Jeżeli ktoś podłączył odwrotnie akumulator, to diody alternatora będą uszkodzone .
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Witam Te 7V świadczy o zbyt słabo wzbudzonym alternatorze, czyli uszkodzony regler, albo uszkodzone diody. Nie te główne tylko pracujące w obwodzie zasilania reglera. Zwykle to to 2-3 ampperowe.
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
Więc jednak świeci? :D Tak na prawdę wolałbym podczas prób pominąć ten przewód z niebieską izolacją, a kontrolkę zamiast do niego dołączyć do przewodu "+" przy alternatorze. Jeżeli nadal nie będzie gasła podczas pracy alternatora, to masz uszkodzone diody wzbudzenia. Oczywiście zakładam, że na poprzednim podłączeniu alternator ładował prawidłowo.
Diody alternatora nigdy się nie sprawdza miernikiem,za mały prąd pomiarowy,uszkodzona dioda często na mierniku jest ok. Sprawdź żarówką i bateryjka płaską.W jedną stronę świeci,w drugą nie.
Co do B1485 ,to albo regulator uszkodzony,albo dioda w alternatorze. Znajomy wymienił cały i pomogło. Co do poduszki to mogą być brudne,uszkodzone styki pod fotelem pasażera.
Kolego lepiej kup jakiś używany alternator bo jeżeli diody masz uszkodzone szczotki na wykończeniu i stojan jak słusznie zauważył kolega elektrit przytarty łożyska też na pewno zużyte to naprawa będzie dużo droższa niż alternator Boscha, ale wybór należy do ciebie.P
Uszkodzona dioda w alternatorze,nototryczna awaria w feli
Wymień ja ,jest uszkodzona
Mostek prostowniczy. Do sprawdzenia kolejno diody, uszkodzone wymienić. Wyglądają jak diody z mostków prostowniczych alternatorów samochodowych, choć to może być tylko zbieżność obudowy. Są na nich jakieś napisy?
W alternatorze dioda uszkodzona,odłącz plus z alternatora i zmierz prąd.
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Sprawdź też ładowanie, bo mogłeś diody w alternatorze usmażyć.
co innego może mi pobierać prąd Może by tak zacząć mierzyć a nie zgadywać ! ... np. uszkodzona jedna dioda w alternatorze
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
A pomiary kolega wykonywał pod obciążeniem czy bez obciążenia ? Włącz światła nadmuch i np podgrzewanie szyby i wtedy wykonaj pomiar . Jeśli lampka świeci to coś jest nie tak mogą być uszkodzone diody w alternatorze ,może być wina regulatora bądź szczotek .
Tak uszkodzona dioda napięcia mają być równe.P
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Diody niskoprądowe to nie problem, można dać coś z "rodziny" 1N4001. Identyfikacja uszkodzonej diody jest na 100% dopiero po jej wymontowaniu. Diod wysokoprądowych o konstrukcji stosowanej w alternatorach nie spotkałem w handlu, praktycznie jedyne ich źródło, to rozbiórka z uszkodzonych alternatorów, zwykle któreś tam diody z kompletu "przetrwały" awarię....
Witam ja też stawiam na alternator,uszkodzona dioda w mostku prostowniczym
Brak chłodzenia, uszkodzony wentylator.
Małe diody od wzbudzenia uszkodzone bynajmniej jedna.Tylko miernik tego nie wykrył.
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Jeżeli diody na radiatorach są faktycznie uszkodzone,to wymień je na diody z alternatora,będą na pewno dużo lepsze niż ten niby mostek 35A.
Miałem kiedyś podobny przypadek w mitsubishi przyczyną była uszkodzona jedna dioda prostownicza mocy siedząca w środku alternatora. Bez wymontowania i rozebrania alternatora i na domiar złego odlutowania, do sprawdzenia, diod od uzwojeń stojana nie da się tego sprawdzić.
