Raczej normalny objaw. Sytuacja wyglada standardowo dla zimnego silnika . Chcesz odpalic. Grzejesz swiece- ciagna sporo pradu z akumulatora. Po odpaleniu na niskich obrotach zimny mniej elastyczny pasek probuje napedzac mocno obciazony alternator. Alternator ma naprawde duzy opor. Probuje doladowac akumulator. Moze wlasnie warto sprawdzic np stan lozysk...
Najprawdopodobniej masz gdzieś zwarcie. W jaki sposób sprawdzałeś radio? Sprawdź również obwody niezabiezpieczone bezpiecznikami, czyli rozrusznik i alternator.
To w takim razie zajmij się licznikiem.Tutaj sygnał obrotów wału ma znaczenie.Tylko nie wiem skąd licznik to bierze czy z ecu czy jak w starych gruzach z alternatora.
Witam. Ostatnio wysiadł mi alternator Magneton 70A w Felici 1.3MPI (przed liftem). Wymieniłem w nim regulator ale nadal napięcie ładowania na niskich obrotach przy włączonych światłach to 12,4V, bez świateł 14,5V. Ogólnie alternator jest cały pordzewiały (nie mogłem nawet wymienić regulatora) i wątpię żeby jeszcze długo pociągnął. Chciałbym go wymienić...
skończyło się naprawą alternatora
Może to być jakieś przebicie kabli czy nawet coś z alternatorem?
Może być i akumulator. Podejdź do hurtowni niech sprawdzą testerem. Masz sprawny alternator?
witam. w zwiazku z czestymi problemami z ladowaniem alternatora firmy magneton 70A z felicji postanowilem wymienic go na alternator boscha 70 a z fabii. wszystko fizycznie pasuje, gorzej z elektryka. oczekuje na przesylke i zastanawiam sie, czy uda mi sie w jakis sposob uruchomic nowy alternator bez wymiany regulatora. najwieksze watpliwosci mam o zachowanie...
Dzien dobry. Mam problem z tą o to fabią. Problem jest taki że pulsują swiatła, generalnie przód i tył. Został zmieniony regurator napiecia z firmy Bosch w alternatorze gdyż nie było ładowania, ponadto został sprawdzony pod obciazeniem 70amper i jest w 100% pewny. Został tez zmieniony akumulator. Po podłaczeniu komputer w parametrach byo widac jak na...
Witam, wygląda na zużyte szczotki alternatora. A ogrzewanie wyłącza się z powodu braku ładowania.
witam ! hmm...ja mam pompę TRW na sprzedaż :) jakby Cię "zainteresiło" to wal śmiało... a teraz mam jedno pytanie...ktoś tu powyżej napisał że po odpaleniu auta dopóki się go nie przegazuje (tak ze 3000obr) napięcie w instalacji jest niskie..?! czy to prawda że tak ma być...? bo u minie cuś takiego zaobserwowałem że jak odpalę to jest 11,8V a dopiero...
A wiązka na podłużnicy sprawdzona? 3 razy rozpruwałem, przewody - jakby wyszły z fabryki, szarpałem-ciągnąłem i nic. Najpierw na poziomej części podłużnicy, potem jak lecą w kierunku podszybia. Widziałem przewody z fabii, które były spuchnięte, kolor izolacji odbarwiony, - nie mam tego. Prawdopodobnie ten problem dotyczy wcześniejszych roczników, -...
Skoda Fabia 1,9 SDI Pali mi bezpieczniki na akumulatorze a wszystko mi działa,ASZ przytopił kable i przytopiło płytę bezpiecznikową, na akumulatorze przy podłączaniu klemy bardzo iskrzy.Sprawdziłem rozrusznik,alternator,wiązkę i wszystko ok.Co mam dalej robić ?? Pomóżcie dzięki.
Witam generalnie moze byc jeszcze inny problem w samym alternatorze albo/i regulatorze napiecia. W zwiazku z czym mozliwe ze polecam wymiane obu elementow. Mimo ze to drogie. Nizej napisze dlaczego a generalnie tez opieram na doswiadczeniach z felicja nie fabia (choc posiadam teraz fabie). Wiec bylo to tak z moją poprzednia skoda (felicja): - Skoda...
