Konkretnie AS ARC6020 będzie odpowiedni? Czy jakiś inny?
Tutaj zastosowano alternator obcowzbudny, 6-diodowy. Zacisk 86 to wg. DIN cewka przekaźnika. W tym przypadku 86 z alternatora to punkt neutralny uzwojenia. Napięcie na nim służy do załączania przekaźnika, który rozłącza kontrolkę ładowania (zacisk 87a — styk NC). Regulator jest zasilany z zacisku 15, czyli po stacyjce. Po przekręceniu stacyjki powinien...
Może i nie wiem co to jest korozja elektrochemiczna. Ale wiem, że montaż poprzez "plastikowe" koszyczki łożysk tocznych to zły pomysł. I jest głównym skutkiem awarii takiej jak w tym przypadku. Wiadomo wyjąć alternator może każdy. Rozebrać go też może każdy. Wymienić regulator, mostek a nawet wyjąć uzwojenie tez może każdy. Ale do naprawy gniazd łożysk...
Trafił mi się taki, ładowanie 16V na wolnych bez obciążenia. Dodatkow faluje mu to napięcie, mrygają światła upierdliwie. Wtyczka na 3 piny więc regler sterowany. Niestety nie zrobiłem testu z odpiętą wtyczką bo jakoś nie pomyślałem... Czego się czepić: regulator, diody pomocnicze czy to nieszczęsne sterowanie z PCMu?
Sprawdziles diody, uzwojenia i wolne koło?.
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora.
14.4V bez obciążenia, 14.15V na światłach przy wolnych obrotach, to niech się autor cieszy. Wielu posiadaczy Fiatów chciało by mieć takie ładowanie. Alternatory MM/Denso są jakie są, jak nie pęknie to wyje uzwojenie, jak mechanicznie sprawny to ładowanie w dolnych granicach normy. Taki ich urok... A ty 8850 masz naprawdę wszystko OK z samochodem, pomijając...
a jakie napięcie powinien dawać alternator? w altku chyba do wymiany tylko mostek, bo szczotki wysokie i uzwojenie ok
Zawsze montuje ten 12 diodowy (arc6020) i nie ma z nim problemu. Najprawdopodobniej masz złe lutowania na połączeniu mostek-uzwojenie. Druty od uzwojenia są lakierowane i zawsze trzeba je pobielić( nałożyć odrobinę cyny).
Będzie działać. Miejsce wzajemnego połączenia tych dwóch dodatkowych diod będzie po prostu "wisieć w powietrzu" a same diody będą w takiej sytuacji podłączone zaporowo, więc nie wpłyną na działanie alternatora. Tak na marginesie to masz po prostu stojan z trzema wyprowadzeniami (bez wyprowadzonego punktu wspólnego) bo to że ma trzy uzwojenia to akurat...
Raczej nie sprawdzałem dwa razy , ale czy uzwojenie wzbudzające stojan powinno być podpięte pod pin L.
Z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+ ( kontrolka) załączany jest zasadniczy prąd na około 2-3 sekundy po czym maleje do pewnej małej wartości która jednak wystarcza do tego, aby w uzwojeniu zaczęła sie tworzyć SEM. Niebagatelną rolę w całym cyklu odgrywa też pozostałość magnetyczna. Moim mniemaniu cel tego jest taki, aby nieobracający sie...
Sprawdź rezystancję uzwojenia wirnika, niektóre Denso mają okolo 2 omy i żaden elektroniczny regulator tego nie wytrzyma tak wprost.
Dla rzwiązania problemu możesz zastosować przekaźnik 12V z stykami przełącznymi i w ten sposób podłączyć kontrolkę.Takie rozwiązanie było stosowane w alternatorach 6-cio diodowych ELMOT.Do tego celu był dedykowany przekaźnik kontrolki. Tylko że ten przekaźnik był zasilany ze środka gwiazdy uzwojenia, wątpię by w alternatorze autora ten punkt był wyprowadzony.
A pomiar wartości oporności uzwojenia stojana nic nie da, opór uzwojenia jednej fazy jest mniejszy niż 1om. W przypadku zwarcia w uzwojeniu ( tak samo przerwie) świeciła by Ci sie kontrolka ładowania. Tak jak mówi Viper prawdopodobnie zmierzyłeś napięcie w trakcie dogrzewania świec, zupełnie normalne.
Nic nie powróci praktycznie to zbieg okoliczności jak tam jest Denso obudowy nie pękają tylko jest wypychanie stojana w kierunku wirnika i następuje przetarcie a jednocześnie zwarcie uzwojenia stojana do masy.P
Witam ponownie. Mialem podać wartości napięć wstecznych więc podaje. -DENSO (w zasadzie do alternatora Denso nie znam producenta); 22V Mowa o tym z "ladnym" uzwojeniem (stojan nawijany zwój obok zwoju) Typ diód to ; CB50L150925P , CB50L150925N -DELCO REMY (i tu zapalila mi się lampka, ale w glowie); 25.5V Diody tam zastosowane to ; RT03N6L i RT03P6L. -BOSCH...
Chłopie, sprawdź prostownik, bo to w zasadzie jedyna awaria alternatorów Denso. To typowa usterka JTD, Opli CDTI czy Saaba TiD. No chyba, że świece żarowe prąd żłopią i dlatego się przegrzewa. Ale mostek to tam siada nagminnie. Co do uzwojenia stojana, jak tam ktoś zauważył- może być, ale wtedy alternator charakterystycznie wyje. I nie wiem czego szukasz...
Prawdopodobnie przebicie na uzwojeniu wirnika lub komutatora do "masy". Zimny lut między regulatorem a alternatorem. Po wymianie Lamery, wiecie o czym piszecie, tak sobie gryzmolicie aby sobie popisać? W żadnym alternatorze nie ma komutatora, to do pierwszego lamerka. Do drugiego lamerka- tam jest alternator Denso, nie ma tam ani jednego lutu. Serio!...
Witam. Mam problem z uszkodzonymi diodami w tym alternatorze. Chciałbym zastosować mostek diodowy z wersji 12V 150A. W wersji 120A jest 7 diod a w wersji 150A jest 12 diod i trochę inny układ połączeń. Na zdjęciach jest to rozrysowane a moje pytanie brzmi, czy można wstawić mostek 150A za 120A, a szczególnie czy należy w mostku 150A połączyć należy...
Witam, Postaram się opisać co mi się przytrafiło. Jadąc jakiś 1 msc temu autem zapaliła mi się kontrolka ładowania, zdziwiony dodałem lekko gazu i kontrolka zgasła. Niestety jakiś tydzień temu kontrolka znów się zapaliła. Zauważyłem, że po dodaniu gazu (obroty powyżej 5-6 000 rpm) kontrolka ładowania gaśnie. Odstawiłem auto na parking. Trochę popadało...
Witam od 2 miesięcy mam problem z ładowaniem w Zafirze 1,9 Cdti 120KM Auto wyposażone jest w alternator Denso 120 Amp i od kupna auta czyli od 2 miesięcy 3 razy naprawiałem alternator i nadal są z nim problemy. W aucie komputer pokazuje napięcie dokładnie takie samo jak na mierniku na klemach akumulatora. Po kupnie auta musiałem wymienić koło pasowe...
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
alternator denso denso denso alternator alternator denso
ubuntu karta graficzna zaprogramowanie pilota thomson diagnostyka kondensatora
Nieszczelność układu ssania w Oplu Astra H 1.9 CDTI Regulacja dozownika płynu nabłyszczającego w zmywarce