Dokładnie to skodowski Magneton u nas brak częsci, ale można założyć Boscha lub przy niewielkiej przeróbce (górna śruba od napinacza) można zamontować alternator od Passat b5/Audi A4 1.6-2.0 benzyna.
witam jaka rolka do alternatora Fabia 1,4TDI bo są ponoć dwa rodzaje
w tym momencie alternator jest praktycznie zablokowany, Alternator nie jest zablokowany, tylko obciążony by ładował, jeśli podłączyłeś wzbudzenie. Nie będzie ci się lekko obracał i ładował. Chłopie, pomyśl.
Sprawć ładowanie bezpośrednio przy alternatorze(napięcie i prąd) oraz przewód i dący do aku. Tylko dokładnie zwracając uwagę na połączenia oraz przewód-otarcia itp.
Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
Svx7 lub bx213.
Ten niebieski kabelek ma chyba złączkę przy rozruszniku i zazwyczaj tam się urywa, utlenia...
Kolego T_E_D_I jak możesz to napisz czy do wymiany wiązki używałeś przewodów typowo samochodowych czy innych (jakich) i gdzie kupiłeś. Co do samej wiązki to sprawdził bym jednak jeszcze raz same przewody i ich połączenia, w końcu nawet najlepszy elektryk zawsze może się pomylić. Potem jak kolega Miand napisał bezpieczniki. Przecież odłączenie komputera...
Jak ma alternatorze masz ponizej 14v a kontrolka gasnie to alternator do wyjecia
witam mam ten sam problem z fabia 1.9 sdi. wymienilem regulator bo miala niskie ladowanie i od tamtej chwili zapala sie kontrolka akumulatora chociaz ladowanie jest w normie! pomozcie jesli ktos mial podoby problem!
Ciekawy jestem czy udało Ci się z wymianą na mocniejszy alternator bo kupiłem teraz sprzet 1.5kw i też mi brakuje prądu ale boję się obciążać silnik większym alternatorem
Alternator nic nie ma do odpalania silnika. Pompkę w zbiorniku słychać? Kontrolka świecy zapala sie na sekundę?
Ja bym zmienił regulator i skrzynkę na akumulatorze
Jeżeli wspomaganie elektryczne to jest wzbudzane z alternatora, regulator do sprawdzenia/
566 jest błędem wewnętrznym pompy.Możesz odpiąć czujnik i diagnozować wtedy.Pompa raczej do wymiany.Podejrzyj jeszcze parametry tak jak radził kolega,
Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze.
Kupuj całą płytkę, pojedyńczych nie dostaniesz a do wkładania potrzeba praski.
No i regeneracja alternatora pomogła?
Więźka can do przedzwonienia lub nowa. Lub pompa zakorodowała w środku.
Tutaj ewidentnie poluzowało się połączenie , albo zacisk końcówki , albo poluzowało na śrubie . :| Dodano po 1 Zarabiając na nowo też można o ile nie będzie za krótko . :|
Problem z ładowaniem. Sprawdź alternator.
Sterownik silnika nie ma info o obciążeniu alternatora. Najczęściej urwany przewód przy kostce pod rozrusznikem.
skończyło się naprawą alternatora
ten silnik jest w różnych samochodach ! odpowiadam na pytanie śkoda fabia combi
Witam, Skoda Fabia 2009 1,4 16V 63kW. Napisałem, że po jałowym biegu bo odpinałem wtyczkę z alternatora bo mi przeszkadzała dostac się do filtra oleju. Potem zapomniałem założyć i odpaliłem tylno na chwilę silnik. Po wpięciu wtyczki do alternatora mruga kontrolka akumulatora i aku sie nie ładuje bo sprawdzałem miernikiem. Co mogło paść ? Regulator napięcia...
Koło rozrusznika jest wtyczka z dwoma kablami od alternatora (niebieski oraz czerwono-czarny). Niebieski będzie uszkodzony. Dostęp od dołu.
Sprawdź na alternatorze.
Witam Serdecznie. Posiadam Skodę Fabię z 2003r. Mam pytanie czy u was też palą się często światła H7 ? Słyszałem że trzeba zamontować jakiś regulator napięcia. Czy na zdjęciu na alternatorze jest on zamontowany czy to coś innego ? https://obrazki.elektroda.pl/3736942600_...
