Wiesz, takie pomysły to już producenci aut wdrożyli. PSA korzysta ze zwykłego alternatora, tylko falownik i superkondensatory mu dołożyli. Osprzęt w silnikach robi się coraz bardziej elektryczny. Wspomaganie kierownicy, otwieranie przepustnicy, zaworów, przesuwanie wałków rozrządu, nawet pompa wody.
Przecież to łatwo przeliczysz : zmierz średnicę koła na wale i średnicę koła na alternatorze. Następnie trzeba znać obroty jakie ma silnik i wykonać stosowne obliczenia. Ja po naprawie alternatorów napędzam je falownikiem i zauważyłem że przy około 1000 obr alternatory się wzbudzają. Zauważ że oryginalna szajbka tego alternatora jest mniejsza (i to...
Przeczytałem cały temat Podobnie szczotki, wirnik, coś musi być zapięte w miejsce wirnika gdyby ktoś eksperymentował. I to właśnie miałem dodać, ale jak widzę są jeszcze trzeźwo myślący. Bez podpięcie żarówki 12V/21W pod szczotki to se można sprawdzać do .........no raczej długo. Co do obrotów, mam takie samodzielnie wykonane stanowisko do badania alternatorów...
Witam. Zrobiłem sobie takie stanowisko - działa SUPER. Do napędu wykorzystałem sinik 3f , a zadawanie prędkości odbywa się falownikiem. Odbiornikiem energii są żarówki halogenowe 12V/75W. Oczywiście zamontowany amperomierz i odpowiednio wyskalowany woltomierz (od 11 do 15 V). Układ ma czerwoną lampkę wzbudzenia (tak jak w samochodzie). Jeżeli jesteś...
Do gazer11. Domyslam się ze chodzi właśnie o Junaka. Te nieszczęsne maszyny prądnice miały od d;Ciagle zalane olejem. Ludzie radzili rużnie. Widziałem duży 6 woltowy akumulator od trabanta. Zamiast kufra na klucze i filtra powietrza. Potem jak tu ktoś napisał doczepiano alternatory od fiata za cylindrem. I chyba niema nic lepszego. Polecam mały alternator...
Witam. Z góry przepraszam, jeśli zły dział.. Próbuje pojąć trochę istotę działania alternatora jako silnika elektrycznego. Wiem już, że ma bardzo niską sprawność, że trzeba falownika do jego wysterowania w roli silnika, że dużo pobiera i że nie opłaca się nic z nim robić - tyle dowiedziałem się na elektrodzie :-). Przechodzę do rzeczy. Chodzi mi o to,...
Prąd 12-15V częstotliwość 50-1000Hz. To podałeś napięcie, prądu jak nie znaliśmy, tak nie znamy :wink: Bez względu na wszystko na samym alternatorze nie można, otrzymasz sygnał sinusoidalny, trzeba coś dołączyć, a pytanie jest tylko jedno - "co?" Jeśli chodzi o 12-15A, to da się zbudować falownik. Byłby zasilany alternatorem i dawałby na wyjściu to...
Witam. Zrobiłem sobie urządzonko do badania alternatorów i jako napęd używam właśnie silnika 0,37 kW zasilanego falownikiem. Zawsze próby odbywają się na max f, to znaczy 150 Hz (około 4500 obr/min). Rozpędziłbym jeszcze dalej ale to max falownika. Panowie taki temat był już poruszany na forum i pisanie że łożyska nie wytrzymają 10000 obr/min to brednia....
Fajna rzecz i pewnie b. pomocna przy testowaniu alternatorów. Czego mi tu brak? Układu, który: Mierzy prąd, napięcie i obroty. Steruje falownikiem i obciążeniem. Przesyła to do PC-ta, gdzie to można zarejestrowa i wydrukowac.
Co chcesz do niego podłączyć? alternator... tak by mi silnik u etki zapalił;d już uzwojenie stare altka wyjeołem... było tam 9zwoi na żłobek drutu 1,2mm łączonego w gwiazdę.... zamierzam nawinąć 18zwoi na żłobek drutu 0,8mm i łączyć to w trójkąt uzyskam dzięki temu możliwość nawijania cieńszym drutem wiec lepiej będzie się układał i więcej go zmieszczę......
Tak czy siak musisz mieć akumulator w układzie a on wyrówna PWM . Pozatym co będzie elementem stratnym i o jakiej rezytancji? Dzisiaj normą jest 125A przy 14V, a 150 często się też zdarza. A o to chodzi żeby zagrzać alternator a nie popieścić go tylko. Ja mam do 100A i silnik napędowy 2,2 kW ma ciężko bo wyje niemiłosiernie, ponad 100A falownik wybija...
Czyli ok sprawność można przyjąć ok 50% , to samo wychodziło mi na stole do alternatorów mierząc wydatek alternatora i moc na falowniku.
