Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
Diody alternatora nigdy się nie sprawdza miernikiem,za mały prąd pomiarowy,uszkodzona dioda często na mierniku jest ok. Sprawdź żarówką i bateryjka płaską.W jedną stronę świeci,w drugą nie.
Д242, to [url=http://www.5v.ru/ds/diod/d242.htm]d... 100V, 10A. Jeśli uszkodzona to zamień na podobną, np.: http://www.sklep.hadron.pl/index.php?z=1...
Powiem tak-zwykły mutimetr do tego pomiaru się nie nadaje. Dioda alternatora musi być sprawdzona podczas przepływu przez nią jakiegoś większego prądu, wystarczy już 0,5A
Diody w alternatorze, zimn lut lub padnięta dioda.
Dzięki , Aleksander_01 Dodano po 20 Ten alternator podłączałem w taki sposób jak na dołączonym zdjęciu z regulatorem z pierwszego postu i niby działa kontrolka gaśnie ale nie wszystko jest ok. Ładuje 15.7V co dalej z tym zrobić??? A dodam jeszcze że szczotkotrzymacz też jest ten sam co na pierwszym zdjęciu Wybacz ale to podłączenie to bzdura co zrobiłeś...
Do Twojego celu mógłbyś użyć diody do alternatora. Z pewnością wybrałbyś jakiś tani mostek, nawet używany, przy okazji sprawdzając, po symbolach diod, dane odnośnie napięć i prądów znamionowych. Ilustrację w/w propozycji przedstawia np. link: https://www.google.pl/search?safe=off&bi...
alternator zeby spalił uzwojenia musi albo go zablokować na łożyskach albo pracować dłuższy czas z odłączonym akumulatorem w twoim przypadku jaki opisałeś jedyne co mogło się stać to skończenie lub zawieszenie się szczotek dioda jak by poszła to kontrolka by zaczeła jażyć a nie świecić na stałe z pozdrowieniem tomek Przed napisaniem następnego posta...
Sprawdź czy diody w mostku nie mają zwarcia ,są to sądząc po zdjęciach diody 10A. Diody jeśli by zaszła taka potrzeba można pozyskać z rozbiórki starych alternatorów diody te mają 25A/100V na jednej płytce są diody z katodą a na drugiej z anodą na obudowie.
Jakakolwiek dioda prostownicza, 1N4148, 1N4007, bez znaczenia. Każda dioda jest kierunkowa, wstaw tak, żeby paskiem była w stronę alternatora
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Do spawarki zastosuj dowolną diodę o takim samym prądzie. Twoja dioda ma 200A 2500V. Ta z allegro będzie dobra, o ile pasuje gwint. Przy tym prądzie to będzie już M20x1,5. Chyba że chcesz kupić wszystkie 4 :)? Koledze kiedyś spaliła się dioda w besterze, wyglądała jak diody przy alternatorach. Wstawiłem taką diodę od alternatora i spawa do dziś!
Do charp17 . Układ połączeń do sprawdzenia powinien wyglądać jak na rysunku poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/1656962800_1... Prędkość obrotowa alternatora (aby się wzbudził) powinna wynosić około 1400 obr/min. Wiertarka do napędu może być za słaba. Może nie osiągać takiej prędkości i może mieć zbyt małą moc - potrzeba około 1,5kW....
To pulsujące napięcie z alternatora poprzez diodę.
Można powiedzieć, że nie. Te diody zapewniają samozasilanie alternatora. Lampkę można zastąpić małoskomplikowanym wskaźnikiem napięcia na instalacji/akumulatorze. Np dwie diody.
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Nie zacisnięta a zgrzane. Trzeba zalutować.
wydaje sie że masz usterke w alternatorze zobacz diody pozdrawiam
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Witam. Zajrzyj tutaj: http://www.sbszoo.com/ve6sbs/sale/diodes... E1220 - Diodes Silicon rect. >20A http://sklep.inter-chip.pl/cgi-bin/searc... SY170/1 - DIODA ALTERNATORA - 25 [A] - 100 [V] SY170/2 - 25 [A] - 200 [V] Pozdrawiam.
