Pytanie brzmi, czy jest ktoś w stanie pomóc mi w ogarnięciu sterowania takiego alternatoro-rozrusznika? Może istnieje takie rozwiązanie zastosowane w którymś z aut, które ma dość proste sterowanie, łatwe do ''zhakowania''. Może ktoś mógłby mi pomóc przy budowie sterownika do takiego urządzenia?
Czyli ok sprawność można przyjąć ok 50% , to samo wychodziło mi na stole do alternatorów mierząc wydatek alternatora i moc na falowniku.
2b. Mam silnik diesla 1.7. Mógłbym zamontować zamiast klimatyzacji i standardowego alternatora 2x alternator 1.5-2KW 24V od ciężarówki. Zespawać do tego ramę. Można by było tym zasilać akumulatory falownika hybrydowego jak zimą będzie brakować prądu. Ciepło które się wygeneruje można wykorzystać do ogrzewania. W takim układzie zasugeruję alternatory...
Falowniki zasilające silniki indukcyjne nie mają akumulatorów mimo że ich zadaniem jest sterowanie nie raz silnikami o dużej mocy .Elektronika w nich się jakoś nie psuje bo nie dopina się dodatkowo akumulatora. Mają kondensatory. Falownik a alternator to są 2 różne urządzenia nieporównywalne w działaniu. Nie wiem poco mieszasz falownik do rozruchu...
-alternatora w żadnym wypadku nie powinno się przewoltować. czy Twoim zdaniem alternator z osobówki powinno się zasilać z 12 V ? oczywiście z falownika
Obciążenie załaczane przekaźnikami a rolę wariatora spelnia falownik.
Nie da się. Pozostaje falownik. PS. z transformatorem też się nie da - zwracam uwagę na częstotliwość.
No to by była słabizna :| to tego celu bym wziął zwykły silnik klatkowy albo lepiej od dużego serwo na magnesach stałych. Sterowanie załatwia falownik.
Freddy możesz podać jakieś linki ? Dodano po 5 A czy nie da się zastosować jakiegoś falownika ?
jeśli to ma być do uzytku to najprościej jakaś prądnica prądu stałego, akumulator i sterowanie PWMem, a jeśli to jakiś ekperyment to taki falownik do alternatora jest ciekawym pomysłem.
Już rozglądałem się za tym, niestety jest niestabilny ten wynalazek i pojemność baterii jest mała. Ja bym chciał połączyć trening na rowerze stacjonarnym lub jak tutaj kolega wyżej podał link robiąc stelaż pod rower zwykły. Ok więc może od początku jak to podłączyć: 1. Rower 2. Prądnica / alternator 3. Dioda 4. Akumulator 5. Inwerter/Falownik Rower...
Alternator to prądnica 3F jak dasz falownik to zrobisz z niej silnik. Tak to działa są filmy na YT z prezentacją tej technologii.
Same prądnice u mnie leżą bo pracują jako silniki do regulowanego posuwu maszyny + prawo/lewo. Lekko nie mają bo jest hamowanie odwrotnymi obrotami. Rozwiązane z czasu kiedy falowniki były bardzo drogie a że pracuje dobrze to po co przerabiać?.
Falownik to dosc powszechna usterka ze stajni PSA
Witam. Zrobiłem sobie urządzonko do badania alternatorów i jako napęd używam właśnie silnika 0,37 kW zasilanego falownikiem. Zawsze próby odbywają się na max f, to znaczy 150 Hz (około 4500 obr/min). Rozpędziłbym jeszcze dalej ale to max falownika. Panowie taki temat był już poruszany na forum i pisanie że łożyska nie wytrzymają 10000 obr/min to brednia....
hubiwit ! Konstrukcja takiej "skrzyneczki" siłami amatorskimi jest "poza zasięgiem", nie mówiąc już o tym, że jeśli chcesz, aby silnik samochodu (o mocy kilkadziesiąt kW) napędzał "cudo" o mocy kilka kW - to masz przykład złego doboru mechanizmów - to się mści kilkakrotnie wyższym zużyciem paliwa dla wyprodukowania 1kWh. "Magiczna skrzyneczka" przetwarza...
To tylko falownik wchodzi w rachubę.
