Ma być zainstalowany ten alternator w Ursusie C 330 ?
Schemat przykładowy alternatora do fiata
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
no właśnie o to chodzi żeby jak najtaniej u nas są trochę tańsze alternatory od poldków lub fiata
Witam.W wrzesniu 2006 roku do C 33o zalozylem koledze alternator od fiata 125 p _ obcowbudny,bo taki mial w _zlomie_.Napeweno trzeba przerobic uchwyt.Innej mozliwosci nie ma.POZD.
Nada się alternator np od malucha lub fiata 125p, od poloneza, wystarczy poszukać szukajką.
Wyrzuć ten i zamontuj taki sam od czinkłeczento czy fiata 126p.
Ja tam o tym ciągniku nie mam pojęcia, ale dla przykładu Ursus 385, 912, 1014 miały dwa akumulatory 6 V 195 Ah i jakoś dawały radę. Alternator chyba może być byle jaki, do Ursusa 360 ładowali alternator od Poloneza lub dużego Fiata, to wszystko zależy, jakie masz lampy robocze. Ja w Ursusie 912 miałem 4 lampy LED 45 W i alternator dawał radę. Co do...
bardzo przyda mi się ten pierwszy schemat połączeń mam czeski alternator i do niego podłącze regulator od starego fiata
I szukać od jakiegoś auta, czy tez mógłby być np od ursusa c 330? Od C330 ten nowy co byś kupił to nic innego jak alternator z Fiata 126p Bis - wiem, bo się użerałem z takim wynalazkiem. Moim zdaniem polecam zrobić wycieczkę na szrot i poszukać alternatora firmy Bosch, aby miał dwa odczepy - B+ i D+. Polecam z Forda Mondeo MK1 1.8 bądź 2.0 benzyna....
Najlepiej tu by pasował regulator od "Poloneza", wyjście D+ do wyjścia 15 regulatora i dalej do kontrolki, wyjście DF do 67 regulatora. Sprawdź w tym mechanicznym od "Fiata" jaką ma literkę (B czy D). Jeżeli D to będzie się nadawał.
Moim zdaniem: 1 wzbudzanie 2 Plus 3 masa Nie jestem całkowicie pewny, ale wydaje mi się, ze ten alternator nie ma (-) na obudowie Nie koniecznie nie ma minusa na obudowie. To zależy od sposobu mocowania silnika. Kiedyś stosowano dodatkowe taśmy masujące do karoserii. Nie widzę regulatora napięcia. Nie jestem pewny czy ten alternator nie ma " minusa"...
Witam będe zakładał alternator do ursusa c 330 tylko niewiem jaki. mam od fiata 125p i od audi 80 pasują idealnie ale niewiem czy doładują akumulator o pojemnosci 170Ah. Czy moglby mi ktos doradzic jaki zalozyc? i jaki regulator napiecia zalozyc do niego? Pozdrawiam
Witam mam taki problem chciałbym dokupić regulator napięcia do alternatora :A12M124/12/42M . Moje pytanie brzmi czy jest to alternator 6 czy 9 diodowy? Alternator jest chyba od FIATA ale ma pracować przy ursusie
Witam, Jestem na finiszu prac nad małym ciągnikiem rolniczym typu SAM :) Mam jednak mały problem z alternatorem, a mianowicie z brakiem ładowania po podłączeniu lampki. Wszystko podłączam zgodnie ze schematem: http://obrazki.elektroda.pl/5841321100_1... Zgodnie ze schematem wzbudzenie mam podłączone przez żarówkę. Jednak gdy tak podłączam...
Org T25 ma zazwyczaj 630 lub 700W ten od fiata ma ok 500 więc bez problemu da radę, ten sam alternator jest w ursusie 3512 i pochodnych i tam nie ma problemu z ładowaniem, sam kilka takich zamontowałem do T25 i działają do dziś
Witam wszystkich forumowiczów Mam ciągnik Ursus C-355 z alternatorem oraz regulatorem zewnętrznym z fiata 125p "+" z akumulatora na masę.Proszę o wyjaśnienie tego podłączenia,czym mam się sugerować,większość użytkowników ciągników Ursus C-360 z alternatorem ma ''-" na masę.Prąd ładowania 15,4V przez to prawdopodobnie często dolewam wodę destylowaną...
