no napewno to nie maluch z rachitycznym alternatorem 34-ro amperowym. Większośc modeli ma alternator od 45A wzwyż,no chyba że to stara skoda 105 z archaicznym 35-cio amperowcem. Prosze zwrócic uwagę że polonez miał alt 42A,zaś akumulator był montowany o pojemności 60Ah,i nic niepokojącego się nie działo. Wnioski nasuwają sie same.
W samochodach nie ma bezpiecznika pomiędzy alternatorem a akumulatorami. Są w wielu. W co niektórych nawet przed rozrusznikiem jest bezpiecznik. W tym modelu alternatora nie dawał bym mniejszego niż 100A, i lepiej żeby on się przypadkiem nie przepalił bo alternator na 90% się uszkodzi jak będzie pracował bez akumulatora.
Nie uszkodzi się.
zakup takiego kółka wiąże się ze sporym wydatkiem, ale jest to rozwiązanie, które sie opłaci. sprzęgło na alternatorze nie uszkodzi napinacza i koła dwumasowego na wale. jakie pasuje- nie wiem. musisz zdjąć stare iśc do konkretnego sklepu i kupić podobne. przerabiałem ten temat w BMW i choć nawet wg katalogów alternator miał sztywne koło to nie dość...
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
100A to maksymalny prąd tego alternatora. Jest tam regulator napięcia (w alternatorze) który ogranicza napięcie do takiej wartości, że do akumulatora płynie znacznie mniejszy prąd. Alternatory są takie duże, żeby poza ładowaniem akumulatora móc zasilać np. oświetlenie, układ zapłonowy, pompę paliwa itd. Przednie lampy (z żarówkami 60/65W) pobierają...
Przewód plusowy od alternatora do górnej śruby na rozruszniku , dolna tylko do rozrusznika, taka plecionka.
W dłuższej perspektywie uszkodzi napinacz i/lub koło pasowe.
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
Sprawdzisz jak zmienisz bezpiecznik ale według mnie to było przyczyną że nie było ładowania .W poniedziałek dasz znać jakie jest ładowanie na akumulatorze .
Tam są regulatory 14.7 V wszystko w porządku.P
Różnica którą podałeś powinna być do zaakceptowania, odnośnie drugiej części pytania to jeśli przekroczysz prąd alternatora, ładowanie plus odbiorniki może się uszkodzić alternator. Można jaśniej? Co to znaczy ze jak przekroczę prąd alternatora że się alternator uszkodzi? Wiem że alternator ma 80A bo tak pisze. Instrukcja zaleca akumulator, max prąd...
Dokładnie jak wyżej jak nic nie znajdziesz to podłączam pała najwyżej nie będzie ładować nie uszkodzi się.
:arrow: wowka Bo to była moc jaką osiągniesz jak ci się regulator w alternatorze uszkodzi :D A tak na poważnie, to moc, a raczej rząd wielkości można z grubsza oszacować po wartości napięcia zasilającego końcówke i rezystancji obciążenia.
Jeżeli uszkodzi się alternator to nie będzie napięcia ładowania.
Zainteresowanym jeszcze jedna istotna rzecz. Sterownik pneumatyki otrzymuje również sygnał z alternatora. Uszkodzenie alternatora blokuje jego pracę.
Zwykły sobie poradzi. Akumulator i alternator nie uszkodzi się. Nie zmyślaj.
Jeśli alternator zostanie przeciążony to się uszkodzi...
Jeżeli chodzi o pojazd silnikowy z ładowaniem przez alternator. To jazda bez akumulatora uszkodzi alternator. W większości motorynek bez prawa do rejestracji jest bez akumulatorów. A tam nic sie nie dzieje. Więc chodziło o pytanie w czym ten akumulator.
Te grube wsówki to też B+, polączone wewnętrznie z śrubą. Przekaźnika można nie podlączać. W orginale jest on pod faze alternatora podlączony. Pelni to funkcje zabezpieczenia by podczas pracy silnika nie dalo się zalączyć rozrusznika. Dodano po 2 Z tym L jako kontrolką nie byl bym pewny. Pewne jest za to jedno, że wsówka równolegla do + , to wyjście...
Generalnie reglerów się nie sprawdza tylko poprostu wymienia - jeśli nieprawidłowe ładowanie nie wynika z ich wady, to uszkodzenie alternatora bankowo uszkodzi regler. W zwiąku z tym, kiedy leci wymieniony regler (awaria się powtarza), oznacza to, że winę ponosi alternator (i tam trzeba szukać usterki + wymienić regler), a kiedy wszstko działa - to...