Sterownika nie potrzebuję bo z każdej mojej prądnicy trójfazowej mogę zasilać wszystkie silniki indukcyjne. Zasilić może się da każdy silnik indukcyjny trójfazową prądnicą, tyle że silniki indukcyjne mają różne charakterystyki i na rózne nominalne obroty są projektowane, więc żeby na wyjściu była sensowna moc z takiego silnika w szerszym zakresie prędkości...
Witam. Zrobiłem sobie takie stanowisko - działa SUPER. Do napędu wykorzystałem sinik 3f , a zadawanie prędkości odbywa się falownikiem. Odbiornikiem energii są żarówki halogenowe 12V/75W. Oczywiście zamontowany amperomierz i odpowiednio wyskalowany woltomierz (od 11 do 15 V). Układ ma czerwoną lampkę wzbudzenia (tak jak w samochodzie). Jeżeli jesteś...
Przeczytałem cały temat Podobnie szczotki, wirnik, coś musi być zapięte w miejsce wirnika gdyby ktoś eksperymentował. I to właśnie miałem dodać, ale jak widzę są jeszcze trzeźwo myślący. Bez podpięcie żarówki 12V/21W pod szczotki to se można sprawdzać do .........no raczej długo. Co do obrotów, mam takie samodzielnie wykonane stanowisko do badania alternatorów...
proszę o informację w temacie wykonania falownika mechanicznego, aby prąd DC tanio przetworzyć na AC, również 3-fazowy Połącz wały silnika DC i alternatora samochodowego (bez mostka prostowniczego). Nie będzie tanio, ani skutecznie, ale sam się uparłeś, żeby było prymitywnie.
Zacząłem robić ten falownik, wytrawiłem już płytkę tylko utknąłem na etapie doboru tranzystorów - nie wiem jak obliczyć potrzebną ich moc. Chciałbym eksperymentalnie zasilić falownikiem alternator i zobaczyć co z tego wyniknie. Tranzystorów jest 6, ja muszę się liczyć z maksymalnym poborem prądu rzędu 90A przy 12V (później będę testował 24V żeby zmniejszyć...
_jte_ falownik, prostujesz ten prad i dajesz na falownik (sprawnosc do 96%) i po problemie, a alternator daje sie dla tego bo ma mniejsze rozmiary i wieksza moc niz pradnice DC.
Witam, czy ma ktoś może procedurę odpowietrzania układu chłodzenia Peugeot 508 hybryda? Po wymianie silnika elektrycznego wyskakuje błąd P0A35 - przegrzanie silnika elektrycznego. Pompka dodatkowego obiegu płynu wymieniona, dalej to samo. Układ przelany odpowietrznikami na alternatorze, chłodnicy, silniku elektrycznym, falowniku.
moze wystarczy odpowiednio posterowac cewkami ladujacymi akumulator i one wraz z bebnem zawierajacym magnesy zadzialaja jak rozrusznik , podobny problem rozwiazalem podajac napiecie z "falownika" na alternator , alternator przez chwile dziala jako silnik a potem jak odpali spalinowy to odpinam sterownik i pracuje jak alternator. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic43...
Przecież to łatwo przeliczysz : zmierz średnicę koła na wale i średnicę koła na alternatorze. Następnie trzeba znać obroty jakie ma silnik i wykonać stosowne obliczenia. Ja po naprawie alternatorów napędzam je falownikiem i zauważyłem że przy około 1000 obr alternatory się wzbudzają. Zauważ że oryginalna szajbka tego alternatora jest mniejsza (i to...
Jeżeli dobrze zrozumiałem, to a agregacie chłodniczym masz silnik diesla. To po co chcesz napędzać silnikiem od samochodu alternator, następnie z alternatora zasilać falownik i dopiero silnik elektryczny agregatu? Napędzając agregat wbudowanym silnikiem masz najmniejsze straty bo masz bezpośrednie połączenie silnik =>sprężarka. A tak dochodzą straty...
docelowo chce prądnice 50KW mój pomysł doładowania alternatorem samochodowym w miejsce podłączenia bateri myślałem też o alternatorach 48V i podłączeniu ich w falownik w miejsce przyłączania baterii alternatory samochodowe mają moc około 1KW, dla 50KW musiałbyś ich podłączyć sporo. Są gotowe rozwiązania ale sporo kosztują. Jeżeli jednak chcesz tak...