Bardziej kończy się czujnik kąta w EPS. Co nie znaczy że alternator należy olać. Zmierz ładowanie na początek ,potem podłącz tester. NIe święci żadna kontrolka.?
a czy silnik w okole kręci bo jeżeli nie to czynnników może być wiele,np.wadlowy alternator, rozrusznik
To w takim razie zajmij się licznikiem.Tutaj sygnał obrotów wału ma znaczenie.Tylko nie wiem skąd licznik to bierze czy z ecu czy jak w starych gruzach z alternatora.
Witam, mam taką samą sytuację w Rapidzie. Alternator wymieniony, Aku sprawne a obroty podwyższone.
Może to być jakieś przebicie kabli czy nawet coś z alternatorem?
Panowie,to nie wina pompy. Ta pompa potrafi zeżreć i 40A. On ma "za miękki" alternator.
Sprawdź łożyska alternatora.
Zaczęła świecić mi się kontrolka akumulatora w fabia 2 1,6 TDI. Alternator byk regenerowany 2 lata temu, akumulator kupiony nowy też 2 lata temu. Przez ten czas auto przejechało zaledwie 30 tyś. Co może być przyczyną? Jakie powinno być napięcie na akumulatorze przy odpalonym silniku i biegu jałowym? Mierzyć z wyłączonymi światłami czy bez?
witam, kostka łącząca jest obok rozrusznika , kontrolki alternatora sprawdzić nie zaszkodzi , pozdrawiam
Bezpieczniki, wiązka, alternator, akumulator..........
Może być i akumulator. Podejdź do hurtowni niech sprawdzą testerem. Masz sprawny alternator?
Miernik z długim przewodem pomiarowym, jakiś krokodyl na sondę, zakres 20V i szukaj gdzie ten spadek jest. Pewnie będzie wszędzie trochę a najwięcej na karoserii od przodu do tyłu. Może się skończyć koniecznością poprowadzenia przewodu masowego prosto z obudowy alternatora. 1mm blachy stalowej i punktowe zgrzewy to może być za mało na 80 Amperów.
Witam. Regulator napięcia przy alternatorze do wymiany.
18326 - Sygnał obciążenia z zacisku generatora DF P1918 - 000 - przerwa/zwarcie z plusem Problem w obwodzie sterowania wzbudzeniem alternatora.
Sprawdzałeś czy wszystkie węże są gorące , jeśli coś hałasuje pod maską zdejmij pasek klinowy i odpal na chwilę aby wykluczyć pompę wspomagania i alternator ,
Pewnie należy zdemontować alternator i jego wspornik.
Najprawdopodobniej masz gdzieś zwarcie. W jaki sposób sprawdzałeś radio? Sprawdź również obwody niezabiezpieczone bezpiecznikami, czyli rozrusznik i alternator.
Na którym końcu przewodu alternatora ? Tak.
Brak napięcia +12 na zacisk D+ alt. (dopiero obroty na poziomie 3tRPM wzbudzają alt i ładuje) Sprawdź kabel na tym złączu alt. włącz zapłon i dotknij tym kablem do masy kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jeśli nie świeci szukaj usterki w kablach jeśli natomiast zaświeci sprawdź dokładnie alt. może przyśniedziały styki.
Ładowanie z alternatora wynosi 13,6 - 13,7 V W mojej ocenie nieco za mało ale jak piszą forumowicze ''nie podałeś żadnych danych auta''. W mojej Fabii rocznik 2004 latem początkowe napięcie ładowania nie przekracza 14,0V a zimą jest bliskie 14,4V. Zarówno latem jak i zimą, spada dodatkowo o 0,2-0,3V po nagrzaniu silnika.
Jeżeli chodzi o kontrolki, to radziłbym sprawdzić alternator, identyczne przygody z fabią miał mój tata, 2 razy padł alternator ;/ Co do wspomagania, to sprawdź poziom płynu do wspomagania, możliwe zaczyna go brakować i stąd raz działa raz nie. A jeżeli chodzi o jakieś gaśnięcie i nierówną prace silnika, to proponuję przeczyścić przepustnicę. Wspomaganie...
