No to w takim razie nic nie sprawdzę.:( Jedna dioda chyba nie uszkodzi całego mostku, jakieś napięcie powinno być.
Jeżeli ktoś podłączył odwrotnie akumulator, to diody alternatora będą uszkodzone .
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
Diody alternatora nigdy się nie sprawdza miernikiem,za mały prąd pomiarowy,uszkodzona dioda często na mierniku jest ok. Sprawdź żarówką i bateryjka płaską.W jedną stronę świeci,w drugą nie.
Więc jednak świeci? :D Tak na prawdę wolałbym podczas prób pominąć ten przewód z niebieską izolacją, a kontrolkę zamiast do niego dołączyć do przewodu "+" przy alternatorze. Jeżeli nadal nie będzie gasła podczas pracy alternatora, to masz uszkodzone diody wzbudzenia. Oczywiście zakładam, że na poprzednim podłączeniu alternator ładował prawidłowo.
Wymień ja ,jest uszkodzona
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Co do B1485 ,to albo regulator uszkodzony,albo dioda w alternatorze. Znajomy wymienił cały i pomogło. Co do poduszki to mogą być brudne,uszkodzone styki pod fotelem pasażera.
Uszkodzona dioda w alternatorze,nototryczna awaria w feli
Witam Te 7V świadczy o zbyt słabo wzbudzonym alternatorze, czyli uszkodzony regler, albo uszkodzone diody. Nie te główne tylko pracujące w obwodzie zasilania reglera. Zwykle to to 2-3 ampperowe.
Kolego lepiej kup jakiś używany alternator bo jeżeli diody masz uszkodzone szczotki na wykończeniu i stojan jak słusznie zauważył kolega elektrit przytarty łożyska też na pewno zużyte to naprawa będzie dużo droższa niż alternator Boscha, ale wybór należy do ciebie.P
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
Sprawdź też ładowanie, bo mogłeś diody w alternatorze usmażyć.
nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki...
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Mostek prostowniczy. Do sprawdzenia kolejno diody, uszkodzone wymienić. Wyglądają jak diody z mostków prostowniczych alternatorów samochodowych, choć to może być tylko zbieżność obudowy. Są na nich jakieś napisy?
Może być i chwilówka ale raczej razem z kontrolką bo jeżeli by przytrzymał ten przycisk zbyt długo to bez kontrolki w obwodzie mogłyby się uszkodzić diody wzbudzenia w alternatorze.
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
Dziwna sprawa myślałem że jak odepnę wtyczkę to ładowania nie będzie Bardzo normalna sprawa. Obecne regulatory sterowane są komputerem i wytwarzają napięcie odnośnie zapotrzebowania lub są nawet wyłączane, np. ostre przyśpieszanie. Gdy odłączysz sterowanie to regulator łąduje na sztywno np. 14,3 V. Masz uszkodzoną diodę plusową. Alternator do naprawy,...
co innego może mi pobierać prąd Może by tak zacząć mierzyć a nie zgadywać ! ... np. uszkodzona jedna dioda w alternatorze
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
Tak uszkodzona dioda napięcia mają być równe.P
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Brak chłodzenia, uszkodzony wentylator.
W alternatorze dioda uszkodzona,odłącz plus z alternatora i zmierz prąd.
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
Po takiej akcji to mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Jeśli diody "upaliły się" niecałkowicie, to uszkodzenie może wyjść po jakimś czasie. Objaw: brak ładowania. Mógł też uszkodzić się regulator napięcia.
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Przejrzałem schemat podłączenia tego alternatora i moim zdaniem świecenie kontrolki może być powodowane albo znaczną różnicą napięcia przewodzenia diod albo uszkodzoną którąś z diod.
I nie zgaśnie bo masz uszkodzoną diodę dodatnią głównego mostka prostowniczego.
Miałem kiedyś podobny przypadek w mitsubishi przyczyną była uszkodzona jedna dioda prostownicza mocy siedząca w środku alternatora. Bez wymontowania i rozebrania alternatora i na domiar złego odlutowania, do sprawdzenia, diod od uzwojeń stojana nie da się tego sprawdzić.
A pomiary kolega wykonywał pod obciążeniem czy bez obciążenia ? Włącz światła nadmuch i np podgrzewanie szyby i wtedy wykonaj pomiar . Jeśli lampka świeci to coś jest nie tak mogą być uszkodzone diody w alternatorze ,może być wina regulatora bądź szczotek .
Małe diody od wzbudzenia uszkodzone bynajmniej jedna.Tylko miernik tego nie wykrył.
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Świecenie lampki ładowania bez włączonego zapłonu wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym(do wymiany).Powodzenia.