Alternator jest z fiata 125p. Sprawdziłem i przewód z rozrusznika idzie do akumlatora na plus.
Daj mu regulator od fiata , łady lub poloneza i po kłopocie.
Kolego cokolwiek byś nie założył to będzie działać. Nie zakłądaj tylko z dużego fiata i wczesnych z poloneza i to wszystko.
Sprawdź czy jest elektrolit. Wątpię by był zamontowany fabrycznie alternator wzbudzany prądem z akumulatora (6 diodowy) a tylko taki ma regulator napięcia z oznaczeniem 15. Prześlij zdjęcie alternatora i regulatora. Może to być alternator z fiata 125p wtedy do kontrolki ładowania potrzebny jest specjalny przekaźnik.
Mam pytanie poniewaz zalozylem do ursusa 912 alternator i regulator napiecia z fiata i jest problem poniewaz na wysokich obrotach jest zbyt wysokie ladowanie zmienialem regulatory na inne to znaczy ten sam model tylko rozne sztuki ale nadal problem wystepuje wydaje mi sie ze regulatory byly sprawne poniewaz po podlaczaniu stykow wystepowalo iskrzenie...
Kupię koło pasowe alternatora Jobs Jubana przeznaczonego do Ursusa C-330 (na pasek A 13 mm), wykonane z żeliwa lub stali. Chodzi o alternator konstrukcyjnie podobny do tego z Fiata 125p/Poloneza. Cena do 20 zł. Ewentualnie mogę kupić kompletny spalony alternator Jubana od C-330, cena do 50 zł. Dodam że tego koła pasowego nie ma w sprzedaży – te...
Witam mam taki problem posiadam alternator tylko nie wiem z jakiego to samochodu lub maszyny chcieliśmy go zamontować w ursusie c-330 tylko nie wiemy z czego to jest i czy można go podłączyć pod regulator z żuka gdyż poprzedni alternator był z żuka albo z dużego fiata proszę o pomoc :?: http://obrazki.elektroda.pl/2216364700_1... z czego...
Ej, dolna dziesiątka, górna ósemka. Tylna obudowa może tak, bo nie było oringa jak miał fiat albo nawet łada.
witam. Uchwyt można bardzo łatwo przerobić. ja mam alternator chyba od fiata albo poloneza, a uchwyt mam od prądnicy, po prostu obciąłem tylne ucho i przypawałem je bliżej tak żeby pasowało do alternatora. Pozdrawiam.
Miernikiem to dam radę, tylko gdzieś słyszałem, że alternator musi być podłączony do instalacji i nie może chodzić na sucho. Miałem wcześniej alternator z dużego fiata także tam była jasność. Zamieniłem bieguny na akumulatorach i nie było problemu. Alternator jest z regulatorem i niestety nie ma żadnych oznaczeń
Faktycznie jest to alternator 6 diodowy, dziękuję za pomoc, kupię regulator z dużego fiata a jego schemat już jest na forum.
Ja na twoim miejszcu dostałbym się do Wyprowadzeń uzwojeń stojana, wstawiłbym 3 małe 1A (50V)diody i zastosowałbym regulator od Fiata 125-Poloneza.Ten regulator który posiadasz powinien być do niego dobry.
Jeśli się nie mylę to regulator napięcia do alternatora fiata 125p. Do prądnicy P 20c powinien być regulator RG15c który kosztuje majątek w porównaniu do sprawności całego układu. Załóż alternator.
Mam alternator od poloneza i chcę go założyć do C-330, ale nie wiem jaki zacisk przy alternatorze do czego w instalacji podłączyć, co do stacyjki a co do kontrolki ładowania. Oznaczenia zacisków to: 30- przypuszczam że to ładowanie na +, 67, i jeszcze jakiś, który nie ma oznaczenia. http://niegowa.prv.pl/allegro/foto4d.jpg -tutaj jest fotka takiego...
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
Ten alternator to Elmot od fiata. Alternator 6 diodowy, regulator napięcia do niego dokupisz bez problemu ale na pewno należy go rozebrać, wyczyścić i sprawdzić. Drugi alternator jest ruski od ciągników typu T-25 i pochodnych. Ten alternator nie posiada szczotek. Zanim go wyciągniesz to odkręć ten plastikowy dekielek i wrzuć nam jego zdjęcie ponieważ...