Najpierw link 2 Zastanawiam się jak można pisać że silnik elektryczny jest ekologicznym napędem jeśli do jego zasialania użyto akumulatora którego trzeba co jakiś czas ładować. Owszem istnieją sposoby produkcji prądu w sposób ekologiczny ale zdecydowana większość elektrowni na świecie jest nieekologiczna. Jest więc to tylko przenoszenie zanieczyszczeń...
Widzisz. Jakbyś napisał od początku, o co chodzi, to było by zdecydowanie łatwiej. Pozostaje ci agregat prądotwórczy. A jeśli i o niego trudno lub brak funduszy, to jakiś silnik spalinowy, by napędzał ten alternator. Tylko kwestia, co dalej. Nie wszystkie urządzenia pracują na 12V. Potrzebna jest jakaś przetwornica/falownik, która wytworzy napięcie...
Co się stanie jeśli podłączę mostek prostowniczy do alternatora samochodowego (demontując oryginalny mostek z alternatora) jakie otrzymam napięcie stałe? Bez sensu, oryginalny mostek o wiele lepiej sobie poradzi. Wystarczy mi jedna faza z alternatora. I myślałem o małym mostku np do 10A. Przy jakim napięciu? Trzy fazy alternatora o wiele sprawniej...
Alternator jest trójfazową prądnicą prądu przemiennego. To, co chcesz zrobić zadziała z prądnicą prądu stałego, lecz wydajność jej jako silnika będzie daleko mniejsza niż jako prądnicy. Alternator trzeba zasilić prądem przemiennym trójfazowym żeby zmienić go w silnik. Gdybyś poczytał podstawy elektrotechniki, to być może uniknąłbyś rozbiórki alternatora....
Sprawa jest bardzo prosta. Kopiujesz układ zasilacza cc/cv a więc stabilizatora cc/cv i element wykonawczy podłączasz do uzwojenia wirnika. Wyjście altka do stabilizatora żeby widział napięcie i je utrzymywał. Zasilacze cc/cv w większości przypadków mierzą prąd bocznikiem na masie/minusie. W przypadku alternatora jest to niewykonalne. Minus jest na...
Mam wrażenie, iż nikt nie posiada wystarczającej ilości informacji aby ocenić zagadnienie. Jak dla mnie sporo za mało w opisie. Trochę dziwi chęć wykorzystania urządzenia za 108 USD do zabawy podczas gdy można inaczej. Ponadto jest to silnik z przekładnią co nie ułatwia stosowania. Według opisu na jeden Volt przypada coś ok 4200 obr/min, Czyli dla 15...
no moze powinienem ;) wlasnie o to chodzi ze jest to maszyna synchroniczna pradu zmiennego- dlatego teoretycznie nie musze nic przerabiac bo chce ja wykorzystac jako silnik synchroniczny sterowany z prostego falownika... i to dziala chcialem tylko rozwazyc opcje dzieki ktorym moglbym polepszyc moment obrotowy nie zwiekszajac juz pradu...
Zrobiłem ten falownik według schematu KMY już kiedyś, ale z powodu braku wyobraźni szybko poszedł z dymem. Teraz wykonałem go jeszcze raz dla silnika na 24V. Chciałem wykorzystać starego IRa, ale układ nie pracował, więc wrzuciłem nowego. Układ ruszył, całkiem zgrabnie kręcił nawet alternatorem, bo po to był robiony. Jednak coś mnie podkusiło i dałem...
W zmodyfikowanym alternatorze mamy jednak stałe , silne pole magnetyczne którego wartość nie zależy od energii zuzytej przez silnik na uruchomienie alternatora. Każda maszyna generująca prąd (bez względu na konstrukcję) wymaga zasilania jakąś mocą (energią) mechaniczną, z tego co piszesz to Twój tryb rozumowania zakłada iż zastosowanie magnesów neodymowych...
A o który schemat pytasz? Jeśli vlt2 to ja użyłem wtyczki do Explorera - poszukaj czegoś takiego: DjVuWebBrowserPlugin , jeśli ci się nie uda daj e-maila, mogę ci podesłać. Ale swoją drogą ten schemat nie jest dla początkujących, ja w każdym razie nic z niego nie łapię - jakieś dziwne oznaczenia i brak opisów. Wziąłem się za robienie falownika sporo...
Witam Jest bardzo prosty i skuteczy sposób. Miernik cęgowy na przewód z altka do aku, i po problemie. Oczywiście silnik ma mieć wysokie obroty. Drugi sposób to już laboratoryjny. Obliczasz przekładnię mechaniczną (obroty silnika do obrotów altka). Demontujesz altka z auta. Montujesz na specjalnie do tego przystosowanym stole i napędzasz bezpośrednio...
chcialem poprzez chwilowe podanie pradu z pseudofalownika ( mozfety zwieraja-podlaczaja w odpowiedniej sekwencji uzwojenia do masy a na srodek gwiazdy chcialem podac napiecie) odpalic silnik spalinowy , moje zdanie to jest to bez sensu , a od czego jest rozrusznik ? jeżeli już tak kombinujesz to lepiej poszukaj odpowiedniej prądnicy , przez podanie...
fajnie xdave ze takie wszystko jest dla Ciebie proste ale praktykiem to z pewnoscia nie jestes. Przerobki maja na celu dac silnik z odzyskiem energii hamowania i duzym momecie obrotowym , masz lepsze propozycje tylko kompleksowe ? SERVO??? nie chodzi tu o pozycjonowanie osi tylko synchronizacje predkosci obrotowej z szerokoscia impulsu rola sprzezenia...
