W golfie mkII były ledowe kontrolki, w zestawie wskaźników były 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle, przez nie płynął prąd wzbudzenia alternatora
naładowany akumulator 165 Ah pobiera mniej niż 1A prądu przy ładowaniu 14,4V. Spadłem z krzesła. Jesteś mi winien maść na siniaki.
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Jak wypniesz przewód niebieskobiały z alternatora to ta to ta "kontrolka masy" powinna zgasnąć. Jak silnik pracuje i połączysz innym przewodem to wyprowadzenie altrnatora gdzie był niebieskożółty przewód z tym grubym żółtym to musi ładować mocno. Jak nie zaiskrzy przy podłączaniu i nie będzie ładowało to sprawdź szczotki. wykręć wkręta i wyjmij szczotki...
Tak jak pisał kolega rylik91 zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i porównaj z tym na zaciskach akumulatora.
A125- 70c 212.020.0 14V 70A - z LUBLIN II/III. A125-70p 213.020.0 14V 70A - Polonez Atu 97-r. Różnią się kołem pasowym. Mocowaniem.
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
Detektywem to Ty nie zostaniesz: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
Jeśli problem jeszcze nie rozwiązany, to proponuję lampkę kontrolną ładowania (żarówka 4W; 12V) podłączyć tak jak na obrazku poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/1355974400_1... natomiast oryginalną lampkę kontrolną ładowania zostawić bez podłączenia. Uruchomić silnik i zobaczyć jak zachowuje się nasza zastępcza lampka kontrolna, jeśli...
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Co za leń! To nie tak! Odnośnik dotyczy 9-cio diodowego, bezprzekaźnikowego. Taki jak u Kolegi podpina się tak: http://obrazki.elektroda.pl/2661470700_1... Zacisk 30 to śruba z nakrętkami M6; 67 widać a nieoznaczony to ten konektor w plastyku.
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
.Pozostała dmuchawa i powiem szczerze że nie wiem jak się za nią zabrać Ma magnesy stałe i jeden scczotkotrzymacz połączony z masą? Jesli tak to trzeba obrócić szczotkotrzymacze o 180 stopni (być może z połówką korpusu w której są zamocowane). Jeśli silnik jest szeregowy to niczego przerabiać nie trzeba.
Diody sprawne ?
Czasami bywa tak że się wzbudzi bez kontrolki Sporadycznie i nie alternator elmot-u tylko Valeo mają takie tendencje
Średnica zewnętrzna koła to 71mm a wewnątrz ciężko zmierzyć ponieważ jest pasek ale wydaje mi się jak tak mniej więcej mierzyłem, że wewnątrz ma ze 40 - 42mm. Koło pasowe które napędza alternator ma średnicę zewnętrzną 165mm a wewnętrzną jakieś 135mm.
To wszystko to samo . Zmierz czy uzwojenie wirnika nie ma przebiciana mase
Pasek ok, połączenia wyczyszczone. Dzisiaj mierzyłem to: + alternator i jego obidowa=14.47v +alternatora i - Aku = 14.46v (+ Aku i obudowa alternatora = 14.46) + Aku i - Aku = 14.45v Dodając gazu na ładowanie rośnie do 15 v z haczykiem Mierzone zwykłym multimetrem .
to jest fotka alternatora
Alternator oryginalny Elmot? Z jakim regulatorem napięcia RNC-12?
Jest regulator w środku, śruba na akumulator, wsuwka na lampkę.
Prawdpodobnie ulegl uszkodzeniu uklad prostowniczy na diodach, lub dodatkowe diody sluzace do zasilania wzbudzenia ( jesli sa ). Nalezy rozebrac odlaczyc uzwojenia i sprawdzic wszystkie diody. Czy uzwojenia nie maja uszkodzen mechanicznych ( przetartych izolacji )? Napiecie jakie powinien dawac alternator w czasie ladowania to jest okolo 14V przy predkosci...