Witam Rzeczywiście okazało się że w alternatorze były uszkodzone diody. Z racji że alternator nie nadawał sie do naprawy jest założony nowy i wszystko działa. Bardzo dziękuje za odpowiedzi i pomoc!
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Alternator, diody się uszkodziły, trzeba je wymienić. Odłącz akumulator bo uszkodzony alternator go rozładuje.
Trzeba najpierw sprawdzić diody zanim się zdecydujesz wymienić.Równie dobrze może być uszkodzony regulator.
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
Alternator do regeneracji uszkodzona dioda.
(at)gorki73 a jak sprawdzić te diody dokładnie czy może nie są uszkodzone?
Dobrze by było ustalić jaki charakter ma to miganie, tzn. napięcie pulsuje "w górę" czy "w dół". Jeśli w górę to uszkodzony jest regulator, jełi w dół to może być uszkodzona któraś z diod mostka, zwarcie na instalacji lub uszkodzony akumulator. Przy "dwupunktowym" regulatorze jest to też objaw zużycia alternatora ale w tym przypadku można to raczej...
Najpierw sprawdź czy wszystkie końcówki przewodów na alternatorze dobrze łączą bo ta rdza też może być przyczyną żarzenia się kontrolki. Jeżeli połączenia są dobre to w alternatorze są uszkodzone diody wzbudzenia. Czarny przewód prowadzi właśnie do nich.
Napięcie na tym izolowanym zacisku alternatora do którego podłączyłeś zacisk 15 regulatora i kontrolę musi być takie same jak na akumulatorze ,gdy będzie mniej ,to może się okazać że masz alternator 6-cio diodowy lub uszkodzone diody wzbudzenia.Czy kontrolka gaśnie.
-albo któraś dioda w alternatorze jest uszkodzona
W woli zakończenia tematu, całym problem w moim przypadku był uszkodzony prostownik w alternatorze, uszkodzona część diod. Po naprawie alternatora ładowanie działa normalnie. Dwa równoległe rezystory wzbudzające 2x2k8 (Rwyp=1k4) i alternator wzbudza się bez problemu.
Tylko diod wzbudzenia nie sprawdzaj ze 100W żarówką bo je uszkodzisz. Wystarczy miernik na teście diod, ew. żarówka 10W (prawdopodobnie te diody masz uszkodzone. Zwarte diody mocy dadzą podobne objawy).
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
To będzie bardzo podobny schemat instalacji jak w Twoim traktorku. Ten, który darłeś w pierwszym swoim poście to zupełnie co innego i nie sugeruj się nim. http://obrazki.elektroda.pl/7211030600_1... Czerwony to ładowanie, ale po drodze jest jeszcze dioda lub regulator, trzeba sprawdzić czy nie jest uszkodzony. Działanie świateł nie świadczy...
Ty --johnybx--- masz diody wzbudzenia uszkodzone.
To samo miałem niedawno ale w vectrze z tym silnikiem i tym alternatorem uszkodzone były diody i tyle.
Można to zrobić zwykłym miernikiem? Można nawet żarówką. Trzeba rozebrać alternator i pomierzyć diody. Można też oscyloskopem. W 30 sekund będzie wiadomo czy diody są uszkodzone. Ale gdyby coś się stało poprzez to w parametrach było by coś nie tak? To będzie widać dopiero jak podłączysz oscyloskop...
Proponuje wyciagnac alternator i dac do elektromechanika samochodowego bo na 99% masz uszkodzone diody w alternatorze.
+ do + akumulatora, -do masy (bloku silnika), styk zaznaczony strzałką do kontrolki ładowania. Być może na skutek błędnego podłączenia alternator jest uszkodzony (zwarta dioda), stąd pobór prądu
W dodatku alternator szybko sie grzal. Probowałem wczoraj zdiagnozować co to moze byc mierzylem prad pobierany i mialem 3,4 i sprawdzilem najpierw bezpieczniki na wszystkich byl taki prad (tzn wyjmowalem po kolei kazy i patrzylem ) i na koncu odpialem alternator i wtedy amperomierz pokazal 0,07 wiec najprawdopodobniej cos z alternatorem. Tak jak napisałem...
