Jak to zrobic?
Kolego powtarzam słowa gościa który prowadzi firmę naprawiającą sterowniki i co lepsze jeszcze prowadzi szkolenia więc nie musisz po mnie jeździć, to nie moja słowa. W fordzie alternator sterowany z zewnątrz.
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
Z własnych obserwacji jako użytkownik focusa 1.8 TDDi. Świece grzeją naprzemiennie. Przy sprawnym układzie chłodzenia ten silnik osiąga max. 85 °C podczas jazdy. W dogrzewaniu pomaga sprawny EGR, chodzi o chłodnicę spalin. Szybciej osiąga temperaturę jeśli chociaż przez 1 km mocniej się go przegoni, chodzi o wyższą temperaturę spalin. Ponoć w okresie...
Prawidłowo napięcie nie powinno przekraczać 13.8V-14.4V . To stanowi twój punkt odniesienia! Jeśli dalej na swoim samochodzie masz ten sam odczyt to twój alternator jest uszkodzony. Przeładowuje. Nie ładnie wprowadzać w błąd nie mająć pojęcia... Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM, dlatego tak się dzieje. A jak aż tak bardzo przeszkadza,...
Nie wiem jak w tym silniku ale w 2.0 tdci jak alternator jest sterowany elektronicznie to trzeba zrobic jego adaptację.Pzdr
Witam. Alternatory z focusa z 3 pinową kostką są sterowane przez komputer i bez sygnału z tego sterownika nie będą działały.
Napięcie bezpośrednio na śrubie i obudowie alternatora 13,9V. Nadal nie wiem czy alternator jest sterowany z komputera auta taka jak w focusie lub bmw e46 3,0d po lifcie czy standardowo. Łatwo to sprawdzisz. Jeżeli altek ma tylko wzbudzenie (jeden cienki przewód do altka), to po uruchomieniu auta odepnij go. Zrób pomiary napięć i poczekaj do 5 minut....
Ładowanie w tym aucie jest dynamiczne i steruje tym komputer. Może być chwilami 13,6V, a czasami nawet 15,2V przy sprawnym systemie BMS i nowym aku. Po wypięciu czujnika przy akumulatorze ładowanie powinno być raczej stałe i na poziomie 14,6V - 14,8V. Po wyłączeniu w systemie BMS-a może być w granicach 14,3V. Sprawdzałeś też wtyki przy alternatorze...
Jeździć, wielokrotnie zaobserwowałem takie ładowanie w Focusie. Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM ( sterownika silnika), byc może PCM uznał że trzeba zwiększyć prąd.
Trafił mi się taki, ładowanie 16V na wolnych bez obciążenia. Dodatkow faluje mu to napięcie, mrygają światła upierdliwie. Wtyczka na 3 piny więc regler sterowany. Niestety nie zrobiłem testu z odpiętą wtyczką bo jakoś nie pomyślałem... Czego się czepić: regulator, diody pomocnicze czy to nieszczęsne sterowanie z PCMu?
Nie mam 100% pewności co do tego konkretnie przypadku, ale bywały uszkodzone przewody na zgięciu zaraz przed wtyczką wtykaną do alternatora. Z pamięci nie wyrecytuję, ale doczytaj w innych wątkach a ze szczególnym wskazaniem na problemy z przewodem i wtyczką. Były tam historie, gdzie przez brak sterowania alternator pracował w trybie bezpiecznym i ładował...
Zapewne są to światła, które po napięciu w instalacji oceniają czy silnik pracuje czy nie, i poniżej 13V się wyłączają. W niektórych samochodach (tam, gdzie alternatorem steruje komputer) takich świateł nie powinno się instalować.
Samo grzanie tylnej szyby przekracza wydatek alternatora na biegu jałowym. A przednia bierze 3x tyle. Więc nie baw się włączaniem wszystkiego bo mam i mierzeniem wtedy napięcia. Zmierz jego wydatek amperomierzem i sterowanie. Możesz też wypiąć kostkę i wtedy sprawdzić.
Masz jakiś problem z akumulatorem, światła przygasają, nie możesz rano odpalić czy inne cyrki czy tylko mierzysz napięcie i stwierdziłeś, że po włączeniu np. dmuchawy napięcie w instalacji spada? Kontrolka ładowania gaśnie po uruchomieniu i nie pokazuje się podczas pracy silnika? W tym sprzęcie wzbudzeniem alternatora a co za tym idzie, jego wydajnością...