Jakie są typowe objawy dla diody prądowej ujemnej oraz dodatniej ? To bardziej z ciekawości czym się różni uszkodzenie diody ujemnej od dodatniej w alternatorze.
Alternator, diody się uszkodziły, trzeba je wymienić. Odłącz akumulator bo uszkodzony alternator go rozładuje.
Trzeba najpierw sprawdzić diody zanim się zdecydujesz wymienić.Równie dobrze może być uszkodzony regulator.
Brak połączenia alternator - akumulator może uszkodzić diody w alternatorze.
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Witam ja też stawiam na alternator,uszkodzona dioda w mostku prostowniczym
Dobrze by było ustalić jaki charakter ma to miganie, tzn. napięcie pulsuje "w górę" czy "w dół". Jeśli w górę to uszkodzony jest regulator, jełi w dół to może być uszkodzona któraś z diod mostka, zwarcie na instalacji lub uszkodzony akumulator. Przy "dwupunktowym" regulatorze jest to też objaw zużycia alternatora ale w tym przypadku można to raczej...
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
To będzie bardzo podobny schemat instalacji jak w Twoim traktorku. Ten, który darłeś w pierwszym swoim poście to zupełnie co innego i nie sugeruj się nim. http://obrazki.elektroda.pl/7211030600_1... Czerwony to ładowanie, ale po drodze jest jeszcze dioda lub regulator, trzeba sprawdzić czy nie jest uszkodzony. Działanie świateł nie świadczy...
Jeżeli słychać takie wycie ,jakby był obciążony, to może być uszkodzony stojan, lub diody (raczej to pierwsze).Stojany puchły w obudowie aluminiowej, pękały żeberka obudowy, cała obudowa. Wirnik ocierał o stojan, przypadłość tych alternatorów.
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Jak plusowe to ja wsadzam SB1660 lub MBR 1660.Dowolne shottky o I pow.16A.Minusowe to diody od fiata-wsadam w otwory w obudoiw ,trzeba je rozwiercić
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
Ten przewód idzie do śruby + elektromagnesu rozrusznika, musisz rozpruć wiązkę i wymienić go na nowy, musisz też wymienić mostek prostowniczy w alternatorze, gdyż zwarcie diod spowodowało jego uszkodzenie (o ile nie podłączyłeś odwrotnie akumulatora), ale i tak diody już nie żyją
Czesc oddalbym alternator do regeneracji komus kto sie specializuje w naprawie. Przewaznie koncza sie szczotki przy ~250.000km., byc moze dioda prostownicza jest uszkodzona albo sa luzu na lozysku wirnika.
Diody niskoprądowe to nie problem, można dać coś z "rodziny" 1N4001. Identyfikacja uszkodzonej diody jest na 100% dopiero po jej wymontowaniu. Diod wysokoprądowych o konstrukcji stosowanej w alternatorach nie spotkałem w handlu, praktycznie jedyne ich źródło, to rozbiórka z uszkodzonych alternatorów, zwykle któreś tam diody z kompletu "przetrwały" awarię....
Można to zrobić zwykłym miernikiem? Można nawet żarówką. Trzeba rozebrać alternator i pomierzyć diody. Można też oscyloskopem. W 30 sekund będzie wiadomo czy diody są uszkodzone. Ale gdyby coś się stało poprzez to w parametrach było by coś nie tak? To będzie widać dopiero jak podłączysz oscyloskop...
Alternator daje na aku 13,5-14V. Podładuje aku żelowy. Nie poprzez tę ładowarkę z AVT2309 - tam się traci 1.4V na diodach + prawie 3V na LM317. Żeby ładować akumulator żelowy w samochodzie, można by podłączyć go przez diodę Schottky 5A, albo 8A, która da spadek napięcia około 0.4V (SR840 przy 1.2A) i jeśli alternator daje 14V, to napięcie będzie w...
Jeżeli diody na radiatorach są faktycznie uszkodzone,to wymień je na diody z alternatora,będą na pewno dużo lepsze niż ten niby mostek 35A.
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Musiałeś zrobić niezłą zwarę , jak bezpiecznik poleciał 80A .Możliwe , że uszkodziły się diody mocy.Lepiej jak by to sprawdził elektryk samochodowy to byś wiedział co jest do wymiany. :|
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
Napięcie ładowania również możesz sprawdzić, ale moim zdaniem to będzie uszkodzona jedna lub więcej dioda prostownicza w alternatorze. Żeby stwierdzić uszkodzenie diody musisz sprawdzić czy alternator daje prąd zmienny czy stały na wyjściu, lub go wymontować i pomierzyć diody. Spróbuj odłączyć ładowanie i niech silnik pracuje korzystając z samego akumulatora...