Ten komutator to wytarty jak..... Wg mnie do wymiany, ale ... może pochodzi Przed padnięcie aku na desce rozdzielczej robi sie choinka z błędów. Przecież to normalne. Siada napięcie moduły padają i sieją błędami. Ale 5 minut na samym akumulatorze ? to jeżeli jest podłaczony alternator to pewnie i któraś dioda uszkodzona dlatego go rozładowauje tak szybko,...
A więc zrobiłem pomiar jak radziłeś i amperomierz wskazał 1,40A przy czym wartość powoli spadała i po chwili było 1,30A. Pomiarowi towarzyszyło obniżenie obrotów silnika i rzężenie z alternatora. O czym to świadczy? Uszkodzone co najmniej dwie diody pomocnicze, łożyska do sprawdzenia na obecność luzu, regulator można powiedzieć że sprawny, choć po...
Przy takim spalaniu to na pewno mieszanka jest zbyt bogata. Sprawdzałeś napięcie ładowania z alternatora? Dziwny jest objaw z tym radiem, możliwe że dioda w alternatorze jest uszkodzona i jest zwarta.
Д242, to [url=http://www.5v.ru/ds/diod/d242.htm]d... 100V, 10A. Jeśli uszkodzona to zamień na podobną, np.: http://www.sklep.hadron.pl/index.php?z=1...
Jesli uszkodzony bedzie obwód wzbudzenia (wirnik, szczotki, regulator, przewodymiedzy kontrolką a alternatorem,) to nie bedzie swiecić. Skoro świeci a nie laduje (nie osiaga wymaganego poziomu napiecia ok 14,2-14,4 V) przyczyn moze być kilka : - jesli jest to alternator 9-co diodowy to uszkodzone sa diody ukladu wzbudzenia, -brak polączenia lub jest...
Jeżeli słychać takie wycie ,jakby był obciążony, to może być uszkodzony stojan, lub diody (raczej to pierwsze).Stojany puchły w obudowie aluminiowej, pękały żeberka obudowy, cała obudowa. Wirnik ocierał o stojan, przypadłość tych alternatorów.
W końcu alternator uległ uszkodzeniu. Gdyby nie miernik zamontowany w aucie stałbym jak sierota na drodze. Napięcie spadło do 10 V, potem wszytko zdechło. Na szczęście zdążyłem dojechać na parking i po czasie wymontowac alternator. Uszkodzone były diody w alternatorze. Po wymianie i sprawdzeniu( dałem to do zrobienia do warsztatu zajmującego się alternatorami)...
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
Szkoda, że go odpalałeś problem mógłby być mniejszy, jedno co jest pewne to uszkodzone diody alternatora, co do ECU to możliwe, że zostało uszkodzone tym bardziej ,e nie działa złącze komunikacyjne. Być może zablokowany immo.
To ilu "podpowiadaczy" już odpadło. Było : -Wymień akumulator -uszkodzone diody w alternatorze - teraz w modzie jest wymiana regulatora A ja ci mówię - wymiana regulatora też nic nie pomoże. Robi się całkiem fajnie, ciekawe jakie będą następne propozycje.
Czesc oddalbym alternator do regeneracji komus kto sie specializuje w naprawie. Przewaznie koncza sie szczotki przy ~250.000km., byc moze dioda prostownicza jest uszkodzona albo sa luzu na lozysku wirnika.
Takie objawy daje uszkodzona dioda w mostku.
Dlatego pytałem właśnie o ładowanie... jeśli odłączenie wzbudzenia rozwiązuje problem to masz na pewno uszkodzony alternator (diody/mostek).
