Bierz, bierz, tylko nie zapomnij, że ten alternator ma funkcje odzysku energii z hamowania i trzeba sterować go prawdopodobnie przez LIN.
Robiłem pewne próby w tym temacie. Przy zasileniu stałym prądem uzwojenia wzbudzenia (wirnik) i sterowaniu fazami stojana typowym sterownikiem dla silników BLDC, alternator ładnie "kręci". Zmieniając prąd wzbudzenia, można w pewnym stopniu regulować moment obrotowy bez wpływu na prędkość obrotową. Problemem jest połączenie funkcji regulatora napięcia...
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
- Napędzać chcę go siłą wody. - Akurat kupiłem falownik do 12 kW, tyle że do wzbudzenia potrzebuję minimum 180 V DC i zamiast paneli chcę podłączyć prąd z alternatora (z dwóch w sumie). - Falownik 3-fazowy. - Myślałem o prądnicy, tyle że alternatory taniej wychodzą, a falownik załatwi resztę problemów ze skokami napięć (przy panelach cały czas to występuje).
Falowniki zasilające silniki indukcyjne nie mają akumulatorów mimo że ich zadaniem jest sterowanie nie raz silnikami o dużej mocy .Elektronika w nich się jakoś nie psuje bo nie dopina się dodatkowo akumulatora. Mają kondensatory. Falownik a alternator to są 2 różne urządzenia nieporównywalne w działaniu. Nie wiem poco mieszasz falownik do rozruchu...
Alternator to prądnica 3F jak dasz falownik to zrobisz z niej silnik. Tak to działa są filmy na YT z prezentacją tej technologii.
Możesz pohakować. Tu masz wątek jak to się robi w BLDC rowerów holenderskich: Dodano po 6 Jeżeli mogę jeszcze pomóc szukaj maszyn od MHEV, współczesnych miękkich hybryd. Ten co kolega podał ma fatalną sprawność (oś odciętych - znacznik eff 75%). Przykład takiego na neodymach + reluktancja to 25 kW przy pojemności 0,79 litra/1,51 kg --- Jak widzisz maszyna...
2b. Mam silnik diesla 1.7. Mógłbym zamontować zamiast klimatyzacji i standardowego alternatora 2x alternator 1.5-2KW 24V od ciężarówki. Zespawać do tego ramę. Można by było tym zasilać akumulatory falownika hybrydowego jak zimą będzie brakować prądu. Ciepło które się wygeneruje można wykorzystać do ogrzewania. W takim układzie zasugeruję alternatory...
_jte_ falownik, prostujesz ten prad i dajesz na falownik (sprawnosc do 96%) i po problemie, a alternator daje sie dla tego bo ma mniejsze rozmiary i wieksza moc niz pradnice DC.
Błażej_ Dokładnie. Niedawno montowałem taki zestaw na jachcie znajomego. Ten alternator dostarcza 230VDC/50A i jest tak ze trzy razy większy niz samochodowy (system jest prod. amerykańskiej). Ta skrzynka, to nic innego jak falownik 3x204/115V/60Hz + dobudowany regulator do tego alternatora. Tyle, tylko że zastosowane było do silnika glownego Detroit...
http://obrazki.elektroda.pl/1331219700_1... Witam, Przedstawiam swoją wizję na zasilanie awaryjne dosyć sporego budynku. Inwestor nosił się z zamiarem zakupu agregatu do zasilania obiektu - potrzebna moc maksymalna około 70kW, lecz jak to bywa nie chciał wydać na to zbyt dużo pieniędzy - prądu nie brakuje aż tak często. Miesiącami jest...
Offtopic: Na forum spotkałem też kogoś kto ma licznik dwukierunkowy mimo braku fotowoltaiki czy nawet samego falownika. Taki mu założyli. No to rower, alternator z poloneza, mikrofalownik i jazda :) ... Tak na poważnie to licznik dwukierunkowy nie daje nic jeżeli nie ma umowy ze sprzedawcą energii. Falownik i produkcja własna umożliwi jedynie na bieżące...
http://obrazki.elektroda.net/13_12372816... Powstało to w ok 4 miechy w wolnych chwilach. Bo kiedyś już miałem dosyć żonglowania alternatorami w trudnych miejscach i sprzedawania niby dobrych a napęd z klucza pneumatycznego ukręca nakrętki. Koszty głównie to falownik 2,2kW silnik 1,5 kW . Są 2 koła pasowe z wiadomych przyczyn przełożenie jest...