Dobra to już chyba doszedłem do tego co to mam założone. A mianowicie przekaźnik jest potrzebny bo mam alternator 6-diodowy z elektronicznym regulatorem RNA-1 6d-14V2 http://obrazki.elektroda.pl/8245642300_1...
Mam alternator firmy "ELMOT" typ A12JF2 - 14V. Z kolei nie wiem jaki mam zastosować regulator napięcia do tego alternatora. Alternator chcę zastosować w ciągniku rolniczym C-360.3P. Mam regulator mechaniczny RC2/12B prod. polskiej.
A wie ktoś może, jakie łożyska idą do alternatora w CC 700? Alternator produkcji ELMOT. Trochę już huczą i zapewne wartało by je wymienić :)
Nie zaniżaj poziomu forum! To zamienne regulatory, ten stary ( RC2/12D) jest zwyklym jednordzeniowym wibracyjnym regulatorem i można go zastąpić elektronicznym następcą.
Może nie do końca zrozumieliśmy się. Chodzi mi oczywiście o alternator z elektronicznym regulatorem, ale nie z takim który jest połączony ze szczotkotrzymaczem (mam taki w Fiacie CC) i w razie gdy skończą się szczotki, to trzeba wymieniać również regulator. Co do wbudowanego regulatora to też nie jestem za bardzo przekonany. Chodzi mi o alternator z...
Witam, Mam zagrychę z licznikiem motogodzin Rootsey MEE-418 i silnikiem od Stara 317 a dokładnie LEYLAND 680. Podłączenie wykonałem z instalacji istniejącej w szafie sterująco - kontrolnej. Zasilanie z układu 24V bezpośrednio na miernik zabezpieczyłem bezpiecznikiem szklanym 20 mm o In=3A. Sterujący przewód nie podłączałem chcąc najpierw skalibrować...
Witam Mam w maszynie alternator ELMOT A220 z regulatorem napięcia RC1/28. Nie ma on wyprowadzonego sygnału prędkości "W". Skąd i czy wogóle jest możliwe wyprowadzenie tego sygnału? Przesyłam schemat i widok alternatora. Podobno ma on wprasowane w tą tylną osłonę/radiator sześć diód prostowniczych. Dobrze myślę, że trzba wpiąć się na końcówkę jednego...
Leży u mnie bezużytecznie alternator Elmot aa125 65A z fiata seicento i chciałbym go zamontować w ciągniku lecz nie pasują mocowania. Czy do alternatora można dospawać kawałek płaskowanika, czy alternator się nie uszkodzi przez spawanie?
Polonez "Borewicz" alternator elmotowski 9 diodowy regulator na błotniku Jezpol-a ładowanie 14,5 do 14,6 V mierzone na aku, a kontrolka się żarzy. altek rozebrany diody wszystkie w porządku sprawdzone żarówką, szczotki dobre, przebić wirnika ani stojana nie stwierdzono, zwarcia międzyzwojowego nie wiem jak sprawdzić, ale raczej by nie miał prawidłowego...
myślę, że w baterii miernika ;)
Masz uszkodzony stojan.
Wrzuć fotkę tego alternatora od strony podłączenia. Wrzucam zdjęcie, alternator elmot, przepraszam pomyliłem zaciski, posiada 30 oraz 67 https://obrazki.elektroda.pl/7262302500_...
Mam pytanko. Jak podpiąć alterantor Elmot A 210W. Czy tak ja na schemacie w wątku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic55... ?? Czy ten typ alternatora 210W ma minus czy plus na masie? Jeśli minus to co zmienić na schemacie? Odwrotnie akumulator i to wszystko? PS Lampka ładowania i stacyjka są mi zbędne. Z góry dzięki za pomoc.
A masz moze schemat tego alternatora? Co jest na ktorym wyjsciu?
Witam, mam problem, a mianowicie po uruchomieniu ciągnika przez cały czas pali się dioda ładowania. Zauważyłem, że jeden z przewodów jest odłączony, jednak nie bardzo wiem, gdzie go wpiąć. Zielony przewód idzie do stacyjki, a żółty, wpięty pojedynczo, idzie do alternatora. W załączniku zdjęcie poglądowe. Z góry dziękuję za odpowiedź. AI: Jaki kolor...