Nigdy nie ściągaj klemy na pracującym silniku!!! Bo większość co "włączone" wyleci w powietrze! Alternator także może się uszkodzić (diody)
W woli zakończenia tematu, całym problem w moim przypadku był uszkodzony prostownik w alternatorze, uszkodzona część diod. Po naprawie alternatora ładowanie działa normalnie. Dwa równoległe rezystory wzbudzające 2x2k8 (Rwyp=1k4) i alternator wzbudza się bez problemu.
Dodam że to pasek wieloklinowy . Nie szukam rozwiązania z punktu mechanicznego , tylko sposobu za pomocą którego wykluczyłbym uszkodzenie samego alternatora . Może ktoś wie jak dokładnie się zachowuje alternator przy uszkodzonej jakieś diodzie ? :)
Właśnie ten cienk kabelek spadał z alternatora (urwany zaczep) czy to że on spadał moglo spowodować uszkodzenie alternatora?? (diod, regulatora nap.)?? I czy ewentualne uszkodzenie np. regulatora bądź diod może wywołać buczenie (chyba alternatora) i dziwną prace silnika na wysokich obrotach?? Silnik właściwie to normalnie pracował tylko na wysokich...
Tylko diod wzbudzenia nie sprawdzaj ze 100W żarówką bo je uszkodzisz. Wystarczy miernik na teście diod, ew. żarówka 10W (prawdopodobnie te diody masz uszkodzone. Zwarte diody mocy dadzą podobne objawy).
Trzeba się liczyć z uszkodzonymi diodami alternatora,no i naprawdopodobniej do wymiany parę bezpieczników.
Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
W dodatku alternator szybko sie grzal. Probowałem wczoraj zdiagnozować co to moze byc mierzylem prad pobierany i mialem 3,4 i sprawdzilem najpierw bezpieczniki na wszystkich byl taki prad (tzn wyjmowalem po kolei kazy i patrzylem ) i na koncu odpialem alternator i wtedy amperomierz pokazal 0,07 wiec najprawdopodobniej cos z alternatorem. Tak jak napisałem...
Alternator do regeneracji uszkodzona dioda.
Szanowny kolego. Nawet jeśli tak się dzieje, to nie jest to odłączenie baterii od ładowarki, tylko obniżenie napięcia ładowania. Jedyny pojazd, z którym miałem do czynienia i który tak robi, obniża napięcie z 14.4V do 13,9V. Pojazd ma już 3 lata i póki co bateria rozruchowa ma się dobrze. Odłączenie akumulatora od pracującego alternatora spowoduje uszkodzenie...
Д242, to [url=http://www.5v.ru/ds/diod/d242.htm]d... 100V, 10A. Jeśli uszkodzona to zamień na podobną, np.: http://www.sklep.hadron.pl/index.php?z=1...
(at)gorki73 a jak sprawdzić te diody dokładnie czy może nie są uszkodzone?
Obawiam się że to nie takie proste. Podejrzewam padnięte diody alternatora i uszkodzoną jednostkę sterującą
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
nie, bo szkoda mi akumulatora. hasło miesiąca!!!
Z tego widać, że mimo przebicia, element pozostaje nieliniowy (co nie jest częste, zazwyczaj palą się na zwarcie <1 Om). Najlepiej było by mierzyć, przy wyższych napięciach, niż działa typowy test diody. Takie uszkodzenie by wyszło, gdybyś naładował bramkę z baterii i sprawdził czy przewodzi D-S, w sprawnym tranzystorze stan naładowanej bramki utrzyma...
po wyłączeniu silnika alternator rozładowuje akumulator (w okolo jedna noc) czy to uszkodzenie diod prostowniczych?
Uszkodzone diody można poznać po tym że lampka żarzy widać to dobrze jak jest ciemno. Ale może żarzyć również wtedy gdy jest duży opór między alternatorem a akumlatorem(na tym grubym kablu)lub sa duże bicia komutatora(kiepski styk szczotek z komutatorem) Jeżeli ci lampka nie żarzy to nie dokładaj sobie roboty
A więc zrobiłem pomiar jak radziłeś i amperomierz wskazał 1,40A przy czym wartość powoli spadała i po chwili było 1,30A. Pomiarowi towarzyszyło obniżenie obrotów silnika i rzężenie z alternatora. O czym to świadczy? Uszkodzone co najmniej dwie diody pomocnicze, łożyska do sprawdzenia na obecność luzu, regulator można powiedzieć że sprawny, choć po...
Witam Rzeczywiście okazało się że w alternatorze były uszkodzone diody. Z racji że alternator nie nadawał sie do naprawy jest założony nowy i wszystko działa. Bardzo dziękuje za odpowiedzi i pomoc!