Prąd 12-15V częstotliwość 50-1000Hz. To podałeś napięcie, prądu jak nie znaliśmy, tak nie znamy :wink: Bez względu na wszystko na samym alternatorze nie można, otrzymasz sygnał sinusoidalny, trzeba coś dołączyć, a pytanie jest tylko jedno - "co?" Jeśli chodzi o 12-15A, to da się zbudować falownik. Byłby zasilany alternatorem i dawałby na wyjściu to...
Wiesz, takie pomysły to już producenci aut wdrożyli. PSA korzysta ze zwykłego alternatora, tylko falownik i superkondensatory mu dołożyli. Osprzęt w silnikach robi się coraz bardziej elektryczny. Wspomaganie kierownicy, otwieranie przepustnicy, zaworów, przesuwanie wałków rozrządu, nawet pompa wody.
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
Falownik
Powodzenia, bo moim zdaniem porywasz się z motyką na słońce. Chcesz mieć 48V DC, to załatw sobie gotową prądnicę z takim wyjściem. Ty bierzesz się za specjalistyczną część samochodową o skomplikowanej funkcji i się dziwisz, że sterowanie jest skomplikowane. I nikt ci żadnego protokołu nie poda, bo na to nie ma standaryzacji, bo po co. To tak, jakbyś...
mysle ,ze moge pochwalic sie takim agregatem , napedza alternator od autobusu-28,8V , nie podawalem gazu ale z pewnoscia silnik krokowy i zawor zalatwia sprawe , myslalem o podawaniu fazy cieklej gazu , ktora troche schlodzi zasysane powietrze, chlodzenia nie trzeba poprawiac a dodatkowe ogrzewanie mozna zbudowac wlasnie z chlodzenia silnika-cieplym...
Nie nie to jest gotowy turbozespół z (chyba)alternatorem w jednej obudowie, bo piszą o prostowniku i falowniku gridtie
Mam taki w pracy. Kiedyś miałem wykonany samodzielnie. Amperomierz może być analogowy-nie jest wymagany dokładny pomiar-voltomierz, są gotowe moduły ~50zł. A jak zrobisz regulację obrotów silnika napędzającego, w fabrycznym jest falownik. Pozostaje pomiar obrotów, obciążenie alternatora. Ogólnie do zrobienia.
Jeden pies ? w przypadku zastosowania MPPT. Tylko są 2 sprawy : Przy szeregowym jak coś zasłoni ci 1 panel to moc spada o połowę. Nie zawsze panele są identyczne ( u mnie mam różnicę -niewielką ale ..) Gdybym podłączył 2 panele które dają przyjmijmy : 1.5A i 1.4 A to prąd wyjściowy będzie 1.4A ( prąd najsłabszego ogniwa ) Szereg nadaje się przy długich...
No 3000 W to już ponad 100 A przy 24 V wiec wpięcie bezpośrednio w akumulatory. Autobus to duża powierzchnia dachu myślałeś o panelach PV bo tak to pooglądasz telewizję i już nie odpalisz. Typowo to dodaje się akumulatory tylko dla falownika które ładowane są z alternatora i/lub PV i odłączane na postoju od akumulatora rozruchowego (podłączane do ładowania...
Poszedłeś daleko nie wiem jak to wyjdzie ale za komuny też miałem agregat zrobiony z silnika komara i przewinięty alternator samochodowy To działało. I by nie było zdziwienia to ten komarek chodził na gazie i miał kropelkowanie oleju by się nie zatarł
Tak tylko ze charakterystyka pradnicy bldc i pradnicy Dc są bardzo odmienne, pradnica dc nie ma czegos takiego jak mppt. Najpewniej alternator 24v i direct ladowac baterie trakcyjna.
Należę do osób, które chciałyby wykonać taką konstrukcję dla samej przyjemności - projekt autora podoba mi się, jeśli nie jest jeszcze ukończony (a na to wychodzi) :D . To jest tak, że są ludzie, którzy potrzebują zrobić coś dla satysfakcji - i zapewne tak powstał ten agregat :D Sam miałem podobny etap w życiu, a nawet niepowtarzalną okazję - kupiłem...
Po pierwsze, to serwosilnik. Synchroniczny silnik z magnesami trwałymi, z enkoderem który może być zasilany i sterowany wyłącznie przez dedykowany serwowzmacniacz. Po drugie, niektóre falowniki mają możliwość sterowania silnikami PMSM bez enkodera. Ja się bawiłem falownikiem Omron MX-2. Dało się sprawić że silnik się kręcił bez obciążenia, jednak zmiany...