Zdejmij pasek i zobacz czy możesz obrócić alternatorem- może się uszkodził , częsta przypadłość w Fiatach.
No to jest nie jasność, skoro działają lampy i nie ma kontrolki ładowania to masz przywarcie D+ do plusa. Powiadzial bym że alternator uszkodzony, zdejm8j kabelek z d+ i daj na masę kontrolka powinna się pojawić się lampy nie działać, z budzaniem pisałem stacyjka jest specjalnie wyjście wyjście 50a.
Leży u mnie bezużytecznie alternator Elmot aa125 65A z fiata seicento i chciałbym go zamontować w ciągniku lecz nie pasują mocowania. Czy do alternatora można dospawać kawałek płaskowanika, czy alternator się nie uszkodzi przez spawanie?
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować wtedy ta żarówka...
Hmmmm..... no możliwe, nie brałem tego pod uwagę.mówię tutaj o zmasowaniu hebla w ten sposób. wiem, że amperomierz wyskakuje poza skalę ponieważ altek jest mocniejszy, pytam o to czy ten alternator nie uszkodzi amperomierza? I czy ktoś wie w jakim pojeździe jest hebel i aperomierz na 90-0-90?
A to już zależy z którego miejsca jest zasilona instalacja. Nie pamiętam jak to w ursusie robili ale w jakimś zachodnim kombajnie było + na instalację z plusa pierwszego aku, w jakimś chyba fendt bezpośrednio z klemy pierwszego aku a B+ alternatora na rozrusznik. Pojawienie się 24V na B+ alternatora nic nie uszkodzi i często tak jest to robione. Tu...
Za świecenie kontrolki i jej gaśnięcie jest odpowiedzialny całkiem inny układ w alternatorze, to że kontrolka gasnie jak odpalisz samochód czyli że powinno ładować, a nie ładuje świadczy o tym iż układ wzbudzania alternatora pracuje, czyli, szczotki masz dobre, wirnik masz dobry, i twornik terz masz dobry.Jeżeli nie znalazłeś dalszej drogi od plusa...
Msz chyba uszkodzony alternator, albo coś go tak obciąża. Zakładam jednak że jest uszkodzony.
Witam, A czy schemat ponizej dotyczy wlasnie regulatora 6-diodowego? To nie regulator jest 6-cio diodowy tylko alternator 8-) , ale nie o to chodzi. Jutro pod wieczór podrzucę skany połączeń alternatorów 9 i 6 diodowych. Jedno jest pewne że takie połączenie nie uszkodzi alternatora. Pozdrawiam Piotr36.
Witam.Sprawdz jakie masz napiecie ladowania, przy tych amerykanskich alternatorach gdy uszkodzi sie regulator napiecia to wszystko gra ale wskaznik temperatury pokazuje glupoty,napiecie ladowania w tym samochodzie musi byc miedzy 13.8-14.7v na wlaczonych swiatlach.
Witam; Na wstępie: Kupłem nowy alternator do T25, w którym to tak był podpięty regulator: http://obrazki.elektroda.pl/3015959500_1... Jednak przy podpinaniu wzbudzenie podpiąłem na 12V a nie przez kontrolkę wskutek czego alternator się wzbudził ale regulator chyba uszkodził bo napięcie ładowania nie jest stałe a na wolnych prawie go...
Regulator napięcia zapewne padł.Pod bakiem z lewej.
Witam. Jakiś czas temu w mojej Madzi posypał się alternator i został wymieniony na regenerowany. Po pewnym czasie po odpaleniu autka zaczynało skakać napięcie w instalacji nawet do 17 V. Gdy napięcie skakało w tym momencie obroty silnika spadały a w czasie jazdy był opór przy dodawaniu gazu (dodam że przed awarią po odpaleniu silnika przez kilka minut...
mam nadzieję że regulator nie z Uni-Point :)
Nie uszkodzi alternatora i albo będzie działał albo Nie, a alternator się oddaje do serwisu a nie naprawia samemu bo i tak pewno połowa części z niego nadaję się do wymiany.
Jak będziesz miał miał uszkodzoną minusową i dodatnią ,to spali uzwojenie.Z tą kontrolką jest tak że dostaje plusa z alternatora(uszkodzona),natomiast masę dostaje z odbiorników podpiętych razem z kontrolką zasilanych z zacisku 15 stacyjki. Dodano po 14 Wszystko działa w odwrotnym kierunku.