Takie alternatory jak w Fabii to z ręką na ptaku mogę odkręcić. Dla potomnych okazało się nie zbędne wycięcie grilla i kawałka pasa - akurat był mocno zardzewiały i wymagał wymiany. Z tego co się dowiedziałem nie zbędne okazuje się demontaż silnika.
Chyba że chcesz wraz z odpaleniem silnika , wtedy podpinasz pod alternator. Co ma podpiąć pod alternator? W którym miejscu? ak? OBOWIĄZKOWO wytłumacz!
Witam! Posiadam Skode Fabie 1.9TDI z 2001r. i mam problem takiego typu że nie zapala mi sie kontrolka ładowania w liczniku. Sprawdziłem już Alternator i sam regulator i wszystko jest ok a kontrolka dalej nie swieci. Jak mierze ładowanie po odpaleniu t ogo niema ale jak wprowadze auto na około 3 tyś obrotów to ladowanie sie pojawia. Prosze o pomoc w...
Witam szanownych forumowiczów! Mam nastepujący problem ze wspomaganiem Fabi 1,4 mpi comfort 2001 rok - w czasie jazdy lub na postoju (silnik pracuje) zaczynają przygasać wszystkie światła, a po krótkim czasie wyłącza się wspomaganie ( świeci lampka wspomagania). W czasie przygasania świateł ( samochód stoi ) słychać jak pompa wspomagania pracuje, tak...
Witam mam problem.... W skodzie fabii 1.9 SDI w skrzynce nad akumulatorem przewód numer 2 strasznie się grzeje... aż nad topił się plastik obudowy... to jest chyba przewód od alternatora.... ale nie jestem pewny... odłączyłem przewód przy alternatorze który jest do ładowania akumulatora i problem znikł.... Może mi ktoś powiedzieć czy to może być wina...
Dodaję ciekawskim: - oznaczenia w elektryce aut (po angielsku), - schemat alternatora do Fiacika. Miłego naprawiania, hej! Dodano po 44 Dodano po 8 I jeszcze coś na deser - kto ma alternator Bosch w Fabii, VW lub Porsche lub innym wehikóle, to jego alternator w częściach wygląda tak: Z sympatią, jurekS(at)tychy
Witam Od dłuższego czasu mam kłopot z mrugającymi światłami w Fabii. Ale może od początku zakupiłem auto ładnych kilka lat temu. zaraz po zakupie zaświeciła się kontrolka od wspomagania, mechanik wymienił czujnik kąta skrętu i wszystko grało przez jakiś czas. Po kilku latach użytkowania auta padła pompa od wspomagania. Już wcześniej pojawiały się kłopoty...
Sprawdzone przed chwilą na Fabii. 12.3V na zgaszonym silniku i równe 14.4V na odpalonym. Także miernik jest ok. Dodano po 2 Akumulator kupiony Bosha 74AH, 680A, w spoczynku 12.3V, na zapalonym 11.80V więc to jednak alternator.
Nic nie kupuj tylko zrób pomiary na docelowym sprzęcie audio. Do 500W RMS nie potrzeba innego alternatora. Akumulator nie pomoże na spadki na włączonym silniku, a przy wyłączonym to i tak ci moc spadnie sporo. Miałem taki problem w Fabii o jaki ci chodzi - gdzie alternator 75A nie wyrabiał (na 2 wzmacniaczach było jakieś 1400W -1600W RMS). Jeżeli masz...
wiesz co ze ja nie rozumiem tego opisu z opornikiem prosze o mały schemacik jak to podpiąć. a pozatym to nie fabryczny zamek tylko pmontowany i to mnie zwiaodło. Co do chwiania to nie mam pojęcia. odciołem pompe jak na schemacie a po stacyjce jest też jak na schemacie ten czarny przewód ze złącza S4. Sprawdziłem zasilanie pompy woltomierzem i jest ok...
Miałem podobny problem u siebie w serwisie.Winny okazał się alternator.Po wymianie alternatora wszystko wróciło do normy mimo że kody błędów w liczniku wskazywały na uszkodzenie licznika.Pozdrawiam.Robert
ABS C0759 szyna CAN sygnał obciążenia silnika Ster. silnika 45F7 sygnał obciązenia zacisku alternatora DF
Wszystko w oryginale. Samochód to Skoda Fabia i rzeczywiście, regulator na upartego da się wymienić bez wyjmowania alternatora. Zresztą nawet, gdybym miał wyciągać alternator to nie jest wielki problem. Zastanawiam się tylko, czy to pomoże. Kupiłem auto 4-ro letnie i tak jest od chwili zakupu. Teoretycznie wszystko ok bo nie ma problemu z odpalaniem...
