Bierz, bierz, tylko nie zapomnij, że ten alternator ma funkcje odzysku energii z hamowania i trzeba sterować go prawdopodobnie przez LIN.
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
- Napędzać chcę go siłą wody. - Akurat kupiłem falownik do 12 kW, tyle że do wzbudzenia potrzebuję minimum 180 V DC i zamiast paneli chcę podłączyć prąd z alternatora (z dwóch w sumie). - Falownik 3-fazowy. - Myślałem o prądnicy, tyle że alternatory taniej wychodzą, a falownik załatwi resztę problemów ze skokami napięć (przy panelach cały czas to występuje).
Falowniki zasilające silniki indukcyjne nie mają akumulatorów mimo że ich zadaniem jest sterowanie nie raz silnikami o dużej mocy .Elektronika w nich się jakoś nie psuje bo nie dopina się dodatkowo akumulatora. Mają kondensatory. Falownik a alternator to są 2 różne urządzenia nieporównywalne w działaniu. Nie wiem poco mieszasz falownik do rozruchu...
Alternator to prądnica 3F jak dasz falownik to zrobisz z niej silnik. Tak to działa są filmy na YT z prezentacją tej technologii.
Możesz pohakować. Tu masz wątek jak to się robi w BLDC rowerów holenderskich: Dodano po 6 Jeżeli mogę jeszcze pomóc szukaj maszyn od MHEV, współczesnych miękkich hybryd. Ten co kolega podał ma fatalną sprawność (oś odciętych - znacznik eff 75%). Przykład takiego na neodymach + reluktancja to 25 kW przy pojemności 0,79 litra/1,51 kg --- Jak widzisz maszyna...
Robiłem pewne próby w tym temacie. Przy zasileniu stałym prądem uzwojenia wzbudzenia (wirnik) i sterowaniu fazami stojana typowym sterownikiem dla silników BLDC, alternator ładnie "kręci". Zmieniając prąd wzbudzenia, można w pewnym stopniu regulować moment obrotowy bez wpływu na prędkość obrotową. Problemem jest połączenie funkcji regulatora napięcia...
2b. Mam silnik diesla 1.7. Mógłbym zamontować zamiast klimatyzacji i standardowego alternatora 2x alternator 1.5-2KW 24V od ciężarówki. Zespawać do tego ramę. Można by było tym zasilać akumulatory falownika hybrydowego jak zimą będzie brakować prądu. Ciepło które się wygeneruje można wykorzystać do ogrzewania. W takim układzie zasugeruję alternatory...
_jte_ falownik, prostujesz ten prad i dajesz na falownik (sprawnosc do 96%) i po problemie, a alternator daje sie dla tego bo ma mniejsze rozmiary i wieksza moc niz pradnice DC.
Błażej_ Dokładnie. Niedawno montowałem taki zestaw na jachcie znajomego. Ten alternator dostarcza 230VDC/50A i jest tak ze trzy razy większy niz samochodowy (system jest prod. amerykańskiej). Ta skrzynka, to nic innego jak falownik 3x204/115V/60Hz + dobudowany regulator do tego alternatora. Tyle, tylko że zastosowane było do silnika glownego Detroit...
http://obrazki.elektroda.pl/1331219700_1... Witam, Przedstawiam swoją wizję na zasilanie awaryjne dosyć sporego budynku. Inwestor nosił się z zamiarem zakupu agregatu do zasilania obiektu - potrzebna moc maksymalna około 70kW, lecz jak to bywa nie chciał wydać na to zbyt dużo pieniędzy - prądu nie brakuje aż tak często. Miesiącami jest...
Ładna konstrukcja, doskonale pokazująca praktycznie całą problematykę elektrycznego roweru. Można tu sobie deliberować o silniku od pralki, alternatorze, przetwornicach i falownikach. Tylko: silnik od pralki ma moc 60W, alternator mógłby dać kilkaset, ale ze sprawnością byłoby nieciekawie, przetwornica, falownik swoje ważą (o sprawności 99% nie wspomne...