Sprawdzałem wszystkie diody, wzbudzenia też i na nich po odpaleniu silnika pojawia się napięcie. Pomiar oczywiście na alternatorze. Nie wiem co jeszcze można zrobić.
Jeżeli alternator jest 9-cio diodowy to musisz jeszcze zmienić szczotki na te nowsze bez masy na jednej szczotce, jak by co pisz na gg 1674378
Nie podjedzie nic bez zmiany mocowania alternatora. Nietypowa konstrukcja alternatora Elmot 35-40A lub podobnie.
Albo diody, jaki tam alternator Elmot czy MM?
Najlepiej zastąp go alternatorem Elmot z Poloneza, Żuka, Fiata 125p itp. Jeśli już jakiś będziesz miał, wtedy dopiero będzie można powiedzieć jak go podłączyć, ponieważ 6 i 9 diodowy wymagają innego podłączenia.
Cześć, Potrzebuję Waszej pomocy. Miałem alternator ELMOT A124 ale on niestety miał tylko jedno ucho przez co w ciągniku jak go zamontowałem był przekoszony i szlak trafiał szybko łożyska. Dostałem obudowę od alternatora ELMOT A124n o chciałem ją przełożyć. Obudowa tylna wraz z diodami. Środek przerzuciłem cały swój i dupa. Alternator nie ładuje. Pomyślałem...
Jak widać, wymiana alternatora 63A na 72A może wcale nie przynieść poprawy wydajności prądowej dla 1500 obr/min Ale tu i piszemy o alternatorach Elmot, a autor nawet nie napisała jaki ma silnik i jaki osprzęt.
alternator elmot 44A pochodzenia żuk I o to chodzi, masz typowy alternator. Części w bród, zresztą kto by go naprawiał? Na złomie za flaszkę dostaniesz dwa. Wstawią takiego rzepowatego lucasa i później bek.
Wiem że mogę podłączyć kontrolkie tak jak powinna być czyli pomiędzy styk 15 stacyjki a styk 15 alternatora a nie regulatora jak pisał kolega. Ale mi chodzi o to jak jest podłączona w oryginalnej instalacji skoro nawet w nowych zegarach jest kontrolka do ładowania z oprawką na jeden przewód. W moim Ursusie jest alternator Elmot 12V 44A, oznaczeń nie...
Każdy Polonez ma regulator na alternatorze jak pisze Kolega ,niestety nie jest to prawdą (nie jest to ważne w naszym temacie),gdyż pierwsze Polonezy miały regulator mechaniczny , RC2/12D ,do alternatorów 9-cio diodowych .Następnie montowano regulatory z ELMOT z Malucha.W nowszych Polonezach montowano nowe alternatory z regulatorami ze szczotkotrzymaczem...
Można to sprawdzić beż rozbierania
Koledzy potrzebuję waszej pomocy , otóż nabyłem dzisiaj na złomie alternator ELMOT od poloneza i chciałem go zamontować do ursusa c 330 , alternator podobno ma mieć w sobie regulator napięcia ,ale czy tak jest napewno?, proszę doradzcie mi jak go podłączyć i powiedzcie mi jaki to dokładnie model . Dodaje zdjęcie http://obrazki.elektroda.pl/5355754100_1...
witam podaj numery alternatora,taki regler jest do kupienia nówka max.100zł dam ci adres to sobie zamówisz i przyslą.Jak nie chces nowego to można zaadoptować taki jak jest w maluchu lub polonezie orginał elmot kosztuje 19 zł.Ten typ alternatora jest wzbudzany masą pozdrawiam
No to ,które chcesz założyć , nadaję się do" regeneracji". Lepiej używkę alternator i nie będziesz miał na przyszłość kłopotów.
Cześć, Może pomożecie mi w dość irytującym mnie problemie. Mam problem ze wzbudzaniem alternatora po odpaleniu ciągnika. Obroty mam ustawione coś koło 800obr/min czyli zgodnie z książką. Po uruchomieniu silnika, kontrolka ładowania się świeci i ładowania brak. Muszę mu dopiero zrobić przygazówkę powyżej 1200obr i wtedy alternator się wzbudza, kontrolka...