Jedynym prawdopodobnym wytłumaczeniem jest to że przypadkowo na przewód z alternatora podałeś masę, albo znaczne obciążenie co w czasie pracy silnika doprowadziło do uszkodzenia pomocniczych diod w alternatorze.Ale wtedy kontrolka powinna świecić cały czas. Obawiam się więc że masz uszkodzony w konsekwencji przebicia w diodach, również regulator napięcia....
Takie objawy daje uszkodzona dioda w mostku.
Po zamianie biegunowości najczęściej siadają diody w alternatorze.
Najpierw sprawdź czy wszystkie końcówki przewodów na alternatorze dobrze łączą bo ta rdza też może być przyczyną żarzenia się kontrolki. Jeżeli połączenia są dobre to w alternatorze są uszkodzone diody wzbudzenia. Czarny przewód prowadzi właśnie do nich.
-albo któraś dioda w alternatorze jest uszkodzona
odepnij przewód od kontrolki od alternatora jeśli przestaną żarzyć uszkodzenie jest w alternatorze diody wzbudzenia
Ten komutator to wytarty jak..... Wg mnie do wymiany, ale ... może pochodzi Przed padnięcie aku na desce rozdzielczej robi sie choinka z błędów. Przecież to normalne. Siada napięcie moduły padają i sieją błędami. Ale 5 minut na samym akumulatorze ? to jeżeli jest podłaczony alternator to pewnie i któraś dioda uszkodzona dlatego go rozładowauje tak szybko,...
Konieczna diagnostyka i test alternatora. Przyczyn może być wiele, mogły się skończyć szczotki lub awaria diody prostownika, uszkodzony kabel.
Dziękuję bardzo za pomoc, ciągnik naprawiony. Przyczyną awarii podnośnika był brak sygnału D+ na 13-tym pinie sterownika. Na płycie bezpieczników i przekaźników pod kierownicą były zwarte dwie diody prostownicze IN5408, uszkodzone diody zwierały obwód sterowania przekaźnika rozrusznika z sygnałem D+ z alternatora, to skutkowało tym, że jak alternator...
Napięcie na tym izolowanym zacisku alternatora do którego podłączyłeś zacisk 15 regulatora i kontrolę musi być takie same jak na akumulatorze ,gdy będzie mniej ,to może się okazać że masz alternator 6-cio diodowy lub uszkodzone diody wzbudzenia.Czy kontrolka gaśnie.
Problem z ładowaniem rozwiązany. Nie wiem jakim cudem ale jedna dioda była uszkodzona i teraz pytanie czy ta dioda mogła się uszkodzić przez to że gdy dokręcałem przewód do alternatora to delikatnie kluczem masy dotknąłem i zrobiło zwarcie,ale z tego by wynikało bo przed zamontowaniem mostek sprawdzałem go i był sprawny .
Skoro idziesz do elektryka to wszelkie dociekania chyba zbędne. Winnych może być kilku ale najbardziej prawdopodobne są dwie przyczyny. Jedna to uszkodzony akumulator a druga alternator. Wiesz może jakie po postoju masz napięcie na akumulatorze? Jeżeli poniżej 12V to trzeba by sprawdzić akumulator pod obciążeniem i sprawdzić gęstość elektrolitu- może...
Ty --johnybx--- masz diody wzbudzenia uszkodzone.
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Widzę dwie możliwości: 1. Napinacz drga z częstotliwością obrotów silnika — zjawisko normalne lub spotęgowane np. kołem pasowym z tłumikiem drgań lub twardą pracą silnika (oprogramowanie sterownika, układ wtryskowy). 2. Napinacz drga z dużo wyższą częstotliwością przy obrotach biegu jałowego, słyszalny charakterystyczny ton wycia przy wyższych obrotach...
Sam sobie wytłumacz, czy to aby od wysokiego napięcia padają te diody i jaki prąd przez nie płynie bez obciążenia. Akurat wiem jak odróżnić uszkodzenie diody spowodowane przekroczeniem napięcia od przeciążenia prądowego.
To ze alternator ładuje nie znaczy ze nie jest uszkodzona dioda prostownicza ,,,,
Miałem kiedyś taki sam problem w samochodzie,diody dobre szczotki też napięcie 14,4.Uszkodzony był stojan alternatora.
uszkodzi dioda alternator uszkodzi dioda alternator objaw alternator uszkodzi
sterowanie kotła elektrycznego rozrząd łańcuch kamery digital
sterownik samson programowanie sterowników samson
Migomat piszczy podczas spawania - przyczyny i rozwiązania Pęknięta linka zamka przedniej klapy Mercedes Vito 639 - jak otworzyć?