Jeżeli ktoś podłączył odwrotnie akumulator, to diody alternatora będą uszkodzone .
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
No to w takim razie nic nie sprawdzę.:( Jedna dioda chyba nie uszkodzi całego mostku, jakieś napięcie powinno być.
W alternatorze dioda uszkodzona,odłącz plus z alternatora i zmierz prąd.
Więc jednak świeci? :D Tak na prawdę wolałbym podczas prób pominąć ten przewód z niebieską izolacją, a kontrolkę zamiast do niego dołączyć do przewodu "+" przy alternatorze. Jeżeli nadal nie będzie gasła podczas pracy alternatora, to masz uszkodzone diody wzbudzenia. Oczywiście zakładam, że na poprzednim podłączeniu alternator ładował prawidłowo.
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Witam, A czy schemat ponizej dotyczy wlasnie regulatora 6-diodowego? To nie regulator jest 6-cio diodowy tylko alternator 8-) , ale nie o to chodzi. Jutro pod wieczór podrzucę skany połączeń alternatorów 9 i 6 diodowych. Jedno jest pewne że takie połączenie nie uszkodzi alternatora. Pozdrawiam Piotr36.
Nie uszkodzi diod, natomiast masz rację wtym, że się przecierał.
Co do B1485 ,to albo regulator uszkodzony,albo dioda w alternatorze. Znajomy wymienił cały i pomogło. Co do poduszki to mogą być brudne,uszkodzone styki pod fotelem pasażera.
Diody alternatora nigdy się nie sprawdza miernikiem,za mały prąd pomiarowy,uszkodzona dioda często na mierniku jest ok. Sprawdź żarówką i bateryjka płaską.W jedną stronę świeci,w drugą nie.
Kolego lepiej kup jakiś używany alternator bo jeżeli diody masz uszkodzone szczotki na wykończeniu i stojan jak słusznie zauważył kolega elektrit przytarty łożyska też na pewno zużyte to naprawa będzie dużo droższa niż alternator Boscha, ale wybór należy do ciebie.P
Uszkodzona dioda w alternatorze,nototryczna awaria w feli
Przejrzałem schemat podłączenia tego alternatora i moim zdaniem świecenie kontrolki może być powodowane albo znaczną różnicą napięcia przewodzenia diod albo uszkodzoną którąś z diod.
-RoMan- ! Masz PSPICE'a , żeby to przećwiczyć? Ja mam wersję bardzo ograniczoną i tego scalaka nie mam w bibliotece. Z tą "krótką drogą" to fakt, może jeszcze dodać szeregowy opornik, który by można zwierać, gdy napięcia się wyrównają. Można też całą przetwornicę zabocznikować diodą, która będzie przewodziła, jeśli napięcie tego "dużego" akumulatora...
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Alternator, diody się uszkodziły, trzeba je wymienić. Odłącz akumulator bo uszkodzony alternator go rozładuje.
Witam Te 7V świadczy o zbyt słabo wzbudzonym alternatorze, czyli uszkodzony regler, albo uszkodzone diody. Nie te główne tylko pracujące w obwodzie zasilania reglera. Zwykle to to 2-3 ampperowe.
Brak połączenia alternator - akumulator może uszkodzić diody w alternatorze.
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Może być i chwilówka ale raczej razem z kontrolką bo jeżeli by przytrzymał ten przycisk zbyt długo to bez kontrolki w obwodzie mogłyby się uszkodzić diody wzbudzenia w alternatorze.
Dziwna sprawa myślałem że jak odepnę wtyczkę to ładowania nie będzie Bardzo normalna sprawa. Obecne regulatory sterowane są komputerem i wytwarzają napięcie odnośnie zapotrzebowania lub są nawet wyłączane, np. ostre przyśpieszanie. Gdy odłączysz sterowanie to regulator łąduje na sztywno np. 14,3 V. Masz uszkodzoną diodę plusową. Alternator do naprawy,...
Mostek prostowniczy. Do sprawdzenia kolejno diody, uszkodzone wymienić. Wyglądają jak diody z mostków prostowniczych alternatorów samochodowych, choć to może być tylko zbieżność obudowy. Są na nich jakieś napisy?