Napięcie 14,9V jak i 15,8V to zbyt wysokie napięcie ładowania. Rozjaśnianie świateł bierze się właśnie z wzrostu napięcia o 1V. Poprawne napięcie ładowania to ~14,4V nie zależnie od prędkości obrotowej silnika. Niektóre alternatory sterowane przez ECU i nie tylko podbijają napięcie w zimę w celu lepszego doładowania akumulatora co bezpośrednio wiąże...
Witam . Nie wiem jak w alternatorach z merdesesa (bosch) ale w fordzie focusie alternator jest sterowany sygnałem PWM jakieś 100Hz . Kolego podaj typ alternatora i regulatora napięcia .
Niebieski kabel - 0,2V na wolnych obrotach po przy gazowaniu 2,5V Szary kabel - 8,15V na wolnych obrotach po przy gazowaniu 7,7V Czy wymienione wartości napięć są prawidłowe? Bardzo proszę o pomoc! A kto to wie, jak tam się nie mierzy napięcia. To jest sterowanie z PCM i tam jest przebieg prostokątny.
(at)kris8888 dajesz linki do zasady działania altetnatora a nic z nich nie rozumiesz. Po prostu ręce i cycki opadają. Pokaż na tych schematach drogę prądu i jak przy niedostatecznym ładowaniu ma się palić kontrolka ładowania? Jak widać Ty chyba nic nie rozumiesz, skoro nie potrafisz sobie rozszyfrować nawet tak prostych schematów, które podałem. Ale...
Akumulator zostaw w spokoju, jest dobry. Usterka alternatora, napisałeś że mechanik stwierdził silne nagrzewanie się alternatora, być może zwarcie między zwojowe. Wyłączanie ładowania następuje tylko i wyłącznie przy szybkim dodaniu gazu gdy silnik jest obciążony podobnie jak u focusa gdzie zastosowano jeden z pierwszych "inteligentnych" alternatorów....
alternator sterują 3 przewody : S,SIG,FR - na S ,czyli informacja o naładowaniu akumulatora wynosi 14,7 dokładnie tak jak miernik bezpośrednio na akumulatorze - na SIG na wolnych obrotach jest napięcie ok 9v a dodając gazu rośnie do 15 - na FR na wolnych obrotach jest ok 3,5v a dodając gazu maleje do 1,5 v Trochę to nie pasuje do teorii która głosi:...
To i ja zapytam w podobnej sprawie. Mam Ford Focus rok 2000 kombi 1,8 turbo diezel 66 kW (90 KM) Wczoraj wymieniałem u mechanika alternator i przy okazji pokazał mi turbinę w moim aucie, całą zalaną olejem. Powiedział, że muszę z tym do fachowca jechac, bo on może ewentualnie tylko za 250 zł wymieni na inną, sprawną turbinę. Powiedział też, że jak się...
W fordzie bywa problem z instalacją, sprawdź czy na czerwonym kablu we wtyczce jest plus, jak go nie ma też będzie przeładowywał. Tak steruje nim komputer ale ładowanie i tak nie powinno rosnąć do prawie 16, to nie mercedes gdzie ładowanie może dochodzić chwilowo do 17 i jest prawidłowo.
Witam serdecznie wszystkich. Możliwe, że odgrzewam kotleta, ale pragnę podzielić się zdobytą we własnym zakresie wiedzą o problemach ze skokami napięcia w Focusie Mk2 i C-Max podczas kręcenia kierownicą, co wiąże się z dużym poborem prądu przez elektryczną pompę wspomagania. Jeżeli ktoś miał problem z mocno mrugającymi światłami przy kręceniu kierownicą,...
Pierwsze pytanie, to o jakim focusie mówimy? Podejrzewam, że mk1 albo mk2 (schematy są do mk1). Do mk2 można dołożyć fabryczny moduł świateł (lub włączyć skandynawskie - nie wszystkie moduły GEM to obsługują) - tutaj jest sporo tematów w sieci o tym. Do mk1 jest jedne człowiek, co montował automatyczne światła i wycieraczki: http://www.focusklubpolska.pl/showthread...