Dobrze że te skody to benzyna bo jak by padały do kompletu pompy VP i alternatory Hitachi to nikt by nie kupował tego autka.
co by nie mówić to raczej zbieg okoliczności. raczej nie słyszałem aby przez diagnozę coś innego uszkodzić co innego że wspomaganie w fabii to ciekawa i dość awaryjna sprawa Ale wytłumacz to klientowi :| Ostatnio usiłował mi wmówić ,że przez podłączenie testera zepsułem oświetlenie wnętrza i elek. szyby. Co do Skody musiał być przypadek . Wątpie zeby...
Odłącz alternator i wtedy sprawdź pobór
Witam W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator sie wzbudza. Czego jest wina że nie świeci kontrolka??
Sprawdz bezpieczniki i alternator po jego wykręceniu i obadaniu.
częsta przyczyna to brak masy między silnikiem a nadwoziem lub słaby prąd ładowania uszkodzony alternator
Bez obciazenia tak, ale pod obciazeniem jest za malo. Na filmiku ktory podalem gosc wyraznie mowi ze 0.2 to jest maks roznica jaka powinna byc miedzy alternatorem a akumulatorem.
Trochę odbiegamy od tematu pierwszego postu. Było pytanie - Czy większy /pojemniejszy / akumulator będzie w takiej sytuacji lepszy ? Tak . Będzie kilka rozruchów więcej - jednak saldo będzie ujemne. Jeżdżąc ciągle na krótkich trasach nie doładuje go alternator
jest jeszcze usterka, usterka instalacji alternatora Mam identyczny problem ze swoją Fabią 1.9 SDI z 2000r. Napisałeś że powodem jest koło pasowe alternatora oraz że była jeszcze jakaś usterka instalacji. Co to było?
Alternator sam się wzbudzi po znacznym zwiększeniu obrotów właśnie dzięki magnetyzmowi szczątkowemu. Często przyjeżdzają klienci z urwanym przewodem kontrolki (ford,skoda fabia itp) i alternator po gwałtownym przegazowaniu "załapuje" ładowanie. ,to się zgadza.Alternator z Białoruśki naprawiałem oczywiście ,dobre rozwiązanie z tym wirnikiem.
Owszem napięcie ładowania powinno wynosić min. 14V i to przy włączonych odbiornikach (światła, radio, nawiewy). Tak niskie ładowanie świadczy o problemie z alternatorem (obstawiam regulator napięcia) i koniecznością jego regeneracji. Czy winowajcą takich cudów może być jakiś kabel, czujnik ? Tak naprawdę możemy tylko gdybać bez przeprowadzenia odpowiedniej...
alternator na pewno jest sprawny
W swojej Fabii kręcę kołem pasowym alternatora. Klucz nasadowy 24 i grzechotka. Dojście bardzo dobre i zarazem widzimy na wprost klawiaturę. Przy wykręconych świecach , właściwym uciągu i stanie paska nie ma mowy o jego uślizgu.
Potwierdzam jkm73.
Nie wiadomo o jaki przewód chodzi, może to być od wybudzenia alternatora. Stukałeś czymś cięższym w rozrusznik, może się zawiesił.
witam. w zwiazku z czestymi problemami z ladowaniem alternatora firmy magneton 70A z felicji postanowilem wymienic go na alternator boscha 70 a z fabii. wszystko fizycznie pasuje, gorzej z elektryka. oczekuje na przesylke i zastanawiam sie, czy uda mi sie w jakis sposob uruchomic nowy alternator bez wymiany regulatora. najwieksze watpliwosci mam o zachowanie...
Pobory prądu zostaw w spokoju są prawidłowe . Tak jak kolega strumien swiadomosci napisał problem może leżeć w spróchniałej wiązce na lewej podłużnicy lub w przewodzie wzbudzenia alternatora -uszkadza sie najcześciej w kostce na skrzyni biegów. Z tym poborem prądu w fabii tak jest, 40 min to pierwszy próg usypiania elektroniki. Można ten czas przestawic...
Witam. Tam jest pompa elektryczno-hydrauliczna. Ważnym kryterium jest stan akumulatora i alternatora. Zapytaj czy to sprawdzali. Pozdrawiam.
Kółko kupisz na allegro. Mocowanie trzeba przerobić przespawać z płaskownika uszy (nowe kosztuje jakieś 30 zł). Alternator polecam z fabii, polo 9n , golf 4 , astra 2. Jak pisałem wcześniej benzynowe silniki. Mają 70-90A (są słabsze choć to i tak 2x więcej od oryginału) jest za to nakrętka której potem nie trzeba dorabiać przy wymianie koła na pasek...