Cel - napęd e-roweru, pożądany duży moment przy możliwie niskich prędkościach obrotowych (ideał to obroty max rzędu 500-600 obr). Zasilanie z akumulatorów żelowych za pośrednictwem pseudofalownika jak tutaj Schemat zmieniony o tyle, że na wejście cd4017 wchodzi sygnał z zegara regulowany potencjometrem - nie wiem jak to się sprawdzi, układ już niemal...
Ale mi chodzi tylko o układ scalony tak jak napisałem, resztą już się sam zajmę. Jest wiele tysięcy różnych układów scalonych i nie wierze, że niema pośród nich takiego którego szukam. Poza tym sprecyzuje, że chcę zbudować falownik czysto sinusoidalny o zakresie częstotliwośći 0 - 300 Hz do sterowania alternator samochodowego na 12 V i mocy do 500 W.
Witam. Na jednym forum motocyklowym przeczytałem, iż istnieje możliwość takiej przeróbki prądnicy np. od malucha , aby służyła jednocześnie jako rozrusznik. Moje pytanko: = czy rzeczywiście jest to możliwe? = oraz czy do takiej przeróbki musi być użyta prądnica czy może być to również alternator? Jeśli taka opcja jest możliwa prosiłbym chociaż o krótki...
Witam wszystkich. Czy ma ktos jakis pomysł na zbudowanie stanowiska do pomiarów prądu i obrotów alternatora? Mam alternator, który daje prąd 85A przy 6000 obr/min. Jaki sprzęt bym potrzebował?. Zakładam że przy tym prądzie musi być silnik 3-fazowy na około 3 kW. A co do typu falownika i samego schematu podłączenia całego stanowiska to nie mam pomysłu....
To tylko falownik wchodzi w rachubę.
Też borykam się z odpaleniem altka. Wkrótce będę próbował na falowniku (prosta płytka opracowana przez użytkownika elektrody) w różnych wariantach, tzn. na końcówkę mocy sterowaną IR2130 chcę podać sygnał z 555 lub z generatora softwarowego przez UCY74175 - tu nie będzie zachowane U/f, a w kolejnym podejściu już bezpośrednio na IR2130 dać sinusa z zależnością...
Jeśli masz odpowiedni silnik (komutatorowy) to ten kit się nadaje. Gotowych mierników szukaj w tych samych kitach AVT. Falownik jest drogi, a definicji falownika szukaj w Google.
No to by była słabizna :| to tego celu bym wziął zwykły silnik klatkowy albo lepiej od dużego serwo na magnesach stałych. Sterowanie załatwia falownik.
Literka, wyjście "W" alternatora to whele, czyli fala - info o częstotliwości dla obrotomierza, stosowane przeważnie w starszych dieslach. Co do zrobienia takiego stanowiska to już pisałem - "Panowie ja tych stołów nie robię seryjnie. Ten który zrobiłem był wykonany z części z odzysku. Silnik wziąłem od jakiejś maszyny (miał przytarte łożyska), blachę...
Silnik 1,5KW 3fazy do tego falownik 2,2 LG zasilane wszystko z sieci 230v na zdjęciach niema falownika bo używany jest tez w innym silniku Opornica wykonana z drutu oporowego ze zwykłej spirali 1000W od piecyka podzielona na 5 sekcji 2 po 200w 2 po100w i1 50w załączana przekaźnikami 12v 70a ogólnie załącza wartości 50,100,150,200,300,400,500,600 wat...
Szanowni Panowie. Witam. Proszę: 1000W=12V x ? => ?=1000/12=83A przy średniej sprawności 70% prąd max = 58A T4 da radę. Prowadzę serwis falowników /invert./ i zapinam 1000W/230V/12V zasilające np. szlifierkę (dużą) o mocy 1050W z "cintka 900-setki". (...) polecam. Olkusz, pętla "Krasińskiego"- za murem:) Teraz mam promocję:) 1000W=569,00zł z vat i gniazdkiem...
No większość chyba alternatorów ma mocowanie wahliwe plus ucho ustalające położenie, nie wiem, jak chcesz rozwiązać mocowanie na stole testowym, wydawało mi się, że właśnie w podobny sposób, jak na silniku w aucie :) A śruba robiąca za oś mocującą ma chyba w większości przypadków gwint zewnętrzny M10 do M12. Oczywiście, mogą też być inne, ale oczko...