Witam mozesz bardziej opisac jaki silnik , falownik z czego wykonales ta opornice do wytwarzania oporu.
Tak czy siak musisz mieć akumulator w układzie a on wyrówna PWM . Pozatym co będzie elementem stratnym i o jakiej rezytancji? Dzisiaj normą jest 125A przy 14V, a 150 często się też zdarza. A o to chodzi żeby zagrzać alternator a nie popieścić go tylko. Ja mam do 100A i silnik napędowy 2,2 kW ma ciężko bo wyje niemiłosiernie, ponad 100A falownik wybija...
Wzialem baterie do domu, naladowalem z gniadka. Tak dla jasności - rozumiem, że baterie i UPS i to nim ładowałeś. Czy wiesz jak długo po takim 17 godzinnym rozładowaniu trzeba ładować akumulatory? Jeżeli możesz to weź jeszcze raz komplet do domu i zobacz jak długo się ładuje do pełna. Tyle czasu będzie musiał pracować agregat aby to naładować (niezależnie...
rozrusznik odpada, nie nadaje się do pracy ciągłej, alternator.. jeżeli potrafisz zbudować falownik. Użyj silnika od takiej zwykłej hulajnogi elektrycznej, jak są sprzedawane na allegro :] w miare dobre rozwiązanie :]
W jakiem programie nalezy otwierac schemat falownika ktory byl zamieszcony wyzej??
Mozna zrobic jescze lepiej : Wziąść alternator firmy CELMA (autobusy SAN ) 24V 85A i do tego falownik. Ps. to jest jedyny alternator który wzbudza juz sie przy 200 -300 obr pełny POWER przy 800 1000 obr/s Standartowe alternatory 600 800 obr by sie wzbudzic .
Myślę nad jakąś małą turbinką 200-500W podłączaną na noc do falownika fotowoltaiki. Tym bardziej że falownik ma taką opcję oraz wolne wejście. Szkoda tylko że jest tylko jeden układ MPPT w nim.
Literka, wyjście "W" alternatora to whele, czyli fala - info o częstotliwości dla obrotomierza, stosowane przeważnie w starszych dieslach. Co do zrobienia takiego stanowiska to już pisałem - "Panowie ja tych stołów nie robię seryjnie. Ten który zrobiłem był wykonany z części z odzysku. Silnik wziąłem od jakiejś maszyny (miał przytarte łożyska), blachę...
Faktycznie, przestudiowałem schemat i alternator ma - na obudowie. Czyli mogę go podłączyć według tego linku co podałem i powinno być wszystko ok? Bo gdzieś wyczytałem że bez przekaźnika nie będzie działał poprawnie a jak już to regulator mechaniczny. Czy to prawda? Z wiertarką może faktycznie slaby pomysł więc podłącze pod silnik z falownikiem, przy...
Owszem - budową i charakterystyką ładowania i rozładowania. Samochodowy akumulator przez kilka sekund dostarcza kilkuset amperów przy rozruchu silnika, a później jest już cały czas ładowany przez alternator. Akumulatory do fotowoltaiki to akumulatory tzw ,,głębokiego rozładowania" i powoli są ładowane z paneli PV i powoli rozładowywane przez np. falownik...
Witam, czy byłaby mozliwosc sterowania za pomocą tego układu falownikiem na mosfetach do silnika zrobionego z alternatora samochodowego 3-f oczywiscie. Jakie zmiany musialbym wprowadzic w programie ?
Ja wykorzystałbym tu stary alternator samochodowy jako silnik. Łatwo użyć go w ten sposób nawet niekiedy nie trzeba nic w nim przerabiać. W alternatorze? Wystarczy "tylko" usunąć prostownik i podłączyć zasilanie do uzwojeń przez falownik trójfazowy. Alternator jest prądnicą prądu przemiennego!!! Jeżeli natomiast chodzi Ci o prądnicę prądu stałego,...
Potrzebujesz silnik prądu stałego ala alternator lub inny. Z indukcyjnymi nic nie zrobisz. Na wirniku musi być magnes stały bądź właśnie wystąpić wzbudzenie uzwojenia. Jeśli dasz alternator to będziesz potrzebował falownika - inwertera żeby uzyskać 1 fazę 230V.