Ładna konstrukcja, doskonale pokazująca praktycznie całą problematykę elektrycznego roweru. Można tu sobie deliberować o silniku od pralki, alternatorze, przetwornicach i falownikach. Tylko: silnik od pralki ma moc 60W, alternator mógłby dać kilkaset, ale ze sprawnością byłoby nieciekawie, przetwornica, falownik swoje ważą (o sprawności 99% nie wspomne...
mysle ,ze moge pochwalic sie takim agregatem , napedza alternator od autobusu-28,8V , nie podawalem gazu ale z pewnoscia silnik krokowy i zawor zalatwia sprawe , myslalem o podawaniu fazy cieklej gazu , ktora troche schlodzi zasysane powietrze, chlodzenia nie trzeba poprawiac a dodatkowe ogrzewanie mozna zbudowac wlasnie z chlodzenia silnika-cieplym...
Ja posiadam falownik niskonapięciowy u/f o dużej mocy, teraz tylko hamownia...
jeśli to ma być do uzytku to najprościej jakaś prądnica prądu stałego, akumulator i sterowanie PWMem, a jeśli to jakiś ekperyment to taki falownik do alternatora jest ciekawym pomysłem.
Mam do rozwiązania pewien problem. Montuje w aucie turystycznym przenośny klimatyzator. Jego moc pobierana to ok 800W. Choć w momencie włączania pewnie duużo więcej. W środku są dwa silniki indukcyjne - jeden w sprężarce, drugi wentylatora. Podaż napięcia 12V nie będzie problemem - jest tam alternator 140A i spory akumulator. Mam dwa wyjścia - kupić...
W sprawie przewoltowania, falownik daje napięcie proporcjonalne do częstotliwości, więc pytanie przy jakiej prędkości obrotowej ma być 12V? Nasycenia rdzenia to też dotyczy, im wyższa częstotliwość tym wyższe napięcie można podać nie doprowadzając do nasycenia.
Tak czy siak musisz mieć akumulator w układzie a on wyrówna PWM . Pozatym co będzie elementem stratnym i o jakiej rezytancji? Dzisiaj normą jest 125A przy 14V, a 150 często się też zdarza. A o to chodzi żeby zagrzać alternator a nie popieścić go tylko. Ja mam do 100A i silnik napędowy 2,2 kW ma ciężko bo wyje niemiłosiernie, ponad 100A falownik wybija...
Czyli ok sprawność można przyjąć ok 50% , to samo wychodziło mi na stole do alternatorów mierząc wydatek alternatora i moc na falowniku.
alternator mozna zastosowac jako silnik ale trzeba zbudowac falownik 3-fazowy...
Ale mi chodzi tylko o układ scalony tak jak napisałem, resztą już się sam zajmę. Jest wiele tysięcy różnych układów scalonych i nie wierze, że niema pośród nich takiego którego szukam. Poza tym sprecyzuje, że chcę zbudować falownik czysto sinusoidalny o zakresie częstotliwośći 0 - 300 Hz do sterowania alternator samochodowego na 12 V i mocy do 500 W.
Chyba byłoby jednak korzystniej zrobić z tego silnik asynchroniczny. Zaznaczałem na początku, że jestem elektroniczna zielenina, czy więc zwieranie oznacza w tym przypadku połączenie uzwojenia wirnika z którąś z faz, a jeśli tak, to czy bez różnicy jest z którą? Po co w takim układzie jest opornik? Do zasilanie alternatora dobry byłby chyba falownik...
Zacząłem robić ten falownik, wytrawiłem już płytkę tylko utknąłem na etapie doboru tranzystorów - nie wiem jak obliczyć potrzebną ich moc. Chciałbym eksperymentalnie zasilić falownikiem alternator i zobaczyć co z tego wyniknie. Tranzystorów jest 6, ja muszę się liczyć z maksymalnym poborem prądu rzędu 90A przy 12V (później będę testował 24V żeby zmniejszyć...
Źle mnie zrozumiałeś, ten link to bardziej jako ciekawostka. Alternatory byłyby ok, gdybyś miał falownik wektorowy zrobiony specjalnie dla alternatora, czyli w tej wersji trójfazowego silnika indukcyjnego. Można stosunkowo prostym układem zmusić alternator do ruchu, jednak nie wyciągniesz takiej mocy jak w tym wskazanym przypadku. Myślę, że warto spróbować...
Jest troche problemow ze sprzeglem , jak za mocno zasprzeglone to nie odpalisz jak za slabo to slinik odpala i wpada w drgania - obroty lewo/prawo zamiast sie obracac , ja rozwiazalem to tak jak na zdieciu , zastosowalem sprzeglo elektromagnetyczne, ktore po odpaleniu silnika skleja silnik z alternatorem. http://obrazki.elektroda.net/39_12485222...