W późniejszych żukach, fiatach, polonezach montowali alternatory co za problem od nich wstawić. Jeśli nie to można kupić do ciągnika ursus z serii c-3xx też będzie pasował. Najbardziej mnie boli to ze wywalili oryginale radio, a wsadzili chińskie badziewie.
Bo to lichy alternator o prądzie wyjściowym 33A, stosowany m. innymi w Zastavie 110. Co to jest 33A? Zakłada się coś typowego, cos, co w razie awarii nie uruchomi nam sprzętu na dłużej. Jak myślisz, czy tak od ręki dostaniesz do takiego stojan albo prostownik?Będziesz przerabiał uchwyty aby zamontować inny zwłaszcza w czasie jak robota pili? A zakładasz...
Nie tylko prawdopodobnie ale z pewnością jest to alternator Fiatowskiej serii A124 (do Fiata 125p, Poloneza) i uwag oraz porad dotyczących jego eksploatacji Kolego szukaj, także w tematach o tych samochodach - bo to stamtąd go zapożyczono.
Regulator raczej jest dobry ponieważ na wolnych obrotach mam 12,6 a na pełnym gazie jest 14,2 do 14,7 maksymalnie. Pomiary robiłem kilkukrotnie ale może to 14,7 jest za duże ponieważ ciągniki zawsze pracuje na pełnym gazie dodam że alternator mam z dużego fiata z regulatorem elektronicznym
W C-330 i tak koło pasowe wału jest spore, w alternatorze od poloneza jest niewiele większe niż w alternatorach zachodnich. A ładuje u mnie wzorowo już przy ok. 800 - 1000 rpm. Mam też znajomych którzy instalowali alternatory od fiata/poloneza, i też nie było żadnego problemu. Moim zdaniem można zostawić bez zmian, zwłaszcza że alternator i tak dostarczy...
Witam serdecznie. Ja do swojej c330 po wymianie akumulatora i pradnicy zastosowałem alternator od VW Passata b3 który wygląda tak samo jak na zdjęciu tanym przez jednego z fotumowiczow. Alternatory te występowały w dwóch wersjach amperazowych tzn z zieloną tabliczką które miały 55amper oraz z czerwoną tabliczką na której pisało 90a. Ja 90amperowy od...
Wydatek jak wydatek, nie wiadome co tam jest zainstalowane, jeżeli traktor uprzednio miał prądnicę to pomysłowi właściciele wsadzali tam dosłownie wszystko, byle jakoś się spasował na uchwytach. Jeżeli od razu był z alternatorem to będzie tam jakiś Elmot, bliźniaczo podobny z tym z dużego fiata bądź Żuka. A nie pomyliliście się może kiedy przy instalowaniu...
Z tego co udało mi się rozpoznać (a mogę się mylić) - jest to alternator "poradziecki" samowzbudny (bez konieczności zasilania go z akumulatora). Z jego zamontowaniem należy uważać, gdyż C-360-tki miały plus na masie a alternator ten ma minus na masie. Oznacza to, że bez wcześniejszego odizolowania alternatora od masy ciągnika nie wolno go podłączać,...
Mczapski,z poważaniem,ale się mylisz.Nie ma znaczenia,czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.I na tym i na tym jest zacisk 67.A to czy jest 6 czy 9 diodowy to ma znaczenie dla lampki kontrolnej ładowania.W 6 diodowym musi być przekaźnik tej lampki(np.Starsze modele Fiata 125p),a w 9 diodowym lampka jest zasilana bezpośrednio z alternatora,bez przekażnika(ostatnie...
Zapewne alternator od poloneza/fiata i kontrolka będzie migać i z tym się nie poradzi, już niejeden z tym walczył nawet sam osobiście i zmieniałem wszystko łącznie z diodami wzbudzenia i niektóre alternatory tak mają
Warszawa, Syrena, do końca produkcji z "+" na karoserii. Żuki od momentu wstawiania alternatora od Fiata już z "-". Było jeszcze Aro z alternatorem na początku z "+" na masie. Zresztą prądnicy nie przeszkadzało gdzie jaki biegun. Mogła pracować tak i tak. Tak zresztą podłączyłem nowsze radio do Syrenki. Zmieniłem klemy, pradnicy nie przemagnesowałem...
Radziłbym raczej od Fiata albo Poloneza. Nie wiem jak autor, ale ja mam wąski (10mm) pasek, alternator od Żuka ma koło pasowe 13mm, więc trzeba by zmieniać.