Witajcie - jestem na dość zaawansowanym etapie budowania falownika z noty aplikacyjnej układu dla wersji stand-alone. Chcę tego użyć do sterowania alternatorem samochodowym jako silnikiem służącym do napędu pojazdu elektrycznego (rower 3-kołowy). To chyba najprostsze z możliwych starowań do tej aplikacji i zarazem najtańsze. Co do bloku tranzystorów...
Mam pewne zagadnienie do rozwiązania i nie wiem, które z rozwiązan będzie lepsze. A dokładnie rzecz w tym, iż potrzebuję zrobić układ do obciążania silników (ma układ silnik induskcyjny + falownik i chcę prądnicą ew. alternatorem obićiążać silnik, aby dokonac paru pomiarów. Wpadłem na pomysł, aby obciążać poprzez alternator, zrobić zwarcie na wyjściu...
Faktycznie, przestudiowałem schemat i alternator ma - na obudowie. Czyli mogę go podłączyć według tego linku co podałem i powinno być wszystko ok? Bo gdzieś wyczytałem że bez przekaźnika nie będzie działał poprawnie a jak już to regulator mechaniczny. Czy to prawda? Z wiertarką może faktycznie slaby pomysł więc podłącze pod silnik z falownikiem, przy...
Witam, Mam taki silnik 3f 2.2kW: Będzie on użyty do napędzania alternatora na stole probierczym. Potrzebuję wyłącznie płynną regulację obrotów, oraz zasilanie 230V. Rozumiem, że można użyć falownika 1f do silnika 3f, ale jakie są tego konsekwencje ? Czy są zalety wynikające z użycia falownika 3f ? Falowniki 1f są mimo wszystko tańsze. Pierwszy raz mam...
Podłączyłem tak jak z schematu od ciebie i działa! Zapodałem żarówkę a potem silnik od pralki szczotkowy i wszystko jest regulowane. Ma nawet powolny start(soft start). Myślę go wykorzystać do napędzania alternatorów(stół probierczy w prostej budowie).
Freddy możesz podać jakieś linki ? Dodano po 5 A czy nie da się zastosować jakiegoś falownika ?
Jeden pies ? w przypadku zastosowania MPPT. Tylko są 2 sprawy : Przy szeregowym jak coś zasłoni ci 1 panel to moc spada o połowę. Nie zawsze panele są identyczne ( u mnie mam różnicę -niewielką ale ..) Gdybym podłączył 2 panele które dają przyjmijmy : 1.5A i 1.4 A to prąd wyjściowy będzie 1.4A ( prąd najsłabszego ogniwa ) Szereg nadaje się przy długich...
Przy 2800 ob/min na silniku alternator ma 5600 ob/min. za mało ? Testowałem na nim kilka alternatorów 150A obroty malały ale trzymał napięcie stabilnie. Silnik komutatorowy od piły elektrycznej 1,5 kw 5000 ob/min , szajbe wytoczyłem. Mam nowy silnik trójfazowy z falownikiem 2,2 kw niestety nie mam czasu żeby zamienić je miejscami.
Witam Czy takie rozwiązanie będzie miało rację bytu? Chodzi o to żeby po skończonym procesie ładowania prąd między akumulatorami nie wędrował sobie. Czemu ma to służyć? 1 akumulator samochodowy, 2gi do użytku na działce, czasem podłączany do niego falownik 12>230. Nie chciałbym doprowadzić do sytuacji, że rozładuje oba akumulatory i zostanę na działce...
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
Falownik steruje silnikiem w moim stanowisku, ale nawet znając obroty na silniku nie uzyskam dokładnej liczby obrotów alternatorze. Zamówiłem jeden czujnik i zobaczymy jak się sprawdzi
Witam w miarę ładowania prąd maleje nawet samochodowy alternator nie ładuje 1/10 prądem tylko dopakuje mu z 50A a w miarę ładowania ten prąd spada ,zasilacz pilnuje napięcia a akumulator mam na tyle duży że jest ok po osiągnięciu 13v prąd ładowania spada . Na razie niema problemów.
-alternatora w żadnym wypadku nie powinno się przewoltować. czy Twoim zdaniem alternator z osobówki powinno się zasilać z 12 V ? oczywiście z falownika
No to masz dwa rozwiązania: 1) Słomczyn i 2 silniki BLDC do skutera 2 kW po 300-500 zł/szt (rzadko się trafiają). Przy obrotach typu 600-800 min^-1 uzyskasz z niego 72-90V, prąd znamionowy tam jest 50A. Sprawność ok. 90%. 2) Silnik indukcyjny jako prądnica pracująca wyspowo z kondensatorami. Na olx kupiłem za 200 zł swego czasu KUENLE Antriebssysteme...