Ja wykorzystałbym tu stary alternator samochodowy jako silnik. Łatwo użyć go w ten sposób nawet niekiedy nie trzeba nic w nim przerabiać. W alternatorze? Wystarczy "tylko" usunąć prostownik i podłączyć zasilanie do uzwojeń przez falownik trójfazowy. Alternator jest prądnicą prądu przemiennego!!! Jeżeli natomiast chodzi Ci o prądnicę prądu stałego,...
Trochę nie rozumiem intencji, kolegi skoro agregat prądotwórczy to potrzebna jest prądnica a nie falownik , czy przetwornica, a jeśli ma do tego służyć alternator ,to proszę spojrzeć na zagadnienie tak: -moc alternatora w najlepszym przypadku 1000w, -sprawność przetwarzania przetwornicy max. 80%, - sprawność ewentualnego falownika maź. 65%...... Sprawność...
Pomysł tematu mi się podoba, chyba takowy musimy założyć :D Napisz Nemo co chcesz na tej działce zasilać, czy tylko oświetlenie i ewentualnie jakiś radioodbiornik czy może coś więcej, to może podpowiem Ci jakieś rozwiązanie. Generatory spalinowe też mi się nie podobają (głośne, drogie i trzeba paliwo lać :? ) Mam u siebie zainstalowaną instalację fotowoltaiczną...
fajnie xdave ze takie wszystko jest dla Ciebie proste ale praktykiem to z pewnoscia nie jestes. Przerobki maja na celu dac silnik z odzyskiem energii hamowania i duzym momecie obrotowym , masz lepsze propozycje tylko kompleksowe ? SERVO??? nie chodzi tu o pozycjonowanie osi tylko synchronizacje predkosci obrotowej z szerokoscia impulsu rola sprzezenia...
Nie jestem pewien (nie zagłębiałem się w temat) jak taki zestaw ma służyć do testowania alternatora pod obciążeniem- owszem, wzbudzenie, regulator napięcia, ułożyskowanie, ślizgacze pierścieni sprawdzić można przy niewielkim obciążeniu, ale załóżmy, że masz alternator (hipotetycznie) 100A- przy napięciu znamionowym ładowania 13,8-14,4V moc oddawana...
Ha... odgrzebałeś mój temat sprzed 10 lat... Wiele się przez ten czas stało. Klimatyzację zrobiłem (inaczej ale o tym za chwilę) przejechałem autem kupę kilometrów po drogach i bezdrożach, zestarzałem się, sprzedałem samochód i wydaje mi się że wszystko jest bardzo odległą historią... Ale teraz do szczegółów - droga którą kroczysz, poniekąd za mną,...
co jest bardziej opłacalne aby był alternator (DC) czy prądnica (AC)(i jaka najlepiej prądnica ) A uda ci się nabyć odpowiednią prądnicę synchroniczną? Z tego co pamiętam prądnica synchroniczna (maszyna synchroniczna ) może pracować tez jako silnik a kupno silnika to nie jest aż taki wielki problem . ps; tak myślę Dodano po 4 Jak wyglądają koszta?...
Łączyć możesz dowolnie a wyniki będą do tego adekwatne. Nie zdradzasz celu który chcesz uzyskać a oczekujesz potwierdzenia pomysłów. W końcu jak dotychczas traktujesz to urządzenie jako maszynę trójfazową . Nie wiemy co zrobisz z twornikiem ani z uzyskaną energią. Ambitne podejście do tematu. Falownik może przysporzyć kłopotów. Bo to mocy trochę trzeba,...
Lecho1 - teoretycznie jest to możliwe, ale potrzebny jest falownik - alternator jest trójfazowy. Niestety nie mam żadnego schematu :/ Pomysł jest dobry - niezła moc i duża wydajność. Co do napędu malucha - to pod wagonami to prądnice (chyba też trójfazowe), raczej należałoby się zainteresować silnikami z wózków peronowych - wiem, że w wersji z pojedynczym...
Bardzo zaskakujące są moce tych motoreduktorów i nie wiem czy to jest w 100 % prawdą ale znając postęp techniki to może... . Więc myślę że mój elektryczny silnik - chociaż troszkę spalinowy (25,66cm3-benzyna) będzie sprawnie działał. Jestem laikiem więc moja koncepcja może być w 100% błędna, a mój prototyp nawet nie ruszy ale spróbować zawsze można...
Rozrusznik całkowicie odpada, jest to silnik szeregowy o małej ilości zwojów i żeby on mógł wygenerować napięcie w granicy 20 V jego obroty musiały by iść w tysiące. Jeśli chodzi o alternator to 800 obr/min to jest minimum przy jakich wzbudza się na napięcie znamionowe. Po obciążeniu go, napięcie spada i trzeba podnieść obroty żeby skompensować spadek....
Nie da się. Pozostaje falownik. PS. z transformatorem też się nie da - zwracam uwagę na częstotliwość.