Panowie u mnie pojawił się kiedyś taki motyw z tą kontrolką przez jeden dzień,i znikł sam bez żadnej ingerencji, zwróciłem uwagę że pojawił się w czasie deszczowego dnia.Auto mam prawie 10 lat od nowości i nic nie było grzebane w alternatorze do dnia dzisiejszego.Jeszcze jedno kolega pisze że alternator Elmot a u mnie bankowo jest Magneti Marelli czy...
Ten alternator to Elmot od fiata. Alternator 6 diodowy, regulator napięcia do niego dokupisz bez problemu ale na pewno należy go rozebrać, wyczyścić i sprawdzić. Drugi alternator jest ruski od ciągników typu T-25 i pochodnych. Ten alternator nie posiada szczotek. Zanim go wyciągniesz to odkręć ten plastikowy dekielek i wrzuć nam jego zdjęcie ponieważ...
Witam Jestem po remoncie alternatora elmot a125-55e 55A. Wymieniłem łożyska, szczotki, diody wzbudzenia, pierścienie ślizgowe wirnika. Problem żarzącej się kontrolki zniknął. Niestety nie przetoczyłem po założeniu pierścieni i jest na nich wyczuwalne bicie (koło 0,5 mm). Prześledziłem prace alternatora i przy zwiększaniu obciążenia widać chwilowy spadek...
Witam, pierwszy raz jestem na forum, MEW interesuję się od dawna i chcę wybudować mały wiatrak. Chcę zbudować wiatrak z alternatorem samochodowym i przekładnią cierną na oponie. Wiem że rozwiązanie już było dyskutowane i nie jest najlepsze. Jednak postanowiłem się przyjżeć problemowi a szczególnie charakterystyce i sprawności alternatora. Jeżeli kogoś...
Witam, Podłączam się po ten temat. Chodzi o podłączenie alternatora ELMOT A124-55N 14V 55A do URSUS C360. Mam już minus z AKU na masie - korpusie URSUSA. Moje pytanie dotyczy tylko pytajników zaznaczonych na zdjęciu alternatora, tj czy tą zworę pozostawić tak jak na zdjęciu czy też odłączyć? Co ta zwora łączy? Za co jest odpowiedzialna? Czy mógłby ktoś...
Przecież to oryginalny regulator który był razem z alternatorem. Do tego teraz założyłem stary działający polski Elmot i reaguje tak samo. Na stole również reaguje tak samo. To jaki mam kupić który jest "dobry" ?
Witam. Mam problem z alternatorem ELMOT w moim Seicencie 900. Objawy: 1. Żarzy się kontrolka ładowania. Początkowo mało z biegiem czasu coraz więcej. Po dodaniu gazu kontrolka lekko przygasa. 2. Alternator się grzeje. Zmierzone napięcie ładowania. Przy wyłaczonych światłach 14,4, przy załączonych spada do 14,2. Po wymianie szczotek nastąpiła poprawa...
No więc na alternatorze jest napisane "Elmot AA125R, 14V, 55A. Sprawdziłem opór wirnika wynosi jakieś 3,5 ohma. A jak sprawdzić czy diody działają poprawnie? Proszę o wszelkie rady!
Sprawdź czy przewód "B+" ten co idzie do rozrusznika na połączeniu z przewodem od akumulatora ma dobre połączenie, zielony przewód z regulatora idzie na pojedynczy styk szczotkotrzymacza, a żółty na potrójny styk szczotkotrzymacza. Dodano po 4 Były dwa typy, włoski Magnetti Marelli i polski Elmot, w podłączeniu niczym się nie różniły.
Jest to alternator produkcji ELMOT. Osie symetrii nie są przesunięte. Koło pasowe się nie odkręci, bo nakrętka jest fabrycznie zapunktowana. Dziękuję za odpowiedzi. Kwestia została wyjaśniona. W związku że zaczyna się robić duszna atmosfera w wypowiedziach zamykam temat. p.s. Może i forum niektórych śmieszy, bo rzeczywiście niektóre pytania są dziwne,...