Wywalasz mostek diodowy wyciągasz 3F i do tego falownik ....... Taki od rowerów się chyba nada. Zobacz na YT są filmy jak ludzie to robią ...... A i mień dział bo nie ten
Jeżeli sprawa jest tak prosta jak włączenie kompresora do " gniazdka" w samochodzie to po jaką ch.... wymyślać coś takiego jak " Micro- Air" Pytaj producenta tego pomysłu. Dlaczego czołowy producent zamrażarek ma fabrycznie zamontowany " Soft Start" ? A gdzie on to ma zamontowane? Widziałeś? Jak długo akumulator wytrzyma takie obciążenia bez doładowania...
Same prądnice u mnie leżą bo pracują jako silniki do regulowanego posuwu maszyny + prawo/lewo. Lekko nie mają bo jest hamowanie odwrotnymi obrotami. Rozwiązane z czasu kiedy falowniki były bardzo drogie a że pracuje dobrze to po co przerabiać?.
Dzień dobry, w związku z wariactwem na rynku małych agregatów, szukam nie gorszej alternatywy. Koncepcja zakłada użycie UPS lub przetwornicy do zasilania awaryjnego kluczowych obwodów w przypadku braku zasilania. W normalnych warunkach pracy będzie spełniać zasilanie gwarantowane dla rejestratora i urządzeń sieciowych. Odbiory: -Pompa głębinowa 1.4...
Możesz pohakować. Tu masz wątek jak to się robi w BLDC rowerów holenderskich: Dodano po 6 Jeżeli mogę jeszcze pomóc szukaj maszyn od MHEV, współczesnych miękkich hybryd. Ten co kolega podał ma fatalną sprawność (oś odciętych - znacznik eff 75%). Przykład takiego na neodymach + reluktancja to 25 kW przy pojemności 0,79 litra/1,51 kg --- Jak widzisz maszyna...
Błażej_ Dokładnie. Niedawno montowałem taki zestaw na jachcie znajomego. Ten alternator dostarcza 230VDC/50A i jest tak ze trzy razy większy niz samochodowy (system jest prod. amerykańskiej). Ta skrzynka, to nic innego jak falownik 3x204/115V/60Hz + dobudowany regulator do tego alternatora. Tyle, tylko że zastosowane było do silnika glownego Detroit...
Tak tylko ze charakterystyka pradnicy bldc i pradnicy Dc są bardzo odmienne, pradnica dc nie ma czegos takiego jak mppt. Najpewniej alternator 24v i direct ladowac baterie trakcyjna.
Witam . A może ktoś miał problem z ładowaniem przy tym wózku. Alternator 24v. Na przewodzie wzbudzenia nie ma napięcia.
mysle ,ze moge pochwalic sie takim agregatem , napedza alternator od autobusu-28,8V , nie podawalem gazu ale z pewnoscia silnik krokowy i zawor zalatwia sprawe , myslalem o podawaniu fazy cieklej gazu , ktora troche schlodzi zasysane powietrze, chlodzenia nie trzeba poprawiac a dodatkowe ogrzewanie mozna zbudowac wlasnie z chlodzenia silnika-cieplym...
Jeżeli dobrze zrozumiałem, to a agregacie chłodniczym masz silnik diesla. To po co chcesz napędzać silnikiem od samochodu alternator, następnie z alternatora zasilać falownik i dopiero silnik elektryczny agregatu? Napędzając agregat wbudowanym silnikiem masz najmniejsze straty bo masz bezpośrednie połączenie silnik =>sprężarka. A tak dochodzą straty...
Wzialem baterie do domu, naladowalem z gniadka. Tak dla jasności - rozumiem, że baterie i UPS i to nim ładowałeś. Czy wiesz jak długo po takim 17 godzinnym rozładowaniu trzeba ładować akumulatory? Jeżeli możesz to weź jeszcze raz komplet do domu i zobacz jak długo się ładuje do pełna. Tyle czasu będzie musiał pracować agregat aby to naładować (niezależnie...
moze wystarczy odpowiednio posterowac cewkami ladujacymi akumulator i one wraz z bebnem zawierajacym magnesy zadzialaja jak rozrusznik , podobny problem rozwiazalem podajac napiecie z "falownika" na alternator , alternator przez chwile dziala jako silnik a potem jak odpali spalinowy to odpinam sterownik i pracuje jak alternator.
Ja na maszynie do testów alternatora rozpędzam wirnik do ponad 1000 rpm Pan tak poważnie, 1000rpm, poważne obroty jak na alternator. :D Jakie rpm uzyskuje alternator, nawet przy pracy silnika na średnich obrotach, nie mówiąc o maksymalnych? Bez obrazy. Pozdrawiam Jak najbardziej na poważnie. Rpm to taki skrót z języka angielskiego ( revolutions per...
Coś mi tu sodomią i cudzołóstwem zalatuje. Ideą takich generatorów, jest rozpędzenie silnika elektrycznego, nieznacznie powyżej obrotów "synchronicznych" - czyli dla silnika 1440obr/min, było by to >1500obr/min, generowałby wtedy napięcie o częstotliwości w okolicach 50Hz. Silniki spalinowe takie jak ten Ripper z fotografii, moc znamionową rozwijają...