Witam ja też stawiam na alternator,uszkodzona dioda w mostku prostowniczym
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
W kwestii odłączania akumulatora przy pracującym silniku to bym nie radził . Zdarza się że po takim zabiegu uszkodzi się któraś dioda w alternatorze od przepięć. Najpierw dla pewności przy niepracującym silniku włącz światła mijania. Następnie przystaw woltomierz na jakimś małym zakresie 2V między końcówkę akumulatora a klemę na nią założoną , woltomierz...
Sprawdź też ładowanie, bo mogłeś diody w alternatorze usmażyć.
Po takiej akcji to mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Jeśli diody "upaliły się" niecałkowicie, to uszkodzenie może wyjść po jakimś czasie. Objaw: brak ładowania. Mógł też uszkodzić się regulator napięcia.
nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki...
Wymień ja ,jest uszkodzona
co innego może mi pobierać prąd Może by tak zacząć mierzyć a nie zgadywać ! ... np. uszkodzona jedna dioda w alternatorze
Nigdy nie ściągaj klemy na pracującym silniku!!! Bo większość co "włączone" wyleci w powietrze! Alternator także może się uszkodzić (diody)
Agregat prądotwórczy typu chiński dwusuwowy 700W 220V samowzbudny, podobno albo obcowzbudny... Pytanie takie: jak działa wirnik, jak to wzbudza się i do czego służy dioda w wirniku? Poznaję budowę i działanie prądnicy samowzbudnej synchronicznej, ale tego chińczyka nie poznaję i w tym modelu uczę się na nim i nie szkoda, a też nie szkodzi, że się uszkodzi....
czy chodzi ci o to, że akumulator będzie miał podobne działanie jak kondensator? Tzn podbije napięcie? Akumulator/kondensator NIE PODBIJA napięcia! To napięcie po prostu takie jest: wartość skuteczna AC jest 15V, ale wartość szczytowa jest 21,15V - i taka wartość (ew. pomniejszona o spadek napiecia na diodach) pojawi się w instalacji samochodowej....
Obawiam się że to nie takie proste. Podejrzewam padnięte diody alternatora i uszkodzoną jednostkę sterującą
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
I nie zgaśnie bo masz uszkodzoną diodę dodatnią głównego mostka prostowniczego.
Jak plusowe to ja wsadzam SB1660 lub MBR 1660.Dowolne shottky o I pow.16A.Minusowe to diody od fiata-wsadam w otwory w obudoiw ,trzeba je rozwiercić
Napięcie ładowania również możesz sprawdzić, ale moim zdaniem to będzie uszkodzona jedna lub więcej dioda prostownicza w alternatorze. Żeby stwierdzić uszkodzenie diody musisz sprawdzić czy alternator daje prąd zmienny czy stały na wyjściu, lub go wymontować i pomierzyć diody. Spróbuj odłączyć ładowanie i niech silnik pracuje korzystając z samego akumulatora...
W dodatku alternator szybko sie grzal. Probowałem wczoraj zdiagnozować co to moze byc mierzylem prad pobierany i mialem 3,4 i sprawdzilem najpierw bezpieczniki na wszystkich byl taki prad (tzn wyjmowalem po kolei kazy i patrzylem ) i na koncu odpialem alternator i wtedy amperomierz pokazal 0,07 wiec najprawdopodobniej cos z alternatorem. Tak jak napisałem...
Trzeba się liczyć z uszkodzonymi diodami alternatora,no i naprawdopodobniej do wymiany parę bezpieczników.
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
A pomiary kolega wykonywał pod obciążeniem czy bez obciążenia ? Włącz światła nadmuch i np podgrzewanie szyby i wtedy wykonaj pomiar . Jeśli lampka świeci to coś jest nie tak mogą być uszkodzone diody w alternatorze ,może być wina regulatora bądź szczotek .
Tak uszkodzona dioda napięcia mają być równe.P
Kolejno Przetwornica na Lm2596, kondensator dławik kondensator dioda, wirnik Czy z takim zestawem wysokie napięcia generujące sie na wirniku po odłączeniu przetwornicy nie uszkodzi?, na razie zastosowałem diode zaporowo, ale i tak małe iskry są... , i czy takie wartości filtru będą ok do innych przetwornic?
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
Właśnie ten cienk kabelek spadał z alternatora (urwany zaczep) czy to że on spadał moglo spowodować uszkodzenie alternatora?? (diod, regulatora nap.)?? I czy ewentualne uszkodzenie np. regulatora bądź diod może wywołać buczenie (chyba alternatora) i dziwną prace silnika na wysokich obrotach?? Silnik właściwie to normalnie pracował tylko na wysokich...