Witam. Tam jest pompa elektryczno-hydrauliczna. Ważnym kryterium jest stan akumulatora i alternatora. Zapytaj czy to sprawdzali. Pozdrawiam.
Nie wiadomo o jaki przewód chodzi, może to być od wybudzenia alternatora. Stukałeś czymś cięższym w rozrusznik, może się zawiesił.
Jak przystało na staruszka padnięty regulator alternatora. Ale światła są jasne- chyba ktoś przy tym gmerał.
na swiezo naladowanym akumlatorze problem nie istnieje-- wspomaganie zaskakuje od razu ale jak fabia postoi w zimnie z dzien to trzeba odpalic-kontrolka nie gasnie-przygazowac-kontrolka nie gasnie-zgasic silnik i na nowo odpalic. wtedy jest ok ale przy zapalaniu piszczy pasek alternatora-moze w tym problem??
a czy silnik w okole kręci bo jeżeli nie to czynnników może być wiele,np.wadlowy alternator, rozrusznik
Jeżeli chodzi o kontrolki, to radziłbym sprawdzić alternator, identyczne przygody z fabią miał mój tata, 2 razy padł alternator ;/ Co do wspomagania, to sprawdź poziom płynu do wspomagania, możliwe zaczyna go brakować i stąd raz działa raz nie. A jeżeli chodzi o jakieś gaśnięcie i nierówną prace silnika, to proponuję przeczyścić przepustnicę. Wspomaganie...
Witajcie ! Od pewnego czasu zaczęła mi migać kontrolka od ładowania (czasami się zapali na krótka ,a czasami wcale jej nie ma ) . Został zregenerowany alternator i dalej to samo . Została również wymieniona wtyczka od alternatora . W warsztacie powiedzieli ,że to właśnie pomoże i główną winę ma luźna wtyczka i alternator ale niestety to w niczym nie...
Koledzy mam problem z wspomaganiem w fabii którą niedawno kupiłem. Od początku były problemy, bo raz wspomaganie było a raz nie. Jak nie było to wystarczyło wyłaczyć i włączyć silnik i wracało. Ponadto zauważyłem że wspomaganie raz było bardzo czułe a raz takie bardziej siłowe. Dodatkowo pompa wspomagania dość głośno pracowała i mimo naprawianego alternatora...
wszelkie uwagi mile widziane Więc tak: Nawet w miarę nowy i sprawny akumulator mógł paść po 3 tygodniach postoju na mrozie, zwłaszcza przy poborze prądu przez dodatkowe urządzenie (odstraszacz); Jeśli auto ma być w 100% pewne i nie możesz sobie pozwolić na to że nie odpali, to akumulator do wymiany, choćby ze względu na wiek, paradoksalnie tym lekkim...
mam problem z pompą, zastanawiam się czy ta pompa powinna wogóle pracować jeśli samochód pracuje na gazie, to jest wielopunkt Tez mam fabie 1.4/60KM od 15 tys. km na LPG. Po 6 tys. km na lpg pompka zaczela mi glosno piszczec, nie dalo sie jechac nawet z podgloszonym radiem. :-) Pomoglo wyciagniecie bezpiecznika od pompy (chyba nr 61) i zapalanie na...
heh wiecie co mysle ze to bylo paliwo a wlascie gaz vageim zczytalem cos takiego : Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,44,46,56,69 Address 01 ----------------------------------------... Controller: 03E 906 033 F Component: 1.2l/4V SIMOS3 00HS4673 Coding: 00061 Shop #: WSC 13765 TMBPY16Y243899183 SKZ7Z0C2043655 3...
fabia 2001r 1.4mpi comfort Zgniły piny w czujniku prędkości (Do złącza dostała się woda). Po wymianie czujnika i wtyczki (też ucierpiała) po włączeniu zapłonu prędkościomierz i licznik kilometrów działają, można to sprawdzić kręcąc ręcznie czujnikiem prędkości lub po zmontowaniu zwyczajnie popchnąć samochód i tez wskazówka sie wychyla. Niby wszystko...
