naładowany akumulator 165 Ah pobiera mniej niż 1A prądu przy ładowaniu 14,4V. Spadłem z krzesła. Jesteś mi winien maść na siniaki.
W golfie mkII były ledowe kontrolki, w zestawie wskaźników były 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle, przez nie płynął prąd wzbudzenia alternatora
Detektywem to Ty nie zostaniesz: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Co za leń! To nie tak! Odnośnik dotyczy 9-cio diodowego, bezprzekaźnikowego. Taki jak u Kolegi podpina się tak: http://obrazki.elektroda.pl/2661470700_1... Zacisk 30 to śruba z nakrętkami M6; 67 widać a nieoznaczony to ten konektor w plastyku.
Diody sprawne ?
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
Po zmianie alternatora trzeba zmienić biegunowość bo wszystkie prądnica w co miały plus na masie ale już alternator miał minus chyba że przebijesz diody to wtedy okej. A jak nie no to musisz zmienić biegunowość do tego zamienić przewody na amperomierzu bo będzie odwrotnie pokazywał. No dlatego zmiana obrotów silnika dmuchawę wycieraczką to nie przeszkadzało.
To napięcie jest ok. Pod warunkiem, że na wolnych obrotach i przy włączeniu odbiorników dużej mocy. Czyli światła, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby. Jeśli jest inaczej to alternator do naprawy (wymiany) częsta przypadłość w tych samochodach i podobnych fiatach.
No nie, właśnie tego nie weryfikowałem ale też czytając sobie tematy tu na forum, natknąłem się na taki komentarz. A jak to się powinno sprawdzić? Tzn jak zmierzyć średnicę to wiem ale czy tak powinien być jakiś odpowiedni stosunek tych wielkości? To jest ursus C360 3P a alternator napędzany jest poprzez sprężarkę.
To wszystko to samo . Zmierz czy uzwojenie wirnika nie ma przebiciana mase
to jest fotka alternatora
A masz moze schemat tego alternatora? Co jest na ktorym wyjsciu?
No to ,które chcesz założyć , nadaję się do" regeneracji". Lepiej używkę alternator i nie będziesz miał na przyszłość kłopotów.
Jeśli wszystko działa, alternator ładuje to usuń ten "dodatek"
Jeżeli alternator jest 9-cio diodowy to musisz jeszcze zmienić szczotki na te nowsze bez masy na jednej szczotce, jak by co pisz na gg 1674378
Może nie do końca zrozumieliśmy się. Chodzi mi oczywiście o alternator z elektronicznym regulatorem, ale nie z takim który jest połączony ze szczotkotrzymaczem (mam taki w Fiacie CC) i w razie gdy skończą się szczotki, to trzeba wymieniać również regulator. Co do wbudowanego regulatora to też nie jestem za bardzo przekonany. Chodzi mi o alternator z...
Pasek ok, połączenia wyczyszczone. Dzisiaj mierzyłem to: + alternator i jego obidowa=14.47v +alternatora i - Aku = 14.46v (+ Aku i obudowa alternatora = 14.46) + Aku i - Aku = 14.45v Dodając gazu na ładowanie rośnie do 15 v z haczykiem Mierzone zwykłym multimetrem .
Masz uszkodzony stojan.
A wie ktoś może, jakie łożyska idą do alternatora w CC 700? Alternator produkcji ELMOT. Trochę już huczą i zapewne wartało by je wymienić :) Siema, sory że tak puźno ale wszystie maile z elektrody szły do spamu :) Elmot : 3160200 To łożyska do niego : 6203 & 6201 Pozdrawiam Artur Osiński
myślę, że w baterii miernika ;)
Witam, Mam zagrychę z licznikiem motogodzin Rootsey MEE-418 i silnikiem od Stara 317 a dokładnie LEYLAND 680. Podłączenie wykonałem z instalacji istniejącej w szafie sterująco - kontrolnej. Zasilanie z układu 24V bezpośrednio na miernik zabezpieczyłem bezpiecznikiem szklanym 20 mm o In=3A. Sterujący przewód nie podłączałem chcąc najpierw skalibrować...