Tylko diod wzbudzenia nie sprawdzaj ze 100W żarówką bo je uszkodzisz. Wystarczy miernik na teście diod, ew. żarówka 10W (prawdopodobnie te diody masz uszkodzone. Zwarte diody mocy dadzą podobne objawy).
Jeżeli diody na radiatorach są faktycznie uszkodzone,to wymień je na diody z alternatora,będą na pewno dużo lepsze niż ten niby mostek 35A.
Witam Rzeczywiście okazało się że w alternatorze były uszkodzone diody. Z racji że alternator nie nadawał sie do naprawy jest założony nowy i wszystko działa. Bardzo dziękuje za odpowiedzi i pomoc!
Alternator do regeneracji uszkodzona dioda.
Ten przewód idzie do śruby + elektromagnesu rozrusznika, musisz rozpruć wiązkę i wymienić go na nowy, musisz też wymienić mostek prostowniczy w alternatorze, gdyż zwarcie diod spowodowało jego uszkodzenie (o ile nie podłączyłeś odwrotnie akumulatora), ale i tak diody już nie żyją
Szanowny kolego. Nawet jeśli tak się dzieje, to nie jest to odłączenie baterii od ładowarki, tylko obniżenie napięcia ładowania. Jedyny pojazd, z którym miałem do czynienia i który tak robi, obniża napięcie z 14.4V do 13,9V. Pojazd ma już 3 lata i póki co bateria rozruchowa ma się dobrze. Odłączenie akumulatora od pracującego alternatora spowoduje uszkodzenie...
Jeżeli uruchamiałeś silnik przy takim podłączeniu jak w poście 3, to prawdopodobnie uszkodziłeś diody wzbudzenia. W poście 4 pytałem ale jakoś trudno Ci odpowiedzieć.
Witam, mam problem z elektryką w ursusie c-385. Padły mi po 7 latach akumulatory miałem 2x 6v 195Ah 900A. Przed wymianą sprawdzałem ładowanie alternatora, które wynosiło 14,4 czyli ok. Poztanowiłem wymianić akumulatory (i tu mnie pokusiło) wstawiłem jeden aku 12v 165Ah 870A próba odpalenia no i porażka, kręci jakby chciał a nie mógł. No ale podpinam...
Dodam że to pasek wieloklinowy . Nie szukam rozwiązania z punktu mechanicznego , tylko sposobu za pomocą którego wykluczyłbym uszkodzenie samego alternatora . Może ktoś wie jak dokładnie się zachowuje alternator przy uszkodzonej jakieś diodzie ? :)
Diody niskoprądowe to nie problem, można dać coś z "rodziny" 1N4001. Identyfikacja uszkodzonej diody jest na 100% dopiero po jej wymontowaniu. Diod wysokoprądowych o konstrukcji stosowanej w alternatorach nie spotkałem w handlu, praktycznie jedyne ich źródło, to rozbiórka z uszkodzonych alternatorów, zwykle któreś tam diody z kompletu "przetrwały" awarię....
Brak chłodzenia, uszkodzony wentylator.
-albo któraś dioda w alternatorze jest uszkodzona
Najpierw sprawdź czy wszystkie końcówki przewodów na alternatorze dobrze łączą bo ta rdza też może być przyczyną żarzenia się kontrolki. Jeżeli połączenia są dobre to w alternatorze są uszkodzone diody wzbudzenia. Czarny przewód prowadzi właśnie do nich.
Witam!!! Panowie temat jest bardzo prosty. Bierzemy 2 przekaźniki, cewki podłączany z jednej strony do masy a z drugiej do przewodu kontrolki ładowania idącego z alternatora na którym po odpaleniu silnika pojawia się +12v, wejścia styków przekaźników przez bezpiecznik do akumulatora natomiast wyjścia jedno do wejścia na bezpieczniki pozycyjnych (które...
odepnij przewód od kontrolki od alternatora jeśli przestaną żarzyć uszkodzenie jest w alternatorze diody wzbudzenia
Problem z ładowaniem rozwiązany. Nie wiem jakim cudem ale jedna dioda była uszkodzona i teraz pytanie czy ta dioda mogła się uszkodzić przez to że gdy dokręcałem przewód do alternatora to delikatnie kluczem masy dotknąłem i zrobiło zwarcie,ale z tego by wynikało bo przed zamontowaniem mostek sprawdzałem go i był sprawny .