Pokaż co to za alternator :) Jeśli chiński elmot to pod końcem masz zdjęcie jak podłączyć: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic71...
Jeżeli już to chyba ELMOT.....
Dzięki wszystkim za rady, ale nie pomogło mi to jednak rozwiązać mojego zagadnienia w 100%(podpowiedzieliście jedynie że się da zrobić co chciałem, ale jak i co podłączyć już nie) Jak pisałem w pierwszym poście jestem początkujący w tych sprawach, to co dla was było być może jasne i logiczne, dla mnie nie koniecznie. Wymieniłem cały alternator Polskiej...
Z jakiegoś traktora pewnie, po konstrukcji widzę. Pewnie Elmot A133.
Motronic. We wczesniejszym moim temacie napisales cyt. "Post 16 Gru 2009 08:33 Re: seicento 900 99r. zapala się kontrolka ładowania akumula Odpowiedz z cytatem Cez_mezo-bardzo bym cię prosił abyś nie pisał o sprawach o któych nie masz pojęcia. ebe75-sprawdzić dwie rzeczy-czy nie gonią luźno przewody wirnika w okolicy pierścieni -czy pierścienie nie...
Wydatek jak wydatek, nie wiadome co tam jest zainstalowane, jeżeli traktor uprzednio miał prądnicę to pomysłowi właściciele wsadzali tam dosłownie wszystko, byle jakoś się spasował na uchwytach. Jeżeli od razu był z alternatorem to będzie tam jakiś Elmot, bliźniaczo podobny z tym z dużego fiata bądź Żuka. A nie pomyliliście się może kiedy przy instalowaniu...
Witam Nie lepiej kupić na szrocie alternator?
nikusert, jakie ty masz doświadczenie, że tak ochoczo pomagasz ( i bambarylisz przy okazji)? Tam były dwa typy alternatorów, albo Magneti Marelli ( i nasz licencyjny Elmot) z żebrowanym mostkiem i Elmot z płaskim, dwublachowym mostkiem, to trzeba wiedzieć na początek nim się zacznie pomagać. Jak w obu, uzwojenie może dotykać masy? Poza tym w Marelli...
Już wiem dlaczego jest "+" na masę w moim ciągniku Ursus C-355,ponieważ alternator mam z żuka Elmot M11 12V 60A z regulatorem zewnętrznym.W innych alternatorach styk wyjściowy 30 jest "+" a w moim alternatorze jest 19 "-"Co do napięcia ładowania 15,4V wymieniłem regulator zewnętrzny i jest w porządku 14,4 przy pełnym włączeniu pedała przyśpieszenia.Jeszcze...
Zastosował sie do instrukcji przedmówcy i się udało wielkie dzięki jesteście najlepsci
dobra jeśli chodzi ci o kontrolkę która przy odpalaniu normalnie się zapala i zaczyna migać po czym po wciśnięciu stopu gaśnie to jest to kontrolka sprawności świateł stopu ukryta w urządzeniu mikroprocesorowym albo na podszybiu albo w końcowym polonezie w skrzynce bezpieczników . Piszczenie paska może być efektem uszkodzenia regulatora napięcia który...
Ten alternator na 99% nie jest na 24V tylko jest to normalny Elmot na 12V. Druga sprawa że żadnego alternatora w SW680 czy Jelczu o prądzie 21A nie było bo siedziały tam A120 o napięciu 28V i prądzie 40A. Doprowadź tą instalację do kultury, wymień przekaźnik rozrusznika jest jest to potrzebne i nie kombinuj bo więcej zachodu i kosztów jak to warte.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Jeszcze pytanie. Czy mogę kupić regenerowany ale oryginalny alternator, czy nowy zamiennik. Oryginalny alternator do FSO Polonez Caro Plus był z Elmot (firma już nie istnieje). Zamienniki są Magnetic Marrelli. Czym się kierować przy zakupie? Pozdrawiam
Załóż zwykły zewnętrzny regulator ELMOT lub powież komuś tę czynność.