Czyli prosty falownik na generatorze i tranzystorach powinien wystarczyć jako źródło napięcia ?
saskia W tym silniku nie musisz nic przewijac i nie potrzeba żadnych magnesów. Jedyny problem to obroty przy których tzw. magnetyzm szczątkowy bedzie powodował wzbudzenie go jako prądnicy. No ale można uzwojenia wirnika oddzielić od stojana i zrobić prądnicę obcowzbudna (chyba tak to sie nazywa, bo nie pamiętam). W każdym bądź razie jesteś w lepszej...
Witam, mam pomysł tylko nie wiem czy dobrze kombinuję. Co się stanie jeśli podłączę mostek prostowniczy do alternatora samochodowego (demontując oryginalny mostek z alternatora) jakie otrzymam napięcie stałe? Chodzi mi o ewentualne podłączenie prądu stałego do falownika od fotowoltaiki. Tyle że przeważnie na panelach jest wysokie napięcie ale małe natężenie....
Źle mnie zrozumiałeś, ten link to bardziej jako ciekawostka. Alternatory byłyby ok, gdybyś miał falownik wektorowy zrobiony specjalnie dla alternatora, czyli w tej wersji trójfazowego silnika indukcyjnego. Można stosunkowo prostym układem zmusić alternator do ruchu, jednak nie wyciągniesz takiej mocy jak w tym wskazanym przypadku. Myślę, że warto spróbować...
powerm: Od kiedy alternator jest w stanie pociągnąć samochód i czy podłączałes kiedyś alternator pod napięcie? Bo alternator to prądnica trójfazowa z prostownikiem w jednej obudowie. I jeśli nie przerobisz alternatora dość poważnie: wymontowanie diód i zastosowanie trójfazowego falownika, to za cholere nie ruszy to jako silnik. Myslałeś chyba o rozruszniku....
Witam . A może ktoś miał problem z ładowaniem przy tym wózku. Alternator 24v. Na przewodzie wzbudzenia nie ma napięcia.
Offtopic: Na forum spotkałem też kogoś kto ma licznik dwukierunkowy mimo braku fotowoltaiki czy nawet samego falownika. Taki mu założyli. No to rower, alternator z poloneza, mikrofalownik i jazda :) Przepraszam nie mogłem się powstrzymać :) A tak na poważnie, to może na gruncie zamontujesz panele, tymczasowo na prowizorycznych podporach, bloczkach?
alternator mozna zastosowac jako silnik ale trzeba zbudowac falownik 3-fazowy...
witam, bardziej elegancki byłby rozruch za pomocą alternatora, tylko musiał byś prostownik i regulator wzbudzenia zastąpić falownikiem a wzbudnice zasilić obco :) prędkość obrotową alternatora mogłeś odczytać z fft napięcia fazowego ;) (jak się nie ma kasy na zabawki to trzeba kombinować) bardzo mnie interesuje sprawność takiej zabawki, cały czas zastanawiam...
Ładna konstrukcja, doskonale pokazująca praktycznie całą problematykę elektrycznego roweru. Można tu sobie deliberować o silniku od pralki, alternatorze, przetwornicach i falownikach. Tylko: silnik od pralki ma moc 60W, alternator mógłby dać kilkaset, ale ze sprawnością byłoby nieciekawie, przetwornica, falownik swoje ważą (o sprawności 99% nie wspomne...
Lecho1 - teoretycznie jest to możliwe, ale potrzebny jest falownik - alternator jest trójfazowy. Niestety nie mam żadnego schematu :/ Pomysł jest dobry - niezła moc i duża wydajność. Co do napędu malucha - to pod wagonami to prądnice (chyba też trójfazowe), raczej należałoby się zainteresować silnikami z wózków peronowych - wiem, że w wersji z pojedynczym...
Jest troche problemow ze sprzeglem , jak za mocno zasprzeglone to nie odpalisz jak za slabo to slinik odpala i wpada w drgania - obroty lewo/prawo zamiast sie obracac , ja rozwiazalem to tak jak na zdieciu , zastosowalem sprzeglo elektromagnetyczne, ktore po odpaleniu silnika skleja silnik z alternatorem. http://obrazki.elektroda.net/39_12485222...
Ale mi chodzi tylko o układ scalony tak jak napisałem, resztą już się sam zajmę. Jest wiele tysięcy różnych układów scalonych i nie wierze, że niema pośród nich takiego którego szukam. Poza tym sprecyzuje, że chcę zbudować falownik czysto sinusoidalny o zakresie częstotliwośći 0 - 300 Hz do sterowania alternator samochodowego na 12 V i mocy do 500 W.