Dobrze myślisz. Albo z wyjścia ze stojana albo z diody pod nakrętką. Z jednej fazy musisz wyprowadzić przewód na zewnątrz.
Mam pytanko. Jak podpiąć alterantor Elmot A 210W. Czy tak ja na schemacie w wątku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic55... ?? Czy ten typ alternatora 210W ma minus czy plus na masie? Jeśli minus to co zmienić na schemacie? Odwrotnie akumulator i to wszystko? PS Lampka ładowania i stacyjka są mi zbędne. Z góry dzięki za pomoc.
Witam, mam problem, a mianowicie po uruchomieniu ciągnika przez cały czas pali się dioda ładowania. Zauważyłem, że jeden z przewodów jest odłączony, jednak nie bardzo wiem, gdzie go wpiąć. Zielony przewód idzie do stacyjki, a żółty, wpięty pojedynczo, idzie do alternatora. W załączniku zdjęcie poglądowe. Z góry dziękuję za odpowiedź. AI: Jaki kolor...
Załóż taki od Elmot - owskiego alternatora od Fiata 126p. Te niby oryginalne są nic przeważnie nie warte. Diody nie psują się w tym typie poza przypadkami odwrotnego podłączenia akumulatora.
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
Jeśli problem jeszcze nie rozwiązany, to proponuję lampkę kontrolną ładowania (żarówka 4W; 12V) podłączyć tak jak na obrazku poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/1355974400_1... natomiast oryginalną lampkę kontrolną ładowania zostawić bez podłączenia. Uruchomić silnik i zobaczyć jak zachowuje się nasza zastępcza lampka kontrolna, jeśli...
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Mam alternator firmy "ELMOT" typ A12JF2 - 14V. Z kolei nie wiem jaki mam zastosować regulator napięcia do tego alternatora. Alternator chcę zastosować w ciągniku rolniczym C-360.3P. Mam regulator mechaniczny RC2/12B prod. polskiej.
A125- 70c 212.020.0 14V 70A - z LUBLIN II/III. A125-70p 213.020.0 14V 70A - Polonez Atu 97-r. Różnią się kołem pasowym. Mocowaniem.
Prawdpodobnie ulegl uszkodzeniu uklad prostowniczy na diodach, lub dodatkowe diody sluzace do zasilania wzbudzenia ( jesli sa ). Nalezy rozebrac odlaczyc uzwojenia i sprawdzic wszystkie diody. Czy uzwojenia nie maja uszkodzen mechanicznych ( przetartych izolacji )? Napiecie jakie powinien dawac alternator w czasie ladowania to jest okolo 14V przy predkosci...
Witam założyłem alternator od fiata duzego 125 do c 360. dałem nowe koło pasowe bo stare było za małe i pasek by nie pasował nowe koło załozylem z alternatora wespólczesnego elmot typowego do c 360 nie wiem czy dobrze ale pasuje na oś i klin. dałem nowy szczotkotrzymacz też produkcji elmot wspolczesny i regulator też nowy wspólczesny elmot taki mały...
Mam taki alternator jak na zdjęciu. Oznaczenie: ELMOT A133-55 14V 55A http://obrazki.elektroda.pl/9780432500_1... Nigdzie nie mogę znaleźć żadnego opisu do tego alternatora. W szczególności interesuje mnie: 1. Czy alternator posiada wybudowany regulator napięcia? (ew. jaki regulator do niego podłączyć? Jezpol RNA-2?) 2. W zakresie jakich...
Zastosował sie do instrukcji przedmówcy i się udało wielkie dzięki jesteście najlepsci
Polonez "Borewicz" alternator elmotowski 9 diodowy regulator na błotniku Jezpol-a ładowanie 14,5 do 14,6 V mierzone na aku, a kontrolka się żarzy. altek rozebrany diody wszystkie w porządku sprawdzone żarówką, szczotki dobre, przebić wirnika ani stojana nie stwierdzono, zwarcia międzyzwojowego nie wiem jak sprawdzić, ale raczej by nie miał prawidłowego...
Leży u mnie bezużytecznie alternator Elmot aa125 65A z fiata seicento i chciałbym go zamontować w ciągniku lecz nie pasują mocowania. Czy do alternatora można dospawać kawałek płaskowanika, czy alternator się nie uszkodzi przez spawanie?