Alternator 9D teraz posprawdzać diody i wirnik.
Do sprawdzenia na pewno regulator jak i całe okablowanie. Jak i reszta alternatora, czyli wirnik.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Po pierwsze nie wolno w żadnym wypadku rozłaczać akumulatora lub też alternatora od pracującego silnika.Bo możliwe że sam sobie załatwiłeś ten alternator.W momencie rozłączenia alternatora ,pali sięregulator lub mostek prostowniczy,a w szczególnosci diody wzbudzenia .A także mogą się popalić włączone żarówki i odbiorniki.
Otóz kolego w polonezie w zależności od rocznika był albo całkowicie zespolony alternator ( owe 9 diod) albo alternator starszego typu który do poprawnego wzbudzenia potrzebował obwodu z żaróweczką kontrolną ładowania.
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Jak 1.7cdi, a taki masz to jest problem tego typu iż nie doładowuje akumulatora, może jeździsz na krótkich odcinkach i jest problem.
Witam. Po prostu zmierz diody w alternatorze i będziesz wiedział co jest grane. Jeżeli nie bardzo wiesz jak to opanować to przełącz miernik na diodomierz i działaj a wyniki zapisuj na kartce. W sumie jest 6 + 3 diody. Pozdrawiam
Ale co tam jest trudnego? Pierwsza rzecz, chyba najprostsza to ustalenie jako to alternator, 6 czy 9 diod. Reszta pójdzie z górki.
Ok,zapominamy o diodach.Zrób prządek z przewodem,podłącz akumulator i alternator i będzie dobrze.Jak nie będzie ładowania to wtedy zajmiemy się diodami i resztą.
Czujnik ciśnienia oleju możesz podłaczyć bezpośrednio pod diodę led na 12 V. Czujnik ładowania to inna sprawa - prawdopodobnie w tym przypadku żarówka jest nie tylko kontrolką ładowania, ale też dostarcza odpowiedniego prądu do wzbudzenia się alternatora - dioda pobiera znacznie mniejszy prąd, więc może nie dawać odpowiedniego prądu do wzbudzenia się...
No to moim zdaniem nie ma nawet co myśleć o użyciu 3 V. Może łatwiej byłoby wykrywać napięcie 13,5 V lub wyższe, kiedy pracuje alternator, żeby zasilić diody z linii klaksonu?
Rok temu podobny problem i okazało się (bo 8 miesięcy był spokój) ze to dioda na alternatorze więc (regeneracja) 8 miesięcy git problem wrócił Zacznij od tego że alternator ma więcej diod... padła jedna, będą padać inne... Czasem taniej jest kupić nowy alternator niż reanimować trupa. Dodano po 2 Dokładnie tak jak mówisz z tymi 40mah , kupiłem voltomierz...
W 99% alternatorów Hitachi padały diody prostownicze.
70A wspomaganie jest mechaniczne.P
Te dwie rzeczy się wykluczają, bo kontrolka normalnie świeci przy sprawnym alternatorze i gaśnie dopiero po wzbudzeniu alternatora, na diodach pomocniczych pojawia się napięcie, a lampka jest z drugiej strony wpięta do +, więc przestaje świecić, bo ma prawie ten sam potencjał na obu zaciskach. Zresztą autor tematu nie opisuje zbyt dokładnie swych pomiarów,...
Jak będziesz miał wyjęty alternator sprawdż stan połączeń diod prostowniczych.
A w alternatorze nie było całego mostka? Diody muszą mieć chłodzenie alternator pewnie dawał 55A
Sprawdź resztę diód,wymień regulator.
Jeżeli ktoś podłączył odwrotnie akumulator, to diody alternatora będą uszkodzone .
To normalne wymienić prostownik, regulator na pewno dobry.P
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Kolega nie zrozumiał idei . Alternator zawiera trzy uzwojenia wytwarzające prąd zmienny trójfazowy ten prąd jest prostowany w prostowniku głównym ( trzy diody do masy i trzy diody do plusa ) oraz w prostowniku dodatkowym ( trzy diody dające plus do zasilania wzbudzenia ). Ja proponuje dołożyć trzy diody ( te podłączone linią przerywaną na rysunku )...