Offtopic: Na forum spotkałem też kogoś kto ma licznik dwukierunkowy mimo braku fotowoltaiki czy nawet samego falownika. Taki mu założyli. No to rower, alternator z poloneza, mikrofalownik i jazda :) ... Tak na poważnie to licznik dwukierunkowy nie daje nic jeżeli nie ma umowy ze sprzedawcą energii. Falownik i produkcja własna umożliwi jedynie na bieżące...
http://obrazki.elektroda.net/13_12372816... Powstało to w ok 4 miechy w wolnych chwilach. Bo kiedyś już miałem dosyć żonglowania alternatorami w trudnych miejscach i sprzedawania niby dobrych a napęd z klucza pneumatycznego ukręca nakrętki. Koszty głównie to falownik 2,2kW silnik 1,5 kW . Są 2 koła pasowe z wiadomych przyczyn przełożenie jest...
mysle ,ze moge pochwalic sie takim agregatem , napedza alternator od autobusu-28,8V , nie podawalem gazu ale z pewnoscia silnik krokowy i zawor zalatwia sprawe , myslalem o podawaniu fazy cieklej gazu , ktora troche schlodzi zasysane powietrze, chlodzenia nie trzeba poprawiac a dodatkowe ogrzewanie mozna zbudowac wlasnie z chlodzenia silnika-cieplym...
Ja posiadam falownik niskonapięciowy u/f o dużej mocy, teraz tylko hamownia...
jeśli to ma być do uzytku to najprościej jakaś prądnica prądu stałego, akumulator i sterowanie PWMem, a jeśli to jakiś ekperyment to taki falownik do alternatora jest ciekawym pomysłem.
Mam do rozwiązania pewien problem. Montuje w aucie turystycznym przenośny klimatyzator. Jego moc pobierana to ok 800W. Choć w momencie włączania pewnie duużo więcej. W środku są dwa silniki indukcyjne - jeden w sprężarce, drugi wentylatora. Podaż napięcia 12V nie będzie problemem - jest tam alternator 140A i spory akumulator. Mam dwa wyjścia - kupić...
W sprawie przewoltowania, falownik daje napięcie proporcjonalne do częstotliwości, więc pytanie przy jakiej prędkości obrotowej ma być 12V? Nasycenia rdzenia to też dotyczy, im wyższa częstotliwość tym wyższe napięcie można podać nie doprowadzając do nasycenia.
Tak czy siak musisz mieć akumulator w układzie a on wyrówna PWM . Pozatym co będzie elementem stratnym i o jakiej rezytancji? Dzisiaj normą jest 125A przy 14V, a 150 często się też zdarza. A o to chodzi żeby zagrzać alternator a nie popieścić go tylko. Ja mam do 100A i silnik napędowy 2,2 kW ma ciężko bo wyje niemiłosiernie, ponad 100A falownik wybija...
Czyli ok sprawność można przyjąć ok 50% , to samo wychodziło mi na stole do alternatorów mierząc wydatek alternatora i moc na falowniku.
alternator mozna zastosowac jako silnik ale trzeba zbudowac falownik 3-fazowy...
Źle mnie zrozumiałeś, ten link to bardziej jako ciekawostka. Alternatory byłyby ok, gdybyś miał falownik wektorowy zrobiony specjalnie dla alternatora, czyli w tej wersji trójfazowego silnika indukcyjnego. Można stosunkowo prostym układem zmusić alternator do ruchu, jednak nie wyciągniesz takiej mocy jak w tym wskazanym przypadku. Myślę, że warto spróbować...
Chyba byłoby jednak korzystniej zrobić z tego silnik asynchroniczny. Zaznaczałem na początku, że jestem elektroniczna zielenina, czy więc zwieranie oznacza w tym przypadku połączenie uzwojenia wirnika z którąś z faz, a jeśli tak, to czy bez różnicy jest z którą? Po co w takim układzie jest opornik? Do zasilanie alternatora dobry byłby chyba falownik...
Ale mi chodzi tylko o układ scalony tak jak napisałem, resztą już się sam zajmę. Jest wiele tysięcy różnych układów scalonych i nie wierze, że niema pośród nich takiego którego szukam. Poza tym sprecyzuje, że chcę zbudować falownik czysto sinusoidalny o zakresie częstotliwośći 0 - 300 Hz do sterowania alternator samochodowego na 12 V i mocy do 500 W.
Ja wykorzystałbym tu stary alternator samochodowy jako silnik. Łatwo użyć go w ten sposób nawet niekiedy nie trzeba nic w nim przerabiać. W alternatorze? Wystarczy "tylko" usunąć prostownik i podłączyć zasilanie do uzwojeń przez falownik trójfazowy. Alternator jest prądnicą prądu przemiennego!!! Jeżeli natomiast chodzi Ci o prądnicę prądu stałego,...
Jest troche problemow ze sprzeglem , jak za mocno zasprzeglone to nie odpalisz jak za slabo to slinik odpala i wpada w drgania - obroty lewo/prawo zamiast sie obracac , ja rozwiazalem to tak jak na zdieciu , zastosowalem sprzeglo elektromagnetyczne, ktore po odpaleniu silnika skleja silnik z alternatorem. http://obrazki.elektroda.net/39_12485222...