Dlatego zdecydowana większość firm motoryzacyjnych odeszła dawno temu od prądnic na rzecz alternatorów. Raczej nie do końca dlatego. Ale pójdźmy inaczej, jak inaczej możnaby zbudować alternator/prądnicę i jakie by to miało zalety i wady? Po pierwsze prądnice prądu stałego w pewnym sensie nie istnieją. Napięcie indukowane w uzwojeniu to pochodna po...
Młode pokolenie jest widzę pełne zapału, myśli nowocześnie, ale jakby brakuje podstaw. Po co wam myślenie zaraz o przetwornicach, kombinacjach alpejskich i innych wodotryskach, skoro do podnoszenia napięcia zmiennego służy, od szeregu lat, zwyczajny transformator, który przeważnie też jest składnikiem różnorodnych przydasiów. Wystarczy poszukać takiego...
Zara panowie. Przecie taki silnik można częściowo potraktować jako klasyczny alternator. Wzbudzamy wirnik prądem stałym, oczywiście po regulatorze. A ze stojana odbieramy napięcie. Prostownik plus inwerter off grid lub falownik. Dlaczego miało by nie działać?
rozrusznik odpada, nie nadaje się do pracy ciągłej, alternator.. jeżeli potrafisz zbudować falownik. Użyj silnika od takiej zwykłej hulajnogi elektrycznej, jak są sprzedawane na allegro :] w miare dobre rozwiązanie :]
Sterownika nie potrzebuję bo z każdej mojej prądnicy trójfazowej mogę zasilać wszystkie silniki indukcyjne. Zasilić może się da każdy silnik indukcyjny trójfazową prądnicą, tyle że silniki indukcyjne mają różne charakterystyki i na rózne nominalne obroty są projektowane, więc żeby na wyjściu była sensowna moc z takiego silnika w szerszym zakresie prędkości...
Mozna zrobic jescze lepiej : Wziąść alternator firmy CELMA (autobusy SAN ) 24V 85A i do tego falownik. Ps. to jest jedyny alternator który wzbudza juz sie przy 200 -300 obr pełny POWER przy 800 1000 obr/s Standartowe alternatory 600 800 obr by sie wzbudzic .
Całkowicie się z Wami zgadzam, że rower wygląda na zaniedbany. Starałem się go zrobić najlepiej jak potrafiłem. Jeżdżę nim prawie codziennie, niezależnie od warunków pogodowych i pory roku. Deszcz i śnieg nie powodują większych problemów, napęd elektryczny może pracować w każdych warunkach. Niestety korozja robi swoje, ale tego nie unikniemy. Oczywiście...
Jest troche problemow ze sprzeglem , jak za mocno zasprzeglone to nie odpalisz jak za slabo to slinik odpala i wpada w drgania - obroty lewo/prawo zamiast sie obracac , ja rozwiazalem to tak jak na zdieciu , zastosowalem sprzeglo elektromagnetyczne, ktore po odpaleniu silnika skleja silnik z alternatorem. Jeszcze moze sie sprzydac rozrusznik , zrobilem...
W związku z projektem nasunęły mi się takie refleksje: 1. Im większa instalacja tym większa sprawność, zatem trudno sobie wyobrazić sensowną sprawność w tak małej instalacji 2. Trudno sobie także wyobrazić rozpalanie kotła rano, wygaszanie wieczorem (bo trzeba spać). Koszty rozruchu są bardzo duże, o wiele mniej kosztuje utrzymanie instalacji w ruchu....
Konsekwencje tylko i wyłącznie niewiedzy i kombinatorstwa... Teraz to wiem, nie siedziałem wcześniej w tego typu urządzeniach, a idąc za radą również niedoinformowanego sprzedawcy układu KDSF - zakombinowałem.. Kosztowało to 30zł scalaka i silnik, który i tak nie miał zastosowania. Co to za alternator masz i czy w ogóle wiesz jakich obrotów on potrzebuje...
Witam! Dziękuję za szybką odpowiedź. Proszę ... Obawiam się, iż informacja do czego jest mi potrzebny silnik szeregowy wywoła huragan śmiechu, ale co mi tam: Pracuję z grupą na systemie podziemnym Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego. Z racji istnienia tam torów o rozstawie 600mm konstruujemy mały wózek torowy do przewozu towarów (płytki chodnikowe,...
Witam , wszystko wskazuje na to iz najlepsze parametry ,stosunek wielkosc/moc maja bezszczotkowe silniki pradu stalego zasilane falownikiem. Dla zainteresowanych podam iz do eksperymentow i budowy np. elektrycznych rowerow mozna wykorzystać alternatory samochodowe :) Po usunieciu z nich prostownika otrzymujemy za darmoche silnik 3 fazowy duzej mocy...