Uszkodzony był alternator dawał napięcie bez odpowiedniego prądu. Na czym konkretnie polegało uszkodzenie? Mam wrażenie, że kolega "popłynął" ze stwierdzeniem, że alternator (pracujący w samochodzie czyli pod obciążeniem) może dać napięcie, widziane na klemach akumulatora jako 14V ale nie da prądu. Prawo Ohma nie przewiduje wyjątków :) Oscyloskop prawdę...
po wyłączeniu silnika alternator rozładowuje akumulator (w okolo jedna noc) czy to uszkodzenie diod prostowniczych?
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
+ do + akumulatora, -do masy (bloku silnika), styk zaznaczony strzałką do kontrolki ładowania. Być może na skutek błędnego podłączenia alternator jest uszkodzony (zwarta dioda), stąd pobór prądu
To samo miałem niedawno ale w vectrze z tym silnikiem i tym alternatorem uszkodzone były diody i tyle.
Dlatego pytałem właśnie o ładowanie... jeśli odłączenie wzbudzenia rozwiązuje problem to masz na pewno uszkodzony alternator (diody/mostek).
Ty --johnybx--- masz diody wzbudzenia uszkodzone.
Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
W woli zakończenia tematu, całym problem w moim przypadku był uszkodzony prostownik w alternatorze, uszkodzona część diod. Po naprawie alternatora ładowanie działa normalnie. Dwa równoległe rezystory wzbudzające 2x2k8 (Rwyp=1k4) i alternator wzbudza się bez problemu.
Witam, Mam pytanie odnośnie tego układu. Poniżej jest rysunek z Edw 2/96 przedstawiający monitor naładowania akumulatora w aucie. Tylko że tutaj napięcie wskazywane wynosi 10 do 15V a ja chcę to przerobić na zakres 10,8 do 12,8V. Tylko w momencie działania alternatora wynosi ono 14,4V. Czy takie napięcie nie uszkodzi układu jeśli przejde powyżej 12,8V...
Witam. Alternator wymontować i wymienić uszkodzoną diodę wzbudzenia(lub cały mostek prostowniczy).
Po zamianie biegunowości najczęściej siadają diody w alternatorze.
Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem? Montowac do samochodu? A jeżeli okaże się że coś nie gra? Wyciągac ponownie? Zdecydowanie odradzam, można się niezle napracowac przy niektórych modelach aut i nic nie zrobić, a przy okazju coś urwać, złamać itp. Jeżeli chodzi o sprawdzenie miernikiem,...
Proponuje wyciagnac alternator i dac do elektromechanika samochodowego bo na 99% masz uszkodzone diody w alternatorze.
No powinno, niedawno przeprowadziłem też regenerację alternatora w swoim aucie (uszkodziła się jedna tylko dioda) i po zmontowaniu i oczyszczeniu komutatora, styków napięcie mam 14.2-14.3V na jałowym biegu, przy jeździe i obciążeniu światłami i radiem mam 13.9V-14.1V -14-2V (monitoruję na założonym w aucie mierniku/ ładowarce- czyli też z dużym błędem).
masz uszkodzoną podkówkę z diodami.
Skoro już stwierdziłeś,że był uszkodzony prostownik wzbudzenia,to z całą pewnością jest również uszkodzony regulator.Jeśli diody mocy są dobre,to ja bym sprawdził maszynę w ten sposób,że do uzw.wzbudzenia doprowadziłbym/na szczotki/nap.stałe 12V.Pobór prądu ok 4A.Następnie podłączam miernik,najlepiej wskazówkowy na zak.2V pr.stałego i ręką poruszam...
: dlaczego sterownik bez uruchomienia silnika czyli sygnału że silnik chodzi - zaczyna dogrzewać swiece? Dlatego, że dostaje sygnał,że silnik chodzi - sygnał ładowania alternatora. Uszkodzone diody w mostku prostowniczym.
Pytanie, gdzie był podłączony drugi koniec kabla ?, jak do miernika, to raczej diody nie uszkodziłeś, co nie zmienia faktu, że nie masz ładowania. A co jest powodem braku ładowania, to już rozebranie i weryfikacja poszczególnych podzespołów alternatora
Szkoda, że go odpalałeś problem mógłby być mniejszy, jedno co jest pewne to uszkodzone diody alternatora, co do ECU to możliwe, że zostało uszkodzone tym bardziej ,e nie działa złącze komunikacyjne. Być może zablokowany immo.