Zacząłem robić ten falownik, wytrawiłem już płytkę tylko utknąłem na etapie doboru tranzystorów - nie wiem jak obliczyć potrzebną ich moc. Chciałbym eksperymentalnie zasilić falownikiem alternator i zobaczyć co z tego wyniknie. Tranzystorów jest 6, ja muszę się liczyć z maksymalnym poborem prądu rzędu 90A przy 12V (później będę testował 24V żeby zmniejszyć...
Pomysł tematu mi się podoba, chyba takowy musimy założyć :D Napisz Nemo co chcesz na tej działce zasilać, czy tylko oświetlenie i ewentualnie jakiś radioodbiornik czy może coś więcej, to może podpowiem Ci jakieś rozwiązanie. Generatory spalinowe też mi się nie podobają (głośne, drogie i trzeba paliwo lać :? ) Mam u siebie zainstalowaną instalację fotowoltaiczną...
Trochę nie rozumiem intencji, kolegi skoro agregat prądotwórczy to potrzebna jest prądnica a nie falownik , czy przetwornica, a jeśli ma do tego służyć alternator ,to proszę spojrzeć na zagadnienie tak: -moc alternatora w najlepszym przypadku 1000w, -sprawność przetwarzania przetwornicy max. 80%, - sprawność ewentualnego falownika maź. 65%...... Sprawność...
Myślę, że ten 1,5 kW jednak da radę :) Zatem czekam na Twoje ostateczne zdanie: brać Altivara czy LG? Pozdrawiam :) Ja w swoim stole do testowania alternatorów ma silnik 5,5kW i nie jest on przesadzony jeśli chce się testować pracę alternatora w pełnym zakresie obrotów. Alternator powinien zacząć ładować przy prędkości 2k - 2k5 obr/min, przy 6k powinien...
fajnie xdave ze takie wszystko jest dla Ciebie proste ale praktykiem to z pewnoscia nie jestes. Przerobki maja na celu dac silnik z odzyskiem energii hamowania i duzym momecie obrotowym , masz lepsze propozycje tylko kompleksowe ? SERVO??? nie chodzi tu o pozycjonowanie osi tylko synchronizacje predkosci obrotowej z szerokoscia impulsu rola sprzezenia...
Ha... odgrzebałeś mój temat sprzed 10 lat... Wiele się przez ten czas stało. Klimatyzację zrobiłem (inaczej ale o tym za chwilę) przejechałem autem kupę kilometrów po drogach i bezdrożach, zestarzałem się, sprzedałem samochód i wydaje mi się że wszystko jest bardzo odległą historią... Ale teraz do szczegółów - droga którą kroczysz, poniekąd za mną,...
co jest bardziej opłacalne aby był alternator (DC) czy prądnica (AC)(i jaka najlepiej prądnica ) A uda ci się nabyć odpowiednią prądnicę synchroniczną? Z tego co pamiętam prądnica synchroniczna (maszyna synchroniczna ) może pracować tez jako silnik a kupno silnika to nie jest aż taki wielki problem . ps; tak myślę Dodano po 4 Jak wyglądają koszta?...
Łączyć możesz dowolnie a wyniki będą do tego adekwatne. Nie zdradzasz celu który chcesz uzyskać a oczekujesz potwierdzenia pomysłów. W końcu jak dotychczas traktujesz to urządzenie jako maszynę trójfazową . Nie wiemy co zrobisz z twornikiem ani z uzyskaną energią. Ambitne podejście do tematu. Falownik może przysporzyć kłopotów. Bo to mocy trochę trzeba,...
Lecho1 - teoretycznie jest to możliwe, ale potrzebny jest falownik - alternator jest trójfazowy. Niestety nie mam żadnego schematu :/ Pomysł jest dobry - niezła moc i duża wydajność. Co do napędu malucha - to pod wagonami to prądnice (chyba też trójfazowe), raczej należałoby się zainteresować silnikami z wózków peronowych - wiem, że w wersji z pojedynczym...
Bardzo zaskakujące są moce tych motoreduktorów i nie wiem czy to jest w 100 % prawdą ale znając postęp techniki to może... . Więc myślę że mój elektryczny silnik - chociaż troszkę spalinowy (25,66cm3-benzyna) będzie sprawnie działał. Jestem laikiem więc moja koncepcja może być w 100% błędna, a mój prototyp nawet nie ruszy ale spróbować zawsze można...