Częstotliwość i napięcie zalezy od falownika. Istotne jest jaką moc wyciągnie się z układu, czyli pośrednio jak silne magnesy. Ale to już niestety metodą prób i błędów. Samochodowy alternator daje 200-500W, więc większy gabarytowo silnik/alternator powinien dać 1000-2000W. A może i więcej?? Pozdrowienia
Witam, chciałbym zrobić agregat, który na wyjściu miałby podłączony przedłużacz z kilkoma gniazdkami do których można by było normalnie podłączyć np lodówkę, czy telewizor. Agregat ten byłby zasilany fizycznie, tzn. np na korbkę, czy na pedałowanie. Mam pomysł ogólny, a że nie znam się zbytnio na elektronice, bo to trzeba by było wyliczyć ze wzorów...
Widziałem coś takiego w wojskowych radiostacjach przewoźnych zabudowanych na samochodach, wirnik posiadał 3 uzwojenia, jedno napędowe zasilane z akumulatorów 24V pojazdu, i dwa wyjściowe, z których uzyskiwało się napięcia anodowe do zasilania lamp w radiostacji. Tylko zauważ że tu wszystko jest komutowane - to co widziałeś w wojsku to był protoplasta...
Owszem - budową i charakterystyką ładowania i rozładowania. Samochodowy akumulator przez kilka sekund dostarcza kilkuset amperów przy rozruchu silnika, a później jest już cały czas ładowany przez alternator. Akumulatory do fotowoltaiki to akumulatory tzw ,,głębokiego rozładowania" i powoli są ładowane z paneli PV i powoli rozładowywane przez np. falownik...
dobry pomysl mierzyc na uzwojeniach tylko ma ktos jakies konkretne rozwiazania , co do rozruchu to wystarczy powoli w zaleznosci od mocy - bezwladnosci wirnika zwiekszac czestotliwosc falownika , mnie sie udalo w temacie : alternator jako silnik elektryczny. multiwibrator na 3 tranzystorkach generuje taki zegar dla calej dalszej elektroniki. Co do dalszej...
Witam. Kolego gaameer , te 220 to duży kłopot co do bezpieczeństwa. Obroty w takim silniku możesz regulować np. przetwornicą (falownikiem)-> duży koszt. Zastanów się jednak nad niskim napięciem i baterią akumulatorów , a silnik i to całkiem niezły jak do tego roweru pozyskasz ze starej prądnicy od "malucha" (koszty złomu). Podkreślam PRĄDNICY nie alternatora....
Nie masz racji kolego, ponieważ nie chcesz sam poszukać co to alternator więc sam ci w skrócie wyjaśnię: Te dwa pierścienie zasilają elektromagnes na wirniku który generuje pole magnetyczne, pole to wirując razem z wirnikiem indukuje napięcie w trójfazowym uzwojeniu stojana. żeby urządzenie przerobić na silnik trzeba na stałe zasilić wirnik (stanie...
Nie UPS, a osobno przetwornicę (falownik) i osobno akumulator. Szykuj się na kupno duuuużego akumulatora, albo pracujący całą noc silnik samochodu. :-) Potrzebujesz czegoś takiego: Zaletą tego rozwiązania jest to, że podczas jazdy możesz sobie zasilać lodówki, bo energia będzie szła z alternatora. Polecam jednak pod rozwagę inną opcję: wymianę jednej...
Nie będę wyjaśniał nic bo znajdą się Janusze biznesu co będą zarabiać za moimi plecami. Wody tyle ile litrów ma koło wodne koryta wszystkie w pionie połowę koła plus 50L (ja zastosuje 10L wiaderka albo 20L a na głupa 30L i ile tych wiader będzie w kole. Tego nie wiem jeszcze bo czekam na szwagra bo ma mi załatwić wiadra do tego celu. I kotyra mają być...
Dziękuje bardzo za wyjaśnienie. Nie miałem okazji rozbierać prądnicy i oglądać uzwojenia stojana, czy budowy wirnika, także nie mam znajomości rozwiązań w tym agregacie. Myślałem że budowa samej prądnicy jest nieco podobna do budowy alternatora. Tyle tylko że nie ma tutaj szczotek i pierścieni ślizgowych, więc coś mi tu nie pasowało. Mogło to by być...
Ładna konstrukcja, doskonale pokazująca praktycznie całą problematykę elektrycznego roweru. Można tu sobie deliberować o silniku od pralki, alternatorze, przetwornicach i falownikach. Tylko: silnik od pralki ma moc 60W, alternator mógłby dać kilkaset, ale ze sprawnością byłoby nieciekawie, przetwornica, falownik swoje ważą (o sprawności 99% nie wspomne...
przeróbka jest możliwa , wirnik zasilisz napięciem stałym nawet jest to możliwe bez przewijania uzwojeń ktoś na forum już coś takiego próbował do sterownia będzie potrzebny falownik 3f o odpowiednio dużym prądzie zobacz te tematy
A ktore silniki maja najlepszy stosunek wagi do mocy? Czytalem tez ze chyba Honda ma auto hybrydowe. Silnik elektryczny w tym aucie ma dlugosc (wyglada jak splaszczony) ok 6cm. Za to moc ma kolo 10kW. W polaczeniu szeregowo 10 takich jednostek osiaganieto by moc 100kW przy dlugosci zespolu 60cm. Gdzie kupisz taki silnik o takich parametrach? 100kW silnik...