Jak przystało na staruszka padnięty regulator alternatora. Ale światła są jasne- chyba ktoś przy tym gmerał.
Skoda Fabia 1,9 SDI Pali mi bezpieczniki na akumulatorze a wszystko mi działa,ASZ przytopił kable i przytopiło płytę bezpiecznikową, na akumulatorze przy podłączaniu klemy bardzo iskrzy.Sprawdziłem rozrusznik,alternator,wiązkę i wszystko ok.Co mam dalej robić ?? Pomóżcie dzięki.
Podejrzewam, ze twoj alternator jest zgodny ze schematem, ktory ci podalem. Posle zdjecia mego alernatora i nowy schemat, i oznaczenia uzywane przez rozne firmy, aby mozna bylo zrozumiec jak dziala twoj alternator. Ale to za pare dni. Dodam tylko, ze ten żółty kabelek łączy dodatkowe diody D+ z regulatoram napiecia oraz podaje napiecie alternatora na...
pierścienie sie zmienia
Alternator dobry,ładowanie 14,5V
To nie wina alternatora skoro pobór 80A to skąd alternator ma wziąć moc, chyba wspomaganie się kończy.P
Takie alternatory jak w Fabii to z ręką na ptaku mogę odkręcić. Dla potomnych okazało się nie zbędne wycięcie grilla i kawałka pasa - akurat był mocno zardzewiały i wymagał wymiany. Z tego co się dowiedziałem nie zbędne okazuje się demontaż silnika.
Chyba że chcesz wraz z odpaleniem silnika , wtedy podpinasz pod alternator. Co ma podpiąć pod alternator? W którym miejscu? ak? OBOWIĄZKOWO wytłumacz!
Wszystko jest w porządku. Alternator ma określoną wydajność przy określonych obrotach. Zobacz na rysunek. Obroty alternatora są około dwa razy większe od obrotów silnika, więc jest jasne, że na wolnych obrotach alternator nie wyprodukuje tyle energii elektrycznej aby pokryć zapotrzebowanie, więc niedobór jest czerpany z akumulatora, co sie objawia spadkiem...
diody w alternatorze nie maja z tym nic wspolnego?
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Witam Ładowanie niskie,gzie go sprawdzałeś,jeżeli na akumulatorze ,zrób pomiar na alternatorze ,czy jest takie samo napięcie.Jeżeli na alternatorze jest więcej ,to problem z instalacją(spadki napięcia).Gdy bez zmian to problem jest w alternatorze(w najlepszym wypadku regulator).
Daj sobie spokój z Magnetonem. Kup Valeo (z Passata B5) lub Boscha i po małych przeróbkach zapominasz o altku w tym aucie. Mialem Felicie 1.3 i po kilku wymianach mostków zdecydowałem się na przeróbkę. Ja kupiłem wspomniany Valeo 90A z Passata - jeśli masz jakieś zdolności techniczne to powienienes dać rade zaadaptować go do Felicii. Tu masz przykładowy...
Ja też ostatnio zakładam alternatory BOSCH 90-100-120 A (golf 4, passat b5,loen ,octavia 1, fabia 1 , polo 9n , ibiza 3 ) co wpadnie za dobrą cenę. Taki alternator idzie dostać za 50 pln. Komplet części do regeneracji to jakieś 70 zł (dwa łożyska pierścienie ślizgowe i nowe szczotki). Regeneracja nie jest nie specjalnie trudna. Do tego nowe mocowania...
na swiezo naladowanym akumlatorze problem nie istnieje-- wspomaganie zaskakuje od razu ale jak fabia postoi w zimnie z dzien to trzeba odpalic-kontrolka nie gasnie-przygazowac-kontrolka nie gasnie-zgasic silnik i na nowo odpalic. wtedy jest ok ale przy zapalaniu piszczy pasek alternatora-moze w tym problem??