Rozrusznik całkowicie odpada, jest to silnik szeregowy o małej ilości zwojów i żeby on mógł wygenerować napięcie w granicy 20 V jego obroty musiały by iść w tysiące. Jeśli chodzi o alternator to 800 obr/min to jest minimum przy jakich wzbudza się na napięcie znamionowe. Po obciążeniu go, napięcie spada i trzeba podnieść obroty żeby skompensować spadek....
Nie da się. Pozostaje falownik. PS. z transformatorem też się nie da - zwracam uwagę na częstotliwość.
Kupię nowe - używane, również do naprawy czy na części, ew. jeśli ktoś potrzebuje to zamienię a mam duuużo ciekawych rzeczy! Agregat prądotwórczy - Chętnie diesel od 1-10 kW Prądnica od 100W do 30 kW w zasadzie to każdy typ, nawet z magnesami Transformator duży min 800W do raczej 8kW Chętnie z uzwojeniami na 110, 230, 400, czy trójfazowe min, jedno...
Same prądnice u mnie leżą bo pracują jako silniki do regulowanego posuwu maszyny + prawo/lewo. Lekko nie mają bo jest hamowanie odwrotnymi obrotami. Rozwiązane z czasu kiedy falowniki były bardzo drogie a że pracuje dobrze to po co przerabiać?.
Przeczytałem cały temat Podobnie szczotki, wirnik, coś musi być zapięte w miejsce wirnika gdyby ktoś eksperymentował. I to właśnie miałem dodać, ale jak widzę są jeszcze trzeźwo myślący. Bez podpięcie żarówki 12V/21W pod szczotki to se można sprawdzać do .........no raczej długo. Co do obrotów, mam takie samodzielnie wykonane stanowisko do badania alternatorów...
Diagnoza była "Autel Maxi Ultra", dobrze ogarnia elektrykę i hybrydy, sprawdzałem to wcześniej. Mam wprawdzie tester Lexia, ale już nieco leciwy i elektryki nie ogarnia. Dla wyjaśnienia sprawy podaję, że sam alternator na stole probierczym ładuje. Na każdej fazie jest około 200 V. Stawiam na falownik, ponieważ przewód do ładowania 12 V wychodzi z falownika,...
Sterownika nie potrzebuję bo z każdej mojej prądnicy trójfazowej mogę zasilać wszystkie silniki indukcyjne. Zasilić może się da każdy silnik indukcyjny trójfazową prądnicą, tyle że silniki indukcyjne mają różne charakterystyki i na rózne nominalne obroty są projektowane, więc żeby na wyjściu była sensowna moc z takiego silnika w szerszym zakresie prędkości...
jak wykonać to ogarniam. Tylko pomyślałem że sugerujesz połączyć jakiś silnik z alternatorem mechanicznie ale tu potrzebne są 3 pierścienie i komutator
Witam, czy ma ktoś może procedurę odpowietrzania układu chłodzenia Peugeot 508 hybryda? Po wymianie silnika elektrycznego wyskakuje błąd P0A35 - przegrzanie silnika elektrycznego. Pompka dodatkowego obiegu płynu wymieniona, dalej to samo. Układ przelany odpowietrznikami na alternatorze, chłodnicy, silniku elektrycznym, falowniku.
Witam. Zrobiłem sobie urządzonko do badania alternatorów i jako napęd używam właśnie silnika 0,37 kW zasilanego falownikiem. Zawsze próby odbywają się na max f, to znaczy 150 Hz (około 4500 obr/min). Rozpędziłbym jeszcze dalej ale to max falownika. Panowie taki temat był już poruszany na forum i pisanie że łożyska nie wytrzymają 10000 obr/min to brednia....
Poszedłeś daleko nie wiem jak to wyjdzie ale za komuny też miałem agregat zrobiony z silnika komara i przewinięty alternator samochodowy To działało. I by nie było zdziwienia to ten komarek chodził na gazie i miał kropelkowanie oleju by się nie zatarł
Wiesz, takie pomysły to już producenci aut wdrożyli. PSA korzysta ze zwykłego alternatora, tylko falownik i superkondensatory mu dołożyli. Osprzęt w silnikach robi się coraz bardziej elektryczny. Wspomaganie kierownicy, otwieranie przepustnicy, zaworów, przesuwanie wałków rozrządu, nawet pompa wody.
Jeżeli dobrze zrozumiałem, to a agregacie chłodniczym masz silnik diesla. To po co chcesz napędzać silnikiem od samochodu alternator, następnie z alternatora zasilać falownik i dopiero silnik elektryczny agregatu? Napędzając agregat wbudowanym silnikiem masz najmniejsze straty bo masz bezpośrednie połączenie silnik =>sprężarka. A tak dochodzą straty...
