Mnie się udawało przez kanał ssący- po zdjęciu rury ssącej. Ale można sie pobawić i rozkręcać całą obudowę. A że tak zapytam. Po co chcesz go wyjąć?
633 212 00, 633 216 00. P
Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
Do śruby M8 przykręcasz dwa przewody- od akumulatora i alternatora. Odwrotnie kabli raczej nie da się połączyć.
Proszę rysunek 1. wersja bez klimatyzacji,rysunek 2. wersja z klimatyzacją. http://obrazki.elektroda.net/84_12522258... http://obrazki.elektroda.net/74_12522258...
To nie masz nawet co zakładać tego uzwojenia. Jedynie co to założyć nowe lub dać do przezwojenia. Lub tak jak koledzy radzili jeśli Ci się spieszy zakup inny alternator, a ten sobie na wolny czas zrób.
U mnie nie ma stabilizatora napięcia. Co to jest? W samochodzie cc 700 alternator ma wbudowany regulator napięcia, w związku z czym podłączasz go tak: B+ bezpośrednio do akumulatora, D+ przez kontrolkę ładowania, do zasilania po stacyjce. Masa pojazdu na obudowę alternatora. I ma działać. Jakie obroty uzyskujesz na alternatorze? Jaką masz przekładnię...
Na 99% nie było klina Pasek masz klinowy czy wielo-rowkowy? Dodano po 4 Bo w wersji z paskiem wielo-rowkowym klina nie ma na 100%
Zdejmij pasek osprzętu i wtedy zobacz. Prawdopodobnie skorodowany i zablokowany alternator
Prądnica czy alternator?
To je diody wzbudzenia - 3 w jednym. Pozdrawiam.
Zakuj nowe przewody masy silnika i nadwozia i zasilania alternatora.
Do sprawdzenia masa od akumulatora, kabel plusowy z rozrusznika na alternator.
Może tylko zderzaki zmienione na Karwowskiego? Podaj więcej danych. W silniku czasem konieczna była wymiana dmuchawy i przy okazji zmieniano na alternator. Swoją drogą w czym to przeszkadza? Maluch z prądnicą i koniecznością jazdy na światłach to pomyłka.
Witam. U mnie w c360 siedzi alternator z pasata B5 90Amperowy. Siedzi już 3 lata i jak narazie zero problemów biorąc pod uwagę, że ciągnik jest często używany.
Schemat przykładowy alternatora do fiata
Wymień regulator napięcia. Padł na 100 % po podłączeniu takiego "odwróconego" akumulatora. Mogły też w tyłek dostać diody wzbudzenia. Ale na początek wymień regulator. PS. Eazy'emu gratulujemy brata! :D
Tak B+ idzie do akumulatora oraz z regulatora D+ wzbudzenie idzie do akumulatora tylko nie wiem co to jest za wyłącznik teraz tak 3 to jest stacyjka tzn jak załączysz zapłon zwiera się załącznik w razie. W razie problemów służę pomocą. Jeśli pomogłem naciśnij przycisk Pomógł
W alternatorze
Wtedy tyrystor mówi papa Masz za słaby tyrystor, u mnie diody z alternatora fiata wytrzymują strzały rewersu bez problemu.
To nie jest wina diod, i problem tkwi w samym alternatorze.
Ma być zainstalowany ten alternator w Ursusie C 330 ?
Witam.Z tym nie bedziesz mial raczej wiekszych problemow.Musisz oczywiscie kupic sobie alternator i regulator napiecia.Przewod bialy z zacisku 67 pradnicy wpinasz na zacisk B+ alternatora.Z tego zacisku podlaczasz rowniez kondensator.Na tym przewodzie(bialy) powinienes miec ciagle napiece rowne napieciu akumulatora.Przewod brazowy z zacisku 51 pradnicy...
Jaki silnik masz dokładnie?