Witam Mam problem z rozładowywaniem się akumulatora w Skodzie fabii 2005r. Problem pojawił się po uszkodzeniu regulatora na trasie i wymianie go w pierwszym warsztacie jaki napotkałem. Regulator niby działa dobrze napięcie na aku nie spada poniżej 14V, ale po miesiącu od tego zdarzenia rozładował mi się aku i to doszczętnie napięcie 8V nie dał juz się...
Witam. Mam pytanie do Szanownych Forumowiczów. Posiadam Skodę Fabię kombi 2002 rok 1,4 MPI 8V przebieg 120 tysięcy km. Ostatni serwis robiłem w sierpniu 2011 w salonie skody, wymiana płynów, filtrów, pasków. Przed jak i również po serwisie odczuwalne było lekkie drganie silnika w samochodzie ale w skodzie powiedzieli że ten typ tak już ma. Oki wyjechałem...
Witam, chodzi tu o auto mojego brata - Skoda Fabia RS 1.9 TDI rocznik 2004, miał zamontowanego power boxa, ale został zdemontowany u elektryka i od tamtego czasu świeci mu się ciągle kontrolka ładowania, może powiecie żeby pogadać z elektrykiem który spartaczył robote - nie mamy za bardzo możliwości bo to było robione w polsce a teraz jesteśmy na obczyźnie...
Sprawdź łożyska alternatora.
Siemka Posiadam silnik do skody fabi 1.4 mpi 8v i jestem ciekaw ile wart jest taki silnik Co zostało zrobione : Został wypiaskowany, wyczyszczony wygląda jak nowy Głowica przeszła regenerację w wyspecjalizowanej firmie w Łomiankach, nowe utwardzane zawory popychacze itd, wałek został ten sam w sam raz idealnie nadaje się do instalacji lpg Nowy oryginalny...
no też może być, czujnik skrętu wymieniałem rok temu bo mi wspomaganie przestało działać, może to coś z alternatorem?
Witam. Nie napisałeś jakie masz światła dzienne ale chyba dzienne LED. Mam podobny problem. Podpinam się. Wczoraj wieczorem zainstalowałem światła Philips DayLight 4 LED. Moduł Philipsa po uruchomieniu silnika wykrywa wzrost napięcia w instalacji i załącza automatycznie światła do jazdy dziennej, jeżeli nie palą się światła postojowe lub mijania - zależy...
Awaryjne sprawdzone na początku, nic. Licznik od innej Fabii - nic. Po odłączeniu pompy wspomagania przestało mrugać. Wszystkie przewody od pompy do modułu BSI sprawdzone, nic. Podłączona inna pompa - to samo, mruga. Stara pompa podłączona z powrotem. Po odłączeniu komputera sterującego przestało mrugać. Przewody sprawdzone, nic. Komputer podłączony...
Pobory prądu zostaw w spokoju są prawidłowe . Tak jak kolega strumien swiadomosci napisał problem może leżeć w spróchniałej wiązce na lewej podłużnicy lub w przewodzie wzbudzenia alternatora -uszkadza sie najcześciej w kostce na skrzyni biegów. Z tym poborem prądu w fabii tak jest, 40 min to pierwszy próg usypiania elektroniki. Można ten czas przestawic...
Witam! Mam problem ze wspomaganiem w mojej Fabii.Zaczęło się zimą przy porannym odpalaniu auta. Pompa włączała się dopiero po kilku minutach pracy silnika. Latem nie było żadnych problemów. W grudniu wspomaganie przestało działać kompletnie. Wymieniliśmy czujnik, bez zmian. Postanowiliśmy kupić regenerowana pompę.Pompa zadziałała,ale nie chciała się...
Alternator sam się wzbudzi po znacznym zwiększeniu obrotów właśnie dzięki magnetyzmowi szczątkowemu. Często przyjeżdzają klienci z urwanym przewodem kontrolki (ford,skoda fabia itp) i alternator po gwałtownym przegazowaniu "załapuje" ładowanie.Jak sie urwie/upali/wygrzeje główny plus to już nic nie pomoże jedynie alternator z powodu braku odbioru prądu...
witam Forumowiczów potrzebuję pomocy zgasło mi podświetlenie tak jak w tytule + podświetlenie rejestracji, problem zaczął się jak skończył się komutator w alternatorze, regenerowałem alternator wymieniłem przy okazji szczotki razem z regulatorem napięcia i nic się nie zmieniło. opisze trochę całą sytuację: nie działa potencjometr(nie można ściemniać...