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Diody zwarte.
Dioda wzbudzenia
Jeżeli altek 44A lub 55A to 1N4007 Jeżeli altek 70A to 1N5407
Upaliłeś diody w alternatorze. Alternator do remontu lub do wymiany. Około 430zł od ASa. Sam powinieneś dać radę wymienić.
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Walnięty prostownik(dioda) w alternatorze.
Jeśli tak to można wykluczyć usterkę alternatora, jego diod i regulatora. Pozostaje więc albo upływ prądu (pobór przy wyłączonych wszystkich odbiornikach piał o tym JAFO),albo poprostu twój 4-letni aku.skończył się
Wygląda na 9 diod . Z poloneza kup regulator 9 diod i zamontuj . Dobrze go przykręć do masy .
Ubita dioda w alternatorze
BYY57 / BYY58 35A Silicon Power Rectifier Diode Applications Power supplies Rectifier diode in car generators Rectifier bridges/stacks Back-off-diodes Ani chybi, z alternatora. Prostownik przerabiany, diody z alternatora wciśnięte w płytki selenowe w charakterze radiatora. Ludzie mają pomysły...
Kwestia przypadku, trzeba demontować alternator, najczęściej lecą diody/stojan/regulator napięcia.
Uszkodzona dioda w alternatorze,nototryczna awaria w feli
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
To są diody BYY57-700 i BYY58-700 http://www.mouser.com/ds/2/115/BYY57_58-... (obudowa wciskana jak popularne diody do alternatorów), tu - zaprasowana w reduktor z gwintem M8
Możesz wymienić same diody ( wciskane, 1/2 cala), jednak częstokroć ta nowa, na wskutek rozbicia gniazda, wynikłego z przekoszenia podczas wyciskania/wciskania nie siedzi już dobrze. Viper ma rację, prostownik uszkadza się sporadycznie, 90% usterek w tym typie alternatora to rozwarte uzwojenie wirnika.
Przy odwrotnym podłączeniu akumulatora w pierwszej kolejności cały prąd bierze na siebie alternator, dopóki w nim się diody nie spalą lub bezpiecznik pomiędzy alternatorem a akumulatorem cała reszta elektryki jest raczej bezpieczna.
Masz szaloną diodę, wymień alternator.
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Sprawdź też ładowanie, bo mogłeś diody w alternatorze usmażyć.
Główne diody uszkodzone.P
Posprawdzaj diody w alternatorze
Masz rację. Jest to prostownik dwu połówkowy z diodami od alternatora. Masz dwie diody ujemne na jednym radiatorze i dwie dodatnie na drugim. diody są spięte wyprowadzeniami do których przylutowane są przewody wychodzące z transformatora.Natomiast na radiatorach mamy na jednym plus a na drugim minus prądu stałego /wyprostowanego/. Musisz tylko uważać...
Poprzednicy byli blisko na sto 100% diody w alternatorze.
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
Wiazka Forda oznaczona EC (2M5T 12A522) ma podlaczone przewody od alternatora niebieski na pin 41, szary na 45 do PCM. W przypadku mojej wiazki niebieski przewod byl juz zasniedzialy przy samym pinie do PCM. Oznaczenie wiazki jest zamocowane pare centymetrow powyzej duzej plastikowej kostki wpuszcznej w slupek B (ponizej PCM).
Regulator z kabelkami jest połączony ze szczotkami równolegle a alternator ma 9 diod. Regulator RNA-1 jest podłączony szeregowo w obwodzie wzbudzania a 6d oznacza, że jest do alternatora 6 diodowego.
Sprawdź alternator, szczególnie diody.
17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
Sugestie ci napisałem ,pomiar cęgami. Jak wzbudzeniówki poszły może przywierac D+ do masy , zamontuj diodę separacyjną 1A na przewód kontrolki paskiem w kier. alternatora. Chyba że wirnik przywiera i spalił diody.