Napięcie na tym izolowanym zacisku alternatora do którego podłączyłeś zacisk 15 regulatora i kontrolę musi być takie same jak na akumulatorze ,gdy będzie mniej ,to może się okazać że masz alternator 6-cio diodowy lub uszkodzone diody wzbudzenia.Czy kontrolka gaśnie.
Świecenie lampki ładowania bez włączonego zapłonu wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym(do wymiany).Powodzenia.
Ja bym razej obstawiał na uszkodzenie w alternatorze. Przebite diody wbudzenia i regulator. Czy auto nie roładowuje akumulatora? Dodano po 23 Ja bym razej obstawiał na uszkodzenie w alternatorze. Przebite diody, regulator. Czy auto nie roładowuje akumulatora?
Pykanie pochodzi od alternatora. Jak na moje. Od wysokiego napięcia słychać szum lub trzaski. Należało by odfiltrować alternator. Możliwe, że jest uszkodzona któraś dioda w alternatorze.
Ten komutator to wytarty jak..... Wg mnie do wymiany, ale ... może pochodzi Przed padnięcie aku na desce rozdzielczej robi sie choinka z błędów. Przecież to normalne. Siada napięcie moduły padają i sieją błędami. Ale 5 minut na samym akumulatorze ? to jeżeli jest podłaczony alternator to pewnie i któraś dioda uszkodzona dlatego go rozładowauje tak szybko,...
Nie jest to dziwne, że przy zwarciu wyjścia palą się diody a nie bezpiecznik, bo zadanie bezpiecznika to nie dopuścić do pożaru urządzenia. Jak ktoś tego nie ogarnia, to ma problemy z gaszeniem pożarów. Pożar jest bardziej kosztowny niż wymiana 4 diod prostownika czy kupno kolejnej takiej ładowarki. Proponowane tutaj zwarcie klem robi każdy sprytny...
nie, bo szkoda mi akumulatora. hasło miesiąca!!!
Uszkodziłeś alternator. NIE WOLNO jeździć z nieobciążonym alternatorem. Wymiana na inny bądź rozbiórka tego i najprawdopodobniej wymiana diod. To nie zwarcie go uszkodziło a brak akumulatora.
Jeżeli Twój akumulator ma poniżej 12V to w pierwszym rzędzie sprawdź akumulator, bo możesz mieć zwartą cele. Odłącz go zdejmując kleme i sprawdź napięcie jeżeli będzie poniżej 12V to akumulator do wymiany. Dopiero później szukaj co Ci zwiera obwód: alternator - uszkodzone diody, czy rozrusznik zapieczony bendiks.
Masz uszkodzoną główną diodę minusową , dzisiaj robiłem alternator w fieście z identycznymi objawami.P Niekoniecznie minusowa, i niekoniecznie główna Należy rozebrać alternator i posprawdzać wszystkie diody napewno któraś z nich jest uszkodzona.
Masz jakieś niefabryczne radio ? Zamontowany autoalarm, immobilizer, lokalizator GPS ? Syrenka alarmu z własnym zasilaniem ? Podświetlenie wnętrza schowka - uszkodzony wyłącznik ? Oświetlenie wnętrza bagażnika ? Dodatkowe światła do jazdy dziennej ? Sprawdziłeś alternator - może uszkodzona jedna dioda i kradnie prąd ? Zamontuj do testów inny akumulator....
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Witam. Lub masz uszkodzoną diodę wzbudzenia w alternatorze, sprawdź wszystkie.
Nigdy nie zdejmuj klemy przy pracującym silniku,przy sprawnym altku możę się wtedy pokazać napięcie które uszkodzi wszystkie odbiorniki. Diody najlepiej sprawdzać pod obciążeniem np.żarówką 50/100 W i woltomierzem-pomiar przy małym prądzie może być mylący.Diody wzbudzające też sprawdziłeś-te trzy 1-no amperowe?
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
uszkodzi dioda alternator uszkodzi dioda alternator objaw alternator uszkodzi
maszynka predom iskrownik ustawić odczytać matrycy
Jak wyregulować czujnik ciśnienia w zmywarce Electrolux? FirstChip FC1178BC USB2DISK 32GB Fake Capacity, Micron 1GB NAND, VID FFFF, MPTool Recovery