Pykanie pochodzi od alternatora. Jak na moje. Od wysokiego napięcia słychać szum lub trzaski. Należało by odfiltrować alternator. Możliwe, że jest uszkodzona któraś dioda w alternatorze.
Uszkodzona dioda w alternatorze.
W starym mostku miałeś uszkodzone diody wzbudzenia(jedna padła ),częsta usterka w tych alternatorach. Po zamontowaniu nowego mostka sprawdź czy przylutowane uzwojenie nie dotyka do masy.
To ze alternator ładuje nie znaczy ze nie jest uszkodzona dioda prostownicza ,,,,
Uszkodzone diody w alternatorze.
Ma to samo lecz po wymianie alternatora gdzie były uszkodzone diody tzn być moze to iż maił za wysokie napięcie spowodowało uszkodzenie cewki lecz pytanie jest zasadnicze jak sprawdzić czy cewka jest dobra nie mając drugiej istnieje jakiś sposób ?
Czyli moge mieć uszkodzone diody w alternatorze? A co to tego zdjecia mostka wzudzenia podłączyłem tak samo. To w czym może tkwić problem?
: dlaczego sterownik bez uruchomienia silnika czyli sygnału że silnik chodzi - zaczyna dogrzewać swiece? Dlatego, że dostaje sygnał,że silnik chodzi - sygnał ładowania alternatora. Uszkodzone diody w mostku prostowniczym.
Uszkodzone diody można poznać po tym że lampka żarzy widać to dobrze jak jest ciemno. Ale może żarzyć również wtedy gdy jest duży opór między alternatorem a akumlatorem(na tym grubym kablu)lub sa duże bicia komutatora(kiepski styk szczotek z komutatorem) Jeżeli ci lampka nie żarzy to nie dokładaj sobie roboty
Uszkodzony alternator, na bank diody.
Prawdopodobnie uszkodzone diody w alternatorze.
Kolego miałem podobny problem , rozwiązałem go przez przypadek, okazało się, że są uszkodzone diody na alternatorze. może podobnie jest u Ciebie.
uszkodzone były diody na alternatorze po wymianie pulsowanie ustało
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
Dziękuję bardzo za pomoc, ciągnik naprawiony. Przyczyną awarii podnośnika był brak sygnału D+ na 13-tym pinie sterownika. Na płycie bezpieczników i przekaźników pod kierownicą były zwarte dwie diody prostownicze IN5408, uszkodzone diody zwierały obwód sterowania przekaźnika rozrusznika z sygnałem D+ z alternatora, to skutkowało tym, że jak alternator...
Konieczna diagnostyka i test alternatora. Przyczyn może być wiele, mogły się skończyć szczotki lub awaria diody prostownika, uszkodzony kabel.
możliwe że uszkodzony alternator
A jaka może być przyczyna tego, że to napięcie tak skacze ? Alternator mam od siąda z garażu, mogę go ewentualnie rozebrać. Mogą być diody uszkodzone ? Czy może być tak że ten alternator uszkodzony ? Przypalone uzwojenie. Właściwie to on nie ładuje, trudno odczytać napięcie z miernika tak skacze, ani przez 1sek nie jest takie samo. Z 14V na 13V z 13V...
Masz jakieś niefabryczne radio ? Zamontowany autoalarm, immobilizer, lokalizator GPS ? Syrenka alarmu z własnym zasilaniem ? Podświetlenie wnętrza schowka - uszkodzony wyłącznik ? Oświetlenie wnętrza bagażnika ? Dodatkowe światła do jazdy dziennej ? Sprawdziłeś alternator - może uszkodzona jedna dioda i kradnie prąd ? Zamontuj do testów inny akumulator....
Miałem kiedyś taki sam problem w samochodzie,diody dobre szczotki też napięcie 14,4.Uszkodzony był stojan alternatora.
Na 99% tak sprawdź jeszcze miernikiem na teście diod wtedy będziesz wiedział czy uszkodzona jest 1 z diod czy więcej.