Po pierwsze, to serwosilnik. Synchroniczny silnik z magnesami trwałymi, z enkoderem który może być zasilany i sterowany wyłącznie przez dedykowany serwowzmacniacz. Po drugie, niektóre falowniki mają możliwość sterowania silnikami PMSM bez enkodera. Ja się bawiłem falownikiem Omron MX-2. Dało się sprawić że silnik się kręcił bez obciążenia, jednak zmiany...
Witam. Zrobiłem sobie takie stanowisko - działa SUPER. Do napędu wykorzystałem sinik 3f , a zadawanie prędkości odbywa się falownikiem. Odbiornikiem energii są żarówki halogenowe 12V/75W. Oczywiście zamontowany amperomierz i odpowiednio wyskalowany woltomierz (od 11 do 15 V). Układ ma czerwoną lampkę wzbudzenia (tak jak w samochodzie). Jeżeli jesteś...
Literka, wyjście "W" alternatora to whele, czyli fala - info o częstotliwości dla obrotomierza, stosowane przeważnie w starszych dieslach. Co do zrobienia takiego stanowiska to już pisałem - "Panowie ja tych stołów nie robię seryjnie. Ten który zrobiłem był wykonany z części z odzysku. Silnik wziąłem od jakiejś maszyny (miał przytarte łożyska), blachę...
Przecież to łatwo przeliczysz : zmierz średnicę koła na wale i średnicę koła na alternatorze. Następnie trzeba znać obroty jakie ma silnik i wykonać stosowne obliczenia. Ja po naprawie alternatorów napędzam je falownikiem i zauważyłem że przy około 1000 obr alternatory się wzbudzają. Zauważ że oryginalna szajbka tego alternatora jest mniejsza (i to...
Jeden pies ? w przypadku zastosowania MPPT. Tylko są 2 sprawy : Przy szeregowym jak coś zasłoni ci 1 panel to moc spada o połowę. Nie zawsze panele są identyczne ( u mnie mam różnicę -niewielką ale ..) Gdybym podłączył 2 panele które dają przyjmijmy : 1.5A i 1.4 A to prąd wyjściowy będzie 1.4A ( prąd najsłabszego ogniwa ) Szereg nadaje się przy długich...
Nie nie to jest gotowy turbozespół z (chyba)alternatorem w jednej obudowie, bo piszą o prostowniku i falowniku gridtie
Tak tylko ze charakterystyka pradnicy bldc i pradnicy Dc są bardzo odmienne, pradnica dc nie ma czegos takiego jak mppt. Najpewniej alternator 24v i direct ladowac baterie trakcyjna.
Już rozglądałem się za tym, niestety jest niestabilny ten wynalazek i pojemność baterii jest mała. Ja bym chciał połączyć trening na rowerze stacjonarnym lub jak tutaj kolega wyżej podał link robiąc stelaż pod rower zwykły. Ok więc może od początku jak to podłączyć: 1. Rower 2. Prądnica / alternator 3. Dioda 4. Akumulator 5. Inwerter/Falownik Rower...
Myślę nad jakąś małą turbinką 200-500W podłączaną na noc do falownika fotowoltaiki. Tym bardziej że falownik ma taką opcję oraz wolne wejście. Szkoda tylko że jest tylko jeden układ MPPT w nim.
Falownik
powerm: Od kiedy alternator jest w stanie pociągnąć samochód i czy podłączałes kiedyś alternator pod napięcie? Bo alternator to prądnica trójfazowa z prostownikiem w jednej obudowie. I jeśli nie przerobisz alternatora dość poważnie: wymontowanie diód i zastosowanie trójfazowego falownika, to za cholere nie ruszy to jako silnik. Myslałeś chyba o rozruszniku....
To tylko falownik wchodzi w rachubę.
Prąd 12-15V częstotliwość 50-1000Hz. To podałeś napięcie, prądu jak nie znaliśmy, tak nie znamy :wink: Bez względu na wszystko na samym alternatorze nie można, otrzymasz sygnał sinusoidalny, trzeba coś dołączyć, a pytanie jest tylko jedno - "co?" Jeśli chodzi o 12-15A, to da się zbudować falownik. Byłby zasilany alternatorem i dawałby na wyjściu to...
Witam mozesz bardziej opisac jaki silnik , falownik z czego wykonales ta opornice do wytwarzania oporu.
