronicznych? Zna ktoś może cenę takiego mostka z diodami? I ile jest tych diod? Jakie muszą być parametry takich diod prostowniczych -...
Witam , sprawa dotyczy opla astry II z silnikiem X16SZR - wczoraj po wycieku oleju umyłem silnik preparatem Akra i spłukałem ciepłą wodą pod niskim ciśnieniem , po odpaleniu silnika nie zgasła kontrolka ładowania i brak było wspomagania , świeciła kontrolka ABS i nie było świateł mijania. Dziś odpaliłem , kontrolka zgasła ale po chwili obrotomierz na...
Masa albo zawieszone szczotki. Masz alternator Bosha czy Delco ?
Niekoniecznie ,ale trzeba dokładnie wiedzieć jaki się ma alternator ponieważ szły Delco. Valeo i Deawoo najlepiej nr alternatora.P
delco alternator podłączyć alternator delco dioda alternator delco
otwieranie pralki układ próbkująco pamiętający voyager zapala gaśnie
pralka amica pb5514 czujnik położenia wałka rozrządu objawy
Krups Sensation EA910B10 Reset Steps: Soft, Factory, and Service-Level Procedures ESP8266 programowy reset – ESP.restart(), esp_restart(), MicroPython, AT+RST