Nie jest normalne. Rozumiesz co się do Ciebie pisze, czy nie za bardzo? Masz uszkodzony alternator.
Alternator umiera
Żarówka może być sprawna i też nie będzie świecić gdy szczotki są zużyte i nie dotykają do pierścieni w alternatorze.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
Tak ,starsze alternatory Fiat 125p przykładowo ,posiadały alternator sześcio -diodowy.Regulator był zasilany z akumulatora ,po włączeniu stacyjki. I dodatkowo musialbyc przekaznik kontrolki ladowania :) W dzisiejszych konstrukcjach juz nie spotykane te "6".
Pewnie już ci się obiło o uszy, żeby nie pisać postów dużymi literami i używać poprawnej pisowni. Alternator będzie lepszy tylko co chcesz zasilać. Co do elektrowni wiatrowej to jest już całkiem spory temat, który nie powstał przed chwilą a przed laty. Możesz tam wiele znaleźć.
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Ok,zapominamy o diodach.Zrób prządek z przewodem,podłącz akumulator i alternator i będzie dobrze.Jak nie będzie ładowania to wtedy zajmiemy się diodami i resztą.
Korozja elektrochemiczna,rozsadzona obudowa+plus wgniecione jarzmo stojana. Typowe w tym modelu.
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Kolego masz urwaną masę pomiędzy silnikiem a karoserią ,nie zapalaj bo spalisz sterownik wtrysku. Masa jest koło alternatora.
Wadliwa obudowa alternatorów w Fiatach np. Seicento, Siena, Punto i inne...wytrzymują od 30.000 do 70.000 km. Producent upiera się że jest ok.
Witam. Sprawdź stan końcówek przewodów łączących akumulator, instalację i alternator z rozrusznikiem (punkt ich połączenia na rozruszniku). Nie jeździj z tym uszkodzeniem bo uszkodzisz alternator.
Akurat skończyłem to robić, Tylko w 2,8 jtd z 2004 roku ale to chyba to samo. Nie jest to jedna z moich ulubionych robót ale nie wyciągałem silnika. Po odkręceniu wspornika alternatora i odsunięciu samego alternatora pompę należy sprytnie przekręcić i wychodzi dokładnie przez to miejsce gdzie siedzi alternator.
... Pneumaty chodzą tylko muzyka gra. Specjalne. Do jednej operacji. Moment dokrecania wyregulowany "w laboratorium". Operator jest tylko przyuczona malpa, rzadko mechanikiem. :D
Żeby wymienić prądnice na alternator, należy wymienić osłonę wentylatora, i usunąć regulator napięcia. W alternatorze do malucha regulator napięcia jest zamontowany na alternatorze. Nie jestem pewien czy koło pasowe z prądnicy pasuje do alternatora, ale to jest szczegół. Swego czasu jak nie można było dostać osłony wentylatora pod alternator to montowano...
fiat code nie ma nic wspolnego z ladowaniem ale znajac dobrze fiata to skonczyl ci sie alternator jesli auto ma powyzej 2 lat to pekaly obudowy alternatora bedzie widac z kanalu od spodu najpierw brak ladowania chociarz lampka nie zaswieca sie bo jest zwarcie uzwojen do masy potem konczylo sie zatrzymaniem alternatora
Wieksza wydajnosc pradowa? wymienic alternator na inny
Pewnie są prostsze sposoby, ja znam jedynie sposób z zewnętrznym zasilaczem regulowanym. Czyli trzeba wymontować regulator, podpiąć pod zasilacz, dać jakieś obciążenie np. żarówka i regulować napięcie 11-16V .... jeśli będzie stabilizacja na wyjściu 13,75-14,4V to jest sprawny. Ogólnie zawsze się to sprawdza w samochodzie: - sprawdzasz napięcie na wyłączonym...