Witam. Nie wiem o co chodzi, ale piszczal mi pasek (ślizgał się) wieloklinowy alternator<wspomaganie<, Wymieniłem go na na nowy, i przypadkiem włączyłem wycieraczki, na drugi bieg i wszystko dział. Przedtem zacinała sie też szyba od strony kierowcy, a teraz mechanizm podnosi szybę płynnie i bez oporów. Może problem był z elektryka? Alternator...
Witam w skodzie fabii 1.2 z 2008 r. Po sprawdzeniu wszystkich możliwości jakie koledzy tu opisywali , okazało się że jest za duży spadek napięcia na bezpieczniku 50 A tym na aku. Ładowanie alternatora 14,2 V a na przewodzie było tylko 11,9 V , dodam że bezpiecznik jest dobry , pod bezpiecznikiem było skorodowane wszystko po wyczyszczeniu wszystko wróciło...
Witam Wszystkich użytkowników W skrócie opiszę usterkę z jaką się spotkałem naprawiając samochód mojego syna. Samochód VW FOX silnik benzyna 1,2 rocznik 2008 Objawy: 1) zapalenie się lampek kontrolnych: - ABS - ESP - hamulec ręczny do tego 3 sygnały dzwiękowe z tablicy Sytuacja ta nie była ciągła tzn. nie zawsze dochodziło do tego typu objawów, jednego...
Trochę odbiegamy od tematu pierwszego postu. Było pytanie - Czy większy /pojemniejszy / akumulator będzie w takiej sytuacji lepszy ? Tak . Będzie kilka rozruchów więcej - jednak saldo będzie ujemne. Jeżdżąc ciągle na krótkich trasach nie doładuje go alternator
niestety musiałem zdemontować alternator i sprężarke klimy i napinacz odkręcic razem z podstawą, dużo roboty ale udało się
Witam Ostatnio u elektryka wymieniano w mojej Skodzie szczotki w alternatorze. Po jakimś tygodniu zorientowałem się, że nie działa elektryczna regulacja lusterek. Lusterka działały wcześniej bez zarzutu. Wcześnie również wymieniany był akumulator. W związku z powyższym mam pytanie czy możliwe jest, że wymiana szczotek oraz wymiana akumulatora mogła...
Problem może leżeć po stronie aku? Auto zapala normalnie, akumulator "ma moc" żeby kręcić rozrusznikiem? Trzyma pojemność tzn. po dłuższym postoju można normalnie odpalić auto? Czy poprostu alternator nie doładowywuje aku, Patrząc po poniższych napięcia to na pewno akumulator jest niedoładowany. Pytanie czy to wina alternatora czy samego akumulatora...
Witam mam na warsztacie Fabię 2004, 1,4 16v bky rozładowuje mi się akumulator więc sprawdziłem upływność prądową i wychodzi że w stanie spoczynku wynosi ona aż 120mA odłączając bezpiecznik numer 43 wszystko wraca do normy A według schematu elektrycznego jest to zasilanie komputera pokładowego posprawdzałem wszystkie krańcówki i są w porządku. W parametrach...
Dzień dobry, Mój problem wygląda następująco: W samochodzie Skoda Fabia mk1 2004 , w tym samym momencie wysiadło wspomaganie (pompa KOYO) i ładowanie. Alternator został naprawiony (regulator napięcia). Jeśli chodzi o wspomaganie to została wymieniona pompa na regenerowaną oraz założony nowy czujnik skrętu. Pompa wspomagania kręci się. Błędy zostały...
Odkopie temat samochód ten sam fabia 1,4 16v 2005 LPG przebieg >200tys. Wspomaganie raz działało, a raz nie(były to rzadkie zjawiska-raz bezpiecznik na aku się przepalił), a teraz już nie działa- świeci się kontrolka jest na kompie błąd 1309. Pompa wspomagania Koyo -płyn jest. Tej słynnej wiązki tu nie ma auto po lificie. Podejrzewałem jeszcze alternator,...