Bo myślę że nie tylko ja byłbym zainteresowany ? Zwykłe 3 lub 4 świece żarowe w obudowie, z Focusa , Peugeot Citroen Renault HDI , volvo. Kupujesz to do tego 2 przekaźniki i sterujesz z tego termostatu. Ja to montuje ku szybszemu nagrzewniu LPG. Mointaż przed reduktorem LPG na wężu. Do 3 świec starcza 90A alternatora, do 4świec 110-120A, ja mam we...
Pobór prądu na postoju wynosi po pół godzinie postoju 65mA-77mA. Inni użytkownicy mają taki sam pobór, moim zdaniem jest on za duży. Wstępnie wykluczone elementy/układy: - radio, które jest na kluczyk, odłączyłem je całkowicie, by sprawdzić czy to może pamięć radia pobiera taki prąd; - alarm, którego jest brak w samochodzie; - oświetlenie wnętrza; -...
Ten alternator to Magneti Marelli z regulowanym napienciem na 2 pinie,reguluje w zakresie 13.8V do 14V przy napiencu 13,4-13.6V brak jest sterowania ze sterownika silnika i kontrolka zapala po parudziesięcu sekundach
Zaraz a po co nam środek ? chyba że coś źle kumam :wink: biorąc pod uwagę 12 V zasialnie to chyba 12 była by najlepsza , chyba że zależy nam na mniejszej mocy. Co do drivera z Cd-rom-a to się wycofuje bo widze że tamte silniczki są dwufazowe i zdaje się mają dodatkowe uzwojenia kontrolne zamiast sensorów halla, tracking focus-niech mnie ktoś porawi...
Pierwsze, żarówki robi się coraz gorszej jakość mimo ładniejszych opisów, po drugie ważny jest kontakt styków żarówki, trzecie umiejętny montaż i niedotykanie palcami, po czwarte szczelny reflektor, wilgość i temperatura .. po piąte, są takie gadgety do zapalniczki w samochodzie które diodami pokazują napięcie w instalacji, czasem się przydają a są...
poczekamy na odpowiedzi innych, ale podpowiem jedno-alternator z "inteligentnym" regulatorem, sterowanym z PCM. No i wypada sprawdzic czy na czerwonym kablu jest plus stały, z 3A bezpeicznika umieszczonego w skrzynce na podszybiu. Interesują cie kable czerwony, szary i niebieski.
Krzemowych. Uprzejmie przypominam kolegom, że w FF alternator jest z regulatorem inteligentnym sterowanym z PCM. Taka sytuacja w owym modelu przeważnie ma miejsce wtedy, kiedy przed rozruchem silnika już są włączone światła. Czasami też przy fakcie włączenia świateł na uruchomionym silniku PCM dość ostro podniesie napięcie na krótki moment. To wystarczy,...
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
Ok. W pierwszej kolejności został wymieniony refulator na Magneti Marelli- dobrany i zakupiony w sklepie Forda. Przy wiekszej ilości odbiorników znacznie obniżało się napięcie (taki zabieg doradził "wujek dobra rada"). Wcześniejszy był tej samej marki. Następnie z marszu wymieniony został akumulator (2 miesiące temu) - BOSCH S5 61Ah S5004. Obecnie bez...
To są cytaty które pomogły by Ci kolego jak bys troche poszukał ! "Ps-tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM w zależności od potrzeb, i tą drogą zdążaj niwelując usterkę." "Czasami wystarcza uciąć kabe sterujące z PCM, serio. Kiedyś miałem focusa, co ładował 13,8 ( czyli gites) a kontrolka się zapalała. Zdjąłem całkiem wtyczkę i normalnie...
Akumulator jest w porządku. Ma około roku i napięcie na nim wynosi 12,2 V. Byłem u jednego elektromechanika, to jak na złość jak jeździł tym samochodem to nie dawało żadnych ww. oznak. Sprawdzał napięcia i mówi że jest w normie. Rozłożył ręce i mówi że nie wie co może się dziać. Podjechałem do innego punktu gdzie tylko zajmują się elektryką samochodową...