Ursus C-360 Alternator mam na 125A ale z czego to nie pamiętam chyba jakiś fiat. A znacie może jakieś schematy instalacji do scenica 1 coś takiego jak podałem parę postów wcześniej?Bo szukam i nie mogę znaleźć. Dziękuję panowie za chęci dostałem już przełącznik zespolony ze scenica 1 do tego kompletną instalację i wszystko działa jak powinno.Temat do...
Kupiłeś alternator z dużego fiata, tak? Ilu diodowy? Bo w tym aucie występowały oba rodzaje. I czemu kupiłeś regulator do zupełnie innego alternatora? Mało tutaj informacji o tym, jaki regulator do jakiego alternatora i czym się poszczególne różnią? Jakim cudem chcesz do alternatora, który ma jedną szczotkę na masie podłączać regulator do całkiem innej...
To zmienia postać rzeczy.W tym wypadku musisz mieć gdzieś słabe połączenie.Alternator wygląda jak z Jelcza ,lub przerobiona 12-tka z Fiata lub Poloneza.Sprawdzałeś czy masz dobrą masę na alternatorze?.Gdzie idzie przewód (+30) zasilający alternator?,musisz to stwierdzić gdzie jest spadek napięcia,czy masz amperomierz?.Jeżeli tak ,to tam może być coś...
Z tyłu osłona plastikowa, pod którą nie zaglądałem, a montowałem taki w C330. Cena 180 zł. Trochę dziwny sposób mocowania - przedłużka do tylnego mocowania, ale pozwalające na pływające zamocowanie które nie ułamie aluminiowej obudowy Ten alternator o którym piszesz, jest to kopią alternatora z Fiata 126p BIS. Ładuje, o czym miałem okazję się przekonać...
Witam mam alternator od dużego fiata 6cio diodowy chce go podłączyć do C360, czy jedo podłączenie będzie takie same jak tego od poloneza czy czymś się będze różnić
W polonezie generalnie były 2 typy alternatorów z kołem małym i duzym nitowanym. Ten z mniejszym kołem jest lepszy. A ten ze zdjęcia powyżej jest z fiata125p a nie poloneza.
Może prościej zamontować alternator z poloneza, żuka, fiata. Takie rozwiązanie jest korzystne ponieważ daje większy prąd a przeróbek nie ma wiele, u mojego kolegi tylko w c330 też były jaja z ładowaniem to kupił na szrocie altka z poloneza, dorobiliśmy mocowanie podłączyliśmy przewody i wszystko hula, kierunkowskazy nie przygasają a światła świecą jasno...
To c330 oryginalnie miał alternator? Nie miał. Koledze zapewne chodzi o obecnie produkowane alternatory dedykowane do c 330, które mają odpowiednie mocowanie, nie wymagające przeróbki. Te dedykowane nie różnią się niczym od tych z Fiata 126p, Poloneza i innych polskich maszyn prócz tego że są chińskie i padają jak muchy. Jedyny dodatek to rurka dystansowa...
Może nie do końca zrozumieliśmy się. Chodzi mi oczywiście o alternator z elektronicznym regulatorem, ale nie z takim który jest połączony ze szczotkotrzymaczem (mam taki w Fiacie CC) i w razie gdy skończą się szczotki, to trzeba wymieniać również regulator. Co do wbudowanego regulatora to też nie jestem za bardzo przekonany. Chodzi mi o alternator z...
Koledzy, dzięki za podpowiedzi, szczególnie koledze bearq. Coś mi nie pasowało z tym podłączeniem, ale skoro nie było zmieniane i działało to założyłem że było OK. Nie znam na wylot całej historii podłączenia i zmiany zegara bo to nie mój traktor tylko sąsiada :) Nie znam też modelu alternatora, oryginalny znaczyło że nie jakiś od fiata czy coś. Ta...
Witam. Jeśli chodzi o połączenia to sprawa wygląda następująco: -zacisk 67 na alternatorze podłącz do zacisku 67 na regulatorze napięcia. -zacisk śrubowy 30 podłącz do plusa na stałe (tak jak masz do rozrusznika. Zakładam, że masz zamienione klemy na kablach i dochodzi tam PLUS :D ). -trzeci zacisk ten w plastikowej oprawce (splot uzwojeń alternatora)...