Witam, Mam taki problem, jak w temacie. Skoda fabia po diagnostyce mam taki błąd. Zajrzałem pod fotel a tam we wtyczce opornik rezystor 2.5 Ohma. Podłączyłem do poduszki bocznej, po wykasowaniu błędu, pojawił się znowu ten sam błąd. Tak więc nie zależnie czy wpięty do poduszki bocznej czy do 2.5 Ohma, to błąd ten sam. Czy może to być związane z niskim...
Ja też ostatnio zakładam alternatory BOSCH 90-100-120 A (golf 4, passat b5,loen ,octavia 1, fabia 1 , polo 9n , ibiza 3 ) co wpadnie za dobrą cenę. Taki alternator idzie dostać za 50 pln. Komplet części do regeneracji to jakieś 70 zł (dwa łożyska pierścienie ślizgowe i nowe szczotki). Regeneracja nie jest nie specjalnie trudna. Do tego nowe mocowania...
hej parę omów bo jasność padnie problem tkwi w rozdzieleniu zasilania wspomy i samych świateł, ważne jest wartość napięcia ładowania i stan akumulatora bądz jego pojemności bo przy skręcaniu światła potrafią przygasać od słabej baterii ogónie to jest lipa bo moc alternatora nie pozwoli założyć większej bateri a ta z koleji potrzebna by była do wspomagania
Panowie! Czegoś tu nie rozumiem - jeśli winny jest akumulator to nie zabezpieczać auta? A może po prostu lepiej kupić rozsądny aku i nie robić problemu? Zwiększenie samej pojemności wiele tu nie da bo aku będzie ciągle niedoładowany z powodu słabego alternatora, ale można zainwestować parę złotych więcej i kupić Optimę, wcale nie musi być ta żółta,...
Według mnie alternator i rozrusznik odpada alternator ezeli by pobierał prąd to 10 razy więcej
Mieliście rację z tym alternatorem. Na wyjściu przy pełnym skręcie ma 12,5 V. Pewnie spaliła się któraś dioda. DZIĘKI
diody w mostku sprawdzic pomiar na przebicie uzwojenia do masy wirnik sprawdzic regulator napiecia najlepiej było by miec stanowisko do prób albo skozystac z usługi takiego warsztatu który zajmuje sie remontem alternatorów np wybudowany alternator wieziesz do warsztatu gdzie to remontuja i na miejscu robią albo daja na wymiane gotowy bo szkoda experymentować...
czyli jak nazwiesz alternator pradnicą to tez bedzie dobrze ?? przecież jedno i drugie ładuje,prawda ?
Witam mam następujący problem moje auto po 1-2 dniach nie odpala kontrolki przygasają i nic sugerowało by to problem z aku lecz kupiłem nowy 5 miesięcy temu w takim razie udałem się do elektryka aby to sprawdził no i wnioski sprawdzony akumulator jest ok alternator wyjęty wyczyszczony sprawdzone diody i uzwojenie ładuje 13,8 czyli wszystko ok lecz nie...
I tutaj pole dla popisu znawców modelu samochodu. Pytanie, czy wzbudzenie przebiega przez żarówkę, czy opornik? Jeśli przez żarówkę to bardzo prawdopodobne, że jest niesprawna (spalona), lub brak połączenia. Jeśli przez opornik i wyświetlanie diodą LED to należy szukać gdzie zanika zasilanie za stacyjką. Może to być także bezpiecznik. W każdym razie...
akumulator ma 2 lata i 2 miesiace temu byl testowany w serwisie na wydruku jest ze byl ok Dodam, ze po rozruchu przy pracy silnika caly czas jest 8v Z jakiego napiecia sie uruchamia ta pompa z akumulatora czy alternatora? dziekuje
Po przejechaniu ok. 10km zapala sie kontrolka ASR.Zdiagnozowalem auto VAG-iem i oto kody bledow: Address 01: Engine 18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317): Implausible Signal P1601 - 35-00 17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal P1503 - 35-10 - Intermittent Address 03: ABS Brakes 18265 - Load Signal: Error Message...
Witam. Problem następujący: ogólnie po rozgrzaniu silnika-ok 5 minut pracy, widać ewidentne zapady napięcia. alternator robiony- wywalony regulator, sprawdzany na stole(grzaliśmy go nawet palnikiem żeby powtórzyć warunki nagrzania komory) i jest w 100% sprawny. okablowanie sprawdzone. Miernik normalnie pokazuje 14.2-14.3 V ale w chwili zapadu spada...