Witam! Padł mi regulator napięcia RC2/12D, który współpracował z alternatorem Elmot A124F2-14V-44/53A w Ursusie C-360-3P. Alternator najprawdopodobniej ma 9 diód, nie sprawdzałem. Takiego, jaki był zamontowany raczej nie znajdę. W internecie wyczytałem, że zamiennikiem mógłby być Jezpol RNA-2, podłączony zgodnie ze schematem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Cześć, Potrzebuję Waszej pomocy. Miałem alternator ELMOT A124 ale on niestety miał tylko jedno ucho przez co w ciągniku jak go zamontowałem był przekoszony i szlak trafiał szybko łożyska. Dostałem obudowę od alternatora ELMOT A124n o chciałem ją przełożyć. Obudowa tylna wraz z diodami. Środek przerzuciłem cały swój i dupa. Alternator nie ładuje. Pomyślałem...
Wiem że mogę podłączyć kontrolkie tak jak powinna być czyli pomiędzy styk 15 stacyjki a styk 15 alternatora a nie regulatora jak pisał kolega. Ale mi chodzi o to jak jest podłączona w oryginalnej instalacji skoro nawet w nowych zegarach jest kontrolka do ładowania z oprawką na jeden przewód. W moim Ursusie jest alternator Elmot 12V 44A, oznaczeń nie...
Czasami bywa tak że się wzbudzi bez kontrolki Sporadycznie i nie alternator elmot-u tylko Valeo mają takie tendencje
Nie podjedzie nic bez zmiany mocowania alternatora. Nietypowa konstrukcja alternatora Elmot 35-40A lub podobnie.
Alternator nie ładował. Mechanik na chwilę podłączył mi + po stacyjce do styku 15 i zlikwidował mostek między 15 a D+ . Alternator ładował ale dziwnie się wszystko zachowywało. Jako,że najpierw zostały wymienione na dwa nowe regulatory postanowiłem rozebrać alternator. Diody zmierzone miernikiem i "na latarke" wszystkie mają równe wartości i przewodzą...
Koledzy potrzebuję waszej pomocy , otóż nabyłem dzisiaj na złomie alternator ELMOT od poloneza i chciałem go zamontować do ursusa c 330 , alternator podobno ma mieć w sobie regulator napięcia ,ale czy tak jest napewno?, proszę doradzcie mi jak go podłączyć i powiedzcie mi jaki to dokładnie model . Dodaje zdjęcie http://obrazki.elektroda.pl/5355754100_1...
Albo diody, jaki tam alternator Elmot czy MM?
Ten alternator to Elmot od fiata. Alternator 6 diodowy, regulator napięcia do niego dokupisz bez problemu ale na pewno należy go rozebrać, wyczyścić i sprawdzić. Drugi alternator jest ruski od ciągników typu T-25 i pochodnych. Ten alternator nie posiada szczotek. Zanim go wyciągniesz to odkręć ten plastikowy dekielek i wrzuć nam jego zdjęcie ponieważ...
alternator elmot 44A pochodzenia żuk I o to chodzi, masz typowy alternator. Części w bród, zresztą kto by go naprawiał? Na złomie za flaszkę dostaniesz dwa. Wstawią takiego rzepowatego lucasa i później bek.
Każdy Polonez ma regulator na alternatorze jak pisze Kolega ,niestety nie jest to prawdą (nie jest to ważne w naszym temacie),gdyż pierwsze Polonezy miały regulator mechaniczny , RC2/12D ,do alternatorów 9-cio diodowych .Następnie montowano regulatory z ELMOT z Malucha.W nowszych Polonezach montowano nowe alternatory z regulatorami ze szczotkotrzymaczem...
elmot alternator regulator alternator elmot alternator elmot podłączenie
czarny kursor instalacji iveco strali głośniki technics wymiana
sterownik cw400 ściemniacz lampy stojącej
Renault Kangoo 1.2 8V D7F nie odpala – czujnik wału, immobilizer, cewka, pompa paliwa Renault Kangoo 1.2 8V D7F – brak rozruchu, czujnik wału, immobiliser, pompa paliwa