Nie pamiętam dobrze ale raczej od strony półosi prawej , nie wiem czy czasami nie trzeba jej wyciągać
Czy mógłby ktoś poradzić gdzie on dokładnie jest? Kanał potrzebny ,pod autem jeżeli staniesz po stronie kierowcy to zauważysz go przy skrzyni biegów w pobliżu koła zamachowego, przewód od tego czujnika idzie w pobliżu alternatora.
Jeżeli masz taki sam silnik jak ja miałem w tipo 1.4 i.e. to tam masz jedną śrubę nad altkiem druga jest pod spodem długa przechodzi przez alternator i przez rolke od paska idącego do altka musisz to wszystko rozkręcić i wyjąc tą śrubę. Wtedy zapewne przy użyciu sporej siły go wyciągniesz bo ciężko siedzą.
To już miernik dawno popaliłaś chyba że miał bezpiecznik to bezpiecznik. Ładowanie zbyt niskie. Wymiemiaj alternator.
Na alternatorze, na śrubie M6 musi być 12V. Przewód alternator > śruba na rozruszniku ma być 6 mm^2. To jest alternator 6 diodowy czy 9 ? Stary fiat mógł mieć 6 diodowy.
Dodatkowo stawiam na przegryziony lub po prostu przetarty/przerwany przewód kontroli alternatora.
Witam Panowie, mam problem. Ostatnio po długim czasie nie odpalania maluszka zobaczyłem przepalone kable od alternatora ( te zielone na zdjęciu) http://obrazki.elektroda.net/85_12759451... Powiedzcie mi co może być przyczyną i w jaki sposób to naprawić, ew. gdzie dostanę takie kable. Pozdrawiam :( Wydzielono z: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
75A- 100A Z zależnośći czy jest klima czy nie.
Ile masz na alternatorze, główną przyczyną jest spadek na mostku łączącym alternator z rozrusznikiem.P
z tyłu silnika koło alternatora
A nie prościej i pewniej kupić sobie alternator 24 z jakiejś ciężarówki? Koszty ewentualnego przezwojenia będą większe.
Ten alternator z Volvo nie pójdzie. Musisz wymienić w nim regulator "na śrubkę" i będzie ładował aż miło. Takie coś : https://allegro.pl/oferta/regulator-alte...
Kiedyś brat montował alternator z Fiata do Syreny (mającej wcześniej + na masie) po modernizacji (był już "-" na masie) rozrusznik działał normalnie - nic nie trzeba było kombinować.
Diody w alternatorze, zimn lut lub padnięta dioda.
Dokładnie tak. Akumulator pracujący w instalacji pojazdu jest zasilany napięciem o stałym poziomie. Jeśli się "gotuje" oznacza to, że to napięcie jest zbyt wysokie, czyli uszkodzenie regulatora.
Alternator.
W tym samochodzie alternatory miały tendencję do pękania, ale skoro poprawiłeś odpływ wody z podszybia to powinno być OK. Świst świadczy o pęknięciu alternatora lub kończących się szczotkach.
Mam nowy alternator od Fiata 125 bez regulatora i drugi od Poloneza z regulatorem ale zatarte łożyska. Czy można przełożyć szczotkotrzymacz z regulatorem do tego alternatora od fiata125 i czy będzie to dobrze?
Naciąg paska to żaden problem przy odrobinie myślenia. Najprostrzy naciąg paska można zrobić stosując między innymi rolkę napinacza z samochodu osobowego, śrubę do tej rolki, kawałek płaskownika i sprężynę. Da się też bez sprężyny. Co to wnosi do tematu? Tak czy inaczej za dużo zbędnych "dodatków" w porównaniu do "zwykłego" alternatora.
Pod jedną ze szczotek mniejsze wejście przewód z regulatora. Pod druga szczotkę (trzy wejścia) podłączasz kontrolkę ładowania, drugi przewód od regulatora, pod trzecie przewód wychodzący z alternatora.