Falownik steruje silnikiem w moim stanowisku, ale nawet znając obroty na silniku nie uzyskam dokładnej liczby obrotów alternatorze. Zamówiłem jeden czujnik i zobaczymy jak się sprawdzi
Sprawa jest bardzo prosta. Kopiujesz układ zasilacza cc/cv a więc stabilizatora cc/cv i element wykonawczy podłączasz do uzwojenia wirnika. Wyjście altka do stabilizatora żeby widział napięcie i je utrzymywał. Zasilacze cc/cv w większości przypadków mierzą prąd bocznikiem na masie/minusie. W przypadku alternatora jest to niewykonalne. Minus jest na...
Czytałem na elektrodzie, że jeden z userów zrobił sobie takie urządzonko i wpakował tam silnik 0,55 kW. Pisze, że hula mu sprzęt jak głupi. Podobne projekty do mojego też zasilane są z silnika 1,5 kW. Poza tym znajomy nie ma zamiaru obciążać niewiadomo jak mocno badanego alternatora,
Ja na maszynie do testów alternatora rozpędzam wirnik do ponad 1000 rpm Pan tak poważnie, 1000rpm, poważne obroty jak na alternator. :D Jakie rpm uzyskuje alternator, nawet przy pracy silnika na średnich obrotach, nie mówiąc o maksymalnych? Bez obrazy. Pozdrawiam Jak najbardziej na poważnie. Rpm to taki skrót z języka angielskiego ( revolutions per...
Podłączyłem tak jak z schematu od ciebie i działa! Zapodałem żarówkę a potem silnik od pralki szczotkowy i wszystko jest regulowane. Ma nawet powolny start(soft start). Myślę go wykorzystać do napędzania alternatorów(stół probierczy w prostej budowie).
Wywalasz mostek diodowy wyciągasz 3F i do tego falownik ....... Taki od rowerów się chyba nada. Zobacz na YT są filmy jak ludzie to robią ...... A i mień dział bo nie ten
Trochę nie rozumiem intencji, kolegi skoro agregat prądotwórczy to potrzebna jest prądnica a nie falownik , czy przetwornica, a jeśli ma do tego służyć alternator ,to proszę spojrzeć na zagadnienie tak: -moc alternatora w najlepszym przypadku 1000w, -sprawność przetwarzania przetwornicy max. 80%, - sprawność ewentualnego falownika maź. 65%...... Sprawność...
Silnik to diesel. Natomiast silnik elektryczny prawdopodobnie wolnoobrotowy strzelam że 720/min. Żeby uzyskać prawidłową częstotliwość muszą być zachowane obroty + poślizg magnetyczny, powiedzmy 750/min. Kondensator w/g moich badań był potrzebny w zależności od obciążenia. Ogólnie 3 fazy po 1kW to będzie słaby agragat i może nawet nie pociągnąć lodówki...
chcialem poprzez chwilowe podanie pradu z pseudofalownika ( mozfety zwieraja-podlaczaja w odpowiedniej sekwencji uzwojenia do masy a na srodek gwiazdy chcialem podac napiecie) odpalic silnik spalinowy , moje zdanie to jest to bez sensu , a od czego jest rozrusznik ? jeżeli już tak kombinujesz to lepiej poszukaj odpowiedniej prądnicy , przez podanie...
Jedynie falownik Cie ratuje na tym drugim wentylatorze. Co do samego agregatu i jego alternatora to nie wiem jak dluo pociagnie pracujac przy obciazeniu ok 85%
Przy 2800 ob/min na silniku alternator ma 5600 ob/min. za mało ? Testowałem na nim kilka alternatorów 150A obroty malały ale trzymał napięcie stabilnie. Silnik komutatorowy od piły elektrycznej 1,5 kw 5000 ob/min , szajbe wytoczyłem. Mam nowy silnik trójfazowy z falownikiem 2,2 kw niestety nie mam czasu żeby zamienić je miejscami.
U mnie voltomierz też zaniża, przestałem zwracać na to uwagę, bo i tak za każdym razem podłączam multimetr i mierzę napięcia bezpośrednio na alternatorze - eliminuję wtedy błędy pomiaru wynikające ze spadków napięć na "masie". A co się tyczy obrotomierza, to musisz sprawdzić w DTR schemat - ja nie pamiętam jak on jest sterowany a nie chciałbym wprowadzić...