Napięcie na akumulatorze zaraz po uruchomieniu silnika wynosi 12,1V, natomiast po przygazowaniu do 3000 obr. napięcie wzrasta do 14,3V (słychać wtedy we wnętrzu samochodu "pyknięcie" i od tego momentu akumulator jest ładowany). Później jeżeli obroty silnika spadną nie powoduje to spadku napięcia na klemach (utrzymuje się 14,3V). Waham się ze zwarciem...
Witam wszystkich.Mam taki problem z moja skodziną. Po przejechaniu 60km w pewnym momencie zaczęła zapalać się i gasnąć kontrolka od ładowania. Gdy zaparkowałem pojawiła się znowu kontrolka od wspomagania. Pomyślałem że zgaszę auto i odpalę znowu i wszystko wróci do normy. Nic mylnego. Auto w ogóle nie odpaliło. Dopiero odpaliłem auto przez kable. Zaprowadziłem...
Witam mialem podobny problem z Fabianka 1,4 Mpi 2000 rocznik wimiana pompy wspomagania wymiana czujnika skretu wymiana wiązki glownej.Mialem rok spokuj i mrużą swiatla czasami zapala sie lampka wspomagania.No forum poczytalem troche i wnoskuje że jest to albo alternator ,akumulator ma 1 rok raczej odpada albo regulator napiecia.Nie polecam serwisów...
dzis mialem ten sam problem brak wspomagania najpierw mrugala ikonka kierownicy potem zaswiecila sie i tak juz zostalo podlaczenie vag-a nic nie pokazalo brak blendow okazalo sie ze kabelek od alternatora (niebieski) zerwany brak ladowania wiec i wspomaganie zniklo(elektryczno-hydrauliczne). rozpoznacie to po braku lampki ostrzegawczej ladowania po...
A czyjnik położenia walu korbowego masz tu na kole zamachowym czy na pasowym?? blirzej skrzyni biegow czy alternatora i tego paska???
Witam serdecznie! Wiem, że tematów jest o tym wiele, ale zaryzykuje napisać nowy wątek. A więc sprawa ma się tak: Fabia 2000r., czyli wychodzi przekładnia TRW. Skodzianka nagle zaczęła migać światłami w rytm dyskoteki, w tym samym czasie słychać wariującą pompę wspomagania ( chaotycznie rozpędza się i zwalnia). Czyli sprawa jest prosta - duży pobór...
Koledzy, a miał któryś z was do czynienia z tym stilo, które tak mocno polecacie? To chyba jakieś żarty... I faktycznie zbyt wiele km. rocznie nie będzie jeździło, to nie ma sensu diesla kupować (ale to moje prywatne zdanie). Czemu żarty?? Z tym silnikiem 1.4 95Km mam i Stilo, i Grande Punto. Obydwa z 2006 roku. W Stilo nie dzieje się dosłownie nic,...
Witam W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator sie wzbudza. Czego jest wina że nie świeci kontrolka??
Witam W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma, dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator się wzbudza. Czego jest wina że nie świeci kontrolka?? W zegarach zastosowane są diody led, nie żarówki.
kupić kerszera i zastąpić silnik napędem od paska alternatora , do tego regulator ciśnienia i za tym wtryskiwacze sterowane sygnałem wtrysku ropy
Odłącz alternator i wtedy sprawdź pobór
Nie można oczekiwać, że alternator da powiedzmy nominalne 70A, jeśli nie ma poboru prądu: co taki "Ciapek" pobiera? Jedynie uzupełnianie akumulatora po rozruchu. We Fabii wyniki są większe, bo i elektryka samochodów jest rozbudowana. Kontrolny pomiar wydajności musiałby Kolega przeprowadzić podłączając obciążenie takie, by alternator mógł się "wykazać"....
witam ponownie, W weekend byłem u mechanika żeby zrobić regulator ale okazało się że oprócz regulatora w alternatorze jeszcze cos jest uszkodzone, poza tym mechanik po odkręceniu akumulatora i dostaniu się do pompy wspomagania stwierdził wyciek płynu z pompy (prawdopodobnie dlatego błąd pompy sie wyświetlał). W związku z tym że koszt naprawy alternatora...
