naładowany akumulator 165 Ah pobiera mniej niż 1A prądu przy ładowaniu 14,4V. Spadłem z krzesła. Jesteś mi winien maść na siniaki.
W golfie mkII były ledowe kontrolki, w zestawie wskaźników były 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle, przez nie płynął prąd wzbudzenia alternatora
Detektywem to Ty nie zostaniesz: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
Diody sprawne ?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Co za leń! To nie tak! Odnośnik dotyczy 9-cio diodowego, bezprzekaźnikowego. Taki jak u Kolegi podpina się tak: http://obrazki.elektroda.pl/2661470700_1... Zacisk 30 to śruba z nakrętkami M6; 67 widać a nieoznaczony to ten konektor w plastyku.
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
Po zmianie alternatora trzeba zmienić biegunowość bo wszystkie prądnica w co miały plus na masie ale już alternator miał minus chyba że przebijesz diody to wtedy okej. A jak nie no to musisz zmienić biegunowość do tego zamienić przewody na amperomierzu bo będzie odwrotnie pokazywał. No dlatego zmiana obrotów silnika dmuchawę wycieraczką to nie przeszkadzało.
To napięcie jest ok. Pod warunkiem, że na wolnych obrotach i przy włączeniu odbiorników dużej mocy. Czyli światła, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby. Jeśli jest inaczej to alternator do naprawy (wymiany) częsta przypadłość w tych samochodach i podobnych fiatach.
No nie, właśnie tego nie weryfikowałem ale też czytając sobie tematy tu na forum, natknąłem się na taki komentarz. A jak to się powinno sprawdzić? Tzn jak zmierzyć średnicę to wiem ale czy tak powinien być jakiś odpowiedni stosunek tych wielkości? To jest ursus C360 3P a alternator napędzany jest poprzez sprężarkę.
To wszystko to samo . Zmierz czy uzwojenie wirnika nie ma przebiciana mase
No to ,które chcesz założyć , nadaję się do" regeneracji". Lepiej używkę alternator i nie będziesz miał na przyszłość kłopotów.
A masz moze schemat tego alternatora? Co jest na ktorym wyjsciu?
Jeżeli alternator jest 9-cio diodowy to musisz jeszcze zmienić szczotki na te nowsze bez masy na jednej szczotce, jak by co pisz na gg 1674378
Załóż taki od Elmot - owskiego alternatora od Fiata 126p. Te niby oryginalne są nic przeważnie nie warte. Diody nie psują się w tym typie poza przypadkami odwrotnego podłączenia akumulatora.
to jest fotka alternatora
A wie ktoś może, jakie łożyska idą do alternatora w CC 700? Alternator produkcji ELMOT. Trochę już huczą i zapewne wartało by je wymienić :) Siema, sory że tak puźno ale wszystie maile z elektrody szły do spamu :) Elmot : 3160200 To łożyska do niego : 6203 & 6201 Pozdrawiam Artur Osiński
Jeśli wszystko działa, alternator ładuje to usuń ten "dodatek"
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
Masz uszkodzony stojan.
Może nie do końca zrozumieliśmy się. Chodzi mi oczywiście o alternator z elektronicznym regulatorem, ale nie z takim który jest połączony ze szczotkotrzymaczem (mam taki w Fiacie CC) i w razie gdy skończą się szczotki, to trzeba wymieniać również regulator. Co do wbudowanego regulatora to też nie jestem za bardzo przekonany. Chodzi mi o alternator z...
myślę, że w baterii miernika ;)
Witam, Mam zagrychę z licznikiem motogodzin Rootsey MEE-418 i silnikiem od Stara 317 a dokładnie LEYLAND 680. Podłączenie wykonałem z instalacji istniejącej w szafie sterująco - kontrolnej. Zasilanie z układu 24V bezpośrednio na miernik zabezpieczyłem bezpiecznikiem szklanym 20 mm o In=3A. Sterujący przewód nie podłączałem chcąc najpierw skalibrować...
Dobrze myślisz. Albo z wyjścia ze stojana albo z diody pod nakrętką. Z jednej fazy musisz wyprowadzić przewód na zewnątrz.