Witam ale jak poznać czy alternator do podłączenia na plus czy minus na obudowie mam taki altek i nie wiem jak go podłączyć na tabliczce ma : A120E-40A firmy elmot Dzięki za odpowiedz,
Witam sprawdziłem miernikiem czy nie masuje ten czujnik i jest ok . To jest c 330M i orginalnie ma "-" na masę ale dziękuje za uwagę i u mnie do tego czujnika będzie dochodził + . Po podłączeniu miernika i ustawieniu go do pomiaru oporu po wyluzowaniu traktora nie pojawił się żaden odczyt. Wykręciłem ten czujnik i po ręcznym wciśnięciu wystającego bolca...
AA125R-14V-45A to alternator z Bisa ,a on nie jest tematem dyskusji.W maluchu tylko A115 Elmot i AA108 M.Marelli To akurat prawda, jednak nie zmienia to faktu, że one są podobnej mocy.
spalony przekaźnik lampki, za nakładką słupka drzwi prawych przednich, założyć przekaxnik zwierno-rozwierny typ Elmot 561
Witam, Mam problem z ładowaniem, napięcie przy wysokich obrotach dochodzi do max 25.5V bez obciążenia. Silnik wymieniony na nowy z alternatorem 28V 30A ELMOT, akumulatory nowe, regulator napięcia RC128 nowy w metalowej obudowie. Obstawiam regulator bo przy starym silniku na analogowym wyświetlaczu ładowania wskazówka ledwo przekraczała 1/4 zielonego...
I te rezystory się grzeją tylko podczas nieładowania. Pozatym do ciągnika dawać Led białe? A elmot 124 -ka w c-330 to dobry wybór.
Wymieniałem też niedawno diody w "rezerwowym" alternatorze do sejka, za mostek płaciłem 36 zł. Pomimo tego że musiałbyś (gdyby tak było konieczne) wymieniać diody to rozsądek w takiej sytuacji też by wskazywał aby "przy okazji" od razu założyć nowe szczotki jeżeli te co są mają już "taki przebieg" aby mieć "święty spokój" na przyszłość. Co do nowego...
Cos nie bardzo te ksiazki, serio, Elmot jest producentem tych alternatorow, wiec dane ze strony ktora podaje ELEKTRIt sa pewne.
Witam, Ma taki przypadek, traktor Ursus C-360 3P. Alternator chyba Elmot A115, regulator RNc-12. Instalacja częściowo spalona ponieważ ktoś zamiast często palących się bezpieczników włożył kawałek drutu. Odłączyłem wszystko poza stacyjką, starterem i alternatorem. Poprawiłem nadpalone przewody, zapalam traktor a kontrolka ładowania wciąż się świeci....
Dla rzwiązania problemu możesz zastosować przekaźnik 12V z stykami przełącznymi i w ten sposób podłączyć kontrolkę.Takie rozwiązanie było stosowane w alternatorach 6-cio diodowych ELMOT.Do tego celu był dedykowany przekaźnik kontrolki. Tylko że ten przekaźnik był zasilany ze środka gwiazdy uzwojenia, wątpię by w alternatorze autora ten punkt był wyprowadzony.
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Picia-ale to zależy.Nowsze C330 i C 360 miały alternator zintegrowany z regulatorem (regulator 12 RNC,ten sam co w maluchu,albo pewna wersja alternatora ta montowana 3 śrubami od czoła 15 TR).On tam pisze że znalazł zacisk 15-tak oznaczone zaciski ma alternator A 12M jak A124 ,oznaczenia to występuje też na regulatorze.Alternatory z regulatorem przykręconym...
bizon_126 napisał: Chcąc podłączyć ten RNC12 musisz zmienić szczotko trzymacz na inny-izolowany A diody wzbudzenia tam są? Raczej bo ten alternator wygląda na taki z poloneza a tam 6 diodowych nie było To zwykły Elmot a występowały jako 6 i 9 diodowe. Z zewnątrz nie różnił się niczym tylko tyle że wzbudzenie w środku było podłączone pod stojan.