Sprawdziłem napięcie ładowania. Zaraz po odpaleniu: Akumulator: 13,9 - 14,1 V Alternator: 14,1 - 14,3 V Po przygazowaniu do ok. 3000 obr/min przez ok. 1 min i znowu na wolnych obrotach: Akumulator: 14,0 - 14,3 V Alternator: 14,1 - 14,5 V ale bywało także: 13,0 - 13,2 V Przy zgaszonym silniku: Akumulator: 12,88 V Alternator: 12,88 V Wygląda na to, że...
Address 09 ----------------------------------------... Controller: 6Q1 937 049 D Component: 0000 BN-SG. 1S34 Coding: 25610 Shop #: WSC 13765 3 Faults Found: 01054 - Power Supply Relay: Terminal 30 (J317) 28-00 - Short to B+ 01117 - Generator Terminal DF Load Signal 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 01598 - Drive Battery Voltage 27-10...
Przebieg Skody to już prawie 250000km. Dodam również, że na LPG. I żadnych wypalonych gniazd zaworów, itd itp, jakich można wyczytać tu i ówdzie, negatywnych oczywiście. A! Regeneracja wtryskiwaczy jedynie. Ale to trzy sztuki i niecałe sto złotych... Co do szlifu wirnika - no przyznam, że można było to zrobić, ale ja tylko podjechałem ranty i jak napisałem...
Zacznij od sprawdzenia wszystkich mas. Dodano po 2 Chociaż wzrastające do 18V napięcie może również wskazywać na regulator napięcia bądź inne problemy z alternatorem.
Witam nie mam miernika lecz ładowanie sprawdziłem wagiem i: Na światłach mijania 13.94V + drogowe światła 13,84V + dmuchawa 13.30V + podgrzewanie tylnej szyby 12.50V (to wszystko niskie obroty 800) Na światłach mijania 13,90V + światła drogowe 13,80V + dmuchawa 13,60V + podgrzewanie tylnej szyby 13,50V (to wszystko wysokie obroty 10000) Ładowanie bez...
witam jaka rolka do alternatora Fabia 1,4TDI bo są ponoć dwa rodzaje Witam. Musisz podać numer alternatora.
Problem z ładowaniem. Sprawdź alternator.
Witam, przy załączonej klimatyzacji pasek piszczy i trochę skacze. Pasek do wymiany? Napinacz? Jak to sprawdzić. Dodatkowo po odpaleniu mam 14,1 v na akumulatorze, po włączeniu klimatyzacji 13,7 i po ponownym wyłączeniu klimatyzacji 13,8. Wartość nie chcę wrócić do 14,1. Szczotki alternatora do wymiany?
Kontroluj napięcie podczas jazdy np w gnieździe zapalniczki, możliwe, że alternator ma chwilowe skoki napięcia. (oczywiście w górę).
Witam wszystkich Moj problem polega na tym ze panel od sterowania klima manualna dziala normalnie jak jest wlaczony tylko zaplon, po przekreceniu z zaplonu na odpalenie przestaje dzialac calkowicie, nie dziala ustawienie ciepla ani przyciski klimy, nawet jak mam wlaczone swiatla to gasnie podswietlenie. jak odpale silnik i zaczne krecic kierownica to...
dodam tylko, że alternator był wymieniany rok wcześniej To nie jest żaden warunek jego działania, sprawdzić pasek lub sam alternator...odejść od komputera...a najlepiej oddać do naprawy autko...
ok. dzięki za info jeżeli pompa chodzi cały czas to biorę się za przeróbkę. fakt kupując części od podstaw nowe tzn, pompę, zbiorniczek, przewody, pasek klinowy, koszt na pewno jakiś jest ale rozwiązanie jest na tyle bezawaryjne ze nic elektronicznego po raz kolejny nam nie padnie. Pompa będzie zamontowana standardowo pod alternatorem, jest tam tyle...
Witam wszystkich Niedawno kupiłem auto i na początku miało problem ze wspomaganiem a mianowicie w prawo było wspomaganie a podczas kręcenia w lewo na początku idzie ciężko a potem leko z takim jak by przeskokiem ale już 3 raz zdażyło mi się że auto wariowało to znaczy na początku przygasa podświetlenie zegarów potem włancza się kontrolka absu potem...