Pasek ok, połączenia wyczyszczone. Dzisiaj mierzyłem to: + alternator i jego obidowa=14.47v +alternatora i - Aku = 14.46v (+ Aku i obudowa alternatora = 14.46) + Aku i - Aku = 14.45v Dodając gazu na ładowanie rośnie do 15 v z haczykiem Mierzone zwykłym multimetrem .
Witam, mam problem, a mianowicie po uruchomieniu ciągnika przez cały czas pali się dioda ładowania. Zauważyłem, że jeden z przewodów jest odłączony, jednak nie bardzo wiem, gdzie go wpiąć. Zielony przewód idzie do stacyjki, a żółty, wpięty pojedynczo, idzie do alternatora. W załączniku zdjęcie poglądowe. Z góry dziękuję za odpowiedź. AI: Jaki kolor...
Mam pytanko. Jak podpiąć alterantor Elmot A 210W. Czy tak ja na schemacie w wątku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic55... ?? Czy ten typ alternatora 210W ma minus czy plus na masie? Jeśli minus to co zmienić na schemacie? Odwrotnie akumulator i to wszystko? PS Lampka ładowania i stacyjka są mi zbędne. Z góry dzięki za pomoc.
Witam założyłem alternator od fiata duzego 125 do c 360. dałem nowe koło pasowe bo stare było za małe i pasek by nie pasował nowe koło załozylem z alternatora wespólczesnego elmot typowego do c 360 nie wiem czy dobrze ale pasuje na oś i klin. dałem nowy szczotkotrzymacz też produkcji elmot wspolczesny i regulator też nowy wspólczesny elmot taki mały...
Zastosował sie do instrukcji przedmówcy i się udało wielkie dzięki jesteście najlepsci
Mam alternator firmy "ELMOT" typ A12JF2 - 14V. Z kolei nie wiem jaki mam zastosować regulator napięcia do tego alternatora. Alternator chcę zastosować w ciągniku rolniczym C-360.3P. Mam regulator mechaniczny RC2/12B prod. polskiej.
Mam taki alternator jak na zdjęciu. Oznaczenie: ELMOT A133-55 14V 55A http://obrazki.elektroda.pl/9780432500_1... Nigdzie nie mogę znaleźć żadnego opisu do tego alternatora. W szczególności interesuje mnie: 1. Czy alternator posiada wybudowany regulator napięcia? (ew. jaki regulator do niego podłączyć? Jezpol RNA-2?) 2. W zakresie jakich...
Prawdpodobnie ulegl uszkodzeniu uklad prostowniczy na diodach, lub dodatkowe diody sluzace do zasilania wzbudzenia ( jesli sa ). Nalezy rozebrac odlaczyc uzwojenia i sprawdzic wszystkie diody. Czy uzwojenia nie maja uszkodzen mechanicznych ( przetartych izolacji )? Napiecie jakie powinien dawac alternator w czasie ladowania to jest okolo 14V przy predkosci...
Witam. Mam problem z migającą kontrolką ładowania w wózku widłowym, alternator elmot 9d. Alternator ładuje, napięcie jakie pokazuje miernik to 14.49V kontrolka zaczyna migać po 5-10 minutach pracy silnika. Do pinu zaznaczonego na zdjęciu jest podłączony przekaźnik, pin 85, 86 do masy, 30 to + po stacyjce, 87 kontrolka ładowania, 87a licznik motogodzin....
Pacjent: Alternator Elmot A125-70P z Poloneza Caro Plus Rozebrałem alternator z powodu wymiany łożysk. Zainteresował mnie stan pierścieni ślizgowych. Na jednym pierścieniu rowek ma głębokość około 0,7mm, na drugim jest w lepszym stanie i ma około 0,3mm. Oryginalna grubość pierścienia miedzianego to około 1,3mm, więc na jednym pierścieniu zużycie to...
Leży u mnie bezużytecznie alternator Elmot aa125 65A z fiata seicento i chciałbym go zamontować w ciągniku lecz nie pasują mocowania. Czy do alternatora można dospawać kawałek płaskowanika, czy alternator się nie uszkodzi przez spawanie?
Ten alternator to Elmot od fiata. Alternator 6 diodowy, regulator napięcia do niego dokupisz bez problemu ale na pewno należy go rozebrać, wyczyścić i sprawdzić. Drugi alternator jest ruski od ciągników typu T-25 i pochodnych. Ten alternator nie posiada szczotek. Zanim go wyciągniesz to odkręć ten plastikowy dekielek i wrzuć nam jego zdjęcie ponieważ...