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
nie widzisz innych diod bo byc może twój alternator ma tylko diody prostownicze.są dwa rodzaje tych alternatorów.z mostkiem 6 diodowym i z mostkiem 9 diodowym.prawdopodobnie masz zwartą diode prostowniczą i dlatego nie pali ci kontrolka albo dodatkowo padł regulator napięcia[standard w tych alternatorach] jesli potrzebujesz więcej wskazówek pytaj.
No to alternator do sprawdzenia. Najprawdopodobmiej diody w mostku padly.
Cześć, mam identyczny problemie w mojej rafce, u Cb okazał się winny alternator? Diody? Pozdrawiam
zamawiaj http://www.m-and-d.com/HON-31730-MAS-601... w opisie trójdrożna dioda prostownicza więc albo mostek alternatora albo diody wzbudzenia, z wielkości sądząc to wzbudenia. ile to ma mieć nóżek cztery ? Pasuje praktyczne od każej Hondy wg katalogu od Horneta po Goldwinga tu masz listę sprzętów gdzie występuje więc może coś z używki dobierzesz...
Raz w starym zwarły się diody, alternator się spalił - częstę w alternatorach Denso. Dwa kupiłeś jakąś chińszczyznę lub źle zregenerowany alternator, trzeba wymienić na orgniał.
Diody w alternatorze poszły się....
W alternatorze W musisz podpiać pod diody.
8 diod, nissan terrano.
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Może diody w alternatorze padły tak, że zaczęły zwierać? To by tłumaczyło ciepłe klemy i rozładowany akumulator.
Niestety,nigdzie,ja sobie radzę w ten sposób że zakladam diody z zasilaczy PC,np MBR3040,STPS2040,itp.Da się to zrobić,i działa poprawnie.
. Dążę jednak do uzyskania informacji jak wygląda "kabelkologia właściwa" Pzdr. Gerri Tak jak podłączyłeś S- stałe zasilanie /musi być podłączone bo to pomiar bez tego alternator będzie przeładowywał/ L-kontrolka IGN- zasilanie po zapłonie Alternator nie posiada diod wzbudzenia .P
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
Dioda z alternatora ma 60A 600V... co da prawie 500A i kosztuje 4zł szt.. A nawet można z odzysku ;) ja tak spawarki naprawiam..
Sprawdziles diody, uzwojenia i wolne koło?.
Co do B1485 ,to albo regulator uszkodzony,albo dioda w alternatorze. Znajomy wymienił cały i pomogło. Co do poduszki to mogą być brudne,uszkodzone styki pod fotelem pasażera.
Miałem kiedyś podobny przypadek w mitsubishi przyczyną była uszkodzona jedna dioda prostownicza mocy siedząca w środku alternatora. Bez wymontowania i rozebrania alternatora i na domiar złego odlutowania, do sprawdzenia, diod od uzwojeń stojana nie da się tego sprawdzić.
Niech naprawią i dezaktywują dogrzewacz bo nie nastarczysz wymieniać diod.
Tam gdzie piszesz " górna szczotka ' ma być podłączone do przewodu od kontrolki ładowania/wzbudzenia/ , oczywiście ten punkt jest też połączony z wyjściem z diod wzbudzenia alternatora. Resztę , sam napisałeś.
co innego może mi pobierać prąd Może by tak zacząć mierzyć a nie zgadywać ! ... np. uszkodzona jedna dioda w alternatorze
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
I ja tak robię. Ale często też na środku gwazdy jest jedna dioda, zresztą widziałeś mostki z siedmioma diodami.
Przyszło mi to do głowy później. Żeby rozruch był możliwy, musi świecić się kontrolka ładowania (silnik nie pracuje, alternator nie ładuje). Sposób w jaki kontrolka i przekaźnik blokady rozruchu są załączane, zależy od typu alternatora (w T25A stosowano kilka modeli). Jeżeli alternator jest uszkodzony, to istnieje taka możliwość, że kontrolka ładowania...
dioda alternator obrotomierz dioda alternator valeo alternator dioda akumulator
makro grupowanie z18xe wymiana silnika wygłuszanie pomieszczeń
Zmywarka Ariston LI 420 - migające diody, nie myje Lokalizacja czujnika wysokości zawieszenia w Citroen C5 2.0 HDi 2009