Należę do osób, które chciałyby wykonać taką konstrukcję dla samej przyjemności - projekt autora podoba mi się, jeśli nie jest jeszcze ukończony (a na to wychodzi) :D . To jest tak, że są ludzie, którzy potrzebują zrobić coś dla satysfakcji - i zapewne tak powstał ten agregat :D Sam miałem podobny etap w życiu, a nawet niepowtarzalną okazję - kupiłem...
Jeśli masz odpowiedni silnik (komutatorowy) to ten kit się nadaje. Gotowych mierników szukaj w tych samych kitach AVT. Falownik jest drogi, a definicji falownika szukaj w Google.
Owszem - budową i charakterystyką ładowania i rozładowania. Samochodowy akumulator przez kilka sekund dostarcza kilkuset amperów przy rozruchu silnika, a później jest już cały czas ładowany przez alternator. Akumulatory do fotowoltaiki to akumulatory tzw ,,głębokiego rozładowania" i powoli są ładowane z paneli PV i powoli rozładowywane przez np. falownik...
Faktycznie, przestudiowałem schemat i alternator ma - na obudowie. Czyli mogę go podłączyć według tego linku co podałem i powinno być wszystko ok? Bo gdzieś wyczytałem że bez przekaźnika nie będzie działał poprawnie a jak już to regulator mechaniczny. Czy to prawda? Z wiertarką może faktycznie slaby pomysł więc podłącze pod silnik z falownikiem, przy...
Freddy możesz podać jakieś linki ? Dodano po 5 A czy nie da się zastosować jakiegoś falownika ?
docelowo chce prądnice 50KW mój pomysł doładowania alternatorem samochodowym w miejsce podłączenia bateri myślałem też o alternatorach 48V i podłączeniu ich w falownik w miejsce przyłączania baterii alternatory samochodowe mają moc około 1KW, dla 50KW musiałbyś ich podłączyć sporo. Są gotowe rozwiązania ale sporo kosztują. Jeżeli jednak chcesz tak...
rozrusznik odpada, nie nadaje się do pracy ciągłej, alternator.. jeżeli potrafisz zbudować falownik. Użyj silnika od takiej zwykłej hulajnogi elektrycznej, jak są sprzedawane na allegro :] w miare dobre rozwiązanie :]
Czyli prosty falownik na generatorze i tranzystorach powinien wystarczyć jako źródło napięcia ?
Witam . A może ktoś miał problem z ładowaniem przy tym wózku. Alternator 24v. Na przewodzie wzbudzenia nie ma napięcia.
Co się stanie jeśli podłączę mostek prostowniczy do alternatora samochodowego (demontując oryginalny mostek z alternatora) jakie otrzymam napięcie stałe? Bez sensu, oryginalny mostek o wiele lepiej sobie poradzi. Wystarczy mi jedna faza z alternatora. I myślałem o małym mostku np do 10A. Przy jakim napięciu? Trzy fazy alternatora o wiele sprawniej...
Potrzebujesz silnik prądu stałego ala alternator lub inny. Z indukcyjnymi nic nie zrobisz. Na wirniku musi być magnes stały bądź właśnie wystąpić wzbudzenie uzwojenia. Jeśli dasz alternator to będziesz potrzebował falownika - inwertera żeby uzyskać 1 fazę 230V.
Ja na maszynie do testów alternatora rozpędzam wirnik do ponad 1000 rpm Pan tak poważnie, 1000rpm, poważne obroty jak na alternator. :D Jakie rpm uzyskuje alternator, nawet przy pracy silnika na średnich obrotach, nie mówiąc o maksymalnych? Bez obrazy. Pozdrawiam Jak najbardziej na poważnie. Rpm to taki skrót z języka angielskiego ( revolutions per...
Wzialem baterie do domu, naladowalem z gniadka. Tak dla jasności - rozumiem, że baterie i UPS i to nim ładowałeś. Czy wiesz jak długo po takim 17 godzinnym rozładowaniu trzeba ładować akumulatory? Jeżeli możesz to weź jeszcze raz komplet do domu i zobacz jak długo się ładuje do pełna. Tyle czasu będzie musiał pracować agregat aby to naładować (niezależnie...
saskia W tym silniku nie musisz nic przewijac i nie potrzeba żadnych magnesów. Jedyny problem to obroty przy których tzw. magnetyzm szczątkowy bedzie powodował wzbudzenie go jako prądnicy. No ale można uzwojenia wirnika oddzielić od stojana i zrobić prądnicę obcowzbudna (chyba tak to sie nazywa, bo nie pamiętam). W każdym bądź razie jesteś w lepszej...