Ależ może bez problemu podłączyć bezpośrednio jeśli akumulator podpinany zniesie nagłe duże prądy ładowania przy wysokich różnicach napięcia które mogą sięgać 100-200 A . Takie rozwiązanie jest dobre może dla akumulatorów kwasowych ale nie dla LiFePO4 z BMS który nawet w tym przypadku nie uchroni przed uszkodzeniem ogniw a w najlepszym wypadku sam się...
mycie zaolejonych części, głównie rozruszniki/alternatory myjka wysokociśnieniowa ??? Czy wysoko-ciśnieniówka-> nie uszkodzi izolacji uzwojenia na alternatorze? (lakier elektro-izolacyjny)
Podczas kucia w ścianie albo podczas ciągnięcia instalacji ciężko o porażenie. I co? To już koniec prac? Jeżeli to koniec, to rzeczywiście nic nie potrzeba, oprócz chęci i narzędzi. Te ŚK do 1 kV to dla dzieci, jazda zaczyna się dopiero od średnich napięć. Raz tylko miałem takie ŚK na średnie i więcej już nie chcę mieć, za bardzo boję się prądu. Przerzuciłem...
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
Sprawdzałem opisów nie widać jaki to alternator potrzebuje to wiedzieć dla siebie bo mam taki problem a nie na usługi dla kogoś Napisałem jaki bo inne nie występują. Jeżeli nie miałeś do czynienia z takim alternatorem daj go naprawić lub kup sobie nowy. Czy to jest alternator uszkodzony łatwo sprawdzić wystarczy odpiąć wtyczki alternatora od instalacji...
Jeśli tak wykonałeś pomiary, to zastosuj na próbę zewnętrzne wzbudzanie przez kontrolkę. Jeśli wyniki będą identyczne, alternator jest uszkodzony nadal.
Tylko musisz pamiętać byś nie zostawił włączonej masy godzinę dwie ,to Tak oriętacyjnie, gdyż wirnik alternatora będzie pod pełnym napięciem i może się przegrzać i uszkodzić.
Alternator masz do zrobienia, brak ładowania. Do tego wystarczył zwykły pomiar napięcia. Dzięki temu, że alternator uszkodzony, jeszcze nie "posadziłeś" elektroniki auta. Pomiar prądu wykonuje się miernikiem cęgowym, lub porządnym amperomierzem, w żadnym wypadku nie zwykłym miernikiem. Kwestia rurek została Ci wyjaśniona. Możesz je sobie odpinać. Tu...
Jest Pan pewien? Jutro to sprawdzę. Czy alternator się nie uszkodzi? Kontrolka jest potrzeba, ponieważ informuje mnie o stanie alternatora. Ja tylko chcę wstawić żarówkę ledową, ponieważ jak już wcześniej pisałem, ta zwykła 4 czy nawet 2 Watowa bardzo się nagrzewa i topi kontrolkę. W moim przypadku to już nawet lekko zdeformowane jest to czerwone szkiełko....
Jeżeli wirnik ma około 4 omy to trzeba uznać że jest dobrze.Lepiej nic nie podważać bo wtedy można dodatkowo uszkodzić kolego malriolee.
Temat rzeka, Pugi wyrzucają ten błąd przy każdym jednym błędzie - poduszki, czujnik ciśnienia w oponach, uszkodzony alternator, zapchany DPF, niesprawna świeca... absolutnie wszystko. Przy Twoich objawach w 1.4 HDi Peugeot 207 miałem uszkodzoną rolkę alternatora, 330 zł i brak komunikatu, falowania obrotów itd. Ale to nie znaczy, że tak jest - tylko...
Czy kontrolka ładowania świeci się na zapłonie? Najprawdopodobniej alternator uszkodzony. Zmierz ładowanie czy jest, możesz bezpośrednio na alternatorze.
Jeżeli ktoś podłączył odwrotnie akumulator, to diody alternatora będą uszkodzone .
Witam. Sprawdź stan końcówek przewodów łączących akumulator, instalację i alternator z rozrusznikiem (punkt ich połączenia na rozruszniku). Nie jeździj z tym uszkodzeniem bo uszkodzisz alternator.
Sprawa prozaicznie prosta odłączyć wtyczkę od alternatora jeżeli kontrolka akumulatora zgaśnie uszkodzony alternator ,jeżeli nie zgaśnie przewód kontrolki przywarty do masy.P
Prąd po kluczyku najbezpieczniej z wycieraczek lub z czujnika śwateł cofania jak nie ma pod maską bezpieczników.
Jeśli dobrze rozumiem że drugi przewód jest od wzbudzenia to oba te przewody są plusowe tak? A masę bierze z silnika na to by wychodziło. Jakie powinno być w takim razie napięcie na tych przewodach? Na tym grubym to bezpośrednio do akumulatora wiec tam ciągłe 12V tu nie będe pisał, cienki to D+ i na nim się skup. Odłącz go podłącz tam żaróweczkę 2W...