Mam pewne zagadnienie do rozwiązania i nie wiem, które z rozwiązan będzie lepsze. A dokładnie rzecz w tym, iż potrzebuję zrobić układ do obciążania silników (ma układ silnik induskcyjny + falownik i chcę prądnicą ew. alternatorem obićiążać silnik, aby dokonac paru pomiarów. Wpadłem na pomysł, aby obciążać poprzez alternator, zrobić zwarcie na wyjściu...
Witam , wszystko wskazuje na to iz najlepsze parametry ,stosunek wielkosc/moc maja bezszczotkowe silniki pradu stalego zasilane falownikiem. Dla zainteresowanych podam iz do eksperymentow i budowy np. elektrycznych rowerow mozna wykorzystać alternatory samochodowe :) Po usunieciu z nich prostownika otrzymujemy za darmoche silnik 3 fazowy duzej mocy...
Cel - napęd e-roweru, pożądany duży moment przy możliwie niskich prędkościach obrotowych (ideał to obroty max rzędu 500-600 obr). Zasilanie z akumulatorów żelowych za pośrednictwem pseudofalownika jak tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/alterna... Schemat zmieniony o tyle, że na wejście cd4017 wchodzi...
Witam. Zlecę opracowanie poniższego schematu stanowiska: falownik z wbudowanym sterowaniem -> tutaj po drodze między falownikiem a silnikiem elektrycznym, aby uzyskać zmienną prędkość obrotową jak w silnikach spalinowych , nałożymy częstotliwość drgań z wykresu rys.1, taką interferencję, czy generator między falownikiem, a silnikiem -> następnie silnik...
Witam, chciałbym zrobić agregat, który na wyjściu miałby podłączony przedłużacz z kilkoma gniazdkami do których można by było normalnie podłączyć np lodówkę, czy telewizor. Agregat ten byłby zasilany fizycznie, tzn. np na korbkę, czy na pedałowanie. Mam pomysł ogólny, a że nie znam się zbytnio na elektronice, bo to trzeba by było wyliczyć ze wzorów...
Witam Czy takie rozwiązanie będzie miało rację bytu? Chodzi o to żeby po skończonym procesie ładowania prąd między akumulatorami nie wędrował sobie. Czemu ma to służyć? 1 akumulator samochodowy, 2gi do użytku na działce, czasem podłączany do niego falownik 12>230. Nie chciałbym doprowadzić do sytuacji, że rozładuje oba akumulatory i zostanę na działce...
Częstotliwość i napięcie zalezy od falownika. Istotne jest jaką moc wyciągnie się z układu, czyli pośrednio jak silne magnesy. Ale to już niestety metodą prób i błędów. Samochodowy alternator daje 200-500W, więc większy gabarytowo silnik/alternator powinien dać 1000-2000W. A może i więcej?? Pozdrowienia
Zwarty silnik spowodował spalenie układu KDSF35 oraz wybicie bezpiecznika na podłączanej fazie... Konsekwencje tylko i wyłącznie niewiedzy i kombinatorstwa... Prędkość silników indukcyjnych reguluje się przez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego. Do tego służą falowniki. Ale znalazłem nowy silnik (szczotkowy od odkurzacza), Zwolnisz mu o połowę...
dobry pomysl mierzyc na uzwojeniach tylko ma ktos jakies konkretne rozwiazania , co do rozruchu to wystarczy powoli w zaleznosci od mocy - bezwladnosci wirnika zwiekszac czestotliwosc falownika , mnie sie udalo w temacie : alternator jako silnik elektryczny. http://www.elektroda.pl/rtvforum/alterna... multiwibrator...
Witam, Mam taki silnik 3f 2.2kW: http://promotorpolska.com/sklep/silniki-... Będzie on użyty do napędzania alternatora na stole probierczym. Potrzebuję wyłącznie płynną regulację obrotów, oraz zasilanie 230V. Rozumiem, że można użyć falownika 1f do silnika 3f, ale jakie są tego konsekwencje ? Czy są zalety wynikające...