Witam, czy byłaby mozliwosc sterowania za pomocą tego układu falownikiem na mosfetach do silnika zrobionego z alternatora samochodowego 3-f oczywiscie. Jakie zmiany musialbym wprowadzic w programie ?
Sprawa jest bardzo prosta. Kopiujesz układ zasilacza cc/cv a więc stabilizatora cc/cv i element wykonawczy podłączasz do uzwojenia wirnika. Wyjście altka do stabilizatora żeby widział napięcie i je utrzymywał. Zasilacze cc/cv w większości przypadków mierzą prąd bocznikiem na masie/minusie. W przypadku alternatora jest to niewykonalne. Minus jest na...
Mozna zrobic jescze lepiej : Wziąść alternator firmy CELMA (autobusy SAN ) 24V 85A i do tego falownik. Ps. to jest jedyny alternator który wzbudza juz sie przy 200 -300 obr pełny POWER przy 800 1000 obr/s Standartowe alternatory 600 800 obr by sie wzbudzic .
Podłączyłem tak jak z schematu od ciebie i działa! Zapodałem żarówkę a potem silnik od pralki szczotkowy i wszystko jest regulowane. Ma nawet powolny start(soft start). Myślę go wykorzystać do napędzania alternatorów(stół probierczy w prostej budowie).
Falownik steruje silnikiem w moim stanowisku, ale nawet znając obroty na silniku nie uzyskam dokładnej liczby obrotów alternatorze. Zamówiłem jeden czujnik i zobaczymy jak się sprawdzi
No 3000 W to już ponad 100 A przy 24 V wiec wpięcie bezpośrednio w akumulatory. Autobus to duża powierzchnia dachu myślałeś o panelach PV bo tak to pooglądasz telewizję i już nie odpalisz. Typowo to dodaje się akumulatory tylko dla falownika które ładowane są z alternatora i/lub PV i odłączane na postoju od akumulatora rozruchowego (podłączane do ładowania...
moze wystarczy odpowiednio posterowac cewkami ladujacymi akumulator i one wraz z bebnem zawierajacym magnesy zadzialaja jak rozrusznik , podobny problem rozwiazalem podajac napiecie z "falownika" na alternator , alternator przez chwile dziala jako silnik a potem jak odpali spalinowy to odpinam sterownik i pracuje jak alternator. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic43...
U mnie voltomierz też zaniża, przestałem zwracać na to uwagę, bo i tak za każdym razem podłączam multimetr i mierzę napięcia bezpośrednio na alternatorze - eliminuję wtedy błędy pomiaru wynikające ze spadków napięć na "masie". A co się tyczy obrotomierza, to musisz sprawdzić w DTR schemat - ja nie pamiętam jak on jest sterowany a nie chciałbym wprowadzić...
witam, bardziej elegancki byłby rozruch za pomocą alternatora, tylko musiał byś prostownik i regulator wzbudzenia zastąpić falownikiem a wzbudnice zasilić obco :) prędkość obrotową alternatora mogłeś odczytać z fft napięcia fazowego ;) (jak się nie ma kasy na zabawki to trzeba kombinować) bardzo mnie interesuje sprawność takiej zabawki, cały czas zastanawiam...
Przy 2800 ob/min na silniku alternator ma 5600 ob/min. za mało ? Testowałem na nim kilka alternatorów 150A obroty malały ale trzymał napięcie stabilnie. Silnik komutatorowy od piły elektrycznej 1,5 kw 5000 ob/min , szajbe wytoczyłem. Mam nowy silnik trójfazowy z falownikiem 2,2 kw niestety nie mam czasu żeby zamienić je miejscami.
Witam Czy takie rozwiązanie będzie miało rację bytu? Chodzi o to żeby po skończonym procesie ładowania prąd między akumulatorami nie wędrował sobie. Czemu ma to służyć? 1 akumulator samochodowy, 2gi do użytku na działce, czasem podłączany do niego falownik 12>230. Nie chciałbym doprowadzić do sytuacji, że rozładuje oba akumulatory i zostanę na działce...
Wywalasz mostek diodowy wyciągasz 3F i do tego falownik ....... Taki od rowerów się chyba nada. Zobacz na YT są filmy jak ludzie to robią ...... A i mień dział bo nie ten
Zwarty silnik spowodował spalenie układu KDSF35 oraz wybicie bezpiecznika na podłączanej fazie... Konsekwencje tylko i wyłącznie niewiedzy i kombinatorstwa... Prędkość silników indukcyjnych reguluje się przez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego. Do tego służą falowniki. Ale znalazłem nowy silnik (szczotkowy od odkurzacza), Zwolnisz mu o połowę...