Witam, jade w dluga podoroz chce kupic przetwornice na zapalniczke i podlaczyc laptopa w czasie jazdy na cala podoroz. Nie uszkodzi to alternatora? I czy instalacja to wytrzyma? Peugeot 407 2005r.
Nie uszkodziłeś przypadkiem szczotek? Z którego roku ta Fabia? Takie urządzenia jak alternator oddaje się do zakładów tym zajmujących, a samemu to duże ryzyko że coś uszkodzisz.
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
Robiłem takie montaże w transitach kontenerach sklepach na których z drugiego aku pracowała lodówka i zamrażalka. Alternatory seryjne chyba 90A. Jedna bateria 70AH do obsługi samochodu druga jaka była od 70AH do nawet 95AH z której działały lodówka, zamrażalka kasa fiskalna i oświetlenie. Były to dwa oddzielne układy elektryczne, ładowanie dodatkowego...
Weźmiesz odpowiedzialność za ewentualne błędy, które laik popełni źle interpretując twoje porady? Co będzie jak na skutek błędu w manipulacji przewodami autorowi uszkodzi się coś w samochodzie? Autor popełnił już tyle błędów, że jak miał coś uszkodzić...to pozamiatane.
Zasilacz powinien mieć parametry wyjścia 19V 4,7A (parametr A zawsze może być większy). Odnośnie akumulatora - prędzej niż akumulator przy włączonych odbiornikach samochodu i dodatkowym obciążeniu uszkodzi się alternator.
I tak alternator masz uszkodzony. Ma byc ok 14,2V min. A spadek masz na zlaczu po prawej stronie podszybia. Lub na pironaboju w bagazniku.
Alternator uszkodził się na tyle że nie można go naprawić? Pzecież to najszybsze rozwiązanie.
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
Tak odłącz również prądowy przewód ,tak alternator mógł się uszkodzić poprzez złe podłączenie z masą .
Sprawdź napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku. Być może regulator napięcia lub alternator jest uszkodzony i daje za duże napięcie.
Jak przełożysz wirnik z 90-siątki do 115-stki to nie osiągniesz maksymalnej mocy , ma cieńsze uzwojenie wzbudzenia , jak zrobisz to odwrotnie możesz uszkodzić uzwojenie stojana - większy prąd wzbudzenia niż nominalny . :|
Wygląda na typowe uszkodzenie alternatora.
Takie objawy może też dawać uszkodzony alternator.
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
Witam Alternatory o których piszecie i tak nie są w stanie zrobić krzywdy akumulatorom w C-330,czy C-360 ponieważ prąd jaki wytwarza nie jest duży proporcjonalnie do pojemności akumulatorów (135Ah-195Ah)jakie się stosuje w ciągnikach. A mi się jednak wydaje, że mogłyby zrobić krzywdę akumulatorom i to dużą. Gdy alternator przez dłuższy czas zacznie...
Jeżeli alternator oddaje prąd np 8A to nie powinien się grzać. Jeżeli przy małym prądzie się grzeje to uszkodzony jest stojan. Uzwojenie stojana jeżeli zmieniło barwę z brązowej na czarną to już mamy pewność. Alternator z uszkodzonym stojanem trudniej się wzbudza, trzeba przygazować aby kontrolka zgasła.
firma TCR KQEL
Bo piszesz, że nie zadziała, a proponujesz takie same wielkości. Nie takie same, (at)tech132 pisze o 16A a ja dałem Ci linka do 14A. Isc panelu to 14A, i nie zrobi to wrażenia na bezpiczniku 16A, który to potraktuje jako normalne obciążenie i nie zadziała. czyli powinny byś większe ? 40A ? Nie, 40A to za duża wartość. Nominalny maksymalny prąd regulatora...
Miałem bardzom podobny przypadek. Uszkodzony alternator uszkodził ECM.
Pierwszy błąd sugeruje skoki napięcia, uszkodzone wiązki, brak komunikacji CAN, a drugi jest związany typowo z zasilaniem (aku, alternator, kabelki). Razem może być uszkodzony aku lub alternator i zbyt niskie napięcie na ECU. Sprawdziłbym to łącznie z oceną kabelków przy alternatorze i ECU.
Masz uszkodzony alternator, brak ładowania i dlatego wyłączało poszczególne bloki. Możesz mieć zwarcie międzyzwojowe a wtedy kontrolka nie będzie świeciła.
Odkręć skrzynię, wyjmij przyciętą wiązkę, przykręć skrzynię. A tak na poważnie sprawdź wiązkę, bo w B5 idzie mniej więcej na łączeniu skrzyni i silnika i faktycznie można coś uszkodzić.