Witam nie mam miernika lecz ładowanie sprawdziłem wagiem i: Na światłach mijania 13.94V + drogowe światła 13,84V + dmuchawa 13.30V + podgrzewanie tylnej szyby 12.50V (to wszystko niskie obroty 800) Na światłach mijania 13,90V + światła drogowe 13,80V + dmuchawa 13,60V + podgrzewanie tylnej szyby 13,50V (to wszystko wysokie obroty 10000) Ładowanie bez...
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Zrobione do tej pory: Wymienione świece Podmienione cewki zapłonowe Wymieniona taśma poduszki powietrznej Wymieniona kostka stacyjki Wymieniony alternator Co to miało wspólnego z "choinką" na desce rozdzielczej? Absolutnie nic.
Według mnie alternator i rozrusznik odpada alternator ezeli by pobierał prąd to 10 razy więcej
Swojego czasu szef jeździł kangoo 1,5 dci z klimą Pompa elektryczna padła więc dołożył dodatkowa rolkę, wspornik i zamontował zwykłą pompę Kierownica chodziła jak gdybyś we fiacie łączył CITY Dodatkowym plusem było odciążenie alternatora i aku
Witam, przy załączonej klimatyzacji pasek piszczy i trochę skacze. Pasek do wymiany? Napinacz? Jak to sprawdzić. Dodatkowo po odpaleniu mam 14,1 v na akumulatorze, po włączeniu klimatyzacji 13,7 i po ponownym wyłączeniu klimatyzacji 13,8. Wartość nie chcę wrócić do 14,1. Szczotki alternatora do wymiany?
Kontroluj napięcie podczas jazdy np w gnieździe zapalniczki, możliwe, że alternator ma chwilowe skoki napięcia. (oczywiście w górę).
A czyjnik położenia walu korbowego masz tu na kole zamachowym czy na pasowym?? blirzej skrzyni biegow czy alternatora i tego paska???
niestety musiałem zdemontować alternator i sprężarke klimy i napinacz odkręcic razem z podstawą, dużo roboty ale udało się
Tak w ogóle moje auto to skoda fabia 2 harchback BLS - ważna informacja. Ja też jak szukałem dostałem właśnie te dwa numery, sprawdziłem wg. Googla numery i dokumentacji techdoc to wychodzi tak: F00MA45300 - fizycznie pasuje, ale nie jest do moje auta ponieważ zapisane jest że do skoda fabia 2, BLS hatchback nie pasuje bo jest on dla wersji z 90A jak...
alternator, ale zobacz tak podlacz miernik i dodaj obrotow do ok 1500. pozdrawiam
Moduły drzwiowe , radio , ładowarka do komórki w zapalniczce , uszkodzony licznik , światełko w bagażniku , regulator napięcia w alternatorze . Takie mi się trafiły co tobie nie wiem . Szukaj odpinaj i wyciągaj wnioski ...
Nic nie kupuj tylko zrób pomiary na docelowym sprzęcie audio. Do 500W RMS nie potrzeba innego alternatora. Akumulator nie pomoże na spadki na włączonym silniku, a przy wyłączonym to i tak ci moc spadnie sporo. Miałem taki problem w Fabii o jaki ci chodzi - gdzie alternator 75A nie wyrabiał (na 2 wzmacniaczach było jakieś 1400W -1600W RMS). Jeżeli masz...
czyli jak nazwiesz alternator pradnicą to tez bedzie dobrze ?? przecież jedno i drugie ładuje,prawda ?
Sprawdziłem też alternator lecz było jednak to samo.. :/ Sprawdziłem amperomierzem to pobiera około 150mA z aku przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki. Jak sprawdziłeś alternator? Jaką pojemność ma aku? Ten pobór nie jest straszny. Sprawdź ładowanie.
Wspornik koło skrzyni, pod akumulatorem, w fabii dostęp od dołu albo po wyjęciu halogena, jak w polo nie pamiętam.
dodam tylko, że alternator był wymieniany rok wcześniej To nie jest żaden warunek jego działania, sprawdzić pasek lub sam alternator...odejść od komputera...a najlepiej oddać do naprawy autko...
fabia fabia alternator alternator fabia fabia kontrolka alternator
scenic gniazdo pulpit zmiana recorder kamera
odkurzacz electrolux wyłącza odkurzacz electrolux wyłącza
Zapętlanie wtrysków benzyny: podłączenie sygnału obrotów w instalacjach LPG Przestrojenie radia Sherion SH-300L na pasmo 87,5 MHz