Witam wszystkich. Czy ma ktos jakis pomysł na zbudowanie stanowiska do pomiarów prądu i obrotów alternatora? Mam alternator, który daje prąd 85A przy 6000 obr/min. Jaki sprzęt bym potrzebował?. Zakładam że przy tym prądzie musi być silnik 3-fazowy na około 3 kW. A co do typu falownika i samego schematu podłączenia całego stanowiska to nie mam pomysłu....
Cześć. Wiadome jest (tak mi się zdaje) że prądnica wolnoobrotowa musi "dostać" spory moment obrotowy, a wysokoobrotowa będzie pracować na mniejszym momencie. Od dłuższego czasu szukam informacji, jak ominąć opór mechaniczny stawiany przez prądnicę, alternator pod obciążeniem elektrycznym. Ktoś się orientuje, czy jest to w ogóle możliwe? Czy transformator...
Tak , oczywiście ale autor tematu szuka prostego rozwiązania i zapewne taniego , a panele do tych nie należą . Tak samo zastosowanie transformatora trójfazowego do alternatora do tanich rozwiązań nie będzie należało . :| Dodano po 5 Utrzymanie stałej częstotliwości i obrotów alternatora wymagało by zastosowania regulatora obrotów , nawet mechanicznego...
no moze powinienem ;) wlasnie o to chodzi ze jest to maszyna synchroniczna pradu zmiennego- dlatego teoretycznie nie musze nic przerabiac bo chce ja wykorzystac jako silnik synchroniczny sterowany z prostego falownika... i to dziala chcialem tylko rozwazyc opcje dzieki ktorym moglbym polepszyc moment obrotowy nie zwiekszajac juz pradu...
Co chcesz do niego podłączyć? alternator... tak by mi silnik u etki zapalił;d już uzwojenie stare altka wyjeołem... było tam 9zwoi na żłobek drutu 1,2mm łączonego w gwiazdę.... zamierzam nawinąć 18zwoi na żłobek drutu 0,8mm i łączyć to w trójkąt uzyskam dzięki temu możliwość nawijania cieńszym drutem wiec lepiej będzie się układał i więcej go zmieszczę......
Zara panowie. Przecie taki silnik można częściowo potraktować jako klasyczny alternator. Wzbudzamy wirnik prądem stałym, oczywiście po regulatorze. A ze stojana odbieramy napięcie. Prostownik plus inwerter off grid lub falownik. Dlaczego miało by nie działać?
skąd się bierze 200W spadku mocy na diodach . Spadek na diodzie to ok 0,7Vx2sztuki to 1,4V aby spadek mocy na diodzie osiągnął 200W prąd przepływający przez diodę musiałby mieć ok 150A !!!! , co dawałoby alternator o mocy 3600W , nie wydaje mi się ,aby takie alternatory istniały !!!! 150A to całkiem poważny prąd i nie ma mowy aby uzwojenia w alternatorze...
Jeżeli sprawa jest tak prosta jak włączenie kompresora do " gniazdka" w samochodzie to po jaką ch.... wymyślać coś takiego jak " Micro- Air" Pytaj producenta tego pomysłu. Dlaczego czołowy producent zamrażarek ma fabrycznie zamontowany " Soft Start" ? A gdzie on to ma zamontowane? Widziałeś? Jak długo akumulator wytrzyma takie obciążenia bez doładowania...
Witam w miarę ładowania prąd maleje nawet samochodowy alternator nie ładuje 1/10 prądem tylko dopakuje mu z 50A a w miarę ładowania ten prąd spada ,zasilacz pilnuje napięcia a akumulator mam na tyle duży że jest ok po osiągnięciu 13v prąd ładowania spada . Na razie niema problemów.
Widzisz. Jakbyś napisał od początku, o co chodzi, to było by zdecydowanie łatwiej. Pozostaje ci agregat prądotwórczy. A jeśli i o niego trudno lub brak funduszy, to jakiś silnik spalinowy, by napędzał ten alternator. Tylko kwestia, co dalej. Nie wszystkie urządzenia pracują na 12V. Potrzebna jest jakaś przetwornica/falownik, która wytworzy napięcie...
alternator falownik alternator suzuki alternator falownik zbudować falownik zbudować
szarpie wymianie pompy biały ekran matrycy monitora silnik cyfrowy
philips 50pus6554 philips 50pus6554
Oryginalny kod do radia Renault Laguna II - jak go znaleźć? Zamienniki układu scalonego L-2269: MP2307DN, MP1484EN