Polonez "Borewicz" alternator elmotowski 9 diodowy regulator na błotniku Jezpol-a ładowanie 14,5 do 14,6 V mierzone na aku, a kontrolka się żarzy. altek rozebrany diody wszystkie w porządku sprawdzone żarówką, szczotki dobre, przebić wirnika ani stojana nie stwierdzono, zwarcia międzyzwojowego nie wiem jak sprawdzić, ale raczej by nie miał prawidłowego...
Cześć, Potrzebuję Waszej pomocy. Miałem alternator ELMOT A124 ale on niestety miał tylko jedno ucho przez co w ciągniku jak go zamontowałem był przekoszony i szlak trafiał szybko łożyska. Dostałem obudowę od alternatora ELMOT A124n o chciałem ją przełożyć. Obudowa tylna wraz z diodami. Środek przerzuciłem cały swój i dupa. Alternator nie ładuje. Pomyślałem...
Wiem że mogę podłączyć kontrolkie tak jak powinna być czyli pomiędzy styk 15 stacyjki a styk 15 alternatora a nie regulatora jak pisał kolega. Ale mi chodzi o to jak jest podłączona w oryginalnej instalacji skoro nawet w nowych zegarach jest kontrolka do ładowania z oprawką na jeden przewód. W moim Ursusie jest alternator Elmot 12V 44A, oznaczeń nie...
Alternator rozebrać ,sprawdzić diody ewentualnie regulator do wymiany.
Nie podjedzie nic bez zmiany mocowania alternatora. Nietypowa konstrukcja alternatora Elmot 35-40A lub podobnie.
Witam! Padł mi regulator napięcia RC2/12D, który współpracował z alternatorem Elmot A124F2-14V-44/53A w Ursusie C-360-3P. Alternator najprawdopodobniej ma 9 diód, nie sprawdzałem. Takiego, jaki był zamontowany raczej nie znajdę. W internecie wyczytałem, że zamiennikiem mógłby być Jezpol RNA-2, podłączony zgodnie ze schematem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Koledzy potrzebuję waszej pomocy , otóż nabyłem dzisiaj na złomie alternator ELMOT od poloneza i chciałem go zamontować do ursusa c 330 , alternator podobno ma mieć w sobie regulator napięcia ,ale czy tak jest napewno?, proszę doradzcie mi jak go podłączyć i powiedzcie mi jaki to dokładnie model . Dodaje zdjęcie http://obrazki.elektroda.pl/5355754100_1...
Z jakiegoś traktora pewnie, po konstrukcji widzę. Pewnie Elmot A133.
A prądnice mniej hamują pod obciążeniem...alternator to samobójstwo konstruktora. Nie uda się PM... Alternatory badałem 24V 60A celma. Jak to hamowało aż wyło. Niestety hamownia na tym można zbudować. Zwykły alternator 12V 40A chyba lub większe ciut mechanik robił zwarcie jako obciążenie i potrafił zadusić silnik C360 palący na wolnych obrotach w okolicy...
Każdy Polonez ma regulator na alternatorze jak pisze Kolega ,niestety nie jest to prawdą (nie jest to ważne w naszym temacie),gdyż pierwsze Polonezy miały regulator mechaniczny , RC2/12D ,do alternatorów 9-cio diodowych .Następnie montowano regulatory z ELMOT z Malucha.W nowszych Polonezach montowano nowe alternatory z regulatorami ze szczotkotrzymaczem...
alternator elmot 44A pochodzenia żuk I o to chodzi, masz typowy alternator. Części w bród, zresztą kto by go naprawiał? Na złomie za flaszkę dostaniesz dwa. Wstawią takiego rzepowatego lucasa i później bek.
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Albo diody, jaki tam alternator Elmot czy MM?
alternator elmot regulator alternator elmot alternator elmot podłączenie
silnik krokowy schemat podłączyć anteny lotnicze próbnik wtryskiwacza paliwa
tester napięcia opentherm termet
HSE 6FL4030 iskrownik 230V do płyt gazowych Bosch Siemens Hansa – opis, diagnostyka, zamienniki TV LCD brak obrazu, dźwięk i podświetlenie OK, T-CON, matryca, taśmy LVDS – diagnostyka usterki