Witam, chciałbym zrobić agregat, który na wyjściu miałby podłączony przedłużacz z kilkoma gniazdkami do których można by było normalnie podłączyć np lodówkę, czy telewizor. Agregat ten byłby zasilany fizycznie, tzn. np na korbkę, czy na pedałowanie. Mam pomysł ogólny, a że nie znam się zbytnio na elektronice, bo to trzeba by było wyliczyć ze wzorów...
Nie no perpetum mobile nie ma. Jak wkładasz mechanicznie 100W to możesz przy idealnych warunkach tak z 90 % (90W) energii elektrycznej idzie wyciągnąć. Tu bardziej chodzi o to żeby właśnie złapać balans i akurat odbierać tyle ile daje. Prądnica czy alternator sam do tego dąży ale przy przekroczeniu pewnej mocy wykładniczo rosną straty. Ma to dwie poważne...
skąd się bierze 200W spadku mocy na diodach . Spadek na diodzie to ok 0,7Vx2sztuki to 1,4V aby spadek mocy na diodzie osiągnął 200W prąd przepływający przez diodę musiałby mieć ok 150A !!!! , co dawałoby alternator o mocy 3600W , nie wydaje mi się ,aby takie alternatory istniały !!!! 150A to całkiem poważny prąd i nie ma mowy aby uzwojenia w alternatorze...
Silnik to diesel. Natomiast silnik elektryczny prawdopodobnie wolnoobrotowy strzelam że 720/min. Żeby uzyskać prawidłową częstotliwość muszą być zachowane obroty + poślizg magnetyczny, powiedzmy 750/min. Kondensator w/g moich badań był potrzebny w zależności od obciążenia. Ogólnie 3 fazy po 1kW to będzie słaby agragat i może nawet nie pociągnąć lodówki...
Witam wszystkich. Czy ma ktos jakis pomysł na zbudowanie stanowiska do pomiarów prądu i obrotów alternatora? Mam alternator, który daje prąd 85A przy 6000 obr/min. Jaki sprzęt bym potrzebował?. Zakładam że przy tym prądzie musi być silnik 3-fazowy na około 3 kW. A co do typu falownika i samego schematu podłączenia całego stanowiska to nie mam pomysłu....
chcialem poprzez chwilowe podanie pradu z pseudofalownika ( mozfety zwieraja-podlaczaja w odpowiedniej sekwencji uzwojenia do masy a na srodek gwiazdy chcialem podac napiecie) odpalic silnik spalinowy , moje zdanie to jest to bez sensu , a od czego jest rozrusznik ? jeżeli już tak kombinujesz to lepiej poszukaj odpowiedniej prądnicy , przez podanie...
Mam pewne zagadnienie do rozwiązania i nie wiem, które z rozwiązan będzie lepsze. A dokładnie rzecz w tym, iż potrzebuję zrobić układ do obciążania silników (ma układ silnik induskcyjny + falownik i chcę prądnicą ew. alternatorem obićiążać silnik, aby dokonac paru pomiarów. Wpadłem na pomysł, aby obciążać poprzez alternator, zrobić zwarcie na wyjściu...
Witam, Mam taki silnik 3f 2.2kW: http://promotorpolska.com/sklep/silniki-... Będzie on użyty do napędzania alternatora na stole probierczym. Potrzebuję wyłącznie płynną regulację obrotów, oraz zasilanie 230V. Rozumiem, że można użyć falownika 1f do silnika 3f, ale jakie są tego konsekwencje ? Czy są zalety wynikające...
Szanowni Panowie. Witam. Proszę: 1000W=12V x ? => ?=1000/12=83A przy średniej sprawności 70% prąd max = 58A T4 da radę. Prowadzę serwis falowników /invert./ i zapinam 1000W/230V/12V zasilające np. szlifierkę (dużą) o mocy 1050W z "cintka 900-setki". (...) polecam. Olkusz, pętla "Krasińskiego"- za murem:) Teraz mam promocję:) 1000W=569,00zł z vat i gniazdkiem...
falownik alternator alternator suzuki alternator falownik zbudować falownik zbudować
hasło konica minolta aluminium spawanie zamiennik ob2273
pilot serwisowy samsung pilot serwisowy samsung
New Holland TS135A – która cewka odpowiada za włączenie wałka WOM, numery części, lokalizacja Xerox WC6605 Windows 10 – profile koloru, sterownik, ustawienia ICC, problem z zapamiętywaniem