Akurat na iskrzenie nie wplywa bo jest inaczej podlaczony. By szczotki nie iskrzyly muslial by byc wpiety miedzy szczotki, a jest wpiety w + zasilania. Duzo aut takie filtry ma do dzis. Kazdy bosch np taki filtr posiada. Stare mialy taka kosteczke na deklach przykrecana a te nowe (FOOM) maja go zintegrowanego w tym plastikowym dekielku ;)
Zdejm pasek i zobacz co cię nie kręci wtedy można szukać przyczyny jeśli alternator zrób co napisano wyżej.
Jak rozrusznik sprawny to zostaw ten starego typu, chyba, że chcesz co chwilę remontować/wymieniać to stosuje te chińskie wynalazki z przekładnią. Co do akumulatora to ta centra 12V CF1202 będzie w sam raz i chyba stosunek cena/jakość jest tu najlepszy w stosunku do konkurencji. Sam mam c-330, który musi być uruchamiany klika razy dziennie i to dzień...
Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
Witam Czy mógłbym prosić o opisanie rodzajów łożysk pasujących do alternatora Magneti Marelli 943313491010? Jest to alternator do Fiata o numerze wg Fiata:46437412 o ile to w czymś pomoże. Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam
Sprawdź czy masz naładowany akumulator.Może alternator nie działa.
Czyli teoria o większej baterii leży jeszcze bardziej.Dzienx za zwrócenie uwagi. On będzie jeździł,ja to akurat wiem,ale na pełne doładowanie taki cykl to za mało. Doczytaj,poniżej jest symylacja dla alternatora.
Zdejmij pasek i zobacz czy możesz obrócić alternatorem- może się uszkodził , częsta przypadłość w Fiatach.
Zrób tak - odepnij przewód sterujący od alternatora i zobacz wtedy ładowanie. Dwa to porównaj błędy na wpiętej i wypiętej wtyczce od alternatora.
Pierwsze cztery odpowiedzi to o kant d..y rozbić. Co do wyjęcia stojana z obudowy to mnie się kilka razy zdarzyło to robić. Najpierw dobrze rozgrzewam palnikiem obudowę, następnie wybijakiem i młotkiem stuk puk aż wyjdzie (stojan i tak do wyrzucenia). Dokładne czyszczenie i usunięcie tlenku glinu, solidne podgrzanie wyczyszczonej obudowy i montaż nowego...
A co masz na uwadze pisząc sztywne koło i wolnobieżkę ? Sprzęgło jednokierunkowe alternatora
poszukuje schematu alternatora do fiata uno 1.0 fire
Witam . To masz alternator do którego należy podłączyć regulator zewnętrzny mechaniczny ,lub elektroniczny z Fiata 125p,Polonez.Należy jeszcze sprawdzić czy jest to alternator 6-cio diodowy ,czy 9-cio diodowy.Jak podłączysz regulator do alternatora sprawdź miernikiem jakie jest napięcia na tym konektorze izolowanym.Jeżeli jest tyle samo co na akumulatorze...
Układ działa tak po przekręceniu stacyjki leci napięcie, na kontrolke i do wzbudzenie alternatora. Po napędzeniu kontrolka powinna gasnąc a świeci caly czas. niestety nie ma + na obudowie. dodam ze po kilku rozbiórkach tego alternatora zdemontowałem także swój alternator z traktora który jest taki sam i porównałem parametry obu alternatorów i są prawie...