Witam Jeśli chodzi o regulator do ruskiego alternatora to ja kiedyś zastosowałem w ciągniku regulator elektroniczny od dużego fiata.Oczywiście nie obyło się bez przeróbki.Zamontowałem go na zewnątrz.Po dokonanych pomiarach wszystko było okej.Alternator ładuje do dzisiaj,a akumulatory mają ósmy rok. Pozdrawiam
Witam . Jak odłączył przewód 15 na regulatorze(powinny być dwa-kontrolka -zacisk D+alternatora),to oznacza że ma alternator 9-cio diodowy.Po odłączeniu przewodu 67(DF) regulatora,lub na alternatorze,gdyż kontrolka dostaje masę z cewki regulatora napięcia.Drugim sposobem jest pomiar napięcia na zaciskach B+(30 alternator Polonez,Fiat) i na zacisku w...
Z całym szacunkiem. Czy wiesz jak działa alternator, zakładam że wiesz. Więc co mają obroty silnika do niedoładowania twojego aku?? To nie prądnica w Ursusie. Twój altek powinien dać sobie rade. Chyba że wozisz w bagazniku 500W- towy (realnej mocy nie P.M.P.O) subwoofer. Kolega <Viper555> dobrze ci podpowiada że wymiana altka może nie rozwiązać...
Da się ciągnik w polu użytkować ekonomicznie. Takiej możliwości nie posiadają np. zetory małej serii, 330 czy 60-ka z racji ledwo dwóch biegów do pracy z maszynami. Teraz mam mtz-ta, wcześniej 20 lat ursusa 4011. W rysie obroty silnika 1800 max 2000 i najmniej 5 biegów którymi regulują sobie prędkość pracy w zależności od potrzeby i obciążenia. To się...
Do gazer11. Domyslam się ze chodzi właśnie o Junaka. Te nieszczęsne maszyny prądnice miały od d;Ciagle zalane olejem. Ludzie radzili rużnie. Widziałem duży 6 woltowy akumulator od trabanta. Zamiast kufra na klucze i filtra powietrza. Potem jak tu ktoś napisał doczepiano alternatory od fiata za cylindrem. I chyba niema nic lepszego. Polecam mały alternator...
witam Ja w c-330 używam CENTRA HEAVY CF1202 120Ah, rozruch 870A, wymiary: 345mm (dł) x 175mm (szer) x 240mm (wys) - oryginalny rozrusznik, alternator Lublin albo Fiat. Jest wystarczający, mieści się na półkę i jedno słowo - polecam. Jedyny problem to cena 495 zł. Jeżeli chcesz mniejszy to zmień rozrusznik na planetarny. Ja tak zrobiłem w T25 i wystarczy...
Proponowałbym wziąć za wzór najprostsze samochody jak Fiat 126p ale stare wersje, przed 1984 (tzw. 650, 650S, czy 650L) lub nawet... ciągnika typu Ursus C330 lub C360 - to były jeszcze przejrzyste, czytelne instalacje. Oczywiście dostosowując ją do GAZ-a, np co do ukł. amperomierza czy deski rozdzielczej. Proponowałbym też podmienić to "dynamo", które...
PS. No to kolego (at)milejow powiedz mi dlaczego mój MF255 ma zalecany fabrycznie akumulator o pojemności ponad 110Ah a łączna moc odbiorników w nim (ma tylko światła w sumie) jest znacznie mniejsza niż we fiacie 126p Po pierwsze alternator jest taki sam jak w 126p, po drugie masz diesla o dużej pojemności a tu potrzeba dużo energii do rozruchu. Po...
Po dwuletniej eksploatacji ciągnika wystąpiły utrudnienia w załączeniu świateł drogowych. Okazało się, że zaczął ulegać przegrzaniu przełącznik świateł przy kierownicy (zapożyczony z fiata 126p, cinquecento) przez nadmierny pobór prądu prądożernych żarówek H4 reflektorów głównych. Usunięcie usterki polegało na wpięciu w powyższy obwód 2szt. przekaźników...
alternator fiata ursus alternator alternator ursus
amica błysk rozrusznik sterowanie akumulator skuter elektryczny
junkers czujnik temperatury junkers czujnik
Kia Picanto 1.0 61KM - Centralny zamek nie zamyka tylnych lewych drzwi Iskrzenie przewodów pod płytą indukcyjną - jak usunąć?