Tak jest to rzadki egzemplarz co prawda z naprawą nie powinno być większych kłopotów , natomiast w twoim przypadku najlepsze rozwiązanie kupić używkę magneti lub elmot w przyszłości bez problemu z naprawą.P
Witam Ostatnio spotkałem pewien problem otóż świeci się kontrolka ładowania lecz z pomiarów napięcia na akumulatorze wynika że ładowanie jest (podczas pracy silnika na średnich obrotach ~14V na postoju ~13V). Sprawdziłem szczotki, przetarłem ślizgi papierem, połączenia alternator-regler przepiłowałem pilniczkiem lecz nie dało to skutku. Regulator jaki...
Z tym że to nie jest oryginalny elmot z poloneza tylko taki jak w temacie. Diody wymienić czy przelutować? Jaki tam jest regulator?
zapomnij ze podejdziesz z elm do tego auta i cos zrobisz... ogarnij kogos z diagboxem, ten samochod nawet z zerwanym paskiem osprzetu nie bedzie chodzil, bledow wysypie choinke a ktos to musi zinterpretowac. musisz zczytac ECU, BSI, i dwa moduly napedu hybrydowego Sprawdz tez czy pasek osprzetu jest caly, raz mialem taka akcje ze pekl idealnie naa alternatorze...
Witam W zaleznosci od roku produkcji auta były montowane dwa rodzaje alternatorow :elmot-w starszych i magneti marelli-w nowszych.Najczestrza usterka alternatorow-elmot bylo uszkodzenie mostka diodowego a minowicie triody(male diody).W drugim przypadku sprawa wyglada inaczej bo alternator jest bardziej podatny na uszkodzenia i trzeba sprawdzac wszystkie...
Chciałbym sprawdzać usterki np. alternatora , instalacji itp. i słyszałem że takim. Elm 327 można spalić komputer pokładowy nie wiem czy to prawda.
Regulator z firmy Elmot RNc-12. Nie pozostaje mi nic innego jak spedzić troche czasu na mrozie wymontować alternator i dokładnie go obejrzeć
Panowie kolejność mojej instalacji to: Akumulator (stały +)>bezpiecznik 15A>przełącznik 12V>przekaźnik(Elmot 541)> reflektory. Przecież akumulator to stały dawca prądu, dodam że instalacja zasilana alternatorem. Mam podpiąć prąd od alternatora>?
Witam! W wspomnianym modelu poloneza znajduje sie alternator A125-70p który to posiada regylator napiecia zespolony z szczotkami. Jesli swiecila sie tylko wspomiana "kłodka" a kontrolka ładowania i cisnienia oleju była zgaszona i obrotomierz działal prawidłowo moze to byc usterka regulatora napiecia. oczywiscie moze być uszkodzony mozstek prostowniczy...
Mam pytanie... chcialem zalozyc regulator alternatora od malucha do innego alternatora z powodu nie dostepnosci orginalnego regulatora w normalnej cenie... czy ktos wie jakie oznaczenia maja zielony i zolty przewod wychodzacy z maluchowskiego regulatora ?
W ciągu dalszym nie wiemy jaki motor Ja u siebie przerabiałem w 1,1 mpi fabryczny pękł i po jakimś czasie stanął tak ze nawet odpalić sie nie dało Pojechałem do sklepu z częściami do fiata /alfy usłyszałem Alternator magneti na 100% oryginał Fakt był na nim napis magneti-pożył 9 miesięcy i zatarły się łożyska na amen Reklamacje uznano Obecnie w aucie...
elmot alternator regulator alternator elmot alternator elmot podłączenie
wykrywacz metal monet gorąca szlifierka piekarnik kuchenka amica
licznik bloks musisz rozebrać matrycę
Jak naprawić wiatrak kominkowy: diagnostyka i konserwacja Odklejanie soczewek LED w telewizorach LG - skutki i naprawa