Uszkodzone (przebite) diody alternatora lub jego izolacja mostka diodowyego +. Sugeruję wymienić cały alternator na nowy (inny).
Najpierw radzę naładować akumulator i zostawić w aucie na noc lub dłużej ze ściągniętą klemą. Jeśli autko odpali bez problemu, to pozostaje tylko kwestia poboru prądu przez urządzenia. Sam pomiar oporności nic nie da, bo niektóre odbiorniki mogą się "aktywować" dopiero po podaniu napięcia. Trzeba więc wpiąć amperomierz między klemę a biegun akumulatora...
Jeżeli Twój akumulator ma poniżej 12V to w pierwszym rzędzie sprawdź akumulator, bo możesz mieć zwartą cele. Odłącz go zdejmując kleme i sprawdź napięcie jeżeli będzie poniżej 12V to akumulator do wymiany. Dopiero później szukaj co Ci zwiera obwód: alternator - uszkodzone diody, czy rozrusznik zapieczony bendiks.
Bardzo przypuszczam że dioda jest uszkodzona,oddaj alternator a nie rozrusznik do reklamacji.
Witam najlepiej rozebrać alternator i pomierzyć czy na mostku prostowniczym nie uszkodzona jest któraś dioda a najprawdopodobniej kończą sie szczotki w alternatorze
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Jak wiem elektrolit niczego nie podbija, tylko filtruje - jak podłączysz elektrolit do źródła napięcia stałego, jak akumulator czy bateria, niczego on nie zmieni. Problemem może być uszkodzony regulator napięcia przy alternatorze lub uszkodzona dioda w alternatorze powodująca na wyjściu za duże tętnienia albo za mały kondensator filtrujący i/lub brak...
Wygląda że na uszkodzone diody w alternatorze. Można tez sprawdzić naciąg paska klinowego
Trudno powiedzieć gdzie popełniłeś błąd. Być może alternator jest uszkodzony. Te napięcia mierzyłeś na akumulatorze czy na alternatorze? Jakie jest napięcie na diodach wzbudzenia?
Masz zepsuty Altek miałem to samo niedawno.Regulator nowy wszystkie napięcia ok a sam altek uszkodzony.Nie wiem co było uszkodzone może jakaś dioda lub uzwojenia
Alternator może mieć uszkodzone uzwojenie, lub diody prostownicze. Na pewno potrzebuje reanimacji.
takie że gdy jest uszkodzona dioda w alternatorze tez potrafi brać prąd...
Tak to wygląda od środka: https://obrazki.elektroda.pl/1794005800_... Natomiast problem jest już rozwiązany. Szczerze mówiąc nie wiem co było przyczyną. Albo miałem źle coś podłączone albo diody z obudowy alternatora były uszkodzone. Bo przełożyłem te ze swojej obudowy, wszystko złożyłem i alternator ruszył. Ładowanie 14,35V.
Bester 1500n ciągle uszkadza sterowanie posuwem drutu. Płytka sterująca naprawiana już 3 krotnie. Podczas spawania czasami bardzo pryska i słabo wtapia. Zaznaczam że raz jest dobrze a po chwili zaczyna pryskać. I tu mam pytanie czy możliwe jest że przyczyną są dwie diody w mostku prostowniczym nie oryginalne. Ponieważ jak zaczął pryskać zmierzyłem diody...
Przyczyną były uszkodzone diody w alternatorze. Naprawa gwarancyjna. Temat zakmięty.
uszkodzone szczotki alternator uszkodzone diody podświetlenia uszkodzone diody alternatora
sprzedam sieć schemat przewodów paliwa wariuje klawiatura
rozdzielnica elektryczna wykonanie hulajnoga elektryczny manetka
Różnice między potencjometrami 114 i 115 oraz zamienniki dla Unitra MDS 432 Lista rozwijana z polem tekstowym w PHP