W traku jest akumulator ładowany alternatorem.nie chciałbym tego zmieniać a tylko złożyć układ regulacyjny(większa satysfakcja niż kupienie gotowego układu)Nawiązując do wcześniejszych wypowiedzi myślę że układ PWM z tranzystorami IGBT to niezły pomysł, są to elementy szeroko stosowane w falownikach ,tylko brak schematu.Układ z tyrystorami (jeżeli się...
Silnik to diesel. Natomiast silnik elektryczny prawdopodobnie wolnoobrotowy strzelam że 720/min. Żeby uzyskać prawidłową częstotliwość muszą być zachowane obroty + poślizg magnetyczny, powiedzmy 750/min. Kondensator w/g moich badań był potrzebny w zależności od obciążenia. Ogólnie 3 fazy po 1kW to będzie słaby agragat i może nawet nie pociągnąć lodówki...
Witam, proszę bardzo - odpowiedzi na Twoje pytania: 1. Nie, gdyż UPS-y większej mocy standardowo wymagają zasilania z baterii 24V. Dlaczego ? - a mianowicie problem tkwi w tym, że przy większej mocy i tym samym napięciu pobierany prąd z baterii wzrasta bardzo pokaźnie - co widać i tak po dość grubych przewodach łączących baterię UPS-a z układem. Zwiększenie...
Jesli chcesz obciążać alternatory to 2,2kW minimum, mam 1,5 kW i tak do 70A 12v jest w stanie napędząć 90A i silniejszych nie uciągnie. Falowniki są na alledrogo mam też kilka na sprzedaż. W sumie falownik jest w takim układzie nie potrzebny, tylko koło pasowe na silniku 1440obr-25cm , 2800obr-15cm i wszystko jest ok. Ps fajne obroty dostaje wirnik...
Trochę nie rozumiem intencji, kolegi skoro agregat prądotwórczy to potrzebna jest prądnica a nie falownik , czy przetwornica, a jeśli ma do tego służyć alternator ,to proszę spojrzeć na zagadnienie tak: -moc alternatora w najlepszym przypadku 1000w, -sprawność przetwarzania przetwornicy max. 80%, - sprawność ewentualnego falownika maź. 65%...... Sprawność...
Już rozglądałem się za tym, niestety jest niestabilny ten wynalazek i pojemność baterii jest mała. Ja bym chciał połączyć trening na rowerze stacjonarnym lub jak tutaj kolega wyżej podał link robiąc stelaż pod rower zwykły. Ok więc może od początku jak to podłączyć: 1. Rower 2. Prądnica / alternator 3. Dioda 4. Akumulator 5. Inwerter/Falownik Rower...
Nie no perpetum mobile nie ma. Jak wkładasz mechanicznie 100W to możesz przy idealnych warunkach tak z 90 % (90W) energii elektrycznej idzie wyciągnąć. Tu bardziej chodzi o to żeby właśnie złapać balans i akurat odbierać tyle ile daje. Prądnica czy alternator sam do tego dąży ale przy przekroczeniu pewnej mocy wykładniczo rosną straty. Ma to dwie poważne...
Bardzo zaskakujące są moce tych motoreduktorów i nie wiem czy to jest w 100 % prawdą ale znając postęp techniki to może... . Więc myślę że mój elektryczny silnik - chociaż troszkę spalinowy (25,66cm3-benzyna) będzie sprawnie działał. Jestem laikiem więc moja koncepcja może być w 100% błędna, a mój prototyp nawet nie ruszy ale spróbować zawsze można...
mam pytanie co do wykorzystania alternatora jako silnika , nie chodzi mi tu co prawda o wykorzystanie go do napedu ale zrobilem agregat spalinowy z alternatorem 24v(28.8V) potrzebuje nim ladowac akumulatory , a alternator wykorzystac jako rozrusznik. Najpierw podac troche pradu z falownika a potem jak silnik spalinowy wystartuje odlaczyc falownik. Czy...
W zależności od ustawień falownika zniekształcenia mogą być od prawie sinusoidy do dużych . Rano byłem na złomowisku i przyszło mi do głowy coś takiego : może wykonać prądnice z kilku alternatorów samochodowych (chcieli za nie po 10 PLN od sztuki ) połączonych szeregowo elektrycznie i zgodnie z kątem mechanicznie . (Kiedyś robiłem coś takiego , że wymontowałem...