Kupię nowe - używane, również do naprawy czy na części, ew. jeśli ktoś potrzebuje to zamienię a mam duuużo ciekawych rzeczy! Agregat prądotwórczy - Chętnie diesel od 1-10 kW Prądnica od 100W do 30 kW w zasadzie to każdy typ, nawet z magnesami Transformator duży min 800W do raczej 8kW Chętnie z uzwojeniami na 110, 230, 400, czy trójfazowe min, jedno...
Same prądnice u mnie leżą bo pracują jako silniki do regulowanego posuwu maszyny + prawo/lewo. Lekko nie mają bo jest hamowanie odwrotnymi obrotami. Rozwiązane z czasu kiedy falowniki były bardzo drogie a że pracuje dobrze to po co przerabiać?.
Diagnoza była "Autel Maxi Ultra", dobrze ogarnia elektrykę i hybrydy, sprawdzałem to wcześniej. Mam wprawdzie tester Lexia, ale już nieco leciwy i elektryki nie ogarnia. Dla wyjaśnienia sprawy podaję, że sam alternator na stole probierczym ładuje. Na każdej fazie jest około 200 V. Stawiam na falownik, ponieważ przewód do ładowania 12 V wychodzi z falownika,...
Witam. Zrobiłem sobie urządzonko do badania alternatorów i jako napęd używam właśnie silnika 0,37 kW zasilanego falownikiem. Zawsze próby odbywają się na max f, to znaczy 150 Hz (około 4500 obr/min). Rozpędziłbym jeszcze dalej ale to max falownika. Panowie taki temat był już poruszany na forum i pisanie że łożyska nie wytrzymają 10000 obr/min to brednia....
Przeczytałem cały temat Podobnie szczotki, wirnik, coś musi być zapięte w miejsce wirnika gdyby ktoś eksperymentował. I to właśnie miałem dodać, ale jak widzę są jeszcze trzeźwo myślący. Bez podpięcie żarówki 12V/21W pod szczotki to se można sprawdzać do .........no raczej długo. Co do obrotów, mam takie samodzielnie wykonane stanowisko do badania alternatorów...
jak wykonać to ogarniam. Tylko pomyślałem że sugerujesz połączyć jakiś silnik z alternatorem mechanicznie ale tu potrzebne są 3 pierścienie i komutator
Witam, czy ma ktoś może procedurę odpowietrzania układu chłodzenia Peugeot 508 hybryda? Po wymianie silnika elektrycznego wyskakuje błąd P0A35 - przegrzanie silnika elektrycznego. Pompka dodatkowego obiegu płynu wymieniona, dalej to samo. Układ przelany odpowietrznikami na alternatorze, chłodnicy, silniku elektrycznym, falowniku.
Poszedłeś daleko nie wiem jak to wyjdzie ale za komuny też miałem agregat zrobiony z silnika komara i przewinięty alternator samochodowy To działało. I by nie było zdziwienia to ten komarek chodził na gazie i miał kropelkowanie oleju by się nie zatarł
Już rozglądałem się za tym, niestety jest niestabilny ten wynalazek i pojemność baterii jest mała. Ja bym chciał połączyć trening na rowerze stacjonarnym lub jak tutaj kolega wyżej podał link robiąc stelaż pod rower zwykły. Ok więc może od początku jak to podłączyć: 1. Rower 2. Prądnica / alternator 3. Dioda 4. Akumulator 5. Inwerter/Falownik Rower...
Wiesz, takie pomysły to już producenci aut wdrożyli. PSA korzysta ze zwykłego alternatora, tylko falownik i superkondensatory mu dołożyli. Osprzęt w silnikach robi się coraz bardziej elektryczny. Wspomaganie kierownicy, otwieranie przepustnicy, zaworów, przesuwanie wałków rozrządu, nawet pompa wody.
Witam. Zrobiłem sobie takie stanowisko - działa SUPER. Do napędu wykorzystałem sinik 3f , a zadawanie prędkości odbywa się falownikiem. Odbiornikiem energii są żarówki halogenowe 12V/75W. Oczywiście zamontowany amperomierz i odpowiednio wyskalowany woltomierz (od 11 do 15 V). Układ ma czerwoną lampkę wzbudzenia (tak jak w samochodzie). Jeżeli jesteś...
falownik alternator alternator suzuki alternator falownik zbudować falownik zbudować
porównać komórka mechanika samochodowe chlodziarko zamra
thomson 40fs3246c samsung le32b450c4w
Opel Meriva A – podłączenie kabli do wentylatorów chłodnicy, pinologia, kolory przewodów Schemat GPS Mio Spirit 480 – budowa, typowe usterki, naprawa, datasheety