Najlepiej połącz cztery w mostek i podłącz pod 12V. Szybkie gotowanie akumulatora świadczy albo o jego małej pojemności, albo o zbyt dużym napięciu ładowania.
witam potrzebuje pomocy, a chodzi mi o to : załozony mam alternator (zamiast oryginalnej prądnicy) od fiata 125 p do motocykla ( junak ) i problem polega na tym , że jest w tym motorze mały akumulator a zamontowany alternator gotuje ako , czy istnieje jakas mozliwość aby zmniejszyć prąd ładowania , dodam że jazda na światłach nic nie pomaga pozdrawiam
Czyli musisz ją mocno dokręcić bo innaczej alternator może sie słabo wzbudzać
Witam, potrzebuje schemat podłączenia alternatora fiat ducato 2.3 jtd 2009r I również dowiedzieć się jakie jest napięcie na wzbudzeniu alternatora I na którym kablu bo jeden to wzbudzenie A drugi obrotomierz na kostce 2 pin I nie wiem który jest od wzbudzenia Z góry dzięki
Detektywem to Ty nie zostaniesz: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
Brak połączenia masy akumulatora z silnikiem lub karoserią, ewentualnie brak połączenia przewodów zasilających, alternator/rozrusznik/akumulator.
Typowe łożyska,6203 i 6003. Co do wymiany,to jak masz altaka wyjętego (brrr w 1,6) to musisz atka rozpołowić.Istotna jest uwaga że musisz odczepić wyprowadzenia stojana,ale nie wim za co się zabierasz,jak nie zdejmiesz,albo uda ci sie to z oporami ,łozyska tylnego. Sprawdź najpierw czy nie masz peknietego alternatora. ----------------------------------------...
Nie potrafisz sprawdzić alternatora
Z tego co się orientuję to alternator nie posiada typowego mostka prostowniczego,to jest troszkę inny układ. Kup taki mostek , na allegro około 4zł.
są to diody identyczne jak w alternatorach, w Fiacie można wycisnąć diody i wcisnąć nowe, w tym przypadku też tak należy zrobić, na jednej płytce są diody przewodzące "normalnie" a na drugiej "odwrotnie", to znaczy że na jednych na obudowie jest "+" a na drugich "-", nowe "odwrotne" będą miały po oznaczeniu typu literkę "R"
Więc jak pisałem zest w alternatorze ze szczotko-trzymaczem
80 mA jest akceptowalne, ale powinno być mniej niż 40 mA, niemniej FIATy lubią sporawy pobór prądu w spoczynku. Jak chcesz drążyć temat, przyjrzyj się poborowi (upływowi) prądu przez... alternator.
Nie ma potrzeby demontowania alternatora w maluchu, żeby sprawdzić diody. Pozdrawiam.
Który rocznik tego Fiata , masz długi czy krótki odpływ z podszybia. Przy krótkim woda leje się wprost na alternator.
Alternator z Fiata CC, lampka zachowuje się jak na dyskotece, po przekręceniu kluczyka są trzy stany- czasem swieci prawidłowo, czasem jest ciemność, a niekiedy świeci połową mocy, dodam ze obwód do lampki jest sprawdzony. Po zapaleniu silnika nastepne niespodzianki z lampką na wysokich obrotach czasem zgasnie i jest spokój az na niskich obrotach pochodzi...
Na diodach smiga jak nowy ze sklepu.Zastosowałem diody z alternatora (Polonez ,Fiat).
wydaje sie że masz usterke w alternatorze zobacz diody pozdrawiam
Ok. Dzięki za pomoc.
Elektrycznie jest OK. Ale zobacz czy pasek idzie w jednej linii!
Między wirnikiem a łozyskiem. Rozbierałeś alternator?
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
Musisz sprawdzić dzialanie tego alternatora. Jeżeli nawet czasami by brakowało mocy alternatora to go wspomaga akumulator, ale to są skrajne przypadki. Ja takiego problemu nie mialem a byl bez przeróbek.
w polonezie i fiacie dużym jest ten sam regulator schemat będzie ciężko dostać ale użądzonko jest proste
alternator fiata punto ursus alternator fiata fiata scudo
whirlpool zasilacz częstotliwość alternator symbol termostatu
nagłośnienie szkole szczywronek poradnik stm32
Waga młota Bosch UBH 12/50 - szczegóły techniczne Problemy z odbiorem TVP1 i TVP2 na DVB-T2