Test jest na odpalonym silniku? Na wyłączonym przednia szyba się nie załączy Napięcie ładowania jest ok? W przypadku słabego alternatora ogrzewanie przedniej szyby się nie uruchomi (nie jestem pewien tyłu, ale chyba też) Jeżeli napięcia są ok i silnik odpalony to najlepiej podpiąć komputer i sprawdzić, co widzi GEM (skrzynka w okolicy schowka pasażera...
ja też bym twierdził że to absolutnie normalna sytuacja- to wynika z bezwładności regulatora i tyle. Nie posądzałbym również PCM o regulowanie napięciem ładowania- do tej pory stosuje się proste analogowe regulatory napięcia, bo są najbardziej pewne, bezawaryjne i najszybsze w działaniu. Jak sprawdzałbyś oscyloskopem to ten skok miałby koło 40 V przy...
Rozczaruję Cię. Akumulator to Motorcraft Silver 52Ah więc nie wiem jak to możliwe, żeby Ford strzelił sobie w kolano. Zmierzyłem napięcie na alternatorze bezpośrednio i... po włączeniu klimy i nawiewu na max, oraz świateł i dodatkowo radia napięcie na wolnych obrotach spadło do 12,5V. Jest to napięcie mniej więcej takie jak ma sam akumulator. Nie zauważyłem...
https://obrazki.elektroda.pl/7729178000_... https://obrazki.elektroda.pl/6377131800_... Kolejny parametr to m.in. czujnik spalania stukowego - zdjęcia poniżej - również na biegu jałowym ponieważ w trakcie jazdy program nie mógł wykonać tego testu. Niestety nie potrafię zinterpretować wyników, proszę Was o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/5441248800_...
Tam jest lpg - jak wygląda sprawa regulacji luzów? Jak wygląda kompresja? Podejrzewam nierówną kompresję spowodowaną luzem zaworowym i taniej wymienić silnik lub zrobić głowicę (dociąć zawory) niż regulować zawory wymieniając szklanki Czy reset adaptacji pomaga (po resecie obroty wskoczą na nieco wyższe ale po kilkunastu km powinien się zaadaptować)?...
zawsze była benzyna, tam przy takich temperaturach jednak dużo szybciej się silnik nagrzewa Normalne że benzyna szybciej się "grzeje". ktoś podpowie co nim steruje Sterownik ECU. nie wiem tylko ,kiedy się maja włączyć i przy jakich temperaturach To każdy producent ustala indywidualnie, zależy nie tylko od temperatury zewnętrznej ale od temp. zasysanego...
Temat już stary ale być może pomoże innym. Samochodu już nie mam, ale trochę się nauczyłem. Po pierwsze - raczej padnięty był PCM ponieważ nie sterował alternatorem - wykres na oscyloskopie jednakowy niezależnie od obciążenia a alternator nadawał i PCM chciał sterować ale wykres był jednakowy. Po drugie - raczej padnięty był PCM ponieważ od czasu do...
Przyczyna pykania w kolektor została zlokalizowana. Złamany był plastik mocujący rurę wlotową powietrza pod podstawą akumulatora i obudową filtra powietrza. Brak zaczepu powodował wypadanie rury dolotowej z obudowy filtra powietrza - robiła się szpara na ok 1 cm. Pozostałe problemy pozostały - duże spalanie i brak mocy . Dobrze , że chociaż nawet przy...
robokop co jest straszne? Co źle podałem? Gdzie napisałem, że diody ograniczają prąd? Czy widziałeś kiedyś jak się uruchamia silnik i mierzyłeś pobory prądu? Jak coś podaję na elektrodzie i wszędzie to robię to dokładnie jak w lotnictwie. Obserwując tu mierne często i z błędami wypociny laików to nie chce się nawet czytać bo kto ich uczył gramatyki...
Okazało się , że alternator jest z innego forda. Oraz mocowanie było przeszlifowane bo się nie mieścił. Kupiłem używany alternator razem ze sprzęgłem i mocowaniem. Zrobiłem już 3tyś km i wszystko działa. Więc temat zamykam. Aha po wymianie alternatora zaczęła działać ogrzewana przednia szyba. Przeczytałem gdzieś, że jak coś jest nie tak w komunikacji...
focus alternator alternator focus sterowanie focus
pomiar prądu pomiar pradu amica śmierdzi onkyo bateria
schemat fotela peugeot schemat fotela peugeot
Still RX20 kod błędu 02A087 – CAN-Bus, sterownik jazdy, diagnostyka, objawy, naprawa Młotowiertarka Total – sprzęgło bezpieczeństwa, usterki, naprawa, części zamienne