Czarny z żółtym paskiem - elektrozawór odcinający paliwo. Jeżeli biały przewód podłączyłeś tak jak przedstawił to (at)michalrybka w poście #5. Będzie działać. Ale podłączasz wtedy wyjście z regulatora napięcia bezpośrednio do akumulatora z pominięciem bezpiecznika, który jest widoczny na schemacie. Chyba że w traktorku nie ma żadnych bezpieczników....
georgesgr, a powiedz mi-po co w sterowniku silnika w telekodowaniu ustawia się typ alternatora? :) Co do tego przypadku teraz-niekoniecznie jest uszkodzony alternator.
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
Absolutnie musi być masa na obudowie alternatora! Jeśli jest mocowany na elastycznych tulejkach gumowych, jak np. w kadecie, to musi mieć dość gruby kabel masujący.
zbudowałem kampera na bazie auta dostawczego i jestem na etapie uruchamiania instalacji elektrycznej . Na początku informuję ,że mam część instalacji na 220v i taka musi być ( wiem , że pojawią się komentarze , że po co lepiej jak jest wszystko na 12v itd. - więc odpowiadam - instalacja na 220v MUSI BYĆ i koniec ( żona się uparła , że na kempingu chce...
(at)kawasakikuba. Sprawdź jakie dane techniczne ma alternator w Twoim quadzie. Jeżeli pompa będzie używana dość intensywnie, a moc alternatora będzie znacznie odbiegać od zapotrzebowania. Możesz uszkodzić alternator i instalację elektryczną quada.
Podpiołeś się +sem pod zacisk D+.Tam właśnie powinno pojawić się napięcie jeżeli alternator jest sprawny.Dlatego też gaśnie kontrolka STOP i ładowania.Masz jednak uszkodzony alternator.
Nie ma szans żebyś tym uszkodził alternator. Po prostu przyszedł jego czas.
Witam, Wszystkie alternatory, jakie znam w Berligo/Partnerze M49 (jesli Mitsu, to napewno nie M59) sa 9-diodowe i +B nie powinien w zadnym razie brac pradu. Jesli bierze, to alternator jest uszkodzony. Czy jestes pewny, ze zalozyles wlasciwy model? Jesli podasz VIN i typ alternatora, to moge to sprawdzic. Pozdrawiam, Georges
3,5 A to wygląda na alternator uszkodzony, akumulator zostaw w spokoju.
Cześć! Żeby stwierdzić jaki jest powód uszkodzenia alternatora to trzeba go rozebrać i po sprawdzeniu i ustaleniu uszkodzonych części można wydać opinię. Należy sprawdzić diody ,stan uzwojenia /czy nie jest spalone-zwarte/ wirnik czy nie ma przerwy, sprawdzić regulator. Sprawdzić łożyska. W samochodzie przewody, masę, klemy. Alternator można uszkodzić...
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
Artur272 napisał: Cytat: Artur272 napisał: Witam serdecznie Jakie łożyska zakupić do alternatora Astra 1.9 CDTi 150KM Alternator Denso 14V - 105 A Witam. Jak możesz to podaj numer alternatora. Właśnie problem w tym, że nie ma żadnych oznaczeń :/ 6303 17x47x17 6003 (SPECJALNE NA MINUSIE) 16.96x35x10 Zwróć uwagę że nie 17x35x10, tylko 16,96x .. do tych...
Samo ładowanie alternatora, to nie koniec pomiaru. Przy uszkodzonym prostowniku w alternatorze, ten może rozładować akumulator.
Alternator w b5 valeo czy Bosch jak sie go odłączy od plusa po prostu przestanie ładować. Nie uszkodzi się. Ten pobór to świece w glowicy i nurnikowe dogrzewające plyn chłodzenia po prostu. Wszystko jest ok.
Uszkodzony alternator , uszkodzony regulator , uszkodzona wiązka , przyczyn może być kilka. Ładowanie mierzyłeś jakie jest ?
Uszkodzony alternator i niedoładowany lub znacznie zużyty akumulator, nie trzyma pojemności.
Mogły "się skończyć" szczotki, uszkodzony regulator. Alternator do przeglądu/naprawy bądź wymiany.
Przy spawaniu należy akumulator odłączyć aby nie uszkodzić alternatora
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
uszkodzi alternator alternator uszkodzi akumulator uszkodzi dioda alternator
z18xe wymiana silnika amplituner instrukcja tworzyć instalka
Obudowa bębna pralki: klejona czy skręcana? Pralka Amica TOWE 